Právě je 24.6.2017 6:30:01




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Papua Nová Guinea 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Papua Nová Guinea
Příloha:
flag.png
flag.png [ 3.49 KiB | Zobrazeno 5817 krát ]

Příloha:
pp-map.gif
pp-map.gif [ 11.5 KiB | Zobrazeno 5817 krát ]


Rozloha: cca. 463 000 km2
Počet obyvatel: cca. 6,7 mil.
Hlavní město: Port Moresby (cca. 0,4 mil. obyv.)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 15.3.2016 14:02:51, celkově upraveno 1

aktualizace počtu obyvatel



19.3.2013 10:44:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Ministerstvo veřejných prací :arrow:

http://www.works.gov.pg/

V zemi je cca. 27.000 km silnic, ovšem pozornost se věnuje cca. 9.500 km z nich. Zpevněný povrch má prozatím jen asi 3.000 km. Ještě před 10 lety to nebylo ani 800 km. Hlavní síť silnic není příliš rozvinuta, chybí celková silniční síť spojující jednotlivá města. Zejména ve vnitrozemí je terén hodně obtížný.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.3.2013 10:51:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
I když je to chudá země a s těžkým hornatým terénem, od roku 2010 probíhají rozsáhle stavařské programy zaměřené i na zlepšení silniční sítě. Financuje se to přes rozvojovou pomoc. Hlavní donorové jsou: Austrálie, Japonsko, EU, Čína, USA a pak i některé banky, které na to půjčují zvýhodněné úvěry.

Programy jsou zaměřené na výstavbu nových silnic, nových mostů, zpevňování silnic, rozšiřování komunikací ve velkých městech.

Přinesu několik dalších informací. :arrow:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.3.2013 10:59:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Příloha:
Poznámka: síť státních silnic se pohybuje na úrovni cca. 2.500 km
394728_4345255678592_1922879307_n.jpg
394728_4345255678592_1922879307_n.jpg [ 109.67 KiB | Zobrazeno 5783 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.3.2013 14:02:33
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Papua Nová Guinea (PNG) je země bohatě obdařená přírodními zdroji, jejichž těžba je ale omezena náročným terénem a vysokými náklady na budování příslušné infrastruktury. Zásoby nerostných surovin včetně ropy, mědi a zlata přispívají 2/3 k příjmům státního rozpočtu.

V poslední dekádě, po delším období nestability, se ekonomická situace zlepšuje. Vláda se snaží nastolit efektivní funkčnost státních institucí, stabilizovat místní měnu kina (PGK) a stabilizovat veřejné finance.

Vláda PNG má střednědobé i dlouhodobé strategie ekonomického rozvoje PNG. Opírají se o koncept "Vize 2050"; v letech 2010-2030 je realizován DSP (Development Strategy Plan) s cílem dosažení statutu země se středními příjmy k cílovému roku 2030.

Klíčovým motorem růstu HDP v nadcházejících letech bude bezesporu megaprojekt zkapalnění zemního plynu (LNG) s rozpočtem ve výši 15 mld. USD. Jeho hlavním investorem je americký gigant ExxonMobil. Cílem tohoto projektu s životností 30 let a předpokládaným zahájením vlastní činnosti v roce 2015 je export (zejména na asijské trhy) obrovských objemů zemního plynu vytěženého v hornaté oblasti na jihu země a v západních provincích. Definitivní schválení projektu v prosinci 2009 a potvrzení v březnu r. 2010 pak ještě umocnily optimistické investiční a podnikatelské klima a očekávání v zemi. Podle některých odhadů sám projekt LNG povede k zdvojnásobení HDP země v horizontu daných 30ti let. Realizace tohoto i dalších menších projektů totiž vyvolává multiplikační efekt v řadě dalších odvětví, zejména stavebnictví, které již v posledních letech zažívá nebývalý boom, a také v zemědělství. Vláda PNG, která se na projektu podílí 19,6%, počítá s novým zdrojem státních příjmů. Získané prostředky budou investovány do zlepšení současné nerozvinuté infrastruktury, školství a zdravotnictví. Využit přitom bude nově založený státní investiční fond.

Velkou výzvou pro PNG v této souvislosti bude zajistit transparentnost a udržitelnost projektu LNG.

Další plánované projekty v oblasti těžby zahrnují rozšíření těžby zlata na ostrově Lihir, projekt Frieda River těžby mědi a zlata realizovaný skupinou Xstrata, niklový/kobaltový důl Ramu a důl na zlato/stříbro v Hidden Valley. Část z nich již běží.

Vývoj v letech 2005 - 2010

Od roku 2005 vláda praktikuje rozumnou politiku, kdy zvýšené příjmy z prodeje komodit v souvislosti s jejich rostoucími cenami jsou vkládány do tzv. "trust funds", které jsou v době poklesu cen v rámci komoditního cyklu využívány pro financování prioritních výdajů a investic, zejména v oblasti sociálních projektů a infrastruktury.

Globální krize neměla na rozdíl od původních očekávání nijak významný vliv na ekonomický vývoj PNG. PNG nezaznamenala v kontextu globální krize žádný obzvláště výrazný propad zahraniční poptávky po jejích hlavních exportních komoditách.

PNG je v současnosti jednou s nejrychleji rostoucích ekonomik světa. V r. 2011 tempo růstu HDP PNG činilo 8,9% a byla tak symbolicky završena dekáda nepřetržitého růstu HDP v PNG.

Na rozvoj infrastruktury jde od roku 2010 ročně přes 300 mil. USD. Silniční infrastruktura je na popředním místě.

V tomto roce by mohlo dojít k určitému zpomalení (odhad 4,5%) vzhledem k tomu, že výstavba megaprojektu LNG bude již ve fázi dokončování (a těžba bude spuštěna až v r. 2015) a zároveň dojde k útlumu těžby ve stávajících kapacitách.

Výzvou do budoucna je zastaralá síť infrastruktury a základních služeb. Proto vláda s využitím prostředků z "trust funds" bude muset řešit kritickou situaci. Každý z 89 okresů již dostal dodatečných 4,8 mil. USD na rozvojové výdaje, ale na lokální úrovni chybí zkušení pracovníci, kteří by tyto projekty realizovali. Proto jsou nutné investice do lidského kapitálu.

Vláda v listopadu 2008 schválila politický rámec pro větší účast soukromého sektoru v hospodářství a při dodávce veřejných služeb jako je např. zdravotní péče. Je připravována legislativa a seznam projektů pro PPP (public-private-partnerships).

Pozitivní vývoj zaznamenalo veřejné zadlužení PNG; za 8leté období pokleslo z 70 % na 30 % a mezi zeměmi s nízkými příjmy regionu Asie&Pacifiku má PNG jednu z nejnižších měr zadlužení. Veřejné zadlužení dosáhlo v r. 2011 24% HDP.

HDP 2007 _ 6 mld. USD
HDP 2011 _ 12,6 mld. USD

Zdroj: www.businessinfo.cz

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


19.3.2013 14:36:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Poreporena Freeway :arrow:
Příloha:
53_big.jpg
53_big.jpg [ 36.94 KiB | Zobrazeno 5714 krát ]

Příloha:
54_big.jpg
54_big.jpg [ 30.7 KiB | Zobrazeno 5714 krát ]

Jediná silnice dálničního typu v zemi. Nachází se v hlavním městě a má 2x2 až 2x3 jízdních pruhů. Již brzo bude mít podobné parametry i Hubert Murray Highway, co je prozatím silnice 2x2, někde ani to ne (zcela nečekaně se krajní pruh stává odbáčecím) a někde je prozatím na 1+1 ovšem probíhají rozšiřovací práce včetně pokládky nových povrchů.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


2.4.2013 12:20:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Mega projekt je hotov: nové potrubí v délce 450 km, kterým se spojila 300 km od sebe vzdálená místa v rámci projektu LNG, který zde vede Exxon Mobile (kontrakt sa navýšil z 15 mld. USD jak píši výše na 19 mld. USD). Nemá to přímý souvis se silnicemi, ovšem tento projekt je součástí celé hromady projektů, které zvýší současné HDP na dvounásobek a tudíž stoupají i příjmy do státní kasy a vláda je zpátky začíná investovat i do silnic. :idea:

*zhotovitel stavby Entrepose Contracting (VINCI Construction)
*na celém projektu pracovalo v nejvyšší fázi až 3.000 lidí (1.900 bylo z řad místního obyvatelstva)
*stavělo se v těžko dostupném terénu, v pralesích s důrazem na ekologický průběh výstavby

více informací o tomto projektu: http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/newsr ... jungle.htm VČETNĚ VIDEA

Vláda nyní investuje:

*zásadní zlepšení údržby silnic, celková oprava a modernizace 700 km silnic v zemi
*výstavba nových komunikací, přestavba prašných a štěrkových na moderní asfaltové silnice a ulice: 200 km
*nové mosty a realizace oprav mostů, zpevňování svahů a úprava kamenem před sesuvem svahů
*nové silnice ve městě Lae City

Seznam veřejných investic 2014 - 2018

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 15.3.2016 14:10:50, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



13.9.2014 16:48:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Národní silniční úřad si v roce 2009 vytvořil síť silnic, kterou pak v roce 2010 a 2011 převzal do své starostlivosti a do konce letošního roku by měla mít v zemi délku 2.200 km. Budou to první vysoce kvalitní km v zemi. Síť silnic se staví dle plánů. Ještě v roce 2010 se vláda starala o 443 km. Tato silniční instituce jako taková vznikla až v roce 2003.

Stav celkové silniční infrastruktury se radikálně mění k lepšímu, důvody jsou popsané ve vláknu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


20.5.2015 16:58:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Kumul flyover odevzdán do provozu :arrow:



Jde o důležitou stavbu v rámci této části v hlavním městě. Letos si země připomene 40 let nezávislosti a celkově PNG investuje do všech regionů nemalé částky. Navíc, v roce 2018 bude země pořádat summit APEC a chce se již světu ukázat v jiném světle. Stavbu realizovala společnost z Nového Zélandu.

Další informace: http://www.radionz.co.nz/international/ ... ng-capital

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


Naposledy upravil Diaľničiar dne 15.3.2016 14:10:23, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



9.6.2015 13:09:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Ministerstvo veřejných prací vylepšilo své stránky. A hlavně je zde struktura záměrů pro období 2015 - 2019 :arrow:

http://www.works.gov.pg/files/DoW_CSP_2015-2019.pdf

Celý stát se řídí dle dokumentu jednak 2050, ale hlavně 2010 - 2030, ovšem současná realita v silniční infrastruktuře je následující:

*silniční fond a silniční úřad stále nemají funkční strukturu a odčerpávají kapacity ministerstvu veř. prací
*stát sice vytýčil síť státních silnic, ale musí se starat o všechny silnice, protože regiony nemají kapacity
*vzhledem ke klimatickým podmínkám a terénu je mnoho silnic neustále poškozených
*mnoho nových silnic je za několik let plných velikých děr, což je dáno špatnou metodou výstavby
*na silnice je stále vyčleňováno málo peněz a není dobrá strategie a koncepce pro rozvoj a udržení programů

V roce 2015 se stát musel vyrovnat se sníženými příjmy z nerostních surovin. Tím se provedli obrovské škrty a například v sektoru dopravy až o -20%. Rozpočet pro rok 2016 není o nic lepší. Celkově se ale škrtá ve všech sférách (školství -28%, bezpečnost a obrana -25%). Odkládá se veliká daňová reforma a vládě se nedaří zahájit transformaci státní správy.

I proto cíl pro rok 2030, ve kterém stojí, že 25.000 km silnic bude v dobrém stavu je prozatím snem. V dobrém stavu je i nadále 9% z tohoto čísla a bohužel, ale většina silnic je ve velmi špatném až havarijním stavu a stejných 9% je uzavíraných pro nesjízdnost. Kondice silnic je pod tlakem zemětřesení, sesuvů svahů, vydatných srážek a slabé údržby.

PNG ty zdroje z prodeje nerostních surovin znovu mít bude, protože ty ceny nebudou stále takto nízké, ale aby se dosáhl rozvoj po celém území, tak to si bude žádat zcela jiné nasazení. Příkladem v regionu by mohlo být Fidži, které dokázalo vybudovat silniční úřad i s pobočkami a dokáže si zajišťovat dostatek kapitálu. A přitom tato země trpí výkyvem počasí a silnice, které jsou nové jsou často zcela zničené po záplavách atd.

Celkové infrastrukturní výdaje, ve kterých jsou silnice na popředných místech se pro rok 2016 škrtají až o 36% (ve zdravotnictví je to 37%). Moc slávy si silniční sféra v tomto státě prozatím neužívá.

A další nepřiznívá informace je ohledně HIV/AIDS: během přelomu 20. a 21. století stoupl počet nemocných z 3.000 na 28.000 v roce 2008 a za rok 2014 je to již 47.000. Je to alarmující nárůst, který začíná ohrožovat zdravou populaci pro ten rok 2050. Navzdory tomuto faktu vláda umrtvuje rozvoj zdravotnických služeb. Nepíšu to zde jenom tak; nejvyšší rozšíření se děje při silnicích v rámci "pocestní prostituce". Stejný problém jako třeba v JAR v Africe.

Aby tady bylo i něco hezké, tak zde je projížďka z výše popsané stavby:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


20.6.2016 20:40:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
hezké video z průjezdu hlavním městem:


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


24.3.2017 15:15:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 9412
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Papua Nová Guinea
Příloha:
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 17.09 KiB | Zobrazeno 322 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


13.6.2017 11:29:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz