A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Toto je velice pěkná dálnice, která byla postavena ještě před II. světovou válkou.
Dálnice byla postavena bez odstavbných pruhů, jen se zálivy, podobně jak jsem minule popisoval polskou A4. Rychlost je zde omezena na 120 km/h, rovněž je zde omezena možnost předjíždění nákladních aut, autobusů a karavanů od 6 do 20 hodin na některých místech, nejedná se o celou trasu dálnice.
Postupně probíhá její rozšiřování na šestipruh. Od Mnichova po Augsburg bylo již provedeno rozšíření. Nyní se rozšiřuje od Augsburgu po Stuttgart. Provoz je vždy veden 2+2 pruhy. Rozšiřování se děje několika způsoby.
První je, nejprve se vedle postaví nová polovina vozovky, následně se na ní převede doprava a přestaví se stávající vozovka na jednu polovinu dálnice.
Druhý způsob, k současné polovině se dostaví třetí a odstavný pruh (povrch betonový), následně se na něj převede doprava, opraví se druhá polovina a pak se opravý i zbytek prvního pásu.
Rozšíření se neděje jen v trase, ale dochází i k přeložkám.
Nejzajímavější místo je u Wiesensteigu, kde dálnice obchází horu. V tomto místě je každý průh veden po jiné straně hory poměrně v příkrých svazích a ve stísněných podmínkách. Této rarity si už moc dlouho neužije, bo probíhá výstavba přeložky, její součástí je i ražba nového tunelu, který tuto zajímavost nahradí.
Nutno dodat, že zde často dochází vzhledem k přestavbě k zácpám ve špičce.
Celkově je to pěkná a zajímavá dálnice, kterou doporučuji k projetí s ohledem na neméně zajímavou přestavbu.
Dálnice byla postavena bez odstavbných pruhů, jen se zálivy, podobně jak jsem minule popisoval polskou A4. Rychlost je zde omezena na 120 km/h, rovněž je zde omezena možnost předjíždění nákladních aut, autobusů a karavanů od 6 do 20 hodin na některých místech, nejedná se o celou trasu dálnice.
Postupně probíhá její rozšiřování na šestipruh. Od Mnichova po Augsburg bylo již provedeno rozšíření. Nyní se rozšiřuje od Augsburgu po Stuttgart. Provoz je vždy veden 2+2 pruhy. Rozšiřování se děje několika způsoby.
První je, nejprve se vedle postaví nová polovina vozovky, následně se na ní převede doprava a přestaví se stávající vozovka na jednu polovinu dálnice.
Druhý způsob, k současné polovině se dostaví třetí a odstavný pruh (povrch betonový), následně se na něj převede doprava, opraví se druhá polovina a pak se opravý i zbytek prvního pásu.
Rozšíření se neděje jen v trase, ale dochází i k přeložkám.
Nejzajímavější místo je u Wiesensteigu, kde dálnice obchází horu. V tomto místě je každý průh veden po jiné straně hory poměrně v příkrých svazích a ve stísněných podmínkách. Této rarity si už moc dlouho neužije, bo probíhá výstavba přeložky, její součástí je i ražba nového tunelu, který tuto zajímavost nahradí.
Nutno dodat, že zde často dochází vzhledem k přestavbě k zácpám ve špičce.
Celkově je to pěkná a zajímavá dálnice, kterou doporučuji k projetí s ohledem na neméně zajímavou přestavbu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 16:46:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Zběžně jsem si to projel po Google Maps, jestli nenajdu nějaké zajímavé snímky z přestavby a moc tam toho není, třeba tohle:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.41 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.44 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.68 ... 7&t=k&z=17
Plus ono rozdělení jízdních pásů
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.54 ... 5&t=k&z=16
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.41 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.44 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.68 ... 7&t=k&z=17
Plus ono rozdělení jízdních pásů
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.54 ... 5&t=k&z=16
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
V dnešní době jsou oba dva nové mosty v Ulmu již v provozu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Toto je opravdu hodně zajímavé řešeníMajkii píše:Zběžně jsem si to projel po Google Maps, jestli nenajdu nějaké zajímavé snímky z přestavby a moc tam toho není, třeba tohle:
Plus ono rozdělení jízdních pásů
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.54 ... 5&t=k&z=16
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Podobné řešení mělo být použito i na A88, ale tam se neobcházela hora, ale Krkatá Baba.
Je škoda, že takovýto zajímavý úsek zmizí z přestavbou na šestipruh. Přestavba je plánována až do Karlsruhe.
Je škoda, že takovýto zajímavý úsek zmizí z přestavbou na šestipruh. Přestavba je plánována až do Karlsruhe.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Tak u A88 by to rozdeleni jizdnich smeru bylo vyznamne decentnejsi - jen nejakych 100 metru mezi nimi - ale bylo by. Planovana R43 s timto resenim uz nepocita, coz je docela skoda - jestli postavit 2 mosty vedle sebe a nebo postavit 2 mosty 100 metru od sebe uz takovy rozdil neni.
Jedno podobne reseni jako na A8 ovsem prestavbu na sestipruh prezilo a nachazi se kousicek nad Norimberkem smerem na Berlin:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&t=k&hq=& ... 09559&z=17
Jedno podobne reseni jako na A8 ovsem prestavbu na sestipruh prezilo a nachazi se kousicek nad Norimberkem smerem na Berlin:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&t=k&hq=& ... 09559&z=17
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:19:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Zajímavé stránky o přestavbě Aichelbergského viaduktu a navazujícího úseku dálnice: http://www.albaufstieg-aichelberg.de/html/index2.html
Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice
Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
Augsburg West - ULM A8 2011 pocatek vystavby
...tak tomu rikam performance. co tomu reknou cizci???
Re: Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice
Na to, že je to jen rozšíření, navíc v nijak mimořádně komplikovaném terénu (ve srovnání s tou horou o kus dál), nic moc rychlost. Holt ani Říše už není, co to bývalo ...dobrenz píše:Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
No já bych neřekl, že je to špatné, nicméně ve smlouvě s PPP koncesionářem bylo zprovoznění do konce roku 2010.
Království a půl princezny za 511.
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Ale jo, jde to, já mám radost z každého pěkného kousku. Ale není to na nějaké velké Dobronínovo vyskakování !
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:20:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice
Připojím několik podrobností. Jedná se o 37 km dálnice, rozšíření ze čtyřpruhu na šestipruh. Šlo o pilotní PPP projekt, zajímavé je splácení. Provozovatel bude 26 let dostávat příjmy z mýta (předpokládám, že jen z nákladní dopravy), a během této doby se měla dálnice splatit!dobrenz píše:Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko
to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. Vubec se to neda srovnavat s rozsirovanim D1 Chodov - Mirosovice, kdy se nejak zahadne dosypaval ten jeden pruh. Jo tenkrat to bylo dobra kovbojka - tech 26 km se stavelo snad 10let ne?
Krasne je videt rozsireni A6 Nuernberg Sued - A73 - Schwabach Ost- taky krasne zbourali starou dalnici a mosty a postavili super kousek. Ale teprve ceka na otevreni.
Krasne je videt rozsireni A6 Nuernberg Sued - A73 - Schwabach Ost- taky krasne zbourali starou dalnici a mosty a postavili super kousek. Ale teprve ceka na otevreni.
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
A víte někdo kde od Mnichova na západ ještě A8 zůstala jako starý čtyřpruh?
Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko
Lenny to na začátku tématu popisuje trochu jinak .dobrenz píše:to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. ....
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Určitě je to většina cesty z Karlsruhe do Stuttgartu, kus bude taky mezi St. a Ulmem. V roce 2004 to byla i většina cesty z Mnichova do Augsburgu, tam to už asi přestavěli. Myslím, že ze snímků na Google maps je to dobře vidět.hh píše:A víte někdo kde od Mnichova na západ ještě A8 zůstala jako starý čtyřpruh?
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
No po A8 jsem jel v červnu, od Karlsruhe až po Kreuz s A7. A právě část Karlsruhe-Stuttgart byla již renovována a skoro bych i řekl, že na většině míst byly tři pruhy...A někde mezi Pforzheimem a Stuttgartem ani nebylo omezení rychlosti, to si pamatuju dost dobře, jelikož tam byl šestipruh, po kterém v podvečer nic nejelo, a tak jsem zkusil kolik to dá . Za Stutgartem pak dálnice změnila charkater, velké zatáčky, stoupání, klesání...Z těch google map je patrné, že právě mezi Pforzheimem a Stuttgartem se dost staví, takže je to asi pořízeno v době, kdy se tam šestipruh stavěl.
Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko
Ten kousek už je otevřenejdobrenz píše:to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. Vubec se to neda srovnavat s rozsirovanim D1 Chodov - Mirosovice, kdy se nejak zahadne dosypaval ten jeden pruh. Jo tenkrat to bylo dobra kovbojka - tech 26 km se stavelo snad 10let ne?
Krasne je videt rozsireni A6 Nuernberg Sued - A73 - Schwabach Ost- taky krasne zbourali starou dalnici a mosty a postavili super kousek. Ale teprve ceka na otevreni.
Jinak zajímavě se rozšiřuje most na A3 u Wurzburgu tady se postavil provizorní most přes celé údolí na kterej se převedla veškerá doprava, starý mosty se zbourali a staví se fungl nový. Nakonec se ten provizorní most strhne. To by mě zajímalo jak by se na něco takovýho tvářil Bárta
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Jediný dvě fotky co mám z úseku KA-S
Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko
Nechce se mi to teď dohledávat, ale někde jsem četl jiný způsob, doufám že si to pamatuji správně:egelebege píše:...Jinak zajímavě se rozšiřuje most na A3 u Wurzburgu ... tady se postavil provizorní most přes celé údolí na kterej se převedla veškerá doprava, starý mosty se zbourali a staví se fungl nový. Nakonec se ten provizorní most strhne.
- postaví se nový 3pruhový most vedle starého (finální mostovka, provizorní pilíře)
- převede se na něj doprava (provizorně 2+2)
- stadý se zbourá, místo něj se postaví nový 3pruhový (pilíře pro 6tipruh, mostovka pro 3pruh)
- převede se tam doprava (provizorně 2+2)
- původně postavený most se z provizorních pilířů bočně nasune na finální pilíře
- a je hotovo.
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
Tak to je docela možný i logičtější a určitě levnější
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
našel sem něco podobnýho. neni to ta A3 jak píše egelebege, ale je to A8Petr Pokorný píše:Nechce se mi to teď dohledávat, ale někde jsem četl jiný způsob, doufám že si to pamatuji správně:
- postaví se nový 3pruhový most vedle starého (finální mostovka, provizorní pilíře)
- převede se na něj doprava (provizorně 2+2)
- stadý se zbourá, místo něj se postaví nový 3pruhový (pilíře pro 6tipruh, mostovka pro 3pruh)
- převede se tam doprava (provizorně 2+2)
- původně postavený most se z provizorních pilířů bočně nasune na finální pilíře
- a je hotovo.
http://www.abdsb.bayern.de/imperia/md/c ... modell.pdf
na straně 5 dole je fotka
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
alespoň projížďka:
Mnichov - Stuttgart:
Stuttgart - Karlsruhe:
Mnichov - Stuttgart:
Stuttgart - Karlsruhe:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe
silniční reportáž
02/2023
Společnost SWARCO nainstalovala na dálnici A8 v jihozápadním Německu pro dálniční agenturu Die Autobahn dočasnou zpevněnou krajnici neboli systém pro jízdu v živém pruhu.
Dálnice A8 je důležitým středo-východním spojením evropské dopravní sítě. Úsek mezi dálniční křižovatkou Karlsruhe a křižovatkou Karlsbad se vyznačuje klikatou trasou a sklonem kolem 7,5 procenta a je vysoce přetížený asi 110 000 vozidly denně. V tomto úseku je často blokován provoz kvůli pomalu jedoucím kamionům a často dochází k předjíždění a změně jízdního pruhu.
Systém SWARCO pokrývá 2,8 km podél dálnice mezi Karlsruhe a Karlsbad. Skládá se ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED proměnnými oznamovacími značkami (VMS), osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic. Kromě venkovního vybavení poskytuje SWARCO také centrální řídicí software.
Sestava se skládá ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED variabilním VMS, osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic
Kamerová technologie je od společnosti Fuunkwerke video systeme, přičemž provoz všech funkcí je řízen dopravním dispečinkem Autobahn GmbH ve Stuttgartu. Než se pevný krajní pruh stane živým pruhem, musí být zkontrolován dopravním řídícím centrem, aby se ujistil, že pruh neblokují žádné překážky.
SWARCO říká, že systém nabízí možnost šetrnější ke klimatu a zdrojům efektivněji využívat stávající infrastrukturu bez potřeby nákladného a trvalejšího rozšiřování této infrastruktury. Ve skutečnosti, poznamenává SWARCO, kapacita infrastruktury se může s takovým systémem zvýšit až o 30 procent.
První jízda v živém pruhu se uskutečnila začátkem loňského prosince.
Zavedení používání živého jízdního pruhu na zpevněných krajnicích bylo kontroverzní mezi odborníky na bezpečnost silničního provozu a veřejností. Začátkem loňského roku Spojené království zastavilo zavádění svých takzvaných schémat inteligentních dálnic, dokud nebudou během pěti let shromážděna bezpečnostní data, uvádí ministerstvo dopravy. O tom se lze dočíst v tématu k UK: viewtopic.php?p=250343#p250343
Ministerstvo uvedlo, že během této doby investuje 1,08 miliardy eur (900 milionů liber) do zlepšení bezpečnosti na stávajících dálnicích All Lane Running. Zavádění nových chytrých dálnic ALR bude pozastaveno u schémat zavedených před rokem 2020. Po tomto pětiletém období vláda data vyhodnotí a informovaně rozhodne o dalším postupu, uvedla.
Podle vlády, ačkoli dostupná data ukazují, že chytré dálnice jsou relativně nejbezpečnějšími silnicemi v zemi, pokud jde o úmrtnost, „vláda půjde dále tím, že zajistí, aby současné chytré dálnice bez trvalé zpevněné krajnice byly vybaveny nejlepší technologií ve své třídě. a zdroje, aby byly co nejbezpečnější“.
02/2023
Společnost SWARCO nainstalovala na dálnici A8 v jihozápadním Německu pro dálniční agenturu Die Autobahn dočasnou zpevněnou krajnici neboli systém pro jízdu v živém pruhu.
Dálnice A8 je důležitým středo-východním spojením evropské dopravní sítě. Úsek mezi dálniční křižovatkou Karlsruhe a křižovatkou Karlsbad se vyznačuje klikatou trasou a sklonem kolem 7,5 procenta a je vysoce přetížený asi 110 000 vozidly denně. V tomto úseku je často blokován provoz kvůli pomalu jedoucím kamionům a často dochází k předjíždění a změně jízdního pruhu.
Systém SWARCO pokrývá 2,8 km podél dálnice mezi Karlsruhe a Karlsbad. Skládá se ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED proměnnými oznamovacími značkami (VMS), osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic. Kromě venkovního vybavení poskytuje SWARCO také centrální řídicí software.
Sestava se skládá ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED variabilním VMS, osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic
Kamerová technologie je od společnosti Fuunkwerke video systeme, přičemž provoz všech funkcí je řízen dopravním dispečinkem Autobahn GmbH ve Stuttgartu. Než se pevný krajní pruh stane živým pruhem, musí být zkontrolován dopravním řídícím centrem, aby se ujistil, že pruh neblokují žádné překážky.
SWARCO říká, že systém nabízí možnost šetrnější ke klimatu a zdrojům efektivněji využívat stávající infrastrukturu bez potřeby nákladného a trvalejšího rozšiřování této infrastruktury. Ve skutečnosti, poznamenává SWARCO, kapacita infrastruktury se může s takovým systémem zvýšit až o 30 procent.
První jízda v živém pruhu se uskutečnila začátkem loňského prosince.
Zavedení používání živého jízdního pruhu na zpevněných krajnicích bylo kontroverzní mezi odborníky na bezpečnost silničního provozu a veřejností. Začátkem loňského roku Spojené království zastavilo zavádění svých takzvaných schémat inteligentních dálnic, dokud nebudou během pěti let shromážděna bezpečnostní data, uvádí ministerstvo dopravy. O tom se lze dočíst v tématu k UK: viewtopic.php?p=250343#p250343
Ministerstvo uvedlo, že během této doby investuje 1,08 miliardy eur (900 milionů liber) do zlepšení bezpečnosti na stávajících dálnicích All Lane Running. Zavádění nových chytrých dálnic ALR bude pozastaveno u schémat zavedených před rokem 2020. Po tomto pětiletém období vláda data vyhodnotí a informovaně rozhodne o dalším postupu, uvedla.
Podle vlády, ačkoli dostupná data ukazují, že chytré dálnice jsou relativně nejbezpečnějšími silnicemi v zemi, pokud jde o úmrtnost, „vláda půjde dále tím, že zajistí, aby současné chytré dálnice bez trvalé zpevněné krajnice byly vybaveny nejlepší technologií ve své třídě. a zdroje, aby byly co nejbezpečnější“.