A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Lenny »

Toto je velice pěkná dálnice, která byla postavena ještě před II. světovou válkou.

Dálnice byla postavena bez odstavbných pruhů, jen se zálivy, podobně jak jsem minule popisoval polskou A4. Rychlost je zde omezena na 120 km/h, rovněž je zde omezena možnost předjíždění nákladních aut, autobusů a karavanů od 6 do 20 hodin na některých místech, nejedná se o celou trasu dálnice.

Postupně probíhá její rozšiřování na šestipruh. Od Mnichova po Augsburg bylo již provedeno rozšíření. Nyní se rozšiřuje od Augsburgu po Stuttgart. Provoz je vždy veden 2+2 pruhy. Rozšiřování se děje několika způsoby.
První je, nejprve se vedle postaví nová polovina vozovky, následně se na ní převede doprava a přestaví se stávající vozovka na jednu polovinu dálnice.
Druhý způsob, k současné polovině se dostaví třetí a odstavný pruh (povrch betonový), následně se na něj převede doprava, opraví se druhá polovina a pak se opravý i zbytek prvního pásu.
Rozšíření se neděje jen v trase, ale dochází i k přeložkám.

Nejzajímavější místo je u Wiesensteigu, kde dálnice obchází horu. V tomto místě je každý průh veden po jiné straně hory poměrně v příkrých svazích a ve stísněných podmínkách. Této rarity si už moc dlouho neužije, bo probíhá výstavba přeložky, její součástí je i ražba nového tunelu, který tuto zajímavost nahradí.

Nutno dodat, že zde často dochází vzhledem k přestavbě k zácpám ve špičce.

Celkově je to pěkná a zajímavá dálnice, kterou doporučuji k projetí s ohledem na neméně zajímavou přestavbu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 16:46:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2948
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Majkii »

Zběžně jsem si to projel po Google Maps, jestli nenajdu nějaké zajímavé snímky z přestavby a moc tam toho není, třeba tohle:

http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.41 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.44 ... 7&t=k&z=17
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.68 ... 7&t=k&z=17


Plus ono rozdělení jízdních pásů
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.54 ... 5&t=k&z=16
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Lenny »

V dnešní době jsou oba dva nové mosty v Ulmu již v provozu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Majkii píše:Zběžně jsem si to projel po Google Maps, jestli nenajdu nějaké zajímavé snímky z přestavby a moc tam toho není, třeba tohle:

Plus ono rozdělení jízdních pásů
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=48.54 ... 5&t=k&z=16
Toto je opravdu hodně zajímavé řešení :shock:
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Lenny »

Podobné řešení mělo být použito i na A88, ale tam se neobcházela hora, ale Krkatá Baba.

Je škoda, že takovýto zajímavý úsek zmizí z přestavbou na šestipruh. Přestavba je plánována až do Karlsruhe.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od pavel.hrdina »

Tak u A88 by to rozdeleni jizdnich smeru bylo vyznamne decentnejsi - jen nejakych 100 metru mezi nimi - ale bylo by. Planovana R43 s timto resenim uz nepocita, coz je docela skoda - jestli postavit 2 mosty vedle sebe a nebo postavit 2 mosty 100 metru od sebe uz takovy rozdil neni.

Jedno podobne reseni jako na A8 ovsem prestavbu na sestipruh prezilo a nachazi se kousicek nad Norimberkem smerem na Berlin:
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&t=k&hq=& ... 09559&z=17
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:19:40, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od adamos »

Zajímavé stránky o přestavbě Aichelbergského viaduktu a navazujícího úseku dálnice: http://www.albaufstieg-aichelberg.de/html/index2.html
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice

Příspěvek od dobrenz »

Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

Augsburg West - ULM A8 2011 pocatek vystavby

Příspěvek od dobrenz »

...tak tomu rikam performance. co tomu reknou cizci???
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice

Příspěvek od Standa »

dobrenz píše:Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
Na to, že je to jen rozšíření, navíc v nijak mimořádně komplikovaném terénu (ve srovnání s tou horou o kus dál), nic moc rychlost. Holt ani Říše už není, co to bývalo ;) ...
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Bobek »

No já bych neřekl, že je to špatné, nicméně ve smlouvě s PPP koncesionářem bylo zprovoznění do konce roku 2010.
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Standa »

Ale jo, jde to, já mám radost z každého pěkného kousku. Ale není to na nějaké velké Dobronínovo vyskakování :) !
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:20:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Augsburg West - A8 otevreno 34 km dalnice

Příspěvek od Redispero »

dobrenz píše:Tak vcera byl oficialni opening! 34 km dalnice 2x 3 pruhy. Cena 250 000 000 Euro. Vystavba 3.5 roku misto planovanych 5 roku..
Připojím několik podrobností. Jedná se o 37 km dálnice, rozšíření ze čtyřpruhu na šestipruh. Šlo o pilotní PPP projekt, zajímavé je splácení. Provozovatel bude 26 let dostávat příjmy z mýta (předpokládám, že jen z nákladní dopravy), a během této doby se měla dálnice splatit!
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko

Příspěvek od dobrenz »

to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. Vubec se to neda srovnavat s rozsirovanim D1 Chodov - Mirosovice, kdy se nejak zahadne dosypaval ten jeden pruh. Jo tenkrat to bylo dobra kovbojka - tech 26 km se stavelo snad 10let ne?

Krasne je videt rozsireni A6 Nuernberg Sued - A73 - Schwabach Ost- taky krasne zbourali starou dalnici a mosty a postavili super kousek. Ale teprve ceka na otevreni.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od hh »

A víte někdo kde od Mnichova na západ ještě A8 zůstala jako starý čtyřpruh?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko

Příspěvek od Standa »

dobrenz píše:to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. ....
Lenny to na začátku tématu popisuje trochu jinak :) .
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Pavel Q »

hh píše:A víte někdo kde od Mnichova na západ ještě A8 zůstala jako starý čtyřpruh?
Určitě je to většina cesty z Karlsruhe do Stuttgartu, kus bude taky mezi St. a Ulmem. V roce 2004 to byla i většina cesty z Mnichova do Augsburgu, tam to už asi přestavěli. Myslím, že ze snímků na Google maps je to dobře vidět.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od adi88 »

No po A8 jsem jel v červnu, od Karlsruhe až po Kreuz s A7. A právě část Karlsruhe-Stuttgart byla již renovována a skoro bych i řekl, že na většině míst byly tři pruhy...A někde mezi Pforzheimem a Stuttgartem ani nebylo omezení rychlosti, to si pamatuju dost dobře, jelikož tam byl šestipruh, po kterém v podvečer nic nejelo, a tak jsem zkusil kolik to dá :D . Za Stutgartem pak dálnice změnila charkater, velké zatáčky, stoupání, klesání...Z těch google map je patrné, že právě mezi Pforzheimem a Stuttgartem se dost staví, takže je to asi pořízeno v době, kdy se tam šestipruh stavěl.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko

Příspěvek od egelebege »

dobrenz píše:to se napred postavi nova vetev, pak se jedna zboura a postavi nova dalnice. Vubec se to neda srovnavat s rozsirovanim D1 Chodov - Mirosovice, kdy se nejak zahadne dosypaval ten jeden pruh. Jo tenkrat to bylo dobra kovbojka - tech 26 km se stavelo snad 10let ne?

Krasne je videt rozsireni A6 Nuernberg Sued - A73 - Schwabach Ost- taky krasne zbourali starou dalnici a mosty a postavili super kousek. Ale teprve ceka na otevreni.
Ten kousek už je otevřenej ;)
Jinak zajímavě se rozšiřuje most na A3 u Wurzburgu
A3.JPG
A3.JPG (90.19 KiB) Zobrazeno 31918 x
tady se postavil provizorní most přes celé údolí na kterej se převedla veškerá doprava, starý mosty se zbourali a staví se fungl nový. Nakonec se ten provizorní most strhne. To by mě zajímalo jak by se na něco takovýho tvářil Bárta :crazy:
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od egelebege »

Jediný dvě fotky co mám z úseku KA-S
Ka-S1.JPG
Ka-S1.JPG (81.89 KiB) Zobrazeno 31811 x
Ka-S2.JPG
Ka-S2.JPG (79.88 KiB) Zobrazeno 31813 x
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: to Standa - rozsireni ala Reich neni rozsreni ala Cesko

Příspěvek od pp21 »

egelebege píše:...Jinak zajímavě se rozšiřuje most na A3 u Wurzburgu ... tady se postavil provizorní most přes celé údolí na kterej se převedla veškerá doprava, starý mosty se zbourali a staví se fungl nový. Nakonec se ten provizorní most strhne.
Nechce se mi to teď dohledávat, ale někde jsem četl jiný způsob, doufám že si to pamatuji správně:
- postaví se nový 3pruhový most vedle starého (finální mostovka, provizorní pilíře)
- převede se na něj doprava (provizorně 2+2)
- stadý se zbourá, místo něj se postaví nový 3pruhový (pilíře pro 6tipruh, mostovka pro 3pruh)
- převede se tam doprava (provizorně 2+2)
- původně postavený most se z provizorních pilířů bočně nasune na finální pilíře
- a je hotovo.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od egelebege »

Tak to je docela možný i logičtější a určitě levnější :kladivo:
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od mbmat »

Petr Pokorný píše:Nechce se mi to teď dohledávat, ale někde jsem četl jiný způsob, doufám že si to pamatuji správně:
- postaví se nový 3pruhový most vedle starého (finální mostovka, provizorní pilíře)
- převede se na něj doprava (provizorně 2+2)
- stadý se zbourá, místo něj se postaví nový 3pruhový (pilíře pro 6tipruh, mostovka pro 3pruh)
- převede se tam doprava (provizorně 2+2)
- původně postavený most se z provizorních pilířů bočně nasune na finální pilíře
- a je hotovo.
našel sem něco podobnýho. neni to ta A3 jak píše egelebege, ale je to A8
http://www.abdsb.bayern.de/imperia/md/c ... modell.pdf
na straně 5 dole je fotka
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Diaľničiar »

alespoň projížďka:

Mnichov - Stuttgart:


Stuttgart - Karlsruhe:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A8 Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe

Příspěvek od Diaľničiar »

silniční reportáž

02/2023

Společnost SWARCO nainstalovala na dálnici A8 v jihozápadním Německu pro dálniční agenturu Die Autobahn dočasnou zpevněnou krajnici neboli systém pro jízdu v živém pruhu.

Dálnice A8 je důležitým středo-východním spojením evropské dopravní sítě. Úsek mezi dálniční křižovatkou Karlsruhe a křižovatkou Karlsbad se vyznačuje klikatou trasou a sklonem kolem 7,5 procenta a je vysoce přetížený asi 110 000 vozidly denně. V tomto úseku je často blokován provoz kvůli pomalu jedoucím kamionům a často dochází k předjíždění a změně jízdního pruhu.

Systém SWARCO pokrývá 2,8 km podél dálnice mezi Karlsruhe a Karlsbad. Skládá se ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED proměnnými oznamovacími značkami (VMS), osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic. Kromě venkovního vybavení poskytuje SWARCO také centrální řídicí software.

Obrázek
Sestava se skládá ze čtyř zobrazovacích průřezů s LED variabilním VMS, osmi sloupových instalací pro VMS nebo kamerovou techniku a také 12 směrovacích stanic

Kamerová technologie je od společnosti Fuunkwerke video systeme, přičemž provoz všech funkcí je řízen dopravním dispečinkem Autobahn GmbH ve Stuttgartu. Než se pevný krajní pruh stane živým pruhem, musí být zkontrolován dopravním řídícím centrem, aby se ujistil, že pruh neblokují žádné překážky.

SWARCO říká, že systém nabízí možnost šetrnější ke klimatu a zdrojům efektivněji využívat stávající infrastrukturu bez potřeby nákladného a trvalejšího rozšiřování této infrastruktury. Ve skutečnosti, poznamenává SWARCO, kapacita infrastruktury se může s takovým systémem zvýšit až o 30 procent.

První jízda v živém pruhu se uskutečnila začátkem loňského prosince.

Zavedení používání živého jízdního pruhu na zpevněných krajnicích bylo kontroverzní mezi odborníky na bezpečnost silničního provozu a veřejností. Začátkem loňského roku Spojené království zastavilo zavádění svých takzvaných schémat inteligentních dálnic, dokud nebudou během pěti let shromážděna bezpečnostní data, uvádí ministerstvo dopravy. O tom se lze dočíst v tématu k UK: viewtopic.php?p=250343#p250343

Ministerstvo uvedlo, že během této doby investuje 1,08 miliardy eur (900 milionů liber) do zlepšení bezpečnosti na stávajících dálnicích All Lane Running. Zavádění nových chytrých dálnic ALR bude pozastaveno u schémat zavedených před rokem 2020. Po tomto pětiletém období vláda data vyhodnotí a informovaně rozhodne o dalším postupu, uvedla.

Podle vlády, ačkoli dostupná data ukazují, že chytré dálnice jsou relativně nejbezpečnějšími silnicemi v zemi, pokud jde o úmrtnost, „vláda půjde dále tím, že zajistí, aby současné chytré dálnice bez trvalé zpevněné krajnice byly vybaveny nejlepší technologií ve své třídě. a zdroje, aby byly co nejbezpečnější“.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Německo“