Praha - Antverpy
Praha - Antverpy
Zdravím, zítra, to jest na Velký pátek, mám jet do Antverp. Zvažuju "klasickou" variantu přes Frankfurt a Kolín, tj. D5-A6-A3-A4-a pak v Belgii A2-A13, nebo o něco delší cestu přes Heilbronn a Kaiserslautern tj. D5-A6-A62-A1-A60-a pak V Belgii A27-A3-A13.
Tý A3 se dost bojím, je to tam samá baustelle, vede přes notorický ucpávací úseky v úseku Norimberk - Frankfurt - kolín a navíc Němci mají taky prázdniny. Proto bych chtěl od někoho informovaného poradit, jestli ta delší "spodní cesta" může bejt lepší.
Pak je ještě třetí možná cesta přes A6 a A61, ale tam to taky stává a navíc se nevyhýbá oblasti okolo Kolína.
Tý A3 se dost bojím, je to tam samá baustelle, vede přes notorický ucpávací úseky v úseku Norimberk - Frankfurt - kolín a navíc Němci mají taky prázdniny. Proto bych chtěl od někoho informovaného poradit, jestli ta delší "spodní cesta" může bejt lepší.
Pak je ještě třetí možná cesta přes A6 a A61, ale tam to taky stává a navíc se nevyhýbá oblasti okolo Kolína.
Re: Praha - Antverpy
A co zkusit D8, A17 A4 A5 A4 a A67 v Holandsku, popř. ještě severněji, neměckou fungl novou A38 a navazující A44?
Absolvoval jsem loni taky přímo do Antwerp jižní trasu s A3 a nebylo to nic moc příjemného mezi Norimberkem a Frankfurtem, zbytek už se dal... Nicméně bylo mi doporučeno později vyzkoušet onu A38...
Absolvoval jsem loni taky přímo do Antwerp jižní trasu s A3 a nebylo to nic moc příjemného mezi Norimberkem a Frankfurtem, zbytek už se dal... Nicméně bylo mi doporučeno později vyzkoušet onu A38...
Re: Praha - Antverpy
Pojedu ze Zličína, takže než bych se dostal na D8, tak budu v Plzni, nebo už někde před hranicema . Ale zpátky to možná zkusím po té A38, taky mě to láká.
Re: Praha - Antverpy
I když zitra v německu nebude jezdit tolik kamionů, kolonám se stejně nevyhneš. V každým případě se vyhni Frankfurtu a celému podhůří, proto nedoporučuju ani A38, která je vcelku nevytížená ale navede tě do toho bordelu. Osobně většinou volim trasu D5-A6-A61-A4 přes malý Holandsko a šup do Belgie
Re: Praha - Antverpy
Podhůří => Porúří předpokládám
Re: Praha - Antverpy
Mě čeká dneska cesta zase do Amsterdamu se zastávku v Hannoveru (to víte, půl roku života, tak se musím stavit :) takže to bude D8, A17, A4, A14, A2 a pak A30 a A1 NL. Nazpátek jedu durch, takže na výběr toho je skutečně dost, ale chci zkusit ještě nejetou trasu v NL po A2 a A12, pak Německem po A3, přes Rhein-Ruhr A2, A44, A38 a už klasicky z Lipska.
Trase dál po A3 F./Main - Nürnberg se zcela záměrně vyhýbám, protože to je obdoba D1, hrůza.
Trase dál po A3 F./Main - Nürnberg se zcela záměrně vyhýbám, protože to je obdoba D1, hrůza.
Re: Praha - Antverpy
Do Amsterdamu to je nejspíš nejlepší cesta. Hannover a Bad Oeynhausen jsou defacto jediný záseky na trase. Kdysy jsem do Amsterdamu jezdíval (soukromě) a v maximální míře jsem využíval německou A3, ale to jsem ještě německo neznal. Dneska bych tak už nejelmartin píše: takže to bude D8, A17, A4, A14, A2 a pak A30 a A1 NL
Re: Praha - Antverpy
Krátký trip report.
Tam jsem to dal přes Heilbronn a Kaiserslautern (tedy A6-A62-A60) zpátky po A40-A44-A38-A14-A17 (Venlo - Dortmund - Kassel - Lipsko).
Cesta tam v pohodě, nahuštěno bylo jen semtam mezi Norimberkem a Mannheimem, pak už zcela bez problémů, první a poslední opravdová zácpa byla až těsně před Antverpami. Navíc na A6 od Mannheimu po Kaiserslautern jsou krásný rovný dlouhý úseky s protikopcema, kde je vidět na dva kilometry a minimálním provozem. Tam se dá přišlápnout plyn k podlaze a kochat se A62 a A60 jsou v podstatě venkovské dálnice taky s minimálním provozem a taky je na nich pár moc pěkných úseků.
Zpátky to taky šlo, na velikonoční pondělí jsme jeli ráno, kdy Němci v Ruhrgebietu ještě běhali s pomlázkama nebo se chystali na velikonoční oběd, jen kolem Dortmundu to maličko zhoustlo, ale jen na chvíli. Nemile mě ovšem překvapil naprostý nedostatek pořádných odpočívek s benzínkami a to jak na A40 (od hranic s NL až na konec u Dortmundu není ani jedna). Na A38 pak není taky žádná a to na bezmála 250 km jízdy (!). Jen tam jen Autohof asi po 150 km, který byl přeplněn i při včerejším minimálním provozu na této trase. Jinak A38 taky pěkná, akorát mi připadá, že to je trošku jako nový kus A6 od hranic do Norimberka - zbytečně moc zatáček.
Ale, mám-li shrnout, pěkně jsem se projel po obou trasách Je dobrý, že si člověk takhle může vybrat ze 3 - 4 možností, to bych chtěl mít u nás.
Tam jsem to dal přes Heilbronn a Kaiserslautern (tedy A6-A62-A60) zpátky po A40-A44-A38-A14-A17 (Venlo - Dortmund - Kassel - Lipsko).
Cesta tam v pohodě, nahuštěno bylo jen semtam mezi Norimberkem a Mannheimem, pak už zcela bez problémů, první a poslední opravdová zácpa byla až těsně před Antverpami. Navíc na A6 od Mannheimu po Kaiserslautern jsou krásný rovný dlouhý úseky s protikopcema, kde je vidět na dva kilometry a minimálním provozem. Tam se dá přišlápnout plyn k podlaze a kochat se A62 a A60 jsou v podstatě venkovské dálnice taky s minimálním provozem a taky je na nich pár moc pěkných úseků.
Zpátky to taky šlo, na velikonoční pondělí jsme jeli ráno, kdy Němci v Ruhrgebietu ještě běhali s pomlázkama nebo se chystali na velikonoční oběd, jen kolem Dortmundu to maličko zhoustlo, ale jen na chvíli. Nemile mě ovšem překvapil naprostý nedostatek pořádných odpočívek s benzínkami a to jak na A40 (od hranic s NL až na konec u Dortmundu není ani jedna). Na A38 pak není taky žádná a to na bezmála 250 km jízdy (!). Jen tam jen Autohof asi po 150 km, který byl přeplněn i při včerejším minimálním provozu na této trase. Jinak A38 taky pěkná, akorát mi připadá, že to je trošku jako nový kus A6 od hranic do Norimberka - zbytečně moc zatáček.
Ale, mám-li shrnout, pěkně jsem se projel po obou trasách Je dobrý, že si člověk takhle může vybrat ze 3 - 4 možností, to bych chtěl mít u nás.
Re: Praha - Antverpy
Ano, neuvěřitelné, taky mi tam docházela nafta.pivko píše:Na A38 pak není taky žádná a to na bezmála 250 km jízdy (!). Jen tam jen Autohof asi po 150 km, který byl přeplněn i při včerejším minimálním provozu na této trase. Jinak A38 taky pěkná, akorát mi připadá, že to je trošku jako nový kus A6 od hranic do Norimberka - zbytečně moc zatáček.
Ale to projektování - měl jsem opačný pocit, i A38 i A44 jsou takové ty krásné poloprázdné německé dálnice, kde se dá jet 200.
Re: Praha - Antverpy
To je perfektní! A nejhorší je ta nejznámější trasa - A3, tam nejezdit.pivko píše:Ale, mám-li shrnout, pěkně jsem se projel po obou trasách Je dobrý, že si člověk takhle může vybrat ze 3 - 4 možností, to bych chtěl mít u nás.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Praha - Antverpy
Já si dal včera Antverpy - Amsterdam a zpět, belgická A1, pak holandské A27 a A2. Snad jen poznámka k finálnímu úseku - A2 mezi Utrechtem a Amstrem - totálně přecpaná, zácpy, jezdí se jen po jedné polovině dálnice (druhá ve výstavbě), i tak jsou 3-4 pruhy v každém směru... Zdržení cca 30 minut o obou směrech (ráno tam, večer zpět)
Re: Praha - Antverpy
Vracel jsem se včera z Amsterdamu po již výše zmíněné trase. Po cestě nikde žádná zácpa, teda aspoň v mém směru. Nizozemská A2 Amsterdam - Utrecht se rube fest, ve směru do centra bylo pěkně nacpáno. Bude to 5+5 takže fakt síla.
O víkendu jsem lítal ještě po A4 okolo Schipholu, tam je to taky 5+5 a je to paráda, to my tady máme jenom polní cesty :) Škoda, že tam mají maximálku 100ku. Ono to tam v tom provozu ale stejně jinak nejde.
A12 na Arnhem byla poměrně plná, v Německu se na A3 situace výrazně zklidnila. Rušno začalo být až před Kreuz Oberhausen. A2 okolo Dortmundu poměrně klidno, ale A44 byla dost plná. Samotná dálnice prima, ale pravý pruh neustále kamiony, levý občas zpomalil na 100-120, ale po většinu času se stopadesát a víc jet dalo.
A7 okolo Kasslu neustálé brutální lítání nahoru a dolu, je tam dokonce 8 % klesání a k tomu omezení na 100 pro všechny, korunované radarem.
A38 se mi hodně líbila, z celého úseku nejlepší a nejklidnější jízda. Měl jsem dálnici skoro celou pro sebe :) Ale taky mi tam málem došel benzin, musel jsem z dálnice sjet a hledat benzinku v nějakých NDRáckých zapadákovech. To je teda hroznej opruz.
A17 už konečně na většině úseků rychlostní omezení nemá.
O víkendu jsem lítal ještě po A4 okolo Schipholu, tam je to taky 5+5 a je to paráda, to my tady máme jenom polní cesty :) Škoda, že tam mají maximálku 100ku. Ono to tam v tom provozu ale stejně jinak nejde.
A12 na Arnhem byla poměrně plná, v Německu se na A3 situace výrazně zklidnila. Rušno začalo být až před Kreuz Oberhausen. A2 okolo Dortmundu poměrně klidno, ale A44 byla dost plná. Samotná dálnice prima, ale pravý pruh neustále kamiony, levý občas zpomalil na 100-120, ale po většinu času se stopadesát a víc jet dalo.
A7 okolo Kasslu neustálé brutální lítání nahoru a dolu, je tam dokonce 8 % klesání a k tomu omezení na 100 pro všechny, korunované radarem.
A38 se mi hodně líbila, z celého úseku nejlepší a nejklidnější jízda. Měl jsem dálnici skoro celou pro sebe :) Ale taky mi tam málem došel benzin, musel jsem z dálnice sjet a hledat benzinku v nějakých NDRáckých zapadákovech. To je teda hroznej opruz.
A17 už konečně na většině úseků rychlostní omezení nemá.
Re: Praha - Antverpy
Ta A2 mi místama docela hodně iritovala. Jel jsem v pátek, v Německu svátek. Nikde nikdo a od Wolfsburgu za Braunschweig pořád 120, prázdná šestiproudá dálnice, to bylo k zešílení. Mezi Hannoverem a A30 je pořádný úsek přes ty "pseudo" kopce tam taky rychlostní omezení a to v neděli na opět poloprázdné dálnici potěší.egelebege píše:Do Amsterdamu to je nejspíš nejlepší cesta. Hannover a Bad Oeynhausen jsou defacto jediný záseky na trase. Kdysy jsem do Amsterdamu jezdíval (soukromě) a v maximální míře jsem využíval německou A3, ale to jsem ještě německo neznal. Dneska bych tak už nejelmartin píše: takže to bude D8, A17, A4, A14, A2 a pak A30 a A1 NL
A30 nebyla místy nic moc, hodně rozbitá, opravuje se. Dost často omezení. Za to v Nizozemsku to bylo co se povrchů týká jiné kafe.
Re: Praha - Antverpy
Kolem Ams, hlavně směr od Arnhemu, Apeldoornu je to masakr, vlak násobně rychlejší. Ještě Utrecht-Haag v okolí Goudy se umí nepěkně zasekat. Jinak holandské dálnice a hlavně kultivovaný a plynulý styl tamních řidičů je radost.
Re: Praha - Antverpy
Přes Velikonoce to celkem všechno šlo a doprava byla až na výjimky plynulá, ale i tak byl provoz místy hustý. U nás je v poledne v takové sváteční pondělí úplně mrtvo, tam bylo živo jako u nás ve všední den.
Re: Praha - Antverpy
Vy, co jste jeli po německé A38 co říkáte na ty hupy před(za) tunelem? To naše čerstvě zvlněná D11 je proti tomu jak hladina rybníku
Re: Praha - Antverpy
Těch tunelů tam bylo několik, tak nevím, jestli jsem se soustředil na ten správný :) Extra jsem se na to snažil dávat pozor, celkově jsem nic tragickýho nezaznamenal, ale vzpomínám si, že u jednoho tunelu byla 60ka a trošku víc (hodně) to tam houpalo. To je pravda.
Re: Praha - Antverpy
Jinak A38 je postavena v kategorii RQ 26 (~ R 24,5), tj. na německé dálniční poměry okreska.