Právě je 23.11.2020 17:20:19




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
 Historické intenzity dopravy 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 2486
Příspěvek Historické intenzity dopravy
Kolega Patrick Scholl z www.autobahnatlas-online.de nám poslal nejstarší údaje co má a je to rok 1963 z dálnice A9:

Hof: 1500-2500
Hof-Nuernberg: 2500-7500
near Nuernberg: 10000-20000
Nuernberg-Ingolstadt: 7500-10000
Ingolstadt-Muenchen: 10000-20000

Někde teda je s podivem, že kvůli 2000 tam byla dálnice, ale těch 20000 je zase hodně na tu dobu.


21.2.2011 12:12:56
Profil
Autor

Příspěvky: 838
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
No hele, vždyť ta A9 byla postavena ještě před rokem 45 ne? A u Hofu to šlo do DDR, tak kdo by tam jezdil...


21.2.2011 12:16:23
Profil
Autor

Příspěvky: 2486
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Jasně, já po něm původně chtěl čísla před válkou. 1963 si dokážu představit z nějakého filmu, jaká auta, kolik atd., ale ty autíčka v roce 1935 to si představit neumím. Kolik jich bylo, jakou rychlostí se běžně jezdilo, kdo si to mohl dovolit, co poruchovost.

Napadlo mě to jednou z automuzeu v Audi v Ingolstadtu, kdy tam jako maximálky těch aut z 30. let uváděli 160 kmh i více. A Škodovky té doby měly tak 70 - 80 - 90 kmh (a my neměli dálnice). Ty německé dálnice v tom měly určitě tradici, neomezená rychlost a toto všechno, dneska se to zdá jasné, ale furt nechápu proč ve 30. letech stavěly takové "dvojité silnice" na 160 s takovou šířkou (když normální silnice zvládne 15000 aut denně), když ani dnes to jiné státy nestaví tak honosně a to už auta umí jezdit 250. Jak moc se to tehdy využilo?


21.2.2011 14:16:51
Profil
Autor

Příspěvky: 6259
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Šlo o komfort, pro mě je prostě dělený 4-pruh prostě vždy komfortnější než sebe lepší a prázdná luxusní jednička.
Taky šlo o to ukázat, co je Německo ;)
Možná, že určitou roli hrál i plán na přesun vojsk a tak, přece jen po tom D se to těm tankům mete lépe a ještě se můžou předjíždět :D

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


21.2.2011 14:43:25
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 2486
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Ano, asi jsi vystihl argumenty proč to tehdy tak bylo. Přesto by mě zajímala běžná praxe, ale nevím kde to najít.


21.2.2011 15:18:23
Profil
 

Příspěvky: 29
Bydliště: Zabrze (Polsko)
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
slo urcite taky o oziveni ekonomiky po krize roku 1929


21.2.2011 15:40:25
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
dálnice se za Hitlera nestavěly kvůli intenzitě dopravy. Ale kvůli vojenským přesunům/válce a politice zaměstnat lidi.


21.2.2011 16:32:57
Profil
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Hitler jen pokračoval v tom, co už bylo z předchozí doby rozjetý .. dávno před tim, než se začla připravovat nějaká pitomá válka. Viz třeba http://german.about.com/library/blgermyth08_autobt.htm a dokonce to NDSAP v reichstagu blokovala. To že pak vůdce a říše ochranitel celebroval při otevření, neni z hlediska původních důvodů "proč" přece vůbec podstatný.

Projekty a začátky výstavby jsou už ze dvacátých let, možná částečně jako "hladová zeď", ale určitě ne na základě intenzit dopravy, spíš ze všeobecnýho přesvědčení o potřebě pokroku a zvýšení bezpečnosti. Beton byl zřejmě levnej a kopáčů spousta.

Jo, tady je k tomu ještě jakejsi úvod http://german.about.com/library/blgermyth08.htm .. kde se píše zhruba toto, .. jistě přikládali dálnicím nějakou vojenskou hodnotu, a vojáci měli slovo při plánování. Ale tanky a nákladní vozidla poškozovaly dálniční povrchy a většina vojenské dopravy, vojska i materiál, se vozila po železnici. Síť byla nekompletní a částečně nepoužitelná vlivem spojeneckého bombardování nebo zanedbání.

Ostatně, Hitler zpočátku žádnou válku na území Německa asi ani neplánoval. ;)


21.2.2011 18:07:43
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
jonáši , ty vaše linky co je to za "historiky" ? To, že stavba dálnice a zbrojení zlikvidovalo v Německu před WWII není mýtus, ale fakt. Každá dopravní struktura byla v té době, kdy stále byla rozhodující pozemní armáda, stavěna s ohledem na potřebu obrany/útoku a přemisťování vojsk. Jak železnice, tak dálnice. Ještě v době studené války se třeba nestavěly dálnice umožňující rychlý pochod "našich" vojsk na Západ. Když se tady uvádějí ty intenzity dopravy tak je jasné, že auta zaplnila ty dálnice až někdy v 60.- 70. letech


21.2.2011 20:58:34
Profil
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Co zlikvidovalo zbrojení a jakej mýtus? Nemtudom. Jo, všeobecně známý je, že Hitler vymyslel dálnice a zaved tady ježdění vpravo, čehož první republika prej nebyla dvacet let schopná (a rakousko dvěstě let před tim taky ne .. ;-) akorát to nemá s reálnou historií zas tak moc společnýho, jako většina těch "všeobecně známých" urban legends.
Najděte si svoje "historiky".


21.2.2011 21:47:35
Profil
 

Příspěvky: 1301
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Jonáši v první republice se plánovalo a pak i začalo jezdit vpravo dřív, než se vtrhnul Áda. Všude byly vylepeny plakáty něco ve smyslu ''Od tohoo data se jezdí vpravo.'' datum si bohužel nepamatuju.


21.2.2011 21:53:24
Profil ICQ
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
jonáši, to že ČSR připravovala přechod na provosměrný provoz a Hitler to jen urychlil je známo, taky tady nikdo netvrdí, že Hitler vymyslel dálnice., ale to odvádíte pozornost jinam.
Ale to, že dálnice (a železnice ) a vůbec infrastruktura se vždy staví i s přihlédnutím ke obranné/útočné strategii státu je prostě fakt. Kdysi se tak stavěly železnice, pak dálnice, pak letiště. V nacistickém Německu to mělo prvořadou úlohu. Ale nejen tam, třeba Polsko po WWI tunel v "Lupkapass" , kudy jel i Švejk) obnovilo pouze jako jednokolejný, v Rusku se stavěla třeba gruzínská vojenská silnice, stejně tak staví Čína do Tibetu, za WWII se rychle stavěla aljašská dálnice/silnice či známá železnice z "most přes řeku Kwai" a nezapomínejme na železnici BAM atd. atd...


21.2.2011 22:09:01
Profil
 

Příspěvky: 4087
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Hm, to jsou všechno hezký nepodstatnosti, milý obře, ale odpověď na původní téma, jakej důvod teda mělo stavět to patnáct let před válkou a deset let před tim, než soudruh Hitler přišel k moci, pro tehdejší mizivý intenzity, to z toho logru asi vyvěštíte dost těžko .. ale třeba si někdo další přečte i ten pramen, co jsem odkazoval, a najde i nějakej "lepší". Od vás holt jen dojmy a to co "ví každý" ;-)

Ostatně neni mi známo, že bych obecnej vojenskej význam dálnic v dnešní době někde popíral, akorát si myslim stejně jak ti "historici", že se to ještě za wwII nijak významně neuplatnilo, snad leda v konečný fázi pro německé oddíly rychlého ústupu do amerického zajetí .. logistika dopravy vojska po železnici byla tehdy prostě zavedená a mnohem významnější. A protože armáda je konzervativní instituce, tak to přetrvávalo ještě dlouho po válce, stačí se podívat, co z těch dob zbylo jako zázemí třeba v Pardubicích.

A omlouvám se mbat že se nechal zmást .. právě že, němci tady přišli skoro k hotovýmu, stejně jak áda k těm rozestavěnejm dálnicim :-) mmch nezačalo se jezdit dřív, než sem vtrhli, podle výnosu parlamentu se mělo začít od května, ne od března. Ale křižovatky a tramvajový refýže prej už byly z polovičky přestavěný.


21.2.2011 23:22:19
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
jonáši, já myslím, že oba mluvíme o něčem jiném a vlastně si neodporujeme, Vy kladete důraz na to, že myšlenka dálnice vznikla před Hitlerem a dokonce se ta síť plánovala a jedna malá (AVUS) postavila již před Hitlerem. Ano, ale teprve Hitler, když si uvědomil, že mu to pomůže zlikvidovat nezaměstnanost, získá popularitu a navíc ty dálnice jsou infrastruktura užitečná a potřebná pro rychlé přesuny armády, tak se toho chopil a realizoval to - bez ohledu na intenzity dopravy či pokrok. Což zase píšu já. Trochu se mijíme...:)


21.2.2011 23:37:44
Profil
Autor

Příspěvky: 9681
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Když už tak Fritz Todt. A dál se vám do toho míchat nebudu. ;)

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


22.2.2011 0:54:07
Profil
 

Příspěvky: 768
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Lenny, ano Fritz Todt byl šéf.


22.2.2011 7:05:44
Profil
Autor

Příspěvky: 2486
Příspěvek Re: Historické intenzity dopravy
Zajímavé články i fotky:

http://www.welt.de/geschichte/article12 ... traum.html

http://www.welt.de/motor/article1204444 ... obahn.html


25.10.2013 20:33:52
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz