trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Odpovědět
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Příspěvek od kalanis »

Takže příspěvek o cestě za mlžného podzimu. Je to spíš v bodech a ne povídání. Navíc jsem nechtěl, aby sem šel až moc za čerstva.
Celkově (tam a zpátky):
  • Prakticky celou dobu mlha. Vyjímka v úsecích čára-Halle a kolem Bad Hersfeldu; Kasselský provoz je s mlhou pěkně vražedný.
  • Noční mlžná jízda se nedoporučuje. Je fakt o hubu - chybí třeba odrazky v ose pruhu.
  • Prakticky na každé dálnici se něco dělo - často výměny povrchu nebo rozšíření.
  • České tunely jsou proti německým jak vánoční stromeček; ale vypadají bezpečněji. Mlha i v tunelu pak tolik nevadí.
  • Jezdit (nejen) Německo bez mapy je fakt špatný. Značení je v některých ohledech prachbídné (U Lipsak není pořádně vyznačené směrování na Kassel) a tak 10E za atlas Adacu je vhodné utratit.
  • Po trase minimum pump i mimo D.
Tam Praha -> D8 -> Ústí -> D8 -> A17 -> Drážďany -> A4 -> A14 -> Lipsko -> Halle -> (kýbl Heltstedt -> B180 -> Sangerhausen - chybí A143 východně od Halle) -> A38 -> A7 -> Kassel -> A44 -> Padeborn
  • D8
    • D8 byla pro osobáka snazší projet z Úžic až do Doksan po staré; Nová Ves byla zavřená
    • Přes středohoří stále totéž, já protahoval skrz
    • Trefování se na severním konci Ústí je loterie - do kterého nájezu to vyjde
  • A17
  • u čáry se opravuje - ujíždí jim svahy
  • A14
    • Kolem Grimmy se opravoval asfaltový povrch, kamioňáci se to nebáli vzít i pruhem u svodidel (užším)
    • U Lipska naprosto chybí navedení na Kassel (kdo má hádat, že ta na Bad Lauchstadt či kam je tou správnou).
    • Podjezd pod letištěm Lipsko je během rolování letadla nad hlavou opravdu zážitek
    • Náhradní obchvat (spojka když se mine požadovaný sjezd) za Halle se teprve bude dodělávat (!!!).
  • Místzní spojka není zápisuhodná, tedy až na ten detail, že v druhé půli snese i 130
  • A38
    • Na ní se nehrabalo (kupodivu)
    • Bez mlhy by to byl větší zážitek -> zářez - most - zážez - těžní věž - zářez - násep... (Sollstedt)
    • Tunel blíže Kasselu byl i na německé poměry vybavený (osvětlení, bezpečnostní prvky)
  • A7
    • nacpaná jedoucí dálnice 3+3 s asfaltem v cca půlce životnosti
    • díky tomu předjíždění kamionů v kopci velkým zážitkem (nezapomínali se předhánět sami), naštěstí je značky často omezovaly
  • A44
    • U Kasselu naprosto nechutně napasovaná dvojitá MÚK s benzinkou
    • Na jihu Kasselu evidentně přestavba na 3+3 asfalt
Zpátky Padeborn -> A44 -> Kassel -> A7 -> A4 -> Bad Hersfeld -> Efurt -> Jena -> A4 -> A9 -> Hof -> A72 -> A93 -> B303 -> R6 -> Cheb -> KV -> I/6 -> Praha
  • A7
    • Kassel stále za prd, ten jih je ještě o dirku horší.
    • Navíc pravděpodobně probíhá rozšiřování na 4+4 asfaltu; omezení, 100-60, kamiony reálně i 30
    • Někde je omezení i kvůli neřešitelným zatáčkám
  • A4
    • Za křižovatku Kirchheim by někdo pro použitý směr potřeboval proplesknout (40 a vyhazuje)
    • Prakticky za nedlouho taky omezení, oprava povrchu
    • Pak až za Jenu nic
    • Provoz menší, hlavně asfalt
  • A9
    • Také slušně nacpaná 3+3 na betonu
    • navádění do ČR je až na Rozvadov, Cheb se loví (!!!)
  • A72 nezápisuhodná
  • A93 mi spíše připomínala česká R
  • R6 všichni známe, do KV je to z čáry dneska pohodička, přes most po půlce, zdrbu akorát kvalitu značení na mostě přes Ohři a pak KV-PHA (oba odrazky, barva)
Detaily o tom, že jejich směrovky za křižovatkou jsou zvěrstvo snad nemá cenu rozvádět...
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

Kassel neni u Leipzig znacen. Ale je tam Göttingen

Příspěvek od dobrenz »

to snad staci ne? Koukni na cesky znaceni a jako cizinec dojedes maximalne do arsche. A co se tyka tunelu, tak germani maji stovky dalnicnich tunelu - novejsi a starsi.V Cechaj mame dalnicni tunely 4 plus 2 na R1. A ty nejsou starsi 10 let. A propo zajed si na A96 nebo A99 a uvidis jak vypadaji poradny tunely. A hned ti zklapne
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Příspěvek od Standa »

Na Germánii si šahat nedáme, to raději zase prohrajeme nějakou válku :twisted: !
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Příspěvek od kalanis »

Tak teď už mi to fakt nedá a budu nadávat. Dobroníne, ty pako zakomplexované!
Tunely: Když srovnám Panenskou (D8) a Nausslitz (A17) - výstavba v cca stejnou dobu - , tak to tristně vyjde pro němce. Jo, osvětlení by v noci mělo být v těch českých tlumenější.
Značení: Když je v Praze léta značení na Bayreuth (Karlovarská u Řep), Norimberk (Plzeňská u Motola), Vídeň a Linec na SJM (MÚK Pankrác) či Drážďany na Kbelské a D8, tak nikdo nic neříká. Naopak to, že u Lipska není značení na Kassel či Dortmund (nejbližší významná centra po trase), beru fakt jako velkou chybu. Jo, Prahu mají značenou už cca od dreireku A4/A14 (ale to i Budyšín a Zhořelec), ale třeba Ústí je na A17 až těsně před čárou. Cheb na A72 taky nic moc a Vary abych hledal lupou.
Ano, na R1 chybí značení A,D,PL,SK - ale to se ví a někteří zdejší se proti tomu snaží něco činit...

Zpátky k A4. U ní je zajímavost, že prochází během cesty 3x bývalou hranicí (rozhraní Duryňska a Hessenska). Všechny ostatní dálnice tuto hranici přejedou nejvýše 1x. Na silnici to téměř nepoznáte, ale třeba mostní pilíře u Wommen trčely nevyužité a zelenající se ještě v roce 90.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Příspěvek od egelebege »

kalanis píše:u Lipska není značení na Kassel či Dortmund (nejbližší významná centra po trase)
Předně tam je značenej Gottingen, což je jako orientační bod a křižovatka dostatečně významný město. A kdyby jses před vyjetím aspoň jednou podíval do mapy, tak bys nemusel zajíždět do Halle :kladivo:
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: trasa Praha - Kassel - Padeborn naložená v mlze

Příspěvek od Fox Mulder »

egelebege píše:
kalanis píše:u Lipska není značení na Kassel či Dortmund (nejbližší významná centra po trase)
Předně tam je značenej Gottingen, což je jako orientační bod a křižovatka dostatečně významný město. A kdyby jses před vyjetím aspoň jednou podíval do mapy, tak bys nemusel zajíždět do Halle :kladivo:
Přesně tak! Značení je tam velmi přehledné, já tam jel již 3x. Německé dálnice jsou obvykle velmi dobře značeny, nikdy jsem s tím neměl problém. Je dost problém si stěžovat na značení, když člověk neví kam chce jet. To je jako byste v Praze na magistrále hledal značení ZLÍN a vůbec nevěděl, že do Zlína se z Prahy jede na BRNO.. :roll:
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Odpovědět

Zpět na „Německo“