Právě je 25.11.2020 5:31:56




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 A-model PPP v Německu 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 3325
Bydliště: Kladno
Příspěvek A-model PPP v Německu
Tzv. A-model projektů PPP v Německu se velmi slibně rozjíždí. Budu se tématu snad někdy věnovat podrobněji, zatím jen základní obrysy:

Jedná se o projekty spočívající obvykle v převzetí fungujícího úseku dálnice koncesionářem, provedení modernizace spočívající v rozšíření na 3+3 jízdní pruhy a následnou správu úseku koncesionářem po delší časové období, jak bývá u projektů PPP běžné.

Charakteristické je převzetí rizika poptávky. Uchazeči v rámci nabídek odhadnou část investice, kterou předpokládají, že se jim splatí z výnosů mýta na "jejich" dálnici. Zbytek investice na 3+3 uhradí stát. Vítězí nejnižší požadavek na dotaci.

K dnešnímu dni bylo úspěšně dotaženo do fáze finančního uzavření již 6 A-model PPP projektů. Finanční uzavření je klíčový okamžik PPP - realizace bude resp. již byla zahájena. Podrobnosti k jednotlivým soutěženým úsekům doplním jak mi čas dovolí.

EDIT (stav k 10.2.2012):

A1 Buchholz kreuz (A1/A261) - Bremer kreuz (A1/A27): rekonstrukce 73 km dálnice, 21.12.2005 zahájena soutěž, 10.7.2008 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Bilfinger Berger / Laing Roads / Johann Bunte, ukončení prací se předpokládá do konce roku 2012, investice 650 mil. EUR, doba trvání 30 let, bez účasti EIB, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A4 Hörselberge Bypass: 24,5 km výstavby přeložky dálnice A4 okolo města Eisenach, kdy stará dálnice vedla velmi blízko města, což již nebylo vyhovující, 22.8.2005 zahájena soutěž, 18.10.2007 dosaženo finanční uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief / Vinci, investice 259 mil. EUR, doba trvání 30 let, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A5 Baden-Baden - Offenburg: přestavba 41,5 km na 3+3 + údržba navazujících 59 km Malsch-Offenburg, 14.12.2005 zahájena soutěž, 31.3.2009 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief / Vinci / Südgruppe, investice 660 mil. EUR, doba trvání 30 let, účast EIB (225 mil. EUR), platební mechanismus formou platby za dostupnost

A7 Bordesholm – Hamburg PPP: přestavba 65 km na 3+3, 15.12.2011 zahájena soutěž

A8 Ulm-Augsburg PPP: přestavba 41 km na 3+3, 2.2.2009 zahájena soutěž, 7.6.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief/Strabag, investice 500 mil. EUR, doba trvání 30 let, účast EIB (150 mil. EUR), platební mechanismus formou platby za dostupnost

A8 Bubesheim - Augsburg West: přestavba 50 km na 3+3 a údržba dalších 50 km až po Mnichov, první A-model projekt, 18.3.2005 zahájen tendr, 2.5.2008 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Autobahnplus (Fluor Corporation, TRAPP, BAM PPP, VolkerVessels, EGIS Projects, Berger Bau), investice 245 mil. EUR, doba trvání 30 let, bez účasti EIB, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A9 Hermsdorf to Schleiz: přestavba 19 km na 3+3, údržba celkem na 46,5 km, 1.4.2009 zahájen tendr, 21.9.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium BAM / Vinci, investice 220 mil. EUR, doba trvání 20 let, bez účasti EIB, platební mechanismus založen na platbách za dostupnost.

Projekty v jiném stavu (bude dále doplněno):

A1 Lotte/Osnab kreuz - Munster kreuz - zrušeno, bude financováno z veřejných zdrojů
A2 Kamen kreuz - Beckum - před zahájením
A10 Havelland to Schwanebeck: - před zahájením

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


27.12.2011 14:55:25
Profil
 

Příspěvky: 2742
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
A jak je to s tím mýtem? To jim za OA doplácí stát? Nepředpokládám, že by si tam postavili klasické mýtnice.


27.12.2011 16:46:11
Profil
VIP

Příspěvky: 3325
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Ano, počítá se jen výnos z mýta pro NA, zbytek co nepokryje výnos z NA dorovnává stát a právě výše toho dorovnání je předmětem soutěže mezi uchazeči. Tedy uchazeč "tipuje" kolik mu NA na tom úseku vydělají. Platební mechanismus samozřejmě zohledňuje i skutečnost, že nastavení mýta je prováděno bez přímého vlivu koncesionáře.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


28.12.2011 8:12:28
Profil
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
A4-A-Modell - Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG :arrow:

http://www.via-solutions.de/

A5-A-Modell - Via Solutions Südwest :arrow:

http://www.via-suedwest.de/de/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


17.1.2012 20:51:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 3325
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Provedl jsem slibovaný update informací v úvodním příspěvku...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


10.2.2012 10:23:58
Profil
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Citace:
A9 Hermsdorf to Schleiz: přestavba 19 km na 3+3, údržba celkem na 46,5 km, 1.4.2009 zahájen tendr, 21.9.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium BAM / Vinci, investice 220 mil. EUR, doba trvání 20 let, bez účasti EIB, platební mechanismus založen na platbách za dostupnost.


Official opening of the widened and renovated Triptis–Schleiz section of the A9 motorway in Germany

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


13.9.2014 15:39:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Koncern HOCHTIEF prodal akcie v projektu PPP A4 Thüringen :arrow:

Citace:
HOCHTIEF sells shares in A4 PPP project in Thuringia

Essen
24.02.2015
Sale of 50 percent of shares in concession company Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG
At the end of 2014, HOCHTIEF has successfully sold its shares in the concession company of the public-private partnership (PPP) A4 project - Hörselberge bypass - in Thuringia. Previously both HOCHTIEF and Vinci Concessions had a 50 percent stake in Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG. The buyer of the HOCHTIEF shares is the internationally experienced infrastructure investor, Meridiam, which is already a shareholder in the A5 PPP project in Baden-Württemberg.

"The sale of mature assets is in keeping with HOCHTIEF’s PPP business strategy. We can thus deploy freed-up capital for new projects and generate further growth in the important PPP business segment," says Peter Coenen, Managing Director of HOCHTIEF PPP Solutions.

The A4 - Hörselberge bypass - was the second of what is known as “upgrade models” that the German Federal Ministry of Transport had put out to tender and awarded. The project in question involves a 45-kilometer section of the A4 highway in Thuringia between the state border with Hesse and the Gotha interchange. An around 20-kilometer section of the existing highway has been replaced by a new 22.5-kilometer section which bypasses Eisenach and the Hörselberge nature reserve. The other half of the concession route was refurbished and upgraded with no interruption to traffic. The new route has been operational since 2010. The Via Solutions Thüringen consortium will now operate and maintain the around 45-kilometer section until 2037. Employees are not affected by the change of owner, and Via Solutions Thüringen will continue to deliver its current high quality of service and operations.

The transaction remains subject to the approval of the German anti-trust authorities (Bundeskartellamt), expected to be received in the next few weeks. After successful completion, HOCHTIEF will have no more shares in the project.


Zdroj: http://www.hochtief.com/hochtief_en/200.jhtml?pid=9695

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


6.3.2015 17:47:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Koncern VINCI přes další společnosti má zastoupení v celkem 3 projektech :arrow:

*A9 mezi Triptis a Schleiz (Thuringia), rozšíření z 2x2 na 2x3 za 220 mil. € na 19 km, koncese 20 let a k tomu další upgrade na 27,5 km, práce trvali 3 roky
*A5 mezi Offenburg a Karlsruhe (Baden Württemberg), celkem na 60 km
*A4 mezi Gotha a Eisenach (Thuringia), celkem na 45 km

VINCI narozdíl od HOCHTIEF z projektů neustupuje ani je neprodává dálším společnostem. VINCI má tak dosah na 151,5 km dálnic v Německu, tedy cca. 1% z celé sítě.

Detailněji:

A-Modell A4 motorway, 45 km, podíl 50%, koncese do r. 2037
A-Modell A5 motorway, 60 km, podíl 54%, koncese do r. 2039
A-Modell A9 motorway, 46.5 km, podíl 50%, koncese do r. 2031

V Německu pak ještě 1 projekt:

Toll Collect, podíl 10%, do r. 2018

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


16.3.2015 14:19:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
No jak mi to tady krásně navazuje na ten předchozí příspěvek ...

koncern VINCI zde má 4. projekt, protože ho úspěšně finančně uzavřel a to A-Modell dálnice A7 formou PPP na sekci mezi MÚK Bockenem a Göttingen :arrow:

*provozování celkem 60 km dálnice
*z toho rozšíření 29,2 km části na 2x3 jízdní pruhy
*investice činí 441 mil. €
*délka provozování je 30 let
*provozovatelem bude VINCI Highways (člen VINCI Concessions, základní člen skupiny VINCI)
*finance poskytnou banky: EIB, CaixaBank, Development Bank of Japan, KfW IPEX-Bank a je to již včetně 126 mil. € investice od federální vlády
*zakázku na provozování dostalo seskupení VINCI Concessions a Meridiam Infrastructure v 02/2017, přičemž smlouva vejde v platnost k 1.5.2017 na čele s Eurovia a místními firmami Stutz a Rhode, které zrealizují za 3,5 roku stavební práce
*A-modell zahrnuje financování, projektování, upgrade a rozšíření, provoz a údržbu vymezeného úseku

Koncern VINCI přes VINCI Highways tak provozuje již 220 km dálniční sítě Německa. VINCI Concessions mezičasem vstoupilo i do vlastnické struktury Toll Collect. Skupina VINCI zesiluje veškeré aktivity v rámci Německa. Nyní v zemi pracuje 13.000 lidí, kteří rokem 2016 generují tržby 2,7 mld. €.

VINCI Highways působí v 13 státech a má na starost financování, výstavbu a provoz dálniční infrastruktury případně se zajištěním příjmů z této činnosti s lokálními partnery. Provozuje 3.100 km síť silnic a dálnic v rámci světa a to již včetně 1.900 km ve výstavbě nebo modernizaci, které denně využijí 2 mil. lidí.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


20.4.2017 10:00:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 14340
Bydliště: EU
Příspěvek Re: A-model PPP v Německu
Strabag navýšil z 50% na 100% vlastnictví provozovatele na dálnici A8 Ulm a Augsburg a to odkoupením podílu od společnosti Hochtief. Provozovatelem je Pansuevia, která navrhla a zafinancovala rozšíření na 6 pruhů v termínu 09/2015 s koncesí 30 let na provozování a údržbu. O výstavbu si rozdělilo seskupení Hochtief a Strabag. Proběhlo i refinancování a to v 06/2016. Délka provozovaného tahu je 58 km.

Pansuevia: http://pansuevia.de/
Příloha:
str.JPG
str.JPG [ 118.48 KiB | Zobrazeno 6627 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2020
čtěte+hlasujte


2.11.2018 21:22:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz