PPP v Německu

Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

PPP v Německu

Příspěvek od martini »

Dne 11.4.2021 jsem v rámci 2. aktualizace německé sekce dálnic v tomto fóru přistoupil k úpravě dalšího obsahu tohoto tématu a sice z posledního obsahu pouze tzv. A-modelu PPP tady bude PPP jako celek. (Diaľničiar)


Dosavadní obsah příspěvku byl 2-krát upraven a doplněn v obsahu:

Tzv. A-model projektů PPP v Německu se velmi slibně rozjíždí. Budu se tématu snad někdy věnovat podrobněji, zatím jen základní obrysy:

Jedná se o projekty spočívající obvykle v převzetí fungujícího úseku dálnice koncesionářem, provedení modernizace spočívající v rozšíření na 3+3 jízdní pruhy a následnou správu úseku koncesionářem po delší časové období, jak bývá u projektů PPP běžné.

Charakteristické je převzetí rizika poptávky. Uchazeči v rámci nabídek odhadnou část investice, kterou předpokládají, že se jim splatí z výnosů mýta na "jejich" dálnici. Zbytek investice na 3+3 uhradí stát. Vítězí nejnižší požadavek na dotaci.

K dnešnímu dni bylo úspěšně dotaženo do fáze finančního uzavření již 6 A-model PPP projektů. Finanční uzavření je klíčový okamžik PPP - realizace bude resp. již byla zahájena. Podrobnosti k jednotlivým soutěženým úsekům doplním jak mi čas dovolí.

EDIT (stav k 10.2.2012):

A1 Buchholz kreuz (A1/A261) - Bremer kreuz (A1/A27): rekonstrukce 73 km dálnice, 21.12.2005 zahájena soutěž, 10.7.2008 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Bilfinger Berger / Laing Roads / Johann Bunte, ukončení prací se předpokládá do konce roku 2012, investice 650 mil. EUR, doba trvání 30 let, bez účasti EIB, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A4 Hörselberge Bypass: 24,5 km výstavby přeložky dálnice A4 okolo města Eisenach, kdy stará dálnice vedla velmi blízko města, což již nebylo vyhovující, 22.8.2005 zahájena soutěž, 18.10.2007 dosaženo finanční uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief / Vinci, investice 259 mil. EUR, doba trvání 30 let, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A5 Baden-Baden - Offenburg: přestavba 41,5 km na 3+3 + údržba navazujících 59 km Malsch-Offenburg, 14.12.2005 zahájena soutěž, 31.3.2009 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief / Vinci / Südgruppe, investice 660 mil. EUR, doba trvání 30 let, účast EIB (225 mil. EUR), platební mechanismus formou platby za dostupnost

A7 Bordesholm – Hamburg PPP: přestavba 65 km na 3+3, 15.12.2011 zahájena soutěž

A8 Ulm-Augsburg PPP: přestavba 41 km na 3+3, 2.2.2009 zahájena soutěž, 7.6.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Hochtief/Strabag, investice 500 mil. EUR, doba trvání 30 let, účast EIB (150 mil. EUR), platební mechanismus formou platby za dostupnost

A8 Bubesheim - Augsburg West: přestavba 50 km na 3+3 a údržba dalších 50 km až po Mnichov, první A-model projekt, 18.3.2005 zahájen tendr, 2.5.2008 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium Autobahnplus (Fluor Corporation, TRAPP, BAM PPP, VolkerVessels, EGIS Projects, Berger Bau), investice 245 mil. EUR, doba trvání 30 let, bez účasti EIB, platební mechanismus formou výnosů z mýtného systému na úseku (nesení rizika poptávky koncesionářem)

A9 Hermsdorf to Schleiz: přestavba 19 km na 3+3, údržba celkem na 46,5 km, 1.4.2009 zahájen tendr, 21.9.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium BAM / Vinci, investice 220 mil. EUR, doba trvání 20 let, bez účasti EIB, platební mechanismus založen na platbách za dostupnost.

Projekty v jiném stavu (bude dále doplněno):

A1 Lotte/Osnab kreuz - Munster kreuz - zrušeno, bude financováno z veřejných zdrojů
A2 Kamen kreuz - Beckum - před zahájením
A10 Havelland to Schwanebeck: - před zahájením
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 20:01:53, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od JirkaS »

A jak je to s tím mýtem? To jim za OA doplácí stát? Nepředpokládám, že by si tam postavili klasické mýtnice.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od martini »

Ano, počítá se jen výnos z mýta pro NA, zbytek co nepokryje výnos z NA dorovnává stát a právě výše toho dorovnání je předmětem soutěže mezi uchazeči. Tedy uchazeč "tipuje" kolik mu NA na tom úseku vydělají. Platební mechanismus samozřejmě zohledňuje i skutečnost, že nastavení mýta je prováděno bez přímého vlivu koncesionáře.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

A4-A-Modell - Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG :arrow:

http://www.via-solutions.de/

A5-A-Modell - Via Solutions Südwest :arrow:

http://www.via-suedwest.de/de/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od martini »

Provedl jsem slibovaný update informací v úvodním příspěvku...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

A9 Hermsdorf to Schleiz: přestavba 19 km na 3+3, údržba celkem na 46,5 km, 1.4.2009 zahájen tendr, 21.9.2011 dosaženo finančního uzavření, vítězem je konsorcium BAM / Vinci, investice 220 mil. EUR, doba trvání 20 let, bez účasti EIB, platební mechanismus založen na platbách za dostupnost.
Official opening of the widened and renovated Triptis–Schleiz section of the A9 motorway in Germany
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern HOCHTIEF prodal akcie v projektu PPP A4 Thüringen :arrow:
HOCHTIEF sells shares in A4 PPP project in Thuringia

Essen
24.02.2015
Sale of 50 percent of shares in concession company Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG
At the end of 2014, HOCHTIEF has successfully sold its shares in the concession company of the public-private partnership (PPP) A4 project - Hörselberge bypass - in Thuringia. Previously both HOCHTIEF and Vinci Concessions had a 50 percent stake in Via Solutions Thüringen GmbH & Co. KG. The buyer of the HOCHTIEF shares is the internationally experienced infrastructure investor, Meridiam, which is already a shareholder in the A5 PPP project in Baden-Württemberg.

"The sale of mature assets is in keeping with HOCHTIEF’s PPP business strategy. We can thus deploy freed-up capital for new projects and generate further growth in the important PPP business segment," says Peter Coenen, Managing Director of HOCHTIEF PPP Solutions.

The A4 - Hörselberge bypass - was the second of what is known as “upgrade models” that the German Federal Ministry of Transport had put out to tender and awarded. The project in question involves a 45-kilometer section of the A4 highway in Thuringia between the state border with Hesse and the Gotha interchange. An around 20-kilometer section of the existing highway has been replaced by a new 22.5-kilometer section which bypasses Eisenach and the Hörselberge nature reserve. The other half of the concession route was refurbished and upgraded with no interruption to traffic. The new route has been operational since 2010. The Via Solutions Thüringen consortium will now operate and maintain the around 45-kilometer section until 2037. Employees are not affected by the change of owner, and Via Solutions Thüringen will continue to deliver its current high quality of service and operations.

The transaction remains subject to the approval of the German anti-trust authorities (Bundeskartellamt), expected to be received in the next few weeks. After successful completion, HOCHTIEF will have no more shares in the project.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 19:31:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI přes další společnosti má zastoupení v celkem 3 projektech :arrow:

*A9 mezi Triptis a Schleiz (Thuringia), rozšíření z 2x2 na 2x3 za 220 mil. € na 19 km, koncese 20 let a k tomu další upgrade na 27,5 km, práce trvali 3 roky
*A5 mezi Offenburg a Karlsruhe (Baden Württemberg), celkem na 60 km
*A4 mezi Gotha a Eisenach (Thuringia), celkem na 45 km

VINCI narozdíl od HOCHTIEF z projektů neustupuje ani je neprodává dálším společnostem. VINCI má tak dosah na 151,5 km dálnic v Německu, tedy cca. 1% z celé sítě.

Detailněji:

A-Modell A4 motorway, 45 km, podíl 50%, koncese do r. 2037
A-Modell A5 motorway, 60 km, podíl 54%, koncese do r. 2039
A-Modell A9 motorway, 46.5 km, podíl 50%, koncese do r. 2031

V Německu pak ještě 1 projekt:

Toll Collect, podíl 10%, do r. 2018
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

No jak mi to tady krásně navazuje na ten předchozí příspěvek ...

koncern VINCI zde má 4. projekt, protože ho úspěšně finančně uzavřel a to A-Modell dálnice A7 formou PPP na sekci mezi MÚK Bockenem a Göttingen :arrow:

*provozování celkem 60 km dálnice
*z toho rozšíření 29,2 km části na 2x3 jízdní pruhy
*investice činí 441 mil. €
*délka provozování je 30 let
*provozovatelem bude VINCI Highways (člen VINCI Concessions, základní člen skupiny VINCI)
*finance poskytnou banky: EIB, CaixaBank, Development Bank of Japan, KfW IPEX-Bank a je to již včetně 126 mil. € investice od federální vlády
*zakázku na provozování dostalo seskupení VINCI Concessions a Meridiam Infrastructure v 02/2017, přičemž smlouva vejde v platnost k 1.5.2017 na čele s Eurovia a místními firmami Stutz a Rhode, které zrealizují za 3,5 roku stavební práce
*A-modell zahrnuje financování, projektování, upgrade a rozšíření, provoz a údržbu vymezeného úseku

Koncern VINCI přes VINCI Highways tak provozuje již 220 km dálniční sítě Německa. VINCI Concessions mezičasem vstoupilo i do vlastnické struktury Toll Collect. Skupina VINCI zesiluje veškeré aktivity v rámci Německa. Nyní v zemi pracuje 13.000 lidí, kteří rokem 2016 generují tržby 2,7 mld. €.

VINCI Highways působí v 13 státech a má na starost financování, výstavbu a provoz dálniční infrastruktury případně se zajištěním příjmů z této činnosti s lokálními partnery. Provozuje 3.100 km síť silnic a dálnic v rámci světa a to již včetně 1.900 km ve výstavbě nebo modernizaci, které denně využijí 2 mil. lidí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Strabag navýšil z 50% na 100% vlastnictví provozovatele na dálnici A8 Ulm a Augsburg a to odkoupením podílu od společnosti Hochtief. Provozovatelem je Pansuevia, která navrhla a zafinancovala rozšíření na 6 pruhů v termínu 09/2015 s koncesí 30 let na provozování a údržbu. O výstavbu si rozdělilo seskupení Hochtief a Strabag. Proběhlo i refinancování a to v 06/2016. Délka provozovaného tahu je 58 km.

Pansuevia: http://pansuevia.de/
str.JPG
str.JPG (118.48 KiB) Zobrazeno 17730 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: A-model PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Upravuji toto téma do informativní podoby všeobecního rozvoje formou všech modelů PPP. A tedy proto i úprava názvu tématu včetně vysvětlení v úvodním příspěvku.

Doplním tady nyní základní rámec projektů, který de facto již činí kolem 1000 km rozsahu. (nedávno jsem ho uvedl v jiném všeob. tématu k ČR/PPP, takže pokud se vám zdá, že jste to již někde četli, tak právě tam)
PPP-GE.JPG
PPP-GE.JPG (99.73 KiB) Zobrazeno 9895 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna z částí velké dálniční reformy v Německu za poslední roky (formování 2017 - ... letos již převzetí federálních dálnic pod Autobahn GmbH, tedy federální dálniční úřad spravující na 13,2 tis km federálních dálnic) je taky jasná podmínka pro PPP projekty: PPP nesmí být na celé síti v rámci spolkového státu a ani nesmí ovládnout větší část a ani nesmí být co do jednotky projektu v rozsahu nad 100 km. Tato poměrně krátká a jasná podmínka určuje budoucnost.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

K výše uvedenému tedy doplním další informace. Dálniční reforma, které výsledek je centralizace jak řízení tak financování federální sítě dálnic vede logicky tedy i ke změnám v PPP a já se to tady pokusím stručně vysvětlit. Na pohled se může jevit, že bude méně projektů PPP, než bylo doposud, ale opak se má stát realitou.

A- modely (mýtní model, od 2005) a V- modely PPP (model založený na dostupnosti, od 2009) pro federální dálnice mají tedy nové limity, respektivě nová pravidla, čímž je udán základní mantinel. Projekty nemusejí na sebe navazovat, nesmějí být delší, než 100 km a nesmějí tvořit většinu nebo nedejbože celek v rámci regionů. Tím je zajištěn i rovnoměrný rozvoj, že tedy stát bude mít většinovou moc u řízení toku dopravy a rozvoje infrastruktury. Protože ty modely mají i své nedostatky a aby pak bylo plněno jejich ekonomické kritérium, aby tam nebyl zbytečný doplatek, tak to pak vede ke snížení investicí do regionů kolem takových projektů. Na druhou stranu lze na území, které se vyznačuje ekonomickou aktivitou nebo naopak mu postačuje základní trasa využít tohoto nástroje a ušetřit tak veřejné finance. Základem je, že mýto se platí tak nebo tak.

Tato dálniční reforma ale přinesla hlavně organizační změny co do systému funkčnosti PPP. Píše se rok 2021, formovalo se to 3 roky a formovat i nadále bude, ale je to s odstupem dekáda od poslední velké změny i pro segment PPP.

Německá síť dálnic (Autobahnen) je s celkovou délkou kolem 13 tisíc km důležitou součástí infrastruktury silniční dopravy v Německu a je 2. největší sítí dálnic v Evropě (po Španělsku). Ovšem vzhledem na geografické umístnění Německa v Evropě je mnoho dálničních úseků velmi důležitých i pro trans-evropskou síť silniční dopravy.

Ujasněme si základní pojmy co se typů silnic a PPP týče. Německé dálnice patří při jiných spolkových silnicích (Bundesstraßen) k těm, které jsou definovány jako hlavní spolkové silnice (Bundesfernstraßen) a to v německém spolkovém dálničním zákoně (Bundesfernstraßengesetz). Spolkové hlavní silnice jsou veřejné silnice, které tvoří silniční dopravní síť anebo mají sloužit pro dálkovou dopravu.

Většina doposud realizovaných nebo plánovaných PPP projektů v oblasti hlavních silnic se týkala a týká dálnic.

Až do léta 2017 německý základní zákon (Grundgesetz), tedy federální ústava, stanovovala, že za správu dálnic a dalších spolkových silnic jsou odpovědné jednotlivé německé státy (Bundesländer) a nikoliv federální vláda. Ta poskytovala peníze, ale investice a peníze i navíc si určovali jednotlivé státy. A ty se taky o dálnice starají. To od r. 2021 již není, protože to na sebe převzal nový federální úřad Die Autobahn (GmbH). Peníze jdou přímo do této administrativy a jednotlivé budovy, pobočk, organizace jsou v nové hierarchii.

PPP prax byla doposud na tom tak, že federální vláda byla veřejným obstaravatelem a za individuální projekty nesla odpovědnost (nebo pokud tam byl spoluvlastníkem i německý stát), tak tady sehrával význam institut DEGES, založený v roce 1991; Deutsche Einheit Fernstraßenplanungs- und -bau GmbH. Je to společnost poskytující projektové řízení, které akcionářmi jsou federální vláda a 12 ze 16 spolkových zemí.

Pokud tedy jde o projekty PPP, tak se prozatím čeká na to, jestli proces veřejného obstarávání bude opravdu efektivnější v Die Autobahn, než byl prozatimní vývoj se společností DEGES. Die Autobahn převzala všechny rozpracované projekty od DEGES, s jednotlivými státy rozebrány a k 31.12.2020 se spolkové státy de facto vzdávají té pravomoce zastřesovat tyto aktivity. Individuálně proběhla debata s federálním ministerstvem pro dopravu a digitální infrastrukturu všude tam, kde to bylo politicky potřebné. Německo chce zvednout rozvoj silniční infrastruktury a o federální dálnice se chce starat "seshora", aby to vnímání bylo jako celek a nikoliv jako oblast té-které spolkové země.

Musím ale poznamenat, že změnou administrativního uspořádání od 1.1.2021 se nezměnila vlastnická struktura spolkových hlavních silnic. Federální vláda zůstává tak jako před reformou vlastníkem dálnic a dalších hlavních silničních federálních tahů. A i dosavadní projekty PPP mají délku kratší, než 100 km.

Německo tedy hodlá uplatňovat model PPP i nadále, kde základním prvkem je, že se nerealizuje žádná privatizace infrastruktury.

Výhledově platí, že v rámci této dálniční reformy se DEGES sloučí s Die Autobahn GmbH.

PPP nekončí, ale to jestli se zvedne frekvence zadávání projektů po vzniku Autobahn GmbH ukáže až čas. A to, jestli se PPP prosadí na ostatní klasifikovanou silniční síť v rámci spolkových zemí, tak to je rovněž otevřená záležitost. Ten model a ta pravidla možné jsou, protože ta reforma je jako celek opravdu velká a po "německy" promyšlená do detailů.

Federální vláda dala mantinel někde na 2-3 projekty ročně, ale reálně se posuzovala 1 za rok. Do tohoto procesu vstoupila navíc pandemie, což mj. zpomalilo i úřady a technické provedení reformy. Proto ještě i v zimním období federálnímu dálničnímu správci vypomáhají spolkové země. Teď předvídat, jaký bude další vývoj v projektech PPP by bylo náročné.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

A3 NordBayern, AK Biebelried – AK Fürth/Erlangen: https://www.a3-nordbayern.de/

*projekt rozšíření na 6- pruh mezi těmito uzly + modernizace zařízení (odpočívky)

Spolková dálnice A3 je evropská trasa a součást transevropské dopravní sítě. Spojuje země Beneluxu s jižní Evropou a Bavorsko s centry na Rýně. Je to jedna z nejdůležitějších tras v síti federálních dálnic.

Úsek mezi dálničními uzly Biebelried a Fürth/Erlangen je také regionálně jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v severním Bavorsku.

Dopravní zatížení je až 90 000 vozidel denně. Výsledkem je více nehod a četné dopravní zácpy.

Rozšířením mezi křižovatkou Biebelried a průplavním mostem Mohan-Dunaj vznikne efektivní dopravní spojení, které odpovídá dnešním požadavkům. Úsek dlouhý 76 km je součástí projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) „Nové generace“.

PPP projekt je navržen jako model dostupnosti. Tyto modely poskytují silnou pobídku pro vysokou kvalitu a nerušený tok dopravy, jaký je možný prostřednictvím návrhu smlouvy. Zahrnuje rozšíření A3 o šest jízdních pruhů a také provoz, údržbu a poměrné financování po dobu 30 let.

Na celou trasu s náklady na rozšíření ve výši přibližně 1,5 miliardy eur byla zakázka udělena 17. února 2020. Projekt A3 je dosud největším infrastrukturním projektem PPP zadaným v Německu. Celkové náklady se pohybují kolem 2,8 miliardy eur.

Zakázka byla zahájena 1. května 2020. Dne 1. června 2020 převzal zhotovitel provoz celé trasy. Dokončení rozšíření dálnice je naplánováno na konec roku 2025.

Od Fuchsbergu na východ od Geiselwindu byla A3 do roku 2018 rozšířena na šest jízdních pruhů.

Součástí PPP projektu je i provoz a údržba tohoto úseku.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 11.11. bylo oficiálně inaugurováno rozšíření na šest jízdních pruhů na 30 kilometrů dálnice A10 podél severní strany Berlína. Rozšíření A10 bylo součástí PPP projektu, který zahrnoval i přestavbu A24 až po Neuruppin. Hodnota kontraktu je 1,4 miliardy EUR na období 30 let, za použití modelu "platby za dostupnost".

https://i.imgur.com/ypvmrzZ.jpg

Tady je to uvedeno pro forma, více info zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 48#p263548
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Další PPP projekt byl zrealizován a sice A6 rozšíření na 6- pruh, modernizace a údržba mezi Wiesloch/Rauenberg a Weinsberg. Koncese v trvání 30 let, z toho 6 let zabrala výstavba. Rozšíření 25 km, celková délka pro údržbu 47 km. A taky hlavně výměna 1,3 km mostního objektu u města Heilbronn. Náklady: 1,3 mld. €.

Podrobnější informace zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 29#p264729

2. sloupec tady v přehledu:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: PPP v Německu

Příspěvek od Diaľničiar »

Seznam projektů: smlouvy ke stažení

https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Arti ... raege.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Německo“