Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Braniborsko (Brandenburg)
Počet obyvatel: cca. 2,5 mil.
Sídlo spolkové země: Postupim (cca. 0,2 mil. obyv.)
Další město: Cottbus (cca. 0,1 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.brandenburg.de/
Berlín (Berlin) Rozloha: cca. 900 km2
Počet obyvatel: cca. 3,7 mil.
Sídlo spolkové země: Berlín
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.berlin.de/
Rozloha: cca. 30 000 km2Počet obyvatel: cca. 2,5 mil.
Sídlo spolkové země: Postupim (cca. 0,2 mil. obyv.)
Další město: Cottbus (cca. 0,1 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.brandenburg.de/
Berlín (Berlin) Rozloha: cca. 900 km2
Počet obyvatel: cca. 3,7 mil.
Sídlo spolkové země: Berlín
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.berlin.de/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.4.2021 8:32:51, celkem upraveno 7 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Berlín a okolí prochází v posledních letech masivním rozvojem. Léta izolace západní části města a komunistická vláda se na městě výrazně podepsala, což značně platí i o dopravní infrastruktuře, která se od války do sjednocení Německa prakticky nerozvíjela. Před válkou byla postavena velká část Berlínského okruhu (A 10) spolu s radiálou A 115. Další výstavba začala až v 60. letech v Západním Berlíně prvními úseky městské dálnice A 100, která byla koncipována jako městský okruh a po znovusjednocení byly tehdejší plány obnoveny a výstavba dále pokračovala podle nich. Dnes A 100 spojuje prakticky všechny radiální dálnice a v budoucnu by měla stavba pokračovat dále po Frankfurter Allee (2015) a Landsberger Allee (po roce 2015), oboje v bývalé východní části. V současnosti se však neplánuje, že bude A 100 kompletně dokončena tak, aby tvořila okruh. Poslední třetina byla vyňata z územního plánu a má zůstat pouze jako městská komunikace. Na východě se téměř nestavělo, výjimkami jsou pouze dvě radiální dálnice A 111 a A 114, rovněž nebyl plánován žádný městský okruh. Město tak do dodnes postrádá krom vnitřního okruhu kapacitní spoje s vnějším okruhem v podobě radiál. Nezřídka je tak možné vidět nově postavené 2+2 přivaděče (v podobě silnice pro motorová vozidla, 120 max) z A 10 na hranice města, kde přecházejí v obyčejnou ulici s jedním pruhem v každém směru.
Stručný přehled
A 10 Berliner Ring - stavba 1936-1979, délka 196 km, jeden z nejdelších okruhů na světě
A 100 Berliner Stadtring - 1958 - dodnes
A 111 -> Rostock (A 19), Hamburg (A 24) - dokončeno 1987
A 113 -> Letiště BBI (Berlin Brandenburg International), Dresden (A 13), Cottbus (A 15) - stavba 1997-2008
A 114 -> Štětín (A 11), 1972-1983, okolo 2010 přestavba
A 115 -> Hannover (A 2), Leipzig (A 9) - dokončeno 1941
A 113
Berliner Stadtring A 100
V dnešní době se ukazuje jako velice nevhodné stavět vnější okruh tak daleko od města, který je smyslupný pouze pro tranzit a krom jeho odvedení městu prakticky vůbec neslouží. Spolu s přetěžováním městkého okruhu (úsek dálnice A 100 u Funkturm je nejzatíženější v zemi) to vede k zahlcení silnic v okolí města. Z těchto důvodů se staví další aglomerační okruh, resp. jeho část. Jedná se o směrově dělenou čtyřpruhovou komunikaci s úrovňovými křižovatkami vybavenými SSZ vedoucí v linii přibližně od BBI (Schönefeld) - Mahlow - Birkenhaln - Teltow. Myslím, že to je velice dobrý důvod, proč nestavět severní variantu Pražského okruhu.
Aglomerační okruh před Schönefeldem, v pozadí stará vež letiště.
Opět aglomerační okruh, Mahlow
MÚK aglomeračního okruhu s 96kou.
Přivaděč B 96
Opět B 96
Nové čtyrpruhové přivaděče z A 10 končí nezřídka kdy takto, zde 96ka ulice Kirchhainer Damm
Toto je nová komunikace (2+2 tunel) v centru města, 96ka. Spojuje Potsdamer Platz s Hlavním nádražím (přímý vjezd z tunelů do podzemních garáží u hl. n.)
Stručný přehled
A 10 Berliner Ring - stavba 1936-1979, délka 196 km, jeden z nejdelších okruhů na světě
A 100 Berliner Stadtring - 1958 - dodnes
A 111 -> Rostock (A 19), Hamburg (A 24) - dokončeno 1987
A 113 -> Letiště BBI (Berlin Brandenburg International), Dresden (A 13), Cottbus (A 15) - stavba 1997-2008
A 114 -> Štětín (A 11), 1972-1983, okolo 2010 přestavba
A 115 -> Hannover (A 2), Leipzig (A 9) - dokončeno 1941
A 113
Berliner Stadtring A 100
V dnešní době se ukazuje jako velice nevhodné stavět vnější okruh tak daleko od města, který je smyslupný pouze pro tranzit a krom jeho odvedení městu prakticky vůbec neslouží. Spolu s přetěžováním městkého okruhu (úsek dálnice A 100 u Funkturm je nejzatíženější v zemi) to vede k zahlcení silnic v okolí města. Z těchto důvodů se staví další aglomerační okruh, resp. jeho část. Jedná se o směrově dělenou čtyřpruhovou komunikaci s úrovňovými křižovatkami vybavenými SSZ vedoucí v linii přibližně od BBI (Schönefeld) - Mahlow - Birkenhaln - Teltow. Myslím, že to je velice dobrý důvod, proč nestavět severní variantu Pražského okruhu.
Aglomerační okruh před Schönefeldem, v pozadí stará vež letiště.
Opět aglomerační okruh, Mahlow
MÚK aglomeračního okruhu s 96kou.
Přivaděč B 96
Opět B 96
Nové čtyrpruhové přivaděče z A 10 končí nezřídka kdy takto, zde 96ka ulice Kirchhainer Damm
Toto je nová komunikace (2+2 tunel) v centru města, 96ka. Spojuje Potsdamer Platz s Hlavním nádražím (přímý vjezd z tunelů do podzemních garáží u hl. n.)
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Berliner Ring A 10
Jižní segment, směr Schönfelder Kreuz (A 13)
Jižní segment, směr A 9
Jižní segment, MÚK A 9 a A 10
Západní segment, směr A 2 a A 24
Východní segment, směr A 11
Východní segmenet, poznámka ke značení: prakticky všude kromě Bavorska v Německu chybí mezinárodní symboly PL, CZ apod. Tolik k dokonalému německému (resp. bavorskému) značení
Východní segment
Pražský okruh u R6, ehm východní segment ;)
Severní segment, od A 11 po A 24 pouze 2+2!
Severní segment, oproti radiálním dálnicím a MO chybí symbol pro centrum
Jižní segment, směr Schönfelder Kreuz (A 13)
Jižní segment, směr A 9
Jižní segment, MÚK A 9 a A 10
Západní segment, směr A 2 a A 24
Východní segment, směr A 11
Východní segmenet, poznámka ke značení: prakticky všude kromě Bavorska v Německu chybí mezinárodní symboly PL, CZ apod. Tolik k dokonalému německému (resp. bavorskému) značení
Východní segment
Pražský okruh u R6, ehm východní segment ;)
Severní segment, od A 11 po A 24 pouze 2+2!
Severní segment, oproti radiálním dálnicím a MO chybí symbol pro centrum
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Ví někdo kolik má dnes Berlín obyvatel? poslední mě známé číslo je 3,4 mil. a jaká je prognóza?
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Cca 3,5. Po pádu zdi Berlín opustilo 1,7 milionu obyvatel, přibližně stejný počet do města přišel. Je to město s největší migrací v Německu. Prognóza je, bych řekl, víceméně konstantní.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Guten Tag!
Chtěl bych se zeptat: je dálnice A113 ("drážďanská radiála") již plně dokončena a zprovozněna?
Danke.
Chtěl bych se zeptat: je dálnice A113 ("drážďanská radiála") již plně dokončena a zprovozněna?
Danke.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Jo, A113 je komplet hotová od Schönefelder Kreuz po Dreieck Neukölln. Pěknej kus fest městský dálnice.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Super, danke!martin píše:Jo, A113 je komplet hotová od Schönefelder Kreuz po Dreieck Neukölln. Pěknej kus fest městský dálnice.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Nedávno jsem měl možnost navštívit Berlín a (i v souvislosti s německými projekty, které se tu nedávno probíraly) by mě docela zajímalo, jestli bude jednou dokončena jako okruh A100. Na německé wiki jsme objevil zmínku o nějakém pokračování ve východním segmentu, ale německy nemluvím, takže jsem úplně nepochopil, jak se to tam má vyvíjet dál (úsek 16 do roku 2017 ?). Neví o tom nějaký expert na Německo víc?
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Okruh konci docasne u AS Grenzealle, palnovan je az k Franfurteralle. Jedna se o dva useky, pricemz prvni k AS Treptower Park se ma zacit stavet v 1. polovine roku 2013, pote co soud 10. Okt zamitl nejake odvolani.
Zminky o dlasich usecich jsem pri letmem procteni nezaznamenal, takze uz jsou asi pase.
Zminky o dlasich usecich jsem pri letmem procteni nezaznamenal, takze uz jsou asi pase.
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Díky za informace, napadlo mě totiž nedávno, jestli snad s A100 nějak nesouvisí tahle poznámka z vlákna o R7 u letiště:
. Ale asi měl Max na mysli spíš odlehlost berlínského vnějšího okruhu A10.Max píše:Priznam, ze mi do docvaklo az ted - pokud by se v ramci PO nakonec stavela jina varianta nez jizni pres Suchdol, tak je otazka, co by se stalo se soucasnou trasou R7 (trasovanim i kapacitne). Coz se teda doufam nestane, opravdu neni potreba kopirovat situaci kolem Berlina.
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Stav CB vozovky na A114 v Berlíně - Pankow.
- Přílohy
-
- A114.jpg (21.29 KiB) Zobrazeno 31260 x
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
To je pekne...
Me ale spis zarazi ty "dalnicni" parametry tehle autobahn.. To uz by u nas mohlo byt Dcko i z Chomutova do Teplic...
Me ale spis zarazi ty "dalnicni" parametry tehle autobahn.. To uz by u nas mohlo byt Dcko i z Chomutova do Teplic...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:54:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Tak to je v Německu relativně časté, ale povrch jako na D1 moc ne. Fakt to drncalo, tak jsem to sem dal.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
BAM, PGGM and Habau win German A10-A24 contract
- A consortium of BAM-PGGM and HABAU has been appointed preferred bidder for extension of Germany’s A10-A24 motorway from Neuruppin to Pankow, near Brandenburg.
The public-private partnership deal covering nearly 65km is worth around €1 billion over the 30 years of the contract, according to infrastructure project management company DEGES.
DEGES awarded the contract to the Havellandautobahn consortium, consisting of Dutch construction company BAM, Dutch pension fund PGGM and Austrian construction company Habau. The design, build, finance, maintain and operate contract is an availability model in which operator compensation is linked to the availability of the route.
Work includes a 30km six-lane expansion of the A10 between the Havelland and Pankow triangles and a 30km-rehabilitation of the A24 between the Neuruppin and Kremmen junctions, creating four lanes and an extended hard shoulder.
Renovation will cover 51 bridges - 37 of them will be new-build. Assets to be built include noise protection walls, traffic sign bridges, traffic management installation, interchanges, rest areas and secondary and agricultural roads.
Construction will be carried out by BAM’s German civil engineering company Wayss & Freytag Ingenieurbau in cooperation with HABAU. Maintenance operations for the duration of the contract will be carried out by BAM PPP and HABAU.
Equity partners for the project are BAM PPP PGGM Infrastructure Coöperatie (70%) and HABAU (30%). BAM PPP is an operating company of global construction and services group Royal BAM and operates in the five European countries - Netherlands, Belgium, UK, Ireland, Germany.
The A10-A24 deal is the first of 11 projects under the federal German government’s “new generation” of infrastructure public-private partnership projects launched in 2015.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
K výše zmíněnému aktuální vývoj:
BAM PGGM - HABAU consortium reaches financial close on Availability Model A10 / A24 Neuruppin to Pankow in Germany
Bunnik, the Netherlands, 16 February 2018 - The consortium consisting of BAM-PGGM and HABAU has reached financial close on the Availability Model A10 / A24 AS Neuruppin to AD Pankow in Germany. The construction volume is €650 million.
The project will include the design, build, finance, maintain and operate contract which comprises the widening of the A10 to six lanes for a length of 29.6 km of motorway and the complete reconstruction of the A24 with four lanes plus an extended hard shoulder for a length of 29.2 km. In addition to the motorway the construction scope of works also includes several bridges (27 replacement constructions, 10 new constructions, 2 demolitions), noise protection walls, traffic sign bridges, traffic management installation, interchanges, rest areas and secondary/agricultural roads.
The construction activities will be carried out by BAM’s German civil engineering company Wayss & Freytag Ingenieurbau in cooperation with HABAU. The construction period will commence in March 2018 with completion expected in December 2022.
Zdroj: https://www.baminternational.com/en/new ... uruppin-to
BAM PGGM - HABAU consortium reaches financial close on Availability Model A10 / A24 Neuruppin to Pankow in Germany
Bunnik, the Netherlands, 16 February 2018 - The consortium consisting of BAM-PGGM and HABAU has reached financial close on the Availability Model A10 / A24 AS Neuruppin to AD Pankow in Germany. The construction volume is €650 million.
The project will include the design, build, finance, maintain and operate contract which comprises the widening of the A10 to six lanes for a length of 29.6 km of motorway and the complete reconstruction of the A24 with four lanes plus an extended hard shoulder for a length of 29.2 km. In addition to the motorway the construction scope of works also includes several bridges (27 replacement constructions, 10 new constructions, 2 demolitions), noise protection walls, traffic sign bridges, traffic management installation, interchanges, rest areas and secondary/agricultural roads.
The construction activities will be carried out by BAM’s German civil engineering company Wayss & Freytag Ingenieurbau in cooperation with HABAU. The construction period will commence in March 2018 with completion expected in December 2022.
Zdroj: https://www.baminternational.com/en/new ... uruppin-to
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
jedna stavební reportáž z podzimu 2018, po anglicky:
Smarter paving for Berlin ring road
Germany’s capital Berlin is now benefiting from a newly widened ring road, which will help reduce peak time congestion Much of the work has been carried out by local contractor Johann Bunte Bauunternehmung, which has helped to widen the Berlin ring road from six to eight lanes. The firm has made extensive use of sophisticated paving controls also on its Vögele machines, the AutoSet Plus automatic functions. And the firm claims that these tools have made the work easier for the paving team to move between the many small job site sections.
Paving processes can be automated with AutoSet Plus, allowing work carried out previously to be replicated using the system. The function is integrated in the paver operator's ErgoPlus 3 console on the paver and suits use on construction projects with multiple sections, as with the project for the Berlin ring road.
Traffic on the heavily-used 9km stretch of the A10 between the Potsdam and Nuthetal junctions looks set to increase further and is expected to grow from 90,000-126,000 vehicles/day by 2025. As a result, the A10 is being expanded from six to eight lanes in this area by 2020. This has required removing the three existing westbound lanes, with four new lanes being built from scratch. The same procedure is then being used for the eastbound carriageway. However, widening the road to a width of 18.5m in each direction presented with challenges for the contractor, Johann Bunte Bauunternehmung. The existing bridges were not sufficiently wide for the new four-lane road width so these are also being replaced. This has meant that the paving team has to move from one strip to the next and between the sections, while also paving a variety of mixes, and sometimes within the same shift.
Being able to store the various paving parameters and settings and then select these using the paver’s control system has been a significant benefit.
According to the contractor, the firm would normally have to set all the paving parameters every time it repositions the paver. The same applies for every new layer if a different mix is to be paved with a different thickness and paving speed. And for a construction project such as the widening of the A10, the settings for pavers would have to be re-entered multiple times, with a potential risk for errors. To address the issue, the firm has made extensive use of the AutoSet Plus facility on the Vögele pavers, which is integrated in the paver operator's ErgoPlus 3 console and offers two basic functions. The AutoSet Plus package has two important features that the contractor has found very useful. The Repositioning and Transport function brings the paver into transport position while saving any paving-related settings. Meanwhile, the paving program functions enable users to save relevant paving parameters such as type of mix, pave width, type of layer and machine settings, and then retrieve them as required.
The second function was of particular value to the contractor. The firm first paved one strip followed by two more parallel strips. The critical factor in the process was that each mix for the various asphalt layers had to be paved with identical parameters. To achieve this, both paver operators saved the settings after the base, binder and wearing course layers as a paving program whenever these were first laid. After laying the asphalt pavement on one of the sections, the paving team transported the two Vögele pavers to the next and the operators were able to continue working with identical settings using the system. This allowed the firm to ensure that the asphalt layers were laid and pre-compacted in the same way on each section.
One of the pavers was also equipped with the Navitronic Plus from Vögele. This 3D control system provides automatic control of the grade and crossfall, while also controlling the screed’s position and the steering of the tracked pavers. To provide a virtual reference, an mmGPS system from TopCon (3D zone laser and GPS) was used on the Berlin ring road to deliver high precision, while the firm also employed the RoadScan temperature-measurement system to document paving results.
http://www.Voegele.info
http://www.johann-bunte.de
Smarter paving for Berlin ring road
Germany’s capital Berlin is now benefiting from a newly widened ring road, which will help reduce peak time congestion Much of the work has been carried out by local contractor Johann Bunte Bauunternehmung, which has helped to widen the Berlin ring road from six to eight lanes. The firm has made extensive use of sophisticated paving controls also on its Vögele machines, the AutoSet Plus automatic functions. And the firm claims that these tools have made the work easier for the paving team to move between the many small job site sections.
Paving processes can be automated with AutoSet Plus, allowing work carried out previously to be replicated using the system. The function is integrated in the paver operator's ErgoPlus 3 console on the paver and suits use on construction projects with multiple sections, as with the project for the Berlin ring road.
Traffic on the heavily-used 9km stretch of the A10 between the Potsdam and Nuthetal junctions looks set to increase further and is expected to grow from 90,000-126,000 vehicles/day by 2025. As a result, the A10 is being expanded from six to eight lanes in this area by 2020. This has required removing the three existing westbound lanes, with four new lanes being built from scratch. The same procedure is then being used for the eastbound carriageway. However, widening the road to a width of 18.5m in each direction presented with challenges for the contractor, Johann Bunte Bauunternehmung. The existing bridges were not sufficiently wide for the new four-lane road width so these are also being replaced. This has meant that the paving team has to move from one strip to the next and between the sections, while also paving a variety of mixes, and sometimes within the same shift.
Being able to store the various paving parameters and settings and then select these using the paver’s control system has been a significant benefit.
According to the contractor, the firm would normally have to set all the paving parameters every time it repositions the paver. The same applies for every new layer if a different mix is to be paved with a different thickness and paving speed. And for a construction project such as the widening of the A10, the settings for pavers would have to be re-entered multiple times, with a potential risk for errors. To address the issue, the firm has made extensive use of the AutoSet Plus facility on the Vögele pavers, which is integrated in the paver operator's ErgoPlus 3 console and offers two basic functions. The AutoSet Plus package has two important features that the contractor has found very useful. The Repositioning and Transport function brings the paver into transport position while saving any paving-related settings. Meanwhile, the paving program functions enable users to save relevant paving parameters such as type of mix, pave width, type of layer and machine settings, and then retrieve them as required.
The second function was of particular value to the contractor. The firm first paved one strip followed by two more parallel strips. The critical factor in the process was that each mix for the various asphalt layers had to be paved with identical parameters. To achieve this, both paver operators saved the settings after the base, binder and wearing course layers as a paving program whenever these were first laid. After laying the asphalt pavement on one of the sections, the paving team transported the two Vögele pavers to the next and the operators were able to continue working with identical settings using the system. This allowed the firm to ensure that the asphalt layers were laid and pre-compacted in the same way on each section.
One of the pavers was also equipped with the Navitronic Plus from Vögele. This 3D control system provides automatic control of the grade and crossfall, while also controlling the screed’s position and the steering of the tracked pavers. To provide a virtual reference, an mmGPS system from TopCon (3D zone laser and GPS) was used on the Berlin ring road to deliver high precision, while the firm also employed the RoadScan temperature-measurement system to document paving results.
http://www.Voegele.info
http://www.johann-bunte.de
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
V Berlíně se plánuje nahradit most Rudolf-Wissell na dálnici A100. Most byl původně vybudován pro 20 tis vozidel za 24h, ale projíždí ním již 180 tis vozidel za 24h. Most z roku 1961 v délce 931m, který je nejdelším nad řekou Spree v Berlíně se tak musí nahradit novým spojením, které bude vyhovovat dnešním nárokům.
Plány napovídají, že se postaví 2 samostatní mosty, které nahradí stávající most paralelně od stávajících exitů. Nejdříve se postaví 1, na něj se přesměruje provoz ze stávajícího, ten se zbourá a na jeho místě se postaví druhý most.
Stávající most s jeho 3 jízdními pruhy v každém směru jízdy nejenže nepostačuje kapacitně a tvoří se na něm rozsáhlé kolony, ale je již zatížen tak, že bez řešení této situace by se za dalších 10-15 let muselo přistoupit k radikálním opatřením.
Pokud půjde vše jak má, tak schválení stávajících plánů proběhne během roku 2021, poté budou pokračovat další přípravy, tendrování a výstavba a ukončení projektu se plánuje na rok 2028. Náklady se odhadují na 240 mil. €. V rámci projektu mostu se počítá i s rozšířením A100 procházející územím Charlottenburg.
poloha: https://www.google.com/maps/place/Rudol ... 13.2834085
Plány napovídají, že se postaví 2 samostatní mosty, které nahradí stávající most paralelně od stávajících exitů. Nejdříve se postaví 1, na něj se přesměruje provoz ze stávajícího, ten se zbourá a na jeho místě se postaví druhý most.
Stávající most s jeho 3 jízdními pruhy v každém směru jízdy nejenže nepostačuje kapacitně a tvoří se na něm rozsáhlé kolony, ale je již zatížen tak, že bez řešení této situace by se za dalších 10-15 let muselo přistoupit k radikálním opatřením.
Pokud půjde vše jak má, tak schválení stávajících plánů proběhne během roku 2021, poté budou pokračovat další přípravy, tendrování a výstavba a ukončení projektu se plánuje na rok 2028. Náklady se odhadují na 240 mil. €. V rámci projektu mostu se počítá i s rozšířením A100 procházející územím Charlottenburg.
poloha: https://www.google.com/maps/place/Rudol ... 13.2834085
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
V rámci aktualizace sekce Německa (součástí aktualizace celé sekce zahraničí) jsem upravil několik informací v úvodním příspěvku týkající se především populace a měst.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 883 km dálnic. Federální ministerstvo dopravy evidovalo k roku 2019 v Brandenburgu 806 km dálnic. Středisko v Berlíně se staralo o 77 km dálnic.
Federální vláda dává na federální dálnice v Brandeburgu letos asi 140 mil. €.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 883 km dálnic. Federální ministerstvo dopravy evidovalo k roku 2019 v Brandenburgu 806 km dálnic. Středisko v Berlíně se staralo o 77 km dálnic.
Federální vláda dává na federální dálnice v Brandeburgu letos asi 140 mil. €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Dále, co se staví v Brandenburgu vyjma dálnic se dá dočíst zde: https://www.ls.brandenburg.de/cms/detai ... .240187.de . Pro letošní rok se počítá s částkou ve výši 375 mil. € na silnice a cyklotrasy: https://www.pnn.de/brandenburg/strassen ... 14584.html , což činí nárůst o 33 mil. € ve srovnání s rokem 2020. Značí to tedy, že spolková země dává na výstavbu a údržbu státních silnic 181 mil. €
Dále, v tématu jsem se věnoval projektu PPP na A10/A24 a tedy již existuje k tomu velkému projektu i extra web, takže bych to tady rád zmínil:
Havellandautobahn: https://havellandautobahn.de/ausbau/
Dále, v tématu jsem se věnoval projektu PPP na A10/A24 a tedy již existuje k tomu velkému projektu i extra web, takže bych to tady rád zmínil:
Havellandautobahn: https://havellandautobahn.de/ausbau/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
V Berlíně byl uzavřen důležitý most, Elsen Bridge na B96a na JV města. Most je v nedobré kondici již od roku 2018, odkdy jsou na něm senzory.
1/2 mostu již byla zbourána. Celková náhrada je plánovaná do roku 2028.
Most je součástí důležité tepny. Napojuje rozestavěnou A100. Most je v provozu od roku 1968.
https://www.tagesspiegel.de/berlin/grun ... 87822.html
poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@52.49595,1 ... a=!3m1!1e3
1/2 mostu již byla zbourána. Celková náhrada je plánovaná do roku 2028.
Most je součástí důležité tepny. Napojuje rozestavěnou A100. Most je v provozu od roku 1968.
https://www.tagesspiegel.de/berlin/grun ... 87822.html
poloha na mapě: https://www.google.com/maps/@52.49595,1 ... a=!3m1!1e3
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Dne 11.11. bylo oficiálně inaugurováno rozšíření na šest jízdních pruhů na 30 kilometrů dálnice A10 podél severní strany Berlína. Rozšíření A10 bylo součástí PPP projektu, který zahrnoval i přestavbu A24 až po Neuruppin. Hodnota kontraktu je 1,4 miliardy EUR na období 30 let, za použití modelu "platby za dostupnost".
https://i.imgur.com/ypvmrzZ.jpg
To znamená, že tři strany A10 jsou nyní šesti nebo více pruhy, pouze západní strana (A2 až A24) je stále čtyřproudá dálnice. A24 je vybavena dálničním řízením provozu, které umožňuje otevření krajnice jako dočasného třetího jízdního pruhu v době dopravní špičky (převádí prázdninovou dopravu z Berlína k Baltskému moři).
Podle zpráv stále probíhají drobné práce.
https://havellandautobahn.de/wp-content ... eigabe.pdf
https://www.moz.de/lokales/oranienburg/ ... 27875.html
https://i.imgur.com/ypvmrzZ.jpg
To znamená, že tři strany A10 jsou nyní šesti nebo více pruhy, pouze západní strana (A2 až A24) je stále čtyřproudá dálnice. A24 je vybavena dálničním řízením provozu, které umožňuje otevření krajnice jako dočasného třetího jízdního pruhu v době dopravní špičky (převádí prázdninovou dopravu z Berlína k Baltskému moři).
Podle zpráv stále probíhají drobné práce.
https://havellandautobahn.de/wp-content ... eigabe.pdf
https://www.moz.de/lokales/oranienburg/ ... 27875.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
V čele spolkové země Braniborsko (oblast kolem Berlína) stojí koalice stran CDU, SPD a Zelených. Ministerstvo dopravy vede konzervativní strana CDU. Nedávno zveřejnili návrh zákona, jehož cílem je být do roku 2045 klimaticky neutrální. Chtějí, aby 65 % cest bylo uskutečněno veřejnou dopravou, na kole nebo pěšky. Dnes je to 41 %.
Nechtějí stavět nové státní silnice, ale pouze je renovovat. Chtějí vybudovat nové cyklostezky a cyklorychlosti. Každá vesnice by měla být obsluhována autobusy, vlaky nebo speciálními taxíky každou hodinu v závislosti na využití kapacity. Další metropole (Berlín, Hamburk, Drážďany, Lipsko) by měla být z každé vesnice do 2 hodin.
https://www.bz-berlin.de/berlin/branden ... is-und-rad
https://mil.brandenburg.de/mil/de/press ... kehrswende
Nechtějí stavět nové státní silnice, ale pouze je renovovat. Chtějí vybudovat nové cyklostezky a cyklorychlosti. Každá vesnice by měla být obsluhována autobusy, vlaky nebo speciálními taxíky každou hodinu v závislosti na využití kapacity. Další metropole (Berlín, Hamburk, Drážďany, Lipsko) by měla být z každé vesnice do 2 hodin.
https://www.bz-berlin.de/berlin/branden ... is-und-rad
https://mil.brandenburg.de/mil/de/press ... kehrswende
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Berlin/Brandenburg - Berlín/Braniborsko
Byly zveřejněny plány na A100 v Berlíně, výměnu mostu Rudolfa Wissela (930 m) a významnou rekonstrukci Dreieck Charlottenburg (A100/A111)
https://www.deges.de/aktuelles/neuigkei ... l-bruecke/
Most Rudolfa Wissela bude nahrazen dvěma samostatnými poli se 4 jízdními pruhy a ramenem. cesta. Budou postaveny v určité vzdálenosti od sebe, aby se zlepšila geometrie.
Kromě toho bude mimoúrovňová křižovatka Charlottenburg výrazně rekonstruována, aby se zlepšila geometrie. V podstatě celý přestupní uzel bude přestavěn podle moderních standardů, vynechá levý východ a vylepší konektory A100-A111 o ramena a lepší křivky.
Současný most a mimoúrovňová křižovatka:
https://www.deges.de/aktuelles/neuigkei ... l-bruecke/
Most Rudolfa Wissela bude nahrazen dvěma samostatnými poli se 4 jízdními pruhy a ramenem. cesta. Budou postaveny v určité vzdálenosti od sebe, aby se zlepšila geometrie.
Kromě toho bude mimoúrovňová křižovatka Charlottenburg výrazně rekonstruována, aby se zlepšila geometrie. V podstatě celý přestupní uzel bude přestavěn podle moderních standardů, vynechá levý východ a vylepší konektory A100-A111 o ramena a lepší křivky.
Současný most a mimoúrovňová křižovatka: