Bayern - Bavorsko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Bayern - Bavorsko
https://www.bayern.de/freistaat/wappen- ... tsflaggen/
Rozloha: cca. 70 500 km2
Počet obyvatel: cca. 13,1 mil.
Sídlo spolkové země: Mnichov (cca. 1,5 mil. obyv., metropole cca. 6 mil. obyv.)
Další města: Nürnberg (cca. 0,5 mil. obyv., metropole cca. 3,6 mil. obyv.), Augsburg (cca. 0,3 mil. obyv., metropole cca. 0,9 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.bayern.de/
existuje i 2. vlajka: Počet obyvatel: cca. 13,1 mil.
Sídlo spolkové země: Mnichov (cca. 1,5 mil. obyv., metropole cca. 6 mil. obyv.)
Další města: Nürnberg (cca. 0,5 mil. obyv., metropole cca. 3,6 mil. obyv.), Augsburg (cca. 0,3 mil. obyv., metropole cca. 0,9 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.bayern.de/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.5.2022 17:33:21, celkem upraveno 8 x.
Důvod: úprava názvu města
Důvod: úprava názvu města
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bayern - Bavorsko
Dopravní infrastruktura, zejména silniční je na špičkové úrovni, každoročně se do rozšiřování a rekonstrukce dálniční sítě investují vysoké částky. V rozmezí let 2001–2007 byly do silniční sítě do ní byly investovány prostředky ve výši 23 mld. Euro. V Bavorsku je z celkového počtu 18 808 km silnic 2 447 km dálnic. Rozšiřování dálniční sítě v Bavorsku přitom bylo a je z dopravního i ekonomického a obzvlášť naléhavé. V této souvislosti nelze nezmínit, že v roce 2008 byl mimo jiné dokončen poslední úsek dálnice spojující Bavorsko s Českou republikou.
To, co bylo řečeno o silniční dopravě, platí ve stejné míře i o bavorské železniční síti. Se svojí délkou přibližně 6280 km a téměř 1320 nádražími představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě.
Zdroj: www.businessinfo.cz
To, co bylo řečeno o silniční dopravě, platí ve stejné míře i o bavorské železniční síti. Se svojí délkou přibližně 6280 km a téměř 1320 nádražími představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Re: Bayern - Bavorsko
To snad ani není možné, cca 85 mld. Kč ročně? Že je Bavorsko ve světové špičce je asi bez větších debat, ale žádná ohromná výstavba dálnic zde neprobíhá (jako v bývalém východním bloku), je to menší rozloha jak my, do čeho by to dali?Diaľničiar píše:V rozmezí let 2001–2007 byly do silniční sítě do ní byly investovány prostředky ve výši 23 mld. Euro.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bayern - Bavorsko
Co opravy a rozšíření? Těch tam asi budou mít hodně podle toho jak dlouho tam ty dálnice už mají.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bayern - Bavorsko
Rozloha Bavorska je 70.550 km2, počet obyvatel je 12,4 mil. (2007). A suma se myslí na těch 19.000 km silnic, je to na 7 let, nemyslím si že 23 mld. € je až tak veliká, která by se zde nedala investovat a dle mého názoru je to včetně údržby.
Re: Bayern - Bavorsko
Díky, toto všechno beru. Hodně bundesstr., rozšiřévání dálnic atd. Ale! Jen u nás v této době vznikly stovky nových km D, zde ne, a to má ŘSD já nevím plus minus 50 ročně, ne 80!
Nezdá se mi to prostě, ale je to údaj z novin, že?
Nezdá se mi to prostě, ale je to údaj z novin, že?
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bayern - Bavorsko
http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ne ... 43/?page=2
*podle mě diplomati a poradci pro hospodářství vědí, co píší, i když se stane, že se zmýlí pak na webu (http://www.businessinfo.cz), ale to se stane málokdy a týká se to nejčastěji desetinných čárek, ale zase 2,3 mld. € by bylo sakra málo a tohle má opravdu daleko od novin a novinářů
*podle mě diplomati a poradci pro hospodářství vědí, co píší, i když se stane, že se zmýlí pak na webu (http://www.businessinfo.cz), ale to se stane málokdy a týká se to nejčastěji desetinných čárek, ale zase 2,3 mld. € by bylo sakra málo a tohle má opravdu daleko od novin a novinářů
-
- VIP
- Příspěvky: 22515
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bayern - Bavorsko
V sobotu 6.3. se stala na dálnici A 93 při bavorské městě Schwandorf nedaleko německo-české hranici hromadná dopravní nehoda, která si vyžádala 17 zraněných. Při nehodě bylo poškozených celkem 46 automobilů.
Po dopravní nehodě 3 aut ve směru na Weiden se následně srazilo dalších 40 aut a 3 nákladní auta. Příčiny nehody: nepřiměřená rychlost a nedostatečné odstupy na kluzké zasněžené vozovce.
Dálnice A 93 mezi dálničními vjezdy Schwandorf jih a Schwandorf střed byla uzavřená obou směrech.
Po dopravní nehodě 3 aut ve směru na Weiden se následně srazilo dalších 40 aut a 3 nákladní auta. Příčiny nehody: nepřiměřená rychlost a nedostatečné odstupy na kluzké zasněžené vozovce.
Dálnice A 93 mezi dálničními vjezdy Schwandorf jih a Schwandorf střed byla uzavřená obou směrech.
Re: Bayern - Bavorsko
Tu poslední větu hlásila všechna německá rádia od půl páté s tím, že je doprava vedena odklonem. Bohužel už nikdo se neobtěžoval říci, že se před sjezdem Schwandorf Süd tvoří dvouhodinová kolona. Je to škoda, protože dobrá polovina aut byli Češi vracející se z hor a aspoň část to mohla vzít přes Deggendorf nebo Cham. Zde je obrázek nehody.
- Přílohy
-
- schwandorf.jpg (70.13 KiB) Zobrazeno 49968 x
Re: Bayern - Bavorsko
Nevím, v kolik hodin to bylo, ale musím říct, jak už jsem psal v jiném vláknu, že tentokrát ty dálnice v Bavorsku stály komplet za nic. O upravenosti se toho na rozdíl od D5 moc říct nedalo.
Re: Bayern - Bavorsko
A nebylo to "náhodou" tím, že se (jak tu už někdo psal) vraceli hlavně Češi z hor a ti, jak známo, přece nepojedou 80 km/h, když na dálnici žádné omezení není. A že je namrzlo? No a co, "mně se přece nikdy nic nestalo".
Tak to ode mne bylo hodně ošklivé, ale tak trochu jsem o tom vnitřně přesvědčen, bohužel.
Tak to ode mne bylo hodně ošklivé, ale tak trochu jsem o tom vnitřně přesvědčen, bohužel.
Re: Bayern - Bavorsko
jak rikal muj kolega, ktery v nemecku zil 13 let: kdyz neco nefunguje, svedte to na cizince...
Dalnicni kriz A9/A92 Neufahrn - rekonstrukce za provozu
koukal jsem jak AK Neufahr se prestavuje za provozu. V soucasne dobe je to kriz 2 3proudovych autostrad A9(Berlin-München) a A92 (Deggendorf-München). Pri poctu dalnicnich krizu v Nemecku neni prestavba zadny zazrak o kterem by se psalo v novinach, ale to co jsem videl mne prekvapilo. Soucasny Autobahnkreuz se neboura, ale nad nim se stavi uplne zcela nove krizeni????? Neslysel nekdo o tom neco?
Re: Bayern - Bavorsko
Pár informácí, které jsme získali od našich německých přátel během naší návštěvy (viz sousední vlákno ceskedalnice.cz na návštěvě...).
Pro Čechy velice žádaná stavba A93 v úseku Regensburg - Landshut - Rosenheim přímo nebude, nahradí ji čtyřpruh B15n, kde by mohla být podle německých předpisů rovněž neomezená rychlost. Je to určitá degradace původích plánů, ale ve výsledku by to řidiči moc neměli poznat. Můj komentář: pokud se něco neudělá s příhraníčním úsekem Rosenheim - Kufstein - Innsbruck a tamější 100kou po dálnici, bude to z bláta do louže. Jenom budeme stát jinde.
Mnichovský Ring dostavěn jen tak taky nebude, jsou zde obrovské problémy s obytnými lokalitami a rovněž by němela být pro jižní část obchvatu vůbec zpracovaná dokumentace.
Pokračování A70 na R6 přes Fichtelgebirge nemá prakticky šanci projít a v plánech není zatím žádná další výstavba tímto směrem. Po dostavbě R6 se možná změní plány (modernizace B303? nebo nějaká varianta okolo hor), ale to je spíše teorie.
Přestavba A3 by v Bavorsku měla nadále pokračovat.
Pro Čechy velice žádaná stavba A93 v úseku Regensburg - Landshut - Rosenheim přímo nebude, nahradí ji čtyřpruh B15n, kde by mohla být podle německých předpisů rovněž neomezená rychlost. Je to určitá degradace původích plánů, ale ve výsledku by to řidiči moc neměli poznat. Můj komentář: pokud se něco neudělá s příhraníčním úsekem Rosenheim - Kufstein - Innsbruck a tamější 100kou po dálnici, bude to z bláta do louže. Jenom budeme stát jinde.
Mnichovský Ring dostavěn jen tak taky nebude, jsou zde obrovské problémy s obytnými lokalitami a rovněž by němela být pro jižní část obchvatu vůbec zpracovaná dokumentace.
Pokračování A70 na R6 přes Fichtelgebirge nemá prakticky šanci projít a v plánech není zatím žádná další výstavba tímto směrem. Po dostavbě R6 se možná změní plány (modernizace B303? nebo nějaká varianta okolo hor), ale to je spíše teorie.
Přestavba A3 by v Bavorsku měla nadále pokračovat.
Re: Bayern - Bavorsko
Mohl bych se zeptat jestli existuje nějaký časový harmonogram výstavby B15n?
Dále se chci zeptat, zda byste nevyzvěděli nějaké konkrétnějšáí informace ohledně prodloužení A95 od konce u Eschenlohe na Garmisch? Slyšel jsem o přípravě soustavy tunelů v rámci kandidatury Mnichova na ZOH 2018 - 1,9 km tunel Auerberg, 2,9 km západní obchvat Oberau a napojení na stávající tunel Farchant, dále v rámci obchvatu GaPa 5,8 km Kramertunel ve směru B23 již se vydaným SP a 3,5 km Wankbertunnel směrem ve směru B2 na Mittenwald. Samozřejmě se v článku uvádí obrovské náklady, takže je otázka jestli to Němci budou schopni realizovat.
V komentářích se řeší otázka, proč je trasování tunelu Auerberg a obchvatu Oberau navrženo v tunelech a ne podél řeky Loisach.
http://www.tz-online.de/aktuelles/bayer ... 07745.html
Dále se chci zeptat, zda byste nevyzvěděli nějaké konkrétnějšáí informace ohledně prodloužení A95 od konce u Eschenlohe na Garmisch? Slyšel jsem o přípravě soustavy tunelů v rámci kandidatury Mnichova na ZOH 2018 - 1,9 km tunel Auerberg, 2,9 km západní obchvat Oberau a napojení na stávající tunel Farchant, dále v rámci obchvatu GaPa 5,8 km Kramertunel ve směru B23 již se vydaným SP a 3,5 km Wankbertunnel směrem ve směru B2 na Mittenwald. Samozřejmě se v článku uvádí obrovské náklady, takže je otázka jestli to Němci budou schopni realizovat.
V komentářích se řeší otázka, proč je trasování tunelu Auerberg a obchvatu Oberau navrženo v tunelech a ne podél řeky Loisach.
http://www.tz-online.de/aktuelles/bayer ... 07745.html
Re: Bayern - Bavorsko
Harmonogram výstavby B15n neznám, bohužel tato stavba (prakticky dálnice) nespadá ani pod jedno z bavorských ředitelství dálnic, takže se dostat k informacím není úplně jednoduché. To samé v bledě modrém platí i o stavbě navazující na A 95.
Ve chvilce se zkusíme obrátit na kolegu z Bavorska s dotazem, zda by se mu nepodařilo zjistit více.
Ve chvilce se zkusíme obrátit na kolegu z Bavorska s dotazem, zda by se mu nepodařilo zjistit více.
Re: Bayern - Bavorsko
Tato stavba by mne také enormě zajímala, neb tudy jezdím každoročně na hory a po tom neuvěřitelném luxusu, který nabízí A95 (široká, minimální stoupání, žádné kamióny neb nejde o tranzitní trasu atp.) je její konec dost nepříjemný Nevím, kdy přesně byla A95 dostavěna, ale mám v podvědomí, že to bylo započato od Mnichova právě také v souvislosti se zimními olympijskými hrami v GAPA 1936, tak možná se po 100 letech dočkáme dalšího pokračováníKuba píše:Dále se chci zeptat, zda byste nevyzvěděli nějaké konkrétnějšáí informace ohledně prodloužení A95 od konce u Eschenlohe na Garmisch? Slyšel jsem o přípravě soustavy tunelů v rámci kandidatury Mnichova na ZOH 2018 - 1,9 km tunel Auerberg, 2,9 km západní obchvat Oberau a napojení na stávající tunel Farchant, dále v rámci obchvatu GaPa 5,8 km Kramertunel ve směru B23 již se vydaným SP a 3,5 km Wankbertunnel směrem ve směru B2 na Mittenwald. Samozřejmě se v článku uvádí obrovské náklady, takže je otázka jestli to Němci budou schopni realizovat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Bayern - Bavorsko
Otevíralo se to postupně od Mnichova mezi lety 1966-1982, v roce 2000 se otevřel (jako čtyřpruhová silnice tuším se stovkou v tunelu) obchvat Farchantu (ne jako dálnice!) a mezi tím zbývá ještě ten hrozný průjezd Oberau. Zde mají nějaký web pro tunel http://www.ve-oberau.de z roku 2001, ale vypadá to, že to v roce 2008 vzdali. Dřív by to v tom údolí asi mohlo normálně stát, dneska už asi ani tunelem ne.martini píše:Tato stavba by mne také enormě zajímala, neb tudy jezdím každoročně na hory a po tom neuvěřitelném luxusu, který nabízí A95 (široká, minimální stoupání, žádné kamióny neb nejde o tranzitní trasu atp.) je její konec dost nepříjemný Nevím, kdy přesně byla A95 dostavěna, ale mám v podvědomí, že to bylo započato od Mnichova právě také v souvislosti se zimními olympijskými hrami v GAPA 1936, tak možná se po 100 letech dočkáme dalšího pokračováníKuba píše:Dále se chci zeptat, zda byste nevyzvěděli nějaké konkrétnějšáí informace ohledně prodloužení A95 od konce u Eschenlohe na Garmisch? Slyšel jsem o přípravě soustavy tunelů v rámci kandidatury Mnichova na ZOH 2018 - 1,9 km tunel Auerberg, 2,9 km západní obchvat Oberau a napojení na stávající tunel Farchant, dále v rámci obchvatu GaPa 5,8 km Kramertunel ve směru B23 již se vydaným SP a 3,5 km Wankbertunnel směrem ve směru B2 na Mittenwald. Samozřejmě se v článku uvádí obrovské náklady, takže je otázka jestli to Němci budou schopni realizovat.
Re: Bayern - Bavorsko
No brzy... Je tam situace jako treba D3 pres Posazavi - odpor (nekterych !) mistnich pro stavbu pres jejich peknou (nevim do jake miry chranenou) krajinu.
Letos se nastesti otevre usek Forstinning-Pasteten. Aspon neco.
Letos se nastesti otevre usek Forstinning-Pasteten. Aspon neco.
Re: Bayern - Bavorsko
Díky za info, vypadá ta dálnice starší. Farchant ještě taky pamatuji, že nebyl tunel. Pak jsem něco zjišťoval a byl plánován i tunel okolo GaPa, ale jak říkáš, asi to usnulo na mrtvém bodě. Já tam nepotřebuji dálnici, pokračování v kategorii R jako je ten Farchant by bylo ok. GaPa je fakt šílené, jak se tam střídají bez výrazného vyznačení 2 a jeden jízdní pruh... Taková trochu divočina.hh píše:Otevíralo se to postupně od Mnichova mezi lety 1966-1982, v roce 2000 se otevřel (jako čtyřpruhová silnice tuším se stovkou v tunelu) obchvat Farchantu (ne jako dálnice!) a mezi tím zbývá ještě ten hrozný průjezd Oberau. Zde mají nějaký web pro tunel http://www.ve-oberau.de" onclick="window.open(this.href);return false; z roku 2001, ale vypadá to, že to v roce 2008 vzdali. Dřív by to v tom údolí asi mohlo normálně stát, dneska už asi ani tunelem ne.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Bayern - Bavorsko
To tedy znamená, že tato mapa je aktuální? http://www.autobahnatlas-online.de/Plan ... eMitAS.pdf
Re: Bayern - Bavorsko
Obávám se, že ano. Pro zjednodušení orientace přikládám odkaz na legendu v angličtině a další mapy. Nejsem si ale moc jistý, jak spolehlivá je tato mapa ohledně původně plánovaných dálnic, budovaných jako R (třeba B15 - ta spojka od A93 k Landshutu tam je jako "čtyřpruh ve stavbě", ale jen to, co se už staví, zbytek je "momentálně opuštěný" - a v mapě výhledového stavu je B15 ve staré trase). Obchvat Oberau vypadá jako momentálně opuštěný, ale ne definitivně odpískaný (není šedivou).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.5.2016 10:00:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Bayern - Bavorsko
Já to pochopil tak, že růžová znamená, že to nebude dálnice, ale plánuje se jako 4 a vícepruhá silnice.
Re: Bayern - Bavorsko
Včera jsem projížděl přes Ga-Pa a těsně před ním jsem ve směru od Lermoosu/Ehrwaldu (B23) zahlédl staveniště s info tabulí obchvat čehosi tunelem (asi Grainau?) takže pokrok. Třeba se to časem pohne i přes Oberau a Ga-Pa.martini píše:Díky za info, vypadá ta dálnice starší. Farchant ještě taky pamatuji, že nebyl tunel. Pak jsem něco zjišťoval a byl plánován i tunel okolo GaPa, ale jak říkáš, asi to usnulo na mrtvém bodě. Já tam nepotřebuji dálnici, pokračování v kategorii R jako je ten Farchant by bylo ok. GaPa je fakt šílené, jak se tam střídají bez výrazného vyznačení 2 a jeden jízdní pruh... Taková trochu divočina.hh píše:Otevíralo se to postupně od Mnichova mezi lety 1966-1982, v roce 2000 se otevřel (jako čtyřpruhová silnice tuším se stovkou v tunelu) obchvat Farchantu (ne jako dálnice!) a mezi tím zbývá ještě ten hrozný průjezd Oberau. Zde mají nějaký web pro tunel http://www.ve-oberau.de" onclick="window.open(this.href);return false; z roku 2001, ale vypadá to, že to v roce 2008 vzdali. Dřív by to v tom údolí asi mohlo normálně stát, dneska už asi ani tunelem ne.
Edit: tak podle http://www.bayern.de/Pressemitteilungen ... /index.htm je to obchvat Ga-Pa. sláva. Další špunt pryč.
Poznámka: V jihozápadní části Mittlerer Ringu (mimochodem značen jako 2R!) se staví nové tunely pod Luise-Kieselbach-Platz. Je to tam fest rozkopaný, asi jako okolo Blanky, samá 40ka, bude předěláno ještě ukončení A95, takže průjezd Mnichovem po dokončení od A9 po A95 bude o trochu plynulejší. Nevím, čím to, ale v okolí Malovanky je výrazně víc bahna, než tam.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.4.2021 16:15:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
Re: Bayern - Bavorsko
To bude tim, že sme v česku, kde je skoro všem jedno jak vypadá okolí stavbymartin píše:Nevím, čím to, ale v okolí Malovanky je výrazně víc bahna, než tam.