Bayern - Bavorsko

Odpovědět
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Kuba »

Tunel Oberau se již delší dobu staví, jel jsem tam před měsícem a půl. Před Oberau je velká plocha zabraná stavbou, jsou zde již výsypky z ražby. Díky tomu (ale i díky semaforu a přechodu) v Oberau jsou časté zácpy.
zde je článek a video
https://www.merkur.de/lokales/garmisch- ... 50480.html
http://www.sueddeutsche.de/bayern/verke ... -1.3429183
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Kuba »

Zde je nákres z projektu

Obrázek
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálnice A6 nedaleko Schwabach se začíná tímto měsícem rozšiřovat, přičemž práce potrvají do roku 2019. Jedná se o úsek od exitu Roth po exit Schwabach - West v délce 6,2 km.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Dálnice A6 se bude rozšiřovat i u Nürnberg a to mezi Kreuz Nürnberg-Ost a Kreuz Nürnberg-Süd v celkové délce 5,7 km.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Na bavorské dálnici vzplál autobus se seniory, osmnáct jich uhořelo :arrow:

http://zpravy.idnes.cz/bavorsko-nehoda- ... ranicni_jj

Osmnáct mrtvých a třicet raněných si v pondělí vyžádala srážka autobusu s kamionem na německé dálnici A9 nedaleko českých hranic ... autobus narazil zezadu do kamionu kolem sedmé hodiny ranní, když se na dálnici začala tvořit kolona
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Kuba »

Nevíte, zda je v plánu nějaké rozšíření nebo úpravy na A8 mezi mezi Bad Reichenhall a Rosenheim? Většina úseku má pouze 2+2 zcela bez odstavného pruhu, jenom se zálivy po několika stech metrech. Dále žádné nebo zcela nedostatečné protihlukové stěny, přičemž v bezprostřední blízkosti jsou obytné domy, krásná stavení, farmy. Podle mě kapacita už absolutně nedostačuje, navíc se jedná o úsek, kde je spousta stoupání a klesání, které už dnešním normám těžko odpovídá.
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od NoOne »

V planu je 3+3, na nekterych mistech je nutne vect trasu jinak nebo tunelem (stoupani/klesani kolem Bernau napr.). Mluvi se o tom dvacet let, nasadili salamovou metodu a pomalu pripravuji mosty, sjezdy, parkoviste.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Kuba »

NoOne - díky za info.

Tak v pondělí připravili hlavně parkoviště. Celá A8 směr Rosenheim kompletně uzavřena až do úterý do rána, kvůli asfaltování nového povrchu. Celá doprava svedena na sjezd 105 Frasdorf na značku "dej přednost v jízdě", kterou nikoho nenapadlo otočit. Na dálnici žádná informační tabule. Kolona 7 km, 2 hodiny čekání. Policie nikde. Německý Ordnung se postupně stává minulostí...
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od hh »

Všude je už moc aut, už to nejde jako dřív ... A to je jenom nějaká oprava stávajícího povrchu, 10 let uzavírek až se bude dělat šestipruh nás teprve čeká. A ani pak se 200 nesvezeš, protože moc aut :(
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Majkii »

Já se teď svezl po A3 u Pasova a Deggendorfu a překvapilo mě (kromě už stabilně vypadajícího kontrolního protimigračního checkpointu až za prvním sjezdem po příjezdu z Rakouska, že na podobném omezení jako u nás na D1, tj. 2+2 úzké pruhy s privzorními svodidly v jednom pásu mají jenom 60ku.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od NoOne »

Na "puvodnich" usecich A3 je zuzeny levy pruh jeste uzsi nez na D1, je tam take zakaz predjizdeni, max sirka vozidla jen 2m a infotabule o stridave jizde. Kdyz po povodnich 2014 na jednom useku u Degendorfu meli 2+1, stalo se tam i v noci.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Petanecek »

Nu dneska jsem se opět projel po DE a musím říci, že tempomat se tam vůbec nevyužije. Jak bylo řečeno: moc aut. Akcelerace a deakcelerace. Skoro mi to připadá sem tam jako v itálii. A3 u Regensburgu je toho zářným příkladem. Pravý samý LKW a levý kolona PKW jedoucí o něco rychleji než LKW.
Jinak jsem si všiml, že tam mají, zvláště na A7, docela hodně mostů, které jsou v rozpadajícím se stavu. Viz značka - Mezery mezi LKW 100m a to i při koloně. Prostě aby na most nevjely náhodou dva nákladáky, nebo omezení na 40t na dálnici na most. Tak je otázka, jak na tom jsou soudruzi z další říse...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Diaľničiar »

V kolonách je dekádu polovina západu. V kolonách je ale i východ, jenomže nejen na dálnicích, protože východ je zdaleka všude ani nemá. Technický stav objektů, které tady stojí od druhé světové války bez větší údržby je špatný snad všude. To není žádná německá specialita, slovenská specialita nebo americká specialita. Ulice, na kterých stojí zástavba RD má síťové rozpady vozovek. Věk ulic ve GB je 52 let, v Londýně 32 let. Destrukce je tady v rámci změny klimatu, intenzivnější poškození ze slunečního záření, ze silnějších zimních období, z povodní, protože máme přívalové deště, které nahrnou na vozovku takový objem vody, že to nezvládá ani extra silniční kanalizace. Nebo se prožene úseky dálnic bahno ze sousedních polí a kopců, sesunou se svahy. Proto se stále více úseků odevzdává do formy PPP, najednou to nejde. Jednak najednou kdo by to všechno platil? Z hlediska uživatelů ať stát nebo motorista. Nebo se to musí omezovat; hmotností, rychlostí. Čast když hmotností tak i z 2x3 máme na mostech v Německu jen 2x2. A nemůže se všechno najednou opravovat, to by se ten provoz zcela zhroutil, takže se musí budovat i něco nové. Alr to třeba uvázlo v přípravách. A tak se dočtete o rekordních balíčcích a to zase není jen o Německu; rekordní infr. balíčky mají jak v Kanadě tak v Austrálii a připravuje se i v USA, ostatně zákon FAST do roku 2020 je značným navýšením, i když stále nepostačujícím. Holandsko má za rok 2016 o 13% přetíženější silnice než v roce 2015, Rotterdam kolabuje zcela a to jsou v té zemi rekordní výdaje do nové výstavby, ale ten efekt, než se dostaví, tak to potrvá. I Německo připravuje nové projekty a zvětšují se balíčky investicí jak na celostátní tak na spolkových úrovních, ale rovněž to potrvá. V Německu je akutní nedostatek parkovišť pro LKW a to je další věc, nesmírná zátěž nákladní dopravy pro celou EU (a vůbec svět) tím jak se přetransformovala ekonomika uplynulých 20-25 let. Všichni chtějí mít všechno do 48h, průmysl do 72h a je to značně obtížné nemluvě o tom, že motorizace stoupá, ona stále stoupá, věk silniční infrastruktury je vyšší, nové tahy nejdou ruka v ruce těmto faktorům a tak každá oprava značí zpoždění, každá DN značí zpoždění. Neřeší to ani elektronizace všech služeb, i když značně pomáhá a zrychluje provoz. Bavorsko není výjimkou. To si stačí zajet do Mnichova jaká je situace tam a blízko, jak se z odstavního pruhu provede normální do času atd. A bude hůř, pokud nedojde k poklesu výkonu ekonomiky, tak ten dopravní proud nezmizí. Ale pokud takový šok dojde, tak se sníží investice do výstavby/oprav, takže se to stejně zase nezlepší a při oživení růstu se to vrátí zpátky. Obecně lze říct, že přesun prostředků ze západu na východ Německa zhoršil situaci. Na východě se rozpadají betonky, na západě nepostačuje kapacita. Hlavní trasy dávno mají být na 2x3 až 2x4 a oni jsou na mnoha místech jen na 2x2 a se starými MÚK, které zpomalují provoz na samotných dálnicích. Německo je velká země, takže je obtížné všude najednou investovat. Některé dálnice nejsou stále dokončené, některé mosty se budují/opravují celou věčnost. A nejdříve jedna polovina a pak zas ta druhá a to jsou často úseky, kde to jednoduše udělá kolonu na 1,5h. Vážnější DN udělají zdržení na další 2h. Projet Německo od východu na západ nebo z jihu na sever trvá běžne o +3h déle než si myslíte, že to stačíte projet a když zrovna ne, máte jen štěstí. Výhra to není ani v noci pro přepravu stovek nadrozměrů, které často blokují celý jízdní pás. A již jezdí jen hlavně v noci, protože přes den by nastal totální kolaps. A to ještě když se tak někde pořádá nějaká sportovní akce ... o tom, že by se snad během několika let rozšířilo 3.000 km sítě a vybudovalo 1.500 km nových dálnic si nechte zdát, takže lepší to prostě nebude. Jen se kde tu zlepší plynulost, jinde zůstane stejná a dál se zhorší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Petanecek »

Diaľničiar: S tím souhlasím. Jezdím hodně S - J a obráceně. Dneska to byla ale hrůza hrůzoucí. Jinak co by mě osobně potěšilo, kdyby v rádiu říkali ke jménum křižovatek i čísla sjezdů. Neb vědět, kde je jaký sjezd je složitěší, než si to dopočítat. Ale s tím se tu nic neudělá a je to i zvyk v AT.
Je pravda, že dávno měli mít vše v rozsahu min. 2x3. Už i němci říkají, že je lepší využívat silnice typu B a L, že jsou prostě rychlejší než pomalu jedoucí kolona na dálnici. Ohledně oprav se mi zdá, že tento rok to graduje.
Někdy si říkám, že je vhodné zavést dálniční známku a tou selektovat trošku dopravu na dálnici, jako v AT a ČR. Zase na druhou stranu je to zátěž pro obce v okolí, kudy se hledá dopravní cesta. Prostě člověk si nevybere a určitě to nebude lepší... žel...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od hh »

Petanecek píše:zvláště na A7, docela hodně mostů, které jsou v rozpadajícím se stavu. Viz značka - Mezery mezi LKW 100m a to i při koloně.
No jasně ekon.boom 60. let a tisíce mostů ve stáří 50 let nikdy velkou opravu nezažily.
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od NoOne »

Po padu totalitnich rezimu doprava kolabovala mnohem casteji nez si pamatujem. Stav dalnic perfektni, ale pred vetsimi krizenimi, vyznamejsimi najezdy se nouzove brzdilo temer do zastaveni, a stau jako byly tenkrat jiz nezname.

93 - cesta na Istrii - 13 hodin stani na obchvatu Mnichova, fronta stovky kilometru az po Karavanky, venku pres 30
93 - cesta z Istrie - 6 hodin v noci na A8 u Inntalu (kolona se nerozjela, policie couvala po prostredni care a houkackou budili ty co spali)
94 - vanoce v Rakousku - 7 hod nocovani na A95, kanystry benzinu na topeni a snidane od charity
Nürnberg - Stuttgart - rozjezd/brzdeni/rozjezd/brzdeni - po 20ti letech se jede pomalu, ale jede se. Bundesky staly tenkrat, stoji i dnes.
A9 v prubehu rozsireni (A93 koncila za Weidenem) na 3+3 nejezditelna (3hod plus nestacily), A3 je v tom stavu dodnes.

Vetsina lidi ma v pameti pohodove jezdeni po nemecku 2000 - 2005. V te dobe prestaveli na hodne mistech "brejle", zavedli liniove rizeni a dalo se jezdit velmi rychle. Dneska se dlouho stoji jen pri bourackach, jinak to sice pomalu, ale predsi jede.
Situaci take hodne zmenila gps navigace, pul populace neumi cist v mapach a neumeli si najit objizdnou trasu, dnes ji ma kazdej v telefonu.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Diaľničiar »

B85 Roding, dnešním dnem se zahajují práce :arrow:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Geo »

K te historii stani v zacpach se mi nedari nic dohledat. Ani v textoveho. Holt doba predinternetova. Tak kdyby nekdo neco nasel, tak dejte vedet.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Majkii »

Spousty leteckých fotek z rozšiřování A6 u Norimberka: http://www.bildergalerie-autobahn-nordb ... g_ost.html
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Hanes »

Diaľničiar píše:B85 Roding, dnešním dnem se zahajují práce :arrow:

Obrázek
A trvat to bude ještě déle než u nás. 3.4km za čtyři roky. Horší než dostavba D11 u HK.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Geo »

Pohyblivé obrázky z Oberau http://tunnel-oberau.info/ , a mozna tak trochu vysvetleni, proc ten tunel maji mit hotovy az na konci roku 2021.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Geo »

No a pokud si pri pohledu na B15n (https://goo.gl/maps/vtsVX9UsWcm) rikate, co tak dlouho delaji, kdyz uz maji hotovou vetsinu objektu, tak odpoved se nachazi v druhe casti tohoto videa https://vimeo.com/191013734 .

Narozdil od ceskych zastupitelu si v Nemecku pri planovani dalnice umi rici i o vyskovy profil. Tudiz na krizeni s A92 musi kvuli hluku pod zem. Coz je problem vzhledem k hladine spodni vody. Takze kus po kousku, zaizolovat, vyhrabat a vybetonovat az jim vznikne pekna wasserwane. Na fotomape je videt, ze maji prvni kousek a pracuji na druhem.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Lynx »

ad Oberau - tam vedou velice složitý tunel pod horami a přitom tam mají místo jak to vést povrchově po rovině na druhou stranu od obce. To celé zřejmě výhradně kvůli ochraně přírody / krajiny. U nás naprosto nemyslitelné. Zde panuje spíš opačný extrém.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od hh »

Geo píše:Narozdil od ceskych zastupitelu si v Nemecku pri planovani dalnice umi rici i o vyskovy profil. Tudiz na krizeni s A92 musi kvuli hluku pod zem. Coz je problem vzhledem k hladine spodni vody. Takze kus po kousku, zaizolovat, vyhrabat a vybetonovat az jim vznikne pekna wasserwane. Na fotomape je videt, ze maji prvni kousek a pracuji na druhem.
A co je na tom hezkého, že to staví 3x déle a 5x dráž, když efekt bude stejný jako běžná protihlukovka? Protože do toho může žvanit každý buran, dosud není A94. U nás by v takovém případě nebyla D3 vůbec, nebo by vznikl tunel z Prahy do Tábora.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od adamos »

B15n jsem so projel v létě. Prázdná a pohodlná cesta - až na ten nedokončený kus, kde se jelo po staré B15... tedy vlastně nejelo, neb na ní měnili obrus a hnali nás všelikýma objížďkama a polňačkama. Překvapilo mě, že se B15n nestaví (krom křížení s A92) se oproti google ortofotomapě nezměnilo vůůůůbec nic.

Na druhou stranu mostní objekty na trase jsou hotové, až skočí na hlavní trasu, bude hotová na to tata!

ps: v tom avizovaném videu je na mapě zakreslen vztah Landshut - Rosheim. Snad tedy - i přes problémy s prosazením trasy popsaným ve vlákně - s touto stavbou i nadále počítají
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Bayern - Bavorsko

Příspěvek od Geo »

hh píše:A co je na tom hezkého, že to staví 3x déle a 5x dráž, když efekt bude stejný jako běžná protihlukovka?.
To se musis zeptat Bavoraku co maj za model, ze jim nasep a protihlukovka nevychazi tak dobre, jako zakopat to pod uroven terenu.

Nebo si proste jen nechteli kazit vyhled na nedaleko stojici atomovou elektrarnu.
Odpovědět

Zpět na „Německo“