Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Počet obyvatel: cca. 11,1 mil.
Sídlo spolkové země: Stuttgart (cca. 0,64 mil. obyv., metropole cca. 5,3 mil. obyv.)
Další města: Karlsruhe (cca. 0,3 mil. obyv.), Mannheim (cca. 0,3 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
https://www.baden-wuerttemberg.de/de/startseite/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.4.2021 9:46:19, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Dnes byl v 15.00 otevřen poslední úsek dálnice A 96 Mnichov - Memmingen - Lindau, takže cesta k Bodamskému jezeru či dál do Alp bude o něco rychlejší. Jedná se o 7,5 km dlouhý úsek Leutkirch - Wangen. Jeho realizace stála 75 mil. EUR (2 mld. Kč), a to všichni reptají, neboť původní rozpočet byl 50 mil. Důvodem zdražení měly být extrémně obtížné geologické pomínky. No, kéž by se i za tuto prodraženou cenu stavěly u nás aspoň erka, o dálnicích ani nemluvě.
A ještě jedna ironická glosa:
http://www.handelsblatt.com/politik/deu ... en;2487922
A ještě jedna ironická glosa:
http://www.handelsblatt.com/politik/deu ... en;2487922
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
V létě jsem tamtudy jel, přišlo mi že se jedná spíš o rozšíření silnice na dálnici, a že i ta původní silnice už měla i MÚK apod. Nebo je to úplně nová dálnice a jel jsem jen po dočasně otevřené polovině ?
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Pohledem do ortofotomapy to vypadá na před hodně lety postavený půlprofil, který byl částečně nahrazen dálnicí v jiné stopě a částečně dostavěn na plný profil. Ten poslední úsek zdá se vede právě ve stopě staršího půlprofilu, viz google. Odtud na sever vede A96 právě v nové stopě východně od dnes nevyužitého půlprofilu, bývalého obchvatu obce. Jo, cizina...
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Dálnice svoji trasou hodně kopíruje bývalou silnici. Proto byl nejdříve postaven jeden nový dvojpruh, na něj převedena doprava (po něm jste jel), a poté přebudována dřívější silnice na druhý dvojpruh.
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Neslo o pulprofil, mnoho z te puvodni silnice nebylo vyuzitelne a spise to novou stavbu komplikovalo (tak mi to alespon prislo pri nekolika jizdach tam)adamos píše:Pohledem do ortofotomapy to vypadá na před hodně lety postavený půlprofil, který byl částečně nahrazen dálnicí v jiné stopě a částečně dostavěn na plný profil. Ten poslední úsek zdá se vede právě ve stopě staršího půlprofilu, viz google. Odtud na sever vede A96 právě v nové stopě východně od dnes nevyužitého půlprofilu, bývalého obchvatu obce. Jo, cizina...
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Asi trocho OT, ale všímám si jak blízko vede tato dálnice zástavbě, také je na ní velké množství podjezdů a nadjezdů. Mně se zdá, že u nás ten NIMBY efekt dosáhl vrcholu a brždění stavby dálnic je u nás národním sportem.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Pak je ovšem otázkou, jestli zmíněná cena není "jen" za rozšíření zářezů (bylo jich tam myslím docela dost) + povrch + nějaké to vedení v nové trase, když MÚK a jiné věci byly třeba postaveny dříve.
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
No neco z byvale stopy slo urcite vyuzit, nicmene to zase vyvazuji problemy, ze se stavelo za plneho provozu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.5.2016 22:17:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Jezdím tam docela pravidelně (každý měsíc), otevření nového úseku v plném profilu mi hodně pomohlo, dle mého názoru je to opravdu tak, jak již bylo napsáno výše - kdysi se postavil půlprofil, ale později při jiných normách se musel přestavět i ten. Kdo tu stavbu pozoroval, určitě postřehnul, že objem prací (mám na mysli především bagrování a odvoz zeminy) byl opravdu velký, navíc k tomu připočtený provoz v nemalé hustotě - nic přijemného
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Na A5 od Badenu na jih se nejspíš chystá rozsáhlá rekonstrukce. Jsou tam rozhrabaný pásy podél dálnice, staví se nové mosty i nájezdy takže se bude i rozšiřovat. To tam bude pěknej masakr
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Projekt modernizace A5 z Baden-Baden do Offenburgu formou PPP zahrnuje přebudování a rozšíření dálnice A5 v celkové délce 41,5 km na 3+3 pruhy a údržbu Malsch - Offenburg v celkové délce 59,8 km.
Jedná se o jeden z pilotních A-model projektů modernizace dálnic v Německu. Transakce byla započata v roce 2005. 11. února 2009 zakázka přidělena konsorciu Hochtief / Vinci/ Südgruppe. Finanční uzavřetí 31.3.2009.
Významným rizikem projektu, který navýšil jeho cenu je sdílení rizika poptávky formou šedého mýtného. Riziko je v tomto úseku o to vyšší, že sousední A35 (FR) je bez výběru mýtného a hrozí tak, že předpokládané intenzity dopravy nebudou dosahovány (může někdo potvrdit ten nevýběr mýta na francouzské A35? Jde samozřejmě o náklaďáky.)
Stavební náklady 450 mil. EUR.
Zhruba ještě mapa.
Jedná se o jeden z pilotních A-model projektů modernizace dálnic v Německu. Transakce byla započata v roce 2005. 11. února 2009 zakázka přidělena konsorciu Hochtief / Vinci/ Südgruppe. Finanční uzavřetí 31.3.2009.
Významným rizikem projektu, který navýšil jeho cenu je sdílení rizika poptávky formou šedého mýtného. Riziko je v tomto úseku o to vyšší, že sousední A35 (FR) je bez výběru mýtného a hrozí tak, že předpokládané intenzity dopravy nebudou dosahovány (může někdo potvrdit ten nevýběr mýta na francouzské A35? Jde samozřejmě o náklaďáky.)
Stavební náklady 450 mil. EUR.
Zhruba ještě mapa.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Ten nevýběr mýta můžu potvrdit. Proto víc než u Neuenburgu se využívá hr. přechod u Badenu a dál na jih se jezdí po fr. straně. Ale tam je teď taky nějaký omezení tak se jezdí "Achernem"
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Kdyby raději postavili nějakou lepší spojnici dálničního typu mezi A5 a A81 v oblasti Schwarzwaldu (mezi VS a Freiburgem). Dle mého názoru to rozšíření nebylo až tak nutné...
Čím jezdím: VW Passat 2,0 BiTDI, Honda CBF 1000F
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Na to, jakym terenem B31 prochází, si myslim, že je dostačující. Horší je to pak dál z A98 na Lindau. Tam už se jezdí přes obce a ve špičce si člověk i postojí
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Je už to rozšíření a modernizace A5 z Baden-Baden do Offenburgu hotové?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Loni teprve začínali nebo?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Určitě ne, když jsem jel před 2 lety do Francie, tak už se tam makalo.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
A maká se pořád, jen jsem nějak nestíhal sledovat km, ale bylo to myslím kolem km 670-650.
Nějaké pracovní nasazení tam ale vidět nebylo.
Nějaké pracovní nasazení tam ale vidět nebylo.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Německo uvažuje, že sníží rychlost na dvou vybraných úsecích dálnic:
A81: Bad Duerrheim – Hegau
A96: Aitrach – Wangen
A to ze 130 km/h na 120 km/h. Důvodem má být bezpečnost v provozu a snížení hluku a emisí.
A81: Bad Duerrheim – Hegau
A96: Aitrach – Wangen
A to ze 130 km/h na 120 km/h. Důvodem má být bezpečnost v provozu a snížení hluku a emisí.
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Jen drobné upřesnění, dnes je na těch dálnicích neomezená rychlost a 130 je pouze doporučená. Takže se jedná spíš o zavedení limitu než o snížení dovolené rychlosti...
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Ano, nejnižší hluk i emise budou při rychlosti nulové. Bože, do čehos to duši dal.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: 10.8.2015 14:36:24
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Driving through Baden-Wurtemberg (Germany) from Baden-Baden to Stuttgart 19.03.2016 Timelapse x4
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Dnes se udělila smlouva na rozšíření dálnice A6 v úseku Heidelberg - Heilbronn. Práce provede ViA6West.
*jde o rozšíření dálnice na 2x3 jízdní pruhy v obou směrech mezi Wiesloch/Rauenberg a Kreuz Weinsberg (A81), přičemž veledůležité je přeložení mostu u města Heilbronn, přesně o most Neckar; most byl vážně poškozen a ani neunese zátěž, kterou původně měl, takže platí pro něj 2x2 pruhy a snížená MPR pro nákladní dopravu až na 60 km/h, pro osobní na 100 km/h s rozestupy, byla i zesílená konstrukce (v posledních letech, přičemž v letech 2003 - 2005 prošel rekonstrukcí za 17 mil. €), ale mostu hrozí další komplikace, u města Heilbronn pak byl proveden zásah do snížení počtu jízdních pruhů i před a za objektem, což ale zase vytváří denní kolaps na celém úseku v trvání řádu let
*celkově jde o 30 letou koncesi s platbami za dostupnost v nákladech 1,3 mld. €
*koncese začíná v 01/2017, zahrňuje rozšíření dálnice, výstavbu nového mostu co se má stát do poloviny r. 2022 v celkové délce 47 km
ViA6West je složené ze společností: HOCHTIEF PPP Solutions GmbH, DIF Infra Luxembourg a Johann Bunte Bauunternehmung GmbH.
*jde o rozšíření dálnice na 2x3 jízdní pruhy v obou směrech mezi Wiesloch/Rauenberg a Kreuz Weinsberg (A81), přičemž veledůležité je přeložení mostu u města Heilbronn, přesně o most Neckar; most byl vážně poškozen a ani neunese zátěž, kterou původně měl, takže platí pro něj 2x2 pruhy a snížená MPR pro nákladní dopravu až na 60 km/h, pro osobní na 100 km/h s rozestupy, byla i zesílená konstrukce (v posledních letech, přičemž v letech 2003 - 2005 prošel rekonstrukcí za 17 mil. €), ale mostu hrozí další komplikace, u města Heilbronn pak byl proveden zásah do snížení počtu jízdních pruhů i před a za objektem, což ale zase vytváří denní kolaps na celém úseku v trvání řádu let
*celkově jde o 30 letou koncesi s platbami za dostupnost v nákladech 1,3 mld. €
*koncese začíná v 01/2017, zahrňuje rozšíření dálnice, výstavbu nového mostu co se má stát do poloviny r. 2022 v celkové délce 47 km
ViA6West je složené ze společností: HOCHTIEF PPP Solutions GmbH, DIF Infra Luxembourg a Johann Bunte Bauunternehmung GmbH.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.4.2021 9:47:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Baden-Württemberg - Bádensko-Württembersko
Karlsruhe dostane nový tunel