Niedersachsen - Dolní Sasko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Niedersachsen - Dolní Sasko
Počet obyvatel: cca. 8 mil.
Sídlo spolkové země: Hannover (cca. 0,55 mil. obyv., s okolím cca. 1,1 mil. obyv.)
Další město: Braunschweig (cca. 0,25 mil. obyv., s okolím cca. 1,2 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.niedersachsen.de/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 15:16:58, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Plány na prodloužení "pobřežní dálnice" A20:
http://www.schleswig-holstein.de/MWAVT/ ... poster.jpg
http://www.strassenbau.niedersachsen.de ... psmand=135
http://www.schleswig-holstein.de/MWAVT/ ... poster.jpg
http://www.strassenbau.niedersachsen.de ... psmand=135
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 13:55:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
hh: Po nové A20 mezi Bad Segebergem a Lübeckem jsem jel a je to nádherná dálnice. O to víc zaráží, že nebyla dostavěna až k A21 a jezdí se stále přes Bad Segeberg. Asi zase nějaké Ökologische Iniziative.
Jinak plánovaná Küstenautobahn je jeden z posledních velkých (západo)německých dálničních projektů. Pokud se nepodaří prosadit dokončení A4 v Hesensku.
Jinak plánovaná Küstenautobahn je jeden z posledních velkých (západo)německých dálničních projektů. Pokud se nepodaří prosadit dokončení A4 v Hesensku.
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Ještě prý A39.
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
A nezapomínat na A14ku z Magdeburku do Schwerinu... Ta sice není v Dolním Sasku ale těsně jej míjí a A39 s ní vede souběžně kousek dál na západ.
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Kolega psal západoněmeckých, tak jsem zůstal v pouze v lokalitě... V celém Německu ještě A94, ale to je známá věc. A čoveče ta A14 jsem našel pár článků, že je dost u ledu Stejně asi jako dodělání A1 u Belgie, propojení A4 uprostřed země atp.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
hh: Byl jsem v Bad Berleburgu kousek od plánované A4 a tam je asi 100% obyvatel proti stavbě. Proto je ten úsek vyznačen ana autobahnatlasu jako zrušené plánování. V sousedním kraji je však stále A4 plánována.
Na A1 jsou neustálá odvolání proti stavbě, nicméně si myslím, že nakonec vznikne, přeci jen nějaký pokrok v poslední době byl (asi po kilometrech).
A94 docela "jede."
A14 a A39 spolu dost souvisejí. Jsou to dálnice "sjednocovací." Původně se měly překřížit, tedy A14 Magdeburg - Hamburg a A39 Braunschweig - Schwerin, takové "X". Z mě nepochopitelných důvodů (To bude zase nějaká objektivní EIA) se ale vybrala tato paralelní varianta ("II"), která je z pohledu tranzitních vazeb totálně na hovno. Původní varianta by byla tvořila třeba při cestě Praha - Hamburg elegantní obchvat Berlína a spojila Ostsee s oblastí Porůří a jižního Westu mimo Hamburg. Takto vzniknou paralelní dálnice s nulovým potenciálem tranzitu pouze pro místní obsluhu a to ještě mimo směry na důležitá města. Taky ty prognózované intenzity žádná sláva. Zhruba uprostřed toho paralelního vedení má mezi těmito dvěma dálnicemi vzniknout 4pruhová propojka, aby se dálnice spojily (oproti "X" variantě tedy celkově nárůst nutné délky sítě) No a tato spojka se mám pocit potýká s odporem obyvatel, protože snad prochází nějakým Naturparkem... omlouvám se, už si to moc nepanatuju. Většina obcí v té pusté oblasti by také mám pocit byla spíš pro X, protože tyhle 2 dálnice jim moc nepomůžou.
Na A1 jsou neustálá odvolání proti stavbě, nicméně si myslím, že nakonec vznikne, přeci jen nějaký pokrok v poslední době byl (asi po kilometrech).
A94 docela "jede."
A14 a A39 spolu dost souvisejí. Jsou to dálnice "sjednocovací." Původně se měly překřížit, tedy A14 Magdeburg - Hamburg a A39 Braunschweig - Schwerin, takové "X". Z mě nepochopitelných důvodů (To bude zase nějaká objektivní EIA) se ale vybrala tato paralelní varianta ("II"), která je z pohledu tranzitních vazeb totálně na hovno. Původní varianta by byla tvořila třeba při cestě Praha - Hamburg elegantní obchvat Berlína a spojila Ostsee s oblastí Porůří a jižního Westu mimo Hamburg. Takto vzniknou paralelní dálnice s nulovým potenciálem tranzitu pouze pro místní obsluhu a to ještě mimo směry na důležitá města. Taky ty prognózované intenzity žádná sláva. Zhruba uprostřed toho paralelního vedení má mezi těmito dvěma dálnicemi vzniknout 4pruhová propojka, aby se dálnice spojily (oproti "X" variantě tedy celkově nárůst nutné délky sítě) No a tato spojka se mám pocit potýká s odporem obyvatel, protože snad prochází nějakým Naturparkem... omlouvám se, už si to moc nepanatuju. Většina obcí v té pusté oblasti by také mám pocit byla spíš pro X, protože tyhle 2 dálnice jim moc nepomůžou.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
A za zmínku taky stojí z těch projektů 4 pruhová "jedničková" propojka od Brém na nizozemský Emmen, i když se z ní zrovna nic nestaví.
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Díky za info, to je teda škoda, ta varianta X to by bylo o dost lepší!
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Mezi důležíté projekty bych ještě připojil v současnosti konečně rozestavěný obchvat Bad Oyenhausenu, který je součástí A30. Čekají tam na něj jak na smilování boží, denně tam jsou několikakilometrové kolony (vlastní zkušenost). Podle německé wikipedie tam projede cca 50 000 aut denně.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Pro Dolní Sasko je nesmírně důležitá novina již ve fóru k Německu napsaná informace: A-Modell dálnice A7 formou PPP na sekci mezi MÚK Bockenem a Göttingen (30 km dálnice z 2x2 na 2x3 a další detaily 60 km úseku na odkazu)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
B51 Belm
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.8.2019 9:13:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Most na A29 u MÚK Zetel, severně u Oldenburgu je v nebezpečí kolapsu, takže se na něm zredukuje provoz.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.4.2021 20:45:34, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Seskupení firem Johann Bunte a STRABAG zde vyhrálo práce na rozšíření dálnice A1 mezi exity Lohne/Dinklage a Bramsche
*rovným podílem 50% kontraktu
*náklady: 600 mil. €
*délka prací: 30 km
*rozšíření na 6- pruh (3 JP v každém směru jízdy)
*cíl prací: snížení kongescí v úseku
*dokončení prací: 2025
*druh kontraktu: včetně údržby po dobu 30 let
*kdy se začnou práce: 1.2.2021
*co práce obnášejí: zemní práce a kompletní přestavbu 14 mostů na trase včetně 2 nadjezdů, rehabilitaci dalších 18 mostů
*etapy: celkem 8; prvních 5 je zaměřeno na směr Osnabrück (2021 a 2022), pak další 3 fázy na směr na Brémy
A1 je jedna z nejstarších dálnic na německé dálniční síti a zajišťuje obsluhu těžké dopravy. Úsek mezi Hamburkem a Brémama je částečně přeplněný a předmětem sérií upgradů uplynulých let. Práce nyní začínají i na přechodě Fehmarn (do Dánska), A1 v budoucnosti bude proto čelit dalšímu náporu, protože bude klíčovým dopravním spojením.
Fehmarnbelt: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 37#p221837 (a na dalších místech ve fóru; funkce hledat)
*rovným podílem 50% kontraktu
*náklady: 600 mil. €
*délka prací: 30 km
*rozšíření na 6- pruh (3 JP v každém směru jízdy)
*cíl prací: snížení kongescí v úseku
*dokončení prací: 2025
*druh kontraktu: včetně údržby po dobu 30 let
*kdy se začnou práce: 1.2.2021
*co práce obnášejí: zemní práce a kompletní přestavbu 14 mostů na trase včetně 2 nadjezdů, rehabilitaci dalších 18 mostů
*etapy: celkem 8; prvních 5 je zaměřeno na směr Osnabrück (2021 a 2022), pak další 3 fázy na směr na Brémy
A1 je jedna z nejstarších dálnic na německé dálniční síti a zajišťuje obsluhu těžké dopravy. Úsek mezi Hamburkem a Brémama je částečně přeplněný a předmětem sérií upgradů uplynulých let. Práce nyní začínají i na přechodě Fehmarn (do Dánska), A1 v budoucnosti bude proto čelit dalšímu náporu, protože bude klíčovým dopravním spojením.
Fehmarnbelt: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 37#p221837 (a na dalších místech ve fóru; funkce hledat)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
V rámci aktualizace sekce Německa (součástí aktualizace celé sekce zahraničí) jsem upravil několik informací v úvodním příspěvku týkající se především populace a měst. Odstranil jsem z tématu 1 příspěvek s již neplatným odkazem na fotky.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 1452 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Poslední aktualizace stránek v rámci dálniční politiky je tedy ke 31.12.2020 již bez dalších aktualizací, ale lze z toho vyčíst nejnovější záměry: https://www.strassenbau.niedersachsen.d ... utobahnen/ respektivě činnost.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 1452 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Poslední aktualizace stránek v rámci dálniční politiky je tedy ke 31.12.2020 již bez dalších aktualizací, ale lze z toho vyčíst nejnovější záměry: https://www.strassenbau.niedersachsen.d ... utobahnen/ respektivě činnost.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Die Autobahn chce v roce 2022 zahájit výstavbu nového mostu u Oldenburgu na tahu A29. Původní most Huntebrücke je z roku 1978.
vizualizace prací:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Na A2 u města Hannover se informovalo o provedení "turbo stavebních prací".
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... le100.html
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... le100.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Dne 30.6. se do provozu odevzdal 1. úsek projektu PPP A7 Via Niedersachsen v délce 4,5 km. Je v 6- pruhu a je mezi Seesen a Echte. Další úsek má být v provozu koncem srpna.
https://via-niedersachsen.de/wp-content ... A1_fin.pdf
https://www.haz.de/der-norden/niedersac ... HLG74.html
Tento projekt PPP měl být hotový v roce 2020, ale bude v roce 2023 pro vícero problémů.
https://via-niedersachsen.de/wp-content ... A1_fin.pdf
https://www.haz.de/der-norden/niedersac ... HLG74.html
Tento projekt PPP měl být hotový v roce 2020, ale bude v roce 2023 pro vícero problémů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Přes A1 v Neuenkirchen-Vörden, kde se dálnice rozšiřuje na šest jízdních pruhů, byl postaven provizorní most.
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... tten-voran
Vestfálská dálnice použila o víkendu těžkou techniku, aby během necelých 24 hodin zvedla 60 metrů dlouhý provizorní most přes A1 u Neuenkirchen-Vörden. Je to nutné, protože stará stavba musí být zbourána v rámci šestipruhového rozšíření A1.
fotky z instalace:
https://i.imgur.com/1dkr6mR.jpeg
https://i.imgur.com/K0LQjHA.jpeg
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... tten-voran
Vestfálská dálnice použila o víkendu těžkou techniku, aby během necelých 24 hodin zvedla 60 metrů dlouhý provizorní most přes A1 u Neuenkirchen-Vörden. Je to nutné, protože stará stavba musí být zbourána v rámci šestipruhového rozšíření A1.
fotky z instalace:
https://i.imgur.com/1dkr6mR.jpeg
https://i.imgur.com/K0LQjHA.jpeg
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
A30/A33: Průzkum podloží poblíž Osnabrücku začne příští týden (30.11.)
Od středy (30. listopadu) do srpna 2023 bude Vestfálská dálnice prozkoumávat staveniště na A30 a A33 u Osnabrücku a na přilehlých nemovitostech. Práce začínají na A30 v oblasti křižovatek Hasbergen-Gaste a Osnabrück-Hellern a vedou ze západu na východ.
Z vrtů v hloubkách až 20 metrů se odebírá více než 700 vzorků.
web projektu: https://www.autobahn.de/westfalen/proje ... uebersicht
Od středy (30. listopadu) do srpna 2023 bude Vestfálská dálnice prozkoumávat staveniště na A30 a A33 u Osnabrücku a na přilehlých nemovitostech. Práce začínají na A30 v oblasti křižovatek Hasbergen-Gaste a Osnabrück-Hellern a vedou ze západu na východ.
Z vrtů v hloubkách až 20 metrů se odebírá více než 700 vzorků.
web projektu: https://www.autobahn.de/westfalen/proje ... uebersicht
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Pouze 18 měsíců: Nové mosty B4 přes A39 v Braunschweigu v provozu
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... er-verkehr
Na „Kreuz Süd“ v Braunschweigu se silničáři mohou těšit na první úlevu od poloviny listopadu. Dvouproudé silniční mosty B4 s lehkým železničním mostem jsou nyní po výměně stavby opět k dispozici jako obvykle.
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... er-verkehr
Na „Kreuz Süd“ v Braunschweigu se silničáři mohou těšit na první úlevu od poloviny listopadu. Dvouproudé silniční mosty B4 s lehkým železničním mostem jsou nyní po výměně stavby opět k dispozici jako obvykle.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
A39: Pobočka Lüneburg požádala o zahájení postupu schvalování plánu pro fázi výstavby 3
Úsek 3 je dlouhý 16,4 km. Kromě stavby trasy a mostu zahrnuje výstavbu systémů protihlukové ochrany a ochrany proti podráždění, nádrže a odpočívadla u Uelzenu, výstavbu nového depa údržby silnic, výstavbu dvou křižovatek na B191 a B71 a také několik ekoduktů a všechny další potřebné záležitosti kolem ochrany přírody, ochrana proti hluku a ochrana vod.
Všechny etapy a další informace: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... 3-gestellt
Úsek 3 je dlouhý 16,4 km. Kromě stavby trasy a mostu zahrnuje výstavbu systémů protihlukové ochrany a ochrany proti podráždění, nádrže a odpočívadla u Uelzenu, výstavbu nového depa údržby silnic, výstavbu dvou křižovatek na B191 a B71 a také několik ekoduktů a všechny další potřebné záležitosti kolem ochrany přírody, ochrana proti hluku a ochrana vod.
Všechny etapy a další informace: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... 3-gestellt
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Dne 3.2. se do provozu odevzdal 8,3 km dlouhý úsek na A26 mezi exitama Jork Neu-Wulmstorf. Tedy západně od města Hamburg. Výstavba se začala ve dvou fázích v letech 2009 a 2013. Dálnice je postavena na bažině, i ostatní úseky A26 měly mimořádně dlouhou dobu výstavby. V současné době se staví další etapa na A7 v Hamburku.
Nový segment zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky: Exit 6 Jork, Exit 7 Buxtehude a Exit 8 Neu-Wulmstorf. Exit 6 Jork byl předchozí přístupový bod, ale ne pro nákladní auta. Kamiony nyní mohou vjet na A26 z Neu-Wulmstorf, protože B3n byl postaven jako nadstandardní přístup na A26. Exit 7 Buxtehude však zůstává prozatím uzavřen kvůli řízení proti otevření silnice K40 jako nájezdu na dálnici.
https://www.autobahn.de/nord/verkehrsme ... -wulmstorf
Nový segment zahrnuje tři mimoúrovňové křižovatky: Exit 6 Jork, Exit 7 Buxtehude a Exit 8 Neu-Wulmstorf. Exit 6 Jork byl předchozí přístupový bod, ale ne pro nákladní auta. Kamiony nyní mohou vjet na A26 z Neu-Wulmstorf, protože B3n byl postaven jako nadstandardní přístup na A26. Exit 7 Buxtehude však zůstává prozatím uzavřen kvůli řízení proti otevření silnice K40 jako nájezdu na dálnici.
https://www.autobahn.de/nord/verkehrsme ... -wulmstorf
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
A30: Most mezi Hasbergen-Gaste a Osnabrück-Hellern bude zpevněn
Jde o viadukt Hakenhof na A30 mezi křižovatkami Hasbergen-Gaste a Osnabrück-Hellern. Most, postavený v roce 1969, převádí A30 ve čtvrti Hellern v Osnabrücku přes Rheiner Landstrasse.
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... verstaerkt
Během přepočtu mostu pro kontrolu únosnosti bylo zjištěno, že je nutné vyztužení, aby 144 metrů dlouhá konstrukce mohla i v budoucnu vyhovovat rostoucí intenzitě dopravy. Investice bude činit 4,3 mil. €, aby se prodloužila životnost viaduktu, než bude muset být vyměněn. Na odkazu jsou podrobnější informace.
Jde o viadukt Hakenhof na A30 mezi křižovatkami Hasbergen-Gaste a Osnabrück-Hellern. Most, postavený v roce 1969, převádí A30 ve čtvrti Hellern v Osnabrücku přes Rheiner Landstrasse.
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... verstaerkt
Během přepočtu mostu pro kontrolu únosnosti bylo zjištěno, že je nutné vyztužení, aby 144 metrů dlouhá konstrukce mohla i v budoucnu vyhovovat rostoucí intenzitě dopravy. Investice bude činit 4,3 mil. €, aby se prodloužila životnost viaduktu, než bude muset být vyměněn. Na odkazu jsou podrobnější informace.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Niedersachsen - Dolní Sasko
Projekt rozšíření a přestavby A30/A33
Šestiproudé rozšíření dálnice A30 mezi křižovatkou Hasbergen-Gaste a dálniční křižovatka Osnabrück-Süd a rozšíření dálniční křižovatky Osnabrück-Süd (A30/A33)
Úsek A30 se má rozšířit ze čtyř na šest jízdních pruhů. Kromě toho se plánuje kapacitní rozšíření dálničního uzlu Osnabrück-Süd (A30/A33). Toto rozšíření s sebou nese i stavební úpravy na A33 v blízkosti křižovatky.
Celková délka
16,6 km
https://www.autobahn.de/sechsstreifiger ... ed-a30/a33
Šestiproudé rozšíření dálnice A30 mezi křižovatkou Hasbergen-Gaste a dálniční křižovatka Osnabrück-Süd a rozšíření dálniční křižovatky Osnabrück-Süd (A30/A33)
Úsek A30 se má rozšířit ze čtyř na šest jízdních pruhů. Kromě toho se plánuje kapacitní rozšíření dálničního uzlu Osnabrück-Süd (A30/A33). Toto rozšíření s sebou nese i stavební úpravy na A33 v blízkosti křižovatky.
Celková délka
16,6 km
https://www.autobahn.de/sechsstreifiger ... ed-a30/a33