Sachsen - Sasko
Re: Sachsen - Sasko
Jedině, že by to byl tunel islandského typu.
Nevím, jaké jsou tam intenzity, ale jenom údržba 5km tunelu vyjde moc draho.
Nevím, jaké jsou tam intenzity, ale jenom údržba 5km tunelu vyjde moc draho.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sachsen - Sasko
Tunel islandského typu snad jen to skalního masivu, jinak se musí udělat ostění.
Pokud jsi to myslel tak, že by to byl tunel jednopruhový se zálivy, tak to snad ani u nás být nemůže.
Pokud jsi to myslel tak, že by to byl tunel jednopruhový se zálivy, tak to snad ani u nás být nemůže.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Sachsen - Sasko
Já to myslel, jak by to vyšlo cenově nějak přijatelně. U nás samozřejmě neprůchozí.
Re: Sachsen - Sasko
Měření radarem v tunelech na A17 v okolí Drážďan:
http://usti.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110 ... zpravy_alh
v tunelech Coschütz, Dölzschen a Altfranken na dálnici A17
http://usti.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110 ... zpravy_alh
v tunelech Coschütz, Dölzschen a Altfranken na dálnici A17
Re: Sachsen - Sasko
Nějak jsem z toho článku nepochopil, co má dělat, když auto řidil někdo jiný než majitel a je ochoten poskytnout uděje o této osobě, jestli i pak musí platit pokutu on, nebo je vedeno řízení s dotyčnou osobou?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Sachsen - Sasko
Včera jsem měl možnost vidět úsek dálnice A4 před Drážďany, který již po 13 letech navrhli na opravu. Berte to jako takový můj další vzkaz pro slepé kritiky typu "koukněte do Německa, jak to má fungovat" ...
Takže jedná se o betonku z doby rozšíření dálnice na šestipruh z roku 2000 a mrkněte v jakém je stavu! Je na odpis v polovině životnosti, alkalická reakce stejně jako úseky na A14 či v Sasku Anhaltsku. Ideálním "východoněměckým" dálnicím z devadesátých let dochází dech a konkrétně zde plánují opravu 2,5 km při zachování 3+3 za 5 mil. Euro a do asfaltu! Je to v extrémně zatíženém úseku v křižovatce s A17 a prý jim politici zarazili dělat to letos kvůli volbám Takže jenom tak pro zajímavost ...
Prý je již zřejmé, že alkalitou je napadena i A17, někde snad na začátku
Takže jedná se o betonku z doby rozšíření dálnice na šestipruh z roku 2000 a mrkněte v jakém je stavu! Je na odpis v polovině životnosti, alkalická reakce stejně jako úseky na A14 či v Sasku Anhaltsku. Ideálním "východoněměckým" dálnicím z devadesátých let dochází dech a konkrétně zde plánují opravu 2,5 km při zachování 3+3 za 5 mil. Euro a do asfaltu! Je to v extrémně zatíženém úseku v křižovatce s A17 a prý jim politici zarazili dělat to letos kvůli volbám Takže jenom tak pro zajímavost ...
Prý je již zřejmé, že alkalitou je napadena i A17, někde snad na začátku
- Přílohy
-
- a4dresden.jpg (39.96 KiB) Zobrazeno 28352 x
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Sachsen - Sasko
Ty jo! Tohle už směle konkuruje naší D11 Praha - Jirny (tedy donedávna)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sachsen - Sasko
Kurnik to jsou věci! Řeší se nějak ta alkalická reakce betonu? Proč se nevrátit k původnímu složení, které fungovalo.
Myslím, že opustit úplně CB není cesta.
Myslím, že opustit úplně CB není cesta.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Sachsen - Sasko
Já se před nedávnem projel po A4 do Erfurtu a musím říci, že mě jímá hrůza ze stavu CB vozovek starých často cca max 10-15 let. Probíhá tam velkoplošně ta alkalická reakce a celá vozovka bude brzo na odpis! Jsou v ním větší či menší díry, kde se rozdrolil beton, každopádně si toto Němci fakt za rámeček nedají.
Re: Sachsen - Sasko
Brzy nastane obnova východní Německa po druhé
Stop betonům!
Stop betonům!
Re: Sachsen - Sasko
No, ale ty kuželky, mají hezčí, než máme my..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Sachsen - Sasko
A ta tráva? Jsou úplně stejné ...
Re: Sachsen - Sasko
Asi to jen tak nebude:
http://www.welt.de/regionales/sachsen/a ... erden.html
http://www.welt.de/regionales/sachsen/a ... erden.html
Re: Sachsen - Sasko
Oprava již běží. Nejel jste tam někdo?hh píše:Včera jsem měl možnost vidět úsek dálnice A4 před Drážďany, který již po 13 letech navrhli na opravu. Berte to jako takový můj další vzkaz pro slepé kritiky typu "koukněte do Německa, jak to má fungovat" ...
Takže jedná se o betonku z doby rozšíření dálnice na šestipruh z roku 2000 a mrkněte v jakém je stavu! Je na odpis v polovině životnosti, alkalická reakce stejně jako úseky na A14 či v Sasku Anhaltsku. Ideálním "východoněměckým" dálnicím z devadesátých let dochází dech a konkrétně zde plánují opravu 2,5 km při zachování 3+3 za 5 mil. Euro a do asfaltu! Je to v extrémně zatíženém úseku v křižovatce s A17 a prý jim politici zarazili dělat to letos kvůli volbám Takže jenom tak pro zajímavost ...
Prý je již zřejmé, že alkalitou je napadena i A17, někde snad na začátku
- Přílohy
-
- a4.jpg (68.2 KiB) Zobrazeno 26990 x
Re: Sachsen - Sasko
Tak už to probíhá. Viz foto. V sobotu 1.8. po obědě a na celé uzavírce ani noha!hh píše:Včera jsem měl možnost vidět úsek dálnice A4 před Drážďany, který již po 13 letech navrhli na opravu. Berte to jako takový můj další vzkaz pro slepé kritiky typu "koukněte do Německa, jak to má fungovat" ...
Takže jedná se o betonku z doby rozšíření dálnice na šestipruh z roku 2000 a mrkněte v jakém je stavu! Je na odpis v polovině životnosti, alkalická reakce stejně jako úseky na A14 či v Sasku Anhaltsku. Ideálním "východoněměckým" dálnicím z devadesátých let dochází dech a konkrétně zde plánují opravu 2,5 km při zachování 3+3 za 5 mil. Euro a do asfaltu! Je to v extrémně zatíženém úseku v křižovatce s A17 a prý jim politici zarazili dělat to letos kvůli volbám Takže jenom tak pro zajímavost ...
Prý je již zřejmé, že alkalitou je napadena i A17, někde snad na začátku
- Přílohy
-
- A4.jpg (66.37 KiB) Zobrazeno 26721 x
Re: Sachsen - Sasko
Tak 16.8. už práce pokročily, v opravovaném úseku už bylo vidět položený asfalt (byť zdaleka ne poslední vrstva).
Vtipné je, že ve směru do Čech je mezi exity 1 a 2 uzavřena i A17 (resp. oba nájezdy z obou směrů A4), takže je potřeba na Prahu sjíždět na exitu 77a Wilsdruff (tedy od západu o jeden exit dříve, ehm. malých cedulek s objížďkou jsem si všiml pozdě) a najet na A17 až na exitu 2. Asi je ta alkalická reakce velmi agresivní, že to nelze řešit zúžením do jednoho pruhu.
Vtipné je, že ve směru do Čech je mezi exity 1 a 2 uzavřena i A17 (resp. oba nájezdy z obou směrů A4), takže je potřeba na Prahu sjíždět na exitu 77a Wilsdruff (tedy od západu o jeden exit dříve, ehm. malých cedulek s objížďkou jsem si všiml pozdě) a najet na A17 až na exitu 2. Asi je ta alkalická reakce velmi agresivní, že to nelze řešit zúžením do jednoho pruhu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
Dne 2.8. byl odevzdán do provozu 8 km dlouhý úsek na A72 mezi Borna, sever a Rötha MÚK. Prozatím v 1/2 profilu, zbytek bude v provozu později v 09/2019. Více informací a fotky: https://www.mdr.de/sachsen/leipzig/leip ... a-100.html .
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
Výše uvedené se stalo realitou o měsíc později, ale A72 je v daném úseku v provozu v plném profilu.
Zdroj: https://www.lvz.de/Region/Borna/A-72-zw ... ungen-frei
Zdroj: https://www.lvz.de/Region/Borna/A-72-zw ... ungen-frei
Re: Sachsen - Sasko
V sobotu jsem po hodně dlouhé době jel směr Pirna po "staré silnici" a byl jsem překvapen, že se staví jižní obchvat města. Už kdysi sem si říkal, že by něco takovýho mělo bejt, protože ve špičce je Pirna ze směru od Děčína ucpaná. Fotky jsem v tom překvapení nestihl žádný udělat, ael zde přikládám několik věcí, co jsem si k tomu našel:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9354530&y=50.9429935&z=15
https://silnice-zeleznice.cz/zajimavost ... e-bunce-98
https://www.deges.de/projekte/projekt/b ... ung-pirna/
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9354530&y=50.9429935&z=15
https://silnice-zeleznice.cz/zajimavost ... e-bunce-98
https://www.deges.de/projekte/projekt/b ... ung-pirna/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
V rámci aktualizace sekce Německa (součástí aktualizace celé sekce zahraničí) jsem upravil několik informací v úvodním příspěvku týkající se především populace a měst. Odstranil jsem z tématu 5 příspěvků s již 0 informační hodnotou, nefunkčními odkazy na uvedené informace.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 540 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Km v provozu se mohou prozatím lišit od toho co má v chodu Die Autobahn, pro organizační a kapacitní problémy ze začátku tohoto roku. Sasko je společně s dalšími 2 spolkovými zeměmi v tomto okruhu (Durynsko a Sasko-Anhaltsko) začleněné pod 1 pobočku a ta nejdříve měla k 1.1.2021 spravovat 1440 km, pak 1470 km, ale již v 02-03/2021 to bylo uvedeno v rozsahu 1660 km a jde o to, že Sasko původně dle debat z r. 2018 chtělo i nadále všechny federální dálnice mít ve vlastní kompetenci. Namítalo tak jak i některé další země, že chce udržet rozvojovou tendenci a obávalo se o progres, ale víceméně se tohle vše doladilo a tato obří dálniční reforma má za jasný cíl již dát tu kompetenci federálnímu úřadu. Více to objasním ve všeobecnímu tématu. V saském městě Leipzig je jedna z větších administrativních poboček Die Autobahn zaměřena pro segment plánování.
Formálně je v Sasku kolem 576 km federálních dálnic. Na nich se nachází cca. 650 mostů. Na stavební projekty jde letos částka ve výši 50 mil. €; https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... 2d302.html . Dálniční síť je prakticky u konce dosavadního rozvoje.
Celkově se věnuje nebo bude věnovat letos pozornost na renovace vozovek dálnic čísel 4, 9, 13 a 17. Dálniční správa považuje tzv. "rakovinu betonových vozovek" za prakticky vyřešenou respektivě práce výrazně pokračují v odstraňování tohoto neduhu. Zajímavostí, kterou běžně neuvádím, je fakt, že je tady taky 2600 km síť železnic, co patří k jedné z nejhustějších sítí tohoto typu v Evropě.
Dokument Mobilita 2030: https://publikationen.sachsen.de/bdb/ar ... ents/52382
Jen pro zajímavost: v letech 1991 až 2017 se vložilo:
*do rozvoje spolkových silnic částka 4 mld. €
*do rozvoje federálních silnic se vložila částka 9 mld. €
*do rozvoje komunálních silnic se investovalo 7 mld. €
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 540 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Km v provozu se mohou prozatím lišit od toho co má v chodu Die Autobahn, pro organizační a kapacitní problémy ze začátku tohoto roku. Sasko je společně s dalšími 2 spolkovými zeměmi v tomto okruhu (Durynsko a Sasko-Anhaltsko) začleněné pod 1 pobočku a ta nejdříve měla k 1.1.2021 spravovat 1440 km, pak 1470 km, ale již v 02-03/2021 to bylo uvedeno v rozsahu 1660 km a jde o to, že Sasko původně dle debat z r. 2018 chtělo i nadále všechny federální dálnice mít ve vlastní kompetenci. Namítalo tak jak i některé další země, že chce udržet rozvojovou tendenci a obávalo se o progres, ale víceméně se tohle vše doladilo a tato obří dálniční reforma má za jasný cíl již dát tu kompetenci federálnímu úřadu. Více to objasním ve všeobecnímu tématu. V saském městě Leipzig je jedna z větších administrativních poboček Die Autobahn zaměřena pro segment plánování.
Formálně je v Sasku kolem 576 km federálních dálnic. Na nich se nachází cca. 650 mostů. Na stavební projekty jde letos částka ve výši 50 mil. €; https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... 2d302.html . Dálniční síť je prakticky u konce dosavadního rozvoje.
Celkově se věnuje nebo bude věnovat letos pozornost na renovace vozovek dálnic čísel 4, 9, 13 a 17. Dálniční správa považuje tzv. "rakovinu betonových vozovek" za prakticky vyřešenou respektivě práce výrazně pokračují v odstraňování tohoto neduhu. Zajímavostí, kterou běžně neuvádím, je fakt, že je tady taky 2600 km síť železnic, co patří k jedné z nejhustějších sítí tohoto typu v Evropě.
Dokument Mobilita 2030: https://publikationen.sachsen.de/bdb/ar ... ents/52382
Jen pro zajímavost: v letech 1991 až 2017 se vložilo:
*do rozvoje spolkových silnic částka 4 mld. €
*do rozvoje federálních silnic se vložila částka 9 mld. €
*do rozvoje komunálních silnic se investovalo 7 mld. €
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
Před rokem jsem to tady sumarizoval.
Před 2 dnama byl proražen tunel Kohlberg u Pirna v rámci B172a. Tunel bude součástí jižního obchvatu Pirna a bude dlouhý 300m. Na novém obchvatě se mj. staví i velký most.
Pirna je JV směrem od Drážďan, na dosah Severních Čech.
https://www.deges.de/aktuelles/neuigkei ... ergtunnel/
Před 2 dnama byl proražen tunel Kohlberg u Pirna v rámci B172a. Tunel bude součástí jižního obchvatu Pirna a bude dlouhý 300m. Na novém obchvatě se mj. staví i velký most.
Pirna je JV směrem od Drážďan, na dosah Severních Čech.
https://www.deges.de/aktuelles/neuigkei ... ergtunnel/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
Odehrál se slavnostní ceremoniál k výstavbě nové rychlostní silnici B178n mezi Niederoderwitz a Zittau ve východním Německu. Jedná se o 6 km úsek upgradu B178, který eventuálně propojí A4 k českým a polským hranicím směrem na Liberec.
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 40/14.7797
Upgrade spočívá ve výstavbě na 2+1 a práce se mají dokončit v 2025. Investice vyjde na 40 mil. € a 50/50 se na ní podílí Sasko a Berlín.
https://www.medienservice.sachsen.de/me ... ws/1045322
poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=50. ... 40/14.7797
Upgrade spočívá ve výstavbě na 2+1 a práce se mají dokončit v 2025. Investice vyjde na 40 mil. € a 50/50 se na ní podílí Sasko a Berlín.
https://www.medienservice.sachsen.de/me ... ws/1045322
Re: Sachsen - Sasko
Pro mě nové dokumenty ke zbytku stavby silnice S177, která tvoří východní obchvat Drážďan. Delší dobu jsem tudy nejel, tak netuším, v jakém stavu jsou rozestavěné dva úseky této silnice.
https://www.uvp-verbund.de/trefferanzei ... e-iplug-sn
https://www.uvp-verbund.de/trefferanzei ... e-iplug-sn
Re: Sachsen - Sasko
Vzhledem k blízkosti celosezónní opravy A17 u Pirny k CZ jsem čekal, že to tu někdo bude komentovat, ale protože to za pár dní končí tak asi ne. Betonka s životností 35 let se tu měnila v obou pásech po 16 letech a do asfaltu V okolí Drážďan už bych řekl, že jde o systémový osud, který čeká A4 i A17. Tak tolik pro letošek do pravidelné rubriky "to by se v Německu nestalo".
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Sachsen - Sasko
Dne 14.11. se do provozu dostalo 2 km prodloužení A72 v Rötha ve východním Německu. Je to prodloužení z nové mimoúrovňové křižovatky Rötha do dočasného koncového bodu, kde se napojuje na B95, dokud nebude dokončen zbytek A72 do Lipska.
https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... z-100.html
https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/ ... z-100.html