Hessen - Hesensko
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Hessen - Hesensko
Počet obyvatel: cca. 6,3 mil.
Sídlo spolkové země: Wiesbaden (cca. 0,3 mil. obyv.)
Další a největší město: Frankfurt am Main (cca. 0,8 mil. obyv., metropole cca. 5,6 mil. obyv.)
Oficiální odkaz na spolkovou zemi
http://www.hessen.de/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 15:17:40, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Hessen - Hesensko
Chtěl bych se zeptat zda nevíte jak je na tom s dostavbou a zprovozněním nová dálnice A44 Kassel – Eisenach? Je to vlastně spojnice A7 u Kasselu a A4 u Eisenachu. Má vést relativně přes hornaté území s velkým množstvím tunelů..
Děkuji.
Děkuji.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: Hessen - Hesensko
To by mě taky zajímalo, neb A4 z Drážďan až do Eisenachu je úplně luxusní. Úplný třípruh v celé trase, zbylý původní malinký kousek mezi Jenou a Magdalou (Jagdbergtunnel) bude hotov snad už příští rok.
Ovšem na západ od Eisenachu začne klikatý (směrově i výškově) dvoupruh, zácpy. AK Kirchheim a přilehlé úseky jsou nyní v přestavbě, takže žůžo. Do Kasselu po A7 je pak sice třípruh, ale s několika horskými prémiemi. To je fajn na vyhlídku, když tam jedete poprvé, ale pro pravidelné cesty to je zbytečná divočina mezi stoupajícími kamiony (nemluvě o samotné zajížďce).
Ovšem na západ od Eisenachu začne klikatý (směrově i výškově) dvoupruh, zácpy. AK Kirchheim a přilehlé úseky jsou nyní v přestavbě, takže žůžo. Do Kasselu po A7 je pak sice třípruh, ale s několika horskými prémiemi. To je fajn na vyhlídku, když tam jedete poprvé, ale pro pravidelné cesty to je zbytečná divočina mezi stoupajícími kamiony (nemluvě o samotné zajížďce).
Re: Hessen - Hesensko
A44 je na tom tusim bidne. Moc tunelu, malo penez. Alespon takove info jsem tady zachytil tak pred rokem.
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: Hessen - Hesensko
Tak já vim něco málo z jedný mapy, co jsem vypozoroval..
Byla tam vyznačena směrem od Kasselu (křižovatka s A7) zhruba 1/3 délky mnou dotazovaného úseku až k městu Hessisch Lichtenau a u toho datum 2013. Zbylé 2/3 byly vyznačeny jen jako plánované..
Takže dříve než 2013 to asi nebude a to jen ta 1/3 toho chybějícího úseku... A víme jak to někdy chodí, na jedné mapě mám značenou D8 přes Středohoří s datem dokončení 2007.
Byla tam vyznačena směrem od Kasselu (křižovatka s A7) zhruba 1/3 délky mnou dotazovaného úseku až k městu Hessisch Lichtenau a u toho datum 2013. Zbylé 2/3 byly vyznačeny jen jako plánované..
Takže dříve než 2013 to asi nebude a to jen ta 1/3 toho chybějícího úseku... A víme jak to někdy chodí, na jedné mapě mám značenou D8 přes Středohoří s datem dokončení 2007.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Hessen - Hesensko
Hodně zajímavé místo:
http://goo.gl/maps/tTqG3
Je to nedokončené křížení A661 s A66 (ta ale na obou stranách končí "v poli")
Zde je info o plánovaném propojení alespoň východní části A66 s A661
http://www.riederwaldtunnel.de/riederwa ... tunnel.pdf
je v něm i naznačeno možné pokračování na západ k západnímu kusu A66. Západní část byla v roce 2013 defiinitivně vypuštěna z dálniční sítě a nebude, přesto již ze 60. let existuje kus postaveního tunelu na 3+3, jenž je využíván jako pěší tunel . Východní se měla začít stavět 2007, ale je tam zdržení, byla odvolání kvůli nedostatečné ochraně proti hluku a tak to putovalo po soudech. V současné době by již prý soudní verdikty neměly ohrozit začátek stavby plánovaný na r. 2015.
http://goo.gl/maps/tTqG3
Je to nedokončené křížení A661 s A66 (ta ale na obou stranách končí "v poli")
Zde je info o plánovaném propojení alespoň východní části A66 s A661
http://www.riederwaldtunnel.de/riederwa ... tunnel.pdf
je v něm i naznačeno možné pokračování na západ k západnímu kusu A66. Západní část byla v roce 2013 defiinitivně vypuštěna z dálniční sítě a nebude, přesto již ze 60. let existuje kus postaveního tunelu na 3+3, jenž je využíván jako pěší tunel . Východní se měla začít stavět 2007, ale je tam zdržení, byla odvolání kvůli nedostatečné ochraně proti hluku a tak to putovalo po soudech. V současné době by již prý soudní verdikty neměly ohrozit začátek stavby plánovaný na r. 2015.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 15:19:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by znehodnotilo debatu vlákna
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hessen - Hesensko
Kde je přesně je ten postavený tunel, co dnes používají jen pěší? Nemůžu to najít.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Dne 24.7. se odevzdal do provozu 2,3 km úsek A44 blízko Hessisch Lichtenau. Jde o část nové A44 od Kassel do Eisenach, na úseku je 704m dlouhý tunel.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 15:19:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Jedna zajímavá stavba zde je nepochybně nový Lahntal Bridge (Limburg) (dálnice A3)
https://www.doka.com/us/references/euro ... tal_Bridge
Proč se staví: starý most byl zhotovený začátkem let 1960 nad řekou Lahn se svojí délkou a parametry 2x3 ním denně projíždělo již 100.000 vozidel za 24h. Intenzity se ale zvedají, takže padlo rozhodnutí postavit nový most jen kousek západně od starého. Nový most bude široký 43,5m v parametrech 2x4 se zpevněnými okrajem, což starý most neměl. Práce se zahájili v 09/2013 s cílem otevření na podzim 2016 s finálním ukončením realizace ke konci roku 2017. Projekt finančně kryje federální vláda a náklady jsou cca. 93 mil. €. Starý most bude odstraněn na podzim roku 2017. Nový most bude mít délku 450m, silnice povede v min. výšce 62m nad údolím, přičemž 7 rozpětí bude v délce 45-90m.
https://www.doka.com/us/references/euro ... tal_Bridge
Proč se staví: starý most byl zhotovený začátkem let 1960 nad řekou Lahn se svojí délkou a parametry 2x3 ním denně projíždělo již 100.000 vozidel za 24h. Intenzity se ale zvedají, takže padlo rozhodnutí postavit nový most jen kousek západně od starého. Nový most bude široký 43,5m v parametrech 2x4 se zpevněnými okrajem, což starý most neměl. Práce se zahájili v 09/2013 s cílem otevření na podzim 2016 s finálním ukončením realizace ke konci roku 2017. Projekt finančně kryje federální vláda a náklady jsou cca. 93 mil. €. Starý most bude odstraněn na podzim roku 2017. Nový most bude mít délku 450m, silnice povede v min. výšce 62m nad údolím, přičemž 7 rozpětí bude v délce 45-90m.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.4.2021 15:19:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Hesensko vynaloží 640 mil. € na modernizaci dálnic:
*upgradem projde 6 MÚK (jejich renovace a rozšíření)
*až 126 mil. € z částky půjde na výstavbu nových parkovišť pro nákladní auta
*upgradem projde 6 MÚK (jejich renovace a rozšíření)
*až 126 mil. € z částky půjde na výstavbu nových parkovišť pro nákladní auta
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Siemens postaví e-dálnici:
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Dne 13.4. se odevzdal do provozu 11 km dlouhý úsek dálnice A44 z Hessich Lichtenau do Waldkappel. Výstavba se začala v 09/2010 a trvalo 7,5 let než se úsek dobudoval. Náklady na výstavbu: 240 mil. €.
Zdroj: http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Presse ... r-a44.html
Zdroj: http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Presse ... r-a44.html
Re: Hessen - Hesensko
...a rozestavěno je na A44 mezi Kaselem a A4 směrem na východ takových minimálně dalších 10-15km..
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Hessen - Hesensko
Jel jsem tam před pár lety a nestačil jsem se divit. Tak krátký úsek, krajina sice kopcovitá, ale nic výjimečného, aby se tam tak dlouho a po malých kouskách stavělo. Samé krátké tunely, naprosto zbytečné. A ke všemu, vozovka či vedení trasy mi připadaly takové nějaké odbité, na Německo. Skoro, jako by to nebyla dálnice, ale nějaká B žlutá dálnice. Vypadá to, že jim tam někdo hází klacky pod nohy, protože jinak je tato trasa velice důležitá a jednoduchá.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
několik novinek:
Náhrada mostu na A45. 270m dlouhý a 48m vysoký most Lützelbach na A45 nedaleko Dillenburgu to potřebuje. Jde o jeden z 22 hlavních mostů na A45, které to potřebují. Projekt má rozpočet 36 mil. €, mešká dle plánu o 1 rok a výstavba má trvat 4,5 roku. Připravte se na problémy. Zdroj: https://mobil.hessen.de/pressemitteilun ... BCtzelbach
Postaví se 6 km A44 u Sontra za 183 mil. €. Včetně 1,7 km dlouhého tunelu Boyneburg. Jde o součást dálničního projektu Kassel - Eisenach. Zdroj: http://de.strabag-newsroom.com/pressrel ... =1&sid=600
Náhrada mostu na A45. 270m dlouhý a 48m vysoký most Lützelbach na A45 nedaleko Dillenburgu to potřebuje. Jde o jeden z 22 hlavních mostů na A45, které to potřebují. Projekt má rozpočet 36 mil. €, mešká dle plánu o 1 rok a výstavba má trvat 4,5 roku. Připravte se na problémy. Zdroj: https://mobil.hessen.de/pressemitteilun ... BCtzelbach
Postaví se 6 km A44 u Sontra za 183 mil. €. Včetně 1,7 km dlouhého tunelu Boyneburg. Jde o součást dálničního projektu Kassel - Eisenach. Zdroj: http://de.strabag-newsroom.com/pressrel ... =1&sid=600
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Projekt k výstavbě silničního tunelu Riederwaldtunnel byl oceněný na 477 mil. €. Původně měl stát kolem 322 mil. €. Tunel bude dlouhý 1,1 km a spojí A66 s A661 nedaleko města Frankfurt nad Mohanem, kde žije 0,8 mil. obyvatel, ovšem s celou metropolí kolem 5,6 mil. Výstavba tunelu se má zahájit v roce 2020.
web k projektu: https://www.tunnelriederwald.de/
web k projektu: https://www.tunnelriederwald.de/
Re: Hessen - Hesensko
Hm, a já měl a to, že se Riedwaldtunnel už dávno staví. Minimálně A661 na něj připravovali už pár let dozadu a už někdy v r. 2015-16 se to prezentovalo jako hotová věc...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Zahájili se práce na výstavbě tunelové sekce na A44. Jde o tunel Boyneburg, který bude dlouhý 1,7 km a bude součástí nového prodloužení dálnice A44, která spojí Kassel a Herleshausen s dálnicí A4. Tunelová sekce je blízko Wichsmannshausen, přičemž na 70 km dálnici A44 jsou náklady ve výši 1,7 mld. €.
Re: Hessen - Hesensko
No, jsem zvědav, jak dlouho jim to bude trvat, navazující estakádu přes B400 už pilně stav více než před rokem...
Re: Hessen - Hesensko
Tak doufám, že toto se jim neosvědčí. Je to fakt hnus.
A5 pod Frankurtem.
A5 pod Frankurtem.
- Přílohy
-
- A5.jpg (24.77 KiB) Zobrazeno 27451 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Na A643 Wiesbaden se staví 2. Schierstein Bridge. Nahrazení mostu se plánuje dokončit do roku 2021. Na záběre je zachycena doprava hlavního rozpětí. 120m dlouhé s 2000t.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Byla zadána velká zakázka pro silniční infrastrukturu pro tah A49
*jde o výstavbu 31 km dlouhého úseku A49 mezi křižovatkami Schwalmstadt a Ohmtal a starostlivost o stávající část až po Fritzlar
*náklady na projekt jsou 700 mil. €
*výstavba se zrealizuje formou PPP
*tah naprojektuje, postaví, ufinancuje a bude se starat seskupení firem Strabag a Leonhard Wiss na celkem 62 km tahu A49 mezi Fritzlar a Ohmtal MÚK, tohle seskupení má 50% a dalších 50% projektu vlastní Meridiam Investments SAS
*zakázku zadala státní firma DESEG
*koncese je na 30 let
*celkové náklady na tohle PPP budou kolem 1,3 mld. €; financování: KfW IPEX-Bank (Německo), EIB, MEAG (Germany) a ČSOB (ČR, část belgické KBC Group)
*stavební práce jsou rozdělené na 4 úseky: 1. sekce po křižování Neuental je připraveno do provozu pod novými podmínkami, 2. úsek po křižování Schwalmstadt je již ve výstavbě pod HessenMobil, realizace 3. a 4. sekce od Schwalmstadt po MÚK Ohmtal se začíná stavět
*součástí kontraktu je také upgrade asi 1,5 km dlouhé části na A5 v rámci MÚK Ohmtal
*hlavní stavební práce mají být ukončené v 3.Q 2024
https://www.hna.de/lokales/schwalmstadt ... 07242.html
*jde o výstavbu 31 km dlouhého úseku A49 mezi křižovatkami Schwalmstadt a Ohmtal a starostlivost o stávající část až po Fritzlar
*náklady na projekt jsou 700 mil. €
*výstavba se zrealizuje formou PPP
*tah naprojektuje, postaví, ufinancuje a bude se starat seskupení firem Strabag a Leonhard Wiss na celkem 62 km tahu A49 mezi Fritzlar a Ohmtal MÚK, tohle seskupení má 50% a dalších 50% projektu vlastní Meridiam Investments SAS
*zakázku zadala státní firma DESEG
*koncese je na 30 let
*celkové náklady na tohle PPP budou kolem 1,3 mld. €; financování: KfW IPEX-Bank (Německo), EIB, MEAG (Germany) a ČSOB (ČR, část belgické KBC Group)
*stavební práce jsou rozdělené na 4 úseky: 1. sekce po křižování Neuental je připraveno do provozu pod novými podmínkami, 2. úsek po křižování Schwalmstadt je již ve výstavbě pod HessenMobil, realizace 3. a 4. sekce od Schwalmstadt po MÚK Ohmtal se začíná stavět
*součástí kontraktu je také upgrade asi 1,5 km dlouhé části na A5 v rámci MÚK Ohmtal
*hlavní stavební práce mají být ukončené v 3.Q 2024
https://www.hna.de/lokales/schwalmstadt ... 07242.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
V rámci aktualizace sekce Německa (součástí aktualizace celé sekce zahraničí) jsem upravil několik informací v úvodním příspěvku týkající se především populace a měst.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 asi 996 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Tato reforma pro tento stát značila třeba přesun 900 zaměstnanců z celkem 3500 z organizace Hessen Mobil pod nového zaměstnavatele na federální úrovni. Stát informoval, že dálnice v Hesenku jsou v dobrém stavu z hlediska průměru a nyní se zaměří na cyklodopravu, do které chce do roku 2024 investovat skoro 1/4 mld. €. Investice do státních silnic jsou taky rekordní a tempo rozvoje je vysoké od roku 2016 a rozhodně se má udržet. Další informace lze dohledat zde: https://mobil.hessen.de/ . Mohu ještě doplnit, že až 90% prostředků určených pro segment státních silnic jde na jejich obnovu. V roce 2021 je rozpočet pro silniční výstavbu v úrovni 132,1 mil. €. Celkové výdaje na dálnice, silnice a cyklotrasy v roce 2020 dosahují výše 860 mil. €, což byl taky rekordní rok z tohoto pohledu.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 asi 996 km dálnic. Tedy to, co doposud fungovalo v rámci spolkové země jako kontrakt pro federální dálnice převzala společnost na federální úrovni i s kompetencemi. Je vytvořena lokální síť poboček, ale již bez kompetence spolkové země zasahovat do této vybrané sítě federálních dálnic v uvedeném rozsahu. To se týká i plánů rozvoje takto vyspecifikované infrastruktury.
Tato reforma pro tento stát značila třeba přesun 900 zaměstnanců z celkem 3500 z organizace Hessen Mobil pod nového zaměstnavatele na federální úrovni. Stát informoval, že dálnice v Hesenku jsou v dobrém stavu z hlediska průměru a nyní se zaměří na cyklodopravu, do které chce do roku 2024 investovat skoro 1/4 mld. €. Investice do státních silnic jsou taky rekordní a tempo rozvoje je vysoké od roku 2016 a rozhodně se má udržet. Další informace lze dohledat zde: https://mobil.hessen.de/ . Mohu ještě doplnit, že až 90% prostředků určených pro segment státních silnic jde na jejich obnovu. V roce 2021 je rozpočet pro silniční výstavbu v úrovni 132,1 mil. €. Celkové výdaje na dálnice, silnice a cyklotrasy v roce 2020 dosahují výše 860 mil. €, což byl taky rekordní rok z tohoto pohledu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Hessen - Hesensko
Most Schiersten nad řekou Rhine mezi Mainz a Wiesbaden se nahrazuje. Původně mělo být letos hotovo, což na to, že projekt se začal v 2013 a zcela první termín byl pro rok 2019. První milník byl dosažen v roce 2017. Ovšem nyní je nový termín pro dokončení všech prací až začátek roku 2023, tedy bohužel, ale pomalu 1 dekáda pro výměnu jednoho mostu.
https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... e-100.html
https://www.hessenschau.de/wirtschaft/s ... e-100.html