Rozloha: cca. 20 000 km2
Počet obyvatel: cca. 4,1 mil.
Sídlo spolkové země: Mainz (cca. 0,22 mil. obyv.)
Další město: Ludwigshafen (cca. 0,17 mil. obyv.)
Země disponuje nejhustší silniční sítí Německa. Na km2 plochy připadá téměř 1000 m silnic, celoněmecký průměr představuje 640 m/km2. Hustota silniční a dálniční sítě je dána geografickou polohou na ose sever-jih a východ–západ.
V jízdním dosahu 1–2 hodin od hlavního města Mainz leží velká mezinárodní letiště Frankfurt nad Mohanem a Bonn/Köln.
Patří jak počtem obyvatelstva, tak rozlohou mezi menší spolkové země (4,9 % obyvatelstva a 5,6 % rozlohy SRN). Je hospodářsky vyspělou zemí s výkonnou ekonomikou, postavenou na zpracovatelském průmyslu se silnou orientací na export.
*160m vysoký 1,7 km dlouhý
*na stránce jsou jak informace tak záběry na výstavbu
vizualizace:
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 2.9.2017 15:49:25
od Diaľničiar
New road connection for Ludwigshafen in Germany
14.PNG (16.23 KiB) Zobrazeno 30146 x
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 21.9.2018 18:44:20
od Diaľničiar
několik novinek:
Před cca. 2 měsícemi se téměř dokončilo rozšíření A6 u Kaiserslautern. 7,5 km úsek Kaiserslautern-West - Dreieck Kaiserslautern (A63) je v 6-pruhu v nákladech 120 mil. €. A to včetně výměny 2 mostů. Co chybí je dokončit i jednu MÚK na dané parametry a to bude až dle stávajících informací v 05/2019 respektivě začátkem 2020.
O něco výše píšu o B50 Hochmoselübergang, tak a most je skoro souvislý (08/2018):
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 14.10.2018 17:30:49
od Diaľničiar
Po 9,5 letech výstavby se dne 12.10. dostal do provozu 1,8 km dlouhý úsek B266 kolem Bad Neuenahr-Ahrweiler.
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 11.8.2019 9:15:37
od Diaľničiar
sledovaná stavba v tématu
stav z výstavby mostu Hochmoselbrücke (B50) východně u Wittlich
Dne 21.11. se do provozu uvedl 17 km dlouhý úsek B50 z Wittlich/Platten do Kommen. Silnice dálničního typu je součástí stále nekompletního V-Z tahu. Na úseku se nachází i 160m vysoký most Mosel, 2. nejvyšší v Německu.
Někdy jsou takové záběry klamlivé, dokud se tam tam člověk neprojede, ale někdy taky ne. Hledal jsem k tomu nějaké články, ale žádné kde by se o tom psalo kriticky (způsob Ostravy) jsem nenašel. Našel jsem článek, který se věnuje tomu, že je viditelně vidět vlny na tom mostě a dokonce za každých okolností "jiné" a je to vysvětleno tak, že vzhledem k výšce a délce je dokonce omezena rychlost pro nákladní dopravu (nejen ty parametry mostního objektu, ale i vítr tady) a most se může zdánlivě prohýbat, ale že to tak má být, aby byla stavba bezpečná při zatížení i bez něj.
Já ještě doplním, že po celou dobu příprav a i při výstavbě byl tento projekt pod velkou kritikou za cenu, za poškození přírody (dopady na cestovní ruch atd.).
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 28.11.2019 19:11:55
od Martin z Ostravy
Ten odkaz je k ničemu, pro přečtení článku je třeba registrace
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 28.11.2019 19:16:03
od Diaľničiar
Ale kdepak stačí přes jednu z těch sítí, odklepnout a jsi tam. Ale nepochybně s tvojí němčinou by jsi byl schopen dohledat zvlnění na tom mostu, kdyby to byl problém, tak by se o tom psalo. To, kam tě odkáže na tyto noviny je vysvětlení, proč tomu tak je.
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 28.11.2019 19:45:20
od Martin z Ostravy
Nemám žádnou z těch sítí, no nevadí, důvodu tuším.
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 28.11.2019 22:35:59
od Geo
To je nejaky fakenews tohle, ne? Ve skutecnosti je to tajne postaveny most pres Sazavu na D3. Tu zdevastovanou krajinu poznam na prvni pohled
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 29.12.2019 12:51:14
od Diaľničiar
z jízdy po mostě:
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 16.4.2020 7:22:25
od vaclav
Geo píše:To je nejaky fakenews tohle, ne? Ve skutecnosti je to tajne postaveny most pres Sazavu na D3. Tu zdevastovanou krajinu poznam na prvni pohled
dneska jsem na tento most nahodou narazil. a taky me hned napadla spojitost se sazavou. je videt, ze i v nemecku to jde.
pritom z pohledu na fotky a satelitni snimky se mi zda tato lokalita v nemecku podstatne vice panenskou prirodou nez ta chatarema zamorena a znicena krajina kolem sazavy.
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 15.4.2021 17:37:50
od Diaľničiar
V rámci aktualizace sekce Německa (součástí aktualizace celé sekce zahraničí) jsem upravil několik informací v úvodním příspěvku týkající se především populace a měst.
Nebudu se tady tomu nějak extra věnovat, protože lze na internetu dohledat stav a rozsah infrastruktury, pouze bych zmínil, že novovzniknutá federální dálniční společnost Die Autobahn se sídlem v Berlíně (Autobahn GmbH) převzala na tomto území do své správy od 1.1.2021 cca. 877 km dálnic. (údaj za rok 2017)
- plán výstavby byl schválen v 02/2008, ale tento proces byl napadnut
- napadnutí bylo v 02/2009 zamítnuto
- v 07/2015 se stanovilo financování ve výši 62 mil. €
- úvodní ceremonie k výstavbě proběhla v 03/2017
- v roce 2020 projelo po současných silnicích 13,5 tis. vozidel za 24h. Obchvat má převzít 70% této zátěže
- s prácemi na tunelu se mělo začít mezi rokama 2019 až 2020, kompletizace projektu 2026
- oficiální start výstavby tunelu se začal v 09/2021, finanční rámec činí 99 mil. € (+60% proti r. 2015)
Geo píše:To je nejaky fakenews tohle, ne? Ve skutecnosti je to tajne postaveny most pres Sazavu na D3. Tu zdevastovanou krajinu poznam na prvni pohled
Jo, jasně oko Sázavy jsou vinice, LOL...
Re: Rheinland-Pfalz - Porýní-Falc
Napsal: 23.4.2022 22:08:19
od Diaľničiar
Dne 8.4. se do provozu odevzdal 4- pruh a poslední úsek na B10 u Hinterweidenthal. Jde o upgrade na 4- pruhovou rychlostní silnici. Výstavba trvala roky, tento 4 km úsek se budoval 12 let.
A60/A63 – dálniční křižovatka Mainz-Süd: zaměření na novou výstavbu severního mostu
Podle aktuálního plánování by výměna severního mostu měla být dokončena nejpozději do konce roku 2024 a dálniční křižovatka Mainz-Süd by měla být opět zprovozněna bez omezení.
Dálniční křižovatka Mainz-Süd (zkráceně AK Mainz-Süd) spojuje A 60 s A 63 a B 40 jihozápadně od hlavního města Porýní-Falc Mainz. AK Mainz-Süd se nachází mezi dvěma okresy Marienborn a Bretzenheim. Při běžných stavebních prohlídkách podle DIN 1076 bylo zjištěno poškození konstrukce na dvou paralelních silničních mostech postavených v roce 1965, které si vzhledem k typu a velikosti vyžádaly náhradní stavbu. Náhradní stavba začala v červenci 2017.
Schválené stavební náklady celého projektu se pohybují kolem 32 milionů eur.