Stránka 5 z 6

Re: Německo všeobecně

Napsal: 3.1.2019 15:12:14
od Japao Joe
Jednoduše, podle RZ/VIN si to zjistí z evidence.

Re: Německo všeobecně

Napsal: 3.1.2019 15:57:47
od Petanecek
Hmm.. to by šlo. Tak uvidíme, zda to tak i bude.

Re: Německo všeobecně

Napsal: 3.1.2019 19:19:34
od Mosquit
O tom dost pochybuju, snad nebudou nikoho nutit vypisovat/zadávat při kupování kuponu VINko.
RZ úplně stačí.

Hodně bych se divil, kdyby se kvůli německému mýtu začaly implementovat ve všech státech nějaká rozhraní (v IT systémech) pro dotazy "vrať mi objem motoru pro RZ takovou a takovou".
Jen si vzpomeňte, jak dlouho trvalo spojit databáze (resp. vytvořit taková rozhraní) pro zasílání pokut do zahraničí, a to byla celoevropská záležitost....

Re: Německo všeobecně

Napsal: 3.1.2019 21:19:16
od JirkaS
Proč by se to vůbec mělo řešit přes RZ? Při policejní kontrole je třeba předložit řidičák a techničák. A pokud kontrola zjistí, že to nesedí, dá pokutu, v Německu obvykle dost mastnou.

Re: Německo všeobecně

Napsal: 3.1.2019 21:50:22
od Petanecek
A koho kolikrát stavěli policisté? Já dostal několik spěšných zásilek a dokonce i bodík v německu, ale vše korespondenčně.
Také je otázka, zda opravdu bude systém ověřovat obsah motoru v systému, nebo zda se jenom spokojí s implementací zaplaceno/nezaplacen - pokuta.

Re: Německo všeobecně

Napsal: 4.1.2019 11:26:39
od AF-1
Ona ta "mastnost" nemeckych pokut je takova pretrvavajici vzpominka z dob tesne porevolucnich. Svycarsko, Skandinavie mozna, Nemecko ale obvykle drazsi nez Cesko nebyva.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 5.1.2019 14:53:14
od Petanecek
Dle mého závisí výše pokoty na tom, jak se kdo vyspí. Dostal jsem za překročení rychlosti mezi 10 - 20 km/h pokuty od 20 - 70 €. Bod jsem dostal až za lepení na zadek auta přede mnou.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 5.1.2019 18:45:29
od Mike
jestli tomu dobře rozumím, tak je to dle vyprodukovaných ( imaginárně, vzhledem k tehdejšímu měření ) emisí
a tam si troufám tvrdit, že rozdil mezi 1,6TDI a 2,0TDI nebude "žádný"
doba, kdy výrobci nabízeli auta od 1,2 až po 2,5ltr je pryč a většina tehdejších již nejezdí nejen po dálnicích, ale vůbec
takže bych v tom nečekal velký problém, ale on to někdo z Polska atp. určitě otestuje

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 9:38:40
od Standa
Postoj Německa celkem chápu, víc než samotné zvýšení nákladů mi vadí nunost dalšího zařizování před případnou cestou... Předpokládám, že to bude na RZ a nebude se nic dalšího lepit na okno, ale i tak je to další úřadování navíc.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 16:08:52
od Svatosp
To je typicka nemecka vychcanost. Chapu, ze chteji zavest dal. znamky, ale jenom pro cizince, to je fakt masakr, co je mozne všechno v EU, pak se nedivim, ze se EU rozpadne, protože je videt, ze nejde vůbec o zadny spolecny projekt, kde jsou si vsichni rovni. Pokd tohle projde tak uz je mozne všechno!

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 16:29:48
od Standa
Už se to tu omílalo několikrát. Německé dálnice jsou financovány ze silniční daně německých řidičů, tudíž my cizinci jsme na nich v podstatě černí pasažéři (osobně jim to kompenzuji tím, že při každém průjezdu z Prahy do Bruselu a zpět u nich natankuji cca za 60 € poněkud předraženého benzínu přímo u dálnice). Tudíž je IMHO naprosto v pořádku, budou-li se i cizinci podílet, zvlášť v situaci, kdy všude kolem (snad jen kromě BENELUXu) se tak děje. Na druhou stranu, Rakousko kvůli zavádění dálničních známek zrušilo (nebo jen snížilo ?!?) silniční daň pro soukromá auta - právě kvůli tlaku okolí.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 18:04:31
od AF-1
Budou si muset vybrat. Bud vsichni nebo nikdo.
Treti moznost je prolobbovani v Bruseli "na silu".

Teoreticky by Cesi nemuseli platit vstupne na Prazsky hrad, kdyz uz si jeho provoz plati jednou v danich...

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 19:02:40
od Standa
AF-1 píše:...Teoreticky by Cesi nemuseli platit vstupne na Prazsky hrad, kdyz uz si jeho provoz plati jednou v danich...
To ne, ale mohli by si ho celé odečíst z hrazené daně z příjmu :) . Jinak jsem taky zvědavý, jestli Němci prosadí tu třetí možnost silou - evidentně to vyvolá velmi negativní reakce nejen vůči Německu, ale i vůči EU (viz např. příspěvek Svatospa).

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.1.2019 20:48:34
od Mike
problém není v Německu, ale všude okolo
není to tak dávno, co se platilo pouze v I, FR a CH
pak se všichni zbláznili od známek, krabiček atp. ( motorista je dojná kráva ) , tak proč se divíte, že němci "to chtěj taky"?
jediným správným řešením je OA zdrama, což je dnes již neprůchozí, čili jediným správným evropským rešením je celounijní známka za cca.100E ročně

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 13.2.2019 14:45:07
od MPMP
Mike píše:jediným správným řešením je OA zdrama, což je dnes již neprůchozí, čili jediným správným evropským rešením je celounijní známka za cca.100E ročně
Obávám se, aby to spíš neskončilo celoevropským mýtem 0,05EUR/km. :(

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 13.2.2019 21:38:25
od Mike
tak nejnižší jednotka je 1eurocent
a třeba Francii by to vlastně zlevnilo ;)
nene, OA maj být bez poplatku

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.2.2019 9:25:42
od Honey72
Jednotně daná částka pro mýtné reálná není, v každé zemi mají lidé jiné finanční možnosti. Navíc, co dálnice, to jiné náklady na výstavbu a údržbu, jiné jsou přetížené, vedou průsmykem, pod mořem apod. Třeba italská pobřežní dálnice podél Riviéry je samý tunel a estakáda, takže jízda po ní je drahá.
Nakonec stejně zvítězí nejlevnější systém čtení SPZ. V jakékoliv zemi se zaregistrujete a platilo by to po celé Evropě. A je jedno, jestli si v systému dobijete nějaký svůj mezinárodní účet, či spárujete platební kartu, ze které se to odečte anebo Vám přijde faktura jako třeba v Norsku. A je také jedno, jestli Vám to v nějaké zemi strhne poplatek za ujetou vzdálenost nebo jinde poplatek za známku (tam si budete muset navolit délku období v aplikaci nebo na hranicích v automatu). A pokud se někteří provozovatelé obávají vymáhání poplatků, mýtné brány zůstanou, ovšem pro placení hotově třeba jen jedna jediná z deseti.
Ovšem nařídit provozovatelům vstup do jednotného systému zřejmě nelze, muselo by to být dobrovolné. Ale jak je vidět, čím dál více zemí se přiklání k elektronickému mýtnému nebo el. známkám. Chorvatsko zřejmě s paušálem přibude brzy.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.2.2019 9:47:58
od Japao Joe
V Norsku se platí registrovanou kartou, jedna změna tam ale je a to že se už nestrhává a pak nevrací kauce.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.2.2019 10:03:01
od Honey72
Já jsem se loni před cestou do Norska jen zaregistroval, takže si to můžete hlídat na netu a pak mi přišla asi po dvou měsících faktura s fotkami z mýtných bran, kterou jsem z domova zaplatil kartou.
Povinná registrace tam ovšem není. Akorát si pak musí norské úřady vyžádat od zahraničního státu údaje o vozidle a faktura tak může přijít třeba za rok :-) Severská důvěra.
Palubní jednotku si je také možné zakoupit, ale pro cizince co nejezdí do Norska každou chvíli je naprosto zbytečná.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 14.2.2019 20:49:46
od Mike
tohle mi vadilo ve Francii, kde si e-jednotku mohl koupit pouze Francouz, Němec, Švýcar a možná ital
ti pak měli slevu 20% na mýtném a nemuseli stát před závorou s kreditkou....

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 15.2.2019 9:00:59
od Honey72
A největší trauma mám když jsou mýtnice úplně bez obsluhy. Už nejednou se mi totiž stalo, že to kartu nechtělo vzít a teď co ? Dveře mi nešly otevřít, couvnout také ne, abych vylezl. Po stisknutí tlačítka tam někdo cosi blábolil všelijak jen ne anglicky a i kdyby, v hluku aut bych nerozuměl. Takže jsem musel čekat, až to někoho napadne a přijde si vzít eura. Což se po nějaké době naštěstí stalo. Zajímavé, že nikdo za mnou netroubil, negestikuloval :-)

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 15.2.2019 14:12:58
od HP
Tak to bylo dobré, že někdo přišel, protože mně se třeba v Itálii na mýtnici u Říma stalo, že automat také nechtěl vzít tu papírovou kartičku, kterou dostáváte při nájezdu na dálnici, takže po nějakém blábolení z repráku mi to vyjelo účet na maximální cenu, kterou bylo možné účtovat (bez ohledu na to, kde jsem na dálnici najel, takže asi 50 EUR místo těch zhruba 8 EUR, které jsem měl zaplatit) a otevřela se závora. Na účtu bylo, že mám zaplatit snad do 14 dní, jinak že mi přidají ještě penále. Naštěstí ale funguje zákaznická podpora, takže stačilo napsat mail, co se stalo, v příloze jsem poslal ofocený účet i s tou papírovou kartičkou a hned druhý den mi snížili dlužnou částku na tu správnou (stejně vás na každé mýtnici fotí, takže jim určitě nedělá problém to dohledat). Dalo se to zaplatit kartou přes internet, takže to bylo vyřízené rychle.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 15.2.2019 15:47:09
od Honey72
Jojo, Itálie je zážitek sám pro sebe. Nejraději samá siesta a všude jen automaty na benzínkách a mýtnicích. Jediné, kdy jsem pochopil, že to trápení dopadlo dobře bylo z repráku "Arrivederci" :-)

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 4.12.2019 16:57:01
od RACH
Již starší zpráva:

Soudní dvůr Evropské unie uznal stížnost Rakouska na chystané německé mýtné pro osobní automobily. Opatření podle soudu diskriminuje majitele motorových vozidel ze zahraničí, a je tak v rozporu s unijním právem. Němci přitom chtěli od motoristů, včetně zahraničních, začít mýtné vybírat od října příštího roku. Německá vláda však narazila se související daňovou úlevou pro německé řidiče.
Odkaz: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/

Jen by mě zajímalo jak ta kauza dál pokračuje či už je úplně ze stolu? Pak ještě jestli na naší straně byla nějaká studie o kolik by se zvýšil provoz přes Česko. Vím, že spousta rakušáků, slovinců, chorvatů aj., dnes místo Česka projede Rakouskem až do Bavorska a pak na sever. Hlavními důvody jsou kromě špatných komunikací hlavně dálniční známky. Prosím jestli máte někdo odkaz na případnou studii tak ji sem přilepte. Díky.

Re: Konec bezplatných dálnic?

Napsal: 5.12.2019 14:32:52
od AF-1
Myto je prozatim ze stolu.
Dnesni nemecke novinky jsou opetne nadhozeni omezeni rychlosti, konec dojizdecich pausalu, omezeni zvyhodneni nafty a zpoplatneni CO² minimalne 0,70€/l