Právě je 27.5.2020 1:07:23




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 457 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Další
 Německo všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1726
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: Německo všeobecně
A na té fotce ještě nejspíš chybí (betonová) svodidla jakožto ochrana pevných překážek ne?

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


12.2.2019 12:46:08
Profil
 

Příspěvky: 449
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Dokonce jsou v Německu nápady typu elektrifikovat 2500 km dálnic do roku 2030.
https://bdi.eu/media/pressecenter/#/art ... chbarkeit/

Mně troleje připadají jako rozumné řešení. Není třeba stavět na všech dálnicích, stačilo by třeba jen 20%. V době jízdy s pantografy by napájení sloužilo k jízdě i dobíjení baterie a další 80% trasy může jet kamion na baterie. Nebyla by potřeba ani obří baterie a jako záloha by byl stále spalovací motor. Troleje lze stavět v blízkosti trafostanic, které by výkyvy v síti pokryly.
Vlaky, trolejbusy a tramvaje také pantografy mají a to je provoz kamionů občas vyšší než třeba u trolejbusů. Došlo by k výrazné úspoře PHM a celkovému zlevnění dopravy.
Otázkou je kde vezmou elektřinu, když chtějí zavřít všechny atomovky i uhelky. Zatím mají nápad dostavět plynovod Nord Stream 2 z Ruska a v případě málo energie z OZE (nesvítí, nefouká) použít plyn. Němci staví ekologické a humanitární zájmy nad bezpečností a to jak bezpečností v ulicích, tak i energetické bezpečnosti.


12.2.2019 13:30:41
Profil
Autor

Příspěvky: 9561
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Jak to funguje s placením?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.2.2019 13:55:26
Profil
 

Příspěvky: 377
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Jejich nove nabozenstvi, holt.


12.2.2019 14:01:51
Profil
 

Příspěvky: 449
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Lenny píše:
Jak to funguje s placením?


Zatím nijak. Staví se několik úseků v Německu, Itálii,... Existuje pouze několik testovacích tahačů, které zatím vyrábí pouze Scania. Scania dodá pro projekt německých e-dálnic 15 plug-in hybridních kamionů se sběračem.
http://www.hybrid.cz/scania-doda-pro-pr ... e-sberacem

Takže první kusy by mohli začít jezdit od května.


12.2.2019 14:42:18
Profil
 

Příspěvky: 1613
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Jako na železnici, buď se dá měřák na vozidlo, nebo se to nějak rozpočítá.
Já jsem spíš upřímně zvědavý, jak to bude se spolehlivostí toho vedení. Často se ho povede servat i na dráze, kde jaksi není možnost někam náhle vybočit.

_________________
Království a půl princezny za 511.


12.2.2019 14:58:00
Profil
 

Příspěvky: 2553
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Protože vozidlo nejede po kolejích, potřebuje dráty dva. Oproti trolejbusu s tyčovými sběrači však mají kamiony dvojité pantografy, což je sice hezké, že jim v mnohem vyšší rychlosti než jezdí trolejbus nevypadnou sběrače, jenže co když auto vyjede z dráhy ? Vyrazí jističe po celé dálnici ? No, asi to mají promyšlené, ale já bych tedy jako řidič pod těmi dráty jezdit nechtěl, být pořád napjatý, jestli jedu správně. A hlavně, nezapomenout před každým předjížděním či objížděním stáhnout pantograf :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


12.2.2019 15:13:23
Profil
 

Příspěvky: 1613
Bydliště: MO
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Ale tak vlastně to je řešitelné automatickým stažením, když se to dostane mimo nějakou aktivní oblast.

_________________
Království a půl princezny za 511.


12.2.2019 15:17:57
Profil
 

Příspěvky: 607
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Na testovacím Mercedesu bylo podle fotek dodělané hlídání jízdních pruhů případně lze vyhodnocovat na sběrači kde se nachází trolej. Pak už je to jednoduché buď se auto drží tam kde má a nebo při vybočení (předjíždění) sběrače stáhne.


12.2.2019 15:25:11
Profil
 

Příspěvky: 2553
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Doufám, že ty dráty budou také na odpočívkách, aby se kamiony dobíjely i během povinných pauz. Na druhou stranu, nestačily by nakonec ty hrozné dráty jen tam :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


12.2.2019 15:52:01
Profil
 

Příspěvky: 449
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Na tomto videu je vidět, že řidič tlačítkem vysouvá a zasouvá pantograf.



Samotné navedení na trolej je automatické, podobně při náhlé změně směru by se také pantograf měl stáhnout automaticky. Nicméně zatím jen testují.


12.2.2019 15:57:14
Profil
 

Příspěvky: 2764
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Honey72 píše:
Doufám, že ty dráty budou také na odpočívkách, aby se kamiony dobíjely i během povinných pauz. Na druhou stranu, nestačily by nakonec ty hrozné dráty jen tam :-)

Naprostý souhlas. Ať je to na odpočívkách, když dělají pauzy. Takhle podél dálnic všude sloupy a dráty, to je odporný pohled :(


12.2.2019 17:41:37
Profil
 

Příspěvky: 449
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Aram96 píše:
Honey72 píše:
Doufám, že ty dráty budou také na odpočívkách, aby se kamiony dobíjely i během povinných pauz. Na druhou stranu, nestačily by nakonec ty hrozné dráty jen tam :-)

Naprostý souhlas. Ať je to na odpočívkách, když dělají pauzy. Takhle podél dálnic všude sloupy a dráty, to je odporný pohled :(


Podle mne je naopak výhodnější stavět troleje přímo na dálnici. Kamiony potom nebudou potřebovat tak velkou ,těžkou a drahou baterii. Například 10 km pojedou na troleje a budou dobíjet baterie. Dalších 40 km pojedou jen na energii, kterou si dobili. A tak dále klidně několik stovek km. Navíc pokud budou někdy autonomní kamiony, tak mohou tímto způsobem jet i několik tisíc km v kuse bez zastavení. V případě autonomních kamionů by odpočívky postrádaly smysl. Samozřejmě se musí stožáry stavět s výhledem na budoucí intenzity, přidání dalšího pruhu je se sloupy hodně problematické.


12.2.2019 19:38:03
Profil
 

Příspěvky: 377
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Potom uz jen dodelat v pravem pruhu zlabkove kolejnice a vysouvaci sadu ocelovych naprav...
: o )


12.2.2019 20:10:21
Profil
 

Příspěvky: 3537
Příspěvek Re: Německo všeobecně
nene
patograf i pro osobáky
aby se dalo jet 200 i víc než pár kilometrů 8-)

což mi připomělo nějaké záběry z jízdy TGV, kde je mezi sběračem a trolejí pěkný oblouk

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


12.2.2019 20:29:23
Profil
 

Příspěvky: 2498
Příspěvek Re: Německo všeobecně
A na kolik kamionů v jednom úseku je to stavěno? On ten kamion bude brát celkem dost na svůj provoz, pokud při tom ještě bude muset dobíjet baterie.


13.2.2019 8:12:13
Profil
 

Příspěvky: 2764
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Mám pocit, že zaznělo, že to bude JEN pro dobíjení, ne pro jízdu. Čili odběr nebude i pro samotnou jízdu. Každopádně ve výsledku je to jedno, akorát tu energii dobije někde jinde, to je pravda.

Anonyme .. ale ten pohled je opravdu strašný. Myslím, že bychom se měli dívat i trochu na estetiku a krajinu jako takovou a ne ji celou totálně předělat jen kvůli nejmodernějším vynálezům a idiotským hurá myšlenkám snížit emise, tedy pardon, vyrábět emise někde jinde :)


13.2.2019 18:12:03
Profil
 

Příspěvky: 449
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Aram96 píše:
Mám pocit, že zaznělo, že to bude JEN pro dobíjení, ne pro jízdu. Čili odběr nebude i pro samotnou jízdu. Každopádně ve výsledku je to jedno, akorát tu energii dobije někde jinde, to je pravda.

Anonyme .. ale ten pohled je opravdu strašný. Myslím, že bychom se měli dívat i trochu na estetiku a krajinu jako takovou a ne ji celou totálně předělat jen kvůli nejmodernějším vynálezům a idiotským hurá myšlenkám snížit emise, tedy pardon, vyrábět emise někde jinde :)


Primárně je to pro jízdu. Teoreticky může být úplně bez baterky. Bez trolejí se zapne normální spalovací motor. Co se týče estetiky, tak u dálnice je to už jedno. Protihlukové zdi také nejsou nejhezčí. Mně osobně emise příliš nezajímají, CO2 už vůbec, dívám se hlavně na cenu a pokud by se to chytlo, tak vydělají skoro všichni - dopravci díky výrazně nižší ceně elektřiny místo nafty, distribuce a výroba elektřiny - velký odběr a přitom relativně malé náklady na výstavbu. Prodělají země vyvážející ropu, které jsou problematické a nemám je rád.


13.2.2019 18:58:57
Profil
 

Příspěvky: 1620
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Věděli byste něco bližšího o technických parametrech? Našel jsem jen toto
https://www.scania.com/group/en/worlds- ... in-sweden/
a ty parametry nic moc. Výkon 130 kW, což mi připadá poněkud málo, asi tak třetina dieselu v tahači. I takový kloubový trolejbus má výkon dvojnásobný a to plně natřískaný veze o 10 tun méně než plně naložený kamion. Jako by ten elektromotor byl jen pro ustálenou jízdu a vypomáhání do kopce.
Napětí je 750 V jako u běžného trolejbusu a v tom vidím další problém. Je to moc málo, budou tam velké přenosové ztráty. Dnes po mnoha letech váhání, zda rozvíjet neperspektivní sytsém nebo ho předělat na vyšší napětí, s nástupem nových výkonných lokomotiv, u SŽDC shledali, že 3000 V opravdu nestačí a přejde se na 25 kV. U těch 750 V v troleji se ve městech musí pokládat extra přívodní kabel na každou sekci dlouhou několik set metrů a měnírna na každých několik km. Takže jako demo to fungovat bude, ale pokud by měl každý kamion mít tykadla, tak to těžce nebude stačit. Nebo prostě bude dálnice lemovaná budkama měníren každých pár km, ale to ty náklady na infrastrukturu dost polezou nahoru.

Nicméně tam vidím jeden přínos,když je napětí takovéhle, budou moci jezdit meziměstské trolejbusy! :)


13.2.2019 19:31:52
Profil
 

Příspěvky: 3537
Příspěvek Re: Německo všeobecně
bude s tím spousta legrace
dnes když kamion prorazí svodidla, tak tam nasází kužely, pak přesunou pruhy a opraví
teď tam bude ležet zlomený stožár trakčního napájení a stržená trolej pod napětím
o přistání záchranářského vrtulníku na tělese dálnice se nedá uvažovat a hasiči budou muset mít vyhl. 50...
čili se jiště zvýší příspěvek do fondu zábran...
to jsou snad ještě lepší zítřky, než jsme čekali

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


13.2.2019 21:42:46
Profil
 

Příspěvky: 2707
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Hlavně je otázkou, kde budou brát elektriku. Jádro nesmyslně odstavují už teď, dál na řadu má přijít uhlí. Takže kamiony budou jezdit jen když bude foukat nebo svítit slunce....


14.2.2019 2:41:20
Profil
 

Příspěvky: 2553
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Německo všeobecně
A ještě nadjezdy přes dálnice budou muset být chráněny, aby někdo seshora nesáhl na dráty nebo na ně něco nespadlo. Už teď se kolikrát bojím, že ten kamion přede mnou strhne most a ještě bude mít nad sebou nově dráty :-) Velké dopravní značky po stranách budou zakryty sloupy a ty na portálech dráty. A jak se bude převážet nadměrný náklad ?

Takto vypadá zadrátovaná dálnice ve Švédsku. Těch drátů tam je fakt nějak hodně :-)


Přílohy:
P6279685.JPG
P6279685.JPG [ 234.61 KiB | Zobrazeno 5815 krát ]

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020
14.2.2019 8:58:04
Profil
 

Příspěvky: 541
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Trolej jsem viděl zrovna minulý týden na vlastní oči na A5, je to skutečně mezi Frankfurtem a Darmstadtem, cca 5 km od křižovatky 24 směrem na jih, konec je kus za odpočívkou Gräfenhausen. Dálnice má v tomto úseku 4 pruhy každým směrem, je to jen nad krajním.

JirkaS píše:
Hlavně je otázkou, kde budou brát elektriku. Jádro nesmyslně odstavují už teď, dál na řadu má přijít uhlí. Takže kamiony budou jezdit jen když bude foukat nebo svítit slunce....


Německo je čistý exportér eletřiny: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/obnovitelne-zdroje-predstihly-v-nemecku-uhli-ve-vyrobe-elektriny/1705689
nebo přímo zdroj: https://www.energy-charts.de/index.htm
Výroba 2017 -> 2018 (v TWh):
obnovitelné zdroje: 210 ->219
jádro 72->72
uhlí hnědé + černé 134+81 -> 131+75
plyn 31 ->40


14.2.2019 10:20:47
Profil
 

Příspěvky: 2498
Příspěvek Re: Německo všeobecně
Německo je, když fouká a svítí exportér elektřiny. Tedy v těchto okamžicích ji vyrábí až moc. Pokud nefouká a nesvítí, tak je importérem. Další problém je, že výroba je na severu v moři a spotřeba je na jihu. A mezi tím jim trochu chybí vedení.


14.2.2019 10:33:48
Profil
 

Příspěvky: 541
Příspěvek Re: Německo všeobecně
(energetický OT)Koukněte na ten německý web, jsou tam online čísla a porovnejte např. s údaji ČEPS. Výkyvy způsobené FVE a větrem se vyrovnávají (v Německu i ČR) přečerpávačkami a plynem (viz ten nárůst v Neměcku a velké diskuse kolem Nord Stream). Výhledovně velkými baterkami (https://oenergetice.cz/akumulace-energie/nemecky-sonnen-bude-domacimi-bateriemi-poskytovat-primarni-regulaci-frekvence/). Ano, obnovitelné zdroje jsou v Německou politicky tlačené, ale Němci nejsou blázni, jak se v Česku všeobecně tvrdí. A samozřejmě, v realitě bude výsledkem nějaký kompromis, viz https://oenergetice.cz/elektrina/nemecko-nemuze-soucasne-skoncit-jadrem-i-uhlim-roce-2030-bude-stale-potrebovat-polovinu-uhelnych-zdroju/(/konec energetického OT)


14.2.2019 11:28:59
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 457 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz