Německo všeobecně

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

škody po bleskových povodních nejhoršího rozsahu za uplynulých 60 let neustále narůstají ...

Na A1 v úseku mezi Dreieck Erfttal (A1/A61) a Hürth došlo k zhroucení jednoho mostu.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Kazdy stat ma cas od casu svuj "1997". Tak uz to v prirode byva.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Mike »

tohle se podobá spíš Vltavě a ta byla později 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »





Ještě dodám, že zítra se bude schvalovat balík s 1. pomocí. Ta první částka byla 300 mil. €, ale vzhledem ke škodám a realitě, která se v plné síle odhaluje bude ve výši 400 mil. €. To pokryje náklady na nevyhnutní odstraňování škod, záchranu životů atd. A i to jen pro Porýní-Falcko a Severní Porýní-Vestfálsko. 50% proplatí federální rozpočet a 50% spolkové státy. Takové Bavorsko pak plánuje ještě extra další peníze.

Škody na infrastruktuře :arrow:

*ještě stále nejsou zcela zmapované a tudíž ani vyčíslené
*není to jen o zatopených dálnicích, vytrhaném asfaltu a spadnutých mostech ...

Deutsche Bahn hlásí poškození až 600 km tratí a k tomu velké škody na 80 stanicích. Vyhýbky, mosty, signalizační zařízení atd. Není zřejmý rozsah poškození tratí, protože se nejdříve musí odstranit bahno a sutiny ...

Vodafone hlásí až 1/6 stanic se signálem mimo provoz v oblastech, kde řádil živel. Intenzivně pracuje alespoň na zajištění nouzových hovorů.

Federální dálniční správce Die Autobahn vytvořil extra komisi. Společnost sumarizuje škody, ale nechce je prozatím jakkoliv upřesňovat; v nasazení je mnoho statiků. Celá řada úseků je uzavřena pro podmytí svahů.

Se stejnými obtížemi se boří silniční úřady spolkových států. Desítky regionálních mostů je pryč. Včetně mostů v rámci hlavních silnic.

Zničeno nebo na odpis je mnoho set vozidel, respektivě tohle číslo neustále roste. Jen z B265, kde jich zůstalo na 100 zatopeno je dobrá zpráva jenom jedna: nebyl v nich nikdo mrtvý.

Autobahn GmbH reagovalo dneškem, že doba potřebná na nápravu stavu před bouřemi nebude v řádech týdnů, ale v řádech měsíců.

Počet mrtvých dnešním dnem vystoupal na 170, další desítky lidí se stále pohřešují. Desítky tisíc lidí má problémy s bydlením. Není prozatím specifikován ani tento rozsah.

Vláda přeběžně počítá s "dalšíma miliardama €" - ale tato částka se upřesní až během příštích týdnů. Miliardy půjdou lidem, miliardy patrně i do infrastruktury na všech úrovních.

Centrální vláda nepředpokládá, že by se život vrátil do normálu dříve než do 1 roku.

Armáda; Bundeswehr: nyní je problém ve vícero lokalitách zajistit i základní životní potřeby pro zdevastovanou infrastrukturu. Armáda nejenže asistuje u odklízení vozidel ze zatopených dálnic a silnic, ale taky musí stavět mosty a zajišťovat i letecký transport s vodou a jídlem. Garantovat transporty do nemocnic. To je nyní obrázek postižených lokalit.

Deutsche Post má enormní problém zajistit doručování pošty. Nejenže jsou blokované silnice a chybí mosty, ale nejsou ani domy nebo lidi v nich. Nyní vládne i malý chaos v tom kdo se kde nachází. Zřizují se proto mobilní body, kde bude pošta k nalezení a k převzetí ...

Lékařské služby až ve 20 lokalitách neexistují. Buď vůbec, protože nejsou domy nebo bohužel neteče voda, nejde proud, nejdou sítě.

Poškozeno je mnoho koryt řek a potoků, rozbitá/zenfunkčněná kanalizace a na víkend se očekávají další silnější bouřky, což je další pálčivý problém regionu.

Velitel řízení krizových prací prohlásil, že největší brzdou základních prací, do kterých lze zahrnout odklízení trosek a nánosů bahna a zajištění základních zásob společně s obhlídkou stavu infrastruktury a domovů je absence mostů a silnic. Rejonstrukční práce proto odhaduje na minimálně 3 roky. I to bude záležet od propojení politiky a důležitá bude i síla hospodářství.

Předběžné škody na tratích odhaduje Deutsche Bahn na min. 1,3 mld. €. Na silniční infrastruktuře to je prozatím kolem 0,8 mld. €. Jsou to ale opravdu jen předběžné škody. Pokud se zahrne i další infrastruktura: technická, energetická a telekomunikační, tak ta celková částka jde do mnoha mld. €, ale specifikace prozatím od dalších firem nedošla ani v předběžných škodách.

Federální vláda vyčlenila prozatím 20 mostů, další vlastní armáda ... a upustí se od placení za jejich pronájem, co doposud běžně jednotlivé státy nebo obce museli dělat. Pro představu se za 1 most v délce 38m a šířce pro 2 JP platilo 8,5 tis € měsíčně. Nyní se připravuje materiál, kterým se tento pronájem po dobu 24 měsíců odpustí. To značí, že co most to 204 tis €. Do té doby se mají postavit nové mosty.

Nyní se spíš ukazuje nízká kompetence pro armádu v nasazení, co smí a nesmí jen tak provádět. V nasazení bylo 500, pak 900 a nyní 1250 mužů ... připraveno je více. Kooperace je v administraci a jen u několika extra bodech po domluvě s policii. Jeví se jako slabší i možnost kompetencí centrální vlády - civilní ochrany. Samotný varovní systém není ideálním. To vše se bude měnit, upravovat.

Informace z večera 20.7. od Autobahn GmbH: situace na dálniční infrastruktuře v Porýní je složitá a ještě několik dní až týden se musí vydržet, než se zmapují škody a rozsah poškození jednotlivých úseků. Již nyní lze uvést, že škody na této síti jsou velké a do obnovy se budou muset nasměrovat velké peníze. Autobahn GmbH Rheinland povolal i externí dodavatele a pracovníky, ale není schopen poskytnout údaje o škodách ani nutných investicích do renovace.

Centrum řízení dopravy v Leverkuseně se snaží co nejlépe nastavit dopravní řešení a o tom patřičně informovat. Prozatím se také rozhodlo, že se odsunou plánované stavby, které se v nejbližší době mají začít, aby se ještě více neznefunkčnila síť a aby se zajistil alespoň jaký takový dopravní tok. Je nutno sledovat informace, které Die Autobahn poskytuje jak v mapové tak řádkové denní báze. Situace bude dynamická ještě několik týdnů.

Některé úseky dálniční sítě již nejsou zatopené. Sjízdné ale nejsou nebo jen v 1 JP. Je to z důvodu odplavení náspů, nestabilitou krajních částí, které dokud nebudou podrobené prohlídce, tak nebudou zatěžovány provozem. Problémem je i celá řada poškození vozovek.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Pojišťovací společnosti v Německu odhadují prozatím škody na 4-5 mld. € s tím, že tato částka se ještě zvedne. Již nyní je tato událost nejhorší od roku 2002 a pravděpodobně překoná i tento rok, kdy byl problém s Labe a Odre.

Počet mrtvých se dnes zvedl na 172, 155 je nezvěstných

Německo jako celek projevuje obrovskou vlnu solidarity s postiženými regionami. Co to v praxi znamená? Zaměstnavatelé dávají placené volno dobrovolníkům, kteří sem chodí pomáhat. Postiženým lidem se zvedá v mnoha případech rozsah dovolené. Svaz řemeslníků již ucelil prozatím 300 lidí, kteří nabízí práci pro region jenom za materiál. Mnoho majitelů menších penzionů s restauracemi vaří jídlo a posílá sem, přičemž dopravu řeší zase dopravní společnosti. Vícero stavebních firem, velkých, ale i menších vyslalo do postižených míst techniku. Humanitární organizace a spolky shromážďují aneb evidují možnosti daru mnoha oblečení, ale i materiálních darů ve formě stavebních materiálů, dřeva, železných trámů, oken atp. až po nářadí. V nabídkách jsou i půjčovny vozidel s enormními slevami. Velkou pomoc nabízí i Rakousko a to taky vysílá desítky řemeslníků a dobrovolníků v jednom.

Centrální vláda schválila 1. balík pomoci a informovala, že se zřizuje i fond pro postižené regiony, kam se nasměrují další zdroje na další účely.

Dnes na jednom z postižených míst při odklízecích pracích došlo k úmrtí hasiče. Okolnosti se vyšetřují.

Největším problémem nejsou ani tak poškozené silnice, které jsou nakonec pro velkou techniku sjízdné, ale chybějící mostní spojení.


Die Autobahn uveřejnil záběr z dálnice A61 mezi křižovatkami Swisttal a Miel interchanges, kde je jináč jen velmi malý tok:
A61.JPG
A61.JPG (81.88 KiB) Zobrazeno 11378 x
Škody se i nadále na dálniční infrastruktuře sumarizují.

V Porýní je zasaženo kolem 90 km dálnic.
DE1a.JPG
DE1a.JPG (89.22 KiB) Zobrazeno 11378 x
Plavby na říčních tocích mají taky svoje omezení.

V rámci silniční infrastruktury bylo poškozeno i mnoho PHS. Jejich základy v tomto případě často slouží jako hráze proti vodě, ale zase jsou poškozené tyto objekty. Některé doslova vytrhalo a odneslo pryč.

již krátce po incidentech se pomoc, která se formovala v regionech přesouvala zase hlavně po dálnicích co nejrychleji k cíli:

v 1 . videu lze pozorovat i rozdělané práce:








Die Autobahn společně s dalšími organizacemi nyní "kontroluje" i stabilitu podloží. Lze tedy pozorovat těžkou naloženou techniku pomalu jedoucí po vozovkách nebo rovnou válce.
A1
A1
PHS.JPG (120.67 KiB) Zobrazeno 11378 x
Nejvíce zasažené regiony mají nyní velký problém s hygienou. Všude se míchají barvy, oleje, nafta, což kontaminuje i vodní zdroje. Většina samospráv všech stupňů hodlá první peníze použít prioritně do obnovy silniční infrastruktury.

V Bavorsku nejsou zasažené žádné dálnice, ale zase několik federálních silnic ano.

I zkušené kapacity, které spolupracují s Die Autobahn a Deutsche Bahn vzkazují, že stávající rozsah škod na pozemní infrastruktuře je zcela mimo inženýrskou a odbornou představivost.

Federální vláda bude žádat i o pomoc z Fondu Solidarity EU.

Podmytí cyklotras, silnic, chodníků, dálnic.
Poškozené, oslabené svahy, náspy.
Zničené nebo oslabené mosty. Nevyhnutností bude realizovat mostní zkoušky.
Zatopené tunely, podjezdy.
Poškozená kabeláž k semaforům a sítím.
Poškozené informační systémy a IT systémy na dálnicích.
Výpadek semaforů, nefunkčnost automatizovaných systémů, snímačů, čidel.
Poškození infrastruktury na odpočívkách.
Poškozená svodidla, zdi.
Lokálně poškozené portály pro značení.
Zanesení kanalizace. Znefunkčnění ČOV.
Poškození až stržení části vozovek.
Poškozená vegetace a i volným okem k shlédnutí nakloněné stromy.
Poškozené oplocení.
Atd.

Existuje obava, že škody jen na dálniční síti, které se budou muset realizovat jakožto odstranění škod, odpadu a následná rekonstrukce, resp. demolice a výstavby přesáhne částku ve výši 1 mld. €. Další škody jsou pak na dalších úrovních veřejného života ... kde to bude dalších mnoho set mil. € jen na silniční síti.

Škody na železniční síti atakují 1,5 mld. €.

Celkové škody na infrastruktuře (energetická, vodohospodářská, dopravní, telekomunikační) může překročit 5 mld. €. Škody na majetku lidí a firem tuto částku znásobí. Po bouřích, které se mohou opakovat ...

Pokud se zahrnou veškeré škody: i to placené volno a další, tak ta částka se ještě zásadně zvedne do nepřímých kalkulací.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Majkii »

Na tom 1. videu to určitě nejsou práce kvůli povodním den po nich. To je dlouhodobá oprava A3.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Honey72 »

To nikdo netvrdí :-) Na videu je ukázka přesunu techniky a záchranářů a že je vidět i rozdělanou práci ;)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Honey72 píše:To nikdo netvrdí :-) Na videu je ukázka přesunu techniky a záchranářů a že je vidět i rozdělanou práci ;)
Ano, přesně tak to bylo míněno. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI v Německu postaví 1. federální silnici formou PPP. Více v příslušném vláknu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p238453 .


Počet mrtvých po povodních vystoupal k dnešnímu dni již na 179. Mnoho lidí je stále nezvěstných a pokud není zmatek v papírech, tak se již nepředpokládá, že se najdou živí. Jde o to, jestli se vůbec najdou. Pro představu na mnoha místech pracují potapěči. Vyhodnocují se třeba i kamerové záznamy, polohy GPS části nalezených vozidel, mobilů atp. a odhaduje posun.

Dnešním dnem zcela padl dopravní systém v zatopených regionech. Až tak, že policie vyzvala celonárodním systémem k omezení jízdy do lokalit. Zákaz soukromých jízd s výjimkou odstraňování odpadu. Odpad způsobil další obavy, protože na víkend je v hlášení 20-30mm srážek. Rozhodně nehrozí 2. katastrofa (kdy spadlo na 150mm), ale obavy z lokálních povodní tady jsou.

Dnešní désť a přetížení silnic způsobilo i problém s rekonstrukcí poškozené dopr. infrastruktury. Je enormní snaha zesilnit svahy a urychlit statické zkoušky. Armáda a civilní ochrana pokračují ve výstavbě provizorních mostních propojení. Ještě větší pročistit vodní toky a zesilnit jejich břehy. Dále vyčistit a obnovit kanalizaci a vodovodní roury. Než se tak stane, tak je tady na 150 vozidel s pitní vodou. Tohle všechno co tady je to se čítá na tisíce vozidel, pracovních strojů, stovky autobusů na koordinování pomoci.

30 tisíc lidí nemá ani k dnešnímu dni obnovenou elektrickou energii. Je akutní problém dostat sem kvalifikovanou pracovní sílu z ostatních částí Německa. Týká se to nejen profesí, které mají co dočinění s nábytkem nebo sítěmi, ale i s hygienou. Z toho plyne obava o infekce. Je tady výpadek ČOV, poničená kanalizace atd.

To vše by se přitom do začátku podzimu mělo alespoň stabilizovat.

V rámci samotného Německa se zvedla velká vlna solidarity.

Podnik Autobahn se znovu vyjádřil k mapování škod: "Jedna bouřka, relativně krátký čas a přímo gigantické škody, které nebude možno odstranit ani do konce letošního roku." Vedení dále přislíbilo, že všechny nové projekty, které se ještě netendrují nebo nejsou ve výstavbě, tak budou procházet další formou hodnocení. Je evidentní, že dosavadní normy jednoduše nestačí. Není možno budovat páteřní komunikace tak, že voda bude vedená rourou a ne standardním přemostěním. Roura při roztržení vytvoří pro vodu kanál a tato síla roztrhne všechny vrstvy komunikace, čímž se tado stane nesjízdnou a navíc tady vzniká okamžitá hrozba úmrtí. Podnik prozatím neumí odpovědět na otázku, jestli se dosavadní plány na modernizace zaměří i na tento problém. Ani jaký je rozsah takových provedení odvodnění v současné době.

Německo na problematické lokality nasadilo satelitní monitoring a drony pro co nejlepší mapování škod a jejich rozsahu. Navíc využívá speciální techniky na rozeznávání dalších skrytých škod; https://www.wiwo.de/technologie/wirtsch ... 44960.html

Komora/asociace stavebních firem, stavařů, architektů atd. vyzývají, aby obyvatelstvo nestavělo domy na přesně stejných místech v původním provedení. Musí se vést odborná debata i v ohledu výstavby nových mostů. Ty dosavadní jsou pryč právě proto, že jsou přílíš nízko aneb nemají dobrý tvar. Bude se muset lépe uvážit, kde se postaví hráze, kde další bariéry a dle toho teprva obnovovat infrastrukturu jak dopravní tak pro bydlení. Ostatně, právě na to je čas a budou i peníze. Neudělat stejnou chybu, protože povodeň tohoto rozsahu se sem může během dalších dekád vrátit. Je zde vícero měst, které částečně záplavy znají z let 2002 a 2013. Lze proto konstatovat, že intenzita proměny počasí se mění a zesiluje a tomu je potřeba přizpůsobit taky infrastrukturu.

Deutsche Bahn již rokuje s vládou (federální) na financování poškozené infrastruktury. Ta nebyla doposud nikdy takhle jednorázově v takovém rozsahu poškozená. Není to jen o 600 km tratích a 80 stanicích, ale i o těžce poškozených 50 mostech, 180 poškozených přejezdů, 40 signalizačních zařízení, 1000 stožárů pro troleje a signál atd. Takhle sestavené škody jsou v rozsahu nad 1,3 mld. €. Deutsche Bahn tuto částku bude potřebovat na opravu toho, co dovedl prohlédnout. Mnoho z toho opravuje ve vlastní réžii. Pokud by se to zahrnulo finančně i takhle, tak je ta škoda ještě větší, tedy částka, která bude potřebná navíc. Do konce roku hodlají DB vrátit do původního stavu 80% poškozených tratí. Ovšem zbývajících 20% - bude o letech.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.7.2021 21:40:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od dvs »

Těch několik fotek výše má společného jmenovatele. Je jím řeka Erft a její rameno Librarer Mühlengraben.
Tady už řeka teče v rovině kolem Kolína nad Rýnem.

V tom místě jak je ta fotka se zatopenou čtyřproudovkou, tak toto rameno jde po akvaduktu. Ten podjezd se naplnil právě z toho akvaduktu, který přetekl.

https://www.mapillary.com/app/?lat=50.8 ... ocus=photo
Naplněný akvadukt. https://www.rundschau-online.de/image/3 ... edukt2.jpg
článek https://www.rundschau-online.de/region/ ... e-38917358

S danou řekou souvisí i ta jáma v Blessenu
https://mapy.cz/turisticka?x=6.7883051& ... 01456&z=15
článek https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... y-40366443

Na A1 se jedná o mosty právě přes Erft a rameno Librarer Mühlengraben.
Srovnejte tyto panoramy s fotkami z výše uvedených příspěvků
https://www.mapillary.com/app/?lat=50.8 ... ocus=photo
https://www.mapillary.com/app/?lat=50.8 ... ocus=photo


Podobně jako v Blessenu zlobil Erft už např. 1926
https://rp-online.de/nrw/staedte/greven ... d-61441401

V podhúří jsou vybudovány poldry např.
https://www.google.com/maps/uv?pb=!1s0x ... E3oECDMQAw

Pomůže mi někdo najít tento most, který je prošel zkouškou a je nad celým záplavovým územím?
Je to úvodní obrázek tohoto článku https://www.theguardian.com/environment ... in-germany
Přílohy
ZaplavyNemecko.jpg
ZaplavyNemecko.jpg (80.59 KiB) Zobrazeno 11091 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Bohužel, ale 2 týdny po těch prvních velkých škodách jsou stále další a další společně s tím jak jsou další bouřky: s kroupama a velkými srážkami. Bere to pryč mnoho odpadu, ale i stavebního materiálu a taky komplikuje ještě více provoz. A vůbec další práce.

Počet mrtvých za ty 2 týdny pomalu stoupá, počet nezvěstných předevčírem prudce klesl na asi 79 s tím jak se udělal již pořádek v papírech po různých hlášeních.

Fakta k mostům: zničeno více než 60 silničních .. v realizaci jsou 4 náhradní. V plánu dalších 16.

Telekomunikační infrastruktura obnovena stále nebyla ani do 100% pokrytí nouzových hovorů. Ani energetická infrastruktura. Ovšem v 2. případě se zajišťují masivní elektrocentrály a armádní stroje, než se obnoví alespoň základ. Elektřina je napojená na 60% domů. Optické kabely není kudy natáhnout, neexistují silnice a tím není prostor dát je tam, kde předtím jsou. Chybí i centrální budova, která byla zničená, ale to již Deutsche Telekom vyřeší dočasným řešením ve formě kontejnerů.

Německo již schválilo 1. větší pomoc ze zahraničí: Polsko tak vyslalo větší část hasičů s 70 ks techniky. Zaměření je na vysoušení budov, odčerpávání vody atd.

Tento záběr je ze včerejška z dálnice č. 8 v Irschenbergu z Bavorska. Silná vrstva kroupů, již po ošetření technikou. Za včerejšek jen v Bavorsku na 1000 výjezdů do zatopených lokalit. To mj. značí, že síly, které v Bavorsku jsou, tak jsou oslabené právě tím, že početní síly s technikou jsou jinde po uplynulé katastrofě.
DEa.JPG
DEa.JPG (71.89 KiB) Zobrazeno 10989 x
Podnikatelský svaz a komora živnostníků za Porýní a okolní region, kde byla ta extrémní blesková povodeň mají zmapovány základní škody za 1800 budov, zařízení a vybavení je ve výši min. 560 mil. €. A to ještě není obhlédnuto všechno.

Problémy s počasím jsou za uplynulý týden i v Berlíně (v neděli na 250 výjezdů mezi 18. a 23. hodinou) a Mecklenbursku, kde si to odnesla zatopením dálnice č. 19.

Problém je i s odpadem. Civilní ochrana prozatím v nejvíce postižené zóne totižto shrnula na 47 tis t odpadu. Pohledem do oblasti to tak nevypadá, ale jedná se o 1. krok. Základní práce na to, aby se všude dalo dostat. Co se se vším odpadem a hlavně kdy ale bude dělat, se prozatím neupřesnilo. A nejsou to banality, protože v tom jsou i nebezpečné odpady.

I další čísla jsou přímo ohromující. Třeba se za ty necelé 2 týdny již distribuovalo na 5 mil. l pitné vody jen do jediné nemocnice. Celkové dodávky pitné a užitkové vody jsou mnoho násobní.

Na okruhu Nürburgring se již vystavělo zázemí pro 5000 hasičů a dalšího personálu. Tam ostatně směrovala 1. technika, aby se někde seřazovala. Pojmout i tyto počty začíná být obtížné. Snadno se řekne, že si Německo poradí, ale to jsou velké počty lidí i techniky na omezenou plochu, na které navíc chybí logistické možnosti.

Armáda již zdvojnásobila svojí přítomnost na asi 1950 mužů a žen. Bundeswehr zahájí taky program rozvážení osobních darů: bude to prostřednictvím nákladních aut a vrtulníků.

Stát tady musel znásobit úřady a administraci všech procesů. Jen "obyčejné" vydávání dokladů totožnosti. A další a další dokumentaci.

V celé postižené lokalitě pracuje cca. 15 tisíc státních a veřejných pracovníků včetně armády a záchranných složek, energetických, telekomunikačních, dopravních firem. K tomu mnoho tisíc dobrovolníků, pomocníků, členů charity a řemeslníků. Těch je tady nejvíce z Německa samotnýho a pak z Rakouska.

Federální ministerstvo pro dopravu dnes odhadlo náklady na opravy dálnic, federálních silnic a mostů na min. 700 mil. €. V této částce nejsou náklady, které již doposud se vynakládají na čistící, odklízecí a stabilizační práce na dálniční síti. Tyto práce budou ještě vyčíslovány jak se přesouvají tyto zdroje mezi jednotlivými střediskami Autobahn GmbH. Tyto škody jsou prozatí mírně nižší, než upřesněné odhady před týdnem, ovšem větší, než ty původní.

To značí, že škody na železniční a hlavní silniční síti činí min. 2 mld. €. Původní odhad činil 0,5 mld. €, pak 1-1,5 mld. €. Až později se mluvilo o 2 respektivě i se zahrnutím lokálních ulic a silnic 2,5-3 mld. €. Jak se zahrne kanalizace, kabely, vodovody atd. se prozatím ještě neříká, proto se ani nespecifikuje doposud všechno, co by se dalo. Některé ulice neexistují, nic tam není, jenom velké díry šahající mnoho km. A kde tu zůstalo kousek nějaké roury.

Pro zajímavost: velké koncerny a červený kříž organizují letní tábory pro děti z postižených lokalit.
Filmová agentura FFA poskytne na každé zničené kino v regionu částku 350 tis €, což postačuje k jejich obnově.
Atd. Ta pomoc je enormní na všechno možný.

Všechno to ale bude stát na rychlosti obnovení dopravní infrastruktury a následně té ostatní infrastruktury. Bez toho se nevzpamatují ani podniky ani obyvatelstvo.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od dvs »

Tak jsem si říkal, že se podívám na jejich aplikaci Autobahn APP a zjistil jsem, že jsem cizák a není pro mne určena (google play mi ji nedovolí nainstalovat).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Je k dispozici informace, že z těch katastrofálních bouří je celkem škoda na až 40 000 automobilech. Buď opravdu značné, ale ještě opravitelné škody nebo bohužel ani to ne. 40 tisíc vozidel. Pojišťovny to odhadují na asi 0,55 miliardy €, které budou vyplácet.
osudný den kolapsu německé infrastruktury
osudný den kolapsu německé infrastruktury
DE.JPG (200.52 KiB) Zobrazeno 10822 x
Deutsche Bahn zvedají škody z původní částky ve výši 1,3 na 1,5 mld. €, kde 200 mil. € jsou škody na navazující infrastruktuře pro autobusy.

Allianz v této sovislosti uvedl, že v Německu je celkově pojištěno na tyto pohromy necelých 50% budov. A bude trvat dekádu, než to bude většina. Zájem ovšem nyní značně vzrostl. Jen Allianz bude odškodňovat soukromé osoby a byznys sféru částkou asi 600 mil. €. Dodám, že jen škody pro živnostníky je někde kolem 500 mil. € (budovy a zařízení). Výpadek z produkce budou další částky, kde to tak pojištěné mají.

Budovy soukromých osob jako celek nejsou sečtené. Přesný rozsah celé silniční sítě taky ne.

Pokud se zahrnou všechny škody a náklady na čištění a zpracování odpadu, tak ta částka vysoce přesáhne 10 mld. €. Ovšem, zdaleka ne celá částka se patrně hnedka nedodá. I když jsou obrovské sbírky, tak potrvá roky, než se budou moct tyto peníze i začít využívat. Stále se nepovedlo sečíst škody na "rourách" a "sítích" všeho typu. A to se intenzivně pracuje na opravách ...

Vlády všech úrovní pravděpodobně investují a obnoví všechnu infrastrukturu. Nejhůře postižené ulice se ale budou opravovat ještě celé roky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

alternativní trasa poškozené zatopené dálnice

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Poškozený dálniční úsek A61 u Swisttal se začal opravovat:

https://rp-online.de/info/consent/
A61.JPG
A61.JPG (195.3 KiB) Zobrazeno 10482 x
55.JPG
55.JPG (95.28 KiB) Zobrazeno 10481 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo a emise - zpráva určující další vývoj (další omezení a legislativa proti dosavadní existenci ...)

*cíl snižování emisí je stanověn na rok 2045 - 0% (a bere se jako začínající rok 1990)
*tempo bylo takové, že hranice snížení o 40% byla dosažená díky pandemii v roce 2020
*letošním rokem je ale růst emisí nejvyšší od roku 1990 a je to dáno balíkama na podporu ekonomiky, ale taky:
- menší aktivita slunce a větrné energie, tudíž větší spotřeba uhlí
*značí to, že v letošním roce bude snížení mezi 35-39%, tedy zhoršení situace proti roku 2020
*další cíl: rok 2030 s poklesem o 55-65% a rok 2040 s poklesem o 88%

Program redukce emisí se musí plnit i nadále, liší se jen nástroje k tomu vedoucí. Část politiků se nyní vyjádřila, že pokud se potvrdí zhoršování situace a zaostávání za cílemi, tak se uplatní další legislativa k tomu vedoucí. Musí se omezit jedinec a jeho chování a naopak posilnit kolektivní smýšlení. Bude se to týkat: energetiky, dopravy a odpadů.

Jedinec se omezí ekonomickou formou docela snadno a dle mnoha průzkumů pokud bude zachován status obyvatelstva, tak vzhledem k uvědomování si krize plynoucí ze změn klimatu se snadněji tyto změny prosadí v myšlení veřejnosti.

Nejhorší odhad situace dle základních organizací chránících ŽP nyní je, že již v roce 2030 budou dosažené ty teploty, proti kterým politici bojují, aby ani dosažené nebyly a tedy se tak stane o polovinu století dříve.


Navrhovaná legislativa pro silniční segment v horizontu let a vývoje:

*daňový mix za vlastnictví vozidel v propočtu na obyvatele / firmu (dle jednotlivých území Německa)
*aplikace poplatku za vjezd do měst (lze kategorizovat na druh pohonu)
*aplikování poplatků za parkování v urbanizovaných zónách (lze kategorizovat na druh pohonu)
*tlačit i nadále na EURO normy pro tranzit
*zesilnit kapacity železniční infrastruktury
*omezovat novou výstavbu infrastruktury, která dál zhoršuje místní klímu
*akcelerovat ozelenění služeb u dálnic a hlavních silnic
*vysázet daný počet stromů u dálniční sítě (to se týká mimo silnic taky měst a zemědělců)
*instalovat měřiče intenzit a stanice pro měření splodin a nejhorší úseky kategorizovat omezováním jízdy
*uplatnit sazby na firemní vozidla dle naježděných km v konkrétních zónách
*zavádět politiky motivace sdílené jízdy
- značí znechucovat ostatní chování; nutit firmy vyčlenit parking v jiné formě než doposud
- zesilnit veřejnou dopravu
*omezovat jízdu na kratší trasy na hlavních trasách (rozdělení krátké a dlouhé jízdy se bude monitorovat nepovinnou technologií)
*zahájit vyčleňování JP pro veřejnou dopravu a sdílenou jízdu od 2 a 3 osob ve vozidlech do 3,5t
*postupně zvedat zdaňování dosavadních PHM a z toho taky financovat některé nástroje změn v dopravě a mobilitě
*elektrifikovat co největší podíl hlavních tras dálnic a federálních silnic
*motivovat firmy k namotivování správného chování zaměstnanců dle vládní agendy

Většina bodů se bude realizovat v postupných dobách, etapizace zavádění a neustálé změny. Část již existuje, jde jen o představivost s jakou se promění dosavadní život v Německu v rámci běžných dnů v dopravě. Každý udělá nepochybně to co bude mít nejmenší dopad na finance; platit co nejmenší poplatky/daně, čerpat výhody z toho plynoucí, než cokoliv co bude v opačném duchu. Kategorie bohatších lidí si jednoduše připlatí za udržení dosavadního života bez omezování se. S tím ostatně německé studie počítají.

Německo ani neplánuje již masivně rozvíjet nové km na dálniční nebo silniční síti jako celek. Německo sice provede rekordní investice, ale do zásadní modernizace a rekonstrukcí dosavadní infrastruktury. Tam, kde bude existovat dohoda s organizacemi, tak tam se ještě postaví obchvaty, tunely, mosty.

"Díky" veškeré politice zde uvedené se dá předpokládat, že Německo po roce 2030 i bez extra nových km s ohledem na dnešní kolony bude v lepší situaci koncem této dekády díky změnám v životech lidí. Mobilita jako taková se v zásadě nezmění; neplánují se zavírat silnice / dálnice a zakazovat jízdu zcela. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Zahájilo se 31 km prodloužení dálnice A14 na sever. Celkově je záměr dobudovat A14 mezi Schwerin a Magdeburg.

poloha na mapě pro tyto km: https://www.openstreetmap.org/direction ... 98/11.8148

Tady se článek věnuje protestujícím proti zahájení obchvatu Stendal: https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen- ... t-100.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Němci počítají, že si to lidé uvědomí sami a když ne, tak je přinutí. :( Popravdě mám z toho, kam se řítí Německo, velký strach. Ta zelená hysterie nás jednou zničí. Pokud se jí v Německu chopí nějaký výrazný novodobý vůdce, mám obavy skoro z toho nejhoršího.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

pravidla a pokuty

Autobahn in Deutschland: Regeln & Bußgelder :arrow:
letzte Aktualisierung am: 6. September 2021
https://www.bussgeldkatalog.org/autobahn/

Kraftfahrstraße: Definition, erlaubte Geschwindigkeit und andere Regeln :arrow:
Aktualisierung am: 1. August 2021
https://www.bussgeldkatalog.org/kraftfahrstrasse/

prakticky 1 rok byla nová pravidla bez platnosti, nyní již platná verze (ta aktualizace dosavadních obsahovala řadu formálních chyba až koncem tohoto léta se povedlo min. dopravy chyby opravit)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonstrukce vozovky poškozených dálnic po katastrofické bouři: A1/A61:

Einbau einer neuen Fahrbahn zwischen Kreuz Bliesheim und Dreieck Erfttal in Richtung Venlo
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... tung-venlo
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

několik zpráv

:arrow: Na základě rozpočtového dokumentu z 08/2021 vyplývá, že Autobahn GmbH bude mít investiční rozpočet ve výši 5,4 mld. € pro rok 2022 a na zbývající zazmluvněné práce do původních Bundesstraßen půjde ještě dalších 2,9 mld. €. Celkem se tedy do páteřní silniční sítě dostane 8,3 mld. €; https://www.bundesfinanzministerium.de/ ... onFile&v=3 .

V této souvislosti se za letošní rok upravují výdaje: o +0,2 mld. € na plánovací služby pro Autobahn GmbH (to jsem zmínil v tém tématu, že reforma dálniční sítě se prodražila) a nastal výpadek na mýtném kvůli pandemii prozatím v objemu asi -0,3 mld. €, o co se snižují investice v jednotlivých zemích na údržbě sítě, ale tohle numero ještě není definitivní. V letošním roce plánoval rozpočet pro dálnice ve výši 5,8 mld. € a pro spolkové státy 3,9 mld. €. Tento pokles pro spolkové státy je dán právě dálniční reformou, kdy se na celonárodní úrovni šetří velký objem prostředků na sjednocených službách a postupně se plní závazky pro regiony, které ještě regiony dotahují. Bude se tak činit do roku 2025. Postupně se zase bude zvedat taky investiční rozpočet pro Autobahn GmbH.

Z rozpočtu směruje jen asi 1/3 do silniční sféry. Největší podíl asi v 1/2 směruje do železnic a veřejné dopravy.

:arrow: Německo opravilo již i několik regionálních silnic a mostů po extrémních povodních z léta. Dávám to sem na margo rychlosti oprav pro ukázku:

https://twitter.com/StrassenNRW/status/ ... 2Fpage-601
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

občas se věnuji bezpečnosti silničního provozu

Počet úmrtí u dopravních nehod (DN) klesl v roce 2021 o 6% ve srovnání s rokem 2020. :ok: (pokles i ve Francii a UK, ale růst v USA). Celkem zemřelo u DN 2570 lidí. Je to nejméně za uplynulých více než 60 let. Přitom v roce 2021 se jezdilo v Německu více než v lockdownovém roce 2020 z důvodu prvních vln COVID-19. Komplexnější analýza ještě není k dispozici.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

V 09/2021 jsem v rámci Die Autobahn psal o zvýšení mostního programu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 28#p240528 . Mj. i v programu do roku 2030 směruje 70% rozpočtu do stávající infrastruktury. Bude se dbát na modernizace, rozšíření a opravy, než novou výstavbu. Ta stejně naráží na legislativní překážky a trochu jinou budoucí preferenci dopravy. Jde ale o to, že se koridory nerozpadnou.

Nedávno se uskutečnil 1. mostní summit v Německu: https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Press ... ipfel.html . Ten přinesl detailnější sumarizaci: https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlag ... cationFile a mapovou aplikaci: https://via.bund.de/bast/br/map/ .

Až 1 tis. mostů s klasifikací V je na dálnicích. Budou se muset dál omezovat provozní podmínky na nich, tedy restrikce hlavně pro nákladní dopravu, ale i osobní protože dojde k zužování počtu jízdních pruhů, aby se nemuselo odstavovat i dálniční těleso před a za mostem a to vše dokud se nepostaví náhrada nebo nepřijde k zásadnímu upgradu dotčených mostů. Ze zkušeností doposud víme, že tyto práce zaberou i 8 let. Německo je ale již umí i zrychlovat, ale stejně to pár let zabere. Dělá se to za plného provozu, mosty jsou často v zástavbě atd.

Obrázek

Mosty ve stavu IV a V:
Obrázek

Prioritní síť:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Hanes »

Prioritní síť je ta základní, nejvíce pojížděná a nejstarší. Od revoluce se na to nikdo ani nepodíval, bo se opravovaly a budovaly dálnice na východě, navíc tam, kde ani není potřebná intenzita dopravy. Základní síť se bortí před očima.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

V Nemecku se borti skoro vse. Armada, infrastruktura, energetika, skolstvi... Nastesti padaji z docela vysokeho schudku tak to neni na prvni pohled zas tak videt.
Na horni palube se stale tanci, ale...
Odpovědět

Zpět na „Německo“