Německo všeobecně

darwousek
Příspěvky: 926
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od darwousek »

Uvažuje se o pokračování A 94 severně od Pasova ve směru k české hranici. Doprava v současnosti proudí z Pasova směrem na Prahu po spolkové dálnici 12, pro kterou je plánováno rozšíření o tři jízdní pruhy. A 94 má být napojena na českou dálnici (do roku 2015 rychlostní silnici) Dálnice 4 ve směru na Prahu. Konkrétní plány na pokračování obou silnic přes Bavorský a Český les však německá ani česká strana nemají.
Zdroj https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_94
... koho by napadlo že někoho napadne postavit dálnici z Prahy do Mnichova přes šumavu ...
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

To se spis uzavre Mnichovsky okruh (=nemozne), nez by se postavila dalnice pres Sumavu.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Houdini »

Ale přes NP Šumava již čtyři proudy vedou viz - https://mapy.cz/s/devogehaze - zbývá jen napojit
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Ty dva kilometry sirsi silnice pro cekajici kamiony z doby "predschengenske" znam.
Geo
Příspěvky: 799
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Geo »

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo zrušilo/přerušilo možnost sledování provozu na německých dálnicích. Prozatím "dočasně". Jako důvod bylo uvedené, že se jedná o "bezpečnostní důvody". Dle nejvyšších politiků je situace v Evropě natolik vážná a vývoj událostí přesahuje dosavadní myšlení, že nadále vysílat online přenosy z toho co se vlastně v Německu děje je ve stávající etapě životů nepřípustné.

Die Autobahn se musela podvolit nařízení státu. Nejpravděpodobnějším důvodem je znemožnění ukazování záběrů na armádní konvoje a jinou činnost, kterou kamery online zachycují.

Kamerový systém je funkční, ale sledovat provoz na asi 13,2 tis. km dlouhé síti může jen federální dálniční společnost Die Autobahn. Veřejnost si bude muset počkat na další postupy.

Na novém nařízení pracovalo federální ministerstvo dopravy, které s platností "od" zakázalo živý obraz z dálnic.

https://www.tagesspiegel.de/politik/weg ... 59008.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

územně to patří do této témy, protože: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 91#p233391

V Bremerhaven se staví 1,9 km dlouhý tunel, který spojí přístav s A27, takže nákladní doprava již nebude jezdit po ulicích.

Projekt je ale v značném omeškání. Výstavba se začala v 11/2013 a plán dokončení prací byl konec roku 2018 a otevření do provozu 2019. Několikrát bylo to poslední datum odloženo a nyní platí až 2.Q 2023. Kromě toho, že se o 4 roky posouvá termín zprovoznění, tak se taky vynaloží o 140 mil. € nad plánovaný rozpočet. (ze 118 na 260)

https://www.butenunbinnen.de/nachrichte ... e-102.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy aktualizovalo mapu dálniční sítě k roku 2022:

https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo nebude v roce 2023 realizovat žádné "nadplánové" infra- projekty. Federální vláda se bude držet víceročních plánovaných investicí. Vláda premiéra Scholza totiž plánuje v příštím roce tzv. zatáhnout brzdu nad rozpočtovým deficitem. Naplní se jenom 2 cíle: fond pro modernizaci obrany za 100 mld. € (řešeno zvláštním úvěrovým oprávněním) a fond pro přechod k zelené ekonomice za 60 mld. €. Nutno dodat, že Německo jako stát se stejným premiérem ale pro EU navrhuje, aby byla možnost uvolněných rozpočtových pravidel až do konce roku 2023.

Zároveň se prudce, respektivě rekordně zvedla minimální mzda. Od léta bude nad 10€ za 1h, od 10/2022 pak 12€. Za minimální mzdu již dnes v DE pracuje asi 6,2 mil. lidí.

V tomto roce se německý dluh zvedne o asi 39 mld. € na 139 mld. €. Tedy nová úprava rozpočtu zvedne letošní nové zadlužení. Nejedná se o rekordné zadlužování, protože to bylo dosáhnuto v roce 2021 o rekordních 215 mld. €. U pandemického roku 2020 si stát půjčil 130 mld. €. Tak nebo tak se Německo za 3 roky zadluží o bezmála 500 mld. €. Vláda zároveň vydala rozsáhlé státní záruky za německé společnosti.

Inflace se v 05/2022 zrychlila na 8,7% z dubnových 7,8%. Počet lidí bez práce byl ve stejném měsíci nezměněn a sice v asi 5% úrovni.

Dále, Deutsche Bauindustrie snížil letošní odhad růstu tržeb na -0,2% až 0%. Původně se očekávál růst o +1,5%.

Dále, vláda z navýšeného zadlužování poskytne asi 16 mld. € na dotace za paliva. DE ostatně ale sestavilo již výhledový plán pro překonání energetické krize s tím, že stávající roky budou složité, ale zvládnou se.

Energetická krize v Evropě je nebo respektivě svět stojí na prahu energetického šoku, kdy se tady prolínají hned 3 energetické šoky: ropa, plyn a elektrická energie. Průmyslové produkty z EU jsou meziročně o 37% drahší. V dubnu to bylo o 26%. To značí mj. již téměř 100%, že v roce 2023 bude celková inflace vysoce nad 10% i proti tomuto roku ...

V této souvislosti je nezbytné doplnit, že německé úřady zaměřují pozornost na páteřní tahy ve smyslu zvláštních prohlídek. Připravuje se plán pro mimořádné zesílení konstrukcí tak, aby se nemusel mostní objekt odstavit z provozu a aby zvládlo více tras i velmi velkou zátěž bez ohrožení stability. Pro tyto účely již obstarávají větší rozsah výstuží atd. Za asi 40% délku pak odpovídají samotné velké koncerny, aby se udrželo mj. zásobování ve spojení s obranou státu - prozatím koncipováno jako forma zajištění základního chodu země. Vše jako nouzový plán, který snad nebude potřeba do bodky plnit.

I proto ačkoliv se neplánují mimořádné výdaje na silniční novostavby se ale plánuje razantně zvednout financování mostního programu. 40 tisíc mostů potřebuje opravy, z toho 4 tisíc je na tom již špatně. Částka na celonárodní program renovací se bude zvedat až do roku 2026, kdy dosáhnou výdaje min. 2,5 mld. € a v této úrovni více let zůstanou. Do té doby se taky zesílí obhlídka a příprava projektů.

Statistika mostů 2020: https://www.bast.de/DE/Statistik/Brueck ... nFile&v=14

Mj. 12% mostních ploch je ve velmi dobrém stave. Asi stejný počet nevyhovuje. Zbytek je dobrý.

Na údržbu dálniční sítě jde asi 4,7 mld. € a v roce 2026 to mělo být 5,8 mld. €. Jestli to tak při stávající inflaci zůstane nevím. Ale jde o reální zvednutí výdajů na základní zajištění provozuschopního stavu. Třeba Španělsko na tento účel vynakládá jenom asi 1,1 mld. €, což je zase fatálně málo navzdory i rozsah projektů PPP, které se starají i o údržbu v mnoha přípradech, tak je ta částka rozhodně nepostačující a Španělsko na to rovněž v budoucnu bude doplácet přibývajícíma omezeníma.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
darwousek
Příspěvky: 926
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od darwousek »

Diaľničiar píše:Ministerstvo dopravy aktualizovalo mapu dálniční sítě k roku 2022:

https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
To by mě zajímalo kde vzal autor té stránky na wikipedii že má A94 být až na hranice s Čr když to ani v plánovaných německých dálnicích není :crazy:
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

nesouvisí s dálnicemi, ale zase souvisí s rozvojem nejsilnější ekonomiky v EU

Německo již připravuje plán pro snížení odběru plynu pro části průmyslu tak, aby naplnilo zásobníky. Oznámil ministr hosp. Habeck na 5-str. dokumentu. Konkrétně a prioritně se sníží spotřeba plynu, který je potřebný pro výrobu elektrické energie. Značí v praxi: více uhlí, méně plynu. O elektrickou energii tak Německo ve spotřebě nepřijde. Dále se připravil krizový plán pro individuální snížení plynu, ale v komplexním provedení. Značí v praxi: omezení spotřeby plynu pro domácnosti v zimním období. Tento záměr prozatím vláda neschválila, protože není zima, ale připraven již je. Vše se bude odvíjet od % naplnění zásobníků, od předpovědí zimy po dodržování nařízení o dobrovolném snížení spotřeby. Ostatně řada domácností se snaží instalovat alternativy. Cílem Habecka je udržet práci - byznys - průmysl. Dále se prostřednictvím státní rozvojové banky KfW zvedne úvěrová linka ve výši 15 mld. € a tyto peníze půjdou jako kompenzace do těch firem v průmyslu, které mají zakontrahovaný plyn resp. ještě lépe mají vlastní zásobníky a když dovedou snížit spotřebu, že by se tohoto plynu za vládní poplatek mohl takový podnik vzdát ve prospěch těch skupin a firem, které to nedovedou resp. nemají zásobník a možnosti na snížení spotřeby. Dále se posoudí možnost úprav v totálním zákazu v těžbě z "břidlic". Ve výsledku se prozatím pokračuje s vypracovaním tzv. Komplexního hospodářského plánu pro snížení spotřeby plynu, tedy i pro samotný průmysl. Tento plán prozatím ministerstvo nemá hotový. Lze ale konstatovat, že Německo se alespoň reálně připravuje. Gazprom snížil dodávky plynu pro Německo o 60% (neznačí, že je dovoz nižší o 60%). Ministr se tak bude snažit do začátku zimy snížit spotřebu o 60% ve prospěch plnění zásobníků.

Tady jsem já uvedl, že se musí logicky snížit spotřeba toho, co v Evropě nemáme: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 27#p256827 . Ačkoliv samozřejmě vycházím z ofic. politik států EU a najatých energetických agentur, která dávají několik jednodušších příkladů jak je snížit ihned.

Prozatím žádné celonárodní omezování se v dopravě. Vláda ale zvýhodnila cestování v rámci MHD.


Rozpočet jak jsem částečně již uvedl, tak letošní federální rozpočet atakuje skoro 500 mld. €. Z toho je 50 mld. € investicí a skoro 140 mld. € nového dluhu. Je to 2. nejvíce deficitní rok. Od 2023 chce vláda hospodařit s dluhovou brzdou. Ta umožňuje dluh, ale dle výše růstu ekonomiky.

Německo odložilo několik sociálních politik. Naopak prozatím zvedne z úvěru do speciálního armádního fondu financování armády na 100 mld. €. Jde o to, že armáda má dnes asi 1/2 z toho. Do roku 2026 se armáda takto dozbrojí a vynoví. Poté má mít 2% HDP. Očekává se, že po roce 2026 bude muset vláda nalézt trvale navíc 2- desítky mld. €, aby tohle kritérium bylo plněno.

Musíme to sečítat tak jak to je. Pro energetický a klimatický fond 60 mld. €, pro Bundeswehr 100 mld. € (více let) a 40 mld. € dluh v letošním roce navíc jako důsledek války na UA pro vysoké ceny energií. Komplexní návrhy úspor nejsou.

Koncem tohoto roku se tak očekává, že Německo bude mít dluh ve výši 66% HDP. (2019 = pod 60%; 2012 = 80%).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Autobahns speed up climate crisis :arrow:

https://www.dw.com/en/autobahns-speed-u ... a-62285918

Eko náhled na problematiku může zcela zamezit rozvoj dálnic. Na druhou stranu je proti tomu účinný v ještě nějaké formě právě sjednocený manažment řízení na federální úrovni pod společností Die Autobahn. Zelení fanatici jdou ale za svým cílem. Již dlouhé roky blokují soustavně nejedno rozhodnutí, nejeden postup, záměr ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

První veřejná německá dálnice slavila 90. výročí: 90 Jahre alt: Die erste deutsche Autobahn feiert Geburtstag

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... geburtstag

*jak je i v článku uvedeno, ačkoliv je to detail, tak to nebyl Hitler, kdo objevil dálnici (ostatně USA, ITA), ale je fakt, že Hitler zavedl masivní dálniční program (po něm Roosevelt atd. až dodnes)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po zavedení dotací na MHD, resp. skoro bezplatné veřejné dopravy se citelně snížil rozsah kongescí ve městech. Ze sledovaných měst se tak stalo ve 23 ze 26 měst v Německu. Jak proti 5. měsíci, tak proti minulým letem.

Dle anket, které se realizují, by se měla ale MHD zkvalitnit a zesilnit. Je to pochopitelný názor, protože hodně Němců přesedlalo z vozidla do veřejné dopravy vzhledem k cenám PHM a tento druh dopravy sice měl kapacity, ale ne dostačující, jak se dnes jeví.

Od 06/2022 DE vláda zavedla měsíční lístek na 3 měsíce za 9€. Jeho platnost je na celé území na všechny prostředky a neomezený počet jízd. Nedotýká se dálkových spojů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

možná potěším "i běžný pracující lid"

Německo zasedalo v rámci tzv. hosp. výboru, který se usnesl na možném vývoji do budoucna a sice. Namísto nedávného zkrácení pracovního času v hlavním metalurgickém sektoru se přijme základní pracovní doba 37-42h. To mj. sníží postupně nedostatek v pracovní síle. (ohroženo je na 150+ povolání, ale to až rozepisovat nejdu).

Závěrem tam zazněl odsek a sice: čekají nás těžké časy. Budeme si muset zvyknout na to, že hospodářská transformace, energetická bezpečnost dodávek surovin a zajištění bezpečnosti budou ze začátku na dluh. Ten se bude muset podchytit a tudíž se musí každý "omezit". Životní úroveň Německa se musí snížit, aby Německo překonalo tuto složitou dobu a to společně se zvyškem Evropy. Čeká nás ne 1 špatný rok, ale 10 horších let, než těch předchozích 10 let.

Další závěry jsou docela pozitivní: Nebude nedostatek práce. Musíme si zvyknout na flexibilitu v pracovním trhu. Jak jednotlivec v továrně bude muset zvládnout pohyblivou dobu práce (jednou pracuje, jindy je doma v nějakém základu, aby zase pracoval) dle toho jak kdo bude mít energie dle kalendáře a suroviny k vlastní produkci, tak vyšší manažment projde z jednoho bodu do druhého bez ohledu na zaměření, které měl doposud, protože více než kdy jindy se budou prolínat segmenty logistika, výroba, prodej, nákup a nebude již dál možno přemýšlet v omezeném pohledu. Každý bude muset lépe vnímat problémy toho druhého.

Extra pozornost se věnuje logistice. Více méně bude dodržen zájem o udržení základní sítě: dálnice a železnice v dosavadním rozsahu pro zajištění základní logistiky a mobility a v doplnění o městskou mobilitu, která doposud v Německu není adekvátně vybudována. Proto nemá obyvatelstvo dnes na výběr a když není alternativa, tak musí existovat schéma dotací, ale ty dotace budou součástí příjmu. Tedy i hospodářské svazy zvednou investice do sektorové dopravy a bude to součást benefitu pro zaměstnance. Bude se muset k tomu přidat samospráva, aby se každá linka co nejvíce vyplácela.

Pokud německé hospodářství zvládne požadovanou ekologickou transformaci, elektromobilitu nevyjímaje, energetickou proměnu nevyjímaje, tak je to 37% úspěchu pro požadované cíle. Pokud se upraví mobilita obyvatelstva a lépe se dopravně propojí se zájmem pracovat a studovat v práci a využívat služby zaměstnanosti pro služby veřejné, pak ve skutečnosti během let 2022 - 2032 přispěje obyvatelstvo (důchodci, studenti) a pracující obyvatelé na snížení emisí sice nejdříve nižším %, ale ve výsledku to bude 63%. Tohle % je skutečné, protože ani transformace uvedeného není možná bez další uhlíkové stopy. Ovšem, pokud by se i všechno neprovedlo, je nutno si uvědomit, že dle propočtů stačí, aby se kvůli ekologii zrealizavalo asi 75% z uvedeného, takže prostor tam je. Ten tam ale není v rámci energetických předpovědí vývoje. A když se má něco zrealizovat, tak se musíme dívat na dotažení všeho, aby se co nejvíce všechno vyplatilo uskutečnit.

Číselně, pokud vláda vydá podporu pro hospodářské sektory ve výši 2,2 bilionu a hospodářské svazy investují jednou tolik, samosprávy se přidají se svým úsilím v dokončení věčně začatého tématu, pak se dá tento cíl zaplatit, uskutečnit jej do reálného stavu. Krok po kroku se bude muset analyzovat každým rokem co se musí upravit, změnit, zlepšit a zrychlit.

V této souvislosti je nezbytné zajistit maximální stupeň obrany všech zemí, ve kterých mají německé společnosti své větší investice, které tvoří tzv. 2. investiční stupeň, tedy podniky, bez kterých se finální výroba v Německu neobejde. Německo musí změnit styl ekonomického smýšlení, protože ochrana hospodářských aktivit mimo našich území je nyní prvoradý úkol. Berlín musí využít všechny prostředky pro aktivizaci systémů NATO tak, aby státy, které jsou dál na západ co možná v největší míře pošlou své bezpečnostní jednotky na východ Evropy. Nepředpokládáme dlouhodobou potřebu, ale 2-3 roky to bude nezbytné. Stejně tak musí mít tyto země základní garance pro energetický dostatek. Není myslitelné, že by kterýkoliv stát na východě, který zajišťuje ekonomickou spolehlivost Německa, neměl energie pro své fungování. Nepředpokládáme v těchto státech opačný vývoj: tedy masivní růst nezaměstnanosti, ovšem i tyto státy budou muset vnímat, že když přeruší investice mateřská společnost, aby snížila produkci, aby ušetřila energie doma, tak dceřinné společnosti se budou muset přizpůsobit. V této souvislosti je nevyhnutností, aby vláda aktualizovala imigrační zákon, aby mohlo v Německu pracovat více lidí ze zemí východní a jižní Evropy, kde máme dost zkušených zaměstnanců, kteří nyní budou vyrábět v kratších režimech než doposud. Tento faktor zároveň sníží výpadek pracujících na německém trhu: -320 tisíc ročně odchází do důchodu a imigrační zákon funguje tak, že dojde 30 tisíc lidí ale do roku z nich 20 tisíc odchází. Musíme zajistit udržitelnost práce pro naše závody a když nemáme dost pracovní síly ze zemí 3. světa, tak musíme čerpat z členských zemí EU.

Jináč řečeno, továrna strojírenského typu odešle do Německa v rotacích týdnů v roku třeba po 5-10% pracovní síly; český atd. závod bude platit dle českých platů + diety, DE firma zaplatí bydlení, čímž se udrží dost pracovní síly a práce jako takové; co se bezpečnosti týče, tak klíčové státy sousedící s Ruskem, Běloruskem, Ukrajinou získají díky německé diplomacie patrně větší a dlouhodobější mise zesílení východního křídla NATO, s cílem chránit německé investice - duální odstrašování, nejen armádní ale důraz kladen na hospodářský zájem spolupráce.

Nyní se má pracovat v sektorech ... logistika, VRT, dálnice také není rozpracován.
Tyto hospodářské svazy, resp. "spolky" hlavních lídrů DE průmyslu a obchodu - jsou hlavním výchozím bodem pro každou vládu. (Německo je politicky silné proto, že má silné hospodářství a platí to i opačně)

__________________________________________________

Ostatně, je to logické. Pokud nebude dost ropy, plynu, první rok-dva, tak se bude muset omezit každý, ale zajistit práce. Proto ta mobilita má smysl. Ale asi nebude stát další měsíce po 9€ na měsíc. Nebo možná ještě ano, ale v kooperaci "dalších dotací". I ten Němec se bude muset omezit a akceptovat, že sice má práci, ale sníží se mu příjem. I když se indexuje o inflaci, tak něco se ubere na zajištění mobility. Doprava činí všude 10-20% nákladů, takže pokud zaměstnance dá 10%, tak je dá. Nebo si bude muset hledat jinou práci, tu možnost bude mít. Ale podmínky budou patrně postupně stejné.

Zajištění práce pro třeba české, slovenské ... firmy je také zajímavý postřeh. Ne nápad, ale postřeh. Když je menší počet čipů, surovin a všeho tak odpadá noční práce. V 2018-2019 byl nedostatek zaměstnanců, takže nyní je to lepší. Ale když bude stačit 80% pracovní síly po dobu 2023-2024 a nechceme o ní přijít, aby se přelila jinam, tak jí přesuneme do Německa, kde je jí málo. Výhody: aklimatizace rychlá, protože němčina německé pracovní prostředí. A lepší ohodnocení, i česká dieta v Německu je něco navíc. Než být "doma" na nějakým 75% základu když "není právě práce".

Dálnice resp. nová výstavba se bude muset propočítat. Jaký bude mít efekt z pohledu hodin práce a stavebnictví vs. kolik to bude stát na výrobě ale energeticky. :idea: Proto se nedá s moc dálnicemi počítat, možná dojde k odkladům. Ale co nedojde, to je snížení nákladů na údržbu. Na opravy mostů. Tam se má investovat i nadále. Nová výstavba se ale nasměruje na "více společného cestování". Je to Německo, tudíž 8x větší stát obyvatelama než ČR ... tudíž jsou to jiné částky. Ale jdou evidentně a zjevně jiným směrem, než se šlo doposud. A je to mnohem snadněji prosazováno. A taky proto, že budovat s 300 lidmi dálnici, která energeticky odebere práci přímo i nepřímo pro závody s rozsahem 6-7 tisíc lidí a má to jinou přidanou hodnotu bude doopravdy muset být odůvodněno vícero argumentama. Ovšem neznačí to, že se nemá nic stavět, právě naopak, bude to v některých oblastech požadováno. Spíš ale do renovací.

Ačkoliv, je jasně dáno, že se omezí všichni. I ten ředitel s manažmentem se bude muset. Německo neplánuje zcela opustit model hospodářské Unie ani když se tento scénář vynoří, jsou země, které právě kvůli německým investicím dostanou nabídku zůstat a nabídka nikdy nebude bez něčeho zajímavého. Ale určitě to nebude zázrak jaký byl doposud do začátku pandemie. Ta doba je pryč ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Nejdulezitejsi myslenka je v te podtrzene vete a jeste bych si ji dovolil dokoncit:
Čeká nás ne 1 špatný rok, ale 10 horších let, než těch předchozích 10 let - nebot jsme si to sami dobrovolne bez tlaku zvenci zvolili.

Rudozelene Nemecko je pro tahouny (Leistungsträger) ztraceno uz davno. Stesti/ nestesti jeho obyvatel je v tom, ze padaji z hodne vysokeho ekonomickeho schudku, tudiz si doted mohli rikat "stale dobre". O to tvrdsi bude naraz, ktery je (snad) probere. Ostatne migrace uspesnych do okolnich zemi, ci zamori je zname tema.

(omluva za OT)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo krotí dluh a federální rozpočet vrací na reální úroveň výkonu ekonomiky. V roce 2023 se stát zadluží v čistém zadlužení jen o 17 mld. € namísto letošních 140 mld. €. V roce 2024 je cíl ještě nižší a sice 12,3 mld. €.

Kapitálové výdaje budou v roce 2023 ve výši 58 mld. € v rámci federálního rozpočtu.

Dolní komora Bundestagu bude schvalovat vládou schválený plán rozpočtu v 11/2022. Bundesrat v polovině prosince.

Výdaje na obranu jdou o 1/5 výš a sice na 1,2% HDP. V roce 2024 na 1,4% HDP. Do 2033 na 1,8% HDP.
Dofinancování bude ale probíhat i s fondu pro Bundeswehr ve výši 100 mld. €.

Číselně se pro armádu uvolní v roce 2023 částka 50 mld. €. Fond poskytne 8,5 mld. €. 60% půjde na Luftwaffe. Další technika následuje pro pozemní síly resp. námořní síly.

Takže, rozpočet bude o 10% nižší proti roku 2022. Bude ale investičně silný a armáda si také zásadně polepší. Z hlediska investicí jsou 4 federální priority: vzdělávání, mobilita, ekologie, podpora talentu a osobního rozvoje.

Cíl: udržitelné, klimaticky neutrální a digitální hospodářství.

Rozpočet pamatuje částkou 5 mld. € na nepředvídatelné události, tedy tzv. rezerva.

Platí to, co jsem napsal o něco výše. Doprava jako celek se snižuje, silnice stále vedou nad železnicí, nové výstavba nenapředuje, rekonstrukce stoupnou na objemu. Takový bude zřejmě i příští rok, protože nebude prvním. To je již tento. A dle plánu do 2030 to tak má být i v rámci Die Autobahn GmbH des Bundes.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

0.JPG
0.JPG (104.05 KiB) Zobrazeno 3609 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Spojení Hesenska a Porýní-Falc:

Náklady na výstavbu nového Schiersteinského mostu spojujícího Wiesbaden a Mohuč (Mainz) budou vyšší, než se původně odhadovalo. Projekt řídí německá dálniční společnost Autobahn. Prozatím o +15,7%.

Když se o projektu poprvé uvažovalo, očekávalo se, že most bude stát 216 milionů eur. Nyní se však očekává, že most přijde s konečnou cenou 250 milionů eur. Nový most má mnohem větší kapacitu než stará konstrukce, což mu umožňuje přepravovat větší provoz. Tím se sníží zpoždění.

Práce na starém mostě byly zahájeny v roce 1959 a zprovozněn byl v roce 1962. Betonová konstrukce však postupem času stárla a musela se vyrovnat i s mnohem větší intenzitou dopravy, než na jakou byla kdy projektována. Původně bylo navrženo tak, aby zvládlo kolem 23 000 vozidel/den a ve skutečnosti zvládlo kolem 7 000/den. Ale v novější době odbavila 80 000 vozidel/den. Faktem také je, že současná vozidla jsou těžší než ta z doby, kdy byla navržena, zejména u velkých nákladních vozidel s hmotností až 44 tun spíše než tehdejších 20 tun. Starý most to nezvládl a musel být zbořen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schierstein_Bridge

V roce 1995 byl odhalen rozsah poškození konstrukce. Opravy byly prováděny několikrát, ale došlo k závěru, že most bude nakonec muset být vyměněn. Byl několikrát uzavřen a byly zavedeny rychlostní limity, aby se prodloužila jeho životnost, dokud nebude možné postavit jeho náhradu.

https://www.schiersteinerbruecke.de/artikel/aktuelles

v souvislostech: https://www.hessenschau.de/panorama/ver ... e-100.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Po bleskové povodni, která zapříčinila enormní škody a hromadu mrtvých se postupně odevzdávají do provozu rekonstruované úseky resp. i nové silnice a mosty. (lze si číst od konce str. 1 po stranu 2 v tomto vlákně o těch škodách).

Most B9 přes řeku Ahr v Sinzigu byl nahrazen.

Obrázek

Původní most se zřítil během katastrofální povodně v údolí Ahr v červenci 2021. Nový most byl postaven za necelých 14 měsíců (ve skutečnosti za necelých 12 měsíců, zbořen byl v září 2021).

https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... t-100.html

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německý kancléř Olaf Scholz ve čtvrtek oznámil nové plány, balíček energetické pomoci v hodnotě 150–200 miliard eur, přičemž slíbil, že "udělá vše pro snížení cen".

Inflace v Německu, která dosáhla 10,9% z 8,8% v srpnu minulého měsíce jsou faktorem, který tlačí Německo do recese. Hlavním důvodem jsou pak rostoucí ceny energií. Pod skok v růstu inflaci se podepsalo vypršení slev na jízdné ve veřejné dopravě.

Růst cen v eurozóně stále vedou pobaltské země a nejvyšší tempo v září zaznamenala Litva, a to celých 22,5%. Za zdražováním v zemích od Pobaltí po Balkán stojí i německý tovar, který se sem vyváží a zdražuje život tam, vzhledem k nastavené hospodářské politice.

Jádrová inflace, která nezahrnuje potraviny a energie, také vyskočila na nové maximum, a to z 5,5 na 6,1%. Ceny energií oproti předchozímu roku vzrostly o 41%, potraviny o 13%.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální institut pro podporu rozvoje nadřazené silniční sítě (BAST)
Die Bundesanstalt für Straßenwesen
https://www.bast.de/DE/Home/home_node.html

BAST nedávno zveřejnila nové údaje o objemu dopravy pro síť dálnic a Bundesstrasse.

https://www.bast.de/DE/Statistik/Verkeh ... nn=1497062

Údaje o objemu dopravy se běžně sestavují na celostátní úrovni každých 5 let: 2010, 2015 atd. Sčítání v roce 2020 se však kvůli pandemii přesunulo na rok 2021.

Sčítání v roce 2021 je stále ovlivněno pandemií, takže objemy dopravy jsou v průměru o 8 % nižší než v roce 2015.

Nejvyšší intenzita dopravy je na A3 v Kolíně nad Rýnem, mezi Kreuz Köln-Ost a Dreieck Köln-Heumar: 166 300 vozidel za den.

https://www.bast.de/DE/Presse/Mitteilun ... .live21302
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik informací k vyřešení mezery na A1 v oblasti Eifel: mezi Kelbergem (Porýní-Falc) a Blankenheimem (Severní Porýní-Vestfálsko)

web k projektu: https://www.a1-lueckenschluss.de/

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... eschlossen
https://mwvlw.rlp.de/de/presse/detail/n ... schlossen/

Plánování chybějícího spojení mezi Blankenheimem a Kelbergem bylo téměř dokončeno, když region zasáhly povodně v červenci 2021. Rozhodli se přepracovat plány odvodnění dálnice, aby byla zajištěna její odolnost proti povodním. To je nyní hotovo, plány jsou zveřejněny.

Tisková zpráva je zavádějící :idea: , protože by se mohlo zdát, že se jedná o celých 25 km dlouhých mezer. Ale není. Je to jen asi nejjižnější 10,5 km dlouhý úsek z Adenau do Kelbergu ve spolkové zemi Porýní-Falc. Jediný úsek spravovaný Porýním-Falcem. A tisková zpráva je z ministerstva dopravy z Porýní-Falc. Tato sekce je nejpokročilejší v přípravách.

Ostatní úseky jsou (stále převážně) spravovány spolkovou zemí Severní Porýní-Vestfálsko (spolu s (novou) spolkovou Autobahn GmbH). Stejné situaci čelí 6 km úsek Blankenheim - Lommersdorf. Je oznámena plánovací úprava, odvodnění má být dokončeno na podzim 2022. Poté jej musí schválit federální ministerstva, než budou moci být zveřejněny "finální"... informace k tomuto druhému úseku: https://www.a1-lueckenschluss.de/user-1 ... nkenheim-1

Lommersdorf - AS Adenau s délkou 9,4 km má informace tady: https://www.a1-lueckenschluss.de/user-1 ... mersdorf-1 . O tomto úseku se nyní nemluví.

mapa: https://www.openstreetmap.org/#map=11/50.3715/6.6035

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

20. října 2022

Parkoviště a toalety s novým konceptem osvětlení: větší bezpečnost s menší spotřebou energie
Součást celonárodní reformy dálničních odpočívek v Německu.

Obrázek

S parkovištěm a toaletami (PWC) Höllberg na A8 bylo představeno první zařízení PWC s novým konceptem osvětlení. Nový koncept si klade za cíl zvýšit bezpečnost a zároveň výrazně snížit spotřebu energie. Do konce roku by mělo být nové osvětlení instalováno celkem ve 13 systémech na jihozápadě. Zařízení PWC v Höllbergu nyní svítí jasným modrobílým světlem i v noci. Na jednu stranu to zajišťuje větší bezpečnost pro uživatele díky jasnějšímu osvětlení, na druhou stranu LED osvětlení zapojené do série spotřebuje přibližně o 50 procent méně energie než konvenční LED osvětlení, což má za následek méně emisí CO2 a také nižší spotřebu energie. odpadní teplo. To také výrazně zvyšuje životnost LED diod.

Zcela přepracovaný koncept osvětlení byl zvolen velmi vědomě i z hlediska barev. Jedná se o světlo přátelské k hmyzu, u kterého má modré osvětlení prokazatelně agresivitu snižující účinek. Systém je řízen plně automaticky čidly jasu s nočním stmíváním osvětlení.

Stephan Krenz, generální ředitel Autobahn GmbH des Bundes, a Christine Baur-Fewson, ředitelka pobočky Autobahn GmbH Southwest, představili projekt „PWC systém budoucnosti“ se zaměřením na osvětlení na dálnici A8, který zahrnuje celostátní modernizaci odpoč. oblasti

Stephan Krenz, generální ředitel Autobahn GmbH des Bundes: „Zlepšení kvality bezobslužných odpočívadel je klíčovým cílem Autobahn GmbH. Odpočinkové zóny po celé zemi mají být navrženy tak, aby byly bezpečnější, čistší, přátelštější k službám, odpočinkovější a udržitelnější. Za tímto účelem vyvíjí Autobahn GmbH des Bundes jednotné normy, které zahrnují zejména aspekty bezpečnosti a čistoty.

Christine Baur-Fewson, ředitelka Jihozápadní pobočky Autobahn GmbH: „Svým inovačním oddělením se Autobahn GmbH Southwest Branch významně podílí na celostátním vývoji „systému PWC budoucnosti“. Do poloviny roku 2023 bude komplexně modernizováno 21 parkovacích a toaletních zařízení v Bádensku-Württembersku a dvě v Porýní-Falcku. Program modernizace těchto 23 závodů zahrnuje přes 150 jednotlivých opatření s finančním objemem kolem 5 milionů eur.“

Nový koncept osvětlení je součástí rozsáhlých rekonstrukčních opatření, která Autobahn GmbH plánuje na odpočívadlech po celé zemi v příštích několika letech.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... -energie-1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Schválený návrh rozpočtu na rok 2023: nastavení kurzu k větší odolnosti veřejných financí

1. července 2022 federální kabinet schválil návrh federálního rozpočtu na rok 2023 a finanční plán do roku 2026. Předloha znamená udržitelnou a efektivní finanční politiku.

Návrh federálního rozpočtu na rok 2023 znamená konec používání výjimky z dluhového pravidla. S návrhem rozpočtu federální vláda pokračuje na cestě k normalitě ve finanční politice a specifikacích klíčových postav, o kterých federální kabinet rozhodl 16. března 2022 v náročných časech.

https://www.bundesfinanzministerium.de/ ... -2023.html

Po třech výjimečných letech s vysokými úrovněmi nového dluhu má být v rozpočtovém roce 2023 opět dodržen pravidelný úvěrový limit dluhového pravidla základního zákona. Totéž platí pro roky finančního plánu do roku 2026. Čisté výpůjčky v roce 2023 se navíc výrazně sníží ve srovnání s rokem 2022 – přibližně o 122 miliard EUR.

Pro rok 2023 se již odhadují platby úroků ve výši 29,6 miliardy EUR. To je více než sedmkrát více než v roce 2021.

Na investicích se nešetří. Budoucí investice se spíše během období finančního plánování stabilizují na rekordní úrovni kolem 52 miliard eur ročně. Spolková vláda tak vytváří podmínky pro úspěšnou transformaci německé ekonomiky na udržitelnou, klimaticky neutrální a digitální ekonomiku.

_____________________________________________________

Na rok 2023 byl schválen federální rozpočet ve výši 476 miliard eur

Plánuje se nová půjčka ve výši 45,61 miliardy eur. Čistá výpůjčka je tak v rámci dluhového stropu podle základního zákona.

Na straně příjmů nyní federální vláda plánuje daňové příjmy ve výši 358,13 miliardy eur. To je o 4,15 miliardy eur méně než vládní předloha. Důvodem je odhadovaná daňová úleva v příštím roce. To znamená, že daňové příjmy jsou 26,69 miliardy eur, tedy zhruba devět procent nad cílem pro rok 2022. Ostatní příjmy by měly být 72,55 miliardy eur, o 6,86 miliardy eur vyšší než ve vládní předloze.

Výdaje vykázané jako investice jsou výrazně vyšší než ve vládní předloze. Odhad na 71,48 miliardy eur je o 13,1 miliardy eur vyšší než původní návrh. To znamená, že na výdaje zaúčtované jako investice by mělo být k dispozici 19,94 miliardy eur nebo o 38,7 procenta více než letos.

https://www.bundestag.de/dokumente/text ... ung-918112

_____________________________________________________

Spolkovému ministerstvu pro digitální záležitosti a dopravu byl udělen pravidelně se zvyšující strop v klíčové hodnotě pro rok 2023 a roky finančního plánu do roku 2026, který se zvyšuje z 34,5 miliardy EUR v roce 2023 na 36,0 miliardy EUR v roce 2026. Finanční rámec pro dálnice je schválený na období 2021 - 2025: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... ffentlicht . Všeobecně lze říct, že ročně jde na dálnice (a hlavní silnice) asi 10 mld. €, z čeho většina je pokrytá mýtem. Finanční schéma byla sestavená a já jí opsal v tématu Autobahn GmbH. Tady jen pro zajímavost, jak si stojí tato kapitola v rámci rozpočtu.

_____________________________________________________

S více než 50 miliardami eur v obranném rozpočtu na rok 2023 a zhruba 8,4 miliardami eur ze speciálního fondu lze v nadcházejícím roce uskutečnit další důležité investice do co nejlepšího materiálu a vybavení pro Bundeswehr. Rozpočtový výbor německého Bundestagu rozhodl v noci z 10. na 11. listopadu.

https://www.bmvg.de/de/aktuelles/etat-u ... hr-5523100
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Německo“