Německo všeobecně

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Spolkové ministerstvo dopravy zveřejnilo seznam nových projektů dálnic a rozšíření dálnic s cíli jejich dokončení (k 1. 9. 2022):

https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
  • 2022-10: A44 Waldkappel - Ringgau
    2023-09: A94 Malching - Kirchham
    2023-10: A14 Tangerhütte - Lüderitz
    2024-09: A44 Ringgau - Sontra-West
    2024-12: A44 Düsseldorf/Ratingen - Velbert
    2024-12: A100 AD Neukölln - Am Treptower Park
    2024: A49 AD Ohmtal - AS Schwalmstadt
    2025-08: A44 TB Riedmühle - AD Wommen
    2025-11: A14 Osterburg - Seehausen-Nord
    2025-12: A14 Seehausen-Nord - Wittenberge
    2026-08: A26 Neu Wulmsdorf - AK HH-Hafen (A7)
    2026-09: A143 Halle-Neustadt - AD Halle-Nord
    2026-11: A94 Kirchham - Pocking (A3)
    2026-12: A21 Stolpe - Klein-Barkau
    2027-06: A14 Lüderitz - Stendal-Mitte
    2027-07: A14 Dahlenwarsleben - Wolmirstedt
    2027-07: A281 Bremen-Kattenturm - Bremen-Airport-Stadt
    2027-08: A14 Stendal-Mitte - Osterburg
    2027-08: A281 Bremen-Gröpelingen - Bremen-Seehausen
    2027-11: A14 Wittenberge - Karstädt
    2027-12: A44 Sontra-West - TB Riedmühle
    2028-05: A52 AK Essen/N - AK Essen/Gladbeck
    2028: A72 Rötha - Leipzig-Süd (A38)
    2029-05: A21 Klein Barkau - Wellseedamm
    2029-10: A39 Weyhausen - Ehra
    2029-10: A445 Werl-Nord - Hamm-Rhynern (A2)
    2029: A66 Frankfurt/Erlenbruch - Frankfurt/Bergen-Enkheim
    2030-08: A20 Bad Bramstedt(A7) - Weede
    2030-09: A33 Osnabrück/Belm - Osnabrück-N (A1)
    2030-12: A20 Westerstede(A28) - Jaderberg(A29)
    2030-12: A20 Glückstadt - Bad Bramstedt(A7)
    2031-08: A1 Kelberg - Adenau
    2031-12: A1 Lommersdorf - Blankenheim
    2031-12: A20 Drochtersen (Trog Süd) - Glückstadt
    2031-12: A98 Schwörstadt - Bad Säckingen
    2031-12: A98 Laufenberg/Albbruck - Tiengen (1. Fb)
    2032-09: A1 Adenau - Lommersdorf
    2032-12: A44 AD Lossetal - Helsa-O
    2033-12: A553 Köln-Godorf (A555) - Köln-Lind (A59)
    2034-07: A21 Neumeinersdorf - Kiel
    2034-07: A26 AK HH-Hafen - AD HH-Süderelbe
    2035-05: A40 AS Dortmund (L660) - AS Dortmund-Mitte (L672)
    2035-09: A52 AS Essen/Gladbeck - AS Gelsenkirchen/Buer-W
    2035-12: A100 Am Treptower Park - Storkower Straße
    2035: A39 Ehra - Lüneburg
    2036-12: A20 Drochtersen(A26) - LGr. NI/SH
    2038-07: A524 Duisburg-Mündelheim - Duisburg-Serm
    2038-12: A26 AK Kehdingen(A20) - Stade-Ost
    po 2041: A20 Jaderberg(A29) - Drochtersen(A26)
    2043: A46 Hemer - Menden - Wimbern - Arnsberg
    2044-05: A860 Freiburg (A5) - Freiburg-Mitte
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

pro zajímavost

V noci z neděle na pondělí (8./9. ledna) došlo ke kontaminaci dálnice A7 ve směru na Kassel "ztrátou nákladu" nákladního auta. V důsledku toho není vozovka na vzdálenost asi 60 kilometrů od křižovatky Northeim-Nord na Staufenberg-Lutterberg z důvodu nedostatečné přilnavosti vozovky sjízdná a byla uzavřena pro dopravu. Podle prvních odhadů je ztracený náklad látka podobná parafínu. Konečný výsledek analýzy pro vyšetřování látky se očekává v průběhu čtvrtka.

Obrázek

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... goettingen

Od pondělí je v provozu 15 speciálních čisticích vozů, které ulici horkou vodou a vysokým tlakem čistí. Od středečního rána se podle nových zjištění používají vylepšené čisticí procesy a čisticí přísada.
  • Úklidová opatření pokračují 24 hodin denně. V současné době se používá celkem 15 sacích zametačů s tlakem vodního paprsku až 200 barů. Kromě toho je v současné době nasazeno pět vozidel, která pracují s velmi vysokými tlaky vodního paprsku v rozmezí 1800 až 2500 barů. Práce probíhá ve třech směnách. Dosavadní náklady na čištění se pohybují v horním šestimístném rozmezí. Odhady nákladů na další proces až do dokončení úklidových prací nelze v tuto chvíli blíže vyčíslit.
Obrázek

Čistící práce probíhají od jihu k severu, ve středu večer byl po kontrole přilnavosti uvolněn první úsek z Hedemündenu do Staufenberg-Lutterberg. Rychlostní limit je zde 80 km/h.

Aktualizace k 12.1.: Dokončení úklidu je maximální prioritou. Po úspěšném měření přilnavosti je dalším průběžným cílem možnost znovu otevřít tento úsek ve čtvrtek pozdě večer.

https://www.autobahn.de/nordwest/verkeh ... schmutzung
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... goettingen
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od RedBaron »

Tak tohle z povinnýho nikdo nezaplatí...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Nakonec to není parafin, nýbrž druh kokosového oleje. Díky rozboru se vyměnila čistící látka a proces se urychlil. Původce znečištění se nenašel, ale pravděpodobně by nedostal šek k úhradě prací za znečištění. To je paralela k tomu, když "kamion sejme most s vyšším nákladem".

https://www.ffh.de/nachrichten/hessen/n ... ingen.html

ADAC to označil za něco jako černý led co se týče sjízdnosti. Nakonec bylo nasazeno 21 speciálních čistících vozidel a 60 km vozovky bylo obnoveno k jízdě.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... ng-beendet
  • Svědci hlásí podezřelou cisternu
    Podle policie cestující v osobním vozidle uvedli, že v neděli kolem 23:10 poblíž dálničního trojúhelníku Drammetal poprvé zaznamenali na vozovce "šupinaté" nečistoty. O něco později zmíněnou cisternu předjeli a následně zjistili, že silnice je zcela čistá. Policie se nyní řídí těmito tipy, které jako možného viníka označují návěs s cisternovým přívěsem velmi světlé barvy a žlutým potiskem na boku.
Bylo by logické, aby se vinník přihlásil sám, co jsem sledoval debaty. Pokud i neznaznamenal problémy, tak mu náklad někde musel chybět. Jináč řečeno, "pátrá se", seznam použitelnosti zjištěné látky není nekonečný, pokud se použil v DE, ke spolupráci byl vyzván průmysl ...

Řidič/cisterna/dopravce by se nevyhl "standardní pokutě". Především je nezbytné zabránit opakování takové události.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav vývoje realizace LNG terminálů

Energetické společnosti, organizované federální vládou, vyvíjejí sedm plovoucích terminálů LNG.

První z nich byl slavnostně otevřen v prosinci 2022. Podle plánů budou všechny funkční do konce roku 2023.

V půlce ledna byl předán do provozu druhý námořní terminál v Německu, který se používá pro příjem zkapalněného zemního plynu (LNG). Je postavený v Lubminu u Baltského moře jako součást investice energetické společnosti Deutsche ReGas. LNG přijíždějící do terminálu na tankerech je na této lodi zvané Neptun přeměněn na plynné skupenství, aby mohl být přiváděn do pobřežního potrubního systému. Kapacita terminálu je 4,5 miliardy metrů krychlových ročně. Největší část z toho, 3,6 miliardy metrů krychlových, je již dlouhodobě zavázána.

Jejich kombinovaná kapacita přesahuje 30 miliard metrů krychlových ročně. To je zhruba polovina množství, které přišlo z Ruska do Německa přes plynovod Nord Stream 1 v roce 2021, poslední rok před válkou Ruska s Ukrajinou.

Podle plánů vedení Berlína vyrostou také tři pobřežní terminály LNG. Tyto investice mohou být dokončeny nejdříve v roce 2025 nebo 2026. Na jaře, krátce po ruském útoku na Ukrajinu, se federální vláda rozhodla vybudovat LNG terminály, aby ukončila závislost Německa na dovozu ruského zemního plynu.

Německo před válkou na Ukrajině pokrývalo více než 50 procent své spotřeby zemního plynu z ruského dovozu.

Po odstavení plynovodu Nord Stream-1, který přímo spojuje Rusko s Německem na konci srpna, bylo září 2022 prvním měsícem od roku 1972, kdy do Německa nedorazil zemní plyn přímo z Ruska.

Podle údajů Federálního úřadu pro veřejné služby (Bundesnetzagentur) je ztráta ruského dovozu prozatím vyrovnána. Podle poslední páteční zprávy úřadu jsou "dodávky plynu v Německu stabilní" a "bezpečnost dodávek je stále zaručena" a úroveň naplnění zásobníků zemního plynu přesahuje 90 procent.
  • Olaf Scholz zdůraznil, že Německo úspěšně přečkává zimu i přes změny v dodávkách zemního plynu způsobené ruským útokem na Ukrajinu, takže "každý může doma zažít, že dodávky plynu nejsou poškozeny". Kancléř upozornil, že zemi nepostihuje ani ekonomická krize. Jak uvedl, lze za to děkovat kromě podpůrných programů v řádu sta miliard eur i snahám o zabezpečení dodávek energie.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Vyjma politické nastavení, zákl. statistika nákladního provozu:

Očekává se, že silniční nákladní doprava na německém silničním systému poroste, což bude vyžadovat rozšíření sítě. Podle federálního ministerstva dopravy vzrostla silniční nákladní doprava v roce 2021 o 34% a dosáhla 5,7 miliardy tun ve srovnání s 4,37 miliardami tun v roce 2019.

Aby se vypořádalo s tímto obrovským skokem v silniční nákladní dopravě, Spolkové ministerstvo dopravy vidí potřebu rozšířit silniční síť o nové silnice a mosty. Současně by bylo nutné rozšířit a posílit stávající trasy a stavby.

Pokud bude silniční nákladní doprava nadále růst, stávající síť nebude dál postačovat. To způsobí dodatečné náklady na dopravu a také větší znečištění výfukovými plyny.

Současná administrativa však zahrnuje koaliční vládu, jejíž součástí je Strana zelených, která je odolná vůči rozšiřování silniční sítě a budování nových dálničních spojů.

Téma bude předmětem dalších diskusí. Rozpočet navrhovaných prací zatím nebyl zveřejněn.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Vždy jak se objeví federální informace o nutnosti zvedat výdaje do silnic/dálnic, o čem jsem psal posledně, tak dlouho netrvá a "zelené eko organizace" něco udělají. Dlouho to opravdu netrvalo. Aktivisté Greenpeace protestovali proti výstavbě dálnic v Německu. Požadavek je jasný:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální ministerstvo dopravy aktualizovalo na svých webových stránkách oficiální mapu dálnic pro rok 2023:

https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
https://bmdv.bund.de/SharedDocs/DE/Anla ... cationFile
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Ony tem (zelenym) kolektivistum nevadi nikdy dalnice per se, ale ta individualni doprava.
Pokud by jezdily po kolejich individulni kapsle s lidmi a naproti tomu po dalnicich jen autobusy, byla by ta znacka namalována presne obracene.
NullDeVoid
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od NullDeVoid »

Oni ti zelení tam jsou taky stupidita zbraňové kvality.
Chtějí zelenou energii. OK, na tom není nic tak špatného. Ale: zavřou jaderné a otevřou uhelné. Joooo! To je zelený jak prase. :-D
Tady se přesně ukazuje, že ti, co tomu nerozumí, do toho nemají co mluvit.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Anonym »

NullDeVoid píše: 31.3.2023 12:42:43 Oni ti zelení tam jsou taky stupidita zbraňové kvality.
Chtějí zelenou energii. OK, na tom není nic tak špatného. Ale: zavřou jaderné a otevřou uhelné. Joooo! To je zelený jak prase. :-D
Tady se přesně ukazuje, že ti, co tomu nerozumí, do toho nemají co mluvit.
Němci mají tuto strategii do roku 2045:
- navýšít instalovaný výkon FVE z 65GW na 400GW až 445GW. U větru z 65GW na 160GW až 180GW
- vrazit další ohromné peníze do přenosové soustavy
- postavit si dodatečné plynovky pro případ, kdyby nesvítilo a nefoukalo, do budoucna je možné je přestavět na vodík

Všechno toto bude stát ohromné peníze, které zaplatí lidi z daní přes dotace nebo přes cenu elektřiny.
Například dnes mají Němci spotřebu 65GW, takže pokud realizují instalovaný výkon z OZE, tak často budou mít výrobu, která několikánobně převýší jejich spotřebu, což bude mít vliv i na nás.
NullDeVoid
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od NullDeVoid »

No, mají to zajímavé. „vrazit další ohromné peníze do přenosové soustavy“ OK, to jo. To potřebují.
Přijde mi, že jen chodí okolo horké kaše. Jádro, uran nebo thorium, ideálně thoriové soli. Číňani to zkouší a mají v provozu.
Ale ne prostě. Asi to dává příliš smysl.
Mít flotilu jaderných elektráren, co by pokryla <baseload> a zbytek ať je klidně vítr a slunce. Což vůbec… Německo není zrovna zemí, kde by slunce svítilo dostatečně na tohle.
Jádro prostě. Je to velmi výkonné, jde to postavit bezpečně, neemituje to skleníkové plyny, prostě ideální řešení. Jen teda…bude to drahý, protože v Evropě jsme úplně blbí a přestali jsme to stavět, takže bychom museli asi začít od 0 nebo já nevím…
Tohle je ale asi děsný OT. Mně to jen štve, že země jako Německo má tenhle totálně dementní sentiment. To samý s Königsbergem, ale to je už úplně něco jinýho.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

JE nefunguje tak, že dnes zavřu a zítra otevřu. A ta změna měla jasný důvod, na ten se nesmí zapomínat!
Proces těch, které již mají nějakou fázi nešlo ihned obnovit, na rozdíl od jiných. Mezitím jste vynechal tu pointu k válce a energetickému šoku. To, že nyní něco prodlužují neznačí, že oni nedokončí energetickou transformaci. Z tohoto pohledu je nějaké období pár let ničím. Protože přesně takový bude rozdíl. A přesně tak, je to jejich právo. Nebýt té války, tak se žádné uhlí neřešilo, ale to je zbytečné řešit co by kdyby.
Stejně tak je ale právo jiných zemí vlastnit a provozovat JE. Jsou země, kde je docela slušný teoretický výkon pro větrné elektrárny, ale všeobecní odpor k jejich výstavbě (Slovensko). A taky nejsou všude takové přírodní podmínky, jaké jsou v Rakousku, to zase k hydro.

Faktem je, že státy potřebují jak dálnice, tak železnice. Pokud chtějí v DE zesilnit nákladní dopravu na tratích, tak musejí opravdu investovat. To pomůže snížit šílené intenzity a odlehčit silniční emise. Osobní dopravu lze uchopit jináč, ale na to nedospěl čas v DE - vyjma jednotlivců co parkují u křižovatek a pokračují do práce společně.
Všechno toto bude stát ohromné peníze, které zaplatí lidi z daní přes dotace nebo přes cenu elektřiny.
Všechno co existuje je nakonec zaplaceno z daní. ;) Bohužel, levné by to bylo jen teoreticky a Rusko bylo u hranic s Německem za chvíli. Roury s navazující infra za 70 mld. USD jsou taky v čudu. Taky je někdo zaplatí. I ty nové LNG terminály atd. I ten fond na 5 let, ve výši 100 mld. €, za který se kupují zbraně a během 5 let se zvednou výdaje na obranu z 1 na 2% HDP, budou něco stát ve výsledku z těch daní. Protože to 1% se sebere odjinud. A to Německo již od 2020 dalo do průmyslu za záruky a úvěry bilion euro a dosavadní odstavování JE a výstavba třeba té větrné - to taky nebylo levné. Takhle v podstatě Německo nemusí vůbec přemýšlet. ;) Je důležité ten koncept dodržet a oni ho dodrží. Že to bude drahší, to je důsledek války a vztahů s Ruskem. Tady Německo prodělalo a někdo to nakonec zaplatí, to je pravda. Ve víru toho co ale chtějí, to jsou záměry na 50-100 let dopředu, se to v podstatě promění do té časové délky. Rozhodně se sníží závislost na surovinách odjinud, než mimo západ. To taky nebude levné. Ve výsledku se to protaví všechno i do cen za tovary a služby. Já jsem přesvědčen o tom, že oni především chrání a garantují rozvoj svojeho průmyslu a tudíž to zaplatí z velké části všichni, jenom né Němci. Ne prvních 10 let, ale další dekády se to tak rozloží. Nevim kdo jiný než oni si mohou dovolit těch prvních 10 let. Zjevně to tak je.

Energie jsou de facto nejnákladnější položka, kterou platíme automaticky. Následují telekomunikační služby - které ale více závisí na osobním výběru. A je to naprosto normální ... že se to zohlední v daních a že to bude drahé, to je takové to "aby to znovu hezky znělo pro něčí uši". Německo je dosstatečně vyspělý stát: umí zaplatit výsledek, protože ten výsledek dělají, takže všechno co je potřebné pro jeho dosažení má vždy nižší hodnotu. Proto v dlouhodobém horizontu vítězí mozek a ne ruce ačkoliv bez nich by nic neudělal v tom výsledku. Alespoň donedávna. Dnes to až tak neplatí: roboti dělají jiné roboty a ti operují a dělají další věci. Za chvíli ten lidský element bude v menšině - ale pořád tam zatím bude přítomen. Proto je člověk mimo jeskyni. Paradoxem bude daň za robota - aby bylo na život lidí. To je filosofie, k čemu bude takový život, kde se nemusí prakticky nic dělat? Ale tady ještě nejsme, i když ta představa existovala v době, kdy nebylo nic co je za posledních 100 let. :o To jen tak mimochodem. Proto se nyní zatěžovat s tím, že něco je drahé - to Němci moc dobře ví jak je co drahé. Stojí na tom. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

záběry na jízdu dálničním úsekem A7 s tunelem Elbe v Hamburgu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: DEGES hlásí, že uzavřeli smlouvu na výstavbu Weser Tunnel A281 severně od Brém. Tento projekt měl průlom již před 4 lety, ale s vlastní výstavbou se nezačalo. Weser Tunnel má být dokončen na začátku roku 2029. Poslední odhad nákladů byl 775 milionů EUR.

https://www.deges.de/aktuelles/neuigkei ... ahn-a-281/
do historie: https://www.senatspressestelle.bremen.d ... 2.c.732.de

:arrow: Výměna Schiersteinského mostu A643 přes řeku Rýn mezi Wiesbadenem a Mainzem byla dokončena po 10 letech výstavby. Nový most byl dnes slavnostně otevřen a pro provoz bude otevřen zítra. Po odstranění zbývající stavební zóny bude doprava plynulá v šesti pruzích a 100 km/h.

Na Mainzerově konci je však jeden problém:

Obrázek

Tedy Vmax = 40 km/h na konci mostu na jih prozatím. Proti dalšímu rozšiřování 2x3 existuje velká aliance. Včetně orgánů EU. Myslím, že dočasné řešení bude trvat minimálně deset let, ne-li navždy.

https://www.swr.de/swraktuell/rheinland ... z-100.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Německo je technicky v recesi. Otevřeně se mluví o tom, že druhá polovina roku bude v recesi jako celek. Nadolů jde sektor služeb, spotřeba i důvěra obchodníků a průmyslu v oživení.

Navíc, Německo čelí škrtům v rozpočtu o 31 miliard eur. (školství, zdravotnictví, veřejná doprava atd.) Politici se navzájem obviňují, protože historické škrty ve výdajích zasáhly oblasti včetně zdravotnictví, péče o děti a vzdělávání. Stalo se tak začátkem července.
  • Po deseti letech navyšování výdajů přijala německá vláda ve středu plány na snížení rozpočtu na příští rok o 30,6 miliardy eur, což se dotkne oblastí od zdravotnictví po péči o děti a veřejnou dopravu, což vyvolalo nelítostné politické bitvy uvnitř vládní koalice i napříč politickými rozdíly.

    Narůstající veřejný dluh v důsledku pandemie koronaviru a energetické krize vyvolané ruskou válkou na Ukrajině znamenaly, že drastické škrty jsou nyní nevyhnutelné, řekl ministr financí Christian Lindner. Trval na tom, že se země vrátí k přísnější fiskální politice, která respektuje ústavně zakotvenou dluhovou brzdu země, která omezuje výdaje.
Klesající daňové příjmy a údaje z minulého měsíce ukazující, že Německo upadlo do recese, Lindnerův manévrovací prostor dále omezily. Škrty se dotknou všech vládních ministerstev kromě ministerstev obrany a práce a sociálních věcí.

Škrty jsou mnohem větší než původní číslo 18 až 22 miliard eur , které dva měsíce zpátky zmínil ministr hospodářství Zelených Robert Habeck.

Vláda nicméně v příštím roce stále plánuje nový dluh ve výši 16,6 miliardy eur, což je maximální částka, která je povolena v rámci dluhové brzdy. Parlament bude požádán o schválení rozpočtu na příští rok na podzim.

_________________________________________________________

Jistotu nemají ani německé železnice. Prozatím mají jistou částku na rozvoj na další roky jen v asi 40% požadavků.
Obrana bude mít ve skutečnosti jen 2 mld. € navíc. Premiér avizoval, že zbytek na plnění cílů 2% bude doplněno Fondem ve výši 100 mld. €, který Německu zřídilo. Otázní je, z čeho bude Německo plnit 2% cíl po roce 2026 - tehdy tento fond vyschne.

Die Autobahn omezená není. Jak a jestli jsou omezené silnice na nižším samosprávním stupni jsem se prozatím nedočetl.

Rozpočet ještě nebyl definitivně schválený.

Jen doplním, že pokud se dostane opravdu Německo do recese - stáhne se sebou cca. 20 zemí na něj napojeno. Již nyní je cítit útlum exportu z mnoha zemí tam, již nyní se snižuje poptávka po zaměstnancích v některých DE strojírenských společnostech.

https://www.politico.eu/article/germany ... coalition/

O těchto plánech na snížení výdajů se mluví de facto od jara letošního roku. Začínalo to ale opravdu na částce kolem 19 mld. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Na margo výše uvedeného, rozpočet 2024 silniční výstavba :arrow:

https://dserver.bundestag.de/btd/20/078/2007800.pdf

Projekty federálních silnic začínají na straně 1949, projekty dálnic začínají na straně 2005.

Kvůli nárůstu mýtného pro nákladní vozidla vláda očekává, že se příjmy téměř zdvojnásobí (15,4 mld. EUR v roce 2024 ve srovnání s 8 mld. EUR v roce 2023, ale to bude do značné míry relevantní pouze pro rozpočet na příští rok.)
Výdaje na výstavbu dálnic (dálnice + spolkové silnice) zůstanou přibližně stejné: 11,48 mld. EUR v roce 2024 ve srovnání s 11,47 mld. EUR. € v roce 2023.
Částka vynaložená na federální silniční projekty však bude poměrně výrazně snížena (524 mil. EUR v roce 2024 oproti 975 mil. EUR v roce 2023). Tedy silnice kategorie B.
Rozpočet čistě na výstavbu dálnic se zvýší z 5,5 miliardy € v roce 2023 na 6,0 miliardy. € v roce 2024.

Projekty, které dostanou v roce 2024 největší rozpočty (kromě hamburských projektů):
* 155,5 mil. € na 8proudé rozšíření A1 mezi Köln-Niehl a Leverkusen-West (včetně nového mostu přes Rýn).
* 148 mil. € na rozšíření A1 o 6 jízdních pruhů mezi Bramsche a Lohne/Dinklage (smlouva o funkční budově, jakýsi zvláštní druh financování).
* 122,1 mil. € na novou A143 mezi Halle-Neustadt a Halle-Nord (A14)
* 110,4 mil. € na novou A14 mezi Seehausen-Nord a Wittenberge
* 104,4 mil. € na 8proudé rozšíření A40 mezi Duisburg-Homberg a Duisburg-Häfen (včetně nového mostu přes Rýn).
* 100,3 mil. € na 6proudé rozšíření A7 u Rendsburgu, kde je třeba vyměnit most přes řeku Labe.
* 95 mil. € na novou A281 mezi Brémami-Gröpelingen a Bremen-Seehausen (včetně nového tunelu pod řekou Weser).
* 80,1 mil. € na A44 mezi Sontra-West a mostem Riedmühle.
* 56,5 mil. € za rozšíření A81 o 6 jízdních pruhů mezi Böblingen-Hulb a Sindelfingen-Ost.
* 50,9 mil. € na novou A100 mezi Gradestraße a Treptower Park (měla by být dokončena koncem roku 2024).

Pro federální silnice jsou největší rozpočty na rok 2024:
* B111, obchvat Wolgastu: 33,8 mil. €
* B32, obchvat Horbu: 31,4 mil. €
* B172, obchvat Pirny: 28,1 mil. €
* B14, 6-proudové rozšíření mezi Backnang-West a Nellmersbach: 23,5 Mill. €
* B51/B481, obchvat Münsteru: 22,2 mil. €
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Dále, ...

https://www.focus.de/auto/news/dafuer-h ... 32050.html
https://www.welt.de/politik/deutschland ... obahn.html

Několik novin informuje o „propadu“, kterým je dálnice s nadzemním elektrickým vedením pro elektrické nákladní vozy (podobné vlakům).

Celkové náklady dosáhly 191 milionů EUR. Byl instalován na A1 severně od Hamburku, A5 jižně od Frankfurtu a B462 poblíž Rastattu.

Říkají, že tato technologie není proveditelná ani hospodárná, aby byla zaváděna ve velkém měřítku. Vyskytlo se mnoho technických problémů, včetně vysokého opotřebení vedení (i přes velmi nízké skutečné využití), závad v elektrickém systému a poškození systémů. Instalace na A5 je od začátku tohoto roku vypnutá a instalace na B462 je plánována na příští rok.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

na margo výše uvedeného i jiná aktualita:

E-Highway auf der A5 ist jetzt noch länger: https://www.hessenschau.de/wirtschaft/t ... t-100.html

Instalace úseku A5 byla nyní rozšířena z 5 km na 12 km. Byl dokončen v dubnu, ale do provozu byl uveden až nyní. Univerzita chce studovat, pokud delší vzdálenost umožňuje lepší nabíjení.

Die Autobahn má k tomu informativní web: https://www.autobahn.de/ehighway-elisa/ ... /faq-elisa

Testovací fáze má být dokončena do konce roku 2024.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

rozpočet 2024 - plán 30 mld. € škrtů, dle federálních výdajů ve srovnání s rokem 2023:

Spolkový ministr financí Lindner představil v Bundestagu návrh rozpočtu spolkové vlády na rok 2024. Počítá s příjmy a výdaji ve výši 445,7 miliardy eur, o téměř 31 miliard eur méně než v tomto roce. Podle předlohy by měl nový dluh v roce 2024 činit 16,6 miliardy eur. To je zhruba o 30 miliard eur méně než letos. Další mantinel od ministra: žádné zvýšení daní. To omezuje finanční možnosti.

Práce a sociální věci : 171,7 miliardy eur – o 3,3 procenta více než v roce 2023
Obrana : 51,8 miliardy eur – o 3,4 procenta více než v roce 2023
Digitální a doprava : 38,7 miliardy eur – o 8,8 procenta více než v roce 2023
Vzdělávání a výzkum : 20,3 miliardy eur – o 5,4 procenta méně než v roce 2023
Zdraví : 16,2 miliardy eur – o 33,7 procenta méně než v roce 2023
Rodina, senioři, ženy a mládež : 13,4 miliardy eur – o 1,6 procenta méně než v roce 2023
Interiér a domácnost : 12,9 miliardy eur – o 1,4 procenta méně než v roce 2023
Ekonomická spolupráce a rozvoj : 11,5 miliardy eur – o 5,3 procenta méně než v roce 2023
Ekonomika a ochrana klimatu : 11,0 miliard eur – o 24,5 procenta méně než v roce 2023
Finance : 9,7 miliardy eur – o 0,3 procenta více než v roce 2023
Bydlení, rozvoj měst a výstavba : 7,0 miliard eur – o 5,1 procenta méně než v roce 2023
Potraviny a zemědělství : 6,8 miliardy eur – o 5,8 procenta méně než v roce 2023
Ministerstvo zahraničí : 6,2 miliardy eur – o 17,7 procenta méně než v roce 2023
Spolkový kancléř a kancléř : 3,7 miliardy eur – o 4,8 procenta méně než v roce 2023
Životní prostředí, ochrana přírody, jaderná bezpečnost a ochrana spotřebitele : 2,4 miliardy eur – o 2,0 procenta méně než v roce 2023
Spravedlnost : 1,0 miliardy eur – o 1,9 procenta více než v roce 2023

https://www.swp.de/panorama/haushalt-20 ... 26201.html
https://www.tagesschau.de/inland/innenp ... r-102.html
https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... letterHtml

Německý pakt

K překonání výzev ochrany klimatu, transformace a důsledků ruského útoku na Ukrajinu, kterému naše země v současnosti čelí, je zapotřebí národního úsilí.

Mobilita budoucnosti

Pro kancléře Scholze je přechod mobility hlavním týmovým úkolem. „Dnes k vám přicházím jako přesvědčený člen tohoto týmu: Klimaticky neutrální mobilita v Německu az Německa. Pro nás jako federální vládu to znamená: Nyní vytváříme podmínky pro to, aby se Německo do roku 2045 stalo klimaticky neutrálním a zároveň zůstalo silnou průmyslovou zemí,“ vysvětlil ve svém projevu při zahájení IAA Mobilty.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/ ... aa-2221230
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

A44 mezi Dortmundem a Bochumí se v budoucnu bude jmenovat A448. To souvisí s jejich historií.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... -umbenannt
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

A1 v Hamburku: Všechno je nové

Obrázek

20. září 2023

Je to hotovo! Renovace A1 mezi Billstedtem a AK HH-Ost byla dokončena. Bylo vyfrézováno a odvezeno asi 13 000 tun asfaltu a na 105 000 m² bylo instalováno asi 10 600 tun asfaltu s otevřenými póry (OPA), vytvořeno 6 kilometrů spár, upraveno 70 šachet na úroveň a provedeno 23 kilometrů značení - to vše do šesti týdnů a za stálého provozu!

Více na: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... -alles-neu

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost VINCI získala zakázku na zřízení dobíjecích stanic pro elektromobily v Německu

• Síť ultrarychlých * dobíjecích stanic v oblastech Berlína, Hamburku a Lipska
• 12letá smlouva na získání pozemků a následná instalace a provoz 106 stanic
• Celková investice přesahující 200 milionů EUR


Německé ministerstvo pro digitál a dopravu udělilo společnosti VINCI Concessions tři smlouvy v rámci regionálního programu Deutschlandnetz na vývoj ultrarychlých nabíjecích stanic po celé zemi.

Investice spojená s těmito třemi smlouvami činí přibližně 200 milionů EUR – částečně dotovaná úřadem udělujícím koncesi – a pokrývá 828 nabíjecích míst * na 106 stanicích v oblastech Berlína, Hamburku a Lipska.

Společnost VINCI Concessions prostřednictvím eliso, její dceřiné společnosti specializující se na infrastrukturu nabíjení elektrických vozidel v Německu, bude mít za úkol získat pozemky, nainstalovat stanice a provozovat je po dobu 12 let. První z nich se má otevřít v roce 2024. Společnost VINCI Concessions bude moci čerpat z odborných znalostí společnosti VINCI Energies (Omexom) v Německu v oblasti elektroinstalací, včetně instalace nabíjecích stanic.

Tato nová smlouva urychlila rozvoj společnosti VINCI Concessions v sektoru infrastruktury elektrické mobility. Společnost VINCI Concessions již působí v Německu prostřednictvím své dceřiné společnosti VINCI Highways, předního provozovatele dálnic v zemi s pěti partnerstvími veřejného a soukromého sektoru, která přidávají více než 200 km dálnic a federálních silnic, které jsou v současné době v provozu nebo ve výstavbě.

* Jmenovitý výkon 400 kW, v současnosti nejvyšší standard pro vysokovýkonné nabíjecí stanice.

https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/pres ... 8-1745.htm
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Německo všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Němci rozbíhají kontroly hranic s Českem, budou i na dálnicích

Německo spouští dočasné stacionární kontroly na hranici s Českem ještě v pondělí večer, mimo jiné na dálnici z Prahy do Drážďan. ČTK to v pondělí řekl mluvčí spolkové policie z ředitelství v saské Pirně. Kontroly se podle policie budou týkat i železničních spojů, především pak vlaků na trase z Prahy do Drážďan.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Německo“