Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic)

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic)

Příspěvek od Diaľničiar »

Největší dálniční reforma v historii Německa a jedna z největších v rámci dopravní infrastruktury. Společnost byla založená v 09/2018 a od 1.1.2021 převzala do své kompetence dálnice od jednotlivých spolkových zemí. Nyní federální vláda prostřednictvím Die Autobahn přímo financuje, udržuje a rozvíjí dálnice bez ohledu na hranice jednotlivých států. Navíc se hodlá vystavět 1 centralizované sídlo pro řízení provozu. Sjednocení IT služeb a vůbec všech služeb a postupně norem. Objem prostředků do dálnic se zvedá a federace chce taky lépe koordinovat jednotlivé stavby, protože dominovat bude v nejbližší dekádě především modernizace a rekonstrukce.

Hlavně pro informační účely; samotné dálnice, jejich výstavba atd. budou v ostatních vláknech. Rozsahem a dalším vývojem ale nechci zanášet všeobecní vlákno.
74.png
74.png (2.99 KiB) Zobrazeno 16021 x
Die Autobahn GmbH des Bundes :arrow:

https://www.autobahn.de/

Je to velká změna za uplynulé desítky let. Centrální vláda si od toho slibuje efektivnější řízení rozvoje, efektivnější řízení administrace a zrychlení progresu staveb.

Reforma měla stát 330 mil. €, ale v 03/2021 bylo upřesněno, že bude o 110 mil. € nákladnější, protože část technických věcí stále nebylo převzato a musí je realizovat spolkové vlády. Samozřejmě, obzvláště zelení kritizují tento fakt, ale jsou to hlavně oni, kdo reformu napříč Německo zcela odmítají, čímž byla v některých státech zpomalen implementační proces.

Aby bylo jasno, tak rozpočet od roku 2020 byl stanověn na 560 mil. €. Z toho 360 mil. € na administrativní výdaje, na IT, na zaměstnance, nájomné za budovy a 200 mil. € představoval tzv. "investiční grant".

V celém reformním procesu jsou složité vztahy jako služby pro spolkové vlády. Ty jsou za nějakých podmínek, které ale Die Autobahn nepotřebuje. Většina služeb je v zadání na 2025+, další kámen úrazu byla chybějící kolektivní smlouva na federální úrovni, čímž část zaměstnanců údržby chtěla rozhodně setrvat ve spolkových státech. To vše se za chodu muselo během roku 2019 až 2020 realizovat. Médiá si samozřejmě "pochutnávají" na kauzách za desítky tis. € ve smyslu přehnaných oslav v rámci všech poboček atd.

Proto ještě i rok 2021 je tzv. "rokem přechodu" a mnoho věci realizují spolkové státy. Není pochyb, že kdekoliv jinde by taková reforma trvala dekádu a byla by násobně drahší na menší rozsah sítě, ale Němcům se nelíbí, že právě selhává jejich smysl pro plánování a realizaci. Tím pádem i samotná reforma bude stát více, než byl plán, o úsporách na ročním chodu se prozatím mlčí, o spolupráci nebo začlenění DEGES (všeobecní vlákno nebo PPP vlákno) se taky neví přesný postup a dalo by se pokračovat. Ale cíl je jasný a drvivá většina spolkových zemí neměla problém to akceptovat. K 31.12.2020 se "rozloučili" na svojich webech se sítí dálnic a několikrát během let 2018-2020 se psalo v různé úrovni států jak reforma napředuje a co to bude pro ten-který stát znamenat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes

Příspěvek od Diaľničiar »

Zákon o založení infrastrukturní společnosti pro dálnice a ostatní federální silnice :arrow:

https://www.gesetze-im-internet.de/infrgg/InfrGG.pdf

Stalo se tak v roce 2017 a následovala implementace a příprava do praxe. S doplněním v roce 2020 vznikla k 1.1.2021 federální dálniční společnost Autobahn GmbH, respektivě k tomuto datu převzala do své kompetence dosavadní federální dálnice na území jednotlivých spolkových států. Od financování přes rozvojové aktivity včetně údržby. Jednotlivé státy a obce nadále schvalují přípravné procesy, ale již to nebude tak jako doposud a sice, že se na dálnice hledělo z úrovně jednotlivých států a federální vláda se jako kdyby zbavila odpovědnosti. Vyčleňovala jen zlomek peněz potřebných pro jejich rozvoj. Federace si pomohla instituty jako DEGES a BAST, což jsou mezičlánky mezi federací a spolkovými státy; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p226451 , kde jsou všechny instituce k řízení rozvoje dálnic k nalezení.

Jde samozřejmě o složitý, komplikovaný proces. Die Autobahn převzala pod křídla všechny rozpracované projekty. Na úrovni jednání se spolkovými státy se zaručilo federální ministerstvo dopravy, že se udrží výdaje, že se udrží rozvoj. Ten obzvláště v posledních letech zesilněl jako reakce obyvatelstva na stav silnic a dálnic. Infrastruktura Německa upadla. Neodpovídá potřebám a za politickou změnou je především silný dopyt z průmyslových holdingů.

Tento zákon zasáhl i základní rámec dalších PPP projektů, to jsem vyspecifikoval v tématu k PPP: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 53#p233353 .

Cílem nové dálniční společnosti bylo, aby provozovala celou federální dálniční síť a to se prakticky stalo. Její uspořádání nekopíruje jednotlivé spolkové státy, protože některé pobočky začleňují i 3 spolkové země, na dálnice se totižto hledí více jako na "živé organizmy". Více se hledí na intenzity a rozvoj v souvislé návaznosti celé dopravy, na tunely se nehledí již jen jako na místní stavby. To stejné se týká mostů. Často tato výstavba uvázla pro náročnost a tedy i finanční problémy spolkových zemí. Ty na jednotlivé úrovni jednoduše nemají tolik peněz, aby se stačilo udržet tempo rozvoje dálniční infrastruktury v návaznosti na ekonomický vývoj. Německo se s tím odhodlalo něco udělat a tady je výsledek.

Autobahn GmbH má kromě poboček pro jednotlivé regiony i další nadřazené pobočky (3-4), v rámci nejdůležitějších regionů, kde sídlí jednotlivé segmenty jako plánování atp. Centrála je v Berlíně. Pod tuto dálniční společnost se dokázalo za to období ´17-´20 přesunout všechno a co snad ne, tak se tak děje i letos. To jsou majetky, zaměstnanci, budovy. Co se třeba lokálně nepovedlo, tak to se ještě zajišťuje letos a jednotlivé spolkové země jsou nápomocné. Původní představa některých byla, že si udrží základní kompetenci, ale o to se federální vláda postarala, aby tomu tak nebylo. Tato reforma není jen o vytvoření dálniční společnosti. Aby se to povedlo docílit, tak daňové úřady třeba nechávají od roku 2020 spolkovým vládám navíc 9,75 mld. €.

I proto dokážou nyní jednotlivé spolkové země investovat meziročně více peněz do ostatních částí v dopravě, tak jsem to zmapoval v jednotlivých regionech.

Tolik tedy prozatím k základnímu zákonu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní odpovědi na otázky, které si každý klade ...

Federální centrální vláda převzala díky Die Autobahn GmbH des Bundes (Autobahn GmbH) plánování, výstavbu, provoz, údržbu i financování dosavadní sítě asi 13 tisíc km federálních dálnic v Německu - centrálně organizovaných a regionálních. Die Autobahn je za tímto účelem založená infrastrukturní společnost a zároveň nový vyšší federální orgán. Právem se označuje tento postup jako největší reforma v historii dálnic a jedna z největších v rámci dopravních infrastruktur v Německu.

Federální vláda je v dálniční společnosti zastoupená prostřednictvím Federálního ministerstva pro dopravu a digitální infrastrukturu. Sídlo je v Berlíně, kromě toho existuje 10 základních poboček ( https://www.autobahn.de/regionen , Niederlassungen) pro celé Německo. Na podporu procesu funguje 30 stálých a 11 dočasných poboček, tedy 41 regionálních poboček (Außenstellen). K tomu slouží více než 200 skladů údržby dálnic (Autobahnmeistereien) a zařízení pro údržbu (vše převzato ze spolkových států). Na této dálniční síti se navrhlo nejméně 185 provozních servisních center, 42 center pro řízení dopravy.

Jedna z hlavních rolí Autobahn GmbH taky bude, že to bude orgán odpovědný za vyslechnutí a schvalování plánů pro rozvoj dálničních projektů. Na jednotlivé stupně řízení jsou po Německu k dispozici 4 další pobočky rovnoměrně rozvržené v rámci státu. Tím je zajištěno řízení, administrativa i provozní činnost.

Die Autobahn nebude a nesmí sama od sebe budovat nebo rekonstruovat dálnice. Je pouhým vykonavatelem v legislativním procesu. Tak jak jiní v celé schémě je podřízená zákonu o rozšiřování federální dálniční sítě. Financování je prozatím zajištěno z mýta vozidel za dálnice, ale taky prostřednictvím federálního rozpočtu. Peníze určené pro spolkové státy pro federální dálnice jdou po novém přímo do Autobahn GmbH. V budoucnosti bude mít k dispozici další peníze z federálního rozpočtu. Dálniční společnost si nesmí brát úvěry; v budoucnosti možná jen v rámci speciálních vnitřních finančních nástrojů Německa.

Autobahn GmbH se stala zaměstnavatelem prozatím 10 tisíc lidí. Plánovaný cíl je 13 tisíc.

Rok 2021 je určen jako rok implementační. Dálniční společnost funguje v praxi, převzala všechny rozpracované projekty, pokračuje v nich a úzce spolupracuje se všemi v celé hierarchii. Nabírá další zaměstnance, spolkové státy přeskupují vlastní organizace pro starostlivost o ostatní silniční infrastrukturu. Větší změny včetně úprav tempa rozvoje lze očekávat až v dalších letech. Jinak řečeno rozdrobená starostlivost a rozvoj se sjednocuje díky nové kompetenci, což má být finančně efektivnější a má se dosáhnout většího efektu vzhledem k faktu, že federální dálnice jsou opravdu nadregionálním pojmem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Takto vypadá schéma hierarchie řízení úřadů v rámci dálniční reformy dnes:
Schaubild_FBA_Organigramm.png
Schaubild_FBA_Organigramm.png (87.53 KiB) Zobrazeno 16029 x
V rámci této reformy vznikl i Federální dálniční úřad (FBA), já jsem ho uvedl i sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 51#p226451 . Tento úřad dohlédá na právní a technické aspekty u Autobahn GmbH.

Jinak řečeno, je to ta část federálního ministerstva pro dopravu a digitální infrastrukturu, která má tu kompetenci, že je nad Die Autobahn: https://www.fba.bund.de/DE/Ueber_das_FB ... _node.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Na začátku byla představa federálního ministra o tom, že se sjednotí administrativa a chod federálních dálnic, protože doposud to jsou sice federální dálnice, centrální vláda odesílala peníze těm spolkovým a tyto mohli navyšovat kapitoly a rozvíjet je, ale tím, že to fungovalo takhle decentralizovaně, tak obzvláště hraniční části měli vážný problém se ufinancovat. Reforma, která obnášela přesun budov, kompetencí, zaměstnanců od dalších úřadů, institucí a jednotlivých vlád byla a je náročná, obzvláště za plného chodu. Měla vyjít na 41 mil. €, prozatím to stálo 10x více. Německo chtělo za 3,5 roku vytvořit něco jako rakouský ASFINAG, ale Rakousko něco takové realizovalo 15 let. Navzdory všemu a veškeré kritice možná se nakonec vynaloží i s letošním rokem 1 mld. € pokud to vztáhneme na veškeré náklady včetně poradenství, právních služeb a technické výpomoci spolkových států, co ale stojí federální vládu peníze, jenomže tyto peníze zase nemusí posílat jako kdysi. Miliony navíc jdou na pronájmy budov, než se dokončí ty, které Die Autobahn potřebuje pro sebe. Takže se mezičasem totižto vyčlenilo pro Autobahn GmbH dalších 400 mil. € jakožto rezerva pro letošní rok.

Není úplně známo, jak přesně se bude pokračovat v dalším přeskupování pracovní síly (mezi státy směrem k Autobahn a směrem třeba z DEGES do Autobahn). Celá reforma ale prošla a realizuje se. Navzdory tomu, že šla politicky často proti zdi. Setkávala se s odporem u části politiků a to se přenášelo i do spolkových vlád, protože samozřejmě, končí se tam ta moc rozhodování s penězi. Tyto státy jsou ale v menšině. A tak nebo jinak, tak reforma dostala možnost uplatnění.

Její efekt se nemůže letos nijak ukázat. Nedá se ale předpokládat, že by se zrušila, když by se i vyměnila vláda. Na to se utratilo již hodně peněz a udělala hromada práce. Spíš se jen budou muset zesilnit vazby mezi federálním ministerstvem pro dopravu a digitální infrastrukturu BMVI, které zastřešuje dopravní plán 2030, úřadem pro federální dálnice FBA, který dohlédá na fungování Die Autobahn a samotná Die Autobahn musí "sehnat" ještě pár tisíc zaměstnanců tak, aby opravdu to plánování, financování a údržba probíhala již z jedné instituce.

Do té doby i stávající připravované projekty, které má na starost instituce DEGES, tak do té doby sehrává DEGES význam a projekty je nutno hledat tam. Die Autobahn je převzala spolu s dálnicemi a jednou má pohltit i DEGES, ale tam je otázní, jak se to udělá, protože DEGES má složitější strukturu sám o sobě. Právě proto je to běh na roky celé jak to je.

Když by se to srovnalo ale s jinými státy v Evropě ... kde je problém sjednotit 2 státní instituce nebo 3 státní instituce za období trvající 4 roky, tak tady toto je velký úspěch. Spíš ta úvodní částka nákladů byla silně podhodnocená. A další náklady jsou zde proto, že spolkové vlády navzdory znalosti probíhající reformy uzavírají další smlouvy v trvání mnoha let na různé služby.

Tohle vlákno slouží spíš k technickému opisu této instituce v ostatní návaznosti. Stavby jako takové budou uvedeny v ostatních témách.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Finanční plán pro období 2021 - 2025: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... ffentlicht

Doplním ještě další fakt: v tomto období se plánují stavby za celkem 29,3 mld. €, ale ještě schází zajistit 2,7 mld. €. Pravda, rok 2025 je daleko.

Letos v lednu byl dluh za nesplacené faktury (nápor ze spolkových zemí) za skoro 1 mld. €, ale situaci se povedlo do konce ledna zásadně snížit na něco kolem 0,3 mld. €. A nadále se finanční disciplina zlepšuje.

Dále, úřad VIFG ( https://www.vifg.de/de/ ) byl jako jeden z vícero zcela "pohlcen" novou společností Die Autobahn.

Napříč Německo vlivem vícero okolností některé stavby zásadně zdražují. To bude mít další dopad. Ale tady bude na řadě případná další federální vláda, která může přidat více peněz přímo z rozpočtu.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Výše jsem uvedl instituci VIFG. Ta od roku 2016 realizovala platební transkace pro celý rozpočet federálních dálnic. Zaobírala se financováním dopravní infrastruktury, z čeho plyne název. Začlenila se do Autobahn GmbH k 08/2019. V roce 2019 přeteklo přes VIFG do federální výstavby silnic asi 9,5 mld. € a jen částečně financováno mýtem, které bylo ve výšce 7,2 mld. € (nákladní vozidla), přičemž ale 1,1 mld. € jsou náklady spojené s mýtem samotným. Když se to očistí, tak v čistém to je 6,6 mld. €. To šlo na výstavbu, údržbu, provoz federálních dálnic.

Společnost DEGES, tedy Deutsche Einheit Fernstraßenplanungs- und -bau GmbH zastřešovala pro jednotlivé státy celkem 141 dálničních porjektů a 52 dalších silničních projektů. K 31.2019 zůstavalo realizovat zakázky za 21,7 mld. €.

Plánuje se, že DEGES by se mohl začlenit do Autobahn GmbH nejpozději do roku 2028.

Struktura zaměstnanců Die Autobahn má být složená z 13 tisíc lidí jak jsem již uvedl. 7000 se bude starat o činnosti přímo na dálnicích, 4000 jsou inženýři na projekty a plánování a 2000 je administra kolem. Jen na IT službách v jednotlivých státech bylo bezmála 1500 druhů služeb. Tohle enormní číslo razantně během let klesne a bude mnohem snadnější a efektivnější využívání služeb.

Všeobecně se reforma považuje za částečně naplněnou, i když není dotažená. Potýká se s problémama, ale to je dáno i nastavením: část politiků odmítá investice do dálnic jako takových, část států nechtěla tuto reformu. Federální vláda prosadila veškeré výdaje spojené s vytvořením Die Autobahn, zrušením nebo začleněním jiných administrativ.

Jak jsem uvedl, tak všechno co zahájilo DEGES tak pokračuje pod DEGES, ale další projekty dle smluv s jednotlivými státy již jsou v režii Die Autobahn. Proto se očekává i plynulý přechod z DEGES do Die Autobahn. Jde i o mzdy: jednotná mzda bez ohledu na region. Jednotný, vysoký standard kariérního růstu, široká škála benefitů. Stálo to miliony € navíc proti plánům. A samozřejmě, nakupování techniky bude pod centrálním dohledem. Bude mnohem snadnější technická výpomoc pro specializované práce, které bude možno sestavit sezónně a jednou za pár let, aby se prostřídala technika mezi pobočkama. To povede minimálně i k tlaku v soukromé sféře a sníží se ceny za nabízené práce.

Federální plán dopravní infrastruktury 2030 počítá s následujícími investicemi:
starý a nový plán
starý a nový plán
250.JPG (37.56 KiB) Zobrazeno 15945 x
Ve skutečnosti se toho moc nového nepostaví. Plánuje se rozšířit minimálně 1600 km dalších dálnic. Dnes má problém s kapacitou asi 2000 km. A plánuje se postavit asi 500-600 km dalších dálnic. Protože co je hlavní a těžiskové, to je fakt, že infrastruktura jednoduše stárne rychleji, než dosavadní plán na to reagoval a spolkové země taky nedokázali včas reagovat vlastním přičiněním. Až 70% peněz půjde do dosavadní infrastruktury. Třeba mostní program, kde dálnice hrají taky velkou roli má extra program a teprva od ex dekády. Jejich modernizace, rekonstrukce se realizuje často za plného chodu. To značí často 5-10 roční stavební práce.

Federální dopravní plán je obsáhle rozepsán zde: https://www.bmvi.de/DE/Themen/Mobilitae ... -2030.html . Je mu právě vytýkáno, že proti dosavadnímu plánu není o nic přehlednější. I nadále počítá především s nákladovou stránkou vs. přínosů a hodnotí se navíc hluk, znečištění atd.

Jediná hlavná výhoda, pro kterou se celá reforma uskutečňuje je ta, že se získá ucelený pohled na dálnice jako takové. Plní v Německu opravdu "dálkovou dopravu" a musí se na to každý dívat v tomto duchu. Je možno zvednout výdaje na novou výstavbu, ale prozatím se to nespecifikovalo, ale ty možnosti jsou: federální rozpočet, trustové fondy a více mýta. Nakonec samotné mýto jde od 2011 výhradně zpátky do silniční infrastruktury nebo silniční dopravy. Otevřené jsou pak projekty PPP na další dekádu. A zde federální ministerstvo dopravy (BMVI) připravuje toho taky více než dost, ale je těžko odhadovat co všechno se schválí.

Dle demografických prognóz a cílů populace bude příštích 30 let stagnovat. Dále se průmysl promění na 4.0 a vůbec se upraví celé schéma dopravy, kde další modernizace a rychlejší spojení bude umožněno prostřednictvím VRT. I proto není vůbec důležité pro Německo, aby tady existovalo dalších mnoho tisíc km dálnic. Jde o to, kolik JP budou mít, jaká bude propustnost na MÚK a jak na tom budou mosty, aby zmizela ta negativní nastavení, které vytvářejí limity pro účastníky provozu. Svým způsobem se tak dosáhne nad tím vším centralizovaná kontrola jak údržby, tak rozvoje. V tomto duchu je to nutno vnímat.

Další změny nebo významné kroky budu monitorovat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Die Autobahn informovala, že zvedne rozpočet pro mostní program. Respektivě požaduje to od federální vlády, na což se ale předpokládá částečná nebo úplná akceptace. Dle uveřejněné zprávy až 3 000 mostů z celkem 27 000 si vyžaduje velkou (stavební) pozornost vzhledem na jejich stav. Již dříve společnost upozornila, že dekáda do 2030 bude o zvýšeném financování na dálniční infrastrukturu, ale především do stávajících km dálnic a mostů na nich.

Aby se ten stav povedlo zlepšit, tak doposud vynakládaná částka ve výši 1 mld. € ročně na údržbu, prohlídky, zlepšení nebo nahrazení mostů je nedostatečná.

Důvodem špatného stavu mostů je fakt, že jejich výstavba byla určená i pro menší podíl lehké dopravy, o těžké ani nemluvě. Navíc velká část byla zhotovená v 50. a 60. letech 20. století, což často ani konstrukčně neodpovídá pro dnešní provoz. Výsledkem jsou tak rozsáhlá omezení pro provoz. Politické spektrum apeluje na přijetí komplexního mostního programu pro dálniční síť, aby se stav povedlo zásadně zlepšit a ne jen hasit.


Pro vládu jsou to špatné informace; ačkoliv dopravní plán na nejbližších 10 let počítá s výdajama kolem 300 mld. €, tak stav silniční, železniční, lodní a cyklistické infrastruktury je neustále se zhoršující. Jen v železniční infrastruktuře je 11 tisíc z 25 tisíc mostů ve stavu, že vyžadují stavební práce. Jsou často starší více než 100 let. Až 4% z nich je ve velmi špatném stavu a potřebují investice ve výši bezmála 7,5 mld. €. DB plánují do 2029 za 9 mld. € zcela postavit nebo zásadně vylepšit 2 tisíc mostů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálniční správce vyvíjí účinnější řízení provozu pro lepší tok provozu na dálnicích. Jak zajistí manažment koridorů, aby se řidič dostal do nejbezpečněji do cíle a zároveň se dle možností vyhl jakýmkoliv zásadním zpomalením ? Lze se na to podívat ve videu:



Dálniční správce nyní vidí provoz na celé síti, postupně sjednotí systémy a tím bude mít stále větší dosah na řízení provozu. Vybrané koridory dle intenzit samozřejmě pak bude mnohem lépe koordinovat v pracích a lépe taky dynamizovat provozní parametry, z čeho vytěží samotní řidiči jakožto uživatelé a potažmo ekonomika státu.

Více pak i zde: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... l-ans-ziel
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Jak jsem uvedl u vzniku vlákna, když jsem to tu rozepsal, tak se Die Autobahn člení na 10 základních organizačních jednotek, tzv. Niederlassungen. Pro lepší představu ještě farební mapa tohoto členění: detail: https://www.autobahn.de/fileadmin/Autob ... ternet.pdf
Karte_Die_Autobahn.svg.png
Karte_Die_Autobahn.svg.png (319.69 KiB) Zobrazeno 7840 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní pobočka Autobahn West, která se stará o asi 1600 km dálnic investuje do dálniční sítě asi 400 mil. €. Je to zvednutí rozpočtu o 60 mil. €. Celkem se bude realizovat kolem 200 stavebních projektů. Dokončit by se letos mělo 23 mostních projektů: rekonstrukce, náhrada. Zde je celkový přehled: https://www.autobahn.de/fileadmin/Autob ... m_2022.pdf

Základní pobočka Autobahn Westfalen, 1z10 v rámci společnosti, vloží v roce 2022 do své dálniční sítě 530 mil. €. Jde tedy o 25 mil. € více proti roku 2021. Tato pobočka se stará o asi 1400 km dálnic. Největší porci peněz tedy letos zhltne rozšíření na 6- pruh v délce 30 km severně u Osnabrücku. Dále dominují ještě opravy mostů a upgrade MÚK. Stavební proces ale bude celkem dle plánů probíhat na 370 projektech. Zde jsou největší:
největší stavební projekty v oblasti Westfalen
největší stavební projekty v oblasti Westfalen
04.JPG (227.29 KiB) Zobrazeno 7840 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní pobočka Ost, která se stará o asi 1500 km dálnic taky začíná pomalu svojí stavební činnost. Zima je u konce, na tahu je jaro a to je ta správná doba. Tato pobočka investuje letos do stavebních aktivit 340 mil. €. Dálnice jsou zde označované jako za v dobrém stavu, ale bude se pracovat na tom, aby to tak zůstalo. Na tomto odkazu je přehled v tabulkách co se kde bude takové větší realizovat a na kolik to vyjde peněz: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... n-ihr-netz .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Základní pobočka Autobahn Südwest, která má na starost 1050 km dálnic investuje do dálniční sítě kolem 350 mil. €. Za tyto peníze pokročí v 7 stavebních projektech a dalších 47 zahájí. Asi 175 mil. € půjde na vozovky, 50 mil. € na mosty, 20 mil. € hlavně na tunely. Na rozšíření a jiné upgrady 100 mil. €. Na odpočívky 12 mil. € ...

přehled stavebních projektů je pod hlavním textem: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... suedwesten
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Reforma v čištění WC na odpočívkách: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... -gestalten . I celkově bude snaha zásadně modernizovat odpočívky na dálniční síti. Nyní běží pilotní projekt pro WC, které de facto zanechává důležitý první dojem.

Koncept nové odpočívky 21. století: https://www.autobahn.de/pwc-anlagen/pro ... uebersicht
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

týká se celého Německa

27. října 2022

Začíná sezóna údržby dřeva – bezpečnost silničního provozu je vždy středem zájmu

Porýní (Autobahn GmbH). 1. října začala na dálnicích v Porýní sezóna péče o stromy. To znamená: Do konce února 2023 budou stromy a keře pokáceny, ořezány nebo „nasazeny na klacky“ – tedy řezány pár centimetrů nad zemí. Primárním cílem těchto opatření je zajištění bezpečnosti silničního provozu. Za tímto účelem jsou stromy a keře podél dálnic káceny tak, aby neohrožovaly dopravu. Kromě toho musí 15 odpovědných dep údržby dálnic také odstranit vegetaci ze značek a pohledových os na celkem 1200 kilometrech trasy.

Obrázek

Porosty stromů nejsou káceny svévolně

Velká technika je často využívána pro údržbu zeleně, kterou provádějí buď samy útvary údržby dálnic, nebo pověřené externí firmy. Na první pohled to vypadá, jako by se stromy kácely nahodile. Není tomu tak, jak vysvětluje Andreas Raedt, vedoucí provozu a dopravy společnosti Autobahn GmbH Rheinland: „Naši inspektoři stromů pravidelně kontrolují stav jednotlivých stromů. A teprve když strom předvídatelně již není stabilní nebo by se mohly ulomit velké větve, musí se pokácet.“ Ploché keře se naopak v případě potřeby „nasazují na hůl“, tj. odřezávají a prořezávají tak, aby akcie se mohou zotavit. „Co se zdá velmi radikální pro motoristy a obyvatele dálnic, je velmi důležitá například pro stabilitu náspů a v konečném důsledku slouží k udržitelné údržbě zelených ploch podél naší hlavní silniční sítě,“ pokračuje Andreas Raedt. Nově rašící kořeny zajišťují svahy přirozeným způsobem. Zelená plocha, která je „položena na podlahu“, navíc vyžaduje méně údržby, což v konečném důsledku také zabraňuje dopravním zácpám na dálnicích. Odpovídající nářadí totiž musí vyjíždět méně často.

Zelené řízky lze provádět pouze během dne

V této souvislosti je Autobahn GmbH Rheinland často dotazován, proč musí údržba zeleně probíhat během dne, tedy v rušných časech. Odpověď: Práce s motorovými pilami nebo kácecími bagry je možná bez nebezpečí pro zaměstnance dep údržby dálnic pouze za denního světla. „Obecně však útvary údržby dálnic dbají na to, aby svou práci zahájily ráno po opadnutí proudu dojíždějících a dokončily ji dříve, než opět začne odpolední dopravní špička,“ zdůrazňuje Andreas Raedt.

Neexistuje klasický "marketing dřeva"

Klasický marketing jako palivové dříví nebo polena se nekoná. Odřezky získané péčí o stromy se nasekají a použijí například k výrobě energie nebo k dalšímu zpracování – například na výrobu dřevotřískových desek. Malé množství však vždy zůstává na místě, aby poskytlo prostředí pro hmyz a malé tvory.

Vysoká cena – žádný zisk

Náklady na péči o stromy jsou vysoké. Často se pracuje na strmých náspech, což vyžaduje bezpečnostní opatření. Kromě toho lze zelené sečení v úzkých dopravních oblastech provádět pouze se speciálním zařízením. Dálnice bude jistě generovat příjmy z prodeje dřeva a pořezů. Ty však mohou v nejlepším případě sloužit ke snížení nákladové zátěže. Závěrem je, že Autobahn GmbH Rheinland nevytváří zisk.

fakta
  • Péče o stromy vychází ze specifikací „Zákona o ochraně přírody a krajiny“ (Spolkový zákon na ochranu přírody, BNatSchG). Kromě toho existují pravidla, která byla stanovena pro dálnici v Porýní. Tím je zajištěno zohlednění požadavků ochrany přírody a druhů.
    O zásadních opatřeních jsou na začátku údržby informována dotčená města a orgány ochrany přírody. Pokud je třeba uzavřít křižovatky například pro ošetřující personál, jsou informace zveřejňovány v médiích a lze je nalézt také na webu Rhineland Autobahn. Pokud budou obyvatelé postiženi, budou o tom přímo informováni. V případě opatření k odvrácení nebezpečí je nutné ve výjimečných případech upustit od předběžného informování.

    U velkých staveb je někdy nutné vykácet větší zelené plochy, aby se staveniště vyčistilo. V těchto případech je Autobahn GmbH Rheinland povinna provést kompenzační opatření (t.j. zalesnění), pokud možno v blízkosti stavebních prací. Pokud to z prostorových důvodů není možné, provede se kompenzační opatření jinde.
https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... r-im-fokus
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Die Autobahn vylepšuje pozici bezpečnosti zaměstnanců na silnicích. A to tím, že inovuje "vozíky". Největším nebezpečím je náraz ze zadu. Díky nárazovým "polštářům" jsou zaměstnanci lépe chránění a stejně tak řidiči, kteří nevěnují pozornost řízení ...

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... s-sicherer
a.JPG
a.JPG (153.48 KiB) Zobrazeno 3201 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Autobahn GmbH: Jasná zlepšení odsouhlasena. Odklonila se tím stávka s asi 10 tis. zaměstnanci.

09/2022

Nová kolektivní smlouva pro zaměstnance společnosti Die Autobahn GmbH des Bundes.

https://www.dbb.de/artikel/autobahn-gmb ... nbart.html
podrobněji, dosavadní tarify: https://www.oeffentlichen-dienst.de/ent ... v-autobahn.

:arrow: Ve finančním a realizačním plánu Federal Autobahn GmbH jsou na roky 2021 až 2025 plánovány investice ve výši 700 milionů eur do odpočívadel na federálních dálnicích.

Od roku 2008 bylo vytvořeno více než 17 000 nových veřejných parkovacích míst pro kamiony.

V roce 2018 zjišťoval Federal Highway Research Institute počet a využití parkovacích míst pro kamiony na odpočívadlech na dálnicích a zastávkách pro kamiony. Na tomto základě byla navržena koncepce sítě s cílovým horizontem 2030.

Vláda také oznámila, že v současné době je plánováno více než 350 expanzí a nových stavebních projektů, které mají napravit nedostatek parkovacích míst pro kamiony. Tyto projekty jsou upřednostňovány tak, aby „opatření byla realizována co nejdříve, zejména na úsecích trasy s obzvláště vysokými nároky na parkovací místa,“ píše federální vláda.

Jsou na to poskytovány i dotace, pokud je to v možnostech "do 3 km" od dálnice/MÚK k ní vedoucí: https://www.bag.bund.de/DE/Foerderprogr ... _node.html .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Pobočka Autobahn GmbH Southwest: Die Autobahn investuje přibližně 350 milionů eur do výstavby a údržby přibližně 1050 km dálnic na jihozápadě v roce 2023.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... suedwesten
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Pobočka Autobahn Westfalen plánuje na letošní rok investice ve výši 672 milionů eur

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... ionen-euro

Autobahn Westfalen hodlá letos investovat do údržby a rozšiřování své sítě rekordní částku 672 milionů eur. Po utracení 596 milionů v předchozím roce a 506 milionů v roce 2021 si opět klade vysoké cíle zlepšit výkon stávající infrastruktury v době neustále rostoucích objemů dopravy. V příštích letech bude kladen důraz na odstranění stávajících úzkých hrdel v silniční síti a především na zpevnění či vybudování nových mostů, které v průběhu let vznikají.

Peníze půjdou mimo jiné do šestiproudé expanze A1, jednoho z nejdůležitějších severojižních spojení v zemi. V současnosti probíhá paralelně přes 30 kilometrů mezi Bramsche a Lohne/Dinklage severně od Osnabrücku a na devítikilometrovém úseku jižně od Münsteru mezi Hiltrup a Ascheberg.

Další informace: https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... ionen-euro
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Před týdnem se začala oficiální spolupráce mezi společností Autobahn a armádou Bundeswehr. Die Autobahn má vymezenou působnost, prozatím (jen legislativně) v teoretické rovině zajišťuje některé základní prvky zásobování ve stavu války, ohrožení atp. Ale od 01/2023 budou specializované části Bundeswehr-u působit pro Autobahn ve smyslu poradenství; specifika konstrukcí, virtuální ochrana a dohled nad provozem, výměna informací atd. Bundeswehr převzal z hlediska působnosti dohled nad 13 tisíc km sítí dálnic a bude se snažit o utvoření multifunkčnosti dálnic, které budou i nadále sloužit ekonomickému rozvoji a logistice a stejně tak plnit obranný charakter země. Aby tomu tak bylo, tak se propojí některé inženýrské funkce, tak že se doplní; dálniční specialista pro statiku bude doplněn o experta pro realizaci dočasného přemostění nebo zesílení mostních konstrukcí pro větší zatížení. Bundeswehr zároveň vyšle na přeškolení resp. doškolení část vojáků, kteří budou mít možnost do budoucna formovat kvalitu dálniční sítě Německa.

Tento nový vztah je důsledkem vývoje v Evropě a odpovídá na nové potřeby do budoucna. V této souvislosti byla federalizace sítě usnadněním dosahu pro vojsko, které nebude muset komunikovat explicitně s každou oblastí samostatně, i když v rámci "vojenské mobility" se tak děje. A doposud pro různá cvičení ve zcela normální úrovni. Ostatně cvičení je tady síla zvyku díky základnám USA a dosavadního odzbrojovacího smýšlení, díky čemu ale Německo mohlo investovat prostředky jinam. To se nyní jeví jako zásadní překážka, protože je to slabost a ta se v konfliktech neodpouští. Lze usoudit, že vzhledem ke stavu některých mostů a jejich složitým výměnam za plného provozu do 2030 a dál se přistoupí k úpravám v režimu tak, aby nebyl narušen provoz víc, než je nezbytné a budou se mosty nad rámec plánů více zpevňovat a prodlužovat jim ještě životnost respektivě se zřejmě přistoupí k vylepšení přivadečů a exitů z dálnic, aby se případný jakýkoliv konvoj mohl snadno z dálnic dostat jinam. Nebo-li i jináč řečeno, oprašuje se desítky let zapomenutá činnost armády do civilnějších sfér, které lze využívat pro obranné účely.

Jen pro představu, průměrný přesun 3 tisíc vojáků je běžně spojen s asi 1 tisícem vojenských vozidel. Pro usnadnění plynulosti provozu se přesouvají skupinky po 40-60 vozidel. Bundeswehr a ADAC dlouhodobě upozorňují na nevyhnutnost naučit se akceptovat vojenské kolony na dálnicích. Doposud za účelem cvičení resp. přeskupováním sil na východní hranici aliance. Německo je i v tomto ohledu výslovně základní tranzitní zemí a logistickým uzlem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic

Příspěvek od Diaľničiar »

Bundeswehr zvyšuje svou připravenost. Německo je díky své geostrategické poloze centrem pro vojenské přesuny. Od účastníků silničního provozu se vyžaduje, aby byli v blízkosti vojenských kolon zvláště ostražití a obezřetní. Obyvatelstvo může vnímat více vojenských pohybů ve veřejném prostoru a to včetně těžkých tanků naložených na nákladních vozidlech. V důsledku toho by také mohlo dojít k "omezením v oblasti dopravy, protože přepravní kapacity na zemi, na vodě a ve vzduchu musí být k dispozici pro vojenské účely"; prozatím u vojenských cvičení. Je ale snaha zabránit omezením na dálniční síti (myšleno jako výluka ostatního provozu). Další podrobnosti nebude armáda z operačních důvodů komentovat.

15. ledna 2023

Die Autobahn upozorňuje, že stoupá rozsah a i velikost cvičení na území Německa. I nadále platí stejná pravidla jako doposud, ale stejně je potřeba si uvědomit, že armádní vozidla nejsou ideální pro silniční provoz. Vojenská vozidla se kvůli své velikosti a hmotnosti pohybují pomalu a mají omezenou viditelnost. Činit mezi nimi manévry předjíždění a zařazování se není rozhodně bezpečné.

Posledním, v letošním roce jedno z prvních, bylo před týdnem Dragoon Ready 23 (USA, Itálie, UK) s 2,5 tisíci vojáky. O tom, že armády musí zvednout úroveň společných cvičení (komunikace, operativní spolupráce) není pochyb, protože v opačném případě si Moskva troufne postupovat i jinam, když bude vědět, že "členité vojsko v Evropě spolupracovat neumí", ale přináší to již řadu omezení se do civilního života. Nejen ve formě proměny státních výdajů na ne-civilní sektory. :idea:

Evropská Unie má sdílené koridory: již z názvu plyne, že to jsou důležité tepny. V rámci NATO zároveň důležité armádní koridory pro přeseuny sil. Provoz po dálnicích je tedy ve stejné chvíli sdílený armádou a civilním životem. Prozatím to jde snadno, bez omezení civilní části.

Německo se snaží rozseknout kolony na 40-60 vozidel. Běžně je před nimi policejní doprovod (včetně armádní policie). Není ale na každém nájezdu. Připojit se lze i mezi vojenská vozidla, ale důležitá rada zní pak opustit tuto situaci a celkově buď objet kolonu najednou nebo se do tohoto manévru ani nepouštět, pokud to nemá být bezpečné.

Armádní vozidla mají běžně delší rozestupy právě pro uvedenou viditelnost a pomalejší možnosti reakce. Německá a americká armáda má natrénováno na DE dálnicích. Často ale nemají ostatní řidiči a vznikají zbytečné zmatky.

Pokud je některá jednotka v omezení do 100 vozidel, tak se pustí i jako jeden celek. V takovém případě si je potřeba uvědomit, že průmerná sestava o třeba 70 vozidlech, kde budou jak menší SUV a větší OT může měřit na dálnici i 10+ km. Původní začátek kolony a její konec jsou tak buď dávno pryč, nebo tak skoro nepojede. Řídí se to přes vlaječky a možné další nápisy.

Armády NATO/EU si trénují i samotný přesun mezi základnama. Takže mají za úkol přejet v nejakém rozpětí třeba 600 km. A zahrnuje to pak i stroje určené pro logistiku dílen: pro případ havárie, nefunkčnosti strojů atp. V takovém případě může dojít k většímu uzavření dálniční odpočívky pro tyto účely. Armáda trénuje, ale běžný provoz zvykne zcela upadnout do kolon. Na běžném 3- pruhu jsou najednou jen 2- pruhy, kdy 3. je značně omezený a je to bariéra i pro NAD; v rámci dlouhých mnoha-set km trasách se zabírají cíleným způsobem konkrétní ČSPH, což je omezí na hodiny a to přetěžuje další odpočívky/ČSPH atd.

Pokud by nastala situace, ve které bude potřeba zamezit kolapsu provozu, pak by samozřejmě policie zabránila nebo zásadně omezila jízdu po vybraných silničních trasách v některých uzlech tak, aby k žádným kolonám nedošlo a nebyl omezen tranzit.

Bez přestávek se ale dlouhá trasa překonat nedá. Jednak z důvodu nezbytných technických kontrol větších strojů a jednak se jim musí doplnit PHM. To se neděje přímo u stojanů, že by k nim dorazil OT, nýbrž přes cisterny.

Pokud není zabráněno předjíždět vojenskou kolonu (jakkoliv mechanicky posledním vozidlem doprovodu), pak to je povoleno. Platí ale pravidlo, že se nedoporučuje řadit se mezi vozidla v koloně.

V rámci přivaděčů a klasických hlavních silnic rychlost kolony prudce klesá a předjíždění často není povoleno. Poloměr otáčení velkých trailerů a záběr toho co mají na sobě naloženo plus fakt, že je to upevněno řetězi, které mají nějaké max. pnutí jednoduše nepouští. Nemluvě o tom, že často zaberou celou 1+1 silnici. Tak těžkou techniku je priorita převážet po železnici, ale vzhledem k bezpečností situaci v Evropě se již ukazuje armádní technika i na silnicích. Více to lze pozorovat na východě; Pobaltí, Polsko, Rumunsko, ale taky zde v DE, v Itálii, Španělsku a běžně i v Řecku.

Na transporty v rámci cvičení je upozorňováno ve všech dopravních servisech a je dobré se uvedeným dobám vyhnout těmto trasám.

______________________________________________

Německo i v běžném civilním režimě umí omezovat "ostatní" provoz, aby umožnilo co nejrychlejší nasazení záchranných složek. U jakékoliv situace; nehoda v průmyslném areálu, povodňová situace atd. U transportů vojenských kolon k takovým omezením prozatím nedošlo.

Správce dálnic se snaží zvednout úroveň informování a chování se řidičů s cílem zamezit zbytečným nehodám a ještě větším kongescím z toho plynoucích. Jakmile se to nepovede, tak lze usoudit, že dojde k omezení účastníků v daných trasách a budou nuceni jezdit jinudy, tedy čelit kolonám pro způsobené výluky v některých dobách.

______________________________________________
  • Německo je smluvně vázáno jako jeden z mála členů k vícero závazků. Lze to ukotvit tak, že Německo podporuje své spojenecké síly. To je zakotveno v aliančním závazku NATO. Tedy nejen pro svojí armádu, ale i pro spojence. To zahrnuje:

    * Doprava personálu a materiálu
    * Plánování a koordinace tras pochodů
    * Feldjägerova podpora (při zajištění a doprovodu pochodových kolon)
    * Poskytování pohonných hmot, jakož i odpočívadel a ubytování
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic)

Příspěvek od Diaľničiar »

Modernizace telekomunikační sítě podél 13 tis. km sítě dálnic. Dohoda mezi Die Autobahn a Telekomem. Zkvalitní se signál, dostupnost, stabilita a samotný internet 5G. Jak na dálnicích, tak na odpočívkách.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... e-autobahn
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Die Autobahn GmbH des Bundes (správce federálních dálnic)

Příspěvek od Diaľničiar »

Naše zpráva o udržitelnosti pro rok 2022

Chceme ve společnosti vytvořit nové klima a ekologické povědomí. S naší první zprávou o udržitelnosti za rok 2022 bychom rádi zdůraznili naše vlastní nároky, představili důležité projekty a úspěchy a zajistili transparentnost. Vycházíme tak z nových požadavků na výkaznictví směrnice Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), která staví zprávu o udržitelnosti na stejnou úroveň jako finanční zprávu.

https://www.autobahn.de/die-autobahn/ak ... er-staus-2
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Německo“