Právě je 16.8.2018 2:01:59




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 555 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další
 Slovensko všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 167
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Úžasný web. ŘSD by se mohlo inspirovat :)


27.11.2017 14:39:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 797
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Martin96 píše:
Úžasný web. ŘSD by se mohlo inspirovat :)


Ale to není nic pro ŘSD... Tenhle web nepatří NDS. Stačí si dole vlevo rozkliknout poslední záložku... :twisted: :lol:
Je to ekonomická neziskovka: (http://www.ineko.sk/)

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


28.11.2017 16:05:22
Profil
 

Příspěvky: 167
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Já vím, ale i tak si myslím, že kdyby na podobném základu byla i mapová aplikace ŘSD, tak by to bylo daleko přehlednější. :)


30.11.2017 13:49:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
NDS v roce 2017 odevzdala 3 úseky v délce 27,5 km :arrow:

viewforum.php?f=218

*v článku jsou informace i o zahájených stavbách do procesu výstavby a o aktuálních soutěžích na další

Ovšem v roce 2018 to bude pravdepodobně 0 km, vůbec prvně v historii NDS. Ale to není žádná tragédie vzhledem k náročnosti stávajících úseků ve výstavbě pro jejich technickou obtížnost realizace a finanční náročnosti.

A ještě článek k čerpání peněz z Operačního programu Integrovaná Infraštruktúra (2017 - 2023) jak čerpání tak zakontrahování peněz: viewtopic.php?f=218&t=6197 .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.1.2018 0:25:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 150
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Je to 25 let od rozdeleni .
A tak jsem uvazoval proc slovaci nevybudovali primou cestu z Bratislavy do Kosic .
Je to kvůli " Bati a jeho D1" nebo Bratislava nemá rada vychodnary ?


27.1.2018 18:22:02
Profil
 

Příspěvky: 2455
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Je to proto, že D1 je vedena tak, aby obsloužila více významných cílů. Přímá dálnice do Košic by toho obsloužila míň (stačí se podívat do mapy), D1 by byla stejně potřeba a na stavbu obou Slovensko nemá. Přímé spojení sice v plánech je, ale jako hodně dlouhodobá záležitost.


27.1.2018 23:38:28
Profil
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Ministerstvo dopravy vylepšilo web stránku: http://www.mindop.sk/

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.2.2018 22:18:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Ministerstvo dopravy a NDS připravují 5 dálničních tendrů za skoro 1 mld. €, které se letos mají začít tendrovat.

viewtopic.php?f=218&t=6218

R2 Mýtna - Lovinobaňa, 11,4 km (tendr má být vyhlášen již tento měsíc)
R2 Kriváň - Mýtna 10,5 km
R2 Košice, Šaca - Košické Olšany 21,25 km (jen ten bude zaplacený z EU fondů)
R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou 14,1 km (1/2 profil)
D1 rozšíření + D1/D4 MÚK 3,5 km

v tendrování již jsou:

R4 Prešov, severní obchvat, I. úsek, 4,3 km
R3 Tvrdošín - Nižná (1/2 profil) 4,4 km, zde se již mohou předkládat cenové nabídky

Do jednotlivých vláken to nedávám, tam až pak když se soutěže rozběhnou. :idea:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.2.2018 11:45:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3449
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
No, kdyby se na té R2 podařilo rozestavět celých 57 km, to by byla opravdu bomba ! To by cestu z Košic přes Lučenec, Žiar do Bratislavy přes Nitru úžasně zrychlilo... :kladivo:


4.2.2018 23:14:34
Profil
Autor

Příspěvky: 8336
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Dají se někde nalézt soutěžní dokumentace na jednotlivé soutěže na zhotovitele? Mám na mysli něco obdobného jako je náš profil zadavatele https://www.tenderarena.cz/profil/detai ... ikator=RSD

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


26.2.2018 21:38:08
Profil
Autor

Příspěvky: 4175
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Na stránce Úradu pre verejné obstarávanie:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nia/138594


26.2.2018 21:49:45
Profil
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Mapa dálniční sítě SR:

https://www.ndsas.sk/uploads/media/4136 ... 6c6f0.jpeg

Slovenskí králi asfaltu a betónu vyrástli v Doprastave :arrow:

https://www.aktuality.sk/clanok/561552/ ... oprastave/

*Článok je súčasťou série textov k 25. výročiu samostatnosti Slovenska.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


4.3.2018 22:05:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Rozhovor s ministrem dopravy ve státní TV: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/13004/148546#3932 (debata trvající 1h)

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


5.3.2018 19:42:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
STAVEBNÍCTVO STÁLE RASTIE, ALE PRIPOMÍNA SA OPATRNOSŤ (odbornější článek)

26.02.2018

Slovenský stavebný trh vzrastie o 4,4 %. V tomto roku sa bude viac dariť pozemnému staviteľstvu. Kapacity stavebných spoločností sú vyťažené na rekordných 93 %. Vyplýva to z Kvartálnej analýzy slovenského stavebníctva Q3/2017, ktorú spoločnosť CEEC Research realizovala s kľúčovými predstaviteľmi vybraných stavebných, projektových, ako aj developerských spoločností. Nie všetko je však idylické – nedostatok zamestnancov napríklad núti riaditeľov odmietať 17 % zákaziek.

... Stavebné spoločnosti dosiahli najvyššie vyťaženie kapacít od roku 2010. V priemere sú stavebné spoločnosti vyťažené na 93 %. Veľké spoločnosti majú svoje kapacity vyťažené ešte o jeden percentný bod viac. ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.3.2018 21:05:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
ETAPIZÁCIA VÝSTAVBY DIAĽNIČNÝCH TUNELOV – MINULOSŤ A SÚČASNOSŤ (odbornější článek + fotky)

Aj po dvoch desaťročiach modernej tunelovej výstavby na Slovensku je etapizácia výstavby diaľničných tunelov stále aktuálnou témou – najmä vzhľadom na vysokú nákladovú náročnosť tunelovej výstavby. Etapizácia predstavuje stratégiu, pri ktorej sa vybuduje jedna z dvoch tunelových rúr, ktorá slúži dovtedy, kým sa intenzita dopravy nepriblíži kapacite jednej rúry a netreba vybudovať druhú rúru.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


18.3.2018 21:33:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Na Slovensku došlo k výměně vlády, prozatím se nehlasovalo o její důvěře v NR SR, ale ministr dopravy zůstává stejný a vláda hodlá plnit předešlé programové vyhlášení. Výměna je částečně personální včetně pozice premiéra, ale obsazení stranami je nezměněné. K výměně došlo po největších občanských protestech od ´89 jakožto reakce na mnoho nevyšetřených hlavně ekonomických kauz s propojením na vrcholní politiku. http://www.tvnoviny.sk/domace/1911985_n ... vyhlasenie

Priority v oblasti výstavby silnic a dálnic další období: viewtopic.php?f=218&t=6255 .

Celkové priority v dopravě a výstavbě: https://nasadoprava.sk/minister-dopravy ... tej-praci/

Dále, jeden rozhovor s odborníkem, že výstavbu dálniční sítě nezpomalují investice do nich: https://nasadoprava.sk/ondrej-matej-hla ... ok-penazi/ .

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


23.3.2018 22:34:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 167
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Vláda už důvěru dostala. Chtělo by to ale nějak více hnout s tím postupem výstavby, tímto tempem budou rádi, že dostaví výhledovou síť D+R do konce století...


26.3.2018 23:49:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3449
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Martine, to se snadněji řekne než udělá. Jaký postup pro urychlení bys navrhoval ? A jaký "urychlovací" postup by jsi navrhoval pro ČR ?


27.3.2018 0:20:42
Profil
 

Příspěvky: 43
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Vím, že jsem nebyl dotazován, ale jeden návrh je docela nasnadě. Nahradit oba Andreje Adolfínou. Oh, wait...


27.3.2018 0:37:04
Profil
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Letos se do provozu neodevzdá žádný nový dálniční km, ale NDS se snaží rozběhnout více soutěží: viewtopic.php?f=218&t=6268 .

Tady pak skutečný stav k D1 a tedy i ten fakt, že programové vyhlášení je jen zkopírované a tam uvedený rok 2020 se neaktualizoval na skutečný termín: https://nasadoprava.sk/dialnica-d1-medz ... roku-2026/ . Více méně ale jen zopakovaní stavu za poslední období.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


2.4.2018 22:04:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10854
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Slovensko kromě výstavby mimořádně obtížných úseků dálniční sítě, které se potýkají s problémami zlepšuje přípravní dokumentace, procesy EIA a postupuje se rychleji i do nového tendrování. Zde alespoň dle zdrojů z NDS přehled základního, co určí co se bude stavět v dalších letech:

V současnosti se tendruje pro výstavbu:

• R3 Tvrdošín – Nižná (4,4 km, proces zahájen v roce 2017)
• R4 Prešov, severný obchvat, 1. etapa (4,3 km, proces zahájen v roce 2017)
• R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce (13,5 km, proces zahájen v 02/2018)

Pro letošní rok se ještě plánují tendrovat do výstavby 4 úseky:

• R2 Kriváň – Mýtna ve 2.Q
• D1 Bratislava – Triblavina (3,5 km),
• R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (21,25 km),
• R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou s tunelom Soroška (14,1 km)

Předprojektová a projektová příprava; vyhlášení v 1.Q 2018:

• D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, privádzač
• R1 Ružomberok Juh – križovatka I/18 (napojenie na D1)
• R2 Zacharovce – Bátka
• R2 Bátka – Figa

Předprojektová a projektová příprava; plánované vyhlášení ve 2.Q 2018:

• R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
• R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ
• R7 Holice – Dolný Bar
• R7 Dolný Bar – Nové Zámky
• R8 Nitra, križovatka R2

Aktuálně se staví nebo jsou podepsané smlouvy pro výstavbu na více než stovce km dálnic a rychlostních silnic. Polovinu délky tvoří soukromý PPP na D4/R7, který se ale stále řádně nestaví pro vícero problémů. Stát pak sám staví hlavně úseky na D1, kde ale vzhledem k jejich náročnosti (mnoho tunelů a mostů) není jejich výstavba jednoduchá a provází jí vícero problémů, takže se posouvají i termíny pro dokončení.

Výstavba je založená na podpoře z evropských fondů. Stále není vyřešeno z čeho se bude financovat výstavba dálniční sítě po roce 2020. NDS proto více spolupracuje s MF SR, EU a komisí JASPERS.

V období 11/2016 jsem tady uvedl Aktuální stav rozestavěnosti dálniční sítě na Slovensku ... odevzdalo se jen několik málo úseků a jen minimum je nově ve výstavbě a i to je tam uvedené, tedy více to aktualizovat nebudu, tam je to poměrně přehledné.

Co dodat :?: Nebudu ospěvovat náročnost úseků. Po technické stránce jsou to obtížné úseky. Ale za to si stát může sám, protože je odkládal a teď to všechno zůstalo najednou. Vyspělá země si musí poradit, takže se to staví a financuje (z obou programovacích období EU) atd. Všeobecně ale několik pohledů jinak. Za poslední roky byla velká nestabilita v oblasti dopravy: vícero ministrů za sebou v krátkém období, vícero ředitelů NDS, nedávno obměna vlády a tedy na 1 měsíc zastavení mnoha procesů. Stále probíhá záměr spojení NDS a SSC, stále není dořešeno reální financování rozvoje dálniční sítě. Stále to závisí od politického rozhodnutí. Součet prostředků z výběrů silničních daní, daní z minerálních olejů, DPH z prodeje PHM, mýtní příjmy, dálniční nálepky atd. je daleko nad částkou 1 mld. €, ale navzdory tomu všemu se tyto peníze ztrácejí v rozpočtu všeho a všech. Více to ale rozebírat nejdu a pro nedostatek času nebudu ani kopírovat závěrečný posudek na SK silnice I. třídy, jejich stav a rozvoj. Převážně je to negativní hodnocení a opakování minulých let, jen s horšími čísly.

Z hlediska skutečného možného financování další výstavby to bude muset vyřešit nová vláda sestavená z nových voleb. Stávající modely vlád (v rámci protestů v ulicích) totiž nehledají skutečné cesty k nalezení prostředků a nemají zájem o další takové reformy. I celkově jsou tady 2 tendence 3-koalice: 1. je snižování deficitu a 2. jsou sociální výdaje nebo snížení daní tak aby to obyvatelstvo pocítilo a je tady příliš mnoho problémů na to, aby se našla položka ze státního rozpočtu ve větší míře pro opravy silnic nebo systematické financování nové výstavby dálniční sítě. Bude to maximálně politické rozhodnutí navýšení prostředků na obnovy koberců dle nějakého výběru a možná garance nalezení peněz pro roky 2019/2020 pro reálné zahájení úseků, které se teprve půjdou tendrovat a nezbydou pro ně stávající EU fondy. Nic víc se momentálně očekávat nedá. Pokračuje i typické informování co kdy bude v roce za delší dobu: třeba slib 2026 pro D3, 2027 pro rozšířenou D1 u Bratislavy, 2040 pro R2 atd., tedy hodně daleké termíny bez skutečné přípravy, aktualizací dokumentací, posouzení EIA a hlavně bez zajištění financování těchto slibů odhadem za 18 mld. €.

Ale z hlediska toho co ve výstavbě je a co se plánuje jsem to dopsal pro lepší představu do dalších let i v této formě přípravy projektů a dalšího tendrování. Je paradox, když vypracování dokumentací, EIA a tendrování do výstavby trvá dekádu. A výstavba pak další roky. V tomto ohledu je pak špatné, když se za kdysi desítky milionů korun ledacos připravilo a dnes za € se dokumentace musejí nanovo vypracovat a aktualizovat. Tak se Slovensko okrádá o veliké peníze, pro ale nereálnost postupu NDS vůči ministerstvu dopravy, od kterého jsou jednotlivé úseky závislé z hlediska jejich výstavby. A za tím je politika a rozdílnost obsazenosti jednotlivých dalších důležitých postů a ministerstev; financí nebo RR, investice EU fondů atd. Není to an blok jako v Polsku, kde se stanovila priorita pro dálniční síť a tomu se všechny dílky podřizují nebo model Maďarska a jedné agentury pro infrastrukturu a je jedno zda dálniční nebo silniční nebo železniční a pouze dopravní segmenty jsou pak rozdělené což je po vzoru modelu Irska. Je to svým způsobem přemrhaná šance (od roku 2004 respektivě 2002) pro jednak další tříštění činností státních orgánů a enormních finančních prostředků, které se již nebudou opakovat.

Zázraky se očekávat nedají na žádném z budovaných úseků, který je v problémech. Zůstává doufat v to, že úsek s tunelem Višňové se nedostane do finančních problémů a celkově že se to co se staví nebo je ve fázi před zahájením plné výstavby již nebude komplikovat. Protože to co se tendruje a projektově připravuje nyní nepostačuje pro ucelení tahů a spojení západu s východem a tak se to nestane ani do roku 2025. Respektivě si troufám říct, že ještě dojde k válce o (dnes Korbeľka vs. Donovaly), protože k tomu to směruje. A je jedno jestli tam bude model PPP nebo vládní výdaje, bude to za ceny kolem 1 mld. € a jakýkoliv tendr nebo PPP tendr bude trvat 1 a více let a výstavba další dlouhé roky. A musela by být plynulá a hladká, takže se dostáváme spíš k roku 2028 nebo až 2030, kdy bude souvislý 4-pruh na území Slovenska mezi 2 největšími městy. Do té doby ale dopravně skolabuje část R1 Trnava - Sereď, co se bude muset rovněž vyřešit. A k tomu dalších 90 silničních obchvatů po celé zemi ... v situaci, kdy nová vláda za 1-2 roky dostane do daru 1600 km zdevastovaných silnic I. třídy a mnoho mostů na nich. Opravdu není co závidět a ten projektový deficit a celková legislativní příprava, otřesný stav soudnictví, kdy i stát má problém prosadit výstavbu jednoduše neumožní naplnit jakékoliv sliby o urychlené výstavbě, pokud to bude v rovině stávající demokracie, médií a eko-spolků v politice v napojení na pozemkové lobby skupiny atd, které žijí z té přípravy a tak moc jí komplikují, až se pomalu ani nedá budovat. Proto termíny nemají na Slovensku žádný smysl jak je tomu jinde ve světě kde se uvede začátek a posune o pár let, ale ne o celá desetiletí a kde když se uvede datum zprovoznění se sankční pokutou za nenaplnění za každý den/měsíc ... a proto si nikdo ani s termíny těžkou hlavu nedělá a to se rovněž jen tak nezmění.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.4.2018 19:17:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 8336
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Pěkné fotky z provozu i výstavby
http://www.dialnica.info/

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


16.4.2018 23:29:35
Profil
Autor

Příspěvky: 8336
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Kdo na Slovensku vydává SP na dálnice? resp. kde najdu jeho úřední desku?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


18.7.2018 21:13:49
Profil
 

Příspěvky: 364
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
myslim, ze to je ministerstvo dopravy, aspon podla tohto pdf k D4 http://www.moderneobce2.sk.helium.names ... ica-d4.pdf

_________________
Nové slovenské značenie v pripomienkovom konani 05-2018


20.7.2018 21:50:12
Profil
 

Příspěvky: 2
Příspěvek Re: Slovensko všeobecně
Minuly měsíc jsem jel po SK trasu z Púchov a přes Žilinu do Popradu po silnici 18 a překvapilo me jake ma parametry i trasa dale na levocu je vetsinou vcetne obchvatu.
Nevite kdy se silnice stavela,ptz pokud vim tak napriklad trasa d1 kolem L.Mikulase je v provozu z 80.let
Co ma projeto tak to neni vyjimka,slovaci maji hodne "jednicek" sirokych,druha vec ze jsou vetsinou velmi rozbite.kdyz srovnam s nasima silnicema kde nemame pomalu zadne krajnice.


14.8.2018 9:41:05
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 555 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz