R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
pri Pohraniciach sa zacina stavat odpocivadlo
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Nevíš jak dlouho trvala příprava od záměru po zahájení realizace? Stavbu připravuje celou koncesionář, nebo co je zač ta Granvia?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Tato odpočívka je na základě aktualizované Koncepce rozmístnění odpočívek na D/R s aktualizací v roce 2013, což je takový 1. námět. S přípravou se začalo v roce 2015, konečné stanovisko EIA a další studie a povolení jsou vydávané od roku 2016. Výstavba byla plánovaná pro rok 2017 a plná funkčnost je rok 2018.
Granvia projekt realizuje. Granvia je operátor úseku R1, kde odpočívka bude a jedná se tudíž o koncesionáře. Projekt realizuje koncesionář na základě koncesní smlouvy se státem. Realizace odpočívky je v souladu s plánem budování dle již zmíněné koncepce; se Strategickým plánem rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2020.
Kdo je Granvia se dá dočíst hned v úvodním příspěvku tématu.
Granvia projekt realizuje. Granvia je operátor úseku R1, kde odpočívka bude a jedná se tudíž o koncesionáře. Projekt realizuje koncesionář na základě koncesní smlouvy se státem. Realizace odpočívky je v souladu s plánem budování dle již zmíněné koncepce; se Strategickým plánem rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2020.
Kdo je Granvia se dá dočíst hned v úvodním příspěvku tématu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Na R1 otvorili novú diaľničnú križovatku, odľahčí okraj Nitry
https://nasadoprava.sk/na-r1-otvorili-n ... raj-nitry/
*Lehota se napojila na R1
https://nasadoprava.sk/na-r1-otvorili-n ... raj-nitry/
*Lehota se napojila na R1
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
R1 se podepsala pod pokles nezaměstnanosti i růst cestovního ruchu
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6251
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=218&t=6251
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
pred rokom zacali prace na prijazdovej a vyjazdovej rampe k odpocivadlu od smeru Zlate Moravce-Nitra, trvalo to asi dva mesiace, po zime sa toto iste spravilo smerom NR-ZM.
odvtedy prace postupuju pomalsie, takmer vobec. aktualne sa pracuje na strane ZM-NR, je tam zhrnuta ornica a v niektorych castiach vyhlbene pozdlzne asi pol metrove jamy (asi archeologicke vykopavky)
odvtedy prace postupuju pomalsie, takmer vobec. aktualne sa pracuje na strane ZM-NR, je tam zhrnuta ornica a v niektorych castiach vyhlbene pozdlzne asi pol metrove jamy (asi archeologicke vykopavky)
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Jak to dopadlo s přivaděčem Nitra - Selenec, bude někdy či už je definitivně u ledu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
trochu pozdě, ale odpovím:
https://www.nitra.sk/Files/ShowFile/57440 pro doplnění pro ostatní, EIA: http://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/de ... ac-selenec
https://www.nitra.sk/Files/ShowFile/57440 pro doplnění pro ostatní, EIA: http://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/de ... ac-selenec
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
fotografia je starsia, aktualne uz funguje aj vyjazd k obci Lehota/Nitra-Kynek
https://www.openstreetmap.org/#map=17/48.31443/18.00788
tento rok sa vobec nehybe praca na odpocivadlach pri Pohraniciach, je to skoda.
https://www.openstreetmap.org/#map=17/48.31443/18.00788
tento rok sa vobec nehybe praca na odpocivadlach pri Pohraniciach, je to skoda.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Taka zaujimavost, na prvom obrazku za kilometrovnikom je strom a pod nim bolo niekolko hniezd so sršnami. Pri budovani cesty v tom case mali stavbari s nimi nemale problemy
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Obyvatelstvo Nitry a blízké okolí se stěžovalo na zvýšený hluk z R1 kolem nich. Když se R1 odevzdala do provozu, tak bylo všechno v pořádku. Mezičasem se ale razantně zvýšil podíl dopravy a tak se v roce 2019 realizovalo další měření a tato již zjišťují, že stávající situace překračuje povolené normy. Občané žádají PHS. Granvia přinese návrhy na vyřešení situace. To na margo informací: https://mynitra.sme.sk/c/22262181/nove- ... ml?ref=trz .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Granvia chystá plán opatrení na zníženie hluku z R1 Pribina
https://mynitra.sme.sk/c/22315717/granv ... ml?ref=tit
https://mynitra.sme.sk/c/22315717/granv ... ml?ref=tit
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Vi se jak je to s přenosem rizika v tomto případě? Tj. kdo bude dodatecne PHO platit, zda stát nebo Koncesionar? U nás na D4 je tato situace rizikem Koncesionare a diskuse kolem toho samozřejmě byly...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Projekt nepočítal s takovou intenzitou a Granvia proto zrealizuje první opatření do konce tohoto roku. Pak proběhnou další měření a pokud to bude nutné, tak se přidají další opatření. Je příliš brzo bavit se o profinancování, protože technických možností je vícero.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
25.9.2017: pri Pohraniciach sa zacina stavat odpocivadlo
10.9.2018: pred rokom zacali prace na prijazdovej a vyjazdovej rampe k odpocivadlu od smeru Zlate Moravce-Nitra, trvalo to asi dva mesiace, po zime sa toto iste spravilo smerom NR-ZM.
odvtedy prace postupuju pomalsie, takmer vobec. aktualne sa pracuje na strane ZM-NR, je tam zhrnuta ornica a v niektorych castiach vyhlbene pozdlzne asi pol metrove jamy (asi archeologicke vykopavky)
25.7.2019: tento rok sa vobec nehybe praca na odpocivadlach pri Pohraniciach, je to skoda.
23.8.2020: opat sa pracuje na odpocivadlach, je tam kopec techniky, mozno to uz spravia na hotovo.
10.9.2018: pred rokom zacali prace na prijazdovej a vyjazdovej rampe k odpocivadlu od smeru Zlate Moravce-Nitra, trvalo to asi dva mesiace, po zime sa toto iste spravilo smerom NR-ZM.
odvtedy prace postupuju pomalsie, takmer vobec. aktualne sa pracuje na strane ZM-NR, je tam zhrnuta ornica a v niektorych castiach vyhlbene pozdlzne asi pol metrove jamy (asi archeologicke vykopavky)
25.7.2019: tento rok sa vobec nehybe praca na odpocivadlach pri Pohraniciach, je to skoda.
23.8.2020: opat sa pracuje na odpocivadlach, je tam kopec techniky, mozno to uz spravia na hotovo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
VINCI Concessions upgradoval stránky a Pr1binu lze vyhledat na mapě a pak si nakliknout informace. Není jich moc, je to spíš pro zajímavost. Tento dálniční tah tvoří 1,3% délky koncesních dálnic v rámci VINCI aneb Slovensko jako stát 7% podíl na státech, ve kterých má VINCI koncesní dálnice.
https://www.vinci-concessions.com/infra ... r1-pr1bina
https://www.vinci-concessions.com/infra ... r1-pr1bina
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.6.2021 16:23:13, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
doplnění novinek od posledních informací
Modernizace osvětlení na LED:
https://www.facebook.com/23535676648183 ... 068952354/
https://www.facebook.com/23535676648183 ... 895880904/
Modernizace křižovatky Bánoš v BB (stavební činnost):
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6766481834
Modernizace osvětlení na LED:
https://www.facebook.com/23535676648183 ... 068952354/
https://www.facebook.com/23535676648183 ... 895880904/
Modernizace křižovatky Bánoš v BB (stavební činnost):
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6766481834
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Celou tému jsem prošel, aktualizoval jsem úvodní příspěvek a taky několik odkazů v příspěvcích, ale zároveň jsem 10 vlastních příspěvků odstranil pro již 0 informační hodnotu a dnes již i zcela zbytečnou.
https://www.pr1bina.sk/sk ) má již několik měsíců vynovený obsah a vzhledem k tomu, že se zvykne upravit, tak jen ve zkratce shrnu:
Nová odpočívka u obce Pohranice: Rýchlostná cesta R1 bude bohatšia o ďalšie odpočívadlo. Kedy sa ho dočkáme ?
https://www.startstop.sk/doprava-nehody ... o-dockame/ (z 02/2021)
EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -rychlostn
Pro připomenutí o projektu PPP: https://www.pr1bina.sk/sk/koncesia-a-pr ... informacie
Možná, že v budoucnu bude podepsaný dodatek pro společnost Granvia na výstavbu dalších úseků na R1, ať na západním (směr Bratislava) nebo východním prodloužení (směr Ružomberok) ... je to již dávněji, co ta možnost byla a společností i akceptována a vzhledem na ekonomické okolnosti si lze představit ledacos; Horehronie má dostať novú štvorprúdovku .
Letos v 10/2021 uplyne 10 let provozu větší části tohoto PPP projektu.
Lze konstatovat, že tento projekt si na sebe vydělal. Byl to reálně opodstatněný projekt z hlediska ekonomiky (dopravně opodstatněný atd.), proto taky získal úvěr z evropské finanční instituce. Není to zbytečný projekt ve smyslu nízských intenzit, ba právě naopak. V dobách recese a ekonomické krize, která zasáhla západní civilizaci se povedlo postavit na SK poměry veledílo za krátký čas. Zároveň to umožnilo vyčerpat peníze z EU fondů určené na tento tah na ostatní dopravní projekty. Můžeme se bavit o tom, že stát za to zaplatí velkou sumu peněz, ale taky se bavme o realitě a sice, že Slovensko neumí z vlastních zdrojů budovat silniční infrastrukturu. I před vstupem do EU to bylo založeno především na zdrojích z úvěrů a na deficit státního rozpočtu, po vstupu to stojí na EU fondech. Kdyby-coby jsou hezké slova a představy, ale faktem je, že tento region se propojil a to až do středního Slovenska, čímž se povedlo do celého regionu přitáhnout další investory. A právě tato ucelená investice zvyšuje intenzity i dál na východ, co nutí stát postupovat ve výstavbě R2 dál od Zvolena. Jde to totiž mnohem snadněji, než přes nejhornatější úseky státu, kde ostatně ty stavební náklady jsou vysoké a to až tak, že právě tohle bylo u této finanční krize rozhodující, proč tam ten kapitál pro výstavbu jednoduše nebylo možné naplnit v takovém časovém období, jak si vláda namýšlela. Jiná věc je, že ty úseky na D1 dodnes v těchto pohořích nestojí aneb se jejich výstavba vleče dlouhé roky. Ekonomika přinesla ale státu více peněz, než činí splátky za tento projekt, ze kterého těží celý region a několik krajských měst. Jde o kvalitní projekt, který byl za celý postup oceněn, jde o živý projekt: opravy, rekonstrukce, informační kampaň, kvalitní (a nejen výstavba) údržba a i refinancování původního úvěru, co přineslo úspory na splátkách. Dalších 20 let následuje ... stát má přesně to, co je ve smlouvě a cestující veřejnost má již více, nemluvě o nadaci, která přispívá a nemusela by. Samotná Banská Bystrica pak získala kvalitní upgrade silnic I. třídy, který by patrně nikdy nedostala. Taky to předurčuje další rozvoj dopravních osí. Za které již bojuje vícero regionů, politických uskupení, měst a to nelze přehlížet. To se poměrně snadno přehlíží z "bohatých regionů státu", které dnes taky těží z dalšího PPP projektu (D4/R7). A to je ten paradox. Nedá se přitom říct, že by ta nejnáročnější část neměla zdroje: má je, má na to vícero fondů EU, ze kterých se hlavně v Žilinskom kraji ty dálnice staví. (i když na část s tunelem Višňové plánovala jak Dzurindova vláda tak i ta Ficova PPP, které ale nevyšlo).
Projekt vyvolává otázky do dalších možných stavebních prací, ať už rozšiřování nebo další křižovatky, přivaděče. O tom zase jindy. Nemyslím si ovšem, že větší stavební zásahy se budou realizovat; nebylo by to finančně pro stát zajímavé. Stát by spíš měl zajistit zvětšení možností v této geografické oblasti, co se týče druhů/počtu D/R. Prodloužit R7, postavit několik obchvatů atd. Ale o tom zase jinde.
Web Pri1bina (
Nová odpočívka u obce Pohranice: Rýchlostná cesta R1 bude bohatšia o ďalšie odpočívadlo. Kedy sa ho dočkáme ?
https://www.startstop.sk/doprava-nehody ... o-dockame/ (z 02/2021)
EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -rychlostn
Pro připomenutí o projektu PPP: https://www.pr1bina.sk/sk/koncesia-a-pr ... informacie
Možná, že v budoucnu bude podepsaný dodatek pro společnost Granvia na výstavbu dalších úseků na R1, ať na západním (směr Bratislava) nebo východním prodloužení (směr Ružomberok) ... je to již dávněji, co ta možnost byla a společností i akceptována a vzhledem na ekonomické okolnosti si lze představit ledacos; Horehronie má dostať novú štvorprúdovku .
Letos v 10/2021 uplyne 10 let provozu větší části tohoto PPP projektu.
Lze konstatovat, že tento projekt si na sebe vydělal. Byl to reálně opodstatněný projekt z hlediska ekonomiky (dopravně opodstatněný atd.), proto taky získal úvěr z evropské finanční instituce. Není to zbytečný projekt ve smyslu nízských intenzit, ba právě naopak. V dobách recese a ekonomické krize, která zasáhla západní civilizaci se povedlo postavit na SK poměry veledílo za krátký čas. Zároveň to umožnilo vyčerpat peníze z EU fondů určené na tento tah na ostatní dopravní projekty. Můžeme se bavit o tom, že stát za to zaplatí velkou sumu peněz, ale taky se bavme o realitě a sice, že Slovensko neumí z vlastních zdrojů budovat silniční infrastrukturu. I před vstupem do EU to bylo založeno především na zdrojích z úvěrů a na deficit státního rozpočtu, po vstupu to stojí na EU fondech. Kdyby-coby jsou hezké slova a představy, ale faktem je, že tento region se propojil a to až do středního Slovenska, čímž se povedlo do celého regionu přitáhnout další investory. A právě tato ucelená investice zvyšuje intenzity i dál na východ, co nutí stát postupovat ve výstavbě R2 dál od Zvolena. Jde to totiž mnohem snadněji, než přes nejhornatější úseky státu, kde ostatně ty stavební náklady jsou vysoké a to až tak, že právě tohle bylo u této finanční krize rozhodující, proč tam ten kapitál pro výstavbu jednoduše nebylo možné naplnit v takovém časovém období, jak si vláda namýšlela. Jiná věc je, že ty úseky na D1 dodnes v těchto pohořích nestojí aneb se jejich výstavba vleče dlouhé roky. Ekonomika přinesla ale státu více peněz, než činí splátky za tento projekt, ze kterého těží celý region a několik krajských měst. Jde o kvalitní projekt, který byl za celý postup oceněn, jde o živý projekt: opravy, rekonstrukce, informační kampaň, kvalitní (a nejen výstavba) údržba a i refinancování původního úvěru, co přineslo úspory na splátkách. Dalších 20 let následuje ... stát má přesně to, co je ve smlouvě a cestující veřejnost má již více, nemluvě o nadaci, která přispívá a nemusela by. Samotná Banská Bystrica pak získala kvalitní upgrade silnic I. třídy, který by patrně nikdy nedostala. Taky to předurčuje další rozvoj dopravních osí. Za které již bojuje vícero regionů, politických uskupení, měst a to nelze přehlížet. To se poměrně snadno přehlíží z "bohatých regionů státu", které dnes taky těží z dalšího PPP projektu (D4/R7). A to je ten paradox. Nedá se přitom říct, že by ta nejnáročnější část neměla zdroje: má je, má na to vícero fondů EU, ze kterých se hlavně v Žilinskom kraji ty dálnice staví. (i když na část s tunelem Višňové plánovala jak Dzurindova vláda tak i ta Ficova PPP, které ale nevyšlo).
Projekt vyvolává otázky do dalších možných stavebních prací, ať už rozšiřování nebo další křižovatky, přivaděče. O tom zase jindy. Nemyslím si ovšem, že větší stavební zásahy se budou realizovat; nebylo by to finančně pro stát zajímavé. Stát by spíš měl zajistit zvětšení možností v této geografické oblasti, co se týče druhů/počtu D/R. Prodloužit R7, postavit několik obchvatů atd. Ale o tom zase jinde.
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
5.6.2021: odpocivadla su takmer dokoncene, aspon to tak vyzera z cesty. cerpacie stanice sa zatial nepostavili, ale bude tam dostatocne mnozstvo parkovacich miest a detske ihriska.Rio13zm píše:25.9.2017: pri Pohraniciach sa zacina stavat odpocivadlo
10.9.2018: pred rokom zacali prace na prijazdovej a vyjazdovej rampe k odpocivadlu od smeru Zlate Moravce-Nitra, trvalo to asi dva mesiace, po zime sa toto iste spravilo smerom NR-ZM.
odvtedy prace postupuju pomalsie, takmer vobec. aktualne sa pracuje na strane ZM-NR, je tam zhrnuta ornica a v niektorych castiach vyhlbene pozdlzne asi pol metrove jamy (asi archeologicke vykopavky)
25.7.2019: tento rok sa vobec nehybe praca na odpocivadlach pri Pohraniciach, je to skoda.
23.8.2020: opat sa pracuje na odpocivadlach, je tam kopec techniky, mozno to uz spravia na hotovo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
Nebezpečný sjezd z R1 v Nitre se tak brzo nepřestaví. Cílem je okružní křižovatka, ale není ani projekt. Než se tak postaví, tak si to vyžádá dlouhou dobu ...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7166
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7166