R1 - 4 úseky; 1. projekt PPP na Slovensku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Výstavba R1 jde rychle dopředu:
*v 06/2010 zde pracovalo na 52 km již 2.700 lidí
*rovněž zde bylo téměř 700 stavebních strojů a stejně tak i dopravních prostředků
*celkem je zde zapojených již přes 100 dodavatelů
*dohání se mírný skluz pro dlouhé deště z minulého období
*práce výrazně pokročili na mnoha desítkách objektů: mosty, oporné zdi a další silničné objekty
*rovněž se výrazně pokračuje v zemních pracích a začala i výstavba silniční kanalizace
*v 06/2010 zde pracovalo na 52 km již 2.700 lidí
*rovněž zde bylo téměř 700 stavebních strojů a stejně tak i dopravních prostředků
*celkem je zde zapojených již přes 100 dodavatelů
*dohání se mírný skluz pro dlouhé deště z minulého období
*práce výrazně pokročili na mnoha desítkách objektů: mosty, oporné zdi a další silničné objekty
*rovněž se výrazně pokračuje v zemních pracích a začala i výstavba silniční kanalizace
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Nová vláda toto PPP plně respektuje. Časem (až se fin. trhy stabilizují) chce ale dohodou dosáhnout zlevnění - konkrétně snížit splátky.
To by neměl být problém, protože tak je i smlouva nastavená.
To by neměl být problém, protože tak je i smlouva nastavená.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Novinky - postup výstavby na jednom z úseků
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=2346
*v článku naleznete informaci, co pak se to dovezlo v 80 kamionech ze Španělska
Tenhle týden byl na stavbě podpredseda parlamentu R. Fico s exministrem dopravy (dnes poslancem parlamentu) Ľ. Vážnym. Snažili se o poslaneckou kontrolu, i když na to neměli právomoc, společnost Granvia jim vyhověla. Fico zářil spokojeností a říkal, že tohle je nyní jedna z největších staveb na Slovensku.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=2346
*v článku naleznete informaci, co pak se to dovezlo v 80 kamionech ze Španělska
Tenhle týden byl na stavbě podpredseda parlamentu R. Fico s exministrem dopravy (dnes poslancem parlamentu) Ľ. Vážnym. Snažili se o poslaneckou kontrolu, i když na to neměli právomoc, společnost Granvia jim vyhověla. Fico zářil spokojeností a říkal, že tohle je nyní jedna z největších staveb na Slovensku.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.6.2021 16:07:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Dobrý den vespolek. V úterý jsem jel trasu Nitra - Zvolen. Novostavba R1 - PR1B1NA je kromě úseku Hronský Benadik - - Čaradice stále "ve výstavbě". Podle stavu, který byl vidět ze staré silnice je pro provoz vše hotové včetně vodorovného DZ. V provozu to mělo být od září. Neznáte někdo nový termín zprovoznění?
Druhý dotaz. Jak je vymyšleno finální napojení R1 od Zvolena a silnice č 50 směr Handlová, Starý Hrozenkov v oblasti Žiaru nad Hronom? Momentálně se musí využít severní MUK, sjet na 1/65 a pak po 1/50 přes Žiar n/H.
Děkuji.
Druhý dotaz. Jak je vymyšleno finální napojení R1 od Zvolena a silnice č 50 směr Handlová, Starý Hrozenkov v oblasti Žiaru nad Hronom? Momentálně se musí využít severní MUK, sjet na 1/65 a pak po 1/50 přes Žiar n/H.
Děkuji.
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
V budoucnu by I/50 měla být napojena přes nový obchvat Žiaru a MÚK s R1 - asi takto:apimen píše:Jak je vymyšleno finální napojení R1 od Zvolena a silnice č 50 směr Handlová, Starý Hrozenkov v oblasti Žiaru nad Hronom? Momentálně se musí využít severní MUK, sjet na 1/65 a pak po 1/50 přes Žiar n/H.
Děkuji.
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Děkuji, je pravda, že zárodky budoucí možné MUK v daném prostoru na R1 jsou. Mmch si nedovedu představit, že by se v Česku při výstavbě D/R ten obchvat a MUK nepostavili rovnou.
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Já ano. Třeba Český Těšín ... R48 hotová a I/11 až později, ale to nebude ten správný případ, tam se to stavělo časově vesměs společně.
Daleko lepší je je I/34 České Budějovice - Lišov, tam je postavenná část MÚK s D3 (či I/3) včetně mostu, a stále tam už 12 let nic napojeného není...
Daleko lepší je je I/34 České Budějovice - Lišov, tam je postavenná část MÚK s D3 (či I/3) včetně mostu, a stále tam už 12 let nic napojeného není...
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Anebo asi nikdy nevyužitá MÚK Tučapy dálnic D1 a D47
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Předávání vázne "jen" na papírech. Koncesionář nepřipravil vše co dle smlouvy měl dostatečně včas a stát logicky trvá na dodržení smlouvy - koncesionář bude za pozdní zprovoznění penalizován.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Otevirani je naplanovano na 26.10.2011, no konecne, takze pokud mate cestu po teto trase tak ji zkuste prelozit po tomto termine, at si uzijete pohodlneho a rychleho cestovani, dost bylo uz nervu...
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
kolik tedy ssz/eurovia zaplati to penale ze nedodrzeni terminu?
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
tak to penale je asi nemusi trapit, viz cisla:
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5377110 ... u-jednotku
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5377110 ... u-jednotku
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Penale se platit nebude, protoze na nej koncesni smlouva nepamatovala jedinym "trestem" pro ne tak jsou pokracene platby za dostupnost kdy 3-4 tydny stala silnice nevyuzita a tudiz stat neplatil za provoz.
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
JPP. Pokud by jste chtěl, tak si tu smlouvu můžete přečíst, je celá na webu slovenské vlády a sepsaná dle smluvního standardu SOPC 4, který samozřejmě s kompenzacemi za nezprovoznění počítá. Část je však tak jak jste napsal. Neběží platby za dostupnost a v nich je samozřejmě i úhrada značných částí investic a finančních nákladů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Za 2,5 měsíce projelo mezi Nitrou a Zlatými Moravcemi již 1.000.000 aut. Odhad byl na intenzity 5-7 tisíc za 24h, realita je 12.000 za 24h.
To je jedna informace, která přešla každým významím médiem na Slovensku.
Další informace: strana Smer-SD zneužila ve své kampani logo registrované koncesionářem.
Logo Pr1bina bylo do 24h smazané. Zavádějící je i fakt, že to nebyly 2 roky výstavby ale o nějaký ten měsíc navíc.
To je jedna informace, která přešla každým významím médiem na Slovensku.
Další informace: strana Smer-SD zneužila ve své kampani logo registrované koncesionářem.
Logo Pr1bina bylo do 24h smazané. Zavádějící je i fakt, že to nebyly 2 roky výstavby ale o nějaký ten měsíc navíc.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Pokud lze za "JPP" povazovat generalniho reditele sekce silnicni dopravy a pozemnich komunikaci a investicnich projektu ministersva dopravy SR Milína Kaňuščáka, tak opravdu JPP.martini píše:JPP
Dal jsem si praci a nasel vynatek z textu:
"Celkovo je na tomto úseku 527 objektov a technicky je odovzdaných 99 objektov, 289 objektov začalo technické odovzdanie, ostatné ešte nezačali technické odovzdanie," povedal Kaňuščák. Tento proces je podľa neho mimo dosahu ministerstva, keďže za jeho realizáciu zodpovedá koncesionár.
Napriek týmto skutočnostiam však štát nemôže spoločnosť sankcionovať, keďže koncesná zmluva to neumožňuje. "Koncesná zmluva nepozná takéto sankcie alebo penále," konštatoval Kaňuščák. Potvrdil však, že ohlásený termín dokončenia, ktorým je koniec októbra tohto roku, je reálny.
viz napr. http://spravy.pravda.sk/papiere-k-r1-za ... nomika_p01 a jinde ve slovenskem tisku
No flame. At je to tak nebo tak, jiste je ze zadne sankce nejsou uplatnovane.
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
To je otázka zprovoznění a dokončení (kolaudace). Konsesionář je obvykle placen od data zprovoznění 95% částí platby. Pokud však nebude do určitého data rychlostní cesta zkolaudována, tak opět na to smlouva určitě pamatuje, to je základ. Nevím co pan ředitel četl nebo ne a co překroutili novináři.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
jedna již historická fotečka z výstavby ..
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Středisko správy a údržby Selenec; Granvia Operation
Jedno z největších (co do rozsahu poskytovaných služeb) a nejmodernějších středisk na Slovensku (nejen) pro údržbu vzniklo v Selenci. Selenec je nyní centrem pro: CRD (centrum řízení dopravy pro 3 úseky R1) s kompletním zázemím (hlavní budova, garáže, dílny, čerpací stanice, místo pro posypový materiál a jeho výrobu atd.), dále zde je situoávna taky hasičská stanice, oddělení dálniční policie, krizové centrum. V CRD je 15 meteostanic z celého 46 km dlouhého úseku, 34 kamer, 14 snímačů dopravy, které nejen monitorují intenzity, ale třeba i přetížení vozidel. V zimním období je zde k dispozici 8 ks nákladních vozidel MAN, 6 sypačů a 2 cisterny. Na vozovku se sype jen sůl a solanka, žádný inertní posypový materiál.
Zdroj fotek a informací: Granvia Operation, Vinci Concessions
Jedno z největších (co do rozsahu poskytovaných služeb) a nejmodernějších středisk na Slovensku (nejen) pro údržbu vzniklo v Selenci. Selenec je nyní centrem pro: CRD (centrum řízení dopravy pro 3 úseky R1) s kompletním zázemím (hlavní budova, garáže, dílny, čerpací stanice, místo pro posypový materiál a jeho výrobu atd.), dále zde je situoávna taky hasičská stanice, oddělení dálniční policie, krizové centrum. V CRD je 15 meteostanic z celého 46 km dlouhého úseku, 34 kamer, 14 snímačů dopravy, které nejen monitorují intenzity, ale třeba i přetížení vozidel. V zimním období je zde k dispozici 8 ks nákladních vozidel MAN, 6 sypačů a 2 cisterny. Na vozovku se sype jen sůl a solanka, žádný inertní posypový materiál.
Zdroj fotek a informací: Granvia Operation, Vinci Concessions
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Pohled na celý objekt SSÚR Selenec
Ještě doplním později přesnější informace o HaZZ, prozatím je zde formálně objekt HaZZ již odevzdán do provozu, ovšem hasiči a technika se sem přesunuli z Nitry a z kraje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R1 (úseky v balíku PPP č. 2)
Pohled na "mozek", tedy CRD Selenec