Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Úsek Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
I/66 (R1) Banská Bystrica – Slovenská Ľupča
Byl vyhlášen tendr na I. etapu v délce asi 3 km: viewtopic.php?p=272044#p272044
Délka: 8,1 km (7,3 km)
Začátek výstavby: 2023/2024
Ukončení výstavby: 2026
Zhotovitel:
Státní expertíza: 146 mil. € (odhad na I. etapu zní asi 90 mil. €)
Vysoutěžená cena:
ÚHP posuzuje vícero alternativ pro tento úsek, pokud nastane změna, tak jí zapracuju do tohoto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p247363 .
Byl vyhlášen tendr na I. etapu v délce asi 3 km: viewtopic.php?p=272044#p272044
Délka: 8,1 km (7,3 km)
Začátek výstavby: 2023/2024
Ukončení výstavby: 2026
Zhotovitel:
Státní expertíza: 146 mil. € (odhad na I. etapu zní asi 90 mil. €)
Vysoutěžená cena:
ÚHP posuzuje vícero alternativ pro tento úsek, pokud nastane změna, tak jí zapracuju do tohoto příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p247363 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.4.2023 15:04:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
Tady byl záměr ex vlády, která navrhovala přidat dodatek pro koncesionáře soukromé R1, aby postavila i následující úsek od BB na sever. Granvia se tehdy vyjádřila, že by s tím problém neměla.
Horehronie má dostať novú štvorprúdovku
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... horehroni/
Horehronie má dostať novú štvorprúdovku
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... horehroni/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
EIA: Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... nska-lupca
NDS plánovala tento úsek tendrovat v roce 2022
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7282
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... nska-lupca
NDS plánovala tento úsek tendrovat v roce 2022
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7282
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
Ačkoliv NDS plánovala tento úsek tendrovat již v příštím roce, tak ÚHP při MF SR se na tento úsek podíval a konstatoval, že jeho realizace nebude celospolečensky přínosná. Proto se posuzují "další alternativy" ... mj. zkrácení trasy nebo další upgrady atd.
Hodnota za peniaze projektu, Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, 11/2021
https://www.mfsr.sk/files/archiv/56/dop ... 211117.pdf Více ke stručnému porozumění je v článku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7304 .
Hodnota za peniaze projektu, Rýchlostná cesta R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, 11/2021
https://www.mfsr.sk/files/archiv/56/dop ... 211117.pdf Více ke stručnému porozumění je v článku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7304 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
V lidské řeči jde o to, že než se vyjasní kudy doopravdy má vést S-J spojnice státu v rámci centrální dopravní osi, tak je snaha postavit maximálně úsek po Šalkovú, tedy asi 3 km R1 tedy po uzel R1 x III/2427. Dál se uvažuje s několika variantama, které mají vyřešit nevyhovující technický stav most(ů) a zlepsit kapacity tahu. Dál se uvažuje s nějakou alternativou přeložky I/66. Tím se nevylučuje pokračování R1 dál.
Kritickým místem a nyní i argumentem, proč realizovat tento úsek R1 je kastastrofální stav mostu přes železnici (66-079), který má již omezení co do zatížení. Jde o velkou překážku v dopravě, protože celkové uzatvoření, které si tento most bude vyžadovat bude značit značné obcházky z regionu Horehronie do Banské Bystrice, v rozsahu 100 až 130 km. To bude mít za následek značné hospodářské škody: narušení zásobování atd. Nemluvě o narušení dodavatelského řetězce pro velké závody v okolí a zdaleka nejde jen o Železárny v Podbrezovej.
Uvidíme, co přinese další vývoj.
Kritickým místem a nyní i argumentem, proč realizovat tento úsek R1 je kastastrofální stav mostu přes železnici (66-079), který má již omezení co do zatížení. Jde o velkou překážku v dopravě, protože celkové uzatvoření, které si tento most bude vyžadovat bude značit značné obcházky z regionu Horehronie do Banské Bystrice, v rozsahu 100 až 130 km. To bude mít za následek značné hospodářské škody: narušení zásobování atd. Nemluvě o narušení dodavatelského řetězce pro velké závody v okolí a zdaleka nejde jen o Železárny v Podbrezovej.
Uvidíme, co přinese další vývoj.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
EIA na tento projekt je v rozhodnutí již platná.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
Rýchlostná cesta R1 bude predĺžená po Slovenskú Ľupču
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... nsku-lupcu
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) finalizuje projekt predĺženia rýchlostnej cesty R1 po Slovenskú Ľupču, a ešte tento rok plánuje spustiť verejné obstarávanie na dodávateľa stavby.
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... nsku-lupcu
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) finalizuje projekt predĺženia rýchlostnej cesty R1 po Slovenskú Ľupču, a ešte tento rok plánuje spustiť verejné obstarávanie na dodávateľa stavby.
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
Každý kus / kousek / rychlostní silnice je zlatý !!!
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
Tak ano, on to bude kousek, protože to bude 1. etapa. Ta další je v nedohlednu, protože záleží od priorit v trasování R1/R3. Ta 1. etapa bude dlouhá 3 km. A postaví se hlavně pro havarijní stav mostního objektu na stávající trase. Tato 1. etapa má zajištěné financování ze státního rozpočtu. Zhotovitel se má vybrat v polovině 2023.
https://www.aktuality.sk/clanok/Gr5Gd91 ... sku-lupcu/
https://www.aktuality.sk/clanok/Gr5Gd91 ... sku-lupcu/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
toto video jednoduše opisuje reálné plány; na druhou stranu vláda nemá důvěru v parlamentě a bude záležet i od politických procesů (kterých je mnoho), jak se bude co dál vyvíjet, ale tady to je připraveno do záměru soutěžit a vyhlásit vítěze ... upřednostnila se nová výstavba s novým mostem pro špatný stav stávající trasy bez možnosti relevantní rekonstrukce, ale jak napsal kot, každý kousek je k dobru; Ján Nosko byl a i nadále je primátorem města BB (nyní již 3. období), proto tam je to logo, bylo to promo video k volbám ale doplněno o důležité persony pro rozvoj infrastruktury
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
Jak je to s tou vládou ? Bude rekonstrukce nebo rovnou nové volby ? Oboje je na dlouhé lokty a politici se budou starat hlavně o "sebe" a ne o práci...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
To je otázka, na kterou neznám odpověď, že kdo a jak bude vládnout. Prozatím jde všechno ze setrvačnosti. A NDS jde již od začátku jako kdyby tady ani nebyla řádná vláda, co se týče výsledků. Může to být ještě horší? Ani ne. Jednoduše nebude znát rozdíl.
Vedení NDS se stejně vyměnilo, za chodu řádné vlády, tak co. (jen to je občas "dočasné vedení atp.)
Vedení NDS se stejně vyměnilo, za chodu řádné vlády, tak co. (jen to je občas "dočasné vedení atp.)
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
NDS vyhlásila tendr na úsek R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča, I. etapa
viewtopic.php?t=7657
https://sita.sk/nasadoprava/dialniciari ... li-tender/
NDS si představuje ideální scenář vývoje situace a sice, že se do prvního pololetí povede mít dost přihlášených, ve druhé polovině to vyhodnotit a uzavřít smlouvu a tedy do jara 2024 připravovat a na jaro již zahájit velké stavební práce. Kéž by tomu tak bylo, ...
Odhad 90 mil. € značí, že za 1 km je cena na 29 mil. €. A to jde o úsek, kde není tunel.
viewtopic.php?t=7657
https://sita.sk/nasadoprava/dialniciari ... li-tender/
NDS si představuje ideální scenář vývoje situace a sice, že se do prvního pololetí povede mít dost přihlášených, ve druhé polovině to vyhodnotit a uzavřít smlouvu a tedy do jara 2024 připravovat a na jaro již zahájit velké stavební práce. Kéž by tomu tak bylo, ...
Odhad 90 mil. € značí, že za 1 km je cena na 29 mil. €. A to jde o úsek, kde není tunel.
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (alternativy tendru)
Plán je to skvělý ! Uvidíme co přinese realizace...
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
podané nabídky: díky lolo
1. Doprastav + Metrostav 86 777 231€
2. Eurovia + SMS 96 392 753€
3. SKANSKA 97 172 500 €
4. PORR 102 378 708€
5. Strabag 107 270 332€
6. Vahostav 111 998 572€
1. Doprastav + Metrostav 86 777 231€
2. Eurovia + SMS 96 392 753€
3. SKANSKA 97 172 500 €
4. PORR 102 378 708€
5. Strabag 107 270 332€
6. Vahostav 111 998 572€
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Metrostav tedy fakt jede . Nejen v ČR. Tedy pod různými názvy...
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 3.8.2023 14:16:04
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Měl jsem tu čest po tomto úseku teď každý den jezdit a určitě má smysl ho stavět. Co mi akorát není jasné je to, jakým způsobem povedou dopravu v průběhu výstavby. Objíždět není kudy, ani pro osobáky, natož pro nákladní dopravu... A stavět za provozu si v tomto případě neumím prostorově moc představit.
Mimochodem teda zlaté ŘSD se svou aplikací a se svými letáčky, na webu NDS se dočtu kulové.
Mimochodem teda zlaté ŘSD se svou aplikací a se svými letáčky, na webu NDS se dočtu kulové.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Národní dálniční společnost nepodepíše smlouvu s Doprastavem a Metrostavem na prodloužení rychlostní silnice z Banské Bystrice. Dálničáři o tom informovali bez upřesnění důvodu, uvedli jen, že soutěž musí znovu přehodnotit.
https://e.dennikn.sk/minuta/3531175
https://e.dennikn.sk/minuta/3531175
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Tak jsem zvědav co se bude schovávat v reálu pod slovem "přehodnotit".
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Hádal bych, že po nové přeložce I/66, která by se začala stavět jako první.Nemesis_NaR píše: ↑7.8.2023 14:11:08 Měl jsem tu čest po tomto úseku teď každý den jezdit a určitě má smysl ho stavět. Co mi akorát není jasné je to, jakým způsobem povedou dopravu v průběhu výstavby. Objíždět není kudy, ani pro osobáky, natož pro nákladní dopravu... A stavět za provozu si v tomto případě neumím prostorově moc představit.
Mimochodem teda zlaté ŘSD se svou aplikací a se svými letáčky, na webu NDS se dočtu kulové.
https://www.bystricoviny.sk/wp-content/ ... alkovu.jpg
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: 3.8.2023 14:16:04
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Tak ze zpráv výše si dokážu představit i scénář, že NDS teď bude chtít zvlášť vysoutěžit tu přeložku I/66 a potom se rozmyslí, jestli vůbec bude chtít dělat dálnici... Každopádně se nemůžu zbavit pocitu, že to je hrozný Kocourkov. Jsem zvědavý, jaké bude zdůvodnění od NSD až se nějakého dočkáme.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
K uvedenému tendru lze doplnit:
Dálničáři nevysvětlili, proč výsledek hodnocení zrušili. Neoficiálně se debatuje o různých verzích – například že NDS má ještě dotazy ohledně některého z dodavatelů Doprastavu – Metrostavu, ale na trhu se vyskytla i informace o údajných nezaplacených odvodech.
Co přesně se stalo, slibují dálničáři časem odtajnit. Prozatím konstatují, že jim „zjištěné nové skutečnosti neumožňují přistoupit k podpisu smlouvy, a tak musí znovu přehodnotit soutěž“.
Proč je to důležité a co to znamená pro řidiče: Každé zdržení je v případě této stavby citlivé pro řidiče. V úseku je totiž most v havarijním stavu. To je také jedna z příčin, pro které se za stavbu postavil i Útvar hodnoty za peníze, který je jinak k infrastrukturním projektům mimořádně kritický.
https://e.dennikn.sk/3533146/kontrakt-n ... /?ref=mwat
Dálničáři nevysvětlili, proč výsledek hodnocení zrušili. Neoficiálně se debatuje o různých verzích – například že NDS má ještě dotazy ohledně některého z dodavatelů Doprastavu – Metrostavu, ale na trhu se vyskytla i informace o údajných nezaplacených odvodech.
Co přesně se stalo, slibují dálničáři časem odtajnit. Prozatím konstatují, že jim „zjištěné nové skutečnosti neumožňují přistoupit k podpisu smlouvy, a tak musí znovu přehodnotit soutěž“.
Proč je to důležité a co to znamená pro řidiče: Každé zdržení je v případě této stavby citlivé pro řidiče. V úseku je totiž most v havarijním stavu. To je také jedna z příčin, pro které se za stavbu postavil i Útvar hodnoty za peníze, který je jinak k infrastrukturním projektům mimořádně kritický.
https://e.dennikn.sk/3533146/kontrakt-n ... /?ref=mwat
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
Postup NDS při výstavbě R1 Banská Bystrica prověřuje ÚVO, důvodem jsou námitky proti vyloučení ze soutěže
Důvodem jsou námitky proti vyloučení ze soutěže, oznámil na svém portálu úřad. Odhadované náklady stavebních prací na prodloužení části R1 byly více než 89 milionů eur bez daně z přidané hodnoty (DPH).
Zrušili výsledek bez příčiny
Dálničáři dosud blíže nezdůvodnili, proč po vyhodnocení nabídek v červenci neuzavřeli smlouvu s vybraným uchazečem a rozhodli se znovu přehodnotit soutěž. Odvolaly se na zjištěné nové skutečnosti, které jim neumožnily podepsat smlouvu. Následně v srpnu oznámili zrušení výsledku vyhodnocení nabídek a pořadí uchazečů bez uvedení příčin.
Uvedli pouze, že znovu vyhodnotí nabídky předložené nabídky v souladu se zákonem o veřejných zakázkách. Výsledky opakovaného vyhodnocení nabídek v dokumentech zakázky zatím nezveřejnily.
Více na: https://sita.sk/nasadoprava/postup-nds- ... zo-sutaze/
Důvodem jsou námitky proti vyloučení ze soutěže, oznámil na svém portálu úřad. Odhadované náklady stavebních prací na prodloužení části R1 byly více než 89 milionů eur bez daně z přidané hodnoty (DPH).
Zrušili výsledek bez příčiny
Dálničáři dosud blíže nezdůvodnili, proč po vyhodnocení nabídek v červenci neuzavřeli smlouvu s vybraným uchazečem a rozhodli se znovu přehodnotit soutěž. Odvolaly se na zjištěné nové skutečnosti, které jim neumožnily podepsat smlouvu. Následně v srpnu oznámili zrušení výsledku vyhodnocení nabídek a pořadí uchazečů bez uvedení příčin.
Uvedli pouze, že znovu vyhodnotí nabídky předložené nabídky v souladu se zákonem o veřejných zakázkách. Výsledky opakovaného vyhodnocení nabídek v dokumentech zakázky zatím nezveřejnily.
Více na: https://sita.sk/nasadoprava/postup-nds- ... zo-sutaze/
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Banská Bystrica - Slovenská Ľupča (I. etapa se tendruje)
NDS podepsala smlouvu na prodloužení R1 po Slovenskú Ľupču se společností Doprastav (s Metrostavem). Celkové náklady mají být 87 mil. €. V blízké době aktualizují úvodní příspěvek s názvem vlákna do podoby ve výstavbě.