R7
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
R7
Rychlostní silnice R7 je de facto jižní tah, který spojí města Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky - Veľký Krtíš - Lučenec s napojením na rychlostní silnici R2. Bude to tak nejkratší a tedy i nejrychlejší propojení měst Bratislava a Košice s odhadovanou délkou kolem 220 km. Díky projektu PPP D4/R7 jsou v provozu první 3 úseky v plném profilu v celkové délce 32 km.
V provozu:
Bratislava, Prievoz - Ketelec ... Bratislava, Nivy - Bratislava, juh
Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná ... Bratislava, juh - Šamorín, západ
Dunajská Lužná - Holice ... Šamorín, západ - Holice
Ve výstavbě:
V přípravě:
Holice - Mliečany
Mliečany - Dolný Bar
Dolný Bar - Zemné
Zemné - Nové Zámky
Nové Zámky - Čaka
Čaka - Veľký Krtíš
Veľký Krtíš - Lučenec
Její délka bude cca. 220 km; dle variantů úseků.V provozu:
Bratislava, Prievoz - Ketelec ... Bratislava, Nivy - Bratislava, juh
Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná ... Bratislava, juh - Šamorín, západ
Dunajská Lužná - Holice ... Šamorín, západ - Holice
Ve výstavbě:
V přípravě:
Holice - Mliečany
Mliečany - Dolný Bar
Dolný Bar - Zemné
Zemné - Nové Zámky
Nové Zámky - Čaka
Čaka - Veľký Krtíš
Veľký Krtíš - Lučenec
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2022 19:32:20, celkem upraveno 14 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Výstavba R7 sa začne najskôr v rokoch 2015-2016. Oznámilo Ministerstvo dopravy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Ministerstvo dopravy tvrdí, že podľa doterajších predbežných štúdií výstavba R7 bez výstavby D4 nemá zmysel. Prioritným záujmom rezortu je riešiť dopravnú situáciu v Bratislavskom samosprávnom kraji komplexne.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4285
*tedy najednou s D4 a to přes PPP
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4285
*tedy najednou s D4 a to přes PPP
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
R7 Bratislava Ketelec - Bratislava Prievoz
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Aktualizoval jsem úvodní příspěvek a promazal neaktuální příspěvky v tématu, protože se upravil variant trasování první části. Zároveň se 3 úseky jdou realizovat formou PPP a když se tak stane, tak je přesunu do části ve výstavbě.
Ještě doplním, že na další 2 úseky a to mezi obcí Holice a městem Nové Zámky běží územní konání. Ostatní úseky jsou ve stadiu EIA.
Ještě doplním, že na další 2 úseky a to mezi obcí Holice a městem Nové Zámky běží územní konání. Ostatní úseky jsou ve stadiu EIA.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Další úseky se na R7 do roku 2020 stavět nebudou. Nejsou připravené. Odkazuje nový ministr dopravy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5549 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Nový ministr dopravy informoval, že se zesílí příprava úseků až po Nové Zámky, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5629 .
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Dokumentáciu pre úseky R7 medzi Holicami a Dolným Barom dodá Valbek
https://nasadoprava.sk/dokumentaciu-pre ... da-valbek/
https://nasadoprava.sk/dokumentaciu-pre ... da-valbek/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Dokumentácie pre úseky R7 Dolný Bar – Zemné a Zemné – Nové Zámky budú stáť 3,7 milióna eur
https://nasadoprava.sk/dokumentacie-pre ... liona-eur/
https://nasadoprava.sk/dokumentacie-pre ... liona-eur/
Re: R7
zacina sa hovorit o pokracovani R7 Holice - D.Streda-Mliecany.
nachadza sa o tom info v polovici clanku: https://ekonomika.sme.sk/c/22295044/dia ... endre.html
mozno predvolebny tah madarskeho mistra dopravy
nachadza sa o tom info v polovici clanku: https://ekonomika.sme.sk/c/22295044/dia ... endre.html
mozno predvolebny tah madarskeho mistra dopravy
Re: R7
Dobrých 11 kilometrů, ale do Lučence je to ještě pěkný flák cesty... A Slovensko-Maďarské pomezí by si to zasloužilo. Ta chudoba ve Fiĺakovu a Lučenci proti třeba Košicím bije do očí. Tolik aut z časů socialismu je vidět jen ve filmech z té doby a právě v tomto pomezí...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Ta R7 se maďarskou stranou zadefinovala. Staví se až formou PPP, i to jen u Bratislavy. Není zájem jí stavět více východním směrem kde uvádíte ten problematický region. A tento slib dalších 11 km vidím bledě. Slíbit se dá ledacos. Za necelé 2 měsíce jsou parlamentní volby. Výměny na postech, nějaký rozpočet, stav úseků a celkové priority nové vlády, takže moc bych nedoufal, že NDS bude tendrovat jak teď oznámila. To udělala do minulosti již mnohokrát a nic z toho na mnoha úsecích.
Maďarské strany to mají nahnuté ve všech průzkumech. Je jen malá pravděpodobnost, že v dalším období bude po parlamentních volbách 02/2020 ministrem dopravy někdo, kdo by prosadil R7 do hlavní výstavby. Ano, max. ten 1-2 úseky, ale rozhodně ne celá trasa. Tlačí se na D1, D3 a R2. Zvyšek opravdu jen kde tu úsek. Ta D1 vychází na 0,5 mld. € minimálně na západě na 2x3 a další cca. 1 mld. € na dostavbu po Košice. D3 to je další 0,5 mld. €. EU fondy jsou pryč. A opravdu něco se ujde na R2; západní větev z EU na utlumení banictví tam se uvažuje o extra 1 mld. € a zbytek na další úseky ZV-KE. Ale R7 čím více na východ, tím menší připravenost a tudíž i možná výstavba. To je realita.
A já nevidím moc slibně ani těch 11 km v tomto roce, že by se to začalo tendrovat. Není to finančně kryté, vymění se vláda. A peněz je málo všude v dopravě. I když jsem to četl, ale já už četl za ty dekády tolik plánů ledacos začít stavět vždy 0-1 rok před volbama, že nevyjde pak ani polovina z toho.
EU nechce dávat více peněz na liniové silniční stavby. Slovensko stále obtížněji přemlouvá Brusel, že je v těžké pozici a nemá propojené ani regiony s hlavním městem. Jen proto se to ještě daří vyjednávat, ale tlačí se již na jiné investice. A když stoupne % spolufinancování ze strany státu, tak si 2x bude muset každý politik promyslet kde se co postaví s jakým smyslem. Protože bohužel ta R7 bude za každým končit v poli, když se postaví jen 1 úsek. To si bude žádat rekonstrukci silnic v okolí.
Tady by bylo nejlepší to připravit do výstavby a pak vytendrovat najednou 100 km. Klidně tou formou PPP. Mosty nad Žitným ostrovem, řekami, s přísnými normami pro zachycení případných ropných látek a najednou postavit větší část, co právě eliminuje problém s dostupností na okolí. Vybudovat jen někde MÚK a pak je spíš po čase dobudovat kde se uvidí, že někam proudí investoři. Ale toho se Slovensko nedožije tohoto postupu.
Maďarské strany to mají nahnuté ve všech průzkumech. Je jen malá pravděpodobnost, že v dalším období bude po parlamentních volbách 02/2020 ministrem dopravy někdo, kdo by prosadil R7 do hlavní výstavby. Ano, max. ten 1-2 úseky, ale rozhodně ne celá trasa. Tlačí se na D1, D3 a R2. Zvyšek opravdu jen kde tu úsek. Ta D1 vychází na 0,5 mld. € minimálně na západě na 2x3 a další cca. 1 mld. € na dostavbu po Košice. D3 to je další 0,5 mld. €. EU fondy jsou pryč. A opravdu něco se ujde na R2; západní větev z EU na utlumení banictví tam se uvažuje o extra 1 mld. € a zbytek na další úseky ZV-KE. Ale R7 čím více na východ, tím menší připravenost a tudíž i možná výstavba. To je realita.
A já nevidím moc slibně ani těch 11 km v tomto roce, že by se to začalo tendrovat. Není to finančně kryté, vymění se vláda. A peněz je málo všude v dopravě. I když jsem to četl, ale já už četl za ty dekády tolik plánů ledacos začít stavět vždy 0-1 rok před volbama, že nevyjde pak ani polovina z toho.
EU nechce dávat více peněz na liniové silniční stavby. Slovensko stále obtížněji přemlouvá Brusel, že je v těžké pozici a nemá propojené ani regiony s hlavním městem. Jen proto se to ještě daří vyjednávat, ale tlačí se již na jiné investice. A když stoupne % spolufinancování ze strany státu, tak si 2x bude muset každý politik promyslet kde se co postaví s jakým smyslem. Protože bohužel ta R7 bude za každým končit v poli, když se postaví jen 1 úsek. To si bude žádat rekonstrukci silnic v okolí.
Tady by bylo nejlepší to připravit do výstavby a pak vytendrovat najednou 100 km. Klidně tou formou PPP. Mosty nad Žitným ostrovem, řekami, s přísnými normami pro zachycení případných ropných látek a najednou postavit větší část, co právě eliminuje problém s dostupností na okolí. Vybudovat jen někde MÚK a pak je spíš po čase dobudovat kde se uvidí, že někam proudí investoři. Ale toho se Slovensko nedožije tohoto postupu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Informační rest z minulosti: Dne 19.7.2020 byla do provozu uvedená bezmála 26 km část na R7 (v rámci odevzdání i s dalším úsekem na D4 v rámci projektu PPP D4/R7). Tady je mapa a video, ale je to společně s kouskem D4:
Jde o úseky:
MÚK R7xD4 Bratislava, juh - Šamorín, západ (aneb Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná)
Šamorín, západ - Holice (aneb Dunajská Lužná - Holice)
Ještě se staví nejzápadnější část v délce kolem 6 km:
MÚK R7xD1 Bratislava, Nivy - MÚK R7xD4 Bratislava juh (aneb Bratislava, Prievoz - Ketelec)
Koncesionářem těchto úseků R7 je ZeroBypass s.r.o., která zajišťuje financování, výstavbu a provoz obchvatu Bratislavy v rámci PPP projektu během 30- ročního období. Viz téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295
Jde o úseky:
MÚK R7xD4 Bratislava, juh - Šamorín, západ (aneb Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná)
Šamorín, západ - Holice (aneb Dunajská Lužná - Holice)
Ještě se staví nejzápadnější část v délce kolem 6 km:
MÚK R7xD1 Bratislava, Nivy - MÚK R7xD4 Bratislava juh (aneb Bratislava, Prievoz - Ketelec)
Koncesionářem těchto úseků R7 je ZeroBypass s.r.o., která zajišťuje financování, výstavbu a provoz obchvatu Bratislavy v rámci PPP projektu během 30- ročního období. Viz téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
informační rest
Jak jsem výše uvedl, tak konkrétně 2.10.2021 se do provozu uvedl i 6,3 km dlouhý úsek na R7 mezi těmi výše uvedenými MÚK R7xD1 Bratislava, Nivy - MÚK R7xD4 Bratislava juh aneb tedy i předtím známý úsek Bratislava, Prievoz - Ketelec.
Jak jsem výše uvedl, tak konkrétně 2.10.2021 se do provozu uvedl i 6,3 km dlouhý úsek na R7 mezi těmi výše uvedenými MÚK R7xD1 Bratislava, Nivy - MÚK R7xD4 Bratislava juh aneb tedy i předtím známý úsek Bratislava, Prievoz - Ketelec.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Aktualizoval a doplnil jsem celou sekci k R7. V úvodním příspěvku tohoto vlákna se tak dá dočíst, že z celého plánovaného tahu v délce asi 220 km jsou v provozu první 3 úseky v plném profilu v délce 32 km. Mají rovnaký rok zahájení a sice 2016 a zprovoznění pak v 2020/2021. Vůbec i tohle vlákno jsem přepsal.
Taky jsem tam k těm 3 prvním úsekům, které stojí díky projektu PPP D4/R7 doplnil informační vylepšení k alternativním názvům, což způsobovalo četné otázky napříč vlákna a SZ k cestování. A taky jsem do vlákna doplnil mapy.
Co se týče dalšího vývoje, tak existuje záměr postavit silnici Dunajská Streda - Nové Zámky, protože mezi nimi prakticky silnice neexistuje. Budou z toho dohromady 4 úseky. Zda-li se postaví všechny nebo se začne od úseku blíže k NZ je nyní spekulací. Úsek, který by měl dosáhnout brány Dunajské Stredy je navržen "luxusně". Není vyřešeno financování tahu. Zapracoval jsem ale tyto 4 úseky/témy do sekce pro lepší přehlednost.
Taky jsem tam k těm 3 prvním úsekům, které stojí díky projektu PPP D4/R7 doplnil informační vylepšení k alternativním názvům, což způsobovalo četné otázky napříč vlákna a SZ k cestování. A taky jsem do vlákna doplnil mapy.
Co se týče dalšího vývoje, tak existuje záměr postavit silnici Dunajská Streda - Nové Zámky, protože mezi nimi prakticky silnice neexistuje. Budou z toho dohromady 4 úseky. Zda-li se postaví všechny nebo se začne od úseku blíže k NZ je nyní spekulací. Úsek, který by měl dosáhnout brány Dunajské Stredy je navržen "luxusně". Není vyřešeno financování tahu. Zapracoval jsem ale tyto 4 úseky/témy do sekce pro lepší přehlednost.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Úseky od Nových Zámkov se mají realizovat po roce 2040. Jejich příprava je pozastavená.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
projížďka po celé dosavadní postavené části R7 od Holíc (před DS) po Bratislavu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
z rozhovoru s Martinom Bakošom (GŘ a spolumajitel projekt. firmy Amberg Engineering Slovakia) ...
- Tým, ktorí čakajú na potiahnutie R7 ďalej od Dunajskej Stredy, by ste čo odkázali?
Možno ešte po Nové Zámky by to malo význam, ale ďalej po Lučenec to nevychádza na investíciu do štvorprúdovej cesty. Nechodí tam toľko áut, aby sa to vyplatilo, a navyše – kto chce ísť južnou trasou do Košíc, tak už potom pôjde cez Maďarsko.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R7
Já založil ty vlákna, kde je předpoklad pro pokračování. Další úseky nepředpokládám v nejbližších dekádách, resp. v tom smyslu, že by se vůbec uvažovalo nad výstavbou do 20 let.
Pan Bakoš to říká jako kdyby i tohle byl luxus. Ve skutečnosti se musíme dívat na situaci realisticky. (ale ne ve smyslu biznisu v projekci ) Trasa R1 sice jde paralelně jako kdyby, ale je přetížená. A na trase DS - NZ není silnice, ne státního významu. Vždyť tam nemusí být ihned plný profil. Tam může být 1/2 profil, ale s přípravou zemních prací, úpravy terénu, mostů jako na plný. A pak to dokončit. Taková předpřipravená dualizace silnice. Ani MÚK nemusí být tím pádem v plném rozsahu.
Jen by to chtělo konečně trochu realistický náhled na situaci a vymanit se z dogmy, z nesmyslných norem a jakýchsi zaužívaných pravidel, které si Slovensko ale již nemůže dovolit.
Ex maďarský ministr připravil některé úseky v rámci přípravy - ale nová vláda to zmrazila. A já tomu rozumim. Ale bez ohledu na nálepku "Maďar" je ta R7 žádoucí po NZ. Jen bohužel, ta příprava a ty práce kolem jsou dle mojeho názoru vysoce přehnané ... jsou zbytečné v tom rozsahu. Ale to stačí na začátek prosadit koncepčně, že to bude mezi prioritama k dotažení do tendru. A nebude ani potřebné prodloužení R1 na Bratislavu, protože to neřeší dnes přeplněnou a přestárlou část R1, ale naopak. Rozšířit je potřebné D1 a tady posunout R7 východním směrem. Je pravdou, že dál stavět R7 na východ nemá opodstatnění - na to stačí R1+R2 a tedy je nevyhnutnost pokračovat na R2, protože předse my nemáme cíl Veľký Krtíš nebo region s Lučencom, tam to napojení již prostřednictvím R1+R2 prakticky bude (vyjma Zvolen), ale máme cíl odlehčit severní vedení a umožnit alternativní rozvoj pro jižní polovinu území. A tady dominují DS, NZ, KN. Tak propojím V-Z ve smylu "na Bratislavu", to vytváří ekonomický potenciál. A potřebné intenzity.
Pan Bakoš to říká jako kdyby i tohle byl luxus. Ve skutečnosti se musíme dívat na situaci realisticky. (ale ne ve smyslu biznisu v projekci ) Trasa R1 sice jde paralelně jako kdyby, ale je přetížená. A na trase DS - NZ není silnice, ne státního významu. Vždyť tam nemusí být ihned plný profil. Tam může být 1/2 profil, ale s přípravou zemních prací, úpravy terénu, mostů jako na plný. A pak to dokončit. Taková předpřipravená dualizace silnice. Ani MÚK nemusí být tím pádem v plném rozsahu.
Jen by to chtělo konečně trochu realistický náhled na situaci a vymanit se z dogmy, z nesmyslných norem a jakýchsi zaužívaných pravidel, které si Slovensko ale již nemůže dovolit.
Ex maďarský ministr připravil některé úseky v rámci přípravy - ale nová vláda to zmrazila. A já tomu rozumim. Ale bez ohledu na nálepku "Maďar" je ta R7 žádoucí po NZ. Jen bohužel, ta příprava a ty práce kolem jsou dle mojeho názoru vysoce přehnané ... jsou zbytečné v tom rozsahu. Ale to stačí na začátek prosadit koncepčně, že to bude mezi prioritama k dotažení do tendru. A nebude ani potřebné prodloužení R1 na Bratislavu, protože to neřeší dnes přeplněnou a přestárlou část R1, ale naopak. Rozšířit je potřebné D1 a tady posunout R7 východním směrem. Je pravdou, že dál stavět R7 na východ nemá opodstatnění - na to stačí R1+R2 a tedy je nevyhnutnost pokračovat na R2, protože předse my nemáme cíl Veľký Krtíš nebo region s Lučencom, tam to napojení již prostřednictvím R1+R2 prakticky bude (vyjma Zvolen), ale máme cíl odlehčit severní vedení a umožnit alternativní rozvoj pro jižní polovinu území. A tady dominují DS, NZ, KN. Tak propojím V-Z ve smylu "na Bratislavu", to vytváří ekonomický potenciál. A potřebné intenzity.
Re: R7
Díky Dialničiari ! lépe to napsat nešlo. Slovensko mám rád a jih Slovenska, kde se mluví maďarsky je zanedbáván už od komunistů. Do měst jako Filakovo a Lučenec se investoři nehrnou. Tato města znám docela dobře. Radši si nechci představovat NZ. Tam jsem ještě nebyl. Ale kde se mluví maďarsky, tam se peníze od vlády moc nesypou. Pardon můj názor...