D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Bratislavčania si môžu vydýchnuť, koncesionár D4/R7 sprevádzkoval poslednú vetvu križovatky Prievoz v hlavnom meste
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... nom-meste/
Koncesionár projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v sobotu v skorých ranných hodinách sprevádzkoval poslednú vetvu križovatky Prievoz v Bratislave.
„Vodiči teda môžu plynulo prejsť z Prístavnej ulice na rýchlostnú cestu R7 a v opačnom smere do centra mesta sa tak vyhnúť obchádzke po Bajkalskej a Prievozskej ulici,“ informovalo ministerstvo dopravy a výstavby na sociálnej sieti.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... nom-meste/
Koncesionár projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v sobotu v skorých ranných hodinách sprevádzkoval poslednú vetvu križovatky Prievoz v Bratislave.
„Vodiči teda môžu plynulo prejsť z Prístavnej ulice na rýchlostnú cestu R7 a v opačnom smere do centra mesta sa tak vyhnúť obchádzke po Bajkalskej a Prievozskej ulici,“ informovalo ministerstvo dopravy a výstavby na sociálnej sieti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
na webu KAMI profit: https://www.kami-profit.sk/referencie/c ... ver-a-juh/ je k dispozici větší fotogalerie z realizace ČSPH Rovinka
širší záběry na odpočívku:
širší záběry na odpočívku:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Bratislavský obchvat ožil, začína sa podobať mestskej diaľnici. Trpí však pre chýbajúcu križovatku s D1
Nultý okruh okolo hlavného mesta sa na niektorých miestach začína premávkou podobať na vyťažené diaľnice.
HN majú k dispozícii aktuálne údaje o tom, koľko áut dnes jazdí po autostrádach D4 a R7.
Východná časť obchvatu D4 pre nedokončenú križovatku s D1 stále zaostáva. Čoskoro by sa však podľa šéfa diaľničiarov Vladimíra Jacka mohli rozbehnúť práce aj na tomto úseku.
Je piatok podvečer a z Bratislavy sa plánujete dostať na smer Nové Zámky. Navigácia by si v menej exponovaných časoch bez váhania ako najrýchlejšiu trasu zvolila D1 na Trnavu a následne rýchlocestu R1. Teraz je však k dispozícii alternatíva.
Navigácia vás nasmeruje cez diaľnicu D2 na Jarovce a nultý obchvat mesta. Táto možnosť je na stole už takmer rok a kompletný bratislavský okruh D4/R7 je vodičom k dispozícii od novembra. Áut na ňom neustále pribúda.
Problém však je, že stále chýba tá najdôležitejšia časť stavby – prepojenie s diaľnicou D1. Križovatka, ktorá bude stáť takmer sto miliónov eur, sa zatiaľ nezačala stavať a od decembra sa čaká na ukončenie súťaže.
Tú by podľa šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Vladimíra Jacka mohli uzavrieť už čoskoro. „O pár dní, už siedmeho júla, by sme mali zaslať uchádzačom výsledky a diskusia by mala byť uzatvorená. V prvej polovici júla by sme tak mali mať podpísanú zmluvu,“ povedal.
Nárast takmer o polovicu
HN mali ešte začiatkom roka k dispozícii údaje o tom, koľko áut sa po vtedy novootvorenom obchvate pohybuje. Najnižšie intenzity dosahovali úseky D4 práve v oblasti chýbajúceho prepojenia s D1, teda v blízkosti rázcestia Čierna Voda a ešte neexistujúcej megakrižovatky Ivanka – Sever.
V decembri tam denne prešlo asi štyritisíc vozidiel, čo zodpovedá intenzite niektorých ciest tretej triedy – napríklad pri Kráľovskom Chlmci či Šuranoch. Po polroku prevádzky sme si počty vyžiadali opäť. Tie však už ukazujú čosi iné.
Na väčšine úsekov ide o 40-percentný nárast hustoty dopravy. Úsek pri megakrižovatke tak poskočil zo štyroch- na šesťtisíc áut. Pôvodný odhad mal byť však oveľa vyšší. Jazdiť tadiaľ malo každý deň v priemere 45-tisíc vodičov.
Toto číslo sa však podarilo dosiahnuť inde – na juhu mesta. Ide o časť rýchlocesty R7 na Nivách, ktorá sa napája na Bajkalskú ulicu. Ten je tak aktuálne najvyťaženejšou časťou obchádzky metropoly. Tým atakuje aj počty na niektorých úsekoch bratislavskej D2 smerujúcej na Záhorie a do Česka.
Druhý najvyťaženejší úsek s 23 tisíckami áut je pokračovanie rýchlocesty smerom na Šamorín. O necelé dve tisícky zaostáva spojnica medzi Jarovcami a Petržalkou. Najnovším dunajským premostením – Lužným mostom – premávalo v minulom mesiaci denne vyše 18-tisíc šoférov.
Výrazne pribudla doprava aj na D4 medzi dvoma mestskými časťami Vrakuňa a Podunajské Biskupice, ktoré boli kedysi známe nekonečnými kolónami práve kvôli chýbajúcej infraštruktúre.
Pandémia aj zvyky
Dôvodov výrazného prílivu šoférov je podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského niekoľko. Jedným z nich je aj fakt, že koncom minulého roka pohyb ľudí ešte vo veľkom ovplyvňovala pandemická situácia. Zamestnanci boli vo výraznejšej miere na home officeoch a študenti sa istý čas učili na diaľku.
Utlmené boli aj spoločenské aktivity. „Z tohto dôvodu odhadujem zníženie objemu dopravy počas mesiacov, keď boli obmedzené spoločenské akcie, o desať až 30 percent, v ostatných mesiacoch menej než desať percent,“ uviedol Drahovský.
Zároveň tiež poukazuje na to, že vodiči postupne skúšajú jazdiť po novej D4 aj v dopravných špičkách a menia svoje trasy podľa skúseností. Podľa Drahovského bolo napríklad aj využitie Mosta Apollo v prvých mesiacoch mizerné. „Následne si však ľudia zvykli a dnes je už na hrane únosnosti,“ povedal odborník.
Aj keď sú čísla na niektorých úsekoch pomerne vysoké, po dokončení kľúčovej križovatky dvoch diaľnic bude využitie ešte vyššie.
„Citeľne chýba odbočenie z D1 na D4 v oboch smeroch. Keď sa podarí spojazdniť križovatku D1/D4, tak sa trasovanie znova zmení. Ideálne by bolo dostavať D4 kompletne vrátane tunela pod Karpatmi,“ dodal analytik.
V prípade novej križovatky autostrád to zatiaľ vyzerá na víťazstvo Doprastavu. Ten totiž v súťaži dal výrazne nižšiu cenu ako jeho oponenti: poľský Budimex, Strabag či Váhostav. Stavať by sa mala zhruba tri a pol roka. Jednotlivé vetvy budú spúšťať priebežne.
Prvou bude napojenie z D4 zo smeru Petržalky na Trnavu. Túto vetvu má dodať zhotoviteľ o necelé dva roky. V druhej etape sa má zabezpečiť prejazd v opačnom smere. Ten by mal byť hotový o 950 dní.
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... vatku-mapa
Nultý okruh okolo hlavného mesta sa na niektorých miestach začína premávkou podobať na vyťažené diaľnice.
HN majú k dispozícii aktuálne údaje o tom, koľko áut dnes jazdí po autostrádach D4 a R7.
Východná časť obchvatu D4 pre nedokončenú križovatku s D1 stále zaostáva. Čoskoro by sa však podľa šéfa diaľničiarov Vladimíra Jacka mohli rozbehnúť práce aj na tomto úseku.
Je piatok podvečer a z Bratislavy sa plánujete dostať na smer Nové Zámky. Navigácia by si v menej exponovaných časoch bez váhania ako najrýchlejšiu trasu zvolila D1 na Trnavu a následne rýchlocestu R1. Teraz je však k dispozícii alternatíva.
Navigácia vás nasmeruje cez diaľnicu D2 na Jarovce a nultý obchvat mesta. Táto možnosť je na stole už takmer rok a kompletný bratislavský okruh D4/R7 je vodičom k dispozícii od novembra. Áut na ňom neustále pribúda.
Problém však je, že stále chýba tá najdôležitejšia časť stavby – prepojenie s diaľnicou D1. Križovatka, ktorá bude stáť takmer sto miliónov eur, sa zatiaľ nezačala stavať a od decembra sa čaká na ukončenie súťaže.
Tú by podľa šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti Vladimíra Jacka mohli uzavrieť už čoskoro. „O pár dní, už siedmeho júla, by sme mali zaslať uchádzačom výsledky a diskusia by mala byť uzatvorená. V prvej polovici júla by sme tak mali mať podpísanú zmluvu,“ povedal.
Nárast takmer o polovicu
HN mali ešte začiatkom roka k dispozícii údaje o tom, koľko áut sa po vtedy novootvorenom obchvate pohybuje. Najnižšie intenzity dosahovali úseky D4 práve v oblasti chýbajúceho prepojenia s D1, teda v blízkosti rázcestia Čierna Voda a ešte neexistujúcej megakrižovatky Ivanka – Sever.
V decembri tam denne prešlo asi štyritisíc vozidiel, čo zodpovedá intenzite niektorých ciest tretej triedy – napríklad pri Kráľovskom Chlmci či Šuranoch. Po polroku prevádzky sme si počty vyžiadali opäť. Tie však už ukazujú čosi iné.
Na väčšine úsekov ide o 40-percentný nárast hustoty dopravy. Úsek pri megakrižovatke tak poskočil zo štyroch- na šesťtisíc áut. Pôvodný odhad mal byť však oveľa vyšší. Jazdiť tadiaľ malo každý deň v priemere 45-tisíc vodičov.
Toto číslo sa však podarilo dosiahnuť inde – na juhu mesta. Ide o časť rýchlocesty R7 na Nivách, ktorá sa napája na Bajkalskú ulicu. Ten je tak aktuálne najvyťaženejšou časťou obchádzky metropoly. Tým atakuje aj počty na niektorých úsekoch bratislavskej D2 smerujúcej na Záhorie a do Česka.
Druhý najvyťaženejší úsek s 23 tisíckami áut je pokračovanie rýchlocesty smerom na Šamorín. O necelé dve tisícky zaostáva spojnica medzi Jarovcami a Petržalkou. Najnovším dunajským premostením – Lužným mostom – premávalo v minulom mesiaci denne vyše 18-tisíc šoférov.
Výrazne pribudla doprava aj na D4 medzi dvoma mestskými časťami Vrakuňa a Podunajské Biskupice, ktoré boli kedysi známe nekonečnými kolónami práve kvôli chýbajúcej infraštruktúre.
Pandémia aj zvyky
Dôvodov výrazného prílivu šoférov je podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského niekoľko. Jedným z nich je aj fakt, že koncom minulého roka pohyb ľudí ešte vo veľkom ovplyvňovala pandemická situácia. Zamestnanci boli vo výraznejšej miere na home officeoch a študenti sa istý čas učili na diaľku.
Utlmené boli aj spoločenské aktivity. „Z tohto dôvodu odhadujem zníženie objemu dopravy počas mesiacov, keď boli obmedzené spoločenské akcie, o desať až 30 percent, v ostatných mesiacoch menej než desať percent,“ uviedol Drahovský.
Zároveň tiež poukazuje na to, že vodiči postupne skúšajú jazdiť po novej D4 aj v dopravných špičkách a menia svoje trasy podľa skúseností. Podľa Drahovského bolo napríklad aj využitie Mosta Apollo v prvých mesiacoch mizerné. „Následne si však ľudia zvykli a dnes je už na hrane únosnosti,“ povedal odborník.
Aj keď sú čísla na niektorých úsekoch pomerne vysoké, po dokončení kľúčovej križovatky dvoch diaľnic bude využitie ešte vyššie.
„Citeľne chýba odbočenie z D1 na D4 v oboch smeroch. Keď sa podarí spojazdniť križovatku D1/D4, tak sa trasovanie znova zmení. Ideálne by bolo dostavať D4 kompletne vrátane tunela pod Karpatmi,“ dodal analytik.
V prípade novej križovatky autostrád to zatiaľ vyzerá na víťazstvo Doprastavu. Ten totiž v súťaži dal výrazne nižšiu cenu ako jeho oponenti: poľský Budimex, Strabag či Váhostav. Stavať by sa mala zhruba tri a pol roka. Jednotlivé vetvy budú spúšťať priebežne.
Prvou bude napojenie z D4 zo smeru Petržalky na Trnavu. Túto vetvu má dodať zhotoviteľ o necelé dva roky. V druhej etape sa má zabezpečiť prejazd v opačnom smere. Ten by mal byť hotový o 950 dní.
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... vatku-mapa
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Nultý obchvat Bratislavy slúži vodičom už rok
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... avy-sluzi/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... avy-sluzi/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Envirokriminalita: Pro téměř 9-milionovou škodu v kauze obchvatu Bratislavy obžalovali exkonatele D4R7
https://www.aktuality.sk/clanok/euSlhPa ... elov-d4r7/
https://www.aktuality.sk/clanok/euSlhPa ... elov-d4r7/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Analýza a návrh mosta nad veslárskou dráhou na diaľnici D4
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ialnici-d4
Príspevok opisuje rozbor 470 m dlhého diaľničného mosta na D4 v hlavnom meste SR Bratislave. Most je súčasťou 2 941,55 m dlhého (786,95 + 470 + 430 + 1 254,60 m) diaľničného súmostia cez rieku Dunaj a jej okolie.
*jako vždy odbornější článek doplněn o nákresy, fotky
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... ialnici-d4
Príspevok opisuje rozbor 470 m dlhého diaľničného mosta na D4 v hlavnom meste SR Bratislave. Most je súčasťou 2 941,55 m dlhého (786,95 + 470 + 430 + 1 254,60 m) diaľničného súmostia cez rieku Dunaj a jej okolie.
*jako vždy odbornější článek doplněn o nákresy, fotky
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Velký přehled o obchvatu Bratislavy: Přibývají tisíce aut. Podívejte se, kde doprava houstne nejvíce
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... ne-najviac
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... ne-najviac
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
psáno 02/2022:
tady je k tomu video z průjezdu pro lepší představu:Diaľničiar píše:Bratislavčania si môžu vydýchnuť, koncesionár D4/R7 sprevádzkoval poslednú vetvu križovatky Prievoz v hlavnom meste
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... nom-meste/
Koncesionár projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v sobotu v skorých ranných hodinách sprevádzkoval poslednú vetvu križovatky Prievoz v Bratislave.
„Vodiči teda môžu plynulo prejsť z Prístavnej ulice na rýchlostnú cestu R7 a v opačnom smere do centra mesta sa tak vyhnúť obchádzke po Bajkalskej a Prievozskej ulici,“ informovalo ministerstvo dopravy a výstavby na sociálnej sieti.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Web projektu byl zásadně inovován a informačně doplněn: http://www.d4r7.com/sk
lze si vybrat úsek, třeba http://www.d4r7.com/sk/useky/jarovce-iv ... anka-sever a lze tam číst počet mostů, MÚK, mapa, základní informace z médií a fotky
nebo http://www.d4r7.com/sk/useky/ivanka-rac ... sever-raca
atd.
lze si vybrat úsek, třeba http://www.d4r7.com/sk/useky/jarovce-iv ... anka-sever a lze tam číst počet mostů, MÚK, mapa, základní informace z médií a fotky
nebo http://www.d4r7.com/sk/useky/ivanka-rac ... sever-raca
atd.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Web už nefunguje.Diaľničiar píše: ↑21.12.2022 22:35:25 Web projektu byl zásadně inovován a informačně doplněn: http://www.d4r7.com/sk
lze si vybrat úsek, třeba http://www.d4r7.com/sk/useky/jarovce-iv ... anka-sever a lze tam číst počet mostů, MÚK, mapa, základní informace z médií a fotky
nebo http://www.d4r7.com/sk/useky/ivanka-rac ... sever-raca
atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Děkuji za postřeh. To je pro tuto chvíli vše co k tomu mohu uvést, tady toho nefunguje hodně (ve fóru). Mažu výhradně to, co je zcela nefunkční a bezobsažní (třeba smazané video), větší náhrady nejsem schopen činit, navíc mají výpadek přílohy, kde se slíbila náprava stavu ( viewtopic.php?p=271810#p271810 ), když nebude, tak pak mohu třeba přistoupit k větším opravám odkazů - v celé zahraniční sekci. Do té doby bohužel, nemohu sloužit. (dědek stárne a nechce se mu dělat částkové zásahy)
Budu si to pamatovat, takže klidně mi takové postřehy můžete psát. Nebo i do zpráv, ale nápravu stavu od nahlášení nezrealizuji prakticky ihned jak tomu bývalo zvykem v minulých letech; rovněž jsem o tom vícekrát informoval v zahr. koutku v připomínkách k fóru.
Na D4 u křižovatky Ivanka pri Dunaji se objevila deformace:
Budu si to pamatovat, takže klidně mi takové postřehy můžete psát. Nebo i do zpráv, ale nápravu stavu od nahlášení nezrealizuji prakticky ihned jak tomu bývalo zvykem v minulých letech; rovněž jsem o tom vícekrát informoval v zahr. koutku v připomínkách k fóru.
Na D4 u křižovatky Ivanka pri Dunaji se objevila deformace:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Strategický dopravní projekt D4R7 je záchranou pro přetíženou Bratislavu i okolní obce. Hlavní město je tišší a lidé se dostanou spíše domů
Dálnice a obchvaty jsou nezbytným krokem v rozvoji infrastruktury každé moderní země a jsou důležitým ukazatelem její vyspělosti a schopnosti efektivně zvládat rostoucí provoz. Aktuálním příkladem ze Slovenska je Bratislavský nultý obchvat D4R7, jedna z nejvýznamnějších dopravních staveb v naší zemi.
Více na: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... skor-domov
* jako vždy jde o odbornější článek doplněn o fotky
Dálnice a obchvaty jsou nezbytným krokem v rozvoji infrastruktury každé moderní země a jsou důležitým ukazatelem její vyspělosti a schopnosti efektivně zvládat rostoucí provoz. Aktuálním příkladem ze Slovenska je Bratislavský nultý obchvat D4R7, jedna z nejvýznamnějších dopravních staveb v naší zemi.
Více na: https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... skor-domov
* jako vždy jde o odbornější článek doplněn o fotky
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
sanace sesuvu na větvách D4/R7