D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
doplním i já
Od sobotního večera je v provozu dalších 6,3 km R7
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7239
Od sobotního večera je v provozu dalších 6,3 km R7
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7239
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Od neděle večer je v provozu další úsek na D4 v délce 2,2 km.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7240
https://www.trend.sk/spravy/otvorili-d4 ... obist-juhu
https://www.ta3.com/clanok/213829/otvor ... va-jarovce
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7240
https://www.trend.sk/spravy/otvorili-d4 ... obist-juhu
https://www.ta3.com/clanok/213829/otvor ... va-jarovce
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.10.2021 11:26:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: + video
Důvod: + video
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Projekt D4R7: Ako prebiehali zaťažovacie skúšky Dunajského súmostia?
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... 7-ukoncili
*jako vždy kvalitní informace, nákresy, fotky ...
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... 7-ukoncili
*jako vždy kvalitní informace, nákresy, fotky ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Po otvorení D4 a R7 eviduje Vrakuňa a Podnajské Biskupice zlepšenie dopravy
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... e-dopravy/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... e-dopravy/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Arbitrážny spor pre výstavbu úsekov D4R7 stále pokračuje, ministerstvo podrobnosti neprezradí
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ar ... eprezradi/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ar ... eprezradi/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
video na úsek D4 před odevzdáním do provozu, Vajnory - Ivanka pri Dunaji (bez MÚK s D1, která se teprve státem tendruje)
mapa: https://bratislavskykraj.sk/wp-content/ ... ivanka.png
mapa: https://bratislavskykraj.sk/wp-content/ ... ivanka.png
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
S tou absentující MÚK je to tedy opravdu fail, ale to už jste zde řešili asi opakovaně, já jen nestíhám číst, ale je to "ostuda" jinak relativně úspěšného projektu, na to v jakých "sračkách" byl...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Ano, ten nedostatek MÚK D1 x D4 byl opsán a prodiskutován na vícero místech.
Tak hlavní cíl tohoto PPP byl nejen "obchvatovat D1", ale taky odlehčit jižní vstup do města a to se díky R7 povedlo. V rámci D4 byl hlavní cíl odlehčit Prístavný most a to se nepovedlo pro tu chybějící MÚK. Ten projekt jako takový byl upraven, má nižší parametry, než měl a neplní tu funkci, kterou měl zadanou jako výhodnou, aby byl realizován prostřednictvím PPP. Ale zase se snížila cena. Na druhou stranu, stát nyní platí a projekt neplní ten základní cíl, takže platí za něco, co neumí ocenit v praxi, ale platit musí.
Ovšem, ta mantra, že kdyby to financoval stát, tak by to bylo levnější, tak tato mantra neobstojí, protože stát na to nemá peníze. Viz další stav výstavby ... proto je to z hlediska rozšíření dálniční sítě hezký počin.
Já ten projekt ale jako celek hodnotím negativně, protože ta R7 se tam neměla přidávat, ten koncept není dobrý. Realizovat se měla celá D4 i s tunelem Karpaty a z něj tak jak bylo vícekrát řečeno postavit i ty ostatní úseky. Namísto toho se tam vozil "divný" materiál, protože on scházel a Bratislava je hlavní město, ten materiál tady jenom tak není. To je strategická chyba.
Stát sám měl zařídit potřebné investice na D1 a pokud toho ten stát nebyl schopen, tak měl vyhlásit menší PPP na konkrétní MÚK a klidně k nim přidat tu R7 a tedy tzv. zajistit "obsloužení" jak D4, tak páteřních tahů ve městě, protože to tady o tom z této strany je, řesit JV a V napojení. To ale mohlo počkat o rok-dva, než by se s tím v přípravách pokročilo. Jenomže to by nebyla politika, která měla pod R7 pozemky atd. (a byla hrozící změna vlády atd. atd.)
Tím by se docílilo i odlehčení D2, kde ten městský tunel Sitina je opravdu intenzitama vytížený. Ta D4 výslovně slouží jako obchvat těch městských dálnic D1 a D2 a stát postavil snadnější část formou PPP. Jak chce stát postavit tunel, to bude zas jen PPP, ale tam bude ta cena i s tím materiálem, ten se bude muset někam dávat a pochybuju, že si bude moct dovolit ho dávat na další drahou stavbu, aby se ta cena za tunel snížila, když by se zvedla ve výsledku za další projekt. Bohužel, ale z mojeho pohledu se zahodila šance, která se 15 let formovala, aby pak zvítězilo něco jiné.
Tak hlavní cíl tohoto PPP byl nejen "obchvatovat D1", ale taky odlehčit jižní vstup do města a to se díky R7 povedlo. V rámci D4 byl hlavní cíl odlehčit Prístavný most a to se nepovedlo pro tu chybějící MÚK. Ten projekt jako takový byl upraven, má nižší parametry, než měl a neplní tu funkci, kterou měl zadanou jako výhodnou, aby byl realizován prostřednictvím PPP. Ale zase se snížila cena. Na druhou stranu, stát nyní platí a projekt neplní ten základní cíl, takže platí za něco, co neumí ocenit v praxi, ale platit musí.
Ovšem, ta mantra, že kdyby to financoval stát, tak by to bylo levnější, tak tato mantra neobstojí, protože stát na to nemá peníze. Viz další stav výstavby ... proto je to z hlediska rozšíření dálniční sítě hezký počin.
Já ten projekt ale jako celek hodnotím negativně, protože ta R7 se tam neměla přidávat, ten koncept není dobrý. Realizovat se měla celá D4 i s tunelem Karpaty a z něj tak jak bylo vícekrát řečeno postavit i ty ostatní úseky. Namísto toho se tam vozil "divný" materiál, protože on scházel a Bratislava je hlavní město, ten materiál tady jenom tak není. To je strategická chyba.
Stát sám měl zařídit potřebné investice na D1 a pokud toho ten stát nebyl schopen, tak měl vyhlásit menší PPP na konkrétní MÚK a klidně k nim přidat tu R7 a tedy tzv. zajistit "obsloužení" jak D4, tak páteřních tahů ve městě, protože to tady o tom z této strany je, řesit JV a V napojení. To ale mohlo počkat o rok-dva, než by se s tím v přípravách pokročilo. Jenomže to by nebyla politika, která měla pod R7 pozemky atd. (a byla hrozící změna vlády atd. atd.)
Tím by se docílilo i odlehčení D2, kde ten městský tunel Sitina je opravdu intenzitama vytížený. Ta D4 výslovně slouží jako obchvat těch městských dálnic D1 a D2 a stát postavil snadnější část formou PPP. Jak chce stát postavit tunel, to bude zas jen PPP, ale tam bude ta cena i s tím materiálem, ten se bude muset někam dávat a pochybuju, že si bude moct dovolit ho dávat na další drahou stavbu, aby se ta cena za tunel snížila, když by se zvedla ve výsledku za další projekt. Bohužel, ale z mojeho pohledu se zahodila šance, která se 15 let formovala, aby pak zvítězilo něco jiné.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Ač ten pohled chápu, není to trochu přísný pohled ? Vzhledem k tomu, kolik všemožných tunelů na Slovensku budujete a budete budovat (nebo se budovalo v posledních letech), není severní část D4 už trochu "rozežranost" ? Mě ten úsek D4 připadá jako takový "vrchol" slovenských dálnic, který ale zdaleka není nejpotřebnější. Že ten se bude stavět až tehdy, až půjde o jakousi prestiž Slovenska. (přirovnal bych to např. k naší středočeské D3, která je ale právě o dost více potřeba).
Ta chybějící MÚK D1xD4 je dost hrozivý případ, ostuda, ale především je to skutečnost, která nehorázně snižuje účinnost celé D4, tudíž i peněz vynaložených na ni. Přeji vám, ať se to dostaví co nejdřív.
Ta chybějící MÚK D1xD4 je dost hrozivý případ, ostuda, ale především je to skutečnost, která nehorázně snižuje účinnost celé D4, tudíž i peněz vynaložených na ni. Přeji vám, ať se to dostaví co nejdřív.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Při pouhém pohledu na mapu dálnic se severní část D4 může zdát zbytečná, protože vidíme dálniční čáru sever-jih nádherně bez přerušení. Nesmíme však zapomínat, že ta D2 vede městem jako tangenta a je to spíš přivaděč. Nikdo nechce, aby mu tranzit nebo zásobování na druhé straně jezdil přes město.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
To sice souhlas, ale na druhou stranu už tam prostě nějaká dálnice vede. A pokud nepraská ve švech (což mi nikdy nepřipadlo), tak je obchvat D4 už jakýmsi zlepšením stavu pro samotné město. Ne naprostá nezbytnost. Přirovnal bych to asi k brněnskému VMO vs D43 D1-Kuřim. Jakmile bude VMO rozšířeno na 4-pruh, už prostě bude nějaké kapacitní spojení sever-jih a ten úsek D43 je IMHO mnohem méně důležitý než zbytek dálnice na sever. Tohle mi přijde stejné. Ale už je to dost OT.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Arame, nechci podceňovat častost tvé účasti na provozu v okolí Blavy, ale ruku na srdce, přece jen tam nejsi denně v různých hodinách. To I/43 máš zmáklou 100 x lépe. Prosím neber to ve zlém...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Ne, není. Je to normální pohled na situaci. Přísný pohled by vypadal jináč, nazval bych projekt pomalu fiaskem, protože neplní co plnit má, nebyl postavěn dle původních domluv, je plný "špíny" atd. A bude se to projevovat, ne že ne. To by byl přísný pohled.Aram96 píše:Ač ten pohled chápu, není to trochu přísný pohled ?
Když něco kolabuje nebo je to blízko 90% kapacit, tak to řeším tak, aby nová komunikace byla řešením alespoň na 1-1,5 dekády v případě velkoměsta. Ne tak, že postavením obchvatu zjistíme do 5 let, že to nestačí pro provoz jako úseky D1 v Bratislave, které se staví po revoluci na podkladech z dob socializmu. Nebo obchvat Trnavy jako silnice I. třídy, ale důležitá křižovatka na něm se postaví jako úrovňová a obchvat je veden v režimu, že se na něm de facto nedá předjíždět, přičemž je nemožné jej jenom tak rozšířit. Zase špatný projekt na starých podkladech. Takhle tento stát uvažuje ... pouze to, co jej nutí aktualizovat tak aktualizuje, všechno ale ne a to nejdůležitější se projeví v realitě provozu další zástavbou kolem, protože silnice chybí, tak se dá hned stavět a do 10 let jsou ty nové úseky nebezpečné. V případě tohoto projektu neplní co plnit má. To není přísnost, to je realita. A stávající D4+R7 je projekt takový, jak jsem jej opsal. Je to hezký počin pro dálniční síť, částečná alternativa pro provoz na 10 let, na které ale především zbohatla část lidí prostřednictvím daní (za ty se ty pozemky nakupují) a to vše na jeden delší úvěr, přičemž tato postupnost zhatila šanci na zcela jiný projekt, který by přinesl jinou kvalitu na další celé dekády.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
To je jasné, proto jsem dal jen do závorky moji malou zkušenost. Ale jak jsem napsal, pokud nestačí kapacitně, je důvod pro stavbu zbytku D4 o dost větší, o tom žádná.kot píše:Arame, nechci podceňovat častost tvé účasti na provozu v okolí Blavy, ale ruku na srdce, přece jen tam nejsi denně v různých hodinách. To I/43 máš zmáklou 100 x lépe. Prosím neber to ve zlém...
Diaľničiar: ok, dávám ti víc a víc za pravdu ..
U nás vidím posun, ale opravdu malinký. A je to úplně stejné v tom, že se projekty aktualizují jen a pouze ty, kde k tomu ŘSD dohnalo vlastní selhání v přípravě, protože to neprošlo přes odpůrce. Někdy je to dobře, někdy ne. Jako dobrý příklad, kde pomalá příprava způsobila zlepšení projektu, vidím rozšíření D1 okolo Brna. Ta byla v minulých dokumentacích (pár let zpět ! ) navržena tak do 90.let, teď už to vypadá o dost lépe a až na pár posledních věcí tak, že by to opravdu mohlo sloužit a kapacitně stačit déle jak jednu dekádu. Také nesnáším, když se někam rvou miliardy, ale projekt není dotažený k dokonalosti. Ano, zlepšení stavu to je, ale mohlo by být mnohem líp a často ne za velké peníze navíc.
Ale tvé řádky jsou pro mě docela překvapením, celkově jsem měl dojem, že na Slovensku koukáte právě naopak více dopředu, když vidím, že D1 se má rozšiřovat, někde dokonce na 8-pruh. Takže to ale asi taková sláva taky není ..
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Průtah D2 Bratislavou se dá srovnat s naší Jižní spojkou. Také by dle spousty lidí úplně stačila a není nutné budovat okruh. Bratislavský průtah D2 je ke všemu pouze čtyřpruhový. A stejně jako Brno, můžete mít dokonalou kapacitní komunikaci, ale pořád to vede přes město. Barbarská éra průtahů městy skončila před třiceti lety. A dokud nebude okruh D4, nemůže zmizet tranzit ani z D1 přes město, protože D2 neslouží jen pro Brno-Budapešť, ale i pro Brno-východ od Bratislavy. Mě samotnému toto spojení chybí do Sence, protože přes Pezinskou Babu je to otrava
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Dne 12.11. se do provozu odevzdal úsek D4 Bratislava, východ - Čierna Voda, již bez zmiňovaného křižování s dálnicí D1.
Jde o úsek, který v MÚK Bratislava, východ (Ivanka) křižuje dálnice D4 silnici I/61 Bratislava - Senec, mostem pak prochází železniční trať Bratislava - Štúrovo.
Dálnice D4 křižuje dálnici D1 podjezdem bez napojení (stát tendruje). Od této nedokončené MÚK pokračuje D4 dál SZ směrem podél Šurského kanálu. Dále mimoúrovňově křižuje silnici III/1082 Černá Voda a následně dál pokračuje souběžně se zmiňovaným kanálem.
Jde o úsek, který v MÚK Bratislava, východ (Ivanka) křižuje dálnice D4 silnici I/61 Bratislava - Senec, mostem pak prochází železniční trať Bratislava - Štúrovo.
Dálnice D4 křižuje dálnici D1 podjezdem bez napojení (stát tendruje). Od této nedokončené MÚK pokračuje D4 dál SZ směrem podél Šurského kanálu. Dále mimoúrovňově křižuje silnici III/1082 Černá Voda a následně dál pokračuje souběžně se zmiňovaným kanálem.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Jaký je oficiální / objížďkový / nájezd na D1 s D4 a naopak ? díky
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Jediná reálná náhradní trasa pro veškerou dopravu je po D4 k R7, pak po R7 k D1 a dál po D1, stejně tak i naopak. Osobní auta můžou využívat nově zprovozněnou MÚK Triblavina na D1. Ale na propojující I/61 jsou ve špičkách často kolony, takže je otázkou, jestli se to vyplatí.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
auta/nakladiaky (ktore smeruju H/A) si uz zvykli na obchadzanie pristavneho mosta (D1) cez luzny most (R7 a D4).
staci sledovat/pocuvat dopravne spravy a tomu prisposobit smer cesty.
https://www.google.sk/maps/dir/48.14212 ... i1!5m1!1e1
ako pise mapman, ak nie je plna senecka cesta, oplati sa ist cez vyjazd Bernolakovo.
https://www.google.sk/maps/dir/48.21405 ... e0!5m1!1e1
staci sledovat/pocuvat dopravne spravy a tomu prisposobit smer cesty.
https://www.google.sk/maps/dir/48.14212 ... i1!5m1!1e1
ako pise mapman, ak nie je plna senecka cesta, oplati sa ist cez vyjazd Bernolakovo.
https://www.google.sk/maps/dir/48.21405 ... e0!5m1!1e1
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Rio díky za doplnění mapmana s upřesněním konkrétního výjezdu. O to mi právě šlo. Pojedu od KE- Nitry a rád bych se svezl po novém mostě.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Slovensko má dle rozhodnutí arbitrážního konání zaplatit koncesionáři 38,5 mil. €. Za co nakonec a proč je ministr dopravy zpokojený s výsledkem, naleznete zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7288 .
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Slovensko - pán minister - je spokojený. Ví někdo, jak se na výsledek sporu dívá koncesionář ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
D4 v provozu rámci projektu PPP D4/R7: (vyjma křížení s D1, co má zrealizovat stát a teprve se to tendruje). Se širší silniční návazností.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Aktualizoval jsem v souvislosti s tímto projektem:
*úvodní příspěvek tohoto vlákna byl doplněn o odkazy dál, protože tohle je "jen" forma realizace
*vlákno k dálnici D4: rozepsání úseků a shrnutí
*všeobecní vlákno k R7: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=229&t=1114
Ve výsledku jsou k dispozici mapky jednotlivých částí a informace ke všemu tak jak je běžné ve fóru; hlavně jak jednotlivé hlavní úseky, tak stavební a provozní úseky/části, aby se všechno dalo co nejsnadněji pochopit a to především u D4, která protíná mnoho liniových staveb, čemu odpovídá četnost MÚK a mostů na trase.
27 km D4 a 32 km R7 je v provozu díky tomuto PPP projektu navzdory všechny trable a potíže během realizace. Je nutno vnímat zásadní posun u realizace D4, protože státním tempem by se to takhle nikdy nepostavilo. A co se R7 týče, tak to platí 2x; vůbec první kilometry v provozu na celé trase stojí jen díky tomuto projektu.
Stát bohužel selhal a MÚK D1 x D4 se ještě jen tendruje, takže prozatím se tyto dálnice opravdu jen křižují bez jejich vzájemného propojení. V této souvislosti Doprastav umí postavit tento uzel za nejméně peněz a sice 85 mil. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7296 . Postup realizace je rozdělen na 3 etapy a to vše v tom odkazu na článek.
Výstavba 59 km D4/R7 2016 - 2021:
*úvodní příspěvek tohoto vlákna byl doplněn o odkazy dál, protože tohle je "jen" forma realizace
*vlákno k dálnici D4: rozepsání úseků a shrnutí
*všeobecní vlákno k R7: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=229&t=1114
Ve výsledku jsou k dispozici mapky jednotlivých částí a informace ke všemu tak jak je běžné ve fóru; hlavně jak jednotlivé hlavní úseky, tak stavební a provozní úseky/části, aby se všechno dalo co nejsnadněji pochopit a to především u D4, která protíná mnoho liniových staveb, čemu odpovídá četnost MÚK a mostů na trase.
27 km D4 a 32 km R7 je v provozu díky tomuto PPP projektu navzdory všechny trable a potíže během realizace. Je nutno vnímat zásadní posun u realizace D4, protože státním tempem by se to takhle nikdy nepostavilo. A co se R7 týče, tak to platí 2x; vůbec první kilometry v provozu na celé trase stojí jen díky tomuto projektu.
Stát bohužel selhal a MÚK D1 x D4 se ještě jen tendruje, takže prozatím se tyto dálnice opravdu jen křižují bez jejich vzájemného propojení. V této souvislosti Doprastav umí postavit tento uzel za nejméně peněz a sice 85 mil. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7296 . Postup realizace je rozdělen na 3 etapy a to vše v tom odkazu na článek.
Výstavba 59 km D4/R7 2016 - 2021: