D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

časosběrné video:



a další videa:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

chronologie vývoje k projektu

V 04/2020 ministr dopravy informoval, že více náspů je z nebezpečných odpadů. Jde o budoucí fakt: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6972

Další souvislosti: https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... -zburanie/


Na základe rozporu so stavebným povolením a stavebným projektom si minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) nevie predstaviť iný scenár, ako odstránenie problematického násypu na úseku D4 pri Jarovciach.
Očakáva, že takto rozhodne špeciálny stavebný úrad.
Navyše, podľa neho existuje dôvodné podozrenie, že takýchto kopcov plných odpadu existuje na stavbe bratislavského obchvatu viac a bude preto iniciovať širší ekoaudit.


https://www.aktuality.sk/clanok/785195/ ... r-dopravy/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

a pojďme dál ...

Zhotovitel D4/R7 odmítá nebezpečný materiál (05/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6979

Zhotovitel D4/R7 opraví část náspu (10/2020)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=7014
*u tohoto náspu se konstatuje:
  • "V časti rozostavaného násypu úseku D4 bol nezávislými analýzami a posúdeniami Slovenskej technickej univerzity preukázaný nesúlad požadovaných stavebno-technických vlastností stavebného materiálu s platnou technickou normou pre výstavbu cestných komunikácií," priblížil zhotoviteľ. Tento úsek je preto pripravený opraviť a nesúlad odstrániť. Zároveň predložil rezortu dopravy plán sanačných opatrení násypu navrhnutých autorizovaným projektantom.

    Zhotoviteľ súčasne ubezpečil, že je prioritou dokončiť rozostavaný násyp diaľnice D4 v čo najkratšom čase, aby vplyvom počasia a iných okolností nedošlo k jeho degradácii a neprimeranému časovému sklzu výstavby. "Spoločnosť D4R7 Construction chce čo najskôr odovzdať diaľnicu D4 v prospech širokej motoristickej verejnosti, napojiť ju na existujúce úseky diaľnic, ako aj už využívaný úsek rýchlostnej cesty R7," dodal zhotoviteľ.

Aktualizaci úvodního příspěvku a začleněnení pod témy D4 i R7 zrealizuju až později v příštím roce při aktualizaci SK části fóra.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
speci
Příspěvky: 40
Registrován: 10.10.2019 19:41:19

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od speci »

Nové video za prosinec:
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Dalších 7,1 km D4 je v provozu. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7077

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Rio13zm »

video z prejazdu:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Lenny »

To je dobré betonové koryto. Nic z krajiny není vidět, jen PHS.

Kdy se bude otevírat další část?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jak silná je ta relace A6 -> D1/R7? Respektive o kolik by měla D4 odlehčit stávající průtah?
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od martini »

Době výhledu z dálnic je bohužel minimálně v blízkosti aglomerací konec :-(
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Právě právě. Bohatší státy radši zcela zapouštějí do tunelů. Chudší řeší s PHS. Ostatně co se má kdo kam koukat, je nutno hledět před sebe. :lol: Hezký výhled již není ani když jedete "v patru" v asijských státech. Tam to kazí zdi, které zabraňují pádu z těles dolů do prostoru ulic. Ostatně nechci být nějak necitlivý, ale zrovna v Bratislave ani není moc na co koukat.

K věci č. 2. V širším kontextu ... jak to vidím já. D4 dnes nepomůže tak razantně odlehčit Přístavný most, ten bude i nadále přetížený. Odlehčí se částečně D1, ale nikoliv obchvat v rámci města. R7 odlehčí vstupy, ale kolony se posunou více do města.

A právě naopak při stávajícím rozsahu D4/R7 právě tento projekt podpoří další zástavbu a tudíž i vozidla ... na to, aby se odlehčil stávající jakože dálniční obchvat města (což je vlastně průtah ve formě dálnice) je nutno realizovat i jiné kroky, než je realizace D/R. Je nevyhnutností zlepšit stav MHD, veřejné dopravy, zatraktivnit samotné cestování z okolí, tudíž i budovat nové linky tramvají, zakopat vlaky pod zem, usnadnit cestování z moderních stanic. To tak z 50% a dalších 50% je dokončit D4, bez toho to nemá plné využití ani nyní ta část D4, modernizovat D1 (zkapacitnit a zesilnit samotný Přístavný most se zanesením následujících úseků do země, respektive je překrýt, okolí transformovat na bezvozidlový prostor, čímž izolovat tento tah. Ale to jsou sice všechno "aktivní" připravované projekty, část z nich chce realizovat několik opravdu silných developerů, ale v propojení na další byznys a je to takov hudba budoucnosti za asi 6,5 mld. €. :)

Ne, bohužel, D4/R7 tak jak stojí, tak neřeší dopravní situaci D1 ve městě Bratislava a ani D2. Tento projekt sám o sobě tohle neřeší, on řeší usnadnění cestování v JV pásmu města, kde je potenciál pro rozvoj, respektivě, kde ten rozvoj již byl a to cestování byla jedna dlouhá kolona ráno i večer. I tady ale chybí dokončit R7 alespoň po Nové Zámky, protože když se lépe podíváte na mapu, tak mezi Dunajskou Stredou a NZ není přímá silnice, což je důvod, pro který jsou přetížené části státní silniční sítě všude kolem. Doplňuje to jen ta trať na Komárno ... kterou provozoval RegioJet. Až se posune R7 dál na východ, s přivaděči a zlepšením silnice ke Kolárovu, tak se na to naváže již širší region Nových Zámkov, Komárna a usnadní cestování do Bratislavy i z této části Slovenska, ale nevyřeší se tím vnitroměstský obchvat Bratislavy.

I když to tak stát prezentuje, tak tomu i nastavil kritéria. Není pochyb o vytíženosti nových úseků D4/R7, ale rozhodně se nezlepší situace na D1/D2 díky těmto úsekům. Ta doprava zůstane přetížená i nadále. (se sice odlehčí, ale přetížená zůstane) Jedině, že z daných směrů se "překloní" ten tranzit pryč. MDV neuveřejnilo jasné směrové průzkumy, ani intenzity které očekává, že budou jiné po zahájení plného provozu a bylo to již v roce 2015 kritizováno, mj. i mnou. Stejně tak sleva na projekt :arrow: která ale přinesla i úsporná řešení na projektě*; od ubrání vzhledu mostu nad Dunajem až po prostor rozšíření na 6- pruh. To jsou zcela zásadní chyby. Takto realizován projekt je jednoduše prodražený, neplní zadané cíle, nemůže je z podstaty naplnit. A jak lze pozorovat, tak není ani v takové kvalitě, v jaké si stát představoval, že bude. A to ještě neslouží provozu ani první roky ... nedělejme si iluze o vývoji v dalších letech.

Ovšem smysl jako takový samozřejmě tyto úseky mají a to nesporný. Tady je potenciál pracovní síly, potenciál zástavby, rozvoje atd. Bez infrastruktury nelze využívat. A on ten prostor v rámci polohy hl. města je na 1. místě. To, že je to tady silně finančně podvyživeno je ale taky faktem. :roll: Tady se sice produkuje značné HDP a ten potenciál dojíždějících za prací a školou je enormní, ale nejde sem to % v poměru k rozpočtu. Protože z EU fondů nelze kromě té veř. dopravy takřka nic platit. Vyjma menší rekonstrukce regionálních silnic. Ale to není těžiskoá doprava. Když se 70% a více staví z fondů, tak je zřejmé, že tady to jednoduše nemá prostor vzhledem na nadprůměrnou životní úroveň. Je smutná realita, že stát nedovedl tento projekt zaplatit sám. Na druhou stranu, když se tady to HDP realizuje, tak lze to PPP uplatnit morálně, protože kde jinde, než tedy se umí zaplatit. Ale z pohledu zajištění základních státních investic do rozvoje je to smutná realita dosavadní dopravní politiky státu, kdy cíle jsou zadané, ale nelze je plnit pro nedostatek peněz a dalších a dalších excesů nekompetentních lidí v úřadech až po ministerstva. Stát umí "dávat" Bratislave pár mil. € na její hlavní silnice. Aby když sem přijede nějaká návštěva, ať není v šoku, po čem to jede ...

*Vám by se líbilo, když máte chuť na čokoládu s rozinkama a máte omezený rozpočet. Uděláte si průzkum a rozpočítáte kolik vydrží každá kostka, kterou si odlomíte. A teď ta situace, vy na to Knemáte, řešíte to mínusem na kartě. Vždyť se to splatí ze mzdy. kritizují vás, že koupíte za draho a šlo by si na to nejdříve vydělat než si dopřávat něco co nemáte důkladně zmapované. A co uděláte? Domluvíte se s prodavačem, že on z té čokolády vybere rozinky a oříšky, ale zbytek je váš za nižší cenu. Tak tohle přesně je ta sleva na projekt. Máte de facto jiný produkt, který kdo ví jestli jste i chtěl, ale dosáhla se pomyslná úspora, hlavní kritika všeho. :D Prezentované intenzity jsou na původní projekt, na něj navazují developerské projekty za mnoho miliard € a napojovat na tu hustší síť MÚK a víc zatěžovat ty páteřní tahy. Dosáhne se růst HDP, příjmů, ale nevyřeší ty kongesce. Tímto projektem doopravdy ne. V tom já dávám za pravdu všem kritikům, kteří to tvrdí. Ale bohužel ... teď se bude muset ovlivnit zástavba kolem, ale to si u zrovna Bratislavy a její stavební politiky, úřadů v rámci výstavby neumím dost dobře představit. (tady místní samosprávy ani nerozumí tomu, že když už stavím nové čtvrtě RD, tak stavím 1+1 ale i s podélným parkováním po obou stranách a oni ne, protože to je místo a za to se platí navíc náklady příprava všeho atp., jenomže budoucí rozvoj jsou i navazující služby atd.).

Jsou 4 základní osi rozvoje, tohle je 1 z nich tady. A tady se přestěhuje z ekonomických důvodů část lidí, možná i vystěhuje z Bratislavy samotné z některých částí, spíš se přeskupí. S výhledem do 2060. A jednoduše řečeno, to jak co kde postavím, nad tím se je nutno zamýšlet. Ať ty silnice opravdu něco řeší a ne pouze stávající rozvoj +10 let. Přesně jak i kdysi nové D1/D2 v Bratislave s okolím. To, že to je dnes přetížené, na to se upozorňovalo, že není možno stavět něco co má staré projekty a propočty. A bohužel, ta zástavba kolem umrtvuje upgrady. Bratislava na to nemá zdroje ani stát je nemá. Nemuselo to ale takhle být. :) Ale již je a již je i D4/R7 tak jak je. 0- okruh je prvním plánovaným okruhem a není hotov. Kdo ví kdy bude, ale než se dokončí D4 s tunelem přes Malé Karpaty, aby opravdu řešil odlehčení A6 - protože se napojí na novou dálnici z Rakouska, což bude opravdová alternativa rozložení toku dopravy, tak se bude muset stavět několik nových zkapacitněných silnic tady v tomto dnešním prostoru D4/R7, protože to tady bude zasekané. Ono to do 2030 odsune kolony dál do města, ale jak budou přibývat všude kolem projekty bydlení, práce, skladů ... tak nastane opačná situace. Tato situace pak přinutí kompetentní něco dělat s D1/D2 a vytvoří velký tlak na další větší investice od hromadné dopravy přes železniční po další okruh (dnes kombinace prodloužení R1 a propojení na D2 a právě proto má mít "spodek" D4/R7 jiné prostorové možnosti do budoucnosti. Ještě, když bylo kde ... tento prostor hlavního města jednoduše nemá na výběr, musí se razantně zatraktivnit a tudíž investovat do veřejné dopravy. Jináč bude odkázán na nekonečné kolony ... a ony ty silnice a mosty stárnou, ten čas velké rekonstrukce některých částí se blíží ...

Bratislava ale musí "ustoupit" zvyšku Slovenska. Proto to stát vyřešil alespoň prozatím takhle. Svým způsobem by byla zelená investice kombinovaný tunel pro železnici a dálnici, což by mohlo zcela obejít hlavní město a vybudovat jiné alternativy cestování, nepočítá se jen s prostorem PPP na tunel Karpaty, ale nepředpokládám tento scénář, protože kombinovaného tunelu se Slovensko nedočkalo již 2. krát v novodobé historii, tak se nemá důvod dočkat ani nyní. Dvě stanice, jedna excentrická, to je taky v mnoha metropolích řešením, ale o tom si mohou železnice SR nechat zdát. Proto bude kombinace PPP a státu na D4, EU fondy možná na R7 později ... tam ta příprava postupuje v EIA atd. ty varianty se řeší, samospráva mnoho konzultovala. Taky to tam není zdaleka jednotné a vše navazuje zde na tohle vybudované. Protože státní výdaje půjdou mimo tento prostor, do doby, než se zvednou výdaje ze st. rozpočtu, aby něco zbylo i pro tuto oblast, ale tady já mám názor, že nejdříve musí stát řešit zkapacitnění samotné D1, protože je problém cestovat již od MÚK D1xR1, to není dobrý výhled do budoucna. Nemluvě o tom, že ten 4- pruh dnes dostává zabrat na 6- pruhu a není to tam dobré. Ty svahy ujíždějí, jak je i špatné počasí, tak zcela. Nechci si představovat ty scénáře jak se utrhne třeba 400m svahu a objeví mnohem hlubší trhliny, nejde o to, že bude dočasný 2- pruh v takovém úseku, ale o to, že nemusí zůstat ani ten. A další výstavba MÚK v trase značí další zhusťování přepravy. Tohle musí stát řešit, dosavadní tempo je extrémně pomalé a lze to znát na té D1.

EU fondy se mají použít do veřejné dopravy. Strategická chyba byla za ministra Počiatka, když se nerealizovala stanice Filiálka. Namísto toho se kupují prostředky veř. dopravy. Ale tady se měla realizovat infrastruktura, první důležitá část, která se a to je hlavní ... jde stejně realizovat. Mohlo to již být v provozu. Tohle dnešní PPP mohlo být radši drahší, ale v původní verzi, když už tedy je. Ten ekonomický potenciál na zaplacení tady je.

Jenomže samozřejmě tato cesta PPP projektů (ta cesta tady již je) přinese i to, že Slovensko bude třeba v roce 2030 dávat na splátky kolem 600 mil. €. A lidi si budou říkat, pane bože to se to mohlo radši za to budovat. Ale jsme u toho ... za tohle se dnes buduje v průměru všechno od jedniček po dálnice. A buduje se furt navzdory PPP. Na to PPP jdou peníze z rozvoje v rámci toho, co se kde staví, zjednodušeně řečeno. Samozřejmě, že je to "přeplaceno", stejně jako jsou i i státní rozpočty v deficitu nebo hypotéky ... Slovensko si vybralo tuto cestu rozvoje. Patrně, protože je zřejmé, že další miliarda spěje na D1, a miliarda na D4 na tunel se vážně zvažuje nejeden rok. Budovat ale nejdříve tunel :arrow: by nemělo smysl bez nejdříve rozvoje v JV části hl. města a v dobách vyhlášení projektu nebyl tunel připraven a není zcela dodnes. I v rámci nabídky Carpathia Motorway project pro město Bratislava se s tunelem počítalo až ve IV. fázi rozvoje, jednoduše nejtěží na konec. :) V tomto stát postupuje správně: ale je nutno hledět na tu argumentaci :arrow: a ta jednoduše neobstojí, že tohle dnešní řešení odstraní kongesce z D1/D2. Neodstraní, mírně klesnou. A následně porostou a poroste i provoz na tomto tady. Někdo neumí počítat; již dnešní silnice jsou přetížené a s další zástavbou (při bídě kolem veřejné dopravy) musí být jasné, že za 15 let tady těch proklamovaných 30 tisíc vozidel již bude jezdit. (je to atraktivní zóna, pro bydlení a existenci ve SK realitě a bude atraktivní bez ohledu na ty kolony - které de facto dokladují ten progres). Tak jak Mečiar tvrdil, že Bratislava nepotřebuje metro, tak Dzurindove kabinety odmítli připustit 6- pruh s kapacitou na 8- pruh přes město v rámci D1, jiné tubusové uspořádání na D2, protože oni řešili jen křižovatku Patrónka a vstup z města bez ohledu na zástavbu v dalších MČ a razantní zvednutí tranzitu Balkán - záp. EU s objetím Rakouska (drahší, a více policejní dohled atd.) až po poslední rozhodnutí, že celý okruh počká na později. Je to jen začátek D4 a začátek R7 a opravdu nevyřeší proklamované cíle MDV. Nemá jak vyřešit. Kdyby to byla celá D4 v původním návrhu i s R7, to by byla jiná věc. 3/4 mýta v krizi hradí SK dopravci. Ten tranzit, který jede naložit/vyložit v prostoru BA-TT a jede i od NR a východu, a jede tedy směrem na BA, který chce jet po dálnici a nejede na Trnavu a dál Hodonín, tak musí tím městem projet i nadále. S tím souvisí i rozložení skladů zásobování, návaznosti průmyslu. Pracovní síla, díly do továren. Tomuto nikdy nepomůže jen spodní část D4. A kdo chce jet do centra z řad OA, tak si nebude nadjíždět po D4. A aby se mohla odlehčit část D2, tak na to taky chybí ta severní část D4. Ten severní vstup do města tou dnešní zástavbou již taky nic moc ... co se tam všude kolem staví a buduje. A co to přinese za pár let, to nejsou jen obchody, bydlení, ale segmenty zdravotnictví a oddychu. Tohle naopak ještě více zatíží D2.

Proto bez severní D4 ta spodní nemůže plnit ty cíle, které to má. A bez té kvalitní veřejné dopravy, MHD není možno opravdu přinutit lidi přesednout z těch OA. Nejde to beze sporu to nejde, protože Bratislava má v poměru k příjmům poměrně vysoké náklady na "uživení" vozidla. Nemluvě o parkingu, které zcela nepostačuje a navzdory tomu ty rodiny preferují OA. To o hodně vypovídá ... A všechny nápady s BUS pruhy a sdílenou přepravou jsou hezká věc, ale neustále to je jen po stávajících silnicích a zatížit konkrétní mosty více, aby to plnilo efekt již nelze. A na tomhle to končí ... Ta tramvaj v Petržalke, co se taky jen slibuje a trvá věčnost taky nepřinese úlevu, jaká se od toho očekává, protože to je projekt, co má dávno stát. Bez fondů a zadlužení města se to evidentně nedá financovat. Kdyby šel lehký tramvajový systém na pilířích (ne centrem samozřejmě), ale nejde. Má dnes svůj most, ale to zase jen ubralo z dosavadní sítě silnic. Excentrické mosty v rámci D4 jsou řešením v příliš dlouhém horizontu a stojí právě na ucelenosti D4. 2. okruh města je pak východním směrem a sice v širším kontextu od ČR na Trnavu a dál Dunajskou Stredu a Maďarsko. (kde Maďarsko samo nabídlo realizaci rychlostního tahu na DS, tedy tam ta ochota to dobudovat existuje), což by odlehčilo zcela velké části D1/D2 a tím i D4/R1/R7. Vzhledem k tomu, že od ČR po Trnavu je prakticky 1/2 R-ky vyjma pár úseků je to hezká představa, ale s problematickými obchvaty a nemluvě o málo kapacitním kolem Trnavy. To jsou již sci-fi vize, které se nemohou naplnit. Existuje záměr dualizovat část úseků na I/51, ale pak je "jižní válka", jestli tahat na DS nebo na NZ (a Komárno, tam nový most atd.). Jednoduše 2. S-J tah, který by řešil západní Slovensko a odbřeměnil velkou část Bratislavy. Jemomže takové plány se mohou uskutečnit ve Španělsku nebo Francii, Portugalsku ... rozhodně ne na Slovensku. ... Dnešní D2 od Bratislavy dál na ČR taky již dlouho nevydrží, je to z roka na rok citelnější. A ta renovace nemůže být donekonečna jen o emulzním mikrokoberci nebo 1 max 2 vrstev vozovky. To není řešení vzhledem k věku té dálnice. Po Stupavu o 6- pruhu se taky jen mluví, další MÚK v návaznosti na Rohožník taky příprava, takže se to zhustí a tam bude realizovat další zástavba kolem. Tohle vše bude valit na to hlavní město ... bez alternativy to bude čelit stávajícím D1/D2 ... "jen" ten prostor JV si oddechne na nejbližších 15-20 let. :) A mnoho lidí tady nalezne domov ... stejně jak na osi BA-ZA a 2 dalších. Investice do pramenů, nových koupališť, to vše poskytne hezké zázemí, ale taky přitáhne větší pozornost. Možná v dobách této pandemie by si šlo uvědomit potenciál rozvoje území, ale taky toho faktu, že základem existence je dopravní obslužnost a na tu je potřeba mít dopravní plán a ten plnit. To se nedá oklamat, ta státní dopravní politika je k vidění denně ... Zase jsem se jednou rozepsal.

Bude si možno vzpomenout na tato slova. :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy plánuje v tomto roku otvoriť diaľničný Lužný most, slúžiť bude aj cyklistom :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mi ... cyklistom/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy sice ledacos plánuje pro letošní rok, ale realitou kromě mostu je i situace kolem navezeného odpadu na trase D4, kde tím blokuje výstavbu. Tuto situaci si dlouhou dobu přehazují úřady ...

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7095

tady je k tomu i video: https://www.ta3.com/clanok/1203445/doko ... ladka.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od kot »

Tak to je doopravdy pěkný Kocourkov ! Jsem zvědav na finální náklady této pštrosí situace...
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od KarelLer »

Video z února:
Zedna
Příspěvky: 272
Registrován: 1.5.2011 1:15:23

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Zedna »

40 minutovy velmi zajimavy rozhovor z unora 2021 s ministrem dopravy SK o D4
https://www.youtube.com/watch?v=t4aU_sYHrSM

- detaily hlavne o problemech s krizenim D1xD4 a take zajimave info o potizistech blokujicich stavby silnic/dalnic na Slovensku

Pokud uz to (odkaz) zde nekde bylo zmineno, tak se omlouvam ...
Zedňa
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

D4R7: Takto pokročila výstavba nultého obchvatu Bratislavy :arrow:

http://auto.pravda.sk/doprava/clanok/58 ... p_rightbox

*fotogalerie
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Dokončenie meškajúcich úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa opäť posúva :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... at-posuva/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Lužný most úspešne zvládol záťažové skúšky, práce na obchvate Bratislavy finišujú :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/lu ... -finisuju/
Součást dálnice D4.
Součást dálnice D4.
MDV SR.JPG (166.53 KiB) Zobrazeno 6783 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem kompletně prošel, 19 (většinu mojich) příspěvků jsem zcela odstranil; neexistující odkazy na fotky, videa a zbytečné informace o uzavírkách dopravy v okolí atd., tedy to, co tady opravdu být nemusí a informační hodnota 0. U několika příspěvků jsem dohledal aktuální odkazy; hlavně v rámci ministerstva dopravy a webu projektu. U několika je pouze informace, že odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by poškodilo debatu v tématu, co zase není cíl této činnosti.

Doplnil jsem i úvodní příspěvek o několik vět v úvodu a pár odkazů k tomu na samotný projekt. I tak jak je zmíněno, tak samotné úseky budou k nalezení v rámci vláken k D4/R7. Svým způsobem se to prolíná, ale rozhodně to ušetřilo duplicitní informace a usnadňuje proces informování.

V provozu není dnes ani všechno v rámci D4 ani všechno v rámci R7.

Co se odevzdalo do provozu na D4/R7 lze číst zde:

D4: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 14#p235914
R7: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p235970

Celkem je tedy v provozu prozatím asi 41 km. Tedy asi 2/3 délky tohoto PPP projektu.

Všechny problémy v rámci tohoto projektu jsou k dohledání ve vlákně; od podezření na odpad ze skládky pod dálnicí přes omeškání realizace až po omeškání činnosti ze strany státu a jeho úřadů.

Poslední video ze stavebního postupu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Prevezte sa spolu s nami medzi Ružinovom a Jarovcami po rýchlostnej ceste R7 a novom diaľničnom moste D4 cez Dunaj. (i letecké záběry)

Rýchlostná cesta R7 a diaľničný most D4 cez Dunaj (pred dokončením)







v této souvislosti i několik článků:

PPP D4/R7 je téměř hotové, čeká se na ministerstvo
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7159

Dokončenie úsekov D4 a R7 je otázkou týždňov, ministerstvo však nevie zaplatiť predčasne
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... z-onedlho/

Zvyšné úseky D4 a R7 pri Bratislave budú dokončené v auguste, ministerstvo musí dať súhlas na ich predčasné užívanie
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/zv ... -uzivanie/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od kot »

Smlouva je smlouva...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je dnešní video z rozhovoru z progresu výstavby a plánu odevzdávání do provozu:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Diaľničiar »

Polícia vzniesla obvinenia v súvislosti s výstavbou bratislavskej D4R7, týkajú sa zahraničných občanov
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/po ... h-obcanov/

video: https://www.ta3.com/clanok/204228/v-pri ... -obvinenia

"Obvinení ako konatelia spoločnosti nekonali v rámci svojej riadiacej činnosti pri rozhodovaní s náležitou starostlivosťou," vysvetlila polícia.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od Dusanh »

Omlouvám se, ale ani přečtení diskuse na dialnice.info, ani několik článků ze slovenského internetu mi neodpovědělo na otázku - v jakém stavu (harmonogramově) je křižovatka D1/D4? Díky.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Příspěvek od mapman »

Ve stavu před realizací. Zatím stojí jen podjezdy pro hlavní trasu D4, takže se D4 zprovozní brzy až po Raču, ale podjezdy pro větve se ještě ani nezačaly stavět. Není to totiž součástí PPP, nýbrž jde o samostatnou akci... Takže z D1 na D4 se bude ještě pár let sjíždět přes novou MÚK Triblavina a po Staré Senecké...
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“