D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
fotky z výstavby: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... ount=14615
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
ty rezave protihlukove steny - to je zamerna patina?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Ano, to je speciální materiál. To zrezne jen na povrchu.
Tady ve vláknu jsem to zmínil taky. Cílem je zreznutí na povrchu a to se má ještě překrýt rostlinami, takže to ani nebude vidět.
Ovšem o celkové kvalitě se dá pochybovat ale to je věc koncesionáře ... https://martinpekar.blog.sme.sk/c/52072 ... =sekciabox a dozoru. Jenomže i tento proces proběhl "na SK poměry".
nutno dodat, že některé části D4 se staví pomaleji pro nedostatek lidí i techniky, ale s tím bojuje koncesionář od začátku ... a proto i ty řeči že to staví převážně balkánské nebo menší SK firmy a proto to i trvá ... pozdě se začalo a ty termíny se nestihnou a co se stihne, tak to se bude muset opravovat ale již se bude čekat na splátky od státu a ono ty stavby vydrží, ale není to kvalita jaká je viditelná na R1 a to se na D4/R7 nedají očekávat během pár let, že tady budou nízké intenzity; 30 vydrží, ale zda vydrží bez větší rekonstrukce i 50 let, tak to se uvidí ... a nevím jestli ty "obklady" k mostem, v rámci náspů taky vydrží, to je opravdu jeden z nejlevnějších způsobů provedení, a přitom je to u velkého města, takže to bude čelit grafitům a ta úprava povrchová ... za největší chybu ale považuji fakt, že se zkrátil km výměr s výhledem na 3+3 a to je to šetření za každou cenu ze strany státu a to jak běží výstavba je zase výsledek nabídky, která byla ale závazná; opakoval bych se, ale místní větší firmy se ani jedna nedomluvila s vítězem a ten tady nemá zázemí k výstavbě těchto rozměrů, ale jsou to banky, které už tlačili na výstavbu, protože ty peníze tam hrají roli a koncesionář to musel zahájit a plnit nebo by musel odstoupit od projektu, ale to by znamenalo skandál pro takovou firmu a vlastníky, potažmo akcionáře ...
v podstatě takto se postavilo mnoho úseků na D1 co se týče kvality (dlouhá výstavba, často namísto 2-4 let až 8-10 a to se na nich odráží, protože tam je často 20% z délky samý most a ty úseky mají 10-15 let a musejí se stále více opravovat), ale tady to má být vzor když to je PPP a není to vzorová výstavba od začátku ... ale zrovna ta rez na zdi je v pořádku, na tom se nešetřilo, ten materiál nepatří mezi levné
netvrdím, že to udělá tento koncesionář, ale když se někomu nepovede ustát projekt PPP, nebo se mu zdá, že by prodělával na provozu vzhledem k problémům výstavby, kterou chce ale dokončit, tak je možnost, že po odevzdání státu a zaběhnutí splátek odstoupí odprodá podíl jiné firmě, otázní bude ale kdo o to bude mít zájem, protože tam se nemění podmínky dané státem, ale jde o to, že ta která to "koupí" může na to vzniknout účelově a ukončí svojí činnost během dekády, kdy všechno bude v dobrém stavu, základ bude vyřešený i finančně (netvrdím že hodnota úvěrů se splatí) a poté to "krachne" a tam se pak hledá bankami řešení dokapitalizace na projekt nebo je to projekt, který se prostě nevyplatil, ale nebude to hned a nestane se to prvnímu koncesionáři ... všechny možnosti jsou realizovatelné; stát by vyhrál jen částečně (nemusel by platit splátky, ale musel by řešit kvalitu stavby sám, tak jak kdekoliv ve světě se to stane, ale jsou to výjimečné případy) a on je velký rozdíl mezi tím zda se to nepovede ani postavit nebo má problém až provozovatel; ekonomicky se dá propočítat ztráta za kvalitu a náklady na zhotovení vs. délka splátek, proto by se ten odprodej realizoval a když nezvládne udržovat úsek někdo nový, tak to tak nebije do očí (koho pak zajímá ten 200 str. opis situace do historie?)
Stát se prozatím zaměřuje pouze na azbest v tělese dálnice. Některé procesy NDS nezvládla (časově výkup; křížení D1xD4), co nahrává koncesionáři. To jsem tady psal a někdy to zavání "divností" SK poměrů. Ale koncesionář jako takový to má těžké; v těch cenách a s tím co (ne) má na území k dispozici. Stát by to nepostavil, ale stát si vybral zhotovitele a má právo na kvalitní provedení. Bude to za to ještě dlouho platit. A to těleso by mohlo 70-100 let vydržet. Ty mosty 50 a poté větší rekonstrukci na nich udělat. Ale zda to tak bude se ukáže později.
Tady ve vláknu jsem to zmínil taky. Cílem je zreznutí na povrchu a to se má ještě překrýt rostlinami, takže to ani nebude vidět.
Ovšem o celkové kvalitě se dá pochybovat ale to je věc koncesionáře ... https://martinpekar.blog.sme.sk/c/52072 ... =sekciabox a dozoru. Jenomže i tento proces proběhl "na SK poměry".
nutno dodat, že některé části D4 se staví pomaleji pro nedostatek lidí i techniky, ale s tím bojuje koncesionář od začátku ... a proto i ty řeči že to staví převážně balkánské nebo menší SK firmy a proto to i trvá ... pozdě se začalo a ty termíny se nestihnou a co se stihne, tak to se bude muset opravovat ale již se bude čekat na splátky od státu a ono ty stavby vydrží, ale není to kvalita jaká je viditelná na R1 a to se na D4/R7 nedají očekávat během pár let, že tady budou nízké intenzity; 30 vydrží, ale zda vydrží bez větší rekonstrukce i 50 let, tak to se uvidí ... a nevím jestli ty "obklady" k mostem, v rámci náspů taky vydrží, to je opravdu jeden z nejlevnějších způsobů provedení, a přitom je to u velkého města, takže to bude čelit grafitům a ta úprava povrchová ... za největší chybu ale považuji fakt, že se zkrátil km výměr s výhledem na 3+3 a to je to šetření za každou cenu ze strany státu a to jak běží výstavba je zase výsledek nabídky, která byla ale závazná; opakoval bych se, ale místní větší firmy se ani jedna nedomluvila s vítězem a ten tady nemá zázemí k výstavbě těchto rozměrů, ale jsou to banky, které už tlačili na výstavbu, protože ty peníze tam hrají roli a koncesionář to musel zahájit a plnit nebo by musel odstoupit od projektu, ale to by znamenalo skandál pro takovou firmu a vlastníky, potažmo akcionáře ...
v podstatě takto se postavilo mnoho úseků na D1 co se týče kvality (dlouhá výstavba, často namísto 2-4 let až 8-10 a to se na nich odráží, protože tam je často 20% z délky samý most a ty úseky mají 10-15 let a musejí se stále více opravovat), ale tady to má být vzor když to je PPP a není to vzorová výstavba od začátku ... ale zrovna ta rez na zdi je v pořádku, na tom se nešetřilo, ten materiál nepatří mezi levné
netvrdím, že to udělá tento koncesionář, ale když se někomu nepovede ustát projekt PPP, nebo se mu zdá, že by prodělával na provozu vzhledem k problémům výstavby, kterou chce ale dokončit, tak je možnost, že po odevzdání státu a zaběhnutí splátek odstoupí odprodá podíl jiné firmě, otázní bude ale kdo o to bude mít zájem, protože tam se nemění podmínky dané státem, ale jde o to, že ta která to "koupí" může na to vzniknout účelově a ukončí svojí činnost během dekády, kdy všechno bude v dobrém stavu, základ bude vyřešený i finančně (netvrdím že hodnota úvěrů se splatí) a poté to "krachne" a tam se pak hledá bankami řešení dokapitalizace na projekt nebo je to projekt, který se prostě nevyplatil, ale nebude to hned a nestane se to prvnímu koncesionáři ... všechny možnosti jsou realizovatelné; stát by vyhrál jen částečně (nemusel by platit splátky, ale musel by řešit kvalitu stavby sám, tak jak kdekoliv ve světě se to stane, ale jsou to výjimečné případy) a on je velký rozdíl mezi tím zda se to nepovede ani postavit nebo má problém až provozovatel; ekonomicky se dá propočítat ztráta za kvalitu a náklady na zhotovení vs. délka splátek, proto by se ten odprodej realizoval a když nezvládne udržovat úsek někdo nový, tak to tak nebije do očí (koho pak zajímá ten 200 str. opis situace do historie?)
Stát se prozatím zaměřuje pouze na azbest v tělese dálnice. Některé procesy NDS nezvládla (časově výkup; křížení D1xD4), co nahrává koncesionáři. To jsem tady psal a někdy to zavání "divností" SK poměrů. Ale koncesionář jako takový to má těžké; v těch cenách a s tím co (ne) má na území k dispozici. Stát by to nepostavil, ale stát si vybral zhotovitele a má právo na kvalitní provedení. Bude to za to ještě dlouho platit. A to těleso by mohlo 70-100 let vydržet. Ty mosty 50 a poté větší rekonstrukci na nich udělat. Ale zda to tak bude se ukáže později.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
A to, že je tento projekt slabý dokladuje i jeho velmi slabá P.R. prezentace. Co se udělalo, kolik lidí a kde to realizuje. S video materiálem, dronem, fotografie. A pravidelné TK. Stát sám nemá zájem to více prezentovat. To všechno nahrává pro další scénáře. Live cam tam mohlo být dávno osazeno. Na mostě nad Dunajem a dalších bodech, MÚK třeba. Bude jich tam hodně. Jenomže to by byla vidět ta realita, kdy tam není jediný stroj nebo minimum lidí. Na stavbě, kde to má žít. Byla by vidět ta skladba těch dodavatelů atd. Pro kvalitní firmu, pro kvalitní zhotovitele je každá realizovaná stavba v prostoru bloku jakým je EU vzácní a dělá pro P.R. maximum, protože to je další reference kdekoliv jinam. To tady absolutně chybí a za TK nepovažuji těch pár vět na stavbě za každým od jiného odpovědného pracovníka, který tím byl jen pověřen.
Stát, ministerstvo, nemá zájem to tady řešit. Stát mohl od projektu odstoupit i sám při neplnění. Dle smlouvy ledacos požadovat. Namísto toho se jen čekalo jako kdyby neexistoval nikdo další v EU kdo by to postavil. Ledaže již se něco rozdalo a muselo by se to vracet.
Stávající vedení ministerstva si prostě řeklo, že to jen zdědilo, a že vlastně SR nic neplatí během výstavby a o nic nedojde, i když se to zcela nepovede. Ale tak to není. Občané, firmy a všichni v tom státě docházejí o hodně každým dnem a škoda bude narůstat během zprovoznění, až se to naplno zatíží. A že se muselo ušetřit pár mil. € na architektonickém provedení samotní mostní stavby nad Dunajem taky nepovažuji za dobré. To zcela popírá původní prezentace. To je jako když já zadám nabídku na stavbu domu, který chci mít s nějakou fasádou a úpravou provedení, aby to bylo citelné z ulice, že to je hezký dům a ono se to provede zcela jinak a bude to jen šedá zeď. Tak to je to samé. Ve výsledku se v tom domě dá žít, stejně tak se bude jezdit po mostě. Ale jak to vypadá? A to je odpovědnost státu. Většina obyvatelstva ani neví, že se něco kolem Bratislavy staví. A většina ani netuší o těchto komplikacích a problémech. Ti co vědí jsou z poloviny zainteresováni. S tím se pak cokoliv dělá velmi špatně. Politicky jde o dokončení úseků do provozu. Ostatní je všem jedno. A to je ta největší nejzákladnější chyba. Že to je jedno těm lidem, řadové veřejnosti, je pochopitelné, ale že to je jedno těm co o tom rozhodují a mají pravomoce to ovlivnit to jedno být nesmí, ale je, protože pro nápravu téměř nic nedělají.
A i právě pro toto pozadí tady odmítla SK stavební špička se toho aktivně ve větším účastnit. Když tak v malém pronájem, půjčením části strojního vybavení nebo uvolnění aktuálních kapacit, ale bez rozsáhlejších dohod. Kdo by šel stavět něco tímto stylem, tak by si poškodil jméno; za daných cen to není možno provést tak jak to ty firmy běžně staví. Takže jak se to staví nyní nevím, ale tohle není 1. firma, která musela kdy odejít. I jiné (španělské) odešli. I italské, že jo. Ale zase i místní umí zbankrotovat nebo vyhlásit konkurz, takže ono to vychází pak pro veřejnost za jedno. Ale to jsem zcela odbočil. Za to může jen ten stát i s jeho zákony. A tento stát velmi rád platí i za to, co se nerealizuje. Nebo platí 5x víc než v jiné zemi. A to je vlastně ta podstata, že tady vůbec nejde o veřejnost, o daňové poplatníky, ale o jiné zájmy a ty se musejí naplnit. Bez ohledu na všechno další jako je kvalita provedení nebo další osud provozování. A co stát ušetří na splátkách, to ztratí na opravách. Pod dohledem dozoru. Atd. Kruh se uzavírá.
Stát, ministerstvo, nemá zájem to tady řešit. Stát mohl od projektu odstoupit i sám při neplnění. Dle smlouvy ledacos požadovat. Namísto toho se jen čekalo jako kdyby neexistoval nikdo další v EU kdo by to postavil. Ledaže již se něco rozdalo a muselo by se to vracet.
Stávající vedení ministerstva si prostě řeklo, že to jen zdědilo, a že vlastně SR nic neplatí během výstavby a o nic nedojde, i když se to zcela nepovede. Ale tak to není. Občané, firmy a všichni v tom státě docházejí o hodně každým dnem a škoda bude narůstat během zprovoznění, až se to naplno zatíží. A že se muselo ušetřit pár mil. € na architektonickém provedení samotní mostní stavby nad Dunajem taky nepovažuji za dobré. To zcela popírá původní prezentace. To je jako když já zadám nabídku na stavbu domu, který chci mít s nějakou fasádou a úpravou provedení, aby to bylo citelné z ulice, že to je hezký dům a ono se to provede zcela jinak a bude to jen šedá zeď. Tak to je to samé. Ve výsledku se v tom domě dá žít, stejně tak se bude jezdit po mostě. Ale jak to vypadá? A to je odpovědnost státu. Většina obyvatelstva ani neví, že se něco kolem Bratislavy staví. A většina ani netuší o těchto komplikacích a problémech. Ti co vědí jsou z poloviny zainteresováni. S tím se pak cokoliv dělá velmi špatně. Politicky jde o dokončení úseků do provozu. Ostatní je všem jedno. A to je ta největší nejzákladnější chyba. Že to je jedno těm lidem, řadové veřejnosti, je pochopitelné, ale že to je jedno těm co o tom rozhodují a mají pravomoce to ovlivnit to jedno být nesmí, ale je, protože pro nápravu téměř nic nedělají.
A i právě pro toto pozadí tady odmítla SK stavební špička se toho aktivně ve větším účastnit. Když tak v malém pronájem, půjčením části strojního vybavení nebo uvolnění aktuálních kapacit, ale bez rozsáhlejších dohod. Kdo by šel stavět něco tímto stylem, tak by si poškodil jméno; za daných cen to není možno provést tak jak to ty firmy běžně staví. Takže jak se to staví nyní nevím, ale tohle není 1. firma, která musela kdy odejít. I jiné (španělské) odešli. I italské, že jo. Ale zase i místní umí zbankrotovat nebo vyhlásit konkurz, takže ono to vychází pak pro veřejnost za jedno. Ale to jsem zcela odbočil. Za to může jen ten stát i s jeho zákony. A tento stát velmi rád platí i za to, co se nerealizuje. Nebo platí 5x víc než v jiné zemi. A to je vlastně ta podstata, že tady vůbec nejde o veřejnost, o daňové poplatníky, ale o jiné zájmy a ty se musejí naplnit. Bez ohledu na všechno další jako je kvalita provedení nebo další osud provozování. A co stát ušetří na splátkách, to ztratí na opravách. Pod dohledem dozoru. Atd. Kruh se uzavírá.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
V Liberci stál OD, který byl taky schválně rezavý.... Za mě žádný extra hit, rostliny nerostliny.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Dnešní návštěva na stavbě. Viděl jsem 1 dělníka, 2 dodávky a 2 hučící centrály. Most přes Dunaj je krásný a ty skruže a betonovací vozíky taky.
- Přílohy
-
- Dálniční most přes I/2
- D4_00.jpg (169.66 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- Betonovací vozík mostovky pravobřežní estakády mostu přes Dunaj
- D4_01.jpg (268.76 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- Posuvná skruž mostu přes Dunaj, - pravobřežní estakáda
- D4_02.jpg (286.45 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- Zárodky pro letmou betonáže mostu přes Dunaj
- D4_03.jpg (234.47 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- Pohled z posuvné skruže na zárodek na pilíři
- D4_04.jpg (381.6 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- V dálce MÚK D4xR7, směr D2
- D4_05.jpg (141.09 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- za MÚK D4xR7 směr D1
- D4_06.jpg (160.03 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- MÚK s I/63 směr D2
- D4_07.jpg (187.73 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- MÚK s I/63 směr D1
- D4_08.jpg (169.95 KiB) Zobrazeno 12081 x
-
- MÚK D1/D4 směr jih
- D4_09.jpg (114.71 KiB) Zobrazeno 12081 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
R7 D1 - Dunajská Lužná
- Přílohy
-
- MÚK Prievoz na D1xR7
- R7_01.jpg (200.16 KiB) Zobrazeno 12079 x
-
- MÚK Slovnaftská směr Holice
- R7_02.jpg (220.75 KiB) Zobrazeno 12079 x
-
- V mlze MÚK D4xR7
- R7_03.jpg (122.56 KiB) Zobrazeno 12079 x
-
- za MÚK D4xR7 směr Holice
- R7_04.jpg (173.18 KiB) Zobrazeno 12079 x
-
- MÚK s I/63 směr D1
- R7_05.jpg (207.52 KiB) Zobrazeno 12079 x
-
- MÚK s I/63 směr Holice
- R7_06.jpg (189.82 KiB) Zobrazeno 12079 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Nelíbila se mi kvalita povrchové úpravy opěry mostu na I/63 přes D4 a schodiště.
- Přílohy
-
- kvalita.jpg (245.37 KiB) Zobrazeno 12080 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Trnavská župa nepreberie cesty od D4R7, zhotoviteľ výrazne podcenil kvalitu stavby
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... tu-stavby/
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... tu-stavby/
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
To vypadá, že toto PPP se moc nepovedlo. S R1 takové problémy nebyly, nebo snad ano?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
To bolo od zaciatku jasne, ze to nedopadne dobre, ked velki domaci hraci nechceli ist do toho so spanielmi. Ale tak dokoncit sa to dokonci.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Rozhovor s dopravním vedoucím obchvatu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6860 , který se týká opravdu mnoha věcí.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
v case ked sa viac nestavia ako stavia tu mame jedno porovnavacie vidoeo:
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Rio díky za srovnávací video je vidět velmi rychlý postup vpřed. Šířka toho přechodu přes dálnici je ohromná !
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Pro problémy s kolaudačním rozhodnutím se odloží odevzdání R7
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6865
*původně to mělo být na přelomu tohoto a dalšího měsíce, ale teď se očekává měsíční posun
Výstavba D4/R7 se pro koronavirus zpomalila a mění se i ředitel projektu na místě zhotovitele
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6866
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6865
*původně to mělo být na přelomu tohoto a dalšího měsíce, ale teď se očekává měsíční posun
Výstavba D4/R7 se pro koronavirus zpomalila a mění se i ředitel projektu na místě zhotovitele
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=6866
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
to sa dalo cakat, ved MUK pri Holiciach nie je dokoncena.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Prešli sme po rýchlostnej ceste R7! Pozrite sa, v akom je stave
https://tv.pravda.sk/relacie/auto/epizo ... rikovy_box
Prečo sú na rýchlostnej ceste R7 hrdzavé protihlukové steny? Materiál má vydržať 100 rokov!
https://tv.pravda.sk/relacie/auto/epizo ... -100-rokov
https://tv.pravda.sk/relacie/auto/epizo ... rikovy_box
Prečo sú na rýchlostnej ceste R7 hrdzavé protihlukové steny? Materiál má vydržať 100 rokov!
https://tv.pravda.sk/relacie/auto/epizo ... -100-rokov
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Koukám, že na nic nečekali a už celý nový úsek zpoplatnili...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Proč by ne. Nikoho nenutí tudy jezdit. U nás by se vymýšlela výjimka nebo krajská známka.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Jak to vypadá s dalšími úseky PPP D4R7? nikde jsem nenašel harmonogram nebo předpokládaný termín dokončení...
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
na jesen by sa mal otvarat tento usek: https://www.openstreetmap.org/#map=15/48.1201/17.2530
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
tak ako som pisal, coskoro by sa mal otvorit dalsi kusok.
https://www.youtube.com/watch?v=Vip8z0_0GHc
"Úsek diaľnice D4 medzi Podunajskými Biskupicami a Vrakuňou je stavebne dokončený a po získaní potrebných povolení bude otvorený aj pre motoristickú verejnosť."
https://www.youtube.com/watch?v=Vip8z0_0GHc
"Úsek diaľnice D4 medzi Podunajskými Biskupicami a Vrakuňou je stavebne dokončený a po získaní potrebných povolení bude otvorený aj pre motoristickú verejnosť."