Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Výkupy pozemků nejdou dle představ státu. Plánovaná výstavba se komplikuje, za to ale stavební společnosti nemohou. Stát ale selhává i s napojením s D1. Více pak zde: viewtopic.php?f=213&t=5871 .
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Aby to nebylo jen na pozemcích, tak celé měsíce se stahuje ornice, provádí se výrub lesů, budují se přístupové komunikace, provádí se lokální DZ, mateřské společnosti zintenzivňují kontrahaci pracovních sil a techniky, realizují se činnosti k ošetření míst, ve kterých dojde k zakládání mostu ponad Dunaj a kolíkuje se celá trasa.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Tady hrozí ze strany státu neustále více problémů ... jednak stát stále nezajistil všechny pozemky a jednak sám mešká s další úpravou D1, která se má na D4 napojit, ale tady je záměr zapojit koncesionáře do této aktivity, ale je o tom nějak ticho. K pozemkům i když v jiné souvislosti ohledně zaměření článku: viewtopic.php?f=213&t=5913 .
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Lépe objasněno, proč se D4 nestaví: viewtopic.php?f=213&t=5922 a co to znamená pro stát. Je to totiž stát, kdo momentálně neumí naplnit podmínky PPP. A nyní je zřejmé, proč se neustále odkládalo podepsání obchvatu a že to nebylo jen pro výměnu kabinetů. Tady se oddaloval čas ...
Na vině byl omeškaný výkup pozemků kvůli čemu se měnila i legislativa. Ale i pomalé vydávání stavebních povolení. V zákulisí se již načrtla i možnost odstoupení od projektu a to samotným koncesionářem pokud nedojde ke změnám (ve vztahu finančním a technickým řešením), protože v tomto případě je to stát, který selhal. A selhává i v napojení na D1 co ani již nestíhá a požaduje to po koncesionáři, ale k tomu ani nejsou další dodatky. Pokud tedy stát nedojedná úpravy a nebude souhlasit se změnami, tak koncesionář může z projektu beze strát vycouvat. Prozatím ale platí, že stát i koncesionář se snaží projekt naplno rozběhnout.
CINTRA se zjevně spoléhala na místní společnosti, ale nemá tady větší zázemí. Místní společnosti se ale nehodlají smířit s minimálním ziskem v časech, kdy se dálnice staví z EU fondů a je zde tlak na další navýšení prostředků z dalších forem financování. Na druhou stranu má koncesionář štěstí na počátečnou nečinnost státu v přípravách k samotné výstavbě.
Stát se může cokoliv, od dodatkování pro CINTRU po vypovězení smlouvy z obou stran po zakontrahování dalšího v poradí nebo nového tendrování ...
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Obaľovňa živičných zmesí Ivanka pri Dunaji
Účelom predkladaného zámeru je vybudovanie dočasnej obaľovne živičných zmesí v lokalite Ivanka pri Dunaji, s cieľom zabezpečenia nárokov živičných zmesí na výstavbu súboru stavieb diaľnice D4 Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz - Holice.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Začátek výstavby se reálně oddálil až o 1 rok, takže proces dostavby v termínech nebude již možný. Připouští to již i ministerstvo dopravy.
To je tak, když s procesem pro výstavbu mešká stát a zároveň je to vždy riziko, když takovou stavbu vyhraje společnost, která nemá v dané zemi vlastní zázemí. Cena je sice nejnižší, ale nenašlo se ihned dostatek dodavatelů pro stavbu.
vybírám tento starší příspěvek, protože je tam článek s odkazem na ostatní cenové nabídky
to, o čem se mluví již rok je prostě zjevný problém, i když to CINTRA (potažmo PORR a FERROVIAL) odmítá naplno přiznat a fabuluje se to do roviny legislatívních problémů ze strany vlády s pozemkami atd., tak faktem prostě je, že CINTRA neumí sehnat místní kapacity pro výstavbu ani hlavního objektu, kterým je most ponad Dunaj a to je již most značně "osekaný" i další objekty a celá trasa vypadá jinak než původní alternativa, již rok se tady pouze shrnuje ornica, realizuje se výrub stromů a to je téměř všechno
jinak řečeno je cenová nabídka tak nízká, že místní větší společnosti tuto zakázku prostě nechtějí realizovat na Slovensku je stavební boom všeho možného stávající roky a volné kapacity pro projekt za velmi malé zisky prostě nejsou a shánět nové kapacity nikdo nechce a CINTRA se stále chtěla vyhnout stěhování kapacit ze zahraničí, protože ale bohužel nemá tento zhotovitel postavení s místními firmami v tom, že nejsou členem žádného seskupení z nich
tady je video od zhotovitele, co se za rok udělalo a jak se vlastně nikde nic dalšího nedělá
jen na margo stavebního boomu, i cementárna Rohožník jede na plné obrátky, dnes je problém zajistit si odsud produkty ve větším množství na další roky a to prošla modernizací a zkapacitněním do minulých let a taková je situace v mnoha dalších nejen cementárnách, ale i lomech a obaloven asfaltových směsí atd.; ceny stavebních materiálů stoupají, ceny ropy mírně rovněž tím i ceny PHM, cena práce stoupá velmi rychle, na trhu je nedostatek dělníků všech stavebních profesí, řidičů nákladních vozidel, takže ani stavební obr jako CINTRA nedokázala tuto stavbu posunout nedokáže již naplnit cílový rok zprovoznění a jen míra posouzení, zda je toho více podílena ona nebo stát ukáže zda se uplatní sankce a v jakém rozsahu
a do toho všeho banky: drží veliký kapitál pro projekt, který se stále řádně nerozběhl, výhoda PPP pro stát je zjevná, ... ta kritika proti PPP je hezká, ale faktem je, že stát během celé realizace nemusí vynaložit ani cent, ale naopak se peníze do ekonomiky dostávají a stavba po odevzdání přináší vysoké benefity, ale základem všeho je tu stavbu postavit jenomže dnes banky již na CINTRA tlačí, protože za nízké úroky drží hotovost, která se mohla již někde protavit
CINTRA nechce projekt opustit, proto stále tolerovala i malé nedostatky ze strany státu. Slovensko navíc chtělo pro CINTRA další zakázky přes dodatky: MÚK D1xD4 a část rozšíření na D1, ale k tomu se již nedostalo pro problémy se sháněním dodavatelů a subdodavatelů, kdy CINTRA neumí sehnat ani kapacity pro základních 59 km na D4 a R7. Stěhování zahraničních kapacit by projekt prodražilo na úkor zisků pro zhotovitele a výnosnost projektu by pak část firem v skupině pocítila ztrátami, takže je nyní i rozpor v samotném vítězovi.
Stát může z projektu vycouvat a to zcela nebo osloví 2. společnost v pořadí s tím, že požádá o novou cenovou nabídku vzhledem k jiné situaci na stavebním trhu a finanční situaci ve finančních domech nebo i všechny zbývající společnosti, ze kterých se vybíralo v 2. kole. Nebo se tendr zcela zruší a stát zaplatí jen skutečně udělané práce tak jak kdysi při zrušených projektech PPP na dálnici D1. Možností má stát vícero vzhledem k faktu, že jeho příprava se skončila a vše leží již na koncesionáři CINTRA. Jakékoliv rozhodnutí by ale vedlo k oddálení výstavby o další rok/roky a to ani stát nechce a proto čeká, že CINTRA stavbu konečně rozběhne. Ten slib, že se již na jaro naplno začne se ale protáhl již na 2. jaro.
Již došlo k několika úpravám. Na začátku meškal stát, ale nyní celé měsíce má opoždění koncesionář. Nedokázal sehnat dostatek místních dodavatelů, protože ti nehodlají nasadit takové kapacity pro výstavbu za nízké marže, když stavební ruch na Slovensku je v tomto segmentu velmi vysoko. A koncesionář tady nemá vlastní zázemí. Banky jsou již nervózní z nečerpaní připravených peněz. Omeškání plné výstavby překročilo dobu 1 rok.
Změnil se dizajn hlavního mostního objektu ponad Dunaj, došlo k úpravě parametrů, které mají celý projekt zlevnit v rovině výstavby. Ani to zjevně nestačilo pro zahájení výstavby, která bude mít ekonomickou návratnost. Ministerstvo dopravy provedlo všechny potřebné úkony a poslední měsíce prováděných změn a úprav má v plné kompetenci koncesionář, který již při podepisování smlouvy musel poznat skutečné možnosti a stav možné realizace i vzhledem k nabídkám. Tehdejší ujištění, že CINTRA je známá tím, že své stavby ve světě odevzdává načas tak začíná být k smíchu. Stát prozatím situaci nehrotí jak by mohl; viz předchozí příspěvek.
Výstavba měla původně probíhat v období 06/2016 až konec roku 2020. Takže když se začne později, tak se logicky musí posunout i odevzdání do provozu. A to se ještě oddalovalo i podepsání smlouvy, formálně pro tehdejší politické změny, ale to si stačí pročíst téma.
*subdodávky jsou naplněné na asi 50% *nyní zde pracuje 350 lidí, do 2 týdnů to má být 2000, celkem pak kolem 2500 *dle stavitelského sdružení je odhad na dokončení na roky 2021 - 2022 *již se staví přeložky na R7, těleso silnice atd. *na D4 běží přípravní práce
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Patří sem i rekonstrukce MÚK Prievoz na D1 anebo je to samostatná stavba?
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
30.7.2018 18:30:43
JR65
Příspěvky: 13
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Áno, patrí to k PPP projektu, už sa začala 0.etapa, prekladá sa kanalizácia, je aj uzavretá jedna vetva, od začiatku septembra sa uzatvoria viaceré vetvy.
30.7.2018 22:45:50
Lenny
Autor
Příspěvky: 9788 Bydliště: na levém břehu Dunaje
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
A patří pod stavbu R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec anebo samostatně?
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
31.7.2018 18:17:29
JR65
Příspěvky: 13
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Patria tam tieto úseky: D4 Jarovce-Ivanka Sever D4 Ivanka Sever-Rača R7 BA Prievoz- Ketelec R7 Ketelec-Dunajská Lužná R7 Dunajská Lužná-Holice Čiže áno, patrí Inak čo sa týka stavebného tempa tak stavba sa pomaly rozbieha, stále však prebiehajú posudzovacie konania pretože sa projekt dosť osekáva a týmito konaniami sa "rázna" výstavba stále oddaľuje. Podľa zhotoviteľa by ale v roku 2020 mohla byť hotová aspoň R7...
1.8.2018 12:43:38
JR65
Příspěvky: 13
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru