Na vině byl omeškaný výkup pozemků kvůli čemu se měnila i legislativa. Ale i pomalé vydávání stavebních povolení. V zákulisí se již načrtla i možnost odstoupení od projektu a to samotným koncesionářem pokud nedojde ke změnám (ve vztahu finančním a technickým řešením), protože v tomto případě je to stát, který selhal. A selhává i v napojení na D1 co ani již nestíhá a požaduje to po koncesionáři, ale k tomu ani nejsou další dodatky. Pokud tedy stát nedojedná úpravy a nebude souhlasit se změnami, tak koncesionář může z projektu beze strát vycouvat. Prozatím ale platí, že stát i koncesionář se snaží projekt naplno rozběhnout.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 25.9.2017 11:46:07
od Sosa
Odstoupení od projektu by byl pro Slovensko dost velký problém, to by znamenalo oddálení výstavby tak o 3-5 let. Nebo o víc?
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
CINTRA se zjevně spoléhala na místní společnosti, ale nemá tady větší zázemí. Místní společnosti se ale nehodlají smířit s minimálním ziskem v časech, kdy se dálnice staví z EU fondů a je zde tlak na další navýšení prostředků z dalších forem financování. Na druhou stranu má koncesionář štěstí na počátečnou nečinnost státu v přípravách k samotné výstavbě.
Stát se může cokoliv, od dodatkování pro CINTRU po vypovězení smlouvy z obou stran po zakontrahování dalšího v poradí nebo nového tendrování ...
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 18.12.2017 22:22:34
od Diaľničiar
Tak ten termín plného zahájení výstavby se oddaloval tolik, že se naplno začne až na jaro 2018
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 15.1.2018 15:37:42
od Diaľničiar
Obaľovňa živičných zmesí Ivanka pri Dunaji
Účelom predkladaného zámeru je vybudovanie dočasnej obaľovne živičných zmesí v lokalite Ivanka pri Dunaji, s cieľom zabezpečenia nárokov živičných zmesí na výstavbu súboru stavieb diaľnice D4 Jarovce - Rača a rýchlostnej cesty R7 Bratislava Prievoz - Holice.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 4.2.2018 10:51:11
od Diaľničiar
Začátek výstavby se reálně oddálil až o 1 rok, takže proces dostavby v termínech nebude již možný. Připouští to již i ministerstvo dopravy.
To je tak, když s procesem pro výstavbu mešká stát a zároveň je to vždy riziko, když takovou stavbu vyhraje společnost, která nemá v dané zemi vlastní zázemí. Cena je sice nejnižší, ale nenašlo se ihned dostatek dodavatelů pro stavbu.
Již došlo k několika úpravám. Na začátku meškal stát, ale nyní celé měsíce má opoždění koncesionář. Nedokázal sehnat dostatek místních dodavatelů, protože ti nehodlají nasadit takové kapacity pro výstavbu za nízké marže, když stavební ruch na Slovensku je v tomto segmentu velmi vysoko. A koncesionář tady nemá vlastní zázemí. Banky jsou již nervózní z nečerpaní připravených peněz. Omeškání plné výstavby překročilo dobu 1 rok.
Změnil se dizajn hlavního mostního objektu ponad Dunaj, došlo k úpravě parametrů, které mají celý projekt zlevnit v rovině výstavby. Ani to zjevně nestačilo pro zahájení výstavby, která bude mít ekonomickou návratnost. Ministerstvo dopravy provedlo všechny potřebné úkony a poslední měsíce prováděných změn a úprav má v plné kompetenci koncesionář, který již při podepisování smlouvy musel poznat skutečné možnosti a stav možné realizace i vzhledem k nabídkám. Tehdejší ujištění, že CINTRA je známá tím, že své stavby ve světě odevzdává načas tak začíná být k smíchu. Stát prozatím situaci nehrotí jak by mohl; viz předchozí příspěvek.
Výstavba měla původně probíhat v období 06/2016 až konec roku 2020. Takže když se začne později, tak se logicky musí posunout i odevzdání do provozu. A to se ještě oddalovalo i podepsání smlouvy, formálně pro tehdejší politické změny, ale to si stačí pročíst téma.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 18.4.2018 18:52:07
od Diaľničiar
Proběhl zde kontrolní den za účasti zástupců koncesionáře a ministra dopravy
*subdodávky jsou naplněné na asi 50%
*nyní zde pracuje 350 lidí, do 2 týdnů to má být 2000, celkem pak kolem 2500
*dle stavitelského sdružení je odhad na dokončení na roky 2021 - 2022
*již se staví přeložky na R7, těleso silnice atd.
*na D4 běží přípravní práce
Koncesionář nehodlá projekt opustit.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 30.7.2018 18:30:43
od Lenny
Patří sem i rekonstrukce MÚK Prievoz na D1 anebo je to samostatná stavba?
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 30.7.2018 22:45:50
od JR65
Áno, patrí to k PPP projektu, už sa začala 0.etapa, prekladá sa kanalizácia, je aj uzavretá jedna vetva, od začiatku septembra sa uzatvoria viaceré vetvy.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 31.7.2018 18:17:29
od Lenny
A patří pod stavbu R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec anebo samostatně?
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 1.8.2018 12:43:38
od JR65
Patria tam tieto úseky:
D4 Jarovce-Ivanka Sever
D4 Ivanka Sever-Rača R7 BA Prievoz- Ketelec
R7 Ketelec-Dunajská Lužná
R7 Dunajská Lužná-Holice
Čiže áno, patrí
Inak čo sa týka stavebného tempa tak stavba sa pomaly rozbieha, stále však prebiehajú posudzovacie konania pretože sa projekt dosť osekáva a týmito konaniami sa "rázna" výstavba stále oddaľuje. Podľa zhotoviteľa by ale v roku 2020 mohla byť hotová aspoň R7...
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 5.9.2018 22:46:53
od pinus
Dvě fotky z 22. srpna.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 9.9.2018 8:55:00
od Lenny
Koncesionář šetří, kde se dá. Stavba R7 Ketelec - Dunajská Lužná nebude v kategorii R 31,5/100 s rezervou na šestipruh, ale v kategori R 24,5/100. Nadjezdy budou postaveny pro výhledový šestipruh.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Problémem pomalého rozběhu výstavby je neochota SK sektoru zapojit se do projektu s technikou a pracovníky. To má 2 příčiny: ta 1. je, že hlavní stavební firmy působící na SK jsou vytížené na jiných projektech a je to důvod ze 70% kritéria posouzení, ta 2. je pak nabídka působení pouze ve formě několika % na každý objekt, což značí velmi nízké marže a na to se tyto společnosti vázat od začátku nechtějí.
Vítěz projektu je sice veliká společnost a disponuje dostatkem techniky, ale kdyby jí musela přesouvat a kontrahovat lidi, tak by došla o zisky a dostala projekt do ztráty. Opouštět projekt nechce pro renomé, které má a na to je zas tlak bank a celkově finančního sektoru (fondů) a jde o víc vzhledem ke koncesní divizi, ze které těží jinde ve světě.
Je zřejmé, že termín dostavby/dokončení se posune. Jen nikdo neřekne kam až. Nedá se to srovnávat s PPP na R1, protože VINCI přes tento projekt přesunul mnoho aktivit na Slovensko. To ale není případ D4+R7, navíc je SK stavební trh relativně obsazený a musel by nastat bankrot některé z divizí zde.
VINCI zde v projektu D4+R7 nabídl vyšší cenu s jinými řešeními, ale hlavně i rychlejší výstavbou. Je nepochybné vzhledem ke kapacitám a technickému zázemí a vypracovanou spoluprací, že by dokázal projekt rozběhnout mnohem dříve; řešení přesunutí nabídky v poradí k dalšímu by ale znamenalo i tak další odklad. Odklad je nepřijatelným řešením pro stát, který preferuje proti odkladu začátku pomalejší náběh, ale projekt pustit nechce, a proto je stát ochotný ustupovat, což už nemusel. Omeškání dosáhlo 1,5 roku. Na vině je i stát pro pomalé postupy v legislativním procesu k projektu.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 31.10.2018 18:55:37
od Lenny
Lenny píše:Koncesionář šetří, kde se dá. Stavba R7 Ketelec - Dunajská Lužná nebude v kategorii R 31,5/100 s rezervou na šestipruh, ale v kategori R 24,5/100. Nadjezdy budou postaveny pro výhledový šestipruh.
Další šetření na D4, zúžení o 1 m. Nově bude stavěna v kategorii D 32,5 a D 25,5. Taky došlo ke snížení návrhové rychlosti ze 120 km/h na 100 km/h, tím pádem mohou být kratší připojovací a odbočovací pruhy a jiné výškové vedení. Dále byly zkráceny mosty. Změněny sklony svahů. Snad u každého stavebního objektu je nějaká změna, která se týká úspory nákladů.
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 14.11.2018 19:47:41
od Diaľničiar
Byl kontrolní den k výstavbě. Tady je následně rozhovor s ministrem dopravy a v dalším odkazu je video k obrovským skružím potřebným k výstavbě mostu ponad Dunaj. Koncesionář zesilnil kapacity.
*projekt je ve skluzu, ale koncesionář zesílnil kapacity; "V súčasnosti prebiehajú práce na všetkých sekciách v rámci projektu. Na činnosti sa podieľa približne 1 400 ľudí. Doteraz bolo odpracovaných viac ako 2 220 000 hodín. Aktuálne bolo dokončených približne 200 stavebných objektov. Práce prebiehajú na 140 stavebných objektoch. Z toho je 41 objektov mosty,“ povedal Michal Lešňovský, zástupca koncesionára Obchvat Nula.
R7 u Bratislavy bude možná hotová v termínu v 2020
*pokud ano, tak stávající ministr dopravy by chtěl, aby se R7 pustila do provozu i bez D4, která bude v omeškání, jen se ještě nestanovil rozsah ani případné sankce
Re: D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku
Napsal: 18.11.2018 10:34:10
od Diaľničiar
Ještě doplním, že jsou podezření na návoz odpadu do základů D4. Jsou to prozatím podezření, ovšem pracuje na tom i NAKA (speciální policejní útvar), ale koncesionář disponuje potvrzením o původu materiálu. Tato podezření ale jsou k dispozici i na zahraničních portálech jako kdysi v případě čínské firmy v Polsku. Je vícero variant co by se muselo stát, kdyby to byla pravda. Uvedl jsem to již 14.11. v rozhovoru ministra. V extrémním případě by se to muselo i bourat, ale tak daleko to ještě není, ale důležité je, že ministerstvo dopravy s tímto variantem počítá.