Stránka 2 z 12

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 10.9.2015 20:00:06
od Diaľničiar
Výběr zhotovitele je možno stihnout i do konce letošního roku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=4972

*o zakázku bojují 4 hlavní společnosti: STRABAG, HOCHTIEF, CINTRA (+PORR), VINCI

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 12.10.2015 16:51:44
od Diaľničiar
Ministerstvo dopravy, výstavby a RR i nadále očekává, že koncesionáře si vybere ještě letos a ještě letos s ním podepíše i smlouvu. Více tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5010

Ministerstvo zároveň odmítá názory o prodraženosti tohoto záměru, dokud nebude jasná nabídka 4 uchazečů, protože právě tento proces má odhadovanou cenu snížit.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 12.10.2015 20:58:30
od martini
Do konce roku asi ne, jestli ještě nebeží lhůta pro nabídky...

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 12.10.2015 21:19:54
od Diaľničiar
Probíhá VO, vybere se, podepíše se smlouva. Následně v roce 2016 se to má uzavřít finančně a zahájit výstavba. Co vám na tom nesedí?

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 26.10.2015 22:53:38
od Diaľničiar
Tady tento článek pojednává (mj.) o tom, že výstavba přes PPP bude prodražená za současných podmínek a vláda by mohla obchvat zrealizovat i se státním rozpočtem anebo ještě stále má vláda k dizpozici 0,9 mld. € za doprivatizaci Slovak Telekomu. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5036

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 6.11.2015 18:10:59
od Diaľničiar
Obchvat Bratislavy zúžen, podmínky v utajení :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5057

*rozsáhlejší článek o zužovaní (ubrání pruhů) atd.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 7.12.2015 16:33:48
od vaclav

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 7.12.2015 21:26:12
od Rio13zm
57mil. nie je zla splatka :)
dokonca menej o 4mil ako PPP Rakuska, A5 projekt Y

len ci to potom este nenavysia

viac tu: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=208&t=5107

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 8.12.2015 9:29:13
od dvs
Jenom by mne zajímalo, jak se v té ceně projevily změny parametrů 2+2 vs 3+3? Ta očekáváná cena byla na jakou variantu?

Když jsem si tu přečetl odkazna článek v ASB od Diaľničiara, tak ty 2+2 už byly známy už v květnu.

Jak to bude se zvýšením kapacity Prístavného mostu? V článku píšou:
V súvislosti s realizáciou tohto úseku sa predpokladá zvýšenie kapacity Prístavného mosta na diaľnici D1. Varianty riešenia sú opísané v technickej štúdii Rýchlostná cesta R7 Prievoz – Ketelec, úsek diaľnica D1 Bratislava Prístavný most – zvýšenie kapacity

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 10.12.2015 1:44:36
od Diaľničiar
Hlavně se tady nebavíme o 4,2 - 4,5 mld. € v celkových nákladech jak bylo jako mantra opakováno ze všech médií a co se pak psalo všudemožně i nemožně jako kritika co to zas bude za tunel století. Tady to vychází na částku o 60% nižší a méně. Dokonce to vychází na více km než 1. PPP za nižší splátku.

Já to z osobních důvodů více komentovat prozatím nebudu.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 10.12.2015 21:52:38
od Rio13zm
zase az tak zosekat to nemuseli, nemyslim si, ze by to bolo ovela drahsie, ako to je teraz.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 11.12.2015 18:27:52
od Diaľničiar
co přesně je "osekané" :?:

co přesně, ať vím i já, nejen z jiných fór, kde najednou když už i cena padá o 2/3 nadole, tak zase je to jenom zlý, velmi zlý, nejhorší Fico, tak se musí hledat další důvod, proč PPP néééé (za jiné vlády klidně), tak se najde důvod, že je to celé ale strašně moc osekané a vlastně nikdo neví co ten balík přesně obnáší, což je jedna hloupost za druhou

Fico nehodlá navyšovat deficit, nehodlá se zadlužovat napřímo, přes PPP to jde, dělají to tak všichni, ostatně stále je to 60 km D/R s mnoha MÚK, s rezervami atd. atd. včetně údržby a úroků, nabídky se liší co do délky realizace 1. a 2. a tam jde opravdu jen o to, co si nyní vláda vybere :arrow: ale vybere si a tak je nutno (od kritiků vlády jako takové) hledat další a další důvody, proč je to celé tak moc špatné :lol: ale i tak jen na úrovni keců jak to bude stát 2,5x tolik a nyní když to zlevnilo o 2/3, to se jaksi moc o tom nemluví a ještě když čtu kde tu argumenty, jak se cena může zvednout, zase jenom bláboly, jaksi nikdo neřeší již že při 1. PPP na R1 dokonce splátky klesají (ostatně ale znovu nikdo nenapíše, jak se ceny mohou i zvedat když to jde přes státní rozpočet)

a i kdyby si vláda vybrala i nejdrahší nabídku, stále to není ani 50% toho, co se psalo všudemožně

i proto já nic moc víc nekomentuji, protože jednak je to více méně zbytečné, stačí se držet faktů a zde si počkám na výběr koncesionáře

pak ještě někde čtu, že kdyby Bratislava mohla dostávat 50 mil. € ročně na dopravu, jak by vše vyřešila :arrow: ano mohla, ale nedostává, systém samosprávy a daní jí určuje necelých 300 mil. €, na dopravu jde zlomek, na silnice ještě menší podíl a další balíček pro nejbohatší region a proč jako :?: bohužel vláda ty peníze nemá, vláda staví dálniční síť po celé zemi a nemá dost zdrojů ani na toto rekordní spolufinancování a zase to není jen problém hlavního města, ale i satelitních vesniček a měst kolem atd. atd.

Tohle se řeší docela elegantně. Já bych ale třeba teď když víme jak to je tohleto zrušil a vyhlásil PPP na celou D4 včetně R7 po Nové Zámky, včetně přestavby 30 km D1 u Bratislavy a klidně ať by to stálo těch 4,8 mld. € se splátkou 160 mil. € ročně. Bylo by to i s tunelem Karpaty, i zcela nové spojení mezi Dunajskou Stredou a Novými Zámkami, co by ještě odlehčilo D1+R1, ale to se nedá realizovat, protože není dostatek přípravních prací a studií na sev. části D4 a vyřešen proces i na R7. Takže buďme rádi i za toto málo, co jde do realizace.

Teď už jenom vybrat si 1 ze 4 a začít s výstavbou. :kladivo:

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 11.12.2015 20:51:45
od Rio13zm
aby si si nemyslel, ze som proti vystavbe cez PPP, aj podla mna su vysutazene cenu super. ale podla odkazu, ktory si sem dal, sa zosekal trojpruh na dvojpruh na D4 aj casti R7, mimo krizovatiek. nemyslim si, ze ak by to zostalo v povodnom plane, ta cena by nebol az tak tragicka.
ale mas pravdu, pockajme do konca januara na finalny verdikt.

ak je teraz moznost stavat cez PPP za lacne peniaze, tak treba ist jednoznacne do toho, nech je vo vlade akakolvek strana.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 4.1.2016 9:59:04
od vaclav
par dalsich informaci. konec ledna je nejaky termin na to vyhodnoceni?

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... ratislavy/

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 4.1.2016 16:36:17
od Diaľničiar
Ne, přesne termíny nejsou. Ale ministerstvo předpokládá, že první stavební stroje se zde objeví již v polovině roku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5149 .

(vy když jdete do obchodu, kde máte různé zboží v různé kvalitě a ceně, tak máte nějaké limity na nákup? tohle možná ani není ten správný příklad :arrow: lepší je, že když máte zájem o zboží do bufetu, který provozujete tak taky nejste vázán časem na rozmyšlení)

Vláda si může taky nevybrat.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 4.1.2016 17:19:03
od vaclav
ok, chapu, ale pripravit cenovou nabidku na dodavku chlebicku, bramburek a limonad je neco jineho nez zpracovat nabidku na PPP akci za x mld eur. nehlede na rizika vyvoje ceny penez v case hadam? a pokud si investor nevybere, naklady za pripravu cenove nabidky nese ciste zajemce?

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 4.1.2016 17:34:09
od Diaľničiar
Ani bych neřekl, protože pro takového dodavatele je to stejný poměr času, který musí vynaložit na propočty a kalkulaci nákladů, někdo to musí sepsat atd. co zde uvedená konzorční celky mají na to řad lidí, co ani nic jiného nedělají. V tom smyslu je jedno zda si něco objednává hotelová restaurace anebo stát pro výstavbu dálnice. Proto, že nejsem zástupce státu, ale mám přehled o dalších ustanoveních neodpovím vám na váš dotaz přesně. Možné jsou oba varianty (všeobecně, bez ohledu na daný projekt): jak 100% náklady nese zájemce tak část má pokryto pokud tak říkájí procesní pravidla vypsaná na začátku.

A stejně tak si hotelová restaurace nemusí vybrat ani z desítky dodavatelů. Dá se to vystavět i na důvěryhodnosti a celkovém zájmu.

Stát si musí vybrat co chce. Zda je rozhodujícím kritériem čas výstavby anebo nikoliv a další podrobné údaje ohledně financování, údržby a samotných plateb. Zkušenost zde je z 1. PPP na R1.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 31.1.2016 14:32:11
od Diaľničiar
Obchvat Bratislavy má stavět vítěz, není vyloučeno odvolání ostatních uchazečů: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5177 .

Ať to postaví kdo chce, s projektem výstavby a návrhem koncesní smlouvy se podrobně obeznámila EIB, která oznámila, že zdvojnásobuje možnost čerpání peněz na tento projekt.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 1.2.2016 16:29:21
od Diaľničiar
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálního rozvoje si jako zhotovitele vybírá španělskou společnost CINTRA, která nabídla nejnižší splátku.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 1.2.2016 16:42:08
od martini
Tož držme Španělákům (a potažmo Slovákům) palce :-)

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 1.2.2016 21:56:06
od musklin
Nezbývá než závidět, začíná to být směrem ke slovákům pravidlo, asi by se nad tím měl někdo zamyslet. Objem financí EIB není v likviditou přecpané Evropě až taková výhra jako to, že to splnilo možnost zařazení do financování.
Cestička prošlapaná, nechápu co chce Ťok zkoumat a posuzovat .
Zkopírovat a hurá na českou D4.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 10.2.2016 23:55:02
od Diaľničiar
Dle předpokladu nikdo z dalších uchazečů nepodal stížnost pro postup výběru, takže se již brzo bude prezentovat veřejnosti nabídka i s vybraným uchazečem.

Více pak zde: http://www.teraz.sk/ekonomika/stromcek- ... lanok.html .

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 11.2.2016 14:32:17
od Sosa
Tak to tedy mají Bratislavané velkou kliku. Gratuluji.

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 12.2.2016 17:42:29
od Diaľničiar

Re: Záměr 2. projektu PPP (D4 + R7)

Napsal: 16.2.2016 23:37:46
od Diaľničiar
Za pozemky pod tento projekt vláda již zaplatila 195 mil. €, dalších 200 mil. € je ještě nutno vynaložit. Ministerstvo financí s tím počítá. Koncesionář zde vytvoří 1.000 pracovních míst a až 90% z nich chce zaměstnávat ze Slovenska. 50% nákladů na D4 má finacovat EIB.

Zdroje a více informací: http://ekonomika.sme.sk/c/20096611/za-p ... ml?ref=trz , http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... t-vyhodny/ , http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... y-cez-ppp/