co přesně je "osekané"
co přesně, ať vím i já, nejen z jiných fór, kde najednou když už i cena padá o 2/3 nadole, tak zase je to jenom zlý, velmi zlý, nejhorší Fico, tak se musí hledat další důvod, proč PPP néééé (za jiné vlády klidně), tak se najde důvod, že je to celé ale strašně moc osekané a vlastně nikdo neví co ten balík přesně obnáší, což je jedna hloupost za druhou
Fico nehodlá navyšovat deficit, nehodlá se zadlužovat napřímo, přes PPP to jde, dělají to tak všichni, ostatně stále je to 60 km D/R s mnoha MÚK, s rezervami atd. atd. včetně údržby a úroků, nabídky se liší co do délky realizace 1. a 2. a tam jde opravdu jen o to, co si nyní vláda vybere
ale vybere si a tak je nutno (od kritiků vlády jako takové) hledat další a další důvody, proč je to celé tak moc špatné
ale i tak jen na úrovni keců jak to bude stát 2,5x tolik a nyní když to zlevnilo o 2/3, to se jaksi moc o tom nemluví a ještě když čtu kde tu argumenty, jak se cena může zvednout, zase jenom bláboly, jaksi nikdo neřeší již že při 1. PPP na R1 dokonce splátky klesají (ostatně ale znovu nikdo nenapíše, jak se ceny mohou i zvedat když to jde přes státní rozpočet)
a i kdyby si vláda vybrala i nejdrahší nabídku, stále to není ani 50% toho, co se psalo všudemožně
i proto já nic moc víc nekomentuji, protože jednak je to více méně zbytečné, stačí se držet faktů a zde si počkám na výběr koncesionáře
pak ještě někde čtu, že kdyby Bratislava mohla dostávat 50 mil. € ročně na dopravu, jak by vše vyřešila
ano mohla, ale nedostává, systém samosprávy a daní jí určuje necelých 300 mil. €, na dopravu jde zlomek, na silnice ještě menší podíl a další balíček pro nejbohatší region a proč jako
bohužel vláda ty peníze nemá, vláda staví dálniční síť po celé zemi a nemá dost zdrojů ani na toto rekordní spolufinancování a zase to není jen problém hlavního města, ale i satelitních vesniček a měst kolem atd. atd.
Tohle se řeší docela elegantně. Já bych ale třeba teď když víme jak to je tohleto zrušil a vyhlásil PPP na celou D4 včetně R7 po Nové Zámky, včetně přestavby 30 km D1 u Bratislavy a klidně ať by to stálo těch 4,8 mld. € se splátkou 160 mil. € ročně. Bylo by to i s tunelem Karpaty, i zcela nové spojení mezi Dunajskou Stredou a Novými Zámkami, co by ještě odlehčilo D1+R1, ale to se nedá realizovat, protože není dostatek přípravních prací a studií na sev. části D4 a vyřešen proces i na R7. Takže buďme rádi i za toto málo, co jde do realizace.
Teď už jenom vybrat si 1 ze 4 a začít s výstavbou.