Stránka 5 z 11

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 13.3.2017 20:49:53
od Diaľničiar
Ano, na silnici PB-PU je již nějaký týden omezen provoz, řízen semaforem střídavě pro kácení lesa na svahu k portálu. Jeden z nejnákladnějších úseků vůbec v rámci železnice doposud ... zde pak článek ohledně projektů v rámci EU, která poskytne 1 mld. € na tratě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5838 . Z CEF se nasměrují peníze na trať Devínská Nová Ves - hranice s ČR.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 19.3.2017 14:08:44
od Diaľničiar
NOVÝ ŽELEZNIČNÝ MOST CEZ VÁH (odbornější článek + fotky)

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 24.3.2017 10:59:23
od Diaľničiar
MODERNIZÁCIA ŽELEZNIČNEJ TRATE PÚCHOV – ŽILINA PRE RÝCHLOSŤ DO 160 KM/H, I. ETAPA (nejen dálniční obchvat si žádá tunel a most ponad přehradu) :idea:

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 26.3.2017 12:31:59
od Diaľničiar
Chronologie modernizace tratě u Trenčína ... jak se staví: delší čas než byl předpoklad, pro spackaní tendru si to navíc v plné výši zaplatí stát a nepůjde to z EU fondů a proč ještě není hotovo ?

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5863

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 30.3.2017 12:48:42
od Diaľničiar
ŽSR připravují dle investičního plánu pro roky 2017 - 2019 rekonstrukce bezmála 10% železničních stanic. Těch je v provozuschopném stavu kolem 300. Na rekonstrukci asi 25 stanic se předpokládá vynaložit cca. 9 mil. €.

Bratislava Hlavná stanica (2 milióny eur)
Bratislava Vajnory (950-tisíc eur)
Nitra (cenu určí štúdia, ktorá bude riešiť priestorové usporiadanie)
Vrútky (880-tisíc eur)
Martin (770-tisíc eur)
Zvolen (prebieha spracovanie projektovej dokumentácie)
Ružomberok (387-tisíc eur)
Štrba (cenu určí štúdia)
Lučenec (3 milióny eur)
Prešov (80-tisíc eur)
Košice (240-tisíc eur)

Další stanice:
Trenčianska Teplá, Margecany, Kežmarok, Tatranská Lomnica, Fiľakovo, Maťovce, Nové Zámky, Spišská Nová Ves, Kráľová Lehota, Čadca, Sliač kúpele, Pribeník, Čierna nad Tisou.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 3.4.2017 13:30:18
od Diaľničiar
Diaľničiar píše:MODERNIZÁCIA ŽELEZNIČNEJ TRATE PÚCHOV – ŽILINA PRE RÝCHLOSŤ DO 160 KM/H, I. ETAPA (nejen dálniční obchvat si žádá tunel a most ponad přehradu) :idea:
MODERNIZÁCIA TRATE PÚCHOV – ŽILINA PRE RÝCHLOSŤ DO 160 KM/H, II. ETAPA, UČS 48 A 50 (odbornější článek + fotky)

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 8.4.2017 21:42:18
od Diaľničiar
ZSSK: Záujem o prvú triedu neustále narastá (+ informace o službách pro cestující)

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 21.4.2017 7:22:37
od Diaľničiar
Zde je článek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5897 , ve kterém naleznete informace o plánech na nejbližší roky, o vizi 2030, s videem, které kompletně mapuje to nejdůležitější ze současnosti a všechny plánované investice dle 8 krajů. Do regionální dopravy se má dostat 700 mil. €.

Naráží to na nedostatek peněz pro další období, protože většina peněz současného programu do 2020 je zakontrahovaná nebo vymezená již pro úseky, ale to zase neznamená, že se peníze nenajdou, protože času je dost a ekonomika roste slušně.


MODERNIZÁCIA ŽELEZNIČNEJ TRATE POVAŽSKÁ TEPLÁ – ŽILINA (odbornější článek + fotky)

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 24.4.2017 15:04:38
od Diaľničiar
Vlakem z Bratislavy do Košíc se bude dát dostat bez přestupování i jižní trasou: https://www.etrend.sk/ekonomika/vlakom- ... -spat.html .

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 25.4.2017 8:51:31
od Bobek
Čistě ze zvědavosti, jak dlouho to pojede? To bude něco ranku přímých R Plzeň - Budějovice - Jihlava - Brno (6:34, přes Prahu s přestupem 4:14), tedy primárně pro lidi, co nejedou celou trasu, ne?

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 25.4.2017 15:26:36
od Bobek
Odpovím si sám - v současnosti se nabízí jižní cestou třeba:

Kód: Vybrat vše

Bratislava hl.st.  8:01         Vlak R 833 Sitno
Zvolen osob.st.   10:57  11:13  Vlak R 933 Gemeran
Košice            14:37
Takže skutečně podobný případ.

---
<ot>Se smějete, ale já se tím mezi západem a jihem (tam je to ještě relativně použitelné) něco najezdil.
...rychlík 666 ze směru Brno, Náměšť, Třebíč, Okříšky, Jihlava, Kostelec, Cerekev, Počátky, vlak dále pokračuje ve směru Veselí, Budějovice, Číčenice, Protivín, Ražice, Strakonice, Horažďovice p., Nepomuk a Plzeň.
V Budějovicích úvrať, tak akorát skočit si ke stánku na točený/pro lahváčky. Akorát to jezdilo s přesností parníků na Obu.</ot>

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 25.4.2017 17:26:16
od MickeyMouse
:lol: protoze z CB do Bratislavy jsem jel vlakem naposledy, tj. pred cca pul rokem, radsi pres Prahu. A predminule pred par lety pres Viden. Trva to sice dele, ale to uz je vzhledem k delce primejo spojeni CB-Brno jedno, ale aspon je to poradnym vlakem.
Tak treba to taky do Kosic z Bratislavy to bude pohodlnejsi pres Budapest.
Konec OT...

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 25.4.2017 22:03:55
od Martin96
Ještě v roce 2014 jezdily rychlíky Bratislava - Košice přes Zvolen normálně bez přestupu, pak je usekli ve Zvoleni kvůli tomu, aby zavedli linku Bratislava - Banská Bystrica. Takže nic nového pod sluncem :D

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 4.5.2017 7:27:12
od Diaľničiar
Trať přes Trenčín má nový termín. Původní datum 11/2016 dodržen nebyl a nový chyběl. Nový datum je 11/2017: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... ok-dlhsie/ .

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 25.5.2017 8:07:30
od Diaľničiar
Po novém železničním mostě v Trenčíně projel první vlak :arrow:

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... prvy-vlak/

:P

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 5.6.2017 11:25:17
od Diaľničiar
Železnice chtějí obstarat nové rušně, které by mohli na trati do Žiliny jezdit 160 km/h. Jinak kromě IC zde jezdí rychlíky 120 km/h. Je to takový paradox vzhladom na zmodernizovaný koridor.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 5.6.2017 12:11:20
od Martin96
Od příštího jízdního řádu mají všechny šestistovkové R Bratislava - Košice jezdit 160 km/h. Ale jen tyto, regionální rychlíky do Žiliny budou jezdit i nadále 120 km/h a bude tedy narušen hodinový takt.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 10.6.2017 13:17:12
od Diaľničiar
Děkuji za doplnění informace. 8-)


Půjdou vlaky po Slovensku rychlostí 200 km/h? :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=213&t=5969

V článku je hezky vysvětleno proč se toho Slovensko (zřejmě nikdy) nedožije. A doplněno a vysvětleno jak rychle se pojede.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 30.6.2017 16:22:09
od Diaľničiar
ZSSK si chce pronajat 10 rušňů za 60 mil. € na 10 let :arrow:

https://nasadoprava.sk/zeleznicna-spolo ... sat-rokov/

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 3.7.2017 18:54:22
od Diaľničiar
Železnice chtějí modernizovat trať Poprad - Lučivná v délce cca. 13 km. Soutěž je již vypsaná a odhadují se náklady kolem 95 mil. €. Cílem je modernizovat trať tak, aby se tady talo jezdit 160 km/h. Zakázka bude spolufinancovaná přes EU fondy. Více pak zde: https://spis.korzar.sme.sk/c/20573987/z ... z4ln73rYiO .

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 6.7.2017 15:49:26
od Diaľničiar
Jen pro doplnění celistvosti informací:

Na 160 km/h se modernizuje trať Bratislava - Žilina - Poprad - Košice - Ukrajina. Modernizace tratě není ani souvisle po Žilinu, ale zase se hodlá pokračovat i kolem Popradu. Vlaky se vylepší a pronajmou se výkonnější rušně. Ale po Ukrajinu bude modernizace kdo ví kdy.

Na 200 km/h se bude modernizovat trať Kúty - Bratislava a stop, dál směrem od Bratislavy prozatím nikoliv. Nejsou na to peníze.

Takže se zrychlí cestování na Prahu. Technická modernizace na 160 km/h se ale hlavním Z-V koridorem severním územím tak skoro nedokončí.

Na všechny ostatní tratě se investuje poslední roky více peněz na různé opravy a celkově se vylepšuje kvalita osobních vlaků nákupem nových jednotek. Více se investuje i do průcestí a i do stanic.

Ve všeobecnosti je ale rozvoj železniční infrastruktury a osobní dopravy na tom špatně a z hlediska priorit v dopravě to tak ještě dlouho zůstane.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 30.7.2017 12:57:22
od Diaľničiar
ZAKLADANIE ŽELEZNIČNÉHO MOSTA NAD NOSICKOU PRIEHRADOU (odbornější článek + fotky)

Na zakladanie železničného mosta nad Nosickou priehradou treba vyhotoviť niekoľko desiatok veľkopriemerových pilót umiestnených pod dnom Nosickej priehrady, ktorá sa nachádza medzi mestami Púchov a Považská Bystrica. Pilóty s dĺžkou do 13 metrov sa budujú z pontónu umiestneného na hladine priehrady. Sú hĺbené technológiou vŕtania, pričom betón použitý na ich výrobu musí spĺňať prísne kritériá vyhotovovania pilót v mokrom prostredí a zároveň požiadavky na dlhodobú spracovateľnosť a čerpateľnosť na vzdialenosť väčšiu ako 100 metrov – na hladine Nosickej priehrady alebo pod ňou.

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 4.8.2017 17:07:23
od Diaľničiar
Železničiari pokračujú s prípravou na prekládku trate v Mikuláši :arrow:

https://mymikulas.sme.sk/c/20617146/zel ... ulasi.html

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 8.8.2017 14:27:21
od monin

Re: Železniční doprava (SK)

Napsal: 2.9.2017 8:10:22
od Diaľničiar
ŽSR chcú elektrifikovať trať z Bánoviec nad Ondavou po Humenné :arrow:

http://www.transport.sk/spravy/zeleznic ... menne.html