Rozhovor pěkný, ale dotazy typu "Jak je možné, že úsek s mosty, tunely a uzlovými stanicemi je několikanásobně dražší než modernizace širé tratě ve stávající stopě?" ... opravdu jsou novinář nebo čtenáři úplní idioti?
_________________ Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
9.3.2018 16:23:14
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Železniční doprava (SK)
aktuálně nejnáročnější stavební proces v rámci modernizace železnic na Slovensku
Hlavným účelom stavby je modernizácia technickej infraštruktúry železničnej trate na dosiahnutie európskych parametrov podľa platných medzinárodných dohôd. Dôležitým parametrom je zvýšenie traťovej rýchlosti do 160 km/h. Dĺžka úseku v existujúcom trasovaní je 18,742 km, v navrhovanom trasovaní (po modernizácii) 15,928 km. Stavba obsahuje 351 stavebných objektov a 154 prevádzkových súborov.
*most ponad Nosickou přehradu *most ponad Váh *most ponad Nosický kanál *tunel Diel *tunel Milochov
Stavbu realizují SK a CZ firmy v nákladech skoro 365 mil. €.
Most je súčasťou modernizácie trate Púchov – Žilina na rýchlosť do 160 km/h. Prevádza železničnú trať z tunela Diel ponad Nosickú priehradu, a to z pravého brehu na ľavý. Na pravom brehu križuje štátnu cestu II/507 Púchov – Považská Bystrica, na ľavom brehu sa končí v blízkosti cesty III/5171 Milochov – Považská Bystrica. Po dokončení bude umožňovať splavnosť Váhu dvomi plavebnými šírkami v poliach 3 a 4.
Železničná stanica (ŽST) Žilina je súčasťou dôležitého železničného dopravného uzla. Je konečnou stanicou trate č. 120 z Bratislavy, trate č. 180 z Košíc, trate č. 127 z Čadce a trate č. 126 z Rajca. V tomto uzle sa stretávajú koridory s európskym významom, a to č. V na úseku vetvy A Bratislava – Žilina – Čierna nad Tisou a č. VI na úseku Žilina – Čadca – Skalité – hranica s Poľskou republikou.
Stavba „ŽSR, ŽST Trenčín – ŽST Trenčianska Turná – Mníchova Lehota KRŽZ kol. č. 1“ sa realizovala z dôvodu nevyhovujúceho stavu a zastaraného typu železničného zvršku v danom úseku a z dôvodu zvýšenia únosnosti trate na triedu zaťaženia D4 – 22,5 t. Celková dĺžka modernizovaného úseku je 5 056 m.
Do Žilinského kraje přibudne v letech 2019 - 2021 díky OP Integrovaná Infrastruktura 25 nových vlakových souprav. Dalších 21 pak bude i Banskobystrickém kraji. Více pak zde: https://www.transport.sk/spravy-zelezni ... pravy.html .
V letech 2010 - 2015 přibudlo do regionů 100 vlakových souprav. V podstatě nebýt EU fondů, tak osobní železniční doprava na Slovensku by vypadala tak jak předtím: katastrofálně. Jiná věc je, že část dodaných souprav je již v opravách vyplývajících ze záruk.
Železniční infrastruktura a osobní doprava budou mít v roce 2019 rozpočet 500 mil. €. Chtějí navíc 164 mil. €. Více pak zde: viewtopic.php?f=218&t=6382 .
To je škoda, ty původní jsou hezké. Hlavně aby to nebyla taková hrůza jako električky, ten jejich design oproti těm původním je otřesný.
_________________ R48 -> D48 se podařilo!
21.10.2018 16:08:18
Lenny
Autor
Příspěvky: 9760 Bydliště: na levém břehu Dunaje
Re: Železniční doprava (SK)
Připravuje se modernizace železniční trati Žilina - Poprad v úseku Liptovský Hrádok - Palúdza. Je zde navržena přeložka železniční trati v úseku Liptovský Hrádek - Palúdza vedoucí severně podél dálnice D1 s novou žst. Liptovský Mikuláš a tunelem Palúdza. Přeložka zkrátí úsek o 5 km. Traťová rychlost bude zvýšena na 160 km/h s parametry do 200 km/h. Více na https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... sky-miku-2
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dnes byl zveřejněn záměr EIA na Predĺženie širokorozchodnej železničnej trate na území Slovenska s prepojením na územie Rakúska https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... nska-s-pre Trať vede jihem Košice - Rožnava - Lučenec - Nové Zámky - Senec - Bratislava - Rakousko, délka tratí cca 375 km. Investorem jsou železnice Rakouska, Slovenska, Ukrajiny a Ruska. Rychlost na trati až 140 km/h. Je to zajímavé čtení
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
27.11.2018 14:34:00
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14708 Bydliště: EU
Re: Železniční doprava (SK)
Zajímavé možná je. Ale řadu len jen teoretická příprava, která ale není zadarmo. Vyhozené peníze a navíc Slovensko nebude stavět tuto železnici, nemá totiž z čeho. Muselo by se snažit Rusko i finančně a to si to nemůže nyní dovolit nebo Čína. Tam možnost je.
Čaká nás veľká rekonštrukcia žilinského železničného uzla za milióny eur: Ako sa nás to dotkne? Projekt by mal byť podľa zástupcov ŽSR dokončený do roku 2023. Ako zasiahne modernizácia železnice naše mesto?
Z celkového počtu vypravených vlakov v roku 2018 prišlo do cieľovej stanice načas viac ako 478 tisíc (87,8 percenta). Pri zohľadnení všetkých vypravených vlakov ich priemerné meškanie predstavovalo 1,7 minúty.
Najtragickejším mesiacom roka 2018 bol január, kedy pod kolesami vlaku prišlo o život osem osôb.
Vykolejení nákladního vlaku v ŽST Krompachy: https://nasadoprava.sk/v-zeleznicnej-st ... adny-vlak/ Od sobotního večera je hlavní železniční trať Žilina - Košice v úseku Spišské Vlachy - Margecany uzavřena, s částečným obnovením se počítá v průběhu dneška nebo zítřka.
vizionářský projekt dlouhý mnoho dekád ... v jeden čas se realizovat dal, ale vláda raději uvolnila EU peníze na modernizaci vozového parku MHD a opravy stávající infrastruktury než zcela nový projekt, ale nyní znovu ožívá
*tento článek také popisuje realitu, kdy stát již více než 1 rok tendruje něco co nedokáže posunout dopředu ... *jeden z tendrů se dotýká i spojení z ČR na Bratislavu
tady je video z výstavby projektu modernizace tratě Púchov – Žilina – I. etapa, úsek Púchov – Považská Teplá, vícekrát rozepsané vzhledem k náročnosti (tunel a estakáda nad přehradou) i ceně (cca. 365 mil. €) ...
*Do roku 2022 plánuje postupne sprevádzkovať 52 nových vlakových jednotiek a vozidiel za 276 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Nutno podotknout, že se ZSSK potýkají již nyní u některých nových motorových jednotek (zejména řada 861, výrobce ŽOS Vrútky) s četnou poruchovostí, např. depo Nové Zámky, disponující 16 moderními soupravami, vyšle do provozu v poslední době pouze cca 5 souprav denně, zbylé stojí kvůli různým poruchám. Na vlaky tedy opět musí být nasazovány staré vlakové soupravy.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru