Autor |
Zpráva |
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
|
 Slovensko všeobecně
Příloha:
lo-flag.gif [ 908 bajtů | Zobrazeno 30050 krát ]
Příloha:
lo-map.gif [ 17.04 KiB | Zobrazeno 30047 krát ]
Příloha:
Poznámka: Síť dálnic a rychlostních silnic v provozu. zdroj: portál NDS
Snímka.PNG [ 70.91 KiB | Zobrazeno 18768 krát ]
Rozloha: 49 035 km2 Počet obyvatel: cca. 5,45 mil. Hlavní město: Bratislava (cca. 0,45 mil., s okolím cca. 0,55 mil. obyv.) Další města: Košice (cca. 0,24 mil. obyv.), Prešov (cca. 0,9 mil. obyv.)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 19.3.2017 20:59:53, celkově upraveno 11
+mapa D/R v provozu
|
26.2.2009 10:30:03 |
|
 |
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
|
 Re: Slovensko
Slovenska vlada dnes odsouhlasila podpis smlouvy s vitezem 2.baliku PPP pro rychlostni silnici R1 (cca 50 km). Vitezem je konzorcium Vinci + ABN Amro Highway. Vice napr. http://spravy.pravda.sk/vlada-dala-zele ... nomika_p01
|
11.3.2009 16:30:10 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 31.8.2020 9:23:09, celkově upraveno 5
aktualizace odkazu
|
23.3.2009 20:48:43 |
|
 |
Vladimír
Příspěvky: 287 Bydliště: Ostrava
|
 Re: Slovensko
Součástí stavby II. úseku dálnice D1 Sverepec-Považská Bystrica-Vrtižer (v km 4,900 až km 9,595) jsou i dvě dálniční estakády (3.080m). Jedna z nich (1444m) vede podél Hričovského kanálu a Váhu. Nosná konstrukce je řešena jako dvoutrám (vždy 2x svařovaný I-profil + horní spřažená mostovková deska). Příloha:
Poznámka: Montáž nosné OK - 11.11.2008.
IMG_4866.1.jpg [ 61.47 KiB | Zobrazeno 33630 krát ]
Podrobněji: http://www.dalnice-silnice.cz/Sk/D1.htmNěkolik fotografií ze stavby: http://en.structurae.de/structures/data ... D=s0041046
Naposledy upravil Vladimír dne 27.3.2009 16:57:18, celkově upraveno 5
|
26.3.2009 9:11:03 |
|
 |
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
|
 Re: Slovensko
Doplnim link na oficialni stranky stavby Sverepec - Povazska Bystrica - Vrtizer http://www.sverepec-vrtizer.sk/
|
26.3.2009 12:15:00 |
|
 |
Rallyman
Příspěvky: 63
|
 Re: Slovensko
Nevím no mě tak trochu zarazilo, že ta estakáda od Vrtižela vede v podstatě po rovině její výška je pár metrů, nebylo by jednodužší udělat násyp?
|
29.3.2009 9:54:58 |
|
 |
viky
Příspěvky: 1277 Bydliště: na trase budoucí R49
|
 Re: Slovensko
Rallyman píše: Nevím no mě tak trochu zarazilo, že ta estakáda od Vrtižela vede v podstatě po rovině její výška je pár metrů, nebylo by jednodužší udělat násyp? Údajně je to zátopové území,tak asi proto
_________________ MEGARAPID.EU - Z RAPIDSHARE.COM NEOMEZENĚ
|
29.3.2009 11:32:43 |
|
 |
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
|
 Re: Slovensko
Ne udajne, ale urcite  je to zatopove tedy inundacni uzemi Vahu..ten je vlastne hned podel dalnice...sice vede ve zregulovanem korytu, ktere ma po kazde strane valy (naspy), ale stat se muze.. na kolikaletou vodu to je planovane nevim.
|
30.3.2009 7:51:09 |
|
 |
Rallyman
Příspěvky: 63
|
 Re: Slovensko
Mě by zajímalo. Jaké useky D1 jsou momentálně ve stavbě, případně termín otevření, a které se letos budou na 100% zahajovat?? (Zajímá mě pouze D1.)
|
1.4.2009 15:27:44 |
|
 |
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
|
 Re: Slovensko
Otevreni letos na D1: Mengusovce - Janovce I. usek (obchvat Svitu, spojeni dvou kusu dalnice, obsahujici tunel Borik) - otevreni cca zari az listopad Mengusovce - Janovce III. usek - otevreni druheho pulprofilu, prvni otevreny od prosince 2008 Svinia - Presov-zapad - otevreni cca listopad (snad, puvodne melo byt 11/2008) Zahajeni letos na D1: Jablonov - Studenec - Beharovce - (usek pred tunelem Branisko), staveno pres statni rozpocet. St-Be se slavnostne zacina dnes 2.4. v pripade spusteni 1. baliku PPP se na D1 zacne stavet: Turany-Hubova Hubova-Ivachnova Janovce-Jablonov Fricovce-Svinia ...zacinaji a ukoncuji se jeste dalsi stavby, ale ty me nezajimaji, protoze na nich nebudu jezdit  vice treba na http://www.ndsas.sk
|
2.4.2009 7:19:54 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
množstvo ortofotomáp, najviac aktuálnych fotiek z výstavby a diskusné fórum k tomu nájdete na http://www.dialnice.info
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
4.4.2009 10:56:57 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
Rallyman píše: Mě by zajímalo. Jaké useky D1 jsou momentálně ve stavbě, případně termín otevření, a které se letos budou na 100% zahajovat?? (Zajímá mě pouze D1.) Doplním Ondra. Oficiálne sa rozširuje 40 km diaľnice D1 Bratislava-Senec-Trnava z 2+2 na 3+3 pruhy. Je to aktivita, ktorá rozšíri krajnice, vymenia sa plechové stredové zvodidlá za betónové a premaľujú sa jazdné pruhy. V r. 2012 sa potom začne prestavba na 4+4, kde príde aj k zásahom ako búracie práce na mostoch a nadjazdoch. V 1. a 3. balíku PPP sú úseky od Žiliny po Prešov, s výnimkou 2. tunelovej rúry 5km tunela Branisko a obchvatu mesta Prešov. Oba balíky by sa mali ukončiť do konca tohto roku, pričom stavebné aktivity by sa min. na 1. balíku mali začať v druhej polovici r. 2009.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
4.4.2009 11:00:39 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Aktuální informace z výstavby/přestavby
Na Slovensku se aktuálně staví/přestavuje/modernizuje cca. 56 km dálnic (mimo 3 km všechno na D1), dále pak 70 km rychlostních silnic (na plný profil, vše na R1) a pak na poloviční profil přes 16 km na ostatních rychlostních silnicích.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
6.4.2009 18:51:09 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
Diaľničiar píše: Slovenský minister dopravy, pôšt a telekomunikácii Ľubomír Vážny podpísal dnes s "Chief Operating Officer of Vinci Concession", Mr. Selwanom zmluvu na výstavbu 4 úsekov rýchlostnej cesty R1, v celkovej dĺžke cca. 52 km v stavebných nákladoch 930 mil. €. Koncesia formou PPP bude trvať 30 rokov, konzorcium Vinci Concession a AA Highway zaplatí celkovo na výstavbe, údržbe, prevádzkach, opravách a generálnej oprave sumu cca. 1,5 mld. €, za čo štát postupne zaplatí spolu 3,47 mld. €. Koncesná zmluva (celý text): http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument . Zprovoznění první soukromé dálnice R1 (Nitra – Banská Bystrica) Nitra – Selenec 31.6.2011 Selenec – Beladice 31.7.2011 Beladice – Tekovské Nemce 31.5.2011 Banská Bystrica – severní obchvat 31.5.2012
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
16.4.2009 14:43:54 |
|
 |
Drak
Příspěvky: 188
|
 Re: Slovensko
Zdravim. V létě se chystám po delší době navštívit Slovensko, tak bych měl pár dotazů: 1) Jaké jsou rychlostní limity, tj. dálnice, rychlostní silnice, mimo obec a v obci. 2) Existují nějaké obdobné stránky jako www.dopravniinfo.cz , kde lze nalézt aktuální uzavírky? 3) Jak to vypadá na úseku Bratislava-Trnava, už se začalo s přestavbou? Za odpovědi díky.
|
26.4.2009 16:55:37 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
1. A) Dálnice, pokud není jinak upraveno, tak 130 km/h. 1. B) Rychlostní silnice pokud jsou na 2+2 a není jinak upraveno, tak 130 km/h. 1. C) Silnice mimo obec 90 km/h, v obci 50 km/h. 2. A) Slovenská správa ciest: http://www.zjazdnost.sk/map/view.html2. B) Stellacentrum: http://www.stellacentrum.sk/obmedzenia.php , http://www.stellacentrum.sk/hranice.php3. S přestavbou už se začalo. Bude trvat 1 rok.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 17:53:23, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
|
26.4.2009 17:06:54 |
|
 |
martin
Autor
Příspěvky: 836 Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
|
 Re: Slovensko
Ad 3) Budou nějaký fotky? Moc se těšíme! 
|
26.4.2009 17:15:52 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko
Hned jak budou nějaké fotky k dispozici, já je zde uvedu anebo na ně odkážu. Prozatím pouze z médií:   Ja chci ještě zdůraznit, že zde nejde o štandardní rozšíření na 3+3, ale pouze se vymění plechová zvodidla za betónová, rozšíří a spevní se krajnice, jednotlivé pruhy budou užší a maximální povolená rychlost zde bude 80 km/h. Až v roce 2011-2012 se začne s velikými prácemi, které budou znamenat také bourací práce nadjezdů atd. a dálnice zde bude rozšířená po Senec na 4+4 do konce r. 2013-2014. Tohle rozšíření se bude dělat za plného provozu, tedy bude docházet k obrovským dopravním zdržením, ale Národná dálniční společnost bude vždy pracovať na tom směru, který bude vytížen méně. Okamžité rozšíření na 4+4 nebylo možné, protože by doprava skolabovala a byla vydána správa, že by to bylo taky ohrožení bezpečnosti státu. Proto jenom takové malé ůpravy, aby bylo potom možné mít minimálně jeden směr k dispozici na 2 pruhy a taky bude protisměr možný. Vládní materiál postupu prací: http://www.government.gov.sk/15071/rozsirenie-dialnice-d1-(vajnory)-krizovatka-d1/r1-trnava.phpVýslední stav v r. 2010: Tedy v r. 2014 zde bude 2+4+4+2, taky se připravuje do výstavby nová silnice I. třídy Bratislava-Senec na 2+2 pruhy a generální rekonstrukce cesty Senec-Sereď.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
26.4.2009 19:43:07 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko všeobecně
Dne 20.5. se začela stavět dálniční křižovatka D2xD4 - Stupava, jih. Investorem je Národní dálniční společnost a realizátorem je sdružení firem Strabag, a.s. a Doprastav, a.s. Náklady na stavbu jsou 20,4 mil. €, celková délka stavby je 3200m, 100% nákladů platí státní rozpočet a stavba se má ukončit za 24 měsíců. Tato stavba se po dostavbě stane součástí bratislavského dálničního obchvatu, t.j. D4. K úseku přibudne taky 6 mostů v délce 279m a budou zde 3 křižovatky.
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
23.5.2009 23:12:57 |
|
 |
martini
VIP
Příspěvky: 3366 Bydliště: Kladno
|
 Re: Slovensko všeobecně
Dále za Senec až k R1 bude už klasické 3+3 nebo také 4+4 (ev. s doprovodnou komunikací?)?
_________________ Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
|
24.5.2009 17:52:20 |
|
 |
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
|
 Re: Slovensko
Ondra O.K. píše: Otevreni letos na D1: Mengusovce - Janovce I. usek (obchvat Svitu, spojeni dvou kusu dalnice, obsahujici tunel Borik) - otevreni cca zari az listopad Mengusovce - Janovce III. usek - otevreni druheho pulprofilu, prvni otevreny od prosince 2008 Svinia - Presov-zapad - otevreni cca listopad (snad, puvodne melo byt 11/2008)
Nove upravene terminy otevirani Mengusovce - Janovce I.usek - otevreni posunuto najisto na listopad Mengusovce - Janovce III. usek - stale planovano zari Svinia - Presov-zapad - oznameno otevreni 27.11.
|
25.5.2009 7:13:41 |
|
 |
martin
Autor
Příspěvky: 836 Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
|
 Re: Slovensko
Diaľničiar píše: Výslední stav v r. 2010: Tedy v r. 2014 zde bude 2+4+4+2, taky se připravuje do výstavby nová silnice I. třídy Bratislava-Senec na 2+2 pruhy a generální rekonstrukce cesty Senec-Sereď. Podle toho obrázku to vypadá, že finální stav má být jenom 3+3 nebo teda 4+4? Ale to potom už jsou dnes okolo D1 dvě doprovodné komunikace? Proč potom to megalomanské řešení 2+4+4+2?
|
25.5.2009 7:45:52 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko všeobecně
Obrázek je 2+(3+3)+2, ovšem prostor pro 2+(4+4)+2 zde je a při 3+3 nebudou ty boční silnice postavěny - ty se zatím nestaví a nemyslí se nimi současné silnice. 
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
25.5.2009 16:48:13 |
|
 |
martin
Autor
Příspěvky: 836 Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28
|
 Re: Slovensko všeobecně
Pořát tady řešíme scházejících 50 mld. a zastavení 300 staveb, jak je to na SK?
|
25.5.2009 21:47:44 |
|
 |
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14700 Bydliště: EU
|
 Re: Slovensko všeobecně
Na Slovensku je to pořád stejný. Bída, katastrofa, ohrožení. Když budou alespoň 2 balíky PPP plně ve výstavbě, tak to bude dobrý stav, protože se proinvestují obrovské finance do nové výstavby. Kdyby byl i 3. balík (s tunelem Višňové), tak by to bylo na léta 2009-2013 úplně perfektní, protože do výstavby by se dostali nejpotrebnější úseky a taky nejdrahší (kromě tunela Karpaty na D4).  Na 1. i 2. balíku PPP jsou zádrhely, ani Vinci ani Bouyguas nechtějí dát své finance na Slovensko a je umění teď získat 100% pouze z bank. Na 3. balík je pouze jeden zájemce Hochtief (ani slovenské firmy ani Skanska ani Vinci nemají zájem). Tolik PPP. Evrofondy se teď rozběhnou na dálnici D3. Co se týče ostatních rychlostních silnic, tam jde pouze o 1/2 profily a je zde slabá příprava. Co se týče státních peňez, ty stačí na dofinancování úseků s evrofondama, pak taky na přestavbu D1 na 3+3 a na modernizaci D2. Při PPP se bavíme o stavební sumě na tenhle rok asi 1,1 mld. €, kdyby vyšlo na 100%. Při evrofondech to bude cca. 230 mil. € a státní rozpočet počítá na výstavbu asi 200 mil. €, tedy spolu 1,53 mld. €, co by byla rekordní suma, ale to se nesplní. Budeme rádi, když to bude 60%, i když to byla historicky nejvyšší suma. Slovensko nyní realizuje drahý úsek (přes Považskou Bystricu), kde cena je 33 mil. € na 1 km a těch km je 10 a tempo je "vražední". Tato stavba odčerpává nejvíc státních peněz (i úvěr pro NDS), naštěstí již je tu schválená refundace z evrofondů. Slovensko staví minimum toho, co potřebuje, takže stavby se zastavovat nebudou. Naopak - za poslední půl rok se přidávají modernizace železničních koridorů (BA-ZA-PL a BA-ZL-KE).
_________________ v zájmu lepších silnic a dálnic VINCI: Best wishes for 2021 čtěte+hlasujte rada do života: vnímejte tahle slova (uprostřed textu ode mě pro všechny, co je dle mě opravdu důležité)
|
25.5.2009 22:07:02 |
|
|