NDS: správa a chod, odpočívky

Rio13zm
Příspěvky: 458
Registrován: 21.1.2015 19:34:41

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Rio13zm »

UŽ ČOSKORO: NOVÉ INFORMAČNO - PREDAJNÉ MIESTO SKALITÉ

viac info na facebookove stranke:

Priatelia, už sa nevieme dočkať. O týždeň pustíme do života ďalšieho člena našej rodiny Informačno - predajných miest. Na ostrú prevádzku sa už pripravuje IPM-ko na diaľničnom hraničnom priechode SKALITÉ/ZWARDOŇ

Naše IPM-ká sú značkové obchodné miesta na diaľničnom hraničnom priechode, kde zabezpečujeme okrem nepretržitého predaja elektronických diaľničných známok aj široké množstvo služieb.

Diaľničnú vstupnú bránu tak zakrátko otvoríme aj pre motoristov prichádzajúcich z Poľska.

:ok: - IPM JAROVCE (AT/SR)
:ok: - IPM ČUNOVO (HU/SR)
:ok: - IPM BRODSKÉ (CZ/SR)
:arrow: - IPM SKALITÉ (PL/SR)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.6.2021 21:01:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

výše zmíněné se stalo realitou: Diaľničiari otvorili prvú vstupnú bránu pre vodičov z Poľska, má pritiahnuť turistov
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/di ... -turistov/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

NAKA zasahovala na viacerých miestach Slovenska. U Bödörovcov v Bonule aj v NDS :arrow:

https://www.noviny.sk/slovensko/556709- ... astruktury
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

O ZJAZDNÉ A BEZPEČNÉ DIAĽNICE POČAS ZIMY SA POSTARÁ 277 MECHANIZMOV :arrow:
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... echanizmov
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS otevírá dětská hřiště na dálnicích ...
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... ocivadlach
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Občas se věnuji správcům dálničních sítí a následkům nepozornosti řidičů ... a výjimkou rozhodně není ani Slovensko:
zdroj: NDS
zdroj: NDS
D2x.JPG (75.72 KiB) Zobrazeno 6874 x
zdroj: NDS
zdroj: NDS
D2.JPG (179.23 KiB) Zobrazeno 6874 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

co mi tady schází

Podnikatelský plán 2021 :arrow:

https://ndsas.sk/uploads/media/b8121207 ... b23bd9.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Pročetl jsem celou tému, celkem 8 příspěvků (téměr jen mojich) jsem již pro jejich 0 informační hodnotu a dnes i zcela zbytečnou (že NDS má nový obsah webu atp.) jsem odstranil. Několik odkazů jsem aktualizoval, k tomu i obsah úvodního příspěvku a doplnil chybějící informace.

Nemám moc co nového dodat, všechno je v tématu. NDS vnesla pořádek do nových vnitřních norem pro rozvoj vlastních služeb včetně odpočívek. Ovšem, nemůže všechno aktualizovat k rozsahu km v provozu, protože tolik peněz jednoduše nemá, aby přebudovala informační systémy, dopravní značení, odpočívky a SSÚD/SSÚR do nového šatu, ale postupně všechny segmenty inovuje.

NDS je zároveň začleněná do státní správy i finančně do hospodaření státu, čímž si nemůže brát větší investiční úvěry pro realizaci dálniční sítě, protože by se to promítlo do dluhu. Dnes je již spíš opačný tlak, takže i jiné modely v rámci dalších států na to již narážejí. Samotná NDS měla výpadek příjmů tak jak i ve zbytku planety, navíc některé projekty mají problémy s profinancováním ze zdrojů EU. Velkým problémem jsou pak stavby, které má NDS financovat vlastním rozpočtem. Je jich vícero a jsou tak silně závislé na přidělení peněz ze státního rozpočtu. To je ostatně důvod zpomalení všech staveb, na které nelze využívat fondy EU. Příprava uvázla také, takže NDS ani neumí vyčerpat potenciálních pár set mil. € z Fondu obnovy. Prakticky se situace nezlepší ani v roce 2022. Nelze očekávat zázrak, protože se nyní více km odevzdává do provozu, než zahajuje do výstavby. Na NDS je finanční tlak a společnost musela šetřit, ale ta situace se zase začne zlepšovat. S příchodem dalšího balíku fondů a zapracování postupů výstavby prioritních staveb se rozběhnou i nové tendry. Do té doby se mohou dokončovat problematické stavby, které se staví dlouhé roky.

Ministerstvo dopravy vícekrát avizovalo v rámci této vlády, že chce vytvořit dopravní fond (SR již mělo silniční fond; byl zrušen Dzurindovou vládou), tento krok by byl dobrý, pokud se ustanoví jasné zdrojové financování do fondu ať už výběr ze zdanění PHM nebo mýta atd. a zároveň sa jasně stanoví, co se z toho bude moct postavit. V tomto procesu by pomohlo u sloučení SSC a NDS, ovšem SSC s její 350 zaměstnancama dnes plní roli statisty a dopravního plánovače a to i pro NDS, i pro VÚC i pro sebe za silnice I. třidy a NDS není a ani by neměla mít pravomoc tuto kompetenci převzít, protože na to nemá vlastní kapacity. Možná i proto se sloučení NDS a SSC nedaří zrealizovat, protože ve skutečnosti by se tohle sjednocení "centrál" mělo uskutečnit do zcela nové podoby; tato představa narazila před lety na vícero komplikací pro neochotu ustoupit v rámci politiky na ministerstvu pro rozdílné názory čelních představitelů. Což je škoda, protože část agendy se prolíná a daňové poplátníky to stojí 2x více peněz.

Jen pro představu, v NDS pracovalo k 31.12.2019 celkem 1797 lidí, tedy o 99 více proti jednomu roku zpátky; z toho 49 bylo nových THP a 50 dělnických profesí. Na tom největší podíl tvoří Dálniční patrola a SSÚD/SSÚR na dálniční síti, která se zvětšuje. V roce 2015 pracovalo v NDS 1450 zaměstnanců.

Výroční zpráva NDS za rok 2019 je k nalezení zde: https://www.ndsas.sk/uploads/media/06c7 ... 551101.pdf
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Ondrah98
Příspěvky: 77
Registrován: 6.1.2019 21:06:59

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Ondrah98 »

Snad nebude vadit narušení monologu, našel jsem jedno dobové video o zajímavém hřišti na jedné z odpočívek.
Ikonické dizajnové ihrisko pri diaľnici (1987) https://www.youtube.com/watch?v=oPt3x0PhL1Q

Při dalším pátrání jsem zjistil, že je již minulostí a před nějakým měsícem bylo odstraněno.

NDS zbúrala unikátne preliezačky pri diaľnici D1, skončili v násype https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... -v-nasype/

Dizajnové detské ihrisko pri Triblavine zahrabali bagre. Známe dielo pohltila stavba diaľnice https://www.aktuality.sk/clanok/877399/ ... -dialnice/
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Naopak, klidně ...

NAKA zasahuje pre šafárenie u diaľničiarov. Škody môžu byť v miliónoch
https://www.aktuality.sk/clanok/899873/ ... milionoch/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo dopravy hledá nového ředitele NDS :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=225&t=7175
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Národná diaľničná spoločnosť má nového generálneho riaditeľa: Vladimír Jacko
https://www.finsider.sk/rychle-spravy/g ... ditel-nds/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady je hned na začátku informace k "tunelování": http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 02#p242202 .

NDS po tomto zjištění pokračuje dál a podává tr. oznámení: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... oznamenie/ .

Situací se bude zaobírat parlament: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/je ... pokracuju/ .


Ovšem jestli si někdo namýšlí, že se tím ty peníze vrátí zpátky, tak to je hodně na omylu. Jediné, co se může stát je, že se tyto postupy omezí do budoucnosti. Nyní je faktem, že NDS nemá peníze, ona je neměla na začátku roku. Musí vracet peníze do EU a zdražují materiály a jen doposud chtějí stavební firmy min. 40 mil. € navíc, v omeškání je nové mýto ... na čele je sice zkušený manažer, ale bez zkušeností z dopravy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

POČAS ZIMY BUDE V NASADENÍ 167 SYPAČOV
https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... 67-sypacov

*rozsah 760 km se netýká soukromých PPP projektů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

PREVERILI SME DETSKÉ IHRISKÁ NA ODPOČÍVADLÁCH, PRIBUDNÚ AJ NOVÉ

streda, 6. apríl 2022

https://ndsas.sk/uploads/media/blog/Bra ... 130540.jpg
https://ndsas.sk/uploads/media/blog/Bra ... 120513.jpg

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Klíčové výkony údržby v rámci NDS za rok 2021: https://www.ndsas.sk/uploads/media/0cb3 ... 95fef.xlsx

to stejné za rok 2020: https://www.ndsas.sk/uploads/media/92b6 ... 42a8c6.pdf

Výchozí stav pro zimní údržbu v roce 2021: zima 21/22

Obrázek

K dispozici bylo:

*167 sypačů
*8 nákladních vozidel
*15 vozidel s pluhem
*14 traktorů s radlicí
*2 traktory se sypačem
*19 sněhových fréz (ještě v ex dekádě jich bylo 20)
*41 nakladačů

*102 dispečerů zimní služby
*15 vedoucích středisek a
*548 ostatních provozních zaměstnanců

Tento rozsah je větší na 1 km základní D/R, než je u většiny koncesních dálnic ne že na Slovensku, ale v EU.
Proto ale ani výkon neodpovídá tomuto nasazení a již vůbec ne tomu masivnímu zázemí, které NDS má v podobě těch obřích areálů SSÚD. To je realita o výsledku které se lze pravidelně nechat přesvědčit.
To ani nemluvme o letní údržbě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

NDS letos plánuje komplexně opravit mosty za odhadovaných 21 mil. €:

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... ych-mostov
0.JPG
0.JPG (110.51 KiB) Zobrazeno 1118 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Národní dálniční společnost má novou mobilní aplikaci ViaRest, která slouží jako důležitý informační kanál pro motoristy nejen osobních, ale také nákladních vozů. Aplikace je prototypem, motoristé v ní najdou přehled o všech službách, které mohou během cestování využít na našich odpočívadlech a rovněž jim pomůžeme s přivoláním Dálniční patroly. S vývojem aplikace nám bezúplatně pomohli studenti z Digital League .

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... e-aj-pomoc

Zde si ju lze stáhnout: https://viarest.sk/?fbclid=IwAR1rhAzeSV ... g_RsZnKwWQ
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: NOVÝ HARMONOGRAM PRÍPRAVY A VÝSTAVBY VÝRAZNE POMÔŽE V PLÁNOVANÍ (tak především se má NDS řídit plánama vlády, nikoliv sestavovat vlastní výhledové plány a požadovat nezajištěné prostředky k výstavbě a přípravě jako tomu bylo ex dekádu zpátky)
  • Vyjma tento článek, MATERIÁL JE KE ČTENÍ ZDE: viewtopic.php?p=275310#p275310 (jedná se o prosazení maximálních priorit, za čímž stojí i moje maličkost, protože ačkoliv je to v omeškání, tak především pro celkový systém dálničního rozvoje; na prioritách a závazcích se nic nezměnilo, a proto není důvod měnit priority jak by někdo marně čekal, naopak bylo potřebné to znovu ujasnit, po novém z hlediska mezinárodní situace je tam R4 a na R2 se plánuje více peněz + materiál reaguje na stav silnic I. třídy a mostů, což ostatně taky dlouho predikuju a již jen kritizuji, kam to spěje ) - nyní stači plnit cíle, čím dříve budou, tím rýchleji se dostane na další části sítě
Aktualizovaný harmonogram prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry pomôže Národnej diaľničnej spoločnosti v plánovaní. Rovnako predstavuje významnú pomôcku aj pre projektantské či stavebné firmy. Harmonogram totiž jasne znázorňuje, čo sa v rámci jednotlivých projektov bude diať v najbližšom období - počnúc projekčnou prípravou až po samotnú výstavbu. Tieto informácie sú dôležité pre firmy pri rozhodovaní o potenciálnom rozširovaní svojich kapacít či v získaní nového technologického vybavenia. Povedal to člen predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Stanislav Beňo počas stretnutia s novinármi na pôde Ministerstva dopravy SR.

Investičný riaditeľ vyzdvihol, že z pohľadu Národnej diaľničnej spoločnosti sa nachádzajú v harmonograme viaceré prioritné ťahy – dobudovanie diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou, ťah D3 a spojnica R4, teda Via Carpatia. „Všetko sú to buď medzinárodné záväzky SR alebo ťahy, ktoré sú nevyhnutné na rozvoj obchodu a na to, aby sa regionálne rozdiely aj vďaka diaľničnej sieti dokázali zmierňovať,“ vyzdvihol Stanislav Beňo. Oceňujeme, že harmonogram zohľadňuje aj nárast cien stavebných materiálov a samotné financovanie. „V dnešnom harmonograme je možné vidieť, že na niektoré stavby máme momentálne finančné krytie určené na štúdiu – lebo až štúdia ukáže či a ako pokračovať,“ doplnil investičný riaditeľ.

Vladimír Jacko, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti doplnil, že tvorba harmonogramu je veľmi dobrým základom. „Pre Národnú diaľničnú spoločnosť je to základný kameň k tomu, aby sme vedeli na najbližšie roky, čo je naša priorita a kde sa chceme pohnúť. Tento harmonogram nie je postavený na politických požiadavkách, ale na vecnosti, stratégii a prioritách pre túto republiku. Je potrebné spomenúť, že tento harmonogram bol schválený už minulého roku uznesením vlády a tohto roku došlo k jeho upresneniu.““

https://ndsas.sk/press/press-narodna-di ... -planovani

:arrow: NDS - FLOTILA NOVÝCH VALNÍKOV:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: NDS: správa a chod, odpočívky

Příspěvek od Diaľničiar »

Zkracujeme trvání údržby tunelů :ok:

Národní dálniční společnost zefektivnila procesy při realizaci pravidelné údržby a servisování tunelů a motoristům budou tunely přístupnější dříve. Současné podzimní uzávěry jsou v porovnání s loňským rokem o několik desítek hodin kratší. Vděčíme za to lepšímu plánování jednotlivých údržbových prací – například nátěr ostění tunelu Bôrik jsme zkrátili téměř na polovinu času. Optimalizace se dotkne i dalších tunelů - tunel Prešov bude uzavřen pro podzimní údržbu o 16 hodin kratší.

Obrázek

Nedělní tranzit bez omezení

Obecně jsou uzávěry tunelů nově nastaveny tak, aby již v neděli od 23:00 nebyl omezen tranzit nákladních aut.

Pracujeme na dalších zlepšeních

Tuneloví experti pravidelně vyhodnocují reálnou dobu trvání naplánovaných uzávěr tunelů, přičemž na základě vyhodnocení navrhují další optimalizace všude, kde je to možné. Reporty ukázaly, že letošní jarní údržba tunelů v drtivé většině skončila dříve, než bylo naplánováno. Největší, několika hodinové, časové úspory byly při servisu bratislavského městského tunelu Sitina, ale i u tunelu Bôrik. Proto, například ve zmíněném tunelu Bôrik, jsme přistoupili zkušebny začátkem září k pouze nočním uzávěrám, doprava tak pocítila omezení pouze v minimální míře. I zde budeme vyhodnocovat efektivnost a opodstatněnost opatření, včetně rozsahu a času odstávky. Všechny termíny a trvání uzávěr tunelů jsou vázány na rozsah prací, které jsou na plánu v konkrétním dálničním tunelu vedle klasických servisních prací.

Přehled podzimních uzávěr dálničních tunelů naleznete zde: https://ndsas.sk/press/spravy/prebieha- ... ba-tunelov
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“