D2 (SK)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
D2 (SK)
Dálnice D2 je jediná dálnice na Slovensku, která je již dokončena. Její délka je cca. 80,5 km. Jde od státních hranic s ČR (Lanžhot – Brodské) směrem na Malacky a Bratislavu a končí na st. hr. s Maďarskem (Čunovo – Rajka).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.6.2021 15:04:23, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Dálnice D2 má především na sever od města Bratislava po hranici s Českou republikou již po životnosti na něketerých místech vozovku. Naštěstí již od r. 1993 probíhali intenzívní přípravy na její postupní opravě, které pokračují dodnes a tak je většina této trasy z tohoto hladiska na tom dobrě. Doplnilo se taky oplocení, které chybí již jenom na 3,9% délky trasy a které se do konce 2009 doplní úplně.
Starší úseky dálnice budou ovšem v r. 2018 mít po životnosti těleso dálnice, což si vyžádá rozsáhlejší opravy, i když se s nimi aktuálně nepočítá z důvodů absence ostatních úseků dálniční sítě.
Dálnice D2 je jediným dálničním propojením s Českou republikou a ještě dlouho to tak i zůstane, nakolik se jiná dálnice na ČR neplánuje stavět; pouze rychlostní silnice R5 a R6, předtím taky R2. Pak jak je typické pro dálnice D1 a D4 protíná hlavní město Bratislavu a to stavbou, která byla nejdrahší na 1 km a taky dostavěná jako poslední. Jedna sa o úsek s tunelem Sitina, kde se dokonce uplatnil CB (cemento-betonový) kryt, který znese vysoké zatížení a má dlouhou životnost. Ostatní novší úseky jsou pak od Bratislavy po hranici s Maďarskem.
Nejnovějším záměrem na D2 je zde povolit maximální rychlost na 160 km/h. To si žádá nejenom dokončení oplocení, ale taky přebudovat střední dělící pás ze železného typu na betonový typ a taky dostavět informační systém dálnice. Proto se zřejmě rychlost nezvýší spíš jak v roce 2011. Původním termínem byl 1. leden 2009.
Starší úseky dálnice budou ovšem v r. 2018 mít po životnosti těleso dálnice, což si vyžádá rozsáhlejší opravy, i když se s nimi aktuálně nepočítá z důvodů absence ostatních úseků dálniční sítě.
Dálnice D2 je jediným dálničním propojením s Českou republikou a ještě dlouho to tak i zůstane, nakolik se jiná dálnice na ČR neplánuje stavět; pouze rychlostní silnice R5 a R6, předtím taky R2. Pak jak je typické pro dálnice D1 a D4 protíná hlavní město Bratislavu a to stavbou, která byla nejdrahší na 1 km a taky dostavěná jako poslední. Jedna sa o úsek s tunelem Sitina, kde se dokonce uplatnil CB (cemento-betonový) kryt, který znese vysoké zatížení a má dlouhou životnost. Ostatní novší úseky jsou pak od Bratislavy po hranici s Maďarskem.
Nejnovějším záměrem na D2 je zde povolit maximální rychlost na 160 km/h. To si žádá nejenom dokončení oplocení, ale taky přebudovat střední dělící pás ze železného typu na betonový typ a taky dostavět informační systém dálnice. Proto se zřejmě rychlost nezvýší spíš jak v roce 2011. Původním termínem byl 1. leden 2009.
Re: D2
Opravdu jsou ony změny (střední dělící pás ocelový za beton a informační systém) nutností? Nebo je to jen argument, aby se tam investovali peníze? Oplocení chápu. Pokud se nepletu, tak D2 na Slovensku je dokonce stavěna jako D 26,5/160?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Není komplet na D26,5/160 a navyše většinou je na ../150. Je nutností mít taková zvodidla, která nebude možné přerazit, tedy nutností to bude. Informační systém bude důležitý, protože jsou zde různé exity/výjezdy/vjezdy, které brzdí přemávku a je dobré o tom napřed vědět, když zde není 3+3.
Re: D2
Tohle nechápu, jediná vozidla schopná efektivně prorazit svodila jsou kamiony a těch se 160 týkat nebude. To by se muselo řešit už dnes ne?Diaľničiar píše:Je nutností mít taková zvodidla, která nebude možné přerazit, ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Železné zvodidlá jsou normovány na D2 pouze na 130 km/h a je testem prokázané, že již při 142 km/h nevydrží. (třeba také vzít do úvah jejich věk a formu upvenění). Tedy dnes to netřeba, ale na víc jak 140 km/h to nikdo nepodepíše ...
Re: D2
Supr, stále se ale bavíme jenom o těch osobácích. Ty kamiony, dodávky etc. nikdo neřeší.
Mně to přijde stejně nesmyslné jako debata v Česku, a sice převod eRek na dálnice. Je tam stejná nejvyšší povolená rychlost, tedy podmínky jsou stejné, ale převést se to alespoň (zatím) nedá, protože tam chybí svodidla apod. To bych pochopil, ale proč tam dnes není nižší nejvyšší povolená rychlost? S těmi svodidly je to v případě D2 to samé. To nemá logiku aneb Hlava XXII.
Mně to přijde stejně nesmyslné jako debata v Česku, a sice převod eRek na dálnice. Je tam stejná nejvyšší povolená rychlost, tedy podmínky jsou stejné, ale převést se to alespoň (zatím) nedá, protože tam chybí svodidla apod. To bych pochopil, ale proč tam dnes není nižší nejvyšší povolená rychlost? S těmi svodidly je to v případě D2 to samé. To nemá logiku aneb Hlava XXII.
Re: D2
Ještě mě napadlo, nevíte, jak to mají s těmi svodidly v Německu? To je mají na 200? Občas jsou k vidění uprostřed New-Jersey, ale to rozhodně není pravidlem.
Když to srovnám třeba s Itálií, kde jsem viděl, jak mění standardní jednoduchá svodidla za naprosto brutální ocelové žlaby (v síti Autostrade) a z dálnice budují bobové dráhy nebo třeba ty severská lanová svodidla, která údajně i ten kamion zadrží. Soudě jenom podle toho, v tom Německu bych na dálnicích povolil 50 max.
Když to srovnám třeba s Itálií, kde jsem viděl, jak mění standardní jednoduchá svodidla za naprosto brutální ocelové žlaby (v síti Autostrade) a z dálnice budují bobové dráhy nebo třeba ty severská lanová svodidla, která údajně i ten kamion zadrží. Soudě jenom podle toho, v tom Německu bych na dálnicích povolil 50 max.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Myslím, že zrovna v Německu na těch dálnicích kde je povolená neomezená rychlost a nejsou tam NJ, tak tam jsou 4x pevnější železná svodidla, taky částečně pozinkovaná. ... na severu jsou nižší povolené rychlosti, ale lanová jsou taky třeba v Malajsii a vydrželi i kamion/bus. Lano má takovou dobrou vlastnost, že je pružné a když je z ocele tak opravdu vydrží hodně velkou zátěž. Ovšem je to drahší a vyžaduje to lepší údržbu. Je to ale odolnější vůči vlivům počasí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=636
Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).
Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.
Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.
Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).
Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.
Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Na dálnici D2 se nachází taky první dostavěný dvoutubusový tunel - Sitina dlouhý cca. 1430 m.
Fotogalerie tunelu i úseku, na kterém se tunel nachází
Fotogalerie tunelu i úseku, na kterém se tunel nachází
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
V tunelu Sitina se dnes kolem 16:00 srazilo 14 aut
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1649
*na odkazu jsou fotky a video (kompletní záznam)
*srážku zapříčinilo malé osobní auto, které dostalo smyk a následně do něj narazil kamion
*nehoda zapříčinila následný dopravní kolaps ve městě.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1649
*na odkazu jsou fotky a video (kompletní záznam)
*srážku zapříčinilo malé osobní auto, které dostalo smyk a následně do něj narazil kamion
*nehoda zapříčinila následný dopravní kolaps ve městě.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2
Zajímalo by mně, za jak dlouho po tom to se rozsvítili na portálech červené křížky - uzavření pruhů.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Martin z Ostravy: předpokládám, že to byli sekundy. Ovšem, zde jsou fakta z provozu za 2 roky, co je tunel v provozu
http://www.casopisstavebnictvi.cz/dialn ... dzky_N2734
Intenzita dopravy v roku 2008: 41.173 vozdiel pro oba směry, tedy 20.587 pro jednu tunelovou rouru.
Podíl těžké nákladní dopravy: 3.073 na jednu tunelovou rouru, co je 14,9%.
Intenzity převyšují předpovídané množstva vozidel, ale naopak podíl nákladní dopravy je nižší: v roce 2001 byl předpoklad intenzit 16.040 vozidel pro jeden směr při podíle nákladní dopravy 19%.
Nejvytíženější dny v týdnu jsou čtvrtek a pátek: intenzity přesahují 27.000 vozidel v jedné roure. Během provozu v tunelu nedošlo k požáru. V roce 2008 se v tunelu stalo 6 dopravních nehod, celkem zde z různých důvodů zastavilo 155 vozidel.
http://www.casopisstavebnictvi.cz/dialn ... dzky_N2734
Intenzita dopravy v roku 2008: 41.173 vozdiel pro oba směry, tedy 20.587 pro jednu tunelovou rouru.
Podíl těžké nákladní dopravy: 3.073 na jednu tunelovou rouru, co je 14,9%.
Intenzity převyšují předpovídané množstva vozidel, ale naopak podíl nákladní dopravy je nižší: v roce 2001 byl předpoklad intenzit 16.040 vozidel pro jeden směr při podíle nákladní dopravy 19%.
Nejvytíženější dny v týdnu jsou čtvrtek a pátek: intenzity přesahují 27.000 vozidel v jedné roure. Během provozu v tunelu nedošlo k požáru. V roce 2008 se v tunelu stalo 6 dopravních nehod, celkem zde z různých důvodů zastavilo 155 vozidel.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.6.2021 15:05:28, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: D2
Specialné na tohle jsem se ptal kolegů z neměckého sdružení AGAB a dostalo se mi odpovědi, že na úsecích, kde je neomezená rychlost, nejsou nijak speciální svodidla určená pro rychlost např. 160 km/h. Stále tak nechápu, o co na Slovensku jde.Diaľničiar píše:Myslím, že zrovna v Německu na těch dálnicích kde je povolená neomezená rychlost a nejsou tam NJ, tak tam jsou 4x pevnější železná svodidla, taky částečně pozinkovaná. ... na severu jsou nižší povolené rychlosti, ale lanová jsou taky třeba v Malajsii a vydrželi i kamion/bus. Lano má takovou dobrou vlastnost, že je pružné a když je z ocele tak opravdu vydrží hodně velkou zátěž. Ovšem je to drahší a vyžaduje to lepší údržbu. Je to ale odolnější vůči vlivům počasí.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Slovensko nezavede 160 km/h na úsecích, na kterých nebude maximální bezpečnost, kterou tvoří: betonová svodidla (i ty plechové mají prakticky po životnosti - to je nutno si uvědomit) a dle možností dobrý povrch a souvislé oplocení. Dálnice D2 je pouze konstrukčně postavěná tak, že zvládne 160 km/h, ale:
- délka připájecích pruhů je krátká i na 130 a jsou zde 2 úseky, když je zde snížená rychlost kvůli odbáčecím a připájecím pruhům na odpočívky
- povrch především tam, kde se dá rychlost zvýšit patří k problematickým asi na 40% vzhledem k datu výstavby dálnice
- oplocení zde pořád není souvislé a s jeho dostavbou se začalo v roce 2007; je nutno si uvědomit, že se zde táhne les a srážky se zvěří jsou zde časté a ve vysokých rychlostech by byli smrtelné
Takže opravdu nemá význam dávat na 2 úseky po 8 km rychlost 160 km/h a bohužel, ale finance na větší přestavby prostě NDS, a.s. nemá.
- délka připájecích pruhů je krátká i na 130 a jsou zde 2 úseky, když je zde snížená rychlost kvůli odbáčecím a připájecím pruhům na odpočívky
- povrch především tam, kde se dá rychlost zvýšit patří k problematickým asi na 40% vzhledem k datu výstavby dálnice
- oplocení zde pořád není souvislé a s jeho dostavbou se začalo v roce 2007; je nutno si uvědomit, že se zde táhne les a srážky se zvěří jsou zde časté a ve vysokých rychlostech by byli smrtelné
Takže opravdu nemá význam dávat na 2 úseky po 8 km rychlost 160 km/h a bohužel, ale finance na větší přestavby prostě NDS, a.s. nemá.
Re: D2
Na Slovensku bude částečná uzavírka na části úseku D2
Uzavírka , která se týká úseku Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty včetně tunelu Sitina, bude realizovaná ve dvou etapách.
I.etapa
Částečná uzavírka dálnice D2 v úseku od 58 km do 61,9 km včetně uzavírky tunelové roury ve směru Malacky - most Lafranconi a to v termínu od 22.00 hod. 22.10. do 12.00 hod. 24.10.2010.
Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.
II.etapa
Částečná uzavírka D2 od 63 km do 57,75 km včetně tunelové roury(směr most Lafranconi - Malacky) od 22.00 hod dne 5.11.2010 do 12.00 hod. 7.11.2010. Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.
Důvodem uzavírek je údržba tunelu Sitina. Zdrojem informací je Národná dialničná spoločnosť.
Uzavírka , která se týká úseku Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty včetně tunelu Sitina, bude realizovaná ve dvou etapách.
I.etapa
Částečná uzavírka dálnice D2 v úseku od 58 km do 61,9 km včetně uzavírky tunelové roury ve směru Malacky - most Lafranconi a to v termínu od 22.00 hod. 22.10. do 12.00 hod. 24.10.2010.
Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.
II.etapa
Částečná uzavírka D2 od 63 km do 57,75 km včetně tunelové roury(směr most Lafranconi - Malacky) od 22.00 hod dne 5.11.2010 do 12.00 hod. 7.11.2010. Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.
Důvodem uzavírek je údržba tunelu Sitina. Zdrojem informací je Národná dialničná spoločnosť.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.6.2021 15:06:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: D2
Proč je slovenská D2 (narozdíl třeba od naší) v návrhu sítě TEN-T označena jako "to be upgraded"? To se plánuje nějak výrazně předělávat?
Re: D2
mozna se koukli na mapu v bruselu a rekli si ze v budoucnu se na ni ze severu přiřítí ne jenom česká D2 ale i R55 a že bude potřeba třeba rozšířit,,,, jinak máte někdo zkušenost ze sjezdem těsně za hranicemi? Myslim po tý polní cestě pod dálničním tělesem, směrem od Brna na kúty. díky
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 21:17:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: D2
ne jen do Kút co nejrychleji, už sem tam jel, ale vzal jsem to přes Lanžhot po starý tu odbočku jen minul co tam vede k tomu parkovišti a tam bych se snad ani nevešel, tak neni co řešit
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 21:17:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Segue 1.4 tce Grand Scenic
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Na D2 se bude oplocovat:
40,300 km:
D2 št. hr. CZ/SK – Bratislava, Lamač
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4115
40,300 km:
D2 št. hr. CZ/SK – Bratislava, Lamač
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4115
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D2
Na bratislavském mostu Lafranconi směrem do Petržalky vznikne 3. jízdní pruh.
*začátek úprav: 4.8.2013
*konec úprav: 10.8.2013
3. jízdní pruh vznikne na místě odstavného. Vozidlům z Karlové Vsi se tak umožní přímé napojení na dálnici D1 bnez nutnosti zařazení a opětovného vyřazení se z dálnice D2 a vozy jedoucí po D2 se budou moci připojit na dálnici D1 mnohem dříve.
Všechny práce budou vykonávány pouze ve večerních hodinách a provoz bude řízen dopravním značením.
*začátek úprav: 4.8.2013
*konec úprav: 10.8.2013
3. jízdní pruh vznikne na místě odstavného. Vozidlům z Karlové Vsi se tak umožní přímé napojení na dálnici D1 bnez nutnosti zařazení a opětovného vyřazení se z dálnice D2 a vozy jedoucí po D2 se budou moci připojit na dálnici D1 mnohem dříve.
Všechny práce budou vykonávány pouze ve večerních hodinách a provoz bude řízen dopravním značením.