Stránka 1 z 7

D2 (SK)

Napsal: 18.5.2009 16:24:42
od Diaľničiar
Dálnice D2 je jediná dálnice na Slovensku, která je již dokončena. :P Její délka je cca. 80,5 km. Jde od státních hranic s ČR (Lanžhot – Brodské) směrem na Malacky a Bratislavu a končí na st. hr. s Maďarskem (Čunovo – Rajka).
d2_mapa.png
d2_mapa.png (21.14 KiB) Zobrazeno 28113 x

Re: D2

Napsal: 23.5.2009 17:09:34
od Diaľničiar
Dálnice D2 má především na sever od města Bratislava po hranici s Českou republikou již po životnosti na něketerých místech vozovku. Naštěstí již od r. 1993 probíhali intenzívní přípravy na její postupní opravě, které pokračují dodnes a tak je většina této trasy z tohoto hladiska na tom dobrě. Doplnilo se taky oplocení, které chybí již jenom na 3,9% délky trasy a které se do konce 2009 doplní úplně.

Starší úseky dálnice budou ovšem v r. 2018 mít po životnosti těleso dálnice, což si vyžádá rozsáhlejší opravy, i když se s nimi aktuálně nepočítá z důvodů absence ostatních úseků dálniční sítě.

Dálnice D2 je jediným dálničním propojením s Českou republikou a ještě dlouho to tak i zůstane, nakolik se jiná dálnice na ČR neplánuje stavět; pouze rychlostní silnice R5 a R6, předtím taky R2. Pak jak je typické pro dálnice D1 a D4 protíná hlavní město Bratislavu a to stavbou, která byla nejdrahší na 1 km a taky dostavěná jako poslední. Jedna sa o úsek s tunelem Sitina, kde se dokonce uplatnil CB (cemento-betonový) kryt, který znese vysoké zatížení a má dlouhou životnost. Ostatní novší úseky jsou pak od Bratislavy po hranici s Maďarskem.

Nejnovějším záměrem na D2 je zde povolit maximální rychlost na 160 km/h. To si žádá nejenom dokončení oplocení, ale taky přebudovat střední dělící pás ze železného typu na betonový typ a taky dostavět informační systém dálnice. Proto se zřejmě rychlost nezvýší spíš jak v roce 2011. Původním termínem byl 1. leden 2009.

Re: D2

Napsal: 24.5.2009 17:37:46
od martini
Opravdu jsou ony změny (střední dělící pás ocelový za beton a informační systém) nutností? Nebo je to jen argument, aby se tam investovali peníze? Oplocení chápu. Pokud se nepletu, tak D2 na Slovensku je dokonce stavěna jako D 26,5/160?

Re: D2

Napsal: 24.5.2009 17:42:29
od Diaľničiar
Není komplet na D26,5/160 a navyše většinou je na ../150. ;) Je nutností mít taková zvodidla, která nebude možné přerazit, tedy nutností to bude. Informační systém bude důležitý, protože jsou zde různé exity/výjezdy/vjezdy, které brzdí přemávku a je dobré o tom napřed vědět, když zde není 3+3. :idea:

Re: D2

Napsal: 25.5.2009 7:50:31
od martin
Diaľničiar píše:Je nutností mít taková zvodidla, která nebude možné přerazit, ...
Tohle nechápu, jediná vozidla schopná efektivně prorazit svodila jsou kamiony a těch se 160 týkat nebude. To by se muselo řešit už dnes ne?

Re: D2

Napsal: 25.5.2009 16:56:42
od Diaľničiar
Železné zvodidlá jsou normovány na D2 pouze na 130 km/h a je testem prokázané, že již při 142 km/h nevydrží. (třeba také vzít do úvah jejich věk a formu upvenění). Tedy dnes to netřeba, ale na víc jak 140 km/h to nikdo nepodepíše ...

Re: D2

Napsal: 25.5.2009 17:06:30
od martin
Supr, stále se ale bavíme jenom o těch osobácích. Ty kamiony, dodávky etc. nikdo neřeší.

Mně to přijde stejně nesmyslné jako debata v Česku, a sice převod eRek na dálnice. Je tam stejná nejvyšší povolená rychlost, tedy podmínky jsou stejné, ale převést se to alespoň (zatím) nedá, protože tam chybí svodidla apod. To bych pochopil, ale proč tam dnes není nižší nejvyšší povolená rychlost? S těmi svodidly je to v případě D2 to samé. To nemá logiku aneb Hlava XXII.

Re: D2

Napsal: 25.5.2009 17:17:28
od martin
Ještě mě napadlo, nevíte, jak to mají s těmi svodidly v Německu? To je mají na 200? Občas jsou k vidění uprostřed New-Jersey, ale to rozhodně není pravidlem.

Když to srovnám třeba s Itálií, kde jsem viděl, jak mění standardní jednoduchá svodidla za naprosto brutální ocelové žlaby (v síti Autostrade) a z dálnice budují bobové dráhy nebo třeba ty severská lanová svodidla, která údajně i ten kamion zadrží. Soudě jenom podle toho, v tom Německu bych na dálnicích povolil 50 max. :D

Re: D2

Napsal: 25.5.2009 17:24:54
od Diaľničiar
Myslím, že zrovna v Německu na těch dálnicích kde je povolená neomezená rychlost a nejsou tam NJ, tak tam jsou 4x pevnější železná svodidla, taky částečně pozinkovaná. :idea: ... na severu jsou nižší povolené rychlosti, ale lanová jsou taky třeba v Malajsii a vydrželi i kamion/bus. Lano má takovou dobrou vlastnost, že je pružné a když je z ocele tak opravdu vydrží hodně velkou zátěž. Ovšem je to drahší a vyžaduje to lepší údržbu. Je to ale odolnější vůči vlivům počasí. ;)

Re: D2

Napsal: 24.6.2009 13:54:04
od Diaľničiar
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=636

Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).

Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.

Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.

Re: D2

Napsal: 12.7.2009 18:22:53
od Diaľničiar
Na dálnici D2 se nachází taky první dostavěný dvoutubusový tunel - Sitina dlouhý cca. 1430 m. :arrow:

Fotogalerie tunelu i úseku, na kterém se tunel nachází

Re: D2

Napsal: 11.2.2010 19:52:11
od Diaľničiar
V tunelu Sitina se dnes kolem 16:00 srazilo 14 aut :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1649

*na odkazu jsou fotky a video (kompletní záznam)
*srážku zapříčinilo malé osobní auto, které dostalo smyk a následně do něj narazil kamion
*nehoda zapříčinila následný dopravní kolaps ve městě.
sitina.jpg
sitina.jpg (70.53 KiB) Zobrazeno 33902 x

Re: D2

Napsal: 11.2.2010 20:10:05
od Martin z Ostravy
Zajímalo by mně, za jak dlouho po tom to se rozsvítili na portálech červené křížky - uzavření pruhů. :?:

Re: D2

Napsal: 4.3.2010 20:09:09
od Diaľničiar
Martin z Ostravy: předpokládám, že to byli sekundy. Ovšem, zde jsou fakta z provozu za 2 roky, co je tunel v provozu :arrow:

http://www.casopisstavebnictvi.cz/dialn ... dzky_N2734

Intenzita dopravy v roku 2008: 41.173 vozdiel pro oba směry, tedy 20.587 pro jednu tunelovou rouru. :o

Podíl těžké nákladní dopravy: 3.073 na jednu tunelovou rouru, co je 14,9%.

Intenzity převyšují předpovídané množstva vozidel, ale naopak podíl nákladní dopravy je nižší: v roce 2001 byl předpoklad intenzit 16.040 vozidel pro jeden směr při podíle nákladní dopravy 19%.

Nejvytíženější dny v týdnu jsou čtvrtek a pátek: intenzity přesahují 27.000 vozidel v jedné roure. Během provozu v tunelu nedošlo k požáru. V roce 2008 se v tunelu stalo 6 dopravních nehod, celkem zde z různých důvodů zastavilo 155 vozidel.

Re: D2

Napsal: 19.4.2010 11:14:05
od martin
Diaľničiar píše:Myslím, že zrovna v Německu na těch dálnicích kde je povolená neomezená rychlost a nejsou tam NJ, tak tam jsou 4x pevnější železná svodidla, taky částečně pozinkovaná. :idea: ... na severu jsou nižší povolené rychlosti, ale lanová jsou taky třeba v Malajsii a vydrželi i kamion/bus. Lano má takovou dobrou vlastnost, že je pružné a když je z ocele tak opravdu vydrží hodně velkou zátěž. Ovšem je to drahší a vyžaduje to lepší údržbu. Je to ale odolnější vůči vlivům počasí. ;)
Specialné na tohle jsem se ptal kolegů z neměckého sdružení AGAB a dostalo se mi odpovědi, že na úsecích, kde je neomezená rychlost, nejsou nijak speciální svodidla určená pro rychlost např. 160 km/h. Stále tak nechápu, o co na Slovensku jde.

Re: D2

Napsal: 23.4.2010 20:20:17
od Diaľničiar
Slovensko nezavede 160 km/h na úsecích, na kterých nebude maximální bezpečnost, kterou tvoří: betonová svodidla (i ty plechové mají prakticky po životnosti - to je nutno si uvědomit) a dle možností dobrý povrch a souvislé oplocení. Dálnice D2 je pouze konstrukčně postavěná tak, že zvládne 160 km/h, ale:

- délka připájecích pruhů je krátká i na 130 a jsou zde 2 úseky, když je zde snížená rychlost kvůli odbáčecím a připájecím pruhům na odpočívky
- povrch především tam, kde se dá rychlost zvýšit patří k problematickým asi na 40% vzhledem k datu výstavby dálnice
- oplocení zde pořád není souvislé a s jeho dostavbou se začalo v roce 2007; je nutno si uvědomit, že se zde táhne les a srážky se zvěří jsou zde časté a ve vysokých rychlostech by byli smrtelné

Takže opravdu nemá význam dávat na 2 úseky po 8 km rychlost 160 km/h a bohužel, ale finance na větší přestavby prostě NDS, a.s. nemá.

Re: D2

Napsal: 22.10.2010 16:32:15
od Honda
Na Slovensku bude částečná uzavírka na části úseku D2
Uzavírka , která se týká úseku Bratislava, Lamačská cesta - Staré grunty včetně tunelu Sitina, bude realizovaná ve dvou etapách.

I.etapa

Částečná uzavírka dálnice D2 v úseku od 58 km do 61,9 km včetně uzavírky tunelové roury ve směru Malacky - most Lafranconi a to v termínu od 22.00 hod. 22.10. do 12.00 hod. 24.10.2010.

Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.

II.etapa

Částečná uzavírka D2 od 63 km do 57,75 km včetně tunelové roury(směr most Lafranconi - Malacky) od 22.00 hod dne 5.11.2010 do 12.00 hod. 7.11.2010. Doprava bude přesměrovaná na souběžné komunikace.

Důvodem uzavírek je údržba tunelu Sitina. Zdrojem informací je Národná dialničná spoločnosť.

Re: D2

Napsal: 11.8.2011 10:59:01
od Diaľničiar

Re: D2

Napsal: 25.10.2011 13:55:43
od the.klokan
Proč je slovenská D2 (narozdíl třeba od naší) v návrhu sítě TEN-T označena jako "to be upgraded"? To se plánuje nějak výrazně předělávat?

Re: D2

Napsal: 26.10.2011 7:50:47
od seque
mozna se koukli na mapu v bruselu a rekli si ze v budoucnu se na ni ze severu přiřítí ne jenom česká D2 ale i R55 a že bude potřeba třeba rozšířit,,,, jinak máte někdo zkušenost ze sjezdem těsně za hranicemi? Myslim po tý polní cestě pod dálničním tělesem, směrem od Brna na kúty. díky

Re: D2

Napsal: 26.10.2011 21:08:51
od dd
Kvůli dálniční známce? Ještě loni to bylo k prvnímu sjezdu bez poplatku a pak se dalo celkem slušně až do Blavy po doprovodce. Provoz nízký, ale průjezd několika obcemi.

Re: D2

Napsal: 27.10.2011 9:54:35
od seque
ne jen do Kút co nejrychleji, už sem tam jel, ale vzal jsem to přes Lanžhot po starý tu odbočku jen minul co tam vede k tomu parkovišti a tam bych se snad ani nevešel, tak neni co řešit

Re: D2

Napsal: 30.12.2011 20:58:17
od kasme
video průjezd Bratislavou směr Praha

http://www.youtube.com/watch?v=5NkJy1AgcmE

Re: D2

Napsal: 29.7.2013 19:35:04
od Diaľničiar
Na D2 se bude oplocovat:

40,300 km:
D2 št. hr. CZ/SK – Bratislava, Lamač

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4115

Re: D2

Napsal: 3.8.2013 8:46:48
od Diaľničiar
Na bratislavském mostu Lafranconi směrem do Petržalky vznikne 3. jízdní pruh. :arrow:

*začátek úprav: 4.8.2013
*konec úprav: 10.8.2013

3. jízdní pruh vznikne na místě odstavného. Vozidlům z Karlové Vsi se tak umožní přímé napojení na dálnici D1 bnez nutnosti zařazení a opětovného vyřazení se z dálnice D2 a vozy jedoucí po D2 se budou moci připojit na dálnici D1 mnohem dříve.

Všechny práce budou vykonávány pouze ve večerních hodinách a provoz bude řízen dopravním značením.