Stránka 2 z 7
Re: D2
Napsal: 3.8.2013 14:59:37
od Diaľničiar
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4121
*extrémní vlny tepla již poškozují zcela vážně mnoho silničních tahů a jeden z nich je i na dálnici D2, konkrétně; na odkazu naleznete i více podrobnější-odborní text ke kvalitě asfaltových vozovek
Jde o pomalý jízdní pruh dálnice D2 ve směru do Bratislavy, od 18,235 do 20,040 km. Tento pruh je uzavřen zcela a v rychlém pruhu je MPR snížena na 80 km/h. NDS začala již havarijní stav intenzivně řešit. A 14.8. bude úsek opraven úplně.
- již vidět i první opravené plochy
- dialnica-d2-velke-levare-uzavrety-pravy-pruh-clanok.jpg (37.85 KiB) Zobrazeno 19915 x
Re: D2
Napsal: 3.8.2013 17:38:19
od JirkaS
Na D2 to není úplná novinka, vyjeté koleje tam pamatuji i v 90. letech.
Re: D2
Napsal: 8.2.2014 10:41:16
od Diaľničiar
NDS vyčlenila na další 4 roky celkem 9,16 mil. € bez DPH na opravy vozovek. Kromě toho se při Moravském Sv. Jánu zrealizuje ekodukt. Zároveň se má dokončit kompletní oplocení (věčné téma tím, jak se postupně starší ploty bortí).
Re: D2
Napsal: 8.5.2014 18:24:22
od Diaľničiar
Dvě opravy na D2 již tento měsíc:
*1 km úsek v křižovatke Pečňa v Petržalke, směrem na most Lafranconi bude obnoveno až 10cm vozovky - vnější jízdní pruh
*2 km úsek od křižovatky Stupava po Lamač směrem na Bratislavu - pomalý jízdní pruh včetně krajnice
Re: D2
Napsal: 7.6.2014 23:30:09
od Diaľničiar
další oprava ...
od 7.6. do 8.6 se realizuje na úseku dlouhém více jako 2 km frézování a následné pokládání nového mikrokoberce mezi křižovatkou Lamač a tunelem Sitina ve směru do Petržalky na levém, rychlém, jízdním pruhu
Re: D2
Napsal: 19.8.2014 15:46:09
od Diaľničiar
Nejhorší, co jsem kdy viděl je OMV na Slovensku od Maďarska směr Bratislava.
1. obsluha pomalá, vymlouvající se, že jich je málo (stejný počet jak i jinde ve světě)
2. špatná znalost angličtiny způsobila problém s prodejem, takže zákazníkoví budu raději říkat, ne nemáme housku s kuřetem ani se sýrem, ani s ničím, i když jí mají a jsou toho plné lednice
3. kafe i když jsou přítomný hrnky, všechny jdou do plastu a zde již znalost ENG je dostateční pro zdírání 10c za vrchnák
to je k obsluze..
WC a sprchy: sprcha o 23:30 uzamkčena, důvod: obsluha nestíhá uklízet
WC: uzamkčená sprcha značí myjící se lidi v umyvadlech: Turci, moslimové atp.
tolik hygiena..
dále před budovou hlavním vchodem: skupinky Bulharů/Rumunů nabízející parfumy, dalekohledy - policie samozřejmě nikde žádná
každým rokem horší a horší
Re: D2
Napsal: 20.9.2014 23:11:04
od Diaľničiar
- sitina_D2.PNG (189.36 KiB) Zobrazeno 19291 x
Re: D2
Napsal: 21.9.2014 10:04:35
od Lenny
Připravuje se rozšíření na šestipruh v úseku Malacky - Bratislava, Polianky.
Re: D2
Napsal: 21.9.2014 14:32:26
od _jan91
Tak za 50 let, ne...?
Re: D2
Napsal: 21.9.2014 16:48:01
od Lenny
Re: D2
Napsal: 4.10.2014 14:13:13
od Diaľničiar
všechno má svůj proces, posuzování a první podklady trvají mnoho let, všude ve světě, otázka realizace samozřejmě není pro dnešek
dále, NDS oznámila, že na D2 doplní téměř 3 km svodidel od křižovatky Lamač po hranice s CZ, v obou směrech, po stranách dálnice v celkové hodnotě cca. 172.000 €
Re: D2
Napsal: 25.10.2014 17:54:11
od Diaľničiar
NDS zahajuje modernizaci odpočívky Sekule
*jde o levostranní odpočívku ve směru do Malacek
*v souvislosti tím NDS přistoupí k uzávěre mostu, který spojuje levostranní a pravostranní odpočívku od 22.10.2014 do 1.12.2014
*součástí modernizace je především zkapacitnění parkovacích míst pro nákladní dopravu, oddychová zóna, dětské hřiště a obnoví se i veřejné osvětlení, kanalizační systém atd.
*práce potrvají až do poloviny roku 2015
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 21:53:53
od hh
Opravily se nějaké dlouhé AB úseky v roce 2014 i na D2? V jakém věcném rozsahu?
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 21:56:22
od Diaľničiar
Stačí si přečíst vlákno. Opravy vozovek jsem popsal. A těch příspěvků zde za rok 2014 je opravdu málo.
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 22:07:07
od hh
Dobře, takže délka 6 km obrus+ložná, k tomu svodidla jako poslední dobou u nás zde neprobíhají? Dá se nějak paušálně říci jak staré AB je zde cca pojížděn?
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 22:23:03
od Diaľničiar
Neumím vám na tuto otázku odpovědět. Vy možná i sám ano. A opravdu budu jenom rád, když zrovna česká D2 bude v perfektním stavu.
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 22:40:38
od hh
Neumím, proto se ptám, dlouho jsem tam nejel. A prosím nehledejte v mém dotazu nějakou česko/slovenskou řevnivost, přeji Slovákům, Polákům, Maďarům pěkné dálnice!
Naposledy jsem z D2 (SK) měl dojem, že by bylo na čase začít hodně AB měnit (takže info i mikrokoberci na 1 km beru jako tu nejhorší a nedostatečnou zprávu). Ale to se nahlas nedalo říci s naší schodovitou D2 (CZ). U nás by se to snad do 5 let mohlo hodně posunout.
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 23:06:54
od mapman
D2 jsem projel v neděli směrem do Brna a týden předtím směrem na Bratislavu, mezitím jsem absolvoval i úsek do Maďarska. Celkově je D2 v dobrém stavu, nicméně to vychází z toho, že je to asfaltobetonová dálnice. Nikde jsem neviděl, že by se opravovala plošně celá šířka vozovky, vždy to byl jen levý pruh nebo pravý s odstavným, svodidla se taky plošně nemění, jen lokálně. Ale na tuhle dálnici je to dostačující, jízdní komfort je celkově stále mnohem lepší než na české D2. I když úseky Podivín - Břeclav a Břeclav - hranice avizují lepší časy i na české straně...
Re: D2
Napsal: 6.1.2015 23:08:32
od Diaľničiar
hh: Ano, to jste vystihl. S vaší schodovitou se to říci nahlas nedá, ale máte pravdu. Já to snad říct můžu.
Částka 9 mil. € na 4 roky na vozovky je dobrá zpráva v tom ohledu, že je to nárůst, ale dlouhodobě je to zde tak, že by to chtělo ročně 9 mil. €, aby byl vidět posun. I s oplocením, já pořád čtu a taky teda vidím: sloupky a oplocení je nové kde tu na dlouhých úsecích, ale stejně tak starší zas zarůstají vegetací a degradují, protože údržba v této etapě prostě nestačí anebo já nevím. To samé je s vozovokou, je to lepší než před 10 léty, ale chtělo by to mnohem větší investice. Ovšem když zrovna nejedu na Bratislavu, ale na Brno, tak si říkám, zlaté Slovensko.
I když abych byl spravedlivý
hodně se dělá od hranic, jen kdyby to bylo opravdu komplet po Brno. Některé ty úseky opravdu drncají hodně. Slovensko zas trápí vyježděné koleje, i když tomu se již zabraňuje těma intenzivnějšíma investicema do vozovky.
Neumím to paušálně vyhodnotit, protože prostě nevím.
Opravy a rekonstrukce se na Slovensku zahájili právě včas, ale zas všechno má své meze; finance jdou hlavně na přípravu. Kdyby se tak i opravovat vozovka mohla za €-peníze, to by byla jiná, ale nedá se. A obelhat to "eliminací rizik a navýšit bezpečnost" jako na I. to prostě nejde. Takže státní peníze, které jdou na dálnice se musejí rozložit: na opravy, na přípravu a na údržbu. Ale zas když jsou miliardy volné na výstavbu, tak ještě něco i na spolufinancování. A najednou je těch peněz málo. Ale to asi znáte sám.
Re: D2
Napsal: 7.1.2015 9:43:04
od siesa
Je pochopitelne, ze dlouhou dobu jedina dalnice ze Slovenska na zapad je "hyckana", v porovnani s ceskou D2. V dobe, kdy se v CR stavely nove useky ve velkem, Slovensko opravovalo svoji jedinou kompletni dalnici a musim rici, ze kdyz jsem ten tehdy novy povrch videl, take jsem se za ceskou D2 stydel. Asfaltovy pretah uz je dnes ovsem uz na hrane a je dobre, ze se regeneruje... Co ovsem tu dalnici cini vizualne zastaralou, jsou ta svodidla (zrezla atd.), naprosto katastrofalni stav nadjezdu nizsich trid (mnohdy uzavrene, bez zabradly atd.) a celkova vybavenost te dalnice (absence cerpacich stanic, zdevastovane odpocivky--vzdyt na tech 60 km se neda ani civilizovane vycurat). V tomto ohledu se s ceskou D2 neda vubec srovnavat...
Re: D2
Napsal: 7.1.2015 12:34:59
od hh
siesa píše:Je pochopitelne, ze dlouhou dobu jedina dalnice ze Slovenska na zapad je "hyckana", v porovnani s ceskou D2.
Vnímá to tak Slovák? Nevím nevím, řekl bych, že největší pozornost bude mít D1, dálnice na západ je spíš kratičká D4/A6 nebo ne?
Každopádně česká pozornost české D2 je opravdu minimální, asi nejnižší u všech D řekl bych. Možná i proto začaly velké opravy zde prakticky až vloni, ale výhled do budoucnosti je velký. Momentálně se dva úseky soutěží a další tři se projektují.
Re: D2
Napsal: 7.1.2015 19:17:58
od JirkaS
siesa píše:Je pochopitelne, ze dlouhou dobu jedina dalnice ze Slovenska na zapad je "hyckana", v porovnani s ceskou D2.
Já si slovenskou D2 pamatuji z 90. let a tehdy to naopak byla nejmíň udržovaná dálnice.
Re: D2
Napsal: 8.1.2015 8:57:05
od siesa
Ja mel na mysli obdobi, kdy se D1 nic moc nedelo a D4 jeste nebyla... V te dobe (alespon se domnivam) se opravovala D2 (povrch a liniove znaceni)....
Re: D2
Napsal: 8.1.2015 11:59:24
od Diaľničiar
Tak ono s kvalitou odpočívek to není jenom o D2, na té máte výhodu, že se dá plynule za 1h projet. I za méně, pokud jste OA. Co se týče svodidel, máte pravdu, ale zde je větší riziko srážky se zvěří a tak se investuje do oplocení, ale o tom jsem psal.
AB byl obnoven, to je taky pravda a nyní se průběžně v malém obnovuje stále. Já se nebudu opakovat, ale více méně není pravda, že by tohle byla dálnice, které se věnovala nějaká pozornost, právěže se dokončil tunel Sitina a tím se nějaká pozornost ukončila a věnovala se spíše výstavbě D1 a R1 a peníze na opravy se často nenašli a to ani na D1 a R1, ten stav se zlepšuje až za poslední roky.
Re: D2
Napsal: 3.4.2015 14:47:39
od Diaľničiar
Zmluva o dielo - Zelený most na diaľnici D2 - Moravský Svätý Ján, stavebné práce
Dátum zverejnenia: 02.04.2015
Dátum uzavretia: 02.04.2015
Dátum účinnosti: 03.04.2015
Dodávateľ: Združenie ZIPP - TUBAU: Zelený most (vedúci člen: STRABAG pozemné a inžinierske staviteľstvo s.r.o.)
Zmluvne dohodnutá čiastka: 7 175 650 €
Zdroj: https://www.crz.gov.sk/1806683/ a na odkazu také smlouva