Právě je 23.7.2019 4:48:35




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 D2 (SK) 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Zmluva o dielo - Zelený most na diaľnici D2 - Moravský Svätý Ján, stavebné práce :arrow:

Dátum zverejnenia: 02.04.2015
Dátum uzavretia: 02.04.2015
Dátum účinnosti: 03.04.2015

Dodávateľ: Združenie ZIPP - TUBAU: Zelený most (vedúci člen: STRABAG pozemné a inžinierske staviteľstvo s.r.o.)

Zmluvne dohodnutá čiastka: 7 175 650 €

Zdroj: http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1806683&l=sk a na odkazu také smlouva

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


3.4.2015 15:47:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Stavba ekoduktu na D2 omezí dopravu

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.5.2015 22:34:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Již zítra se odevzdá obnověná odpočívka Sekule ve směru na ČR: http://www.ndsas.sk/aktuality-odpocivad ... 372s48980c

Tunel Sitina má již 8 let

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.6.2015 19:56:48
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 372
Příspěvek Re: D2
trochu skoda, ze na autobusy a nakladne auta sa u nas nemysli. 3+11 a potom sa budeme cudovat, ze preco su zapchate parkoviske pre osobne auta nakladiakmi. lebo pre nakladne auta od bratislavy po hranicu je funknce iba parkovisko Sekule.
alebo zhustit pocet odpocivadiel.


29.6.2015 21:34:24
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
V celej EU je nedostatok miest pre NA, hoci sa napr. aj v Nemecku masívne budujú, tak je to problém vzhľadom na stúpajúcu prepravu a tlak na J-I-T a zároveň pre legislatívu ohľadne prestáviek. Pri slovenskej D2 sa ale ani medz. asociácie nejak nesťažujú, na Slovensku na D2 odstavujú hlavne tí, čo tam aj niekde majú nakládky/vykládky (alebo vecí a dopravy menej znalí), keďže ceny PHM sú vysoké a celá trasa sa dá za 1h prejsť naraz.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


29.6.2015 21:39:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Renovace a prodlužování životnosti vozovky pokračuje:
Příloha:
Poznámka: zdroj: web portál NDS
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 147.06 KiB | Zobrazeno 6595 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


20.7.2015 9:50:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Příloha:
Poznámka: zdroj: web portál NDS
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 152.07 KiB | Zobrazeno 6494 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.8.2015 20:24:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 2401
Příspěvek Re: D2
2 km oprava, ještě navíc neoprava v podobě mikrokoberce - to bych se jako NDS snad ani na webu nechlubil.


6.8.2015 22:11:39
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Proč ne? Je to údržba a prodlužování životnosti vozovky. Není to ale myslím o chlubení, jako spíš o omezení provozu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


6.8.2015 22:39:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 2401
Příspěvek Re: D2
Dle mého názoru ta dálnice potřebuje delší úseky AB obrus+ložná na celou šíři pásu, toť vše.


7.8.2015 8:28:29
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Každý může dělat jenom to, na co má zdroje. Lepší tohle jako nic. Je to standardní prodloužení životnosti vozovky, nedá se to dělat donekonečna, ale běžně se to dělá.

Příloha:
Poznámka: zdroj: z portálu NDS
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 148.47 KiB | Zobrazeno 6284 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.11.2015 19:03:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 372
Příspěvek Re: D2
v dobrom tempe sa stavia aj koridor pre zver pri Moravskom Sv. Jane. tubusy su pomerne siroke, zrejme sa tam pocita aj s tretimi jazdnymi pruhmi.


16.11.2015 22:59:21
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Cílem státu je udržet dobrou sjízdnost dálnic anebo dostavět dálnice. To v rámci dálniční sítě. Specificky pro D2 platí udržet jí v co nejlepším provozuschopném stavu a vylepšit bezpečnost. Vzhledem na její stáří tedy degraduje nejen vozovka, zároveň má starší normy ohledně bezpečnosti; připojovací pruhy, zvěr a ŽP kolem atd. Priorita je ale stanověna pro novou výstavbu, takže ostatní se dělá omezeně. Na D2 se tedy postupně dělá:

*oplocení se obnovuje a staví nové, i když to není dokonalé tak to zlepšuje stav se zrážkami divé zvěře
*vozovka by si žádala i rozsáhlejší opravy, ale alespoň se prodlužuje její stav pokládkami mikrokoberců
*větší úprava včetně stř. pásu proběhla v rámci hl. města
*ve výhledu je řešit úseky s připojovacími pruhy , prozatím jen snížení MPR
*ve výhledu je modernizovat odpočívky, ale vzhledem k délce 82 km si řekněme na rovinu, že u Sekulích je oboustranní průjezdná odpočívka i s ex-celními sklady, kde je dost míst pro náklaďáky, stejně tak na hranicích s ČR a každý tirák to projede za 1h, PHM jsou drahé, takže zde takový problém není, a proto se zde ani nic zásadní neinvestuje
*buduje se ekokoridor pro zvěř, což je také dodateční investice pro zvýšení bezpečnosti ohledně srážek se zvěří

Je to solidní dálnice a vzhledem ke stáří vcelku zachovaná a udržovaná. Zajisté si bude žádat za 5-10 let větší zdroje, ale o tom řeč nyní není. Já ještě neviděl evropský stát, který by ihned opravoval poškozené úseky. Vždycky se musí pár let počkat, sehnat na to zdroje, až se to zhorší, tak se to zase zásadně zlepší. Zajisté je rozdíl zda to ve zhoršeném stavu bude 10 let anebo 2 roky. Zhoršený stav ale ještě nenastal. Blíží se, ale nenastal.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.11.2015 23:57:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: D2
Lenny píše:
Připravuje se rozšíření na šestipruh v úseku Malacky - Bratislava, Polianky.

Nevím, jestli se situace nějak změnila nebo se Lenny ve svém příspěvku ze září 2014 spletl, ale s rozšířením D2 se šlo zřejmě ještě dál. Rozšíření na šestipruh je v plánu nikoli od Malacek, ale dokonce už od samotné státní hranice s CZ. Dokonce je již termín zahájení 2020 (chápu, že je nutné brát s rezervou). Odkaz: http://www.ndsas.sk/useky-st-hranica-cz ... 364s24289c
Nic ve zlém, ale větší megalomanství jsem již hodně dlouho neviděl. Od těch Malacek budiž, ale přihraniční úsek se mi zdá ještě na dlouho dostačující.


8.1.2016 13:50:43
Profil
 

Příspěvky: 2095
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: D2
Ekologové a někteří "odborníci" u nás stále argumentují, jak je D52 do Mikulova zbytečná a jak jí nádherně může zastoupit D2 do Břeclavi, protože D2 je úplně poloprázdná. A kde se ta auta najednou objeví, když Slováci chtějí šest pruhů rovnou od hranic :D

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


8.1.2016 14:31:04
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Je to tranzitní tah, po kterém jezdí jeden vláček NA a vedle další s OA. Začátek 2020 bude reálně tak 2030. :lol: Budeme rádi, když se bude řešit část po Stupavu. Kamiony z Maďarska a Balkánu nejezdí na západ přes Rakousko, protože je to tam drahší a pomalejší a dál na Švýcarsko omezení v noci, jezdí se po naší D2 a české D2/D1/D5-D8 dál na západ. Ostatně to že je to přetížené je hlavní důvod dostavby na maďarské straně na plný profil.

Nerozumím co je megalomanstvím na plánovaní předem? Zcela jistě lepší než až když už je pozdě začít uvažovat.

A ty kolektory tam taky jen tak hnedka nebudou. Ale kdo ví.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


8.1.2016 20:33:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 372
Příspěvek Re: D2
ja mam skusenosti, ze aj Ceska aj Slovenska D2 maju celkom slusne vyuzitie a to nie len v case spicky. rozsirenie ma vyhladovo opodstatnenie. ak sa raz na D4 postavi tunel Karpaty, podla mna sa tranzit Trnava-Hodonin presunie na D2. a vlastne aj vdaka terajsim a jednej buducej automobilke (VW, PSA, JLR) pribudne tranzit od ceskych dodavatelov.

ekodukt (koridor pre zver) sa buduje vyhladovo na 3+3


8.1.2016 21:36:07
Profil
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: D2
No, možná mi to příjde jako megalomanství, protože jsem negativně ovlivněn podobnými (ne)úvahami u nás, kdy v roce 2020 nebude ještě hotová ani modernizace D1, natožpak rozšíření na 3+3, které nebude ani v tom roce 2030. Stejně tak další vytížené úseky CZ dálnic jako Praha-Beroun či Brno-Vyškov budou pořád čtyřpruhové. Tím ale samozřejmě nechci náš styl obhajovat. Je dobré myslet do budoucna. Musí se však nastavit priority. Pokud má být za 15 let na D2 za Malackami 3+3, pak by to chtělo v podobném (ne-li dřívějším) časovém horizontu na D1 BA-Trnava alespoň v části přemýšlet nad 4+4 a když už se dívám na intenzity, tak by stála za úpravu i R1 Trnava-Nitra, když ne 3+3, tak alespoň rozšířit na dálniční parametry. A ještě před tím vším bych rád viděl i nějaký výraznější posun ohledně cest na evropském tahu E77. Zkrátka, je toho celkem dost. Tak doufám, že i v těchto případech se do toho někdo pustí s podobnou vervou jako na D2.


9.1.2016 0:27:08
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Vy si pletete základní věci. Na D1 a kolem hlavního města je vše připraveno a ve stavebním režimu zpuštěno na 2x3. A všechny projekty a studie jsou. Čeká se jen na řešení ohledně dostatku peněz.

Zde na D2 není nic ani ve stavebním režimu. A co bude za 5 let bych opravdu neřešil. Zcela jistě se v roce 2020 nezahájí rozšíření D2 u hranic s CZ.

Že se s tím ale počítá je fakt. Ale to je vše.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2016 1:16:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: D2
O provizorním (a chystaném plnohodnotném) rozšíření D1 na 2x3 pruhy samozřejmě vím. Pokud se ale na D2 uvažuje o 2x3, pak jsem toho názoru, že by se tady mělo uvažovat dokonce o 2x4. Už v současnosti, když jsem po D1 párkrát jel, mi i ten třípruh přišel celkem plný. Ale ať neodbíhám od D2. Je v nějaké fázi přípravy i rozšíření (či novostavba?) mostu Lafranconi a přilehlých úseků? Samozřejmě nepočítám tunel Sitina, to si moc neumím představit. Nic jsem o tom nenašel, přitom je to zase úsek, který bych já osobně preferoval víc.


9.1.2016 2:11:33
Profil
VIP

Příspěvky: 12657
Bydliště: EU
Příspěvek Re: D2
Ano, ale to sa taky uvažuje. Buď anebo kolektory. Jedno z toho se bude provádět najednou. Ale nedá se dělat vše najednou, již realizace D4 a R7 bude způsobovat těžkosti.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2016 18:52:42
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 372
Příspěvek Re: D2
most Lafranconi sa uz teraz vyuziva ako trojpruh v smere CZ > HU
https://www.google.sk/maps/@48.14259,17 ... 312!8i6656

Sitina zatial stiha. tunelu pomoze aj odlahcenie, ak by sa raz v buducnosti postavil tunel Karpaty. pripadne som sa stretol vo Svajciarsku s niecim takymto: https://www.google.sk/maps/@47.4596058,8.2972027,16.25z
vedla dvoch starych tunelov 2+2 postavili trojpruhovy tunel cize tam vzniklo 3+2+2 (3 pruh von z mesta a 2+2 do mesta Zurich)

celkovo sa doprava bude spravat v meste inak, ked sa vybuduje D4+R7, neskor tunel Karpaty na D4, alebo ked Rakusania postavia S8.

k tej D1 aj ked je to mimo temu, teraz stavana krizovatka Triblavina sa stavia vyhladovo na 4+4


9.1.2016 19:21:33
Profil
 

Příspěvky: 3463
Příspěvek Re: D2
Když by postavili S8, tak bude zajímavá tato nedálniční spojka, pokud je cílem se vyhnout Vídni i Bratislavě..


9.1.2016 20:13:14
Profil
 

Příspěvky: 487
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: D2
Díky za info. Jsem rád, že se na SK přemýšlí takto dopředu a myslí se i na jiné stavby, než je to rozšíření D2. Jinak D4 a rakouská S8 jsou sice hezké, ale žádná příliš neřeší směr tranzitu Česko-Maďarsko a opačně. Proto myslím, že pokud má být šestipruh už od hranic CZ, tak se jistě uživí i uvnitř Bratislavy. Navíc lze čekat, že místní doprava zde taky výrazně poroste. No ale to už asi zabíhám moc do budoucnosti. I když třeba jak si časem někdo poradí s tunelem Sitina by mě celkem zajímalo. Bohužel, toho se nejspíš nedožiju :D


10.1.2016 11:26:38
Profil
 

Příspěvky: 2095
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: D2
Rio13zm píše:
most Lafranconi sa uz teraz vyuziva ako trojpruh v smere CZ > HU
https://www.google.sk/maps/@48.14259,17 ... 312!8i6656


Dotaz, proč je prosím v pravém pruhu zákaz nákladních vozidel ? trošku nezvyklé, ale jistě to má svůj důvod, ale nepřišel jsem na to jaký.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


10.1.2016 15:00:05
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 114 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz