Stránka 1 z 3

D4 (SK)

Napsal: 18.5.2009 16:25:31
od Diaľničiar
D4 je dálnice, která je definována v trase státní hranice SR/Rakúsko (Kittsee – Jarovce) – Jarovce – Rovinka – Ivanka pri Dunaji – Stupava – Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/AT. Její délka bude cca. 48 km. V provozu je cca. 29 km na plný a 3 km na 1/2 profil. Z toho se prostřednictvím projektu PPP postavilo 27 km v plném profilu.
d4_mapa.png
d4_mapa.png (21.03 KiB) Zobrazeno 26270 x
Co je v provozu, tak to je vidět na těchto mapách:
základní dálniční dopravní reálie, portál NDS<br />přerušovaná modrá = nestojí
základní dálniční dopravní reálie, portál NDS
přerušovaná modrá = nestojí
D4-2.JPG (68.15 KiB) Zobrazeno 6973 x
zelená barva = dálnice D4, která stojí díky projektu PPP s návazností na okolní silniční síť, portál SSC
zelená barva = dálnice D4, která stojí díky projektu PPP s návazností na okolní silniční síť, portál SSC
D4.JPG (158.91 KiB) Zobrazeno 6973 x
co obnášel projekt PPP D4/R7 je k nalezení tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295 (úseky zhotovené v období 2016 - 2021)

V provozu: základem D4 je mnoho nových MÚK, což je zřejmé i z výše umístněných map
první úsek na D4 postavil v 90. letech 20. století stát
Štátna hranica SK/AT - Bratislava, Jarovce
pak následují úseky, které jsou v rámci velké etapy PPP D4 Jarovce - Ivanka, sever:
Bratislava, Jarovce – Bratislava, Petržalka
Bratislava, Petržalka – Bratislava, juh
Bratislava, juh – Bratislava, Podunajské Biskupice
Bratislava, Podunajské Biskupice – Bratislava, Vrakuňa
Bratislava, Vrakuňa – Bratislava, východ I
co tady schází je MÚK D1xD4 (kterou má postavit stát):
Bratislava, východ I – Bratislava, východ II (úsek je v provozu ale bez níže uvedené MÚK)
Križovatka Bratislava, východ II, križovatka D4xD1 (vnímáno jako uzel východ II)
pak následují úseky, které jsou v rámci další etapy PPP D4 Ivanka, sever - Rača:
Bratislava, východ II – Bratislava, Vajnory
Bratislava, Vajnory – Bratislava, Rača
pak následuje státem postavěný úsek v období ´09-´11:
Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves, 1/2 profil

Ve výstavbě:


Připravuje se:
Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica ... 12,4 km (dominanta tunel Karpaty)
Bratislava, Devínska Nová Ves - Štátna hranica SK/AT ... 3,6 km

Re: D4

Napsal: 7.6.2009 16:27:16
od Diaľničiar
Na trase dálnice D4 se nachází taky nejdrahší dálniční stavba Slovenska a to cca. 9 km dlouhý tunel Karpaty (v pohoří Malé Karpaty), kterého cena se odhaduje na cca. 876,32 mil. €. To je aktuálně víc jak 1% HDP Slovenské republiky.
Snímka.PNG
Snímka.PNG (1.22 MiB) Zobrazeno 26267 x

Re: D4

Napsal: 13.7.2009 22:39:13
od Diaľničiar
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=636

Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).

Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.

Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.

Re: D4

Napsal: 13.7.2009 22:56:12
od Diaľničiar
Úsek Križovatka Jarovce - križovatka Ivanka pri Dunaji, sever :arrow:

Mapa úseku: Poloha dálnice D4 v trase nultého obchvatu Bratislavy - jde o ten modrý úsek.

Délka 23,2 km
Státní expertiza: 28 mld. SKK (929,43 mil. €) bez DPH v cenové úrovni 2006

Úsek je na hranici katastrálního území města Bratislava. Je v těsné blízkosti letiska Milana Rastislava Štefánika - střet s vzletovými a přistávacími kuželmi letiska. V jižní části přechází taky chráněnými územími lužních lesů.

Tunely:
- ekotunel Zálesie - délka 805 m
- ekotunel Ivanka pri Dunaji - délka 395 m

Mosty:
Na úseku bude vybudovaných celkom 46 mostů, z čehož:
- 20 mostů na dálnici, délka 2,95 - 3,71 km
- 22 mostů nad dálnicí v celkové délce 2905 m
- 4 ostatní mostní objekty

Križovatky: 8 MUK.

Odpočívka: obojstranní; Rovinka

Životní prostředí:
- vegetační úpravy (tlumení hluku, méně prachu, dálnice v přirodě)
- dálniční kanalizace bude s odlučovačema ropních látek

Prozatím nejsou známé žádné speciální vyvolané investice (požadavky dotknutých obcí).

Zdroje informací: http://www.ndsas.sk , http://www.dialnice.info

Re: D4

Napsal: 17.10.2009 0:11:33
od Diaľničiar
Dálnice D4 půjde do stavby systémem PPP. Délka: 47 km, stavební náklady: 2,3 mld. €. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=1051

Začátek výstavby: rok 2012

Zde je reální, že tento projekt by jestvoval bez stínového mýtného a vybrané mýtné by zde pokrylo náklady na stavbu. Doposud o takovouto výstavbu projevilo několik velikých stavebních firem opravdu veliký zájem, protože zasílají takovéto nabídky na vládní instituce. Přípravní práce na stavbu se rozběhli v roce 2007.

Re: D4

Napsal: 31.8.2010 16:02:10
od Diaľničiar
Dálnice D4 není pro toto volební období prioritou. Značí to: postoupí se v přípravních pracích a zváží se možnost výstavby přes PPP, ale stavět se nebude.

Re: D4

Napsal: 31.8.2010 16:15:41
od vaclav
diky za inforamce, ale zdroj by byl docela vhodny, treba - vysledek jednani z dnesniho dne atd. ja mam posledni zpravy jako "usek D1-D2 skoncit pripravu a zacat vystavbu", je to z toho planu z webu asi 4 tydny zpatky.

Re: D4

Napsal: 31.8.2010 19:02:37
od Diaľničiar
Zdrojem je samotné MDPT SR pro týdenník Plus 7 Dní v článku k problematice PHS na D2 v návaznosti na výstavbu D4.

Re: D4

Napsal: 1.9.2010 6:45:05
od vaclav
diky

Re: D4

Napsal: 26.6.2011 2:06:46
od Marooned17
Výhrady k obchvatu Bratislavy
17.06.2011 - (STV Jednotka, 19:30; Správy STV; 16/06/2011; Marek Zgalinovič)

Jarmila Hargašová, moderátorka STV: "Roky plánovaný diaľničný obchvat Bratislavy naráža na odpor obyvateľov regiónu. Projekt totiž počíta s tým, že povedie v tesnej blízkosti viacerých obcí. Po Rači, Vajnoroch či Záhorskej Bystrici sa s výhradami ozvali obyvatelia Marianky. Žiadajú, aby známe pútnické miesto diaľnica obišla v tuneli."

Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Budúca diaľnica D4 by mala odkloniť z Bratislavy najmä kamiónovú dopravu. Projekt sa však nepáči v regióne. Zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti to na vlastnej koži pocítili na prerokovaní projektu v Marianke."

Obyvateľ Marianky: "Podľa mňa je to dramatický zásah do rázu krajiny."

Obyvateľka Marianky: "Strašne som sklamaná z tohto projektu."

Obyvateľka Marianky: "Žiadna alternatíva, ktorú vy chcete postaviť, nie je taká drahá, ako naše životy."

Obyvateľ Marianky: "Vy považujete 130 metrov vzdialenosti diaľnice od obydlia za dostatočné?

Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Projekt počíta s výstavbou protihlukových stien."

Tomáš Šikula, autor Správy o vplyvoch stavby na životné prostredie: "Nám to v tých modeloch a, bohužiaľ, aj v realite vychádza. Jednoducho za tými protihlukovými stenami je naozaj relatívne ticho."

Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Máme za to, že hlukové steny v takomto prostredí nebudú dostatočné pre všetkých obyvateľov."

Mikuláš Jurkovič, projektant úseku: "Dvaja nezávislí odborníci robili tie protihlukové steny a prišli zhruba k rovnakým výsledkom."

Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Obec požaduje radikálnejšie riešenie a to predĺženie tunela z Malých Karpát okolo celej obce."

Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Najideálnejšie by bolo zatunelovanie alebo posunutie toho začiatku tunela čo najďalej vlastne od týchto obydlí."

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti: "Samozrejme, pripomienky zásadného charakteru, ktoré tu odzneli, tak by mali byť, určite aj budú, posudzované. Otázka ich zapracovania je otázkou, samozrejme, financií."

Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Príprava projektu bude trvať ešte zhruba 3 roky. Začiatok výstavby je naplánovaný na rok 2014. Marek Zgalinovič, Slovenská televízia."
NDS

Re: D4

Napsal: 16.3.2013 12:57:15
od Diaľničiar
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=3901

*když další PPP na Slovensku, tak tady

Re: D4

Napsal: 15.12.2013 11:56:39
od Diaľničiar
Úsek D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji – Rača v dĺžke 27,3 kilometra (km) má odhadované stavebné náklady 800 mil. eur :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4285

*výstavba se plánuje formou PPP

Re: D4

Napsal: 24.6.2014 14:58:59
od vaclav

Re: D4

Napsal: 27.6.2014 15:18:57
od Diaľničiar
vaclav: již je nějaký čas i vlákno a ano 2. PPP

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295

Re: D4

Napsal: 6.11.2014 20:16:12
od Diaľničiar
Díky tomuto rozhodnutí vlády bude možno přeskočit některé problémové prvky s ochranou ŽP. O to více, že ochranáři se již vyjádřili, že nějaká trasa se stavět musí, takže to nebudou blokovat, pokud se vynaloží dodateční finance na eko prvky a to jak je v článku napsáno se udělá. :arrow:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4674

Re: D4

Napsal: 8.11.2014 11:20:14
od kot
Asi tam nepůsobí paka typu šmejdi země. Máte v SR kliku...

Re: D4

Napsal: 10.11.2014 12:33:58
od Diaľničiar
Silniční objekty na úsecích dálnice D4 článek s podrobnějšími informacemi

Re: D4

Napsal: 8.12.2014 15:52:13
od Diaľničiar
NDS hledá dodavatele pro dokumentaci na stavební povolení na 27 km D4 z Jarovce - Ivanka sever a Ivanka sever - Rača a dále pro 4,8 km jako přeložka silnic II. třídy. Zakázka má hodnotu 8,7 mil. € a zájemci mohou předkládat ponuky do 16.1.2015.

Vláda (ministerstvo dopravy) a NDS nadále hodlají formou PPP stavět část D4 formou PPP, ideálně koncem roku 2015 zahájit výstavbu.

Re: D4

Napsal: 17.8.2015 13:28:20
od Diaľničiar

Re: D4

Napsal: 17.8.2015 14:00:11
od Dr.Fe1
Jak to vypadá s další částí D4 od BA-Rača tunelem pod Karpaty po hranici s Rakouskem ?

Re: D4

Napsal: 17.8.2015 14:01:46
od Diaľničiar
Celý úsek (jižní úsek od Rakouska po Karpaty) se připravuje stavět formou PPP. NDS řeší finance na výkup pozemků a přípravní práce, přičemž severní úsek tedy tunel Karpaty se prozatím stavět nejde.

Re: D4

Napsal: 17.8.2015 14:02:32
od Dr.Fe1
Děkuji za rychlou odpověď i další informace.

Re: D4

Napsal: 6.10.2015 18:04:56
od Diaľničiar
NDS upraví vnitřní a vnější prostory na SK-A hr. př. Jarovce - Kitsee na dálnici D4 za celkem 570.000 € bez DPH.

Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/8027389/oprav ... ionov.html

Re: D4

Napsal: 6.10.2015 20:03:35
od Rio13zm
konecne, lebo to tam vyzera otrasne. to iste plati o prechodoch na D2 s CZ aj HU

Re: D4

Napsal: 30.11.2015 14:31:11
od Diaľničiar
Tunel Karpaty, odbornější článek o 11 km tunelu. :idea: