D4 (SK)
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
D4 (SK)
D4 je dálnice, která je definována v trase státní hranice SR/Rakúsko (Kittsee – Jarovce) – Jarovce – Rovinka – Ivanka pri Dunaji – Stupava – Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/AT. Její délka bude cca. 48 km. V provozu je cca. 29 km na plný a 3 km na 1/2 profil. Z toho se prostřednictvím projektu PPP postavilo 27 km v plném profilu.
co obnášel projekt PPP D4/R7 je k nalezení tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295 (úseky zhotovené v období 2016 - 2021)
V provozu: základem D4 je mnoho nových MÚK, což je zřejmé i z výše umístněných map
první úsek na D4 postavil v 90. letech 20. století stát
Štátna hranica SK/AT - Bratislava, Jarovce
pak následují úseky, které jsou v rámci velké etapy PPP D4 Jarovce - Ivanka, sever:
Bratislava, Jarovce – Bratislava, Petržalka
Bratislava, Petržalka – Bratislava, juh
Bratislava, juh – Bratislava, Podunajské Biskupice
Bratislava, Podunajské Biskupice – Bratislava, Vrakuňa
Bratislava, Vrakuňa – Bratislava, východ I
co tady schází je MÚK D1xD4 (kterou má postavit stát):
Bratislava, východ I – Bratislava, východ II (úsek je v provozu ale bez níže uvedené MÚK)
Križovatka Bratislava, východ II, križovatka D4xD1 (vnímáno jako uzel východ II)
pak následují úseky, které jsou v rámci další etapy PPP D4 Ivanka, sever - Rača:
Bratislava, východ II – Bratislava, Vajnory
Bratislava, Vajnory – Bratislava, Rača
pak následuje státem postavěný úsek v období ´09-´11:
Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves, 1/2 profil
Ve výstavbě:
Připravuje se:
Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica ... 12,4 km (dominanta tunel Karpaty)
Bratislava, Devínska Nová Ves - Štátna hranica SK/AT ... 3,6 km
Co je v provozu, tak to je vidět na těchto mapách:
V provozu: základem D4 je mnoho nových MÚK, což je zřejmé i z výše umístněných map
první úsek na D4 postavil v 90. letech 20. století stát
Štátna hranica SK/AT - Bratislava, Jarovce
pak následují úseky, které jsou v rámci velké etapy PPP D4 Jarovce - Ivanka, sever:
Bratislava, Jarovce – Bratislava, Petržalka
Bratislava, Petržalka – Bratislava, juh
Bratislava, juh – Bratislava, Podunajské Biskupice
Bratislava, Podunajské Biskupice – Bratislava, Vrakuňa
Bratislava, Vrakuňa – Bratislava, východ I
co tady schází je MÚK D1xD4 (kterou má postavit stát):
Bratislava, východ I – Bratislava, východ II (úsek je v provozu ale bez níže uvedené MÚK)
Križovatka Bratislava, východ II, križovatka D4xD1 (vnímáno jako uzel východ II)
pak následují úseky, které jsou v rámci další etapy PPP D4 Ivanka, sever - Rača:
Bratislava, východ II – Bratislava, Vajnory
Bratislava, Vajnory – Bratislava, Rača
pak následuje státem postavěný úsek v období ´09-´11:
Záhorská Bystrica - Devinska Nová Ves, 1/2 profil
Ve výstavbě:
Připravuje se:
Bratislava, Rača - Bratislava, Záhorská Bystrica ... 12,4 km (dominanta tunel Karpaty)
Bratislava, Devínska Nová Ves - Štátna hranica SK/AT ... 3,6 km
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.12.2021 0:18:36, celkem upraveno 29 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Na trase dálnice D4 se nachází taky nejdrahší dálniční stavba Slovenska a to cca. 9 km dlouhý tunel Karpaty (v pohoří Malé Karpaty), kterého cena se odhaduje na cca. 876,32 mil. €. To je aktuálně víc jak 1% HDP Slovenské republiky.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 22:15:28, celkem upraveno 2 x.
Důvod: doplněná orientační mapa
Důvod: doplněná orientační mapa
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=636
Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).
Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.
Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.
Jde o dálniční křizovatku D2/D4, Stupava, jih, která bude odevzdaná v 03/2011. Investorem je státní Národná dálniční společnost, náklady na výstavbu jsou 20,4 mil. € bez DPH a hlavním zhotovitelem je Doprastav, a.s. Bratislava. Křižovatka bude dlouhá přes 3 km a propojí dálnici D2 s budoucí dálnicí D4. Jde prakticky o první větší úsek, který se začal stavět na dálnici D4 (součást tzv. nultého okruhu hlavního města).
Na stavbě bude 6 mostů v celkové délce 279 m a 3 křižovatky - dvě úrovňové a jedna částečně úrovňová. Okrem společnosti Doprastav, která je zodpovědná za 60% prác zde je i Strabag se 40% podílem na stavbě. Trasa začíná v křižovatce Záhorská Bystrica, asi 700 m od hraníc Stupavy a Záhorské Bystrice. Nad silnicí křižuje dálnici D2, pokračuje asi 150 m jižne o areálu jezdeckého klubu Karpatia a končí napojením na silnici II. třídy na křižovatce Devínská Nová Ves.
Tato stavba ulehčí život obyvatelům Devínskej Novej Vsi, Záhorskej Bystrice, Lamača, ale aj Stupavy a Lozorna, protože místní propojovací silnice jsou přetížené.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Úsek Križovatka Jarovce - križovatka Ivanka pri Dunaji, sever
Mapa úseku: Poloha dálnice D4 v trase nultého obchvatu Bratislavy - jde o ten modrý úsek.
Délka 23,2 km
Státní expertiza: 28 mld. SKK (929,43 mil. €) bez DPH v cenové úrovni 2006
Úsek je na hranici katastrálního území města Bratislava. Je v těsné blízkosti letiska Milana Rastislava Štefánika - střet s vzletovými a přistávacími kuželmi letiska. V jižní části přechází taky chráněnými územími lužních lesů.
Tunely:
- ekotunel Zálesie - délka 805 m
- ekotunel Ivanka pri Dunaji - délka 395 m
Mosty:
Na úseku bude vybudovaných celkom 46 mostů, z čehož:
- 20 mostů na dálnici, délka 2,95 - 3,71 km
- 22 mostů nad dálnicí v celkové délce 2905 m
- 4 ostatní mostní objekty
Križovatky: 8 MUK.
Odpočívka: obojstranní; Rovinka
Životní prostředí:
- vegetační úpravy (tlumení hluku, méně prachu, dálnice v přirodě)
- dálniční kanalizace bude s odlučovačema ropních látek
Prozatím nejsou známé žádné speciální vyvolané investice (požadavky dotknutých obcí).
Zdroje informací: http://www.ndsas.sk , http://www.dialnice.info
Mapa úseku: Poloha dálnice D4 v trase nultého obchvatu Bratislavy - jde o ten modrý úsek.
Délka 23,2 km
Státní expertiza: 28 mld. SKK (929,43 mil. €) bez DPH v cenové úrovni 2006
Úsek je na hranici katastrálního území města Bratislava. Je v těsné blízkosti letiska Milana Rastislava Štefánika - střet s vzletovými a přistávacími kuželmi letiska. V jižní části přechází taky chráněnými územími lužních lesů.
Tunely:
- ekotunel Zálesie - délka 805 m
- ekotunel Ivanka pri Dunaji - délka 395 m
Mosty:
Na úseku bude vybudovaných celkom 46 mostů, z čehož:
- 20 mostů na dálnici, délka 2,95 - 3,71 km
- 22 mostů nad dálnicí v celkové délce 2905 m
- 4 ostatní mostní objekty
Križovatky: 8 MUK.
Odpočívka: obojstranní; Rovinka
Životní prostředí:
- vegetační úpravy (tlumení hluku, méně prachu, dálnice v přirodě)
- dálniční kanalizace bude s odlučovačema ropních látek
Prozatím nejsou známé žádné speciální vyvolané investice (požadavky dotknutých obcí).
Zdroje informací: http://www.ndsas.sk , http://www.dialnice.info
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Dálnice D4 půjde do stavby systémem PPP. Délka: 47 km, stavební náklady: 2,3 mld. €.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=1051
Začátek výstavby: rok 2012
Zde je reální, že tento projekt by jestvoval bez stínového mýtného a vybrané mýtné by zde pokrylo náklady na stavbu. Doposud o takovouto výstavbu projevilo několik velikých stavebních firem opravdu veliký zájem, protože zasílají takovéto nabídky na vládní instituce. Přípravní práce na stavbu se rozběhli v roce 2007.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=95&t=1051
Začátek výstavby: rok 2012
Zde je reální, že tento projekt by jestvoval bez stínového mýtného a vybrané mýtné by zde pokrylo náklady na stavbu. Doposud o takovouto výstavbu projevilo několik velikých stavebních firem opravdu veliký zájem, protože zasílají takovéto nabídky na vládní instituce. Přípravní práce na stavbu se rozběhli v roce 2007.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Dálnice D4 není pro toto volební období prioritou. Značí to: postoupí se v přípravních pracích a zváží se možnost výstavby přes PPP, ale stavět se nebude.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Zdrojem je samotné MDPT SR pro týdenník Plus 7 Dní v článku k problematice PHS na D2 v návaznosti na výstavbu D4.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: D4
Výhrady k obchvatu Bratislavy
17.06.2011 - (STV Jednotka, 19:30; Správy STV; 16/06/2011; Marek Zgalinovič)
Jarmila Hargašová, moderátorka STV: "Roky plánovaný diaľničný obchvat Bratislavy naráža na odpor obyvateľov regiónu. Projekt totiž počíta s tým, že povedie v tesnej blízkosti viacerých obcí. Po Rači, Vajnoroch či Záhorskej Bystrici sa s výhradami ozvali obyvatelia Marianky. Žiadajú, aby známe pútnické miesto diaľnica obišla v tuneli."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Budúca diaľnica D4 by mala odkloniť z Bratislavy najmä kamiónovú dopravu. Projekt sa však nepáči v regióne. Zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti to na vlastnej koži pocítili na prerokovaní projektu v Marianke."
Obyvateľ Marianky: "Podľa mňa je to dramatický zásah do rázu krajiny."
Obyvateľka Marianky: "Strašne som sklamaná z tohto projektu."
Obyvateľka Marianky: "Žiadna alternatíva, ktorú vy chcete postaviť, nie je taká drahá, ako naše životy."
Obyvateľ Marianky: "Vy považujete 130 metrov vzdialenosti diaľnice od obydlia za dostatočné?
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Projekt počíta s výstavbou protihlukových stien."
Tomáš Šikula, autor Správy o vplyvoch stavby na životné prostredie: "Nám to v tých modeloch a, bohužiaľ, aj v realite vychádza. Jednoducho za tými protihlukovými stenami je naozaj relatívne ticho."
Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Máme za to, že hlukové steny v takomto prostredí nebudú dostatočné pre všetkých obyvateľov."
Mikuláš Jurkovič, projektant úseku: "Dvaja nezávislí odborníci robili tie protihlukové steny a prišli zhruba k rovnakým výsledkom."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Obec požaduje radikálnejšie riešenie a to predĺženie tunela z Malých Karpát okolo celej obce."
Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Najideálnejšie by bolo zatunelovanie alebo posunutie toho začiatku tunela čo najďalej vlastne od týchto obydlí."
Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti: "Samozrejme, pripomienky zásadného charakteru, ktoré tu odzneli, tak by mali byť, určite aj budú, posudzované. Otázka ich zapracovania je otázkou, samozrejme, financií."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Príprava projektu bude trvať ešte zhruba 3 roky. Začiatok výstavby je naplánovaný na rok 2014. Marek Zgalinovič, Slovenská televízia."
NDS
17.06.2011 - (STV Jednotka, 19:30; Správy STV; 16/06/2011; Marek Zgalinovič)
Jarmila Hargašová, moderátorka STV: "Roky plánovaný diaľničný obchvat Bratislavy naráža na odpor obyvateľov regiónu. Projekt totiž počíta s tým, že povedie v tesnej blízkosti viacerých obcí. Po Rači, Vajnoroch či Záhorskej Bystrici sa s výhradami ozvali obyvatelia Marianky. Žiadajú, aby známe pútnické miesto diaľnica obišla v tuneli."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Budúca diaľnica D4 by mala odkloniť z Bratislavy najmä kamiónovú dopravu. Projekt sa však nepáči v regióne. Zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti to na vlastnej koži pocítili na prerokovaní projektu v Marianke."
Obyvateľ Marianky: "Podľa mňa je to dramatický zásah do rázu krajiny."
Obyvateľka Marianky: "Strašne som sklamaná z tohto projektu."
Obyvateľka Marianky: "Žiadna alternatíva, ktorú vy chcete postaviť, nie je taká drahá, ako naše životy."
Obyvateľ Marianky: "Vy považujete 130 metrov vzdialenosti diaľnice od obydlia za dostatočné?
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Projekt počíta s výstavbou protihlukových stien."
Tomáš Šikula, autor Správy o vplyvoch stavby na životné prostredie: "Nám to v tých modeloch a, bohužiaľ, aj v realite vychádza. Jednoducho za tými protihlukovými stenami je naozaj relatívne ticho."
Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Máme za to, že hlukové steny v takomto prostredí nebudú dostatočné pre všetkých obyvateľov."
Mikuláš Jurkovič, projektant úseku: "Dvaja nezávislí odborníci robili tie protihlukové steny a prišli zhruba k rovnakým výsledkom."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Obec požaduje radikálnejšie riešenie a to predĺženie tunela z Malých Karpát okolo celej obce."
Radovan Jurika, starosta obce Marianka: "Najideálnejšie by bolo zatunelovanie alebo posunutie toho začiatku tunela čo najďalej vlastne od týchto obydlí."
Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti: "Samozrejme, pripomienky zásadného charakteru, ktoré tu odzneli, tak by mali byť, určite aj budú, posudzované. Otázka ich zapracovania je otázkou, samozrejme, financií."
Marek Zgalinovič, redaktor STV: "Príprava projektu bude trvať ešte zhruba 3 roky. Začiatok výstavby je naplánovaný na rok 2014. Marek Zgalinovič, Slovenská televízia."
NDS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.5.2016 22:00:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Úsek D4 Jarovce – Ivanka pri Dunaji – Rača v dĺžke 27,3 kilometra (km) má odhadované stavebné náklady 800 mil. eur
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4285
*výstavba se plánuje formou PPP
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4285
*výstavba se plánuje formou PPP
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
vaclav: již je nějaký čas i vlákno a ano 2. PPP
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Díky tomuto rozhodnutí vlády bude možno přeskočit některé problémové prvky s ochranou ŽP. O to více, že ochranáři se již vyjádřili, že nějaká trasa se stavět musí, takže to nebudou blokovat, pokud se vynaloží dodateční finance na eko prvky a to jak je v článku napsáno se udělá.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4674
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4674
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Silniční objekty na úsecích dálnice D4 článek s podrobnějšími informacemi
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
NDS hledá dodavatele pro dokumentaci na stavební povolení na 27 km D4 z Jarovce - Ivanka sever a Ivanka sever - Rača a dále pro 4,8 km jako přeložka silnic II. třídy. Zakázka má hodnotu 8,7 mil. € a zájemci mohou předkládat ponuky do 16.1.2015.
Vláda (ministerstvo dopravy) a NDS nadále hodlají formou PPP stavět část D4 formou PPP, ideálně koncem roku 2015 zahájit výstavbu.
Vláda (ministerstvo dopravy) a NDS nadále hodlají formou PPP stavět část D4 formou PPP, ideálně koncem roku 2015 zahájit výstavbu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Celý úsek (jižní úsek od Rakouska po Karpaty) se připravuje stavět formou PPP. NDS řeší finance na výkup pozemků a přípravní práce, přičemž severní úsek tedy tunel Karpaty se prozatím stavět nejde.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
NDS upraví vnitřní a vnější prostory na SK-A hr. př. Jarovce - Kitsee na dálnici D4 za celkem 570.000 € bez DPH.
Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/8027389/oprav ... ionov.html
Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/c/8027389/oprav ... ionov.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D4
Tunel Karpaty, odbornější článek o 11 km tunelu.