České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

D4 (SK)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=457
Stránka 2 z 2

Autor:  Rio13zm [ 6.10.2015 21:03:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

konecne, lebo to tam vyzera otrasne. to iste plati o prechodoch na D2 s CZ aj HU

Autor:  Diaľničiar [ 30.11.2015 15:31:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

Tunel Karpaty, odbornější článek o 11 km tunelu. :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 8.5.2016 22:28:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

Tunel Karpaty je dle ministra dopravy ideální pro PPP. Celý rozhovor zde: viewtopic.php?f=210&t=5369 .

Takže budeme stavať formou PPP projektov?

Treba zvážiť, aké úseky chceme stavať touto formou, pretože nie všetky sú na ňu vhodné a musia vykazovať nejakú návratnosť. Ak sa pozrieme na vyťaženosť jednotlivých úsekov, určite nám PPP nevyjde napríklad na tunel pod Donovalmi. Určite však vyjde na tunel pod Karpatmi.



To kdyby se povedlo jen do 2020 zahájit mezinárodní tendr, tak by to byl úspěch. Poté by se dal nanutit tranzit z D2 na D4, čím by se D2 odlehčilo a Bratislava by dostala de facto komplexní obchvat. Včetně záběru v dosahu.

Autor:  Diaľničiar [ 26.5.2016 23:14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

Aktualizoval jsem zcela zastaralé informace v prvním příspěvku včetně doplnění názorné mapy a do druhého příspěvku jsem nahrál trasování dálnice včetně tunelu Karpaty. Ihned po zahájení výstavby 2 úseků v rámci PPP je přesunu i formálně do kolonky ve výstavbě. Dálnice D4 se tedy zcela zásadně posouvá ve své realizaci dopředu. :idea:

Autor:  Diaľničiar [ 22.6.2016 17:50:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

Uzavřel se projekt na PPP D4; debatujte k tomu v daném vláknu. Ministerstvo dopravy se začne věnovat úseku D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica v délce 12 km s 9 km dlouhým tunelem Karpaty, který je prozatím u technické studie. Do budoucna nevylučuje jeho výstavbu formou PPP. Více: viewtopic.php?f=210&t=5450 .

Autor:  Diaľničiar [ 31.8.2016 20:11:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

TUNEL KARPATY (odbornější článek)

Keďže trasa diaľnice D4 prechádza územím so zložitou geomorfologickou skladbou a členitosť terénu neumožňuje viesť trasu iba po povrchu, bolo potrebné riešiť jej vedenie pod Malými Karpatmi tunelom.

Autor:  Diaľničiar [ 19.10.2016 0:12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

Nový ministr dopravy informoval, že se zesíli příprava zbývající části s tunelem Karpaty. Projekt se posuzuje již v procesu EIA a počítá se s PPP výstavbou, více zde: viewtopic.php?f=210&t=5629 .

Autor:  Diaľničiar [ 2.12.2016 0:56:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Úsek s tunelem Karpaty se začal posuzovat v procesu EIA. Na výběr je ze 2 variant. NDS předběžně počítá se zahájením výstavby v roce 2025. Více včetně opisů variantů naleznete zde: viewtopic.php?f=210&t=5692 . Tady se počítá i s PPP, pokud to bude nutnost.

Autor:  Diaľničiar [ 8.1.2017 20:12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Minulý čtvrtek se již o výše zmíněném rokovalo: viewtopic.php?f=213&t=5742 .

Autor:  Lynx [ 9.1.2017 19:52:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Ví prosím někdo zda jednají Slováci s Rakušany o napojení D4 přes řeku Moravu ? A zda Rakušani počítají s nějákou návaznou dálnicí či rychlostnicí ? Pro obyvatelé Bratislavy by se to hodilo a nejen pro ně. Netuším ale zda jsou tomu Rakušáci nakloněni.

Například něco takového:

https://mapy.cz/s/1jQ1y

Autor:  hiob [ 9.1.2017 20:52:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Má to být rakouská S8
https://de.wikipedia.org/wiki/Marchfeld ... tra%C3%9Fe

detailní plánované trasování na openstreetmap.de
https://www.openstreetmap.de/karte.html ... ers=B000TT

Autor:  Diaľničiar [ 20.8.2017 12:38:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Příloha:
Poznámka: zdroj: portál NDS
Snímka.PNG
Snímka.PNG [ 67.23 KiB | Zobrazeno 4658 krát ]

Autor:  Diaľničiar [ 5.11.2017 12:28:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

DIAĽNICA D4, TUNEL KARPATY (odbornější článek)

Budovanie cestnej siete nadradených komunikácií v bratislavskom regióne sa dosiaľ realizovalo s ohľadom na nepriechodnosť masívu Malých Karpát. Najjednoduchšie prepojenie ľavobrežných dopravných koridorov od severozápadu (D2 zo smeru Malacky, Kúty) a severovýchodu (D1 zo smeru Trnava, Pezinok) sa v minulosti vyriešilo prevedením všetkej dopravy na pravý breh Dunaja.

Autor:  Diaľničiar [ 18.12.2017 23:23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Stát dá 25 mil. € na lepší napojení Devínskej Novej Vsi na D4 :arrow:

viewtopic.php?f=213&t=6162

Autor:  zesp [ 23.5.2019 21:50:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Dialničiar: Dnes jsem si všiml, že se staví část D4 od D1 směrem I/61. Kam až je to rozestavěno a kdy má být hotovo???? Nic tu k tomu není a nechce se mi to hledat někde jinde...

Autor:  Diaľničiar [ 24.5.2019 10:14:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4

njn když se nechce tak se nechce :)
Diaľničiar píše:
Uzavřel se projekt na PPP D4; debatujte k tomu v daném vláknu. Ministerstvo dopravy se začne věnovat úseku D4 Bratislava, Rača – Záhorská Bystrica v délce 12 km s 9 km dlouhým tunelem Karpaty, který je prozatím u technické studie. Do budoucna nevylučuje jeho výstavbu formou PPP. Více: viewtopic.php?f=210&t=5450 .


D4 + R7 - 5 úseků; 2. projekt PPP na Slovensku

Autor:  Diaľničiar [ 10.8.2019 20:08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: D4 (SK)

Tunel cez Karpaty? Vezme tretinu dopravy z Prístavného mosta :arrow:

Prekonanie masívu Malých Karpát bolo pri budovaní dôležitých dopravných ťahov v okolí hlavného mesta problémom, ktorý je ľahšie obísť. Kľúčové dopravné koridory zo severozápadu po diaľnici D2 a zo severovýchodu po diaľnici D1 sa preto stretli až na pravom, teda petržalskom brehu Dunaja. Trend rastúcej intenzity dopravy a preťaženosť hlavných ťahov v Bratislave však tlačia do hľadania nového riešenia.

Diaľnica D4, teda vonkajší obchvat Bratislavy, sa pripravuje už od roku 2000. Má za sebou technickú štúdiu a v septembri 2009 vznikla aj štúdia realizovateľnosti. Cieľom výstavby je umožniť najmä tranzitnej nákladnej doprave vyhnúť sa vjazdu do metropoly.

Bratislavou totiž denne prechádzajú tisícky nákladných vozidiel, avšak pre mnohé z nich nie je cieľovou destináciou. Na mestskej diaľnici sa obchádzajú kamióny z Rakúska, Maďarska, Česka, ale aj celého Slovenska či Poľska.

Autori štúdie vypočítali, že dostavbou diaľnice D4 by sa notoricky preťažené úseky výrazne odľahčili. Napríklad na Prístavný most by mohlo smerovať až o tretinu menej automobilov a po moste Lafranconi by prechádzalo o štvrtinu menej áut.

Jednou z najväčších výziev na trase plánovanej diaľnice D4 je práve prepojenie existujúcich diaľnic D1 a D2 na ľavom brehu Dunaja. Najčastejšie spomínaným riešením je preraziť pohorie Malé Karpaty najdlhším a najdrahším tunelom v krajine.

Národná diaľničná spoločnosť odhaduje, že výstavba 12,4 kilometra dlhej diaľnice medzi Račou a Záhorskou Bystricou, ktorej súčasťou je aj takmer jedenásť kilometrov dlhý tunel Karpaty, by stála viac ako 800 miliónov eur.

Miestnych výstavba neteší
Zámer preraziť najdlhší slovenský tunel aktuálne posudzujú z hľadiska vplyvov na životné prostredie. Národná diaľničná spoločnosť verí, že sa jej podarí spustiť stavbu už v roku 2025 a o päť rokov neskôr tunelom prejdú prvé autá.

S dobudovaním celého obchvatu D4 okolo Bratislavy, vrátane tunela Karpaty, počíta aj Vízia a stratégia rozvoja Slovenska do roku 2030 z dielne vicepremiéra pre investície Richarda Rašiho. Materiál je aktuálne v medzirezortnom pripomienkovom konaní.

Severná časť diaľnice D4 by mala smerovať od križovatky v Ivanke pri Dunaji, kde sa napojí na D1-ku a aktuálne stavanú D4-ku z Jaroviec. Následne by mala poza Čiernu Vodu pokračovať na úpätie Malých Karpát, s východným portálom tunela pri Račianskom potoku pod svahmi Vajnorskej hory.

Po takmer jedenástich kilometroch pod zemou by mal dvojrúrový tunel vyústiť severozápadne od obce Marianka a následne sa napojiť na diaľnicu D2 v križovatke Stupava.

Ministerstvo životného prostredia má posudzovanie dopadov tejto časti obchvatu Bratislavy na stole už druhýkrát. Pôvodný zámer kontrolóri zamietli a vrátili na dopracovanie. Jedným z dôvodov bol aj tlak verejnosti.

S trasovaním D4 pri Marianke nesúhlasili obyvatelia obce, občianska iniciatíva Zachráňme Marianku i aktivisti z občianskeho združenia Malé Karpaty. Namietali, že niektoré z navrhovaných variantov vedú príliš blízko obytných častí a historických pamiatok, a že násyp diaľnice, miestami vysoký až šesť metrov by príliš zmenil ráz krajiny.

Zvažujú dva varianty
Severný obchvat Bratislavy sa na posudzovanie EIA vrátil na konci roka 2016, dodnes však nepadlo konečné rozhodnutie. Zámer obsahuje dva varianty. Rozdiel v ich cene spôsobujú práve odlišnosti v západnom portáli tunela, pri obci Marianka.

Kým preferovaný a lacnejší variant naďalej počíta s vyústením severozápadne od obce a pokračovaním po násype, druhý variant pracuje s možnosťou tunel pri Marianke umelo predĺžiť, prekryť vegetáciou a zakomponovať ho tak do okolitého prostredia.

Definitívne rozhodnutie zatiaľ nepadlo ani o spôsobe, akým by sa mal najdlhší tunel v krajine raziť. Uvažuje sa o dvoch alternatívach, a to razení pomocou raziaceho stroja alebo vrtno-trhavinovou metódou.

Napriek tomu, že použitie raziaceho stroja je približne o desať percent drahšie, autori štúdie ho odporúčajú, predstavuje totiž nižšie riziko pre spodné vody. Cena výstavby preferovaného prvého variantu pomocou raziaceho stroja by podľa odhadov NDS z roku 2016 presiahla 900 miliónov eur.

https://reality.etrend.sk/komercne-nehn ... lacne.html

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/