R6
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
R6
R6 je rychlostní silnice dlouhá cca. 30 km. Její začátek je v Púchově (na dálnici D1, MÚK Beluša), pak pokračuje v koridore silnice I/49 po státní hranici s Českou republikou.
Zůstává dostavět cca. 23 km R6.
V provozu:
Dálniční přivaděč Púchov - 1/2 profil
Ve výstavbě:
žádný úsek
Připravuje se:
st. hr. CZ/SK - Mestečko
Mestečko - Púchov
Na české straně bude slovenská R6 plynule navazovat na českou rychlostní silnici R49.
Zdroje informací: http://www.ndsas.sk , http://www.dialnice.info , http://www.ssc.sk
Část R6 (cca. 8 km v 1/2 profilu) je nyní v provozu v rámci výstavby dálnice D1 Ladce-Sverepec, když se stavěl dálniční přivaděč Púchov.Zůstává dostavět cca. 23 km R6.
V provozu:
Dálniční přivaděč Púchov - 1/2 profil
Ve výstavbě:
žádný úsek
Připravuje se:
st. hr. CZ/SK - Mestečko
Mestečko - Púchov
Na české straně bude slovenská R6 plynule navazovat na českou rychlostní silnici R49.
Zdroje informací: http://www.ndsas.sk , http://www.dialnice.info , http://www.ssc.sk
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.12.2021 14:57:30, celkem upraveno 8 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Není to plný profil. A nerozumím co myslíte pod pojmem plnohodnotný 1/2 profil
Re: R6
Plnohodnotným mám na mysli např. mostní objekty připravné i pro druhou polovinu, zhotovené MÚK atd. Tedy zkrátka zda-li se nejedná jen o silnici první třídy v budoucí trase R6, resp. je-li provedena většina prací nebo ne. Jako plnohodnotný poloviční profil si představuji např. S10 obchvat Toruně v Polsku, kde to skutečně vypadá, že by stačilo "položit asfalt"...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Pak nejde o plnohodnotný 1/2 profil.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Zde je mapa trasování R6: http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... ge_id=5261 .
Re: R6
Podle mne je tam zbytečně moc MÚK,což stavbu prodraží.Myslím,že by stačila MÚK Púchov centrum,Lúky a pak až na hranicách.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.5.2016 13:36:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Máte pravdu, viky, to je slovenské specifikum: čím více MÚK, tím lépe. Samozřejmě, že to prodražuje výstavbu.
Zde na R6 bude na nedostavěném úseku 23 km 5 MÚK.
Na D1 Sverepec-Vrtižer jsou na ani ne 10 km 3 MÚK.
Bohužel, málokdo si uvědomuje, že když jsou MÚK každých 5-10 km tak je stavba reálně o 10-20 mil. € drahší, než kdyby tam taková křižovatka nebyla. Takže pak je opravdu zbytečné porovnávat ceny v jiných zemích, jak to rád dělá třeba premiér Fico, který dává příklady do Chorvatska, kde ovšem jak všichni víme, mimo dálnic A8 a A9 se staví MÚK každých 10-40 km.
Ale je to škoda mluvit. I proto se velmi špatně píší příspěvky k výstavbě D/R na Slovensku, protože zde jsou pouze plány, datumy, změny. Zmatek v tom má mnoho Slováků, takže cizinec z toho bývá obvykle úplně vedle. No ale co se dá dělat.
Já osobně odhaduji, že 23 km R6 se nezačne stavět před r. 2014. Jednak běží PPP, jednak na to není proces přípravy ukončen. A když se pak zas bude muset splácet PPP, pochybuji, že zrovna celých 23 km R6 bude priorita. Takže jako obyvatel České republiky bych se netěšil do r. 2020 na nějaké souvislé propojení v této oblasti.
Zde na R6 bude na nedostavěném úseku 23 km 5 MÚK.
Na D1 Sverepec-Vrtižer jsou na ani ne 10 km 3 MÚK.
Bohužel, málokdo si uvědomuje, že když jsou MÚK každých 5-10 km tak je stavba reálně o 10-20 mil. € drahší, než kdyby tam taková křižovatka nebyla. Takže pak je opravdu zbytečné porovnávat ceny v jiných zemích, jak to rád dělá třeba premiér Fico, který dává příklady do Chorvatska, kde ovšem jak všichni víme, mimo dálnic A8 a A9 se staví MÚK každých 10-40 km.
Ale je to škoda mluvit. I proto se velmi špatně píší příspěvky k výstavbě D/R na Slovensku, protože zde jsou pouze plány, datumy, změny. Zmatek v tom má mnoho Slováků, takže cizinec z toho bývá obvykle úplně vedle. No ale co se dá dělat.
Já osobně odhaduji, že 23 km R6 se nezačne stavět před r. 2014. Jednak běží PPP, jednak na to není proces přípravy ukončen. A když se pak zas bude muset splácet PPP, pochybuji, že zrovna celých 23 km R6 bude priorita. Takže jako obyvatel České republiky bych se netěšil do r. 2020 na nějaké souvislé propojení v této oblasti.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 6.6.2021 7:22:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: R6
Možná by stačilo přehodnotit plány a postavit to v půlprofilu,podobně jako R3.Prostě když nejsou peníze,tak nejsou a obávám se,že ted v době krize dlouho nebudou.
Vůbec Vám závidím to,že jste uvedli a uvádíte do praxe tu výstavbu půlprofilů.Nějak nemohu skousnout ten argument,že je to dražší dostavovat na plný profil,než to postavit rovnou,to je sice jistě pravda,ale pořád lepší půlprofil v reálném horizontu do 5 let,než plný profil za 10 let,ale s neustálým odkládáním z různých důvodů o dalších min.10 let.Zrovna tady u R49/R6 by byl půlprofil rychlým a efektivním řešením.
Vůbec Vám závidím to,že jste uvedli a uvádíte do praxe tu výstavbu půlprofilů.Nějak nemohu skousnout ten argument,že je to dražší dostavovat na plný profil,než to postavit rovnou,to je sice jistě pravda,ale pořád lepší půlprofil v reálném horizontu do 5 let,než plný profil za 10 let,ale s neustálým odkládáním z různých důvodů o dalších min.10 let.Zrovna tady u R49/R6 by byl půlprofil rychlým a efektivním řešením.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Není to drahší jen v tom případě, že se ten 1/2 profil postaví s jistými věcama tak jako kdyby tam ten plný profil byl, třeba: *rezerva na mostech, *rezerva na nadjezdech, *zemní práce, *prostor při překládke vodních toků, železničních tratí a jiných silnic, *prostor při překladkách inženýrských sítí, *prostor při zářezech a oporních zdí atd. a bohužel třeba na R3 se s tímto nepočítá, takže dostavba na plný profil bude drahší, než kdyby se rovnou postavil plný profil. Ovšem i z odborného hlediska záleží také od trhu: jaké jsou ceny stavebních materiálů, ocele, (ne)dostatek odborní pracovní sily atd.
Na Slovensku se jen nedávno přijala zásada, že i dálnice D1 se bude stavět rovnou na plný profil, bez ohledu na intenzity. A v roce 2009 se tato zásada přijala na všech začínaných dálnicích. Ovšem na rychlostních silnicích se postupuje pouze dle intenzit, ale přistupuje se spíš k plným profilům a i úseky na R4 (Košice-H) aneb R7 (BA-Dun. Lužná) se měli stavět na 1/2 profil, ale tím, že mešká jejich realizace o téměř 10 let, tak se staví ronou na plný profil, respektivě jdou se stavět na plný profil.
Obávám se ale, že zde stavět 1/2 profil by nebylo o moc levnější vzhledem k terénu a peníze nejsou. Státní rozpočet dává na stavbu do 200 mil. € ročně, zahcraňují to tedy evrofondy a ten státní rozpočet jde prakticky pouze jako spoluůčast k evrofondům a nyní tahá výstavbu dálniční sítě PPP.
NDS předpokládá, že se R6 rozestaví v roce 2014 a otevře v roce 2017, ale to by znamenalo, že se zde ročně bude muset prostavět 80 mil. € a to se opravdu nejeví jako reální, ... musela by se tato stavba dostat do financování přes evrofondy, ale ještě ani není známý balík 2014-2020.
Na Slovensku se jen nedávno přijala zásada, že i dálnice D1 se bude stavět rovnou na plný profil, bez ohledu na intenzity. A v roce 2009 se tato zásada přijala na všech začínaných dálnicích. Ovšem na rychlostních silnicích se postupuje pouze dle intenzit, ale přistupuje se spíš k plným profilům a i úseky na R4 (Košice-H) aneb R7 (BA-Dun. Lužná) se měli stavět na 1/2 profil, ale tím, že mešká jejich realizace o téměř 10 let, tak se staví ronou na plný profil, respektivě jdou se stavět na plný profil.
Obávám se ale, že zde stavět 1/2 profil by nebylo o moc levnější vzhledem k terénu a peníze nejsou. Státní rozpočet dává na stavbu do 200 mil. € ročně, zahcraňují to tedy evrofondy a ten státní rozpočet jde prakticky pouze jako spoluůčast k evrofondům a nyní tahá výstavbu dálniční sítě PPP.
NDS předpokládá, že se R6 rozestaví v roce 2014 a otevře v roce 2017, ale to by znamenalo, že se zde ročně bude muset prostavět 80 mil. € a to se opravdu nejeví jako reální, ... musela by se tato stavba dostat do financování přes evrofondy, ale ještě ani není známý balík 2014-2020.
Re: R6
No v případě R49/R6 byl bych rád i za půlprofil,protože tento směr docela využívám a dělá se mi šoufl,když pomyslím,kolikrát už se výstavba z různých důvodů posouvala,posouvá a posouvat bude.A to ani nepočítám dobu posouvání výstavby v době,když měla vést v trase I/50.To je snad minimálně český rekord.Při tom je to z celoevropského hlediska potřebná komunikace,tu žádná D2 nenahradí.Ikdyž intenzity hovoří jinak,po zprovoznění to bude jednoznačné.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
R6 se začne stavět nejdřív za 4 roky a dokončit by se mohla v roce 2018
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1815
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1815
Re: R6
Prosímvás,kde došli v článku na těch 7,5km celkem?
Celková dĺžka úseku je 7,5 kilometra a jeho súčasťou mal byť aj 367 metrov dlhý most cez rieku Váh
Celková dĺžka úseku je 7,5 kilometra a jeho súčasťou mal byť aj 367 metrov dlhý most cez rieku Váh
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.5.2016 13:37:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Myslím, že tam jde pouze o jednu část úseku, vzhledem k tomu, že se to má stavět na plný profil.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Dálniční přivaděč Púchov
DP Púchov je vybudován v 1/2 profile.
První část: od úseku D1 po křižovatku se silnicí I/61; součást Ladce-Sverepec. Jde od MÚK Beluša s dálnicí a silnicí I/61 se 6 mostními objekty v celkové délce mostů 1,2 km. Od 24.7.2004 je v provozu obousměrná větev křižovatky Beluša s délkou 1,5 km.
Druhá část: úsek od silnice I/61 po závod Matador (Continental) s délkou 4 km. Tato část je v provozu od 15.11.2002.
Třetí část: úsek od závodu Matador po křižovatku se silnicí II/507 s délkou 2,5 km. Součástí tohoto úseku je i most přes Váh s délkou 367m. Tato část je v provozu od 18.11.2003.
Zdroj informací: http://dialnice.szm.com/
Částečně se dotýká dálnice D1, úseku Ladce-Sverepec, částečně ale i plánované R6 do České republiky.
DP Púchov je vybudován v 1/2 profile.
První část: od úseku D1 po křižovatku se silnicí I/61; součást Ladce-Sverepec. Jde od MÚK Beluša s dálnicí a silnicí I/61 se 6 mostními objekty v celkové délce mostů 1,2 km. Od 24.7.2004 je v provozu obousměrná větev křižovatky Beluša s délkou 1,5 km.
Druhá část: úsek od silnice I/61 po závod Matador (Continental) s délkou 4 km. Tato část je v provozu od 15.11.2002.
Třetí část: úsek od závodu Matador po křižovatku se silnicí II/507 s délkou 2,5 km. Součástí tohoto úseku je i most přes Váh s délkou 367m. Tato část je v provozu od 18.11.2003.
Zdroj informací: http://dialnice.szm.com/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Slovenskí a českí zástupcovia rokovali o rýchlostnej ceste R6
Otázka prepojenia Slovenska s Českou republikou rýchlostnou komunikáciou bolo jedným z bodov minulotýždňového rokovania predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku s hejtmanom Zlínskeho kraja Stanislavom Mišákom.
Projekt prepojenia oboch krajín rýchlostnou cestou R6 na slovenskej a R49 na moravskej strane podľa Bašku podporili slovenská i česká vláda.
"Musím konštatovať, že Slovenská republika je už trošku ďalej v budovaní R6. V súčasnosti sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá skončí v apríli 2015 a potom už nebude nič brániť začatiu výstavby prvej časti Púchov – Mestečko a následne Mestečko - štátna hranica s ČR. V Zlínskom kraji zatiaľ neprešla dopadová štúdia na životné prostredie," uviedol Baška s tým, že otázka výstavby R6 je jednou z priorít vedenia TSK. Doplnil, že s výstavbou R6 sa uvažuje v polovičnom profile a na diaľnicu D1 sa bude napájať diaľničným privádzačom v Púchove.
Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno. Ako Baška povedal, na českej strane nebola schválená štúdia vplyvov na životné prostredie (EIA), takže momentálne prebieha opäť.
„Musia hľadať nové riešenia, čiže tam sa ten proces predĺži minimálne o jeden rok. U nás bola EIA schválená už v roku 2009 a teraz sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá by mala odpovedať na to, či nám to Európska únia preplatí. V najbližších dňoch má byť podpísaná zmluva, vypracovanie samotnej štúdie realizovateľnosti by malo trvať asi štyri mesiace. Následne bude mať ministerstvo dopravy mesiac na pripomienky a keď sa štúdia schváli, budú nasledovať ďalšie kroky – územné rozhodnutie, projektové dokumentácie a podobne,“ skonštatoval Baška s tým, že témou rokovania so zlínskym hejtmanom bola aj otázka obmedzenia prejazdu vozidiel nad 7,5 tony na hraničných prechodoch Horné Srnie - Brumov-Bylnice a Moravské Lieskové - Kvetná-Stráni.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... te-r6.html
Můj dodatek: dle portálu NDS se v roce 2015 nepřipravuje zahájení výstavby R6. V každém případě je fajn, že se dělá všechno pro zahájení procesu výstavby alespoň 1/2 profilu.
Otázka prepojenia Slovenska s Českou republikou rýchlostnou komunikáciou bolo jedným z bodov minulotýždňového rokovania predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslava Bašku s hejtmanom Zlínskeho kraja Stanislavom Mišákom.
Projekt prepojenia oboch krajín rýchlostnou cestou R6 na slovenskej a R49 na moravskej strane podľa Bašku podporili slovenská i česká vláda.
"Musím konštatovať, že Slovenská republika je už trošku ďalej v budovaní R6. V súčasnosti sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá skončí v apríli 2015 a potom už nebude nič brániť začatiu výstavby prvej časti Púchov – Mestečko a následne Mestečko - štátna hranica s ČR. V Zlínskom kraji zatiaľ neprešla dopadová štúdia na životné prostredie," uviedol Baška s tým, že otázka výstavby R6 je jednou z priorít vedenia TSK. Doplnil, že s výstavbou R6 sa uvažuje v polovičnom profile a na diaľnicu D1 sa bude napájať diaľničným privádzačom v Púchove.
Na území Česka by sa mala rýchlostná komunikácia R49 napojiť pri Otrkoviciach na severojužnú diaľničnú vetvu diaľnice D1 Ostrava - Brno. Ako Baška povedal, na českej strane nebola schválená štúdia vplyvov na životné prostredie (EIA), takže momentálne prebieha opäť.
„Musia hľadať nové riešenia, čiže tam sa ten proces predĺži minimálne o jeden rok. U nás bola EIA schválená už v roku 2009 a teraz sa robí štúdia realizovateľnosti, ktorá by mala odpovedať na to, či nám to Európska únia preplatí. V najbližších dňoch má byť podpísaná zmluva, vypracovanie samotnej štúdie realizovateľnosti by malo trvať asi štyri mesiace. Následne bude mať ministerstvo dopravy mesiac na pripomienky a keď sa štúdia schváli, budú nasledovať ďalšie kroky – územné rozhodnutie, projektové dokumentácie a podobne,“ skonštatoval Baška s tým, že témou rokovania so zlínskym hejtmanom bola aj otázka obmedzenia prejazdu vozidiel nad 7,5 tony na hraničných prechodoch Horné Srnie - Brumov-Bylnice a Moravské Lieskové - Kvetná-Stráni.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... te-r6.html
Můj dodatek: dle portálu NDS se v roce 2015 nepřipravuje zahájení výstavby R6. V každém případě je fajn, že se dělá všechno pro zahájení procesu výstavby alespoň 1/2 profilu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Štúdia realizovateľnosti na rýchlocestu R6 do ČR vyjde na 139.680 eur
Štúdiu realizovateľnosti na rýchlostnú cestu R6 z Púchova po hranicu s Českou republiku vypracuje pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) firma Amberg Engineering Slovakia.
Spraví tak za cenu 139.680 eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Taký je výsledok súťaže, o ktorom diaľničiari informovali vo vestníku verejného obstarávania. NDS pritom pôvodne odhadovala, že za štúdiu zaplatí 280.000 eur DPH. V súťaži si diaľničiari vyberali z piatich ponúk, kritériom pre výber víťaza bola najnižšia cena.
Elektronická aukcia sa v tendri nepoužila. Rýchlocesta R6 z Púchova po české hranice je dlhá 23 kilometrov. NDS plánuje začať s výstavbou jej prvého úseku z Púchova po Mestečko v roku 2018, dokončený by mal byť v roku 2022. Nasledujúci úsek z Mestečka po hranice má naplánovaný štart výstavby v roku 2020.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... 0-eur.html , http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... 0-eur.html
Štúdiu realizovateľnosti na rýchlostnú cestu R6 z Púchova po hranicu s Českou republiku vypracuje pre Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) firma Amberg Engineering Slovakia.
Spraví tak za cenu 139.680 eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Taký je výsledok súťaže, o ktorom diaľničiari informovali vo vestníku verejného obstarávania. NDS pritom pôvodne odhadovala, že za štúdiu zaplatí 280.000 eur DPH. V súťaži si diaľničiari vyberali z piatich ponúk, kritériom pre výber víťaza bola najnižšia cena.
Elektronická aukcia sa v tendri nepoužila. Rýchlocesta R6 z Púchova po české hranice je dlhá 23 kilometrov. NDS plánuje začať s výstavbou jej prvého úseku z Púchova po Mestečko v roku 2018, dokončený by mal byť v roku 2022. Nasledujúci úsek z Mestečka po hranice má naplánovaný štart výstavby v roku 2020.
Zdroj: http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... 0-eur.html , http://www.transport.sk/spravy/cestna-i ... 0-eur.html
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: R6
Aktualizoval jsem informace v 1. příspěvku a zároveň doplňuji, že se R6 do roku 2020 stavět nebude. Oba zbývající úseky v celkové délce 23 km jsou momentálně ve fázi územního konání.
Již současný úsek vybudovaný v 1/2 profilu byl součástí realizace D1 Ladce - Sverepec, jak je již ve vláknu zmíněno. Na mezistátní spojení s ČR se bude prioritizovat rychlostní silnice R5 a R6 bude sice 3. plánovaným spojením, ale do realizace se dostane později.
Již zmíněný úsek v provozu:
Již současný úsek vybudovaný v 1/2 profilu byl součástí realizace D1 Ladce - Sverepec, jak je již ve vláknu zmíněno. Na mezistátní spojení s ČR se bude prioritizovat rychlostní silnice R5 a R6 bude sice 3. plánovaným spojením, ale do realizace se dostane později.
Již zmíněný úsek v provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL