Silnice II. a III. třídy

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

v provozu je i zásadně zmodernizovaná silnice II. třídy směrem na ČR

Trenčiansky kraj letos prostřednictvím vlastního rekordního rozpočtu určeného na výstavbu silnic a i díky penězům z EU opravil 73 km silnic II. a III. třídy. Celkem za 15 mil. €.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... rov-ciest/

Kraj má na starost skoro 350 silnic II. a 1140 km silnic III. třídy. Opravy se tak dočkalo 5% silniční sítě.

To značí, že pokud tohle investiční tempo by se muselo udržet 20 let, aby opravu viděla každá silnice. Za éry před transformací silniční sítě to bylo více než 30 let ... stav silnic se v kraji z roka na rok zlepšuje, ale je co dohánět. Kraj se spíš ale zaměřuje na problematické úseky z hlediska intenzit, kde se snaží právě zásadně modernizovat silnice a nejen opravovat vozovky a ty se pak snaží opravovat na opravdu zdevastovaných silnicích, které takovou opravu nevidí 3-4 dekády.

Ten projekt financovaný z EU peněz je 4,5 km úsek silnice II. třídy Myjava - Vrbovce:



o čem to bylo a jaká je cena:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

stav prací v dalších krajích západního Slovenska ...

Trnavský kraj v roce 2020 opravil 46 km silnic II. a III. třídy. V letošním roce opravil 54 úseků v celkové délce 60 km.

Stav jeho silniční sítě je dobrý, což je dáno ne až tak dávnou masivní opravou z úvěru, kterým se obnovil stav často 25-30 ročních úseků silnic napříč kraj a od té doby se opakovala i větší oprava z EU fondů a tak stačí již "jen" vybírat další chybějící úseky a udržovat celkový stav. Kraj v posledním období zpevňuje vybrané úseky geomřížemi, zpevňuje krajnice, dosypává svahy atp.

Kraj se stará o 1586 km silnic II. a III. třídy a 383 mostů na nich. V letošním roce mj. zrealizoval historickou obnovu silničářské techniky, viz předchozí strana.

Kraj založil noviny, ve kterých se z poloviny čísla věnuje silnicím: https://online.pubhtml5.com/npfo/cvhh/? ... xgvPiw#p=1 .

Bratislavský kraj zahájil v 10/2021 rekonstrukci 14 úseků: tady je k tomu info a fotky: https://bratislavskykraj.sk/bratislavsk ... -okresoch/ . Důležitým faktem je, že silničářskou společnost ovládá (i manažersky) zase kraj. Do min. roku tomu tak nebylo, co komplikovalo situaci.



Nitriansky kraj již v létě oznámil, že opravil 60 km silnic II. a III. třídy. Tady je jejich seznam + fotky: https://www.nitralive.sk/doprava/66603- ... hu-vozovky .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.12.2021 23:23:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: + video
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trenčiansky samosprávní kraj se rozhodl zakoupit 50 ks strojů na letní a zimní údržbu. Za 3 mil. €.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... liony-eur/

*akorát není kus jako kus :D
- nikoliv kus jako stroj

https://i.imgur.com/bfXBKGi.jpg
https://i.imgur.com/dODAPmi.jpg

Nitriansky kraj převezme do majetku některé stavby v rámci soukromé R1.

Stát přenechá kraji mosty a silnice v hodnotě 24 mil. €. Značí to, že kraj bude muset nalézt asi 150 tis. € na údržbu.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -od-statu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavský kraj investuje do oprav silnic II. a III. třídy a mostů na nich v příštím roce 15,6 mil. €.

*letos na jižním Slovensku v okresích Dunajská Streda a Galanta opravil 18 km za 2,9 mil. € (úspora při tendrování dosáhla 0,76 mil. €)
- třeba 2,8 km úsek Gabčíkovo - Ňárad za 0,6 mil. €
*v příštím roce se v těchto 2 jižních okresích investuje do 16 projektů, z nichž 2 významní budou 5 km Galanta - Čierny Brod a 6 km Topoľníky - Okoč-Opatovský Sokolec

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... a-galanta/

Dá se říct, že tento kraj investuje do rekonstrukcí za 4 roky tolik peněz co stát do silnic I. třídy za 1 rok a to je co říct vzhledem k rozsahu a poškozením a možnostem státu. Je to o tom jak se hospodaří. Dlouhou dobu vykazuje několik samosprávních krajů lepší stav silnic, než stát. Ve světě to bývá opačně.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trenčiansky kraj: nová silnice III. třídy ve stopě ex železniční tratě

V souvislosti s mega stavbou na železnici na Považí (2 tunely a estakáda nad vodní nádrží) u Považské Bystrice se mj. zrealizovala výstavba silnice III. třídy, které jde ve stopě původní železnice. Tady jsou informace ke trati: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 74#p247174 .

Považskú Bystricu a Púchov spája tretia cestná komunikácia

Považskú Bystricu a Púchov spája tretia cestná komunikácia. Vznikla na ľavom brehu Vodného diela Nosice a spája považskobystrickú mestskú časť Milochov a púchovskú časť Nosice. Motoristom slúži od stredy (15. 12.), otvorili ju zároveň s novým železničným tunelom Milochov. Informoval o tom predseda TSK Jaroslav Baška.

Šesťkilometrový úsek cesty tretej triedy vznikol na starom železničnom telese ako súčasť rekonštrukcie železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá. Na novej ceste je päť zrekonštruovaných mostov, 13 pôvodných a štyri nové priepusty. V rámci úseku vybudovali aj dva oporné múry v dĺžke 65 a 177 metrov.

„Nie je to ešte celá cesta, ktorá má spájať Považskú Bystricu s Púchovom cez Milochov. V budúcom roku v lete chce konzorcium, ktoré modernizuje tento železničný úsek, odovzdať zvyšnú časť cesty. Nasledovať bude usporiadanie cestnej infraštruktúry medzi Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK) a mestami Púchov a Považská Bystrica,“ povedal Baška.

Ako dodal, parametrami ide o budúcu cestu tretej triedy, tranzit kamiónovej dopravy po nej je zakázaný, využívať ju budú predovšetkým pre osobné automobily.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... munikacia/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: Krajské cesty aj s mostami prejdú v okrese Krupina rekonštrukciou (BB kraj):
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/kr ... strukciou/

*jde o 2 silnice: 4 km na II/526 (+1 most) a 10 km na II/527 (+2 mosty)
*kraj do toho investuje 6,9 mil. € bez DPH z EU fondů

:arrow: Cesty a mosty v Košickom kraji prejdú rekonštrukciou, investície majú dosiahnuť viac ako 56 miliónov eur:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... ionov-eur/
*a to jen vlastní rozpočet, další peníze půjdou z EU fondů
*v roce 2021 se opravilo 115 km, tedy o 35 km víc než v roce 2020

:arrow: Investície Správy a údržby ciest Prešovského kraja si v prvej etape vyžiadajú šesť miliónov eur:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/in ... ionov-eur/
*v roce 2021 se opravilo 102 km silnic a 24 mostů za 21 mil. €

:arrow: Žilinský kraj dal zrekonštruovať časť ciest na Orave a Liptove:
https://transport.sk/spravy/zeleznicna- ... a-liptove/
*kratší úseky, ale nákladnější zásahy do těles silnic

Kysuce sa dočkali modernizácie mostov a ciest
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... v-a-ciest/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 27.1.2022 18:14:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavský samosprávny kraj chce miliardu eur z eurofondov. Použila by sa na kľúčové dopravné stavby :arrow:

https://www.asb.sk/aktualne/bratislavsk ... vne-stavby

„V prvom rade je dôležité, aby Európska únia (EÚ) zmenila kritériá, podľa ktorých hodnotí bohatstvo regiónov,“ vysvetlil predseda BSK Juraj Droba. Podľa štatistík je Bratislavský kraj 13. najbohatší región v EÚ. :lol:

Článek je to informativní.

Ačkoliv nelze zpochybnit fakt, že BA kraj nemá dobre navrženou silniční síť, protože de facto vícero úseků má intenzity, kde by se žádal zkapacitněný tah I. třídy atd., ale to by taky nic neřešilo vzhledem na státní výdaje. Resp. stát realizuje hlavně dálniční síť a tady na BA kraj nezapomíná. V poměru ke zbytku Slovenska se dostává dost. Že se celkově dost nedává je jiná věc ...

Jdou letos ale hlavně volby do mj. i krajů ... a tohle je forma prezentace. Že by EU změnila hlavní kritérium a nalila peníze pro nejbohatší je ... ačkoliv chce kraj rozvíjet především obchvaty a veřejnou dopravu. (se kterou EU nemá problém ani v bohatých regionech) :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Žilinský kraj plánuje letos opravovat silnice a mosty za 22 mil. €. Asi 14 mil. € bude z vlastního rozpočtu a 8 mil. € z EU fondů.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... roku-2022/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Tatry jsou cílem mnoha občanů ČR

Silnice II. třídy II/537 anebo i Cesta slobody se začne od května rekonstruovat. Jde o silnici, která spájí Prešovský kraj (Vysoké Tatry) se Žilinským krajem. Silnice napojuje obce na silnice I/18 a I/66. Začne se s 2 úsekama (+7 mostů), na které má PO kraj 15 mil. €:

*Podbanské - Pavúčia Dolina, 7,6 km
*Tatranské Matliare - Tatranská Kotlina, 6,1 km

Celkem je v plánu modernizovat 42 km tahu a vyjít to má na 41 mil. €. Realizace proběhne v 6 etapách a dotkne se i 26 mostů.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Cesta_II. ... Slovensko)

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... standardy/
https://poprad.dnes24.sk/zupa-planuje-v ... ony-408274
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Žilinský kraj čeká oprava mostu nad Oravskou přehradou. Oprava má vyjít na 12 - 15 mil. €: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7418 . Peníze na to nemají, ale hledají ... jedná se o most na III/2273: poloha na mapě

Celková situace okresu a města Námestovo je ale velmi nepřiznívá: https://www.aktuality.sk/clanok/6yn7tbg ... nom-stave/ , takže se s tím již musí něco začít dělat. A taky nelze opravovat všechno najednou.

Je to hodně peněz. Ze zkušeností vím, že jakákoliv stavba/rekonstrukce nad 5 mil. € je jako samostatní projekt pro VÚC opravdu náročný úkol. Třeba Trnavský kraj má co dělat rekonstruovat most ve městě Hlohovec, o kterém jsem psal na více místech v tomto fóru včetně informací s omezením, protože bohužel, ale rekonstrukce mostu si žádá odstavení, čímž je Hlohovec značně odříznuté město od silniční sítě státu. Navíc je most v tak špatném stavu po odkrytí zhotovitelem, že se dokonce informovalo, že most se mohl kdykoliv zhroutit ... https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... dve-casti/ a dnes je proto ta situace ve městě trochu jiná, než se i uvažovalo. Trpí město a jeho obyvatelé. Alternativa, která se chystala a sice rekonstrukce vedlejší silnice, aby se lépe jezdilo se ani nestačila udělat. Takže všechno se snaží hasit návaznost bus spojů se železnicí ...

Mosty jsou problémem všude již dekádu a ještě 2 budou. Právě proto, že se každý věnoval vozovkám a mosty ignoroval. Infrastruktura masivně vyrostla po IIWW ve stejném období se stejnými postupy a dnes čelí zatížení, na jaké se nepostavila a za další nedostala tato infrastruktura náležitou starostlivost. Dnes všichni pláčou ... nejen na Slovensku. Ale to není a nesmí být omluva.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Košická župa začala s najväčšou rekonštrukciou mosta vo svojej histórii: most v Sirníku, který měří skoro 200m :arrow:

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... j-historii
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Banskobystrický kraj

Banskobystrický samosprávní kraj se stará o asi 2460 km silnic II. a III. třídy. Z tohoto počtu bylo 43% ve špatném stavu, tedy asi 1050 km. Rozhodně se tak stav díky programu rekonstrukci silnic v tomto kraji zásadně zlepší. :P :ok: :jidlo:

Kraj letos ze svojeho rozpočtu, rozpočtu EU a úvěru opraví 121 km silnic a 15 mostů. (tedy 10% ve špatném stavu) To vše za asi 80 mil. €. Bude to dost možná jedna z největších, né-li největší investice do silniční infrastruktury tohoto samosprávního kraje, který poslední roky nastartoval tyto práce. Silnice zde patří k nejhorším na Slovensku v rámci tohoto segmentu a to i pro nečerpání peněz z dob ex župana - krajní pravice, který nečerpal EU fondy, protože nepodporuje EU. Prakticky i proto skončil. (v dnešní době ho soud vyloučil z parlamentu).

Pokud to vztáhneme i do roku 2023 a mosty, tak se jich opraví celkem 73, což je 1/2 z ještě dnes špatného stavu. :ok:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ba ... e-z-uveru/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... kom-stave/

Pokud to vztáhneme do celého volebního období dnešního vedení, pak se do roku 2023 opraví historický rekord silnic z hlediska rozsahu délky i prací a stejně tak i mostů. :idea:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ba ... ionov-eur/

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trenčiansky samosprávní kraj dokončil rekonstrukční práce na silnici III/1223 Zemianske Podhradie - Nová Bošáca v české přihraniční oblasti. Celková délka rekonstrukce činila 4 km.

Obrázek

Jedná se o rekonstrukci v nákladech 1,1 mil. €. Zhotovitelem byla společnost Eurovia SK. Financování bylo zajištěno díky fondům Interreg V-A SK-CZ.

Rekonstrukce se realizovala za provozu. Opravil se i most, 8 propustů, stovky metrů svodidel.

Číselně to pak značilo dodání 5800 t asfaltu. Vyvezlo se na 5 tis. m3 špatného podloží, které silnici degradovalo.

Tomuto rozsahu prací, které zlepšují dostupnost Bošácké doliny pak odpovídá i cena.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nitriansky samosprávní kraj má 526 mostů ve svojem portfoliu. Jen 1 je zcela bez chyb. Letos chce rekonstruovat 20 z nich: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... nstruovat/ . V kategoriích, které větší opravy vyžadují je 120+ mostů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

na celé straně není ani jedna informace z PO kraje, tak alespoň něco, i když to důležité ve fóru je (Tatry a okolí je na ex straně a Prešov je extra téma jinde)

Prešovský kraj začína s opravou viacerých ciest a mostov, najstarší bol postavený v roku 1890
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... roku-1890/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

mix informací ze 3 VÚC

:arrow: Trnavský kraj získal 7,5 mil. € z EU fondů na rekonstrukci 2 mostů; v opačném případě byl připraven platit z rozpočtu: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... -mesiacov/ . Oba mosty jsou v havarijním stavu, důležité pro provoz. Most v Hlohovci se musel začít rekonstruovat bez ohledu na fondy a jde o mnoho mil. € investici.

:arrow: Košický kraj zahájil rekonstrukci 2 silnic, které stojí za zmínku:

Začala sa rekonštrukcia cesty cez Pačanský kopec - jde o silnici s velmi vysokým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu. Tento tah je totiž mj. označován za silně panoramatický zážitek, tedy ale až na tu silnici. Na 9 km se investuje 2,1 mil. € z vlastního rozpočtu kraje.
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... cia-cesty/

Rekonštrukcia cesty z Košíc na Ukrajinu sa začala. Po deviatich rokoch príprav; po skoro 1 dekádě příprav se zahájila rozsáhlá rekonstrukce postupně až 75 km silnice. V první etapě se zrealizuje 17 km. Financováno to je z IROP a tato první etapa vyjde na 3,3 mil. €.
https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... h-priprav/

:arrow: Bratislavský kraj pokračuje v opravách ciest v regióne, na jednu z nich použili cestári novú metódu. Bratislavský kraj rekonstruuje 10 km dlouhý souvislý úsek II/503 Malacky - Pernek. Bratislavský kraj chce od podzimu 2021 do konce tohoto roku celkem opravit 100 km silnic, přičemž prozatím je v 40% plnění tohoto cíle. Kraj se stará o skoro 570 km silnic.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... vu-metodu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trenčiansky kraj, který významnou měrou sousedí s ČR opraví v létě skoro 60 km silnic II. a III. třídy.

Kraj se staral k 1.1. 2022 o celkem: 345 km silnic II. třídy a 1135 km silnic III. třídy:
https://www.cdb.sk/files/documents/cest ... n_kraj.pdf

Kraj uveřejnil objekty na silnicích k 1.1. 2021
https://www.tsk.sk/buxus/docs/cestneobj ... 1-2021.pdf

To značí, že chce v létě opravit 4% délky svojí silniční sítě. Vynaloží na to 8 mil. €.
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/po ... -bystrice/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Rekonštrukcia historického oblúkového mosta ponad rieku Kysuca :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... eku-kysuca

*odbornější článek (fakta, fotky)

Obrázek

Oblúkový železobetónový most bol postavený v roku 1931. V súčasnosti prevádza cestu II. triedy č. 487 ponad prírodný vodný tok rieky Kysuca v obci Raková. Rekonštrukcia mosta vyplynula z požiadavky miestnych samospráv na zlepšenie dopravnej situácie na predmetnom úseku cesty II/487. Na splnenie týchto požiadaviek bolo nevyhnutné zlepšiť stavebno-technický stav mosta. Predmetom článku je stručná charakteristika technického riešenia rekonštrukcie mosta.

před reko:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Obrázek

Prešovský kraj ukončil celkovou rekonstrukci silnice II/534 Poprad - Starý Smokovec. Bylo to realizováno ve dvou etapách, od roku 2019. Celkem se tedy zrekonstruovalo 8,3 km v nákladech 5,9 mil. €. Silnice se rozšířila, zpevnilo podloží, vynovilo se něco v rámci mostů a přidalo odvodnění. Tomu všemu odpovídá cena.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7486

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

TT kraj dokončil přestavbu "panelové" silnice v Trnave na asfaltovou (AB kryt). Jedná se o 1,6 km úsek silnice III. třídy. Původní materiál byl zpátky využitý. Jde o úsek, který spojuje severní obchvat s centrem města. :idea:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

O 2 příspěvky jsem psal k ukončení komplexní rekosntrukce II/534 Poprad - Starý Smokovec. Na SSC jsou unikátní záběry z dovolené od ChrisZwolle: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179803985 .

ukázka:
h.JPG
h.JPG (59.21 KiB) Zobrazeno 7144 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

BA kraj: V 09/2021 jsem psal o začátku výstavby obchvatů obcí Slovenský a Chorvátsky Grob, jako 1. etapa pro větší obchvaty Pezinka a Modry, kde se řeší veškerá příprava a kraj to chce i reálně postavit. Někde ale musel začít: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p241663

Malokarpatský obchvat vedúci okolo Grobov je dokončený, obce odbremení od tranzitnej dopravy (video)
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ma ... avy-video/

Otevřít se má tento podzim. :idea:

Nová cesta spojuje dálniční křižovatku Triblavina (D1) s cestou III/1059 v katastru obce Chorvársky Grob. "Obchvat přinese zlepšení dopravní situace, časovou úsporu pro řidiče, ale zejména odlehčení obcí Chorvatský Grob, Slovenský Grob a městské části Vajnory od tranzitní dopravy," uvedla.

„Touto etapou nekončíme. Připravili jsme studii trasování obchvatu od Svatého Jura, přes Pezinok, Modru až po Dubovou. Na úsek ze Slovenského Grobu po Grinavu máme zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí,“ doplnil předseda BSK Juraj Droba.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nová technika pro zimní údržbu silnic v BBSK. Zimní údržbu silnic v Banskobystrickém samosprávném kraji (BBSK) bude zajišťovat nová technika za 8,5 milionu eur. :ok:

Nedočetl jsem se k rozsahu nákupu, pouze, že v tom jsou i osobní auta.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -na-zimnu/

Není to postačující částka na to v jakém stavu ta technika je. Nakonec se v článku píše, že to je obnova 1/4 techniky. Reálně je potřeba obnovit 2/3. Ale někde se musí začít.

Faktem ale je, že uplynulých 5 let patří k historicky největším investicím do rekonstrukcí silnic II. a III. třídy a mostů na nich v tomto kraji od existence těchto vyšších samospráv a tato injekce do techniky k nim rovněž patří.

Negativem je, že tato zimní technika bude mít co dělat, aby zvládla údržbu HP Donovaly a Čertovica, které se v článku spomínají. (kraje se starají nejen o svoje, ale i o silnice I. třídy - protože stát nemá k tomu techniku, tak ta reforma tehdy proběhla).

To je naivní představa, že tomu tak bude. Výkon Tatra nenahradí tento lehký typ Mercedesu. Já to vím, protože to znám z TT kraje, kde s tím mají co dělat na snadnějších HP Biela Hora nebo Havran.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

blok info

:arrow: BA kraj:
Diaľničiar píše:BA kraj: V 09/2021 jsem psal o začátku výstavby obchvatů obcí Slovenský a Chorvátsky Grob, jako 1. etapa pro větší obchvaty Pezinka a Modry, kde se řeší veškerá příprava a kraj to chce i reálně postavit. Někde ale musel začít: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p241663

Malokarpatský obchvat vedúci okolo Grobov je dokončený, obce odbremení od tranzitnej dopravy (video)
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ma ... avy-video/

Otevřít se má tento podzim. :idea:

Nová cesta spojuje dálniční křižovatku Triblavina (D1) s cestou III/1059 v katastru obce Chorvársky Grob. "Obchvat přinese zlepšení dopravní situace, časovou úsporu pro řidiče, ale zejména odlehčení obcí Chorvatský Grob, Slovenský Grob a městské části Vajnory od tranzitní dopravy," uvedla.

„Touto etapou nekončíme. Připravili jsme studii trasování obchvatu od Svatého Jura, přes Pezinok, Modru až po Dubovou. Na úsek ze Slovenského Grobu po Grinavu máme zpracovanou dokumentaci pro územní rozhodnutí,“ doplnil předseda BSK Juraj Droba.
Prví vodiči prešli po obchvate Malokarpatska, Droba opísal najnáročnejšiu časť procesu prípravy https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... -pripravy/ . Takhle to nevypadá jako něco, ale je to hodně, protože samosprávní kraje de facto obchvaty staví velmi výjimečně. :) Tohle je jen jedna z vícero etap ...

:arrow: TT kraj: Termín na sprejazdnenie mosta v Hlohovci je nejpozději 30.11.: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... nie-mosta/ . Rekonstrukce bude pokračovat do léta 2023. V TT kraji je celkem asi 400 mostů, z nich 1/4 potřebuje zásadní opravy. :idea:

:arrow: BB kraj: Cestu do Zvolenskej Slatiny chce Banskobystrický kraj opraviť za viac ako šesť miliónov eur. Na této trase je několik turistických atrakcí, i když nejsou v nejlepším stavu. Jde o tah, který je silnicí II. třídy a spojí BB s úsekem za Zvolenem, tedy jde od města BB mírně na JV, nemusí se jet po hlavních R1/... Práce potrvají do konce 2023, zafinancují se z EU fondů.
více zde: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... ionov-eur/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Veledůležitý cestovní uzel, na kterého omezení jsou rozsáhlé DZ v širším regionu, včetně dálniční sítě. Klíčový most nad řekou Váh, který napájí Hlohovec ...
Diaľničiar píše:TT kraj: Termín na sprejazdnenie mosta v Hlohovci je nejpozději 30.11.: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... nie-mosta/ . Rekonstrukce bude pokračovat do léta 2023. V TT kraji je celkem asi 400 mostů, z nich 1/4 potřebuje zásadní opravy. :idea:
NOVÝ TERMÍN je 23.12.

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -hlohovci/

Zhotovitel "nasadil" i temperované stany a zvedl počet pracovníků na stavbě, aby urychlil práce. Rozsah prací byl větší, než se původně očekávalo, čemu odpovídala i úvodní změna v omezeních. Tato stavba je velmi důležitá pro region.

Za stávající stav, kdy je most na tom špatně a nemá alternativu může jak stát, tak ale i tato samospráva, která odkládala potřebnou rekonstrukci až k bodu, kdy se most uzavřel pro provoz.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“