Silnice II. a III. třídy

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavskí cestári sa tešia z novej techniky, pomôže pri údržbe v zime aj v lete :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... aj-v-lete/

Trnavský kraj upgraduje silničářskou techniku v největším rozsahu od jeho vzniku v tomto období. Doposud se mnoho desítek mil. €. možná již i 100 mil. € vložilo do oprav silnic II. a III. třídy včetně mostů na nich, takže ve vícero okresech jsou v lepším stavu tyto silnice proti silnicím I. třídy, ale silničářská technika je doslovně muzeální. Po silnicích ještě jezdí staré Avie. Vylepšením bezpečnosti byl nákup signalizačních vozíků, což byl zásadní krok pro upozornění prací na silnicích aneb pohybu takových pomalých vozidel na přetížených silnicích vzhledem k intenzitám a poloze kraje v rámci Slovenska.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Banskobystrický kraj plánuje zrekonštruovať cesty a mosty, financie bude čerpať z eurofondov :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ba ... urofondov/
*úseky jsou v článku; v celkové výši 25 mil. €

Trnavský kraj hodlá opravit 3 úseky silnic ve městě Trnava v celkové délce 1,6 km :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... je-ponuky/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace z: Trnavský samosprávní kraj

V roce 2020 se opravilo 46 km silnic II. a III. třídy v rámci celkem 33 úseků v celkových nákladech 4 mil. €. Dále se rozběhla oprava 6 mostů v nákladech 0,32 mil. €. Největší rekonstrukce:

cesta III/1151 medzi obcami Prietrž a Osuské (okres Senica)
cesta III/1394 medzi obcami Mad a Pataš (okres Dunajská Streda)
cesta III/1346 medzi obcou Kráľovský Brod a jej časťou Máčonáš (okres Galanta)
cesta III/1043 medzi Veľkým Grobom a hranicou kraja (okres Galanta)
1.JPG
1.JPG (46.04 KiB) Zobrazeno 17421 x
úsek silnice Senica - Kunov byl původně v plánech komplexní přestavby; pro problémy s projektem a přípravami a již havarijním stavem silnice se přistoupilo (prozatím) k rekonstrukci vozovky bez dalších úprav parametrů silnice
úsek silnice Senica - Kunov byl původně v plánech komplexní přestavby; pro problémy s projektem a přípravami a již havarijním stavem silnice se přistoupilo (prozatím) k rekonstrukci vozovky bez dalších úprav parametrů silnice
2.JPG (85.84 KiB) Zobrazeno 17421 x
V roce 2021 se dodalo nebo ještě dodá celkem 89 ks techniky pro zimní a letní údržbu včetně 222 ks příslušenstva v celkových nákladech 13 mil. €. Jedná se o:

34 sypačov
20 traktorov
18 nákladných aút
17 dodávok

Některé stroje mají věk již 40-50 let, tedy se jedná o opravdu muzijní typy, které budou nahrazené. Jedná se o historickou obměnu techniky samosprávního kraje.
3.JPG
3.JPG (119.63 KiB) Zobrazeno 17421 x
TT1.JPG
TT1.JPG (168.32 KiB) Zobrazeno 17340 x
TT3.JPG
TT3.JPG (130.01 KiB) Zobrazeno 17340 x
Kraj se bude starat nejen o 1600 km vlastních silnic, ale i o silnice I. třídy (na základě smlouvy se SSC) a to nejen v TT kraji, ale taky v Bratislavskom kraji.

Největší investiční akce bude v rámci infrastruktury oprava mostu v Hlohovci. Zahájit se má na jaro 2021 a vyjde na cca. 5 mil. €.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.2.2021 10:51:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +foto
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Informace z: Trenčiansky samosprávní kraj

Plán oprav silnic II. a III. třídy v roce 2021: https://www.tsk.sk/dokumenty/doprava/pl ... _id=763727

Celkem se plánuje opravit 57 km silnic v nákladech 6 mil. € bez DPH.

Nákup techniky se realizoval i v tomto kraji: https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlac ... _id=740709 (informace + fotky).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

nejen z jednoho kraje

Trnavský samosprávní kraj letos provede velkou opravu mostů. Vlastní jich celkem 385 na svých silnicích II. a III. třídy. Z nich je 22% ve špatném až havarijním stavu (cca. 85). Letos provede opravu na 17 mostech (4,5%). Celkem letos provede 51 investičních aktivit v nákladech 10 mil. €, tedy mosty se na tom podílejí 1/3. Nové vedení kraje provádí historické investice, které nelze vidět "běžně" tak jako opravy vozovek, ale které lze po zanedbání stavu vidět a pak je odstraňování stavu mnohem nákladnější. Historické investice do silničářské techniky pokračují tedy dalšími aktivitami. Průměr špatných mostů je v rámci SR asi 14%, tedy TTSK vykazuje velký investiční deficit.

Na druhou stranu nelze upřít předchozím vedením historické investice do opravy vozovek díky čemu se povedlo dostat silnice do zcela jiného stavu s ohromujícím investičním dluhem. Investice díky jak úvěru, tak ale i čerpání EU fondů pro tyto účely. To poslední aplikuje i nové vedení kraje.

Svým způsobem je to na celoslovenské poměry úspěch, i když kompetence nejsou zdaleka naplněné (větší výstavba a rozvoj) pro nedostatek peněz pro tento investiční účel. Faktem je, že silnice II. a III. třídy jsou (i) v tomto kraji často v mnohem lepším stavu, než zanedbaný stav silnic I. třídy, což se ale během 4 let pravděpodobně pro historické investice SSC do vozovek zase otočí ve prospěch státu. :) Jak to bude dál, tak to závisí i od nastavení přerozdělování EU fondů, jestli bude větší možnost v regionech nebo zůstane jistá centralizace regionálního rozvoje v určení hlavního města.


Žilinský kraj: Pád skály na silnici III. třídy u Terchovej ze začátku tohoto měsíce: (foto, video, informace)
https://myzilina.sme.sk/c/22630919/v-ti ... bralo.html
https://www.imeteo.sk/galeria/video-v-t ... -ho-rozbit
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nitriansky samosprávny kraj chystá rekonštrukciu cesty medzi Bajčom a Štúrovom. Je to důležitá spojnice, takže si to zaslouží extra příspěvek i samo o sobě.

Celková dĺžka modernizovanej cesty je 38 kilometrov. Podľa projektovej dokumentácie na 33-kilometrovom úseku vymenia asfaltový povrch. :P

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ni ... -sturovom/

Nitriansky kraj se stará spolu o 2035 km silnic II. a III. třídy. Rozsahem je tato 1 oprava rovna 1,5% sítě. Když se na to budeme dívat přes optiku II. třídy, tak 7%. ( http://www.rsucnr.sk/?Page=cesty-2-a-3-triedy )
NR.JPG
NR.JPG (63.21 KiB) Zobrazeno 16328 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Martin96 »

Ta 509 je dost specifická - až na průjezd obcí Gbelce víceméně rovina a minimum zatáček, a nezdá se mi, že by byla tolik rozbitá. Přiznám se, že jsem tam kolikrát jel v průměru 120, i tak jsem tam byl několikrát předjet.
Sice je fakt, že teď po zimě by potřebovala opravit kdejaká silnice, ale v případě Slovenska bych našel více silnic, které by rekonstrukci potřebovali více. I když, tady má 509 mnohem větší dopravní význam pro oblast Štúrova a zbytku Slovenska, než státní silnice 63 nebo 76 - tady by se hodila rekategorizace.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Taky spíš pro turisty z vaší země, ale důležitá informace: Cestu medzi Muráňom a Muránskou Hutou opäť uzavreli, cez národný park prejdete len s povolením.

Úsek cesty II/531 medzi obcami Muráň a Muránska Huta v Revúckom okrese je pre opravy od pondelka 3. mája opäť uzatvorený.

Informovala o tom hovorkyňa Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Lenka Štepáneková s tým, že vozidlá bez špeciálneho povolenia budú musieť využívať obchádzkové trasy po cestách I/72 a I/66. Úplná uzávera pre rekonštrukčné práce na sanácii zosuvu potrvá do nedele 18. júla.

Cesta II/531 v okrese Revúca medzi Muráňom a Prednou Horou bola zničená po intenzívnej búrke s prívalovým dažďom v nedeľu 28. júna 2020. Banskobystrický samosprávny kraj zazmluvnil zhotoviteľa, ktorý v polovici októbra 2020 začal opravovať poškodený úsek cesty a zároveň aj dočasnú obchádzkovú trasu cez Národný park Muránska planina.

Spoločnosť Skanska SK, a.s., s BBSK uzavrela zmluvu na sumu približne 7,5 milióna eur vrátane dane z pridanej hodnoty, z ktorých 5 miliónov eur financuje štát. Stavba bola rozdelená na dve etapy, pričom cieľom prvej bolo sprejazdnenie cesty v jednom profile, ktoré bolo zrealizované v polovici decembra minulého roka. Rekonštrukcia by mala byť ukončená, a teda cesta opäť prejazdná pre všetky vozidlá bez obmedzení do konca októbra.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... povolenim/

+ video:



za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Zahájila se 2. etapa opravy silnice II/534 v délce 3 km mezi Popradom a Starým Smokovcom. Práce mají trvat 1,5 roku a vyjdou na 2,4 mil. €. Více zde: https://spis.korzar.sme.sk/c/22654152/z ... ref=njctse
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

BA kraj připravuje výstavbu obchvatu:



Zlepšenie dopravnej situácie, časová úspora pre vodičov, ale najmä odbremenenie obcí Chorvátsky Grob a Slovenský Grob od tranzitnej dopravy. To všetko prinesie vybudovanie cestného obchvatu obcí Malokarpatska. Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI SR) schválilo pre Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nenávratný finančný príspevok vo výške 6,5 milióna. Nová cesta bude merať 1,7 kilometra.

Více informací: https://bratislavskykraj.sk/v-regione-m ... tsky-grob/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem pročetl a aktualizoval úvodní příspěvek a taky několik odkazů. Pro nemožnost aktualizací jsem odstranil 5 příspěvků (téměř jen moje - 1 byl v návaznosti na něj) a přesunul část do dopravního značení a zde ponechal jen odkaz na přečíslení, přeznačení silnic nižších kategorií.

Zaměřuji se prakticky jen na nejdůležitější dopravní trasy v návaznosti na možné cestování z ČR do vybraných cílů, ať jih Slovenska s termálnými koupališti aneb střed, sever a severovýchod pro další vyžití aneb nejdůležitější (největší) práce/investice. Nelze tady rozepsat všechno, to ani není můj cíl, jedná se jen o doplněk v rámci SK sekce. Informace si lze vyhledat na těch odkazech.

Proti stavu, ve kterém silnice II. a III. třídy kdysi byli v rámci kdysi nových VÚC je ten stav dnes lepším, ale jen z pohledu stavu vozovek. Stav mostů, který není vidět do doby, než jsou nezpůsobilé jízdy je naopak horší, protože právě pro tento aspekt se do jejich obnovy moc neinvestovalo. To kopíruje situaci na úrovni státu. Stát má ale vozovky na silnicích I. třídy v daleko horším stavu. Samozřejmě, že ne ve všech samosprávních krajích je dobrá situace; nejhorší situace je BB kraji, ale i tady nastává pomalu obrat a po něm následuje TN kraj, ale i tady nastal v posledních letech citelný obrat. Bohužel, respektivě o tom je život; mnoho úseků, které jsou po renovaci, tak znovu je budou tuto dekádu již potřebovat. Když kdysi stačila výměna 5cm vozovky, tak dnes to je již 10-15 cm, tedy ve 2-3 vrstvách s geomreží, která zpomalí ulamování krajnic atp., ale třeba že Bratislavský, Trnavský, Trenčiansky kraj na hlavních spojnicích silnic II. třídy již i takové úpravy dokáže realizovat a taky je realizují na ještě nedotčených úsecích III. třídy, aby zase vydržal jejich stav další dekády.

Samotní představitelé VÚC konstatují mnoho faktů, ale v základu platí, že investiční dluh do vozovek je v závislosti od druhu rekonstrukce přinejmenším v stovkách mil. € + mosty. Regiony mají podporu EU; mobilita v regionech a parametry vhodné i pro autobusy jsou aspektem, který zajistí možnosti ufinancování i v další dekádě. Musejí si to ale uvědomit i politici. Samosprávy to snadné nemají, protože přerozdělení všech daní je takové jaké je (nikdo nemá stejně dost), ale když se podíváme na regiony do Francie nebo do Británie, tak co se vozovek týče, tak ta situace se srovnala. Je to ale díky mnohonásobním injekcím; kraje využívají možností od PPP (stavební firmy poskytují regionální PPP a kraj pak splácí), čerpání úvěrů až po EU fondy a vlastní rozpočet.

VÚC mají technicku od státu a ta technika SSC nikdy nebyla v dobrém stavu. Poslední dekádu se desítky mil. € investují i do tohoto aspektu. Trnavský kraj zrovna obstaral techniku za skoro v propočtu 400 mil. SKK, tam se obnovila kapacita 2/3 sypačů. Tam je ta situace taková, že tento kraj se dokáže starat i o státní silnice (všechny kraje; to tak bylo provedeno v silniční reformě, ale SSC za to krajům samozřejmě platí) v BA kraji.

Bohužel, na nějakou novou výstavbu toho VÚC moc nezbývá. Budovat silniční obchvaty a nové mosty, nové silnice s KO jsou sice v plánech, ale to je opravdu o politike a prosazení v regionu a sehnání peněz se vším všudy. Zase to kopíruje ale i stav ve státě, který taky moc silničních obchvatů a potažmo silnic I. třídy nestaví ...

Takže, ale ve výsledku se ten manažment silničních kompetencí zásadně vylepšil. Jsou tam peníze, protože je na to tlak z řad veřejnosti, cestuje každý a ta silnice bije do očí jako první. Ten stav vozovek se taky vylepšil, stav techniky taky. Aby se odstranil nedostatek z údržby a začal zlepšovat stav mostů i vozovek, tak chybí ročně kolem 130-180 mil. €. (bez nové výstavby) To je důvod, pro který bude jednoduše neustále část km silnic III. třídy, které budou na tom špatně a ten podíl takový bude (rekonstrukce po 30-40 letech namísto po 20 letech) a taky silnice II. třídy nedostanou novou silnější vozovku hned jak tam budou koleje, ale 5-6 let po, protože je těch úseků jednoduše hodně. VÚC již dokážou počítat se základní údržbou v běžném rozpočtu. Většinu oprav ale realizují z jiných zdrojů, proto je snaha realizovat ty opravy v lepší formě, aby ten rekonstruovaný úsek taky vydržel, aby se dalo pokročit dál a zůstávalo dobré jméno představitelů. Na tohle byla ta decentralizace účinná, stejně jako poznání, že EU je o regionech.

Stát přispívá na opravy jen výjimečně. Nejsou to silnice v jeho majetku, ale občas umí z důvodů hospodářských nalézt mil. €: na silnice v průmyslových areálech, které po dostavbě jsou občas i silnicemi v samosprávě a stejně tak celoplošní dotace na opravu výtluků po špatné zimě. Do budoucna nelze vyloučit i větší dotace do těchto silnic, formuje se hledání klíče na úrovni vedení VÚC.

Všechny VÚC již mají společnosti na údržbu a provoz silnic, ale i s webem a zlepšuje se ta snaha o prezentaci jejich aktivit: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 688#p18688 . Právě ZA kraj to dlouho takto neprezentoval, no a dnes tam jsou i kamery z provozu: https://www.sczsk.sk/kamery/ :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Medzi Myjavou a Hrašným spustili druhú etapu opravy cesty, z eurofondov na ňu pôjde 4,6 milióna eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/me ... liona-eur/

*II/581 je důležitá silnice, která bohužel na mnoha místech nenaplňovala parametry pro tuto kategorii a i nadále je snaha jí dostat na vyšší úroveň

Tomu odpovídá ostatně i cena 1 mil. € na 1 km. Silnice se zde upravuje až do samotného tělesa, realizují se úpravy svahů atd. Vyrovnává původní terén a lépe realizuje klopení zákrut atd.

Práce provede Skanska.
1x.JPG
1x.JPG (74.79 KiB) Zobrazeno 15439 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Jedna ze staveb v rámci PPP D4/R7 ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=116&t=4295 ) byl i obchvat Most-u pri Bratislave. Ten se do provozu odevzdal v 09/2019. Obchvat je 5 km dlouhý, jsou na něm 3 mosty a 3 křižovatky.

Zde je jeho trasa na mapě:
Most.JPG
Most.JPG (224.8 KiB) Zobrazeno 15410 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavský kraj realizuje 600 metrový úsek od Triblaviny po Seneckú cestu 1/61. Práce idú podľa plánu a cestu možno odovzdáme do užívania už v lete. :arrow:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nitriansky kraj čaká rozsiahla rekonštrukcia ciest, stavebné práce budú stáť viac ako tri milióny eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ni ... liony-eur/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

BA kraj začíná řešit obchvat, přeložky na trase k Modra - Pezinok :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... tento-rok/
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... l-riesenie

V Pieninskom národnom parku zmodernizovali 21 kilometrov ciest :arrow:

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... rov-ciest/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

V Žilinskom kraji je v nevyhovujúcom a havarijnom stave približne pätina ciest II. a III. triedy :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... ii-triedy/

*není to špatné; proti výchozímu stavu se situace zlepšuje


Trenčiansky kraj: Cestu na Machnáč zrekonštruovali za viac ako 4,6 milióna eur :arrow:
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... liona-eur/

*Trenčiansky kraj dlouhodobě realizuje sice menší opravy, ale často s velkým rozsahem prací, což si pak vyžaduje i 1 mil. € na 1 km, není to tedy "jen" o vozovkách, což je dobře vzhledem na parametry silniční sítě a geografické podmínky území


Košický kraj: zahájil největší rekonstrukci v letošním roce a sice opravu silnice Moldava-Jasov a Jasov-Malá Ida v nákladech 3,2 mil. € :arrow:
https://www.tvkosice.sk/video/60dddaaf5ac4d8f0268d10d1
15.JPG
15.JPG (51.99 KiB) Zobrazeno 14965 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

v regionech to žije

Trnavský kraj obnovil cestársku techniku za 10,8 milióna eur
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... liona-eur/
*cíl stanověn za 13 mil. € byl levnější a je dokončen
*šlo o historicky největší nákup silničářské techniky i s dalšími komponenty (třeba obnova 2/3 sypačů atd.)

V Trenčianskom kraji sa začali súvislé opravy ciest II. a III. triedy
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... ii-triedy/
*dalších 60 km silnic se opraví

Správa ciest Prešovského kraja chystá rekonštrukciu mosta v Nižných Raslaviciach za vyše tristotisíc eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/sp ... tisic-eur/
*okres Bardejov
Prešovský kraj pripravuje rekonštrukciu dvoch úsekov ciest pri Kolbasove za takmer 100 tisíc-eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... tisic-eur/

BB kraj: Cesta na Muráni bude opäť prejazdná, obchádzka sa končí aj pre kamióny
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... e-kamiony/
*tohle není konec rekonstrukce, naopak bude se pokračovat výstavbou vozovky, ale to nejtěžší je hotovo

Košický kraj opravil úseky ciest spájajúce Plechotice s Čeľovcami a Malým Ruskovom, poškodili ich povodne
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ko ... h-povodne/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Projekt a rekonštrukcia mosta na Ceste na Bankov – II/547 Čermeľská cesta (odbornější článek + fotky)
https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... lska-cesta
*region Košice
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

pročišťuju si archiv odkazů a tady mi taky unikla rekonstrukce, kde je povedené video ...

silnice II/583 je nejen turisticky atraktivní silnice (turistické cíle), ale taky obcházkový variant pro úsek se Strečnem

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Počet poškodených mostov na cestách II. a III: triedy dlhodobo narastá, viac ako tisíc z nich si vyžaduje okamžitú opravu :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... tu-opravu/

Kraje sice opravují více mostů, než před dekádou, ale stále i 3x méně než je opravdu potřebné. Most není vidět v očích veřejnosti, takže dokud drží, tak se do jeho oprav nikdo nehrne. Spíš se každý zaměřoval na stav vozovky. Až poslední roky několik krajů hledá víc peněz i na stav mostů.

Třeba Trnavský kraj k tomu začíná přistupovat i tak, že silně nevyhocující stavy je lepší již zbourat a postavit znova. A to hlavně z důvodu, že často selhá nosní sloup. Tyto defekty se objevují v mnoha regionech.

Investiční deficit v tomto segmentu představuje více než 1,5 mld. €.

Budou za dalších 5-10 let delší obcházky, ale nenastanou situace, že se nebude dát někam dostat vzhledem k větší silniční síti. Bude muset vzniknout větší tlak na investice mezi obcemi. Aby se to spojení udrželo. Pokud ne, tak jednoduše ty různé zkratky ve formě kdysi pokládky asfaltu na štěrk a realizace mostního objektu všude kde se dalo, tak jednoduše takové spojení zanikne. A namísto třeba 3 km zkratky se pojede 5,5 km naokolo. Proti zaostalým státům je i tohle luxus, ale samozřejmě, je to špatné, že to k tomu spěje.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavský kraj odstránil "starou panelku" ve městě Trnava:

Stará "panelka" na Koniarekovej a Zavarskej ulici je minulosťou, Trnavská župa dokončila rekonštrukciu
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/st ... nstrukciu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Začína sa výstavba obchvatu Pezinka a Modry, trvať bude celú dekádu. Na tohle se tady čeká desítky let.

Více ke čtení i se situační mapou je zde: https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/6 ... a-a-modry/

Tato 1. etapa obejde obce Slovenský a Chorvátsky Grob:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Sanácia mimoriadnej situácie na ceste II/531 Muráň – Muránska Huta :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... anska-huta

*jako vždy kvalitní informace, fakta, fotky


Jak jsem se v tomto vláknu věnoval historickému nákupu techniky v Trnavském kraji, tak zde je i srovnání výkonů: https://www.spravaciest.sk/2021/09/28/z ... mFYxFQ1QPQ .


A ještě Trenčiansky kraj: Most cez Vážsky kanál v Podvaží je po polročnej rekonštrukcii opäť prejazdný: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... prejazdny/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Cesty II. a III. triedy sú v havarijnom stave, Remišovej ministerstvo uvoľní desiatky miliónov eur :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... ionov-eur/

Do roku 2023 tak mohou regiony získat celkem hezkou částku peněz. Není to nic, že by to bylo zásadního charakteru, ale tak jak je tam uvedeno, tak proti státním silnicím jsou ty regionální na tom o dost lépe a pokud mají VÚC silnice jako priority, tak si počínají tak dobře, že se ten stav zlepšuje, on byl totiž ze 2/3 kdysi na tom špatně, když ty VÚC vznikají. A taky je od těch dob další doba pryč, takže to je zázrak, že se to povedlo překlopit. Ta částka může zlepšit další podíl silnic, záleží jestli se bude dávat 2- vrstva nebo ne, jestli se bude rozšiřovat nebo že by se šlo razantněji do hloubky co občas provádí TN kraj, nebo zpevňování i se svahama atd. Tak nebo tak se za to stovky km silnic II. a III. třídy opravit rozhodně dají. Ovšem jako celek nejde na dopravní projekty ani 1 mil. € ročně na 1 okres, takže to zase nějaká nevím jaká suma není. Na to, že tohle je jeden ze dvou největších infrastrukturních nedostatků regionů tak je to opravdu slabší.


Hlohovec čaká na začiatok rekonštrukcie mosta cez Váh, počas prvej etapy prác bude uzatvorený :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/hl ... zatvoreny/

*v článku je opsáno, proč se to posouvá v realizaci a taky další plány ale již pro další krajskou vládu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“