Silnice II. a III. třídy

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nitriansky samosprávny kraj (NSK) zrekonštruoval cestu druhej triedy II/511 Topoľčianky – Skýcov v dĺžke 12,195 kilometra. Zrekonštruovaný horský priechod Skýcov bol v stredu odovzdaný do užívania. Celkové náklady na opravu dosiahli 2,448 milióna eur bez DPH. :arrow:

https://www.transport.sk/spravy-cestna- ... a-eur.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda BB kraji půjčí na rekonstrukce silnic v jeho správě 33 mil. €. Hned 8 mil. € půjde do rekonstrukcí II/531 a II/532.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6568
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Silnice Rohožník - Malacky se začíná konečně rekonstruovat (vícekrát zmíněné): https://www.bratislavskenoviny.sk/vysta ... ik-malacky :arrow: silnice se rozšíří ze 6 na 9,5m, dostane CB povrch a celkově se stane ze silnice III. třídy silnice II. třídy. Práce potrvají rok. Kraj navíc poté opraví i obcházkovou trasu Malacky - Pernek - Kuchyňa a přes Rohožník. 50% nákladů hradí EU, 45% státní rozpočet a 5% samotný Bratislavský kraj.
Rekonstrukce silnice Rohožník - Malacky, aktuálně :arrow:

článek: https://myzahorie.sme.sk/c/22126305/rek ... ery_127708

fotky: https://myzahorie.sme.sk/g/127708/cesta ... tml&list=1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Most v Hlohovci (TT kraj) je v havarijním stavu. Oprava se připravuje na další roky. Dovtedy tam bude hmotnostní omezení. O tom, že se to stane se vědělo dlouhé roky předtím. Více: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... e-kamiony/ .

Banskobystrická správa ciest obnovila vozový park. Vzala si úvěr 1,7 mil. € a zakoupila 9 ks techniky. Více: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ba ... zovy-park/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

V Banskobystrickom kraji zrekonštruovali 25 kilometrov ciest, majú tiež pomôcť rozvoju turizmu :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... u-turizmu/

Banskobystrický kraj spravuje cca. 2500 km silnic II. a III. třídy. Z nich je cca. 40% v havarijním/nevyhovujícím stavu. Tudíž 25 km je 1%. Když je ve špatném stavu 1000 km tak tady je nevyhnutní injekce za 100 mil. € na opravy 1000 km najednou (4 roky). Aby se pak sestavil plán pro opravy v rozsahu 100 km co by řešilo i menší rekonstrukce na zbývající síti a další větší oprava během +5 let na dalších 150 km, které zdegradují ze zbytku 1500 km.

Realita je, že injekce na pouhé výměny koberců ve výši 100 mil. € tady nebude. Ani se nic takové nepřipravuje. A i kdyby kraj opravil 100 km za rok, tak 10 let potrvají jen opravy toho co je dnes špatné. To jen na margo situace. :roll: A teď ta informace, že ano tyto roky se tady investují rekordní částky. Tento kraj má celkově nejhorší síť silnic II. a III. třídy z celého Slovenska a to z vícero důvodů: velmi slabé čerpání EU fondů a do minulosti žádné větší úvěry a celkově nízkou hospodářskou úroveň, takže i slabší možnosti oprav.

Ale vzhledem k ohlášeným změnám, že silnice tady budou priorita a že vláda sem nasměruje návratní finanční výpomoc atd. je šance, že se to tady zlepší během dalších let, ale není plán pro celkové opravy 1000 km silnic. Hledají se prostředky na jednotlivé projekty a je snaha opravovat delší úseky, jak je i zmíněná oprava těch 3 silnic.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Protože vím, že zájem je i o Tatry, tak jsem upřímil pozornost na to, že se zmodernizuje 5,3 km silnice II/534 mezi Popradem a Starým Smokovcem a to v nákladech 2,8 mil. €. Práce provede Strabag za 8 měsíců. Silnice je ve stávajícím čase celé roky zdemolovaná.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6622

Původně se počítalo, že to bude stát bezmála 4,1 mil. €. Tendrovalo se to od roku 2016. Jde o zdroje z IROP.

Popis projektu:
  • Prešovskému samosprávnemu kraju bola v rámci Operačného programu Integrovaný regionálny operačný program schválená Žiadosť o nenávratný finančný príspevok pre projekt s názvom Modernizácia cesty II/534 Poprad - Starý Smokovec.

    Cieľom daného projektu je zlepšenie dostupnosti k cestnej infraštruktúre TEN-T a cestám I. triedy s dôrazom na rozvoj multimodálneho dopravného systému. Riešený úsek sa nachádza na ceste II/534 Poprad – Starý Smokovec, s celkovou dĺžkou modernizácie cestného telesa 5,273 km. Modernizácia cesty spočíva vo výmene poškodených asfaltových vrstiev vozovky, úpravu priesečnej križovatky a rekonštrukciu dláždených priekop a uličných vpustí.

    Modernizácia uvedeného úseku komunikácie spolu s úpravou jestvujúcej priesečnej križovatky ciest II/534 a III/3081 zabezpečí zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej dopravy v danom úseku cestnej komunikácie.

    Rekonštrukciou vozovky sa prirodzeným spôsobom zrýchli spojenie okresného mesta Poprad s mestom Vysoké Tatry, ako aj spojenie s TEN-T trasou a napojenie na medzinárodnú leteckú a železničnú dopravu. Rekonštrukciou vozovky sa zvýši komfort jazdy znížením otrasov a hluku. Riešená priesečná križovatka ciest II/534 a III/3081 bude disponovať osvetleným priechodom pre chodcov a akusticko-psychologickou brzdou, čo zvýši bezpečnosť cestnej premávky motorových a nemotorových účastníkov.

    Realizácia projektu rieši taktiež zriadenie zástavkových pruhov pre autobusy a nadväzuje na návrh projektového zámeru v ŠC 1.2.1. IROP „Online riadenie VOD a modernizácia dispečerského riadenia“ a „Informačné systémy nástupných a vybudovanie siete prestupových uzlov“.

    Celkovo sa zlepšia podmienky cestnej dopravy pre obyvateľov a návštevníkov funkčného regiónu. Tieto skutočnosti budú pozitívne vplývať na zvýšenie atraktivity regiónu, zvýši sa mobilita a ekologická doprava, čo zlepší dostupnosť obyvateľov k sociálnym službám, zlepší mobilitu pracovnej sily, tovaru a služieb ako aj kvalitu životného prostredia dotknutej krajiny.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavský kraj, zopakuji, spravuje asi 1600 km silnic II. a III. třídy. Na odstranění havarijních a nevyhovujících úseků by potřeboval 71 mil. €. Nyní vloží do těchto oprav 10 mil. € a opraví za to v 5 okresech asi 20 km těchto zdevastovaných silnic, na opravu kterých se původně předpokládalo vynaložit 16 mil. €. Financování je z prostředků IROP.

lokalita (částka) - okres

Lehnice (1,7 mil. €) - Dunajská Streda
Dolné Orešany (2,5 mil. €) - Trnava
Podbranč (1,5 mil. €) - Senica
Šoporňa (2,2 mil. €) - Galanta
Banka pri Piešťanoch + spodní část Krajinského mostu v Piešťanoch (2 mil. €) - Piešťany

Zdroj: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... j-trhliny/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Košický samosprávny kraj (KSK) ukončil rekonštrukciu 21-kilometrového úseku cesty od Malej Lodiny po Kostoľany nad Hornádom. Náklady 2,025 mil. €, úvěrem z EIB.

30% silnic v kraji je ve zlém technickém stavu. Nadprůměrný stav v rámci Slovenska a správců sítí silnic. :idea:

V roce 2018 se opravilo 74 km silniční sítě. (1957 km)
Letos v létě se zahajuje oprava dalších 61 km silnic.
Plus se připravuje nákup silničářské techniky za 4 mil. €.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ko ... -k-ruzinu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Košický samosprávny kraj (KSK) začal rekonštruovať cestu, ktorá spája obce v okolí Zemplínskej Šíravy s okresnými mestami Michalovce a Sobrance. Celková dĺžka opravovaného úseku je 7,62 kilometra. Nová cesta bude stáť takmer 1,4 milióna eur, pričom väčšinu sumy pokryjú eurofondy, ktoré Košický samosprávny kraj na jej rekonštrukciu získal.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... re-pesich/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

V Trenčianskom kraji sa opravia cesty a mosty za rekordne vysokú sumu, celková investícia bude viac ako 21 mil. eur

https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlac ... _id=649138
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

další novinky z regionů:

Prešovský kraj:

Výstavbu obchvatu Starej Ľubovne dokončia neskôr, niekoľkomiliónovej investícii neprialo počasie
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vy ... o-pocasie/

Prešovský kraj chce zrekonštruovať kľúčové úseky v Pieninách a rozšíriť cestu z výstupišťa pltí
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... ista-plti/

Cestári v Prešovskom kraji pripravujú rekonštrukciu štyroch mostov, na opravy pôjdu státisíce eur
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ce ... isice-eur/

Trenčiansky kraj:

Orlovský most v Považskej Bystrici prejde rekonštrukciou, vodičov čakajú výrazné obmedzenia
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/or ... bmedzenia/

Trnavský kraj:

Trnavský kraj plánuje rekonštrukciu cestných mostov, stavby chce dostať do vyšších kategórií
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/tr ... kategorii/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:
Diaľničiar píše:Silnice Rohožník - Malacky se začíná konečně rekonstruovat (vícekrát zmíněné): https://www.bratislavskenoviny.sk/vysta ... ik-malacky :arrow: silnice se rozšíří ze 6 na 9,5m, dostane CB povrch a celkově se stane ze silnice III. třídy silnice II. třídy. Práce potrvají rok. Kraj navíc poté opraví i obcházkovou trasu Malacky - Pernek - Kuchyňa a přes Rohožník. 50% nákladů hradí EU, 45% státní rozpočet a 5% samotný Bratislavský kraj.
Rekonstrukce silnice Rohožník - Malacky, aktuálně :arrow:

článek: https://myzahorie.sme.sk/c/22126305/rek ... ery_127708

fotky: https://myzahorie.sme.sk/g/127708/cesta ... tml&list=1
Silnice je v provozu. Zmodernizovaná jako III. třída, ale bude tady právě proto změna na II. třídu. Po starém AB a po novém CB povrch. Většinu nákladů (cca. 1 mil. € na 1 km) proplatí EU fondy.

článek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6714

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

z výstavby:

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavský kraj pumpuje peníze do regionálních silnic do jejich kvalitnějších oprav a zaměřuje se i na rozsáhlejší rekonstrukce mostů:

oprava mostu nad potokem Malina v Malackách vyjde na 1,4 mil. €
https://myzahorie.sme.sk/c/22244021/opr ... ref=njctse

Malacky je město v Bratislavském kraji, které leží na trase D2 a poslední období profituje právě z tohoto faktu. Hospodářsky již delší dobu, ale do minulosti i nyní i do budoucnosti se tady pumpují miliony €; oprava mostů z obou stran vedoucí do města. To financuje kraj. Ten samý kraj obnovil tah na Rohožník. NDS připravuje novou MÚK pro tento bod na této trase, čimž se formuje obchvatový uzel. Samotné město čerpá ohromující peníze z EU fondů; do výstavby a obnovy sociální infrastruktury, výměnu svítidel, obnovu silnic, v etapách cyklotrasy, výstavbu P+R parkoviště atp. Město bude těžit i z modernizace železničního koridoru, který tady prochází. Dlouhou dobu město pro dopravu trpělo, nyní se to pomalu mění a vzhledem k nastartovaným investicím v opravách regionálních silnic se to citelně zlepšuje v rámci propojení obcí na město.

silnice Láb - Jakubov byla opravená rovněž krajem a rovněž je hotová, to je 5,5 km silnice III. třídy
http://www.nazahori.sk/index.php/malack ... nstruovana


Trnavský kraj rovněž pumpuje další mil. € do oprav silniční sítě. Jak jsem o tom psal, tak se to i děje. Ale hlavně se opravují silnice tak, že se zesilňuje jejich únosnost (2 vrstvy vozovky s pokládáním speciální plastové mříže). Realizují se nové průkopy a zarovnává směsí z odfrézovaných vrstev původních vozovek. Opravují se tak celé úseky; napříč krajem. Radošovce - Mokrý Háj (spojnice měst Senica - Skalica), Jablonica - Cerová (tah dál na Bratislavu), Dolný Štál – Topoľníky, Trnava – Suchá nad Parnou a mnoho, mnoho dalších silnic. V nákladech, které nakonec sráží VO, ale s původním cenovým rozsahem 17 mil. € jde o 3. největší opravu silnic rozsahem asi 50 km (3,5% celoročně udržované sítě silnic) a 2. největší z hlediska kvality provedení.. Navíc se připravuje největší tendr v historii kraje na obnovu silničářské techniky. Bez jediného úvěru, nutno podotknout. Ta největší obnova se realizovala díky zadlužení. Opravilo se tehdy cca. 400-450 km najednou. Poté z EU fondů 150-160 km. Trnavský kraj chce v dekádě opravit 1/2 silnic a do tohoto cíle zbývá již jen asi 100 km rozsah.

Zde je zase zajímavostí město Trnava. To převzalo od SSC a kraje až 8 km silnic. Město tak bude muset a jejich údržbu vynaložit cca. 32 tis. €. Na starou měnu bezmála 1 milion SKK. Trnava jako krajské město toho moc nového nestaví, ale dokáže citelně opravovat kdysi zdevastované silnice v rámci města samotného. A i toto převzetí bude o tom, že to bude dále systematicky rozvíjeno.

https://www.trnava-live.sk/2019/09/04/t ... rov-ciest/
https://mytrnava.sme.sk/c/22219232/kraj ... ponuk.html
https://www.trnava-live.sk/2012/04/17/v ... tku-mesta/

Pro představu podíl financování modernizace silnice II/581 Podbranč - Myjava (tah Senica - Myjava - Nové Mesto nad Váhom - D1)
  • celková výška oprávnených výdavkov: 3 054 346,96€
    z toho spolufinancovanie z EFRR: 2 596 194,92€ (85%)
    spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu: 305 434,69€ (10%)
    spolufinancovanie z vlastných zdrojov TTSK: 152 717,35€ (5%)
Tyto 2 kraje na krajním západě SR mají nebo lépe řečeno budou mít v roce 2020 své regionální silnice v lepším stavu než bude mít na tomto území stát, protože ten má několik silnic I. třídy v opravdu zoufalém stavu; MPR 70 km/h i v 4- km úsecích) atp. Oba kraje navíc připravují výstavbu prvních obchvatů na svém území. Co z hlediska toho faktu vyspělosti a cenových nákladů a příjmů samospráv je malý zázrak se do něčeho takového i pouštět; v mnoha státech reálně regionální obchvaty budují samotné státy ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trenčiansky kraj dokončil největší vlastní investici do oprav silnic II. a III. třídy :arrow:

*v tématu se dá dohledat informace o pracích
*celkem se jedná o 58 km rozdělených do 44 úseků v celkových nákladech na opravy ve výši 6,6 mil. €
*tento kraj doposud nečerpal na opravy žádný větší úvěr ani neprovedl větší investice, a postupně to mění
*je nutno říct, že před 5 lety šlo na takové rekonstrukce jen kolem 2 mil. € ročně
*nejde o rozsáhlé stavební úpravy; pouze se vyrovnají propadnuté části a obnovuje stav vozovky

ovšem pracuje se i na dalších 4 úsecích, kde se čerpají EU fondy

II/517 Považská Bystrica – Domaniža
II/579 Hradište – Partizánske
II/581 Nové Mesto nad Váhom – Myjava, I. etapa
II/516 Trenčianska Teplá – Dežerice

Tedy rovnoměrně po celém kraji.

II/581 Nové Mesto nad Váhom – Myjava, kde se realizuje jen ten nejvíce poškozený úsek v délce asi 1,2 km v nákladech 2 mil. €. Plánují se zde i další úseky.

https://www.crp.gov.sk/rekonstrukcia-ce ... a-i-etapa/

zde je video, které vysvětlí rozsah prác i harmonogram, práce realizuje SKANSKA

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Stará Ľubovňa má v provozu obchvat. Postavila ho společně s krajem. Město se rozhodlo nečerpat fondy EU ani nečekat na stát, protože toto čekání trvalo 20 let. Na úvěr si postavilo téměř 1 km dlouhou silnici, která odklonila provoz z centra města. Vytvořila JV obchvat. :idea: Výstavba za 2,35 mil. € trvala jen 7 měsíců a to se ještě o měsíc protáhla.

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=220&t=6732

trasa: https://m.smedata.sk/api-media/media/im ... jpeg?rev=3

fotky nové silnice: https://spis.korzar.sme.sk/g/143424/otv ... tml&list=1

chronologie:





https://spis.korzar.sme.sk/c/22211460/d ... tober.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Navážu na výše uvedené, kde dokázalo město Stará Ľubovňa společně s Prešovským krajem postavit JV obchvat. Tím se to nekončí, protože město Stará Ľubovňa další 1 mil. € investuje do dobudování ulice a další milion získají z ministerstva hospodářství na spojení s průmyslovým areálem.

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/pr ... ilion-eur/

... dobudovať Vansovú ulicu, vzdialenú od obchvatu asi 300 až 400 metrov. Takýmto spôsobom chce spojiť najväčšie sídlisko v meste Západ s Levočskou ulicou, ktorá je súčasťou obchvatu :idea:

... plánuje vybudovať dopravné prepojenie, ktoré má sprístupniť priemyselnú oblasť na Továrenskej ulici. Ide o investíciu za takmer 1,5 milióna eur, pričom na tento účel už získalo dotáciu od Ministerstva hospodárstva SR vo výške takmer 1,1 milióna eur :idea:

Silniční investice si zařadilo město do priorit a nebojí se pro ně i zadlužit. Je to o prioritách. Čekají desítky let a teď to vyřeší na další desítky let dopředu. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

video z Bratislavského kraje, kde je vidět i to co jsem cca. před měsícem psal:



a ještě je tady východoslovenské město Vranov nad Topľou (cca. 23 tisíc obyvatel), které si pro změnu vzalo úvěr, ale i další finanční prostředky směrují do oprav silnic a parkovišť v rámci celkových rekonstrukcí:



Taková je realita vícero měst a i obcí, že na souvislé opravy v požadovaném rozsahu (vzhledem k rozpadům povrchů a rozsahu tohoto rozpadu) nejsou schopné to ani do 10 let obnovit a je nevyhnutní větší finanční injekce. Motorizace stoupá a je to tlak i obyvatelstva, aby se s těma silnicema něco dělalo. Ta doba, kdy stačilo kde-tu opravit výtluk a osadit DZ je dávno pryč, ale některé samosprávy to ještě nechápou. Je to ale další příklad, že to jde, když se chce.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno dokončená modernizace silnice III. třídy Malacky - Rohožník bude (dle plánu) od 2.12. silnicí II. třídy, takže se na ní dostane i nákladní doprava a obcím v regionu se uleví. Jde to tuto silnici: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p197958 .

Zdroj: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ob ... ovu-cestu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

zlepšení silničního spojení mezi okresem Snina a navazující částí na UA straně

Prešovský kraj opraví 8,4 km úsek silnice Stakčín - Ulič v okrese Snina při hranicích s UA. Vyjde ho to na skoro 2 mil. €. Cena prací zahrnuje i rekonstrukci 2 mostů. Ukrajinská strana opraví dalších 11,5 km silnice H13 Malé Berezné - Dubrinič i s 1 mostem.

https://hornyzemplin.korzar.sme.sk/c/22 ... ravia.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Mosty v Košickom kraji sú vo veľmi zlom stave, samospráva vyčlení milióny eur na opravu :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/mo ... na-opravu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavský kraj zahájil VO na nákup desítek vozidel pro údržbu silnic v celkové hodnotě až 15 mil. € :arrow:

*tento cíl ohlásil nový župan již při nástupu do funkce
*financování bude pokryto úvěrem
*nakoupí se mj. 34 nákladních vozidel s pohonem 4x4 za 8 mil. €
*dále se má nakoupit 25 traktorů za 4,1 mil. €
*dále se mají nakoupit nakladače a další příslušenství s nadstavbami tak, aby vozidla byla k dispozici jak v létě tak v zimě

https://mytrnava.sme.sk/c/22280354/cest ... y-eur.html

Tento kraj dokázal od vzniku opravit asi 2/3 všech silnic, některé již vícekrát dle vytížení. Na největší rekonstrukce vozovek v souvislém provedení a na delších úsecích použil nejdřívě úvěr ve výši 50 mil. € a následně proběhlo několik vln financování prostřednictvím EU fondů a rozpočtů. I z rozpočtů, protože se prostřednictvím nich rekonstruovalo všude tam, kde to bylo havarijní a původní projekty s tím nepočítali. Kraj se stará o asi 530 km silnic II. a 1070 km silnic III. třídy a v zimním období zajišťuje i údržbu silnic I. třídy.

Stávající VO na výměnu silničářské techniky je největším v historii kraje, vyjma post- revoluční období. Tomu bohužel odpovídá i věk sypačů, který je opravdu za horizontem. Až 60% strojů je dávno po životnosti. Silnice brázdí ještě staré avie i v rámci letní údržby, které jsou samé o sobě nebezpečné a aby tomu tak nebylo, tak za sebou tahají signalizační vozíky.

I Žilinský kraj investoval a v prosinci dorazilo na jeho střediska 14 nových sypačů za 2 mil. €.
https://www.teraz.sk/zilinsky-kraj/zili ... lanok.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Trnavský kraj pokračuje v modernizaci silnic; tento proces trvá již 15 let:

Nyní je v plánu rekonstruovat silnici II/499 v úseku horského přechodu Havran v okrese Piešťany. Výsledkem bude zlepšení únosnosti vozovky a celkové zvýšení bezpečnosti provozu. Samosprávní kraj předpokládá náklady ve výši 3,6 mil. bez DPH se zapojením EU fondů a práce se mají realizovat do 1 roku od zahájení prací.

Stávající situace na silnici: ve špatném stavu je celá vozovka, na silnici je mnoho přepadů, nerovností všech typů a pokles vozovky. V celém úseku jsou poškozená svodidla, takže jsou de facto nefunkční. Celé značení je zastaralé, odvodnění po stranách neplní funkci, protože je místami až zasypané.

Silnice je hlavní spojnicí mezi okresy Piešťany a Topoľčany (Nitriansky kraj) a zajišťuje i napojení na silnici I/61 v Piešťanoch a další pokračování na D1.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.6.2021 20:52:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od Diaľničiar »

z 10/2020, BB kraj:

Vláda odklepla na sanáciu cesty pri Muráni nižšiu sumu ako sľuboval Matovič, zvyšok musí uhradiť kraj
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/vl ... adit-kraj/
  • „Dostali sme potvrdený odhad ÚHP na úrovni 9 miliónov eur vrátane dane z pridanej hodnoty, dostali sme zelenú rokovať vo finančnom rámci 9 miliónov eur, vyrokovali sme 7,5 milióna eur a dostaneme 5 miliónov eur. Žiaľ, takto to dnes chodí,“ konštatuje banskobystrická župa a dodáva, že zvyšných 2,5 milióna eur bude BBSK musieť financovať z úveru, ktorý poslanci pôvodne schválili za účelom rozvoja kraja.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Silnice II. a III. třídy

Příspěvek od kot »

Na druhé straně pořádná /kvalitní/ silnice rozvoji kraje rovněž pomůže. Možná i více než propagace či jiné věci, které volení zástupci milují...
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“