Bratislava

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bratislave onedlho pribudne 50 hybridných trolejbusov, testovacie jazdy dopadli na výbornú

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... a-vybornu/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavská dopravná revolúcia ako vízia pre 3. tisícročie: koľajová doprava :arrow:

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... va-doprava
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bratislave pribudnú vyhradené pruhy pre MHD aj cyklistov, mesto tiež rozšíri Landererovu ulicu :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... ovu-ulicu/

Remišová (Ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR) odklepla pre Bratislavu vyše 70 miliónov z eurofondov, mesto nakúpi nové električky :arrow:
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/re ... lektricky/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, odtranil jsem 5 příspěvků s 0 informační hodnotou a opravil několik odkazů v některých příspěvcích.

Z pohledu silniční dopravy samostatný stát dokončil průtahy městem a to jak dálnici D2 s tunelem Sitina, tak i dálnici D1. Zároveň se začala realizovat dálnice D4, nejdříve ve vlastních silách a před několika roky i v rámci tzv. PPP projektu. Zůstane postavit tunel přes Malé Karpaty, aby vznikl půlokruh. Důležité ale je, že se tyto práce již realizují. Postavil se nový zkapacitněný tah v rámci R7 a samotná D1 se dál na východ rozšiřuje na 6- pruh. Když se to takto shrne, tak je to slušný, ovšem realita provozu je taková, že kraj a město udělají jen minimum investicí a vzhledem na polohu města a denní dojíždění za prací a studiemi původně nadimenzovaná dálniční síť nepostačuje. Tunel Sitina s D2 je v horním pásmu kapacity, Přístavný most na D1 je přetížený a jeho technický stav neumožňuje rozšíření na 6- pruh. Uvažuje se o novém mostě hned vedle, poté s renovací stávajícího. Tato investice stojí na penězích a taky dalším napojení, takže se vyčkává minimálně do bodu zprovoznění dalších variant v dopravě.

Pro odlehčení D1 dál na východ se plánuje vícero projektů v rámci dalších silnic: prodloužení R1 po Bratislavu, rozšíření silnic I. třídy, nové obchvaty okresních měst a satelitů kolem hlavního města. Tyto plány se pomalu již začínají realizovat.

Samotné město Bratislava se snaží více investovat do oprav silnic (již rozšířených) a do MHD. Samozřejmě, obzvláště investice do MHD jsou buď to s přispěním státu, EU fondů nebo kraje aneb na dluh. Díky tomu všemu ta doprava ale vypadá mnohem lépe, než v 90. letech 20. století. Investiční dluh na stávajícím majetku v dopravě v rámci MHD a silnic se pohybuje kolem 200 mil. €; z toho silnice tvoří asi 1/2 částky. Město se snaží udržovat silnice, takže ten dluh na tomto již zásadně nestoupá, ale ani neklesá, na tom se ale podílí i nové čtvrtě a co se MHD týče, tak ty nejhorší úseky tratí a vedení s trolejemi se obnovují, ale není to jenom o tomhle. Samozřejmě, že co se týče nových investicí v plánech, tak ta částka přesahuje 1 mld. € a tedy finanční možnosti města.

Stát s městem se snaží o větší investice do železnic, ale tady se 20 let přešlapuje na místě. Železniční stanice (nové uzly a transformace dosavadních) mají vyřešit nedostatek volných přepravných kapacit a lépe řešit vnitřní dopravu. Jsou to ale investice za 1,8-2,5 mld. €.

Když započítáme chybějící silnice, průtahy, obchvaty v Bratislave s nejbližším okolím, tunel Karpaty a několik uzlů na železnici s rozšířením D1 po Senec a D2 po Stupavu, tak jsme na chybějící částce kolem 4-5 mld. €. (Košice to počítají v úrovni 1 mld. €) Je nereální, aby se všechno zrealizovalo za dalších 10 let. Pokud to půjde dobře, tak se může povést s vypětím sil spojení veřejných zdrojů, EU fondů a PPP (možná až 2 PPP - 1 i železniční s MHD) vyřešit 70-85% těchto investicí. Do toho nepočítám takové investice jako dostavba na plný profil na D4 od D2 po Devínsku Novú Ves ani nový most paralelně vedený s Přístavným mostem.

PROGRAM HOSPODÁRSKEHO A SOCIÁLNEHO ROZVOJA HLAVNÉHO MESTA SR BRATISLAVY 2010 - 2020
(bylo prodlouženo do 2023)
https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/32066.pdf
prodloužení: https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/49689.pdf

Pro lepší vnímání silniční sítě tady přikládám odkaz na mapu silniční sítě této oblasti (vyjma nových D4/R7):

https://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Mapy- ... slava.alej

Ta budovaná část D4 již v provozu i s novou částí R7 je pak na mapě zde extra:
D4-R7.JPG
D4-R7.JPG (165.83 KiB) Zobrazeno 8631 x
K tomu co je dnes v provozu z tohoto PPP projektu (asi 41 km aneb 2/3 projektu) chybí ještě západní část D4 s mostem přes Dunaj (MDV SR trvá na zprovoznění v letošním roce) a dál až po D1. Chybí i úvod na R7 (od D4 taky po D1).

Tento PPP projekt odlehčí provoz pro satelity v tomto JV pásmu hlavního města. Vytváří alternativu pro část tranzitu, který by jinak musel jet pod D1; jenomže zázrak se nedá očekávat, protože to, že je něco velmi přetížené nebude již dopravně dobře jen proto, že se vytvořila tato alternativa. Na tuto dekádu se "koupil čas" na další řešení v rámci samotné D1 a pokračováním D4 přes M. Karpaty. Obojí je priorita.

Město Bratislava naplánovala pro rozpočet v letošním roce (schváleno koncem r. 2020) celkové investice do silnic, cyklo dopravy a parkovišť částku ve výši 11,82 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava sa dočká nových električiek (tramvaj = električka) za vyše 70 miliónov eur, dopravný podnik chce využiť aj peniaze z eurofondov :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... urofondov/

*z OPII 14-20 se obstará 30 tramvají

V článku je to rozepsáno podrobněji.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Račianske mýto prejde rekonštrukciou, električková doprava bude obmedzená :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/ra ... obmedzena/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava bude mať 24 metrov dlhé trolejbusy, dopravný podnik už vyhodnotil súťaž na dodávateľa
https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... odavatela/

testován již byl: https://imhd.sk/ba/doc/sk/20118/Dopravn ... -trolejbus

Širší informace: https://imhd.sk/ba/doc/sk/20873/Bratisl ... rolejbusov



Hotovo: https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/do ... olejbusov/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.9.2021 20:21:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: +další článek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

důležité změny, novinky pro MHD a veřejnou dopravu

Bratislavské trolejbusy čaká veľká zmena číslovania, trojciferné značenie zanikne po 40 rokoch (foto) :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... koch-foto/
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... olejbusov/

V Bratislave otvorili novú autobusovú stanicu Nivy, smerujú sem už všetky linky (foto) :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/v- ... inky-foto/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Vznikají pochybnosti o tom, jestli se povede městu BA investici prodloužení tramvajové linky v Petržalce zrealizovat do konce roku 2023.[/u] I kdyby se to stalo jak říká město, tak má město další projekty k financování. Otázku pak ale posouvá dál ministr dopravy a sice, z čeho se projekt tramvaje do Petržalky bude hradit :?:

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... petrzalke/
https://e.dennikn.sk/minuta/2566599
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

v návaznosti na výše uvedené

Bratislava podepsala smlouvu na prodloužení tramvajové tratě v Petržalce po Janíkov dvor a to za 74,6 mil. € bez DPH. Výstavba se má zahájit již v 11/2021, nové tramvaje mají promávat do konce roku 2023.

Stavbu bude realizovat seskupení firem NS MHD Petržalka. Jeho členy jsou: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones S.A., Cedis a Hant BA.

*trať se prodlouží o skoro 4 km
*vznikne na ní 7 nových zastávek MHD, v návaznosti na blízké dopravní uzly (Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor)
*doba jízdy od Janíkovho dvora po Šafárikovo náměstí bude trvat 12 minut, ve špičkách se počítá s intervalem každé 2-3 minuty
*novovybudovaná přepravní kapacita umožní přesun 30 tis. cestujících v každém směru
*vysází se 1500 stromů

https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok ... petrzalke/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: Bratislava

Příspěvek od Vochomurka86 »

Tak místo metra aspoň tramvaj... Proč ne
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava spustila výstavbu predĺženia električkovej trate do Petržalky, vzniknú dočasné dopravné obmedzenia (foto) :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... enia-foto/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

psáno v 08/2021:
Diaľničiar píše:Bratislava sa dočká nových električiek (tramvaj = električka) za vyše 70 miliónov eur, dopravný podnik chce využiť aj peniaze z eurofondov :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... urofondov/

*z OPII 14-20 se obstará 30 tramvají

V článku je to rozepsáno podrobněji.
Česká Škoda dodá do Bratislavy električky za takmer 100 miliónov eur.

Uspela v dvoch súťažiach na spolu 40 vozidiel. Do záverečného posudzovania sa nedostala poľská Pesa, mohli ju tak vylúčiť. Účastníci sa ešte môžu odvolať.

Denník E v júli upozorňoval, že v oboch tendroch dopravný podnik vylúčil jedného z uchádzačov, ktorý sa bránil námietkou na Úrade pre verejné obstarávanie. Týmto uchádzačom bola zrejme práve Pesa.

Ako vyzerajú výsledky

Súťaž na 30 jednosmerných električiek vyhrala Škoda Transportation s cenou 71,7 milióna eur. Švajčiarsky Stadler prostredníctvom poľskej firmy ponúkal cenu 76,5 milióna eur. Pesa Bydgoszcz v záverečnom zozname posudzovaných ponúk nie je, hoci podľa tlačovej správy Dopravného podniku Bratislava sa do súťaže zapojila.

Súťaž na 10 obojsmerných električiek vyhrala Škoda Transportation s fínskou Škoda Transtech s cenou 26,5 milióna eur. Opäť sa podľa DPB zapojila aj poľská Pesa, no jej ponuka v záverečnom zozname nie je.

V prvom z tendrov je vysúťažená cena výrazne nižšia, než očakával dopravný podnik (89 miliónov eur). V druhom je rozdiel len minimálny, DPB predpokladal 26,9 milióna eur.

Škoda zo skupiny PPF zosnulého českého miliardára Petra Kellnera dodávala električky bratislavskému dopravnému podniku aj v minulosti.

DPB na nákupy používal eurofondy. Chce tak urobiť aj tentoraz, pri väčšom z tendrov už podpísal zmluvu s ministerstvom. Nevylučuje, že menší nákup odfinancuje aj sám, respektíve z peňazí magistrátu.

https://dennikn.sk/minuta/2636257/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

V souvislosti s dokončením projektu PPP D4/R7 a pokračujícími investicemi a modernějším myšlením v rámci nejen dálnic jsem vylepšil i úvod tohoto příspěvku již o dálniční reálie hlavního města; http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=3395#p3395 a taky několik pod ním.
portál NDS
portál NDS
BAx.JPG (31.96 KiB) Zobrazeno 5962 x
Obrázek

Protože D4 přináší i s R7 rozhodně největší bonus pro dopravu hlavnímu městu s okolím, tak je dobré si uvědomit ten budovatelský pokrok v tomto městě. Ta dynamizace růstu ekonomiky je zde rychlejší, než je reakce státu a samosprávy na dopravní řešení, ale to je prakticky na celém světě. Je jen málo měst ve světě, kde je dopravní infrastruktura v předstihu před životem ve městě. Dá se procházet fórem pomezi vlákna dálnic, rychlostních silnic, všude jsou k nalezení projekty, mapy úseků v provozu, takže na to nebudu znova detailně poukazovat.

základní sepsaný rozcestník D4, R7: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 98#p248098 , kde je k nalezení "gro" nových dálničních km z výstavby z let 2016 - 2021 v celkové délce 59 km, kde v rámci 27 km D4 je 8 nových MÚK ...

V rámci D1 se alespoň minimalistickýma investicema před více než dekádou přistoupilo k rozšíření. I když za městem.
V rámci D1 se rovněž postavila městská část okruhu, který ale kapacitně již nepostačuje. Je zapuštěn, kolem je zástavba ...
V rámci D4 existuje celá jižní polovina, dohromady i se severním kratším 1/2 profilu stojí 2/3 dálničního vnějšího okruhu města Bratislava.
Díky D4 tak vznikl mj. 6. most nad Dunajem, což jsem taky na úvodní straně doplnil, ale jde o to, že existuje i 2. hlavní most jako náhrada cestování s Prístavným mostem na D1, který je nejzatíženějším místem v dopravě a který si jednou vyžádá větší práce.
V rámci R7 se vyřešil vjezd z jihu, kde již bylo běžné, že jsou nekonečné kolony den co den ...

Minou ve všem je chybějící MÚK D4 x D1, která znesnadňuje i některé další plány a která komplikuje plné využívání D4, takže část dopravního toku nemá bez větších zacházek ani nadále alternativu k D1.

Ovšem ještě dál do minulosti se povedlo postavit tunel Sitina na D2. Daří se udržovat další mosty na této tepně, i když si to již žádá zásahy do konstrukcí a těles a tudíž kolony. I tak se povedlo vyřešit nekonečné kolony na severním vstupu.

Město a kraj společně se státem již roky pumpují peníze do obnov silnic. Je snaha zlepšit stav MHD atd.

Ty investice chybí v násobku toho co jsem vypsal, ale ten posun je tady citelný. Je to rozhodně jiná a lepší Bratislava z dopravního hlediska, než kdy byla začátkem vzniku samostatného státu. S tím ale souvisí i zásadní a docela masivní developerské zóny. A tyto zase budou pomalu obklopovat i nové dopravní tepny. Stejně jak všude ve světě. V tom budou miny jak je která část okruhu připravena pro rozšíření ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

DPB podpísal rámcovú zmluvu na nákup 80 autobusov
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... autobusov/

DPB si prevzal prvé zo sedemdesiatich nových 18-metrových autobusov
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... autobusov/

V Petržalke pre výstavbu električkovej trate zbúrajú staré depo
https://transport.sk/spravy/zeleznicna- ... tare-depo/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislava chce byť v roku 2030 mestom s trvalo udržateľným spôsobom mobility
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -mobility/

Oneskorene, ale predsa. V Bratislave už funguje autobusová stanica Nivy (fakta, fotky)
https://www.asb.sk/architektura/oneskor ... anica-nivy

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bratislavský dopravný podnik pokračuje v nákupe kĺbových autobusov, majú pozitívne hodnotenia :arrow:

https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/br ... odnotenia/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Bratislava

Příspěvek od kot »

Tak Turci začali úspěšně konkurovat "klasickým" evropským dodavatelům. Pro mě trochu překvapení.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

MDV přispěje hlavnímu městu ve výši bezmála 3 mil. € na zajištění příprav pro prodloužení a modernizaci vícero trolejbusových tratí: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... 3-mil-eur/ .

Karlova Ves, nová trať se plánuje, více zde: https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... sovu-trat/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 4.3.2022 17:35:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Formuje se nový územní plán. A taky další plány, základní hospodářský a sociální 2030. V roce 2030 má zde být 70% cest pro alternativní druhy vozidel a jen 30% Pro IAD. Cílem jsou investice a úpravy, které nesníží komfort při využívání jiných druhů přepravy, které je zároveň nevyhnutní vytvořit nebo modernizovat.

https://www.asb.sk/aktualne/rozhovory/k ... atus-vallo
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Nové hybridné trolejbusy v Dopravnom podniku Bratislava :arrow:

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... rolejbusy/

*50 ks do konce 2023 hlavně z EU fondů
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba tramvajové tratě v Petržalce: 75 mil. € investice, skoro 4 km a 7 zastávek

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... vej-trate/

letecký pohled s popisem k 03/2022:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Byl vyhlášen tendr na rozšíření ulice Harmincová. Dnes je to zničená 2 pruhová silnice, po novém bude směrově nerozdělená zkapacitněná 4 pruhová. Odhadované náklady činí 3 mil. €. Více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=232&t=7464

https://www.google.com/maps/@48.1783499 ... 384!8i8192

pro lepší představu mapa ulice:
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba tramvajové tratě (prodloužení do Petržalky) se komplikuje pro neshody v seskupení, které vyhrálo tendr. A to pro zdražování:

https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... vej-trate/
https://www.asb.sk/aktualne/prace-na-el ... konzorciom
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bratislava

Příspěvek od Diaľničiar »

Bylo podepsáno memorandum týkající se dalšího pokračování tramvaje v Petržalke. Více zde:

Nová električková trať má viesť aj po Pribinovej. Bratislava podpísala memorandum s JTRE
https://www.asb.sk/aktualne/nova-elektr ... dum-s-jtre

*JTRE (developer) se zavázal proinvestovat na přípravu a projekt až 10 mil. €

K tomuto modelu se Bratislava dopracovala a je to jen logická návaznost, kdy soukromý kapitál má mnohem více peněz a určuje i směr rozvoje a jendoduše pokud chce poskytovat zajímavé prostory, pak musí ze svojeho více vyčlenit pro nejslabší článek, kterým doprava rozhodně je.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Slovensko“